A Google (c) jócég

Don't do evil volt ugyebár.
Most már nincs.
Do the right thing van.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-30/google-and-mastercar…

Összefoglalva:
A Google-nél reklámozók egy kivételezett része megtudhatta, hogy a Google-nél elhelyezett reklámjából keletkezett-e valóban vásárlás. Ezt a Google úgy érte el, hogy kötött egy megállapodást a MasterCarddal, a MasterCard a vásárlások adatait elküldte a Google-nek.

A MasterCard azt állítja, hogy személyes információ nem volt ezekben, csak trendek.
Míg a Google azt állítja a felhasználói felé (mármint a reklámozók felé, nem a "termékek" felé), hogy be tudja azonosítani a bolti vásárlásokat és az online felhasználókat, akik megtekintették az adott reklámot. Azaz mégis van személyes azonosítható adat a felhasználói aktivitások követése miatt.

Szép volt, fiúk.

Hozzászólások

Gondolom az "akarod-e hogy megjegyezze-e króm a kartyaszamodat, pusztan a kovetkezo vasarlas kenyelmes lebonyolitasaert" featuran keresztul.

A google háza tája abból épült fel az elmúlt ~10 évben, hogy folyamatosan jöttek az ingyenes kényelmi funkciók. Csak a hülyének nem tűnik fel, hogy az ebből összelegózott személyes adathalmaz az egész ára.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

És a Mastercard, az nem jócég? :-/

Ha az összes oldalon futott a google szarja és azzal lekövetett, majd a mastercard átutaláskor instant értesítést kapott a google, akkor az időbeni egybeesés miatt kitalálható, hogy ki volt az.

Ennél sokkal egyszerűbb eset, hogy ha be volt kapcsolva a vásárló mobilján a "pozíció megosztása családdal" funkció. Ekkor látja azt is a Google, hogy melyik bevásárlóközpontba ment be az illető, illetve a Wifi AP-ok ismert pozíciói alapján az is megtudható, hogy konkrétan melyik üzletben volt, amikor használta a kártyát. Technikailag nézve egyébként elég ügyes megoldás.

Tegyük hozzá, hogy egy kis meddling with elections sem áll távol tőlük: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1034907478566359041 #StopTheBias

Aki nem vak rég tudja, hogy a goolág, facebook és hasonszőrű társaik a sátán ügyökei. Ez a bankkártyás szarakodás csak a jéghegy csúcsa, nem is a legfontosabb és nem is a legimmorálisabb információforrásuk. És az adatokat nem csak pénzér lopják össze, hanem kőkeményen a világ irányítására törnek a keresési találatok és általában a "trending" témák irányítása által.

Ha minden jól megy, akkor közszolgáltatóvá lesznek minősítve és jól meg lesznek regulázva. A másik megoldás a szétbombázásuk lenne. Egyéb megoldás nincs.

A röhej az, hogy a making the frogs gay még igaz is, egy biológus magyarázta, hogy valamilyen vegyszer miatt felborult a nemek egyensúlya egy konkrét béka populációban. Mint amikor mindenki azon röhögött, hogy hogy okozna már a kenyér héja rákot, hisz hülyeség, közben bármi égett étel erősen növeli az esélyeket, csak hát utána kéne olvasni, nem tippre rávágni, hogy hülyeség.

Sokan nehezen hiszik el, hogy ez tényleg csak a profitról szólna, tényleg azon a ponton, amikor te vagy a világ egyik legnagyobb cége, és tied gyakorlatilag a hírszerzésekkel egyenértékű vagy azokat meghaladó méretű viselkedési minták adatbázisa, tied az egyik legnagyobb hírforrás (youtube), amivel akarva/akaratlanul befolyásolod az ízlést, köztudomást, ..., akkor még tényleg a "még több pénzt" a cél? Van amivel már a pénz felett lehet állni.

Amikor a Google Glass újdonság volt, akkor olvastam egy cikket, és azóta úgy gondolom, hogy a teljes cég Larry Page őrült víziójának kivitelezését szolgálja.

Sajnos már nem emlékszem, hogy pontosan mit mondott, de az megragadt bennem, hogy ez az ember egy elmebeteg fasz. Valami olyasmi volt, hogy a teljes világ csak M.I.-ből álljon és ez legyen az emberiség új formája; az emberek csak agyak legyenek gép testben, vagy valami ilyesmi. Most keresgéltem, és azt írják, hogy a Google új fő célja az M.I. üldözése, és hogy az emberiséget ezzel akarják """kiterjeszteni""".

In Fisher’s book, Kevin Kelly, Wired’s founding editor, told him, “When I met Page, I said, ‘Larry, I don’t get it. What’s the future of search for free? I don’t see where you’re going with this.’ And Larry said, ‘We are not really interested in search. We are making an [artificial intelligence].’ So from the very beginning, the mission for Google was not to use AI to make their search better, but to use search to make an AI.”

https://www.wired.com/2014/03/larry-page-using-google-build-future-well…
https://www.scmp.com/magazines/style/tech-design/article/2155792/forget…

“If we were motivated by money, we would have sold the company a long time ago and ended up on a beach.” Larry Page

nem kene mindkettot jol megb.szni a gpdr-re hivatkozva?

--
"dolgozni mar reg nem akarok" - HZuid_7086 'iddqd' zoli berserk mode-ba kapcsol

apropo google: On egy ideje nem koltott a google ads* fiokjarol ezert megszuntettuk.
A penzt visszautaljuk, ha az adatait megadja [itt].

*: a google adwords mostantol google ads.

Ebben az a gyonyoru, hogy:
1. konnyen spamnek nezi az ember;)
2. a bankszamladat meg kellett adni amikor letrehoztad a fiokot, mintha meg szemelyi masolatot(?) is kertek volna, vagy rosszul emlekszem?
3. ha egy ideje nem koltottel el is felejtkeztel rola-> valszeg nem kerik vissza a penzuket-> googlenel lehajolnak az aproert;)
4. fix hataridod van erre vagy ugrott a penzed (30 nap?)

Ulnek ott gazdasagi arcok is. Egyszer voippal jartam igy csak ott mintha egy(fel?)ev lett volna. Pont jol jott volna kulfoldon, de mar megszuntettek az acc-ot.

Valtozik a vilag, na. Mar nem kovetem. Csak az arany a biztos, amit elastam...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ilyenkor őszintén örülök, hogy a 12 éves butatelefonomat használom, s azt sem tartom mindig bekapcsolva.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nem az a kérdés, hogy lehallgatható-e, mert nyilván. Itt arra gondolok, hogy az okostelefonok ma már nem kizárólag telefonok, hanem egy olyan számítógép is, amelynek nem a felhasználó a rendszergazdája, tele van szenzorokkal, van rajta wifi, bluetooth, gsm, GPS interface, elöl-hátul kamera, mikrofon, gyorsulás érzékelő, hőmérő, ezekkel viszont lényegében bárkiről tudható a teljes magánélete, ha ezt a kémgépet magánál tartja.

Cellainfók alapján a butatelefonról is tudható közelítőleg, hogy hol van, de azt a szolgáltató illetve a magyar titkosszolgálatok tudják, s csak nagyjából, ezzel szemben az okostelefon esetében méteren belül tudja egy idegen állam szinte a világ összes állampolgáráról, hol van, mit csinál, mik a szokásai, kivel, mikor, hol, hányszor, mivel zsarolható, hol érheti baleset, hogy valóban balesetnek tűnjön, kik az ismerősei, s így tovább. Ez az ami nincs rendben, mert ez már nem a bűnüldözés része, hanem a szabadságunk és a privacy, az intim szféra elveszítése, megszűnése.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Már miért ne lenne? Vagy arra gondolsz, a kártyaszám alapján tudják, hol fizettél, s előtte pedig tudják, mit nyomtak a képedbe szelektíven?

Erre csak azt tudom mondani, az is hülye, aki a Google fiókba belépve használja a böngészőjét.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

"Vagy arra gondolsz, a kártyaszám alapján tudják, hol fizettél, s előtte pedig tudják, mit nyomtak a képedbe szelektíven?"
Igen, a Google pontosan ezt csinálja. Megvette a MasterCardtól a vásárlásokat, és azt összeveti a megjelenített reklámokkal, és megmondja a reklámozónak, hogy melyik reklámjából lett vásárlás.
Ehhez nem kell Android.
Ehhez nem kell az, hogy Google fiókba lépjél be a böngészőben (mármint ha a Chrome loginjára gondolsz). Elég egy aktív Google account session GMailből vagy bármilyen Google termékből.
Ugyanis a Google device fingerprintinget használ, és amint belépsz egy gépen, a belépést össze tudja kötni a többi Google reklámmegjelenítéssel, mert magát az eszközt azonosítja.
https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2017/06/23/how-businesses-use-…

És a legtöbben kevés számú eszközt használnak, főleg a privacy-paranoidok, hiszen amit nem ő kontrollál, az nem biztonságos, és kevés eszközt kontrollálnak - ezzel pont mégjobban beazonosíthatóak lesznek ám.

Elég egy aktív Google account session GMailből vagy bármilyen Google termékből.

Ezt kifejtenéd? Megy akkor is, ha valaki nincs belépve például a Gmail fiókjába? Mit értesz aktív session alatt, s honnan tudja, hogy ki vagyok? Mi a megoldás? Böngésző bezárásakor cookie-k törlése? Eleve Firefox-ot használok, nyilván nem Google Chrom(e|ium)-ot.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

A Google az eszközödet azonosítja, amin böngészel, különféle paraméterekkel (képernyőméret, IP cím alapján tartózkodási hely, böngésző nyelve stb. - csomó paraméter van, és nagyon könnyen egyedi tud lenni a browser). Azaz tisztán technikai paraméterek alapján, belépett Google account nélkül is egyedileg azonosítani tudja az eszközt, amiről böngészel, ha mondjuk engeded a Google Analytics vagy hasonló scripteket futni.

És amikor ezen az eszközön belépsz a Google accountoddal (és ugye a tipikus use case, hogy egy ember használja a böngészőt), máris hozzá tudta párosítani az előző pontban leírt móddal az azonosított eszközt egy emberhez.
Elég az, hogy rendszeresen belépjél ugyanazon az eszközön a GMail accountodba, egyre nagyobb valószínűséget tud adni ahhoz, hogy a beazonosított device az valóban hozzád tartozik, így a Google accountodat összeköti a device-oddal és kész is, tudja, hogy ki vagy, és milyen reklámokat láttál.
Ezen nem segít a cookie törlés sem, hiszen ezt az összerendelést nem a te browsered, hanem ő tárolja. És ez bizony böngészőfüggetlen (ezért is tök mindegy, hogy milyen mobiltelefonod van...).

Ezen a Google Analytics opt-out add-on (by Google) segít? Mondjuk én nagyon ritkán lépek be böngészőből, hiszen pop3-at és imap4-et használok, de nagyon ritkán azért előfordul. Illetve DuckDuckGo-t használok keresésre Firefox-ból, valamint FoxtrotGPS-t Openstreetmap adatbázissal lehetőleg.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

A Privacy Badger elméletileg erre való és automatikus.
Az EFF fejleszti.
Ha mégis átmegy valami, javascript, vagy CSS-es feltételes kép betöltés, az ellen meg leginkább semmi sem segít, ha kíváncsi vagy a weboldal tartalmára.
A uMatrix egyel többet tud, de meg lehet őrülni vele.

Van egyébként egy olyan "szolgáltatás" is, hogy a Firefox (és gondolom a többi is, de én csak a Firefoxot néztem MITM-mel) kábé minden oldallekéréskor elküldi a goolágnak, hogy melyik oldalt kérted le. Mindezt azért, hogyha esetleg scam oldal lenne, akkor be tudja pirosozni. Valami securityre utaló neve van. Mikor SSH-t kinyitogató és újracsomagoló proxyt csináltam, teljesen véletlenül vettem észre. De persze nem titok, csak én nem tudtam előtte róla.

Szóval azt is tiltani kell ahhoz, hogy ne tudjanak kövezni. És ki tudja van-e még valami más is?

A tuti az, ha az ember saját MITM-et üzemeltet, és abban csinálja meg a szűrést. Mert az ilyen böngészőbe falrakott szarokban nem lehet megbízni. Amelyik sikeressé válik, az másnap felvásárolja a gulág - persze áttételeken keresztül, hogy ne legyen feltűnő, aztán végül csak az ő malmukra hajtod a vizet azzal is.

Thx, hogy szóltál, ugyan rókát nem használok, viszont ahogy keresgettem, vannak itt még más finomságok is, amik pl. a PaleMoon-t, vagy az IceWeasel-t érintik. Itt elég sok kémgecit összeírtak, hogy hogy lehet megszabadulni tőlük: https://restoreprivacy.com/firefox-privacy/

(A geo.enabled volt az első, amit azonnal kiirtottam. Undorító amit a kugli csinál, tankkal kéne átmenni rajtuk.)

Sz*rk: A browser.safebrowsing szarságokról a cikk nem ír, de azt is tiltani kéne, mert ez is reportolgat. Vagy pont ez volt az, amiről beszéltél?

Minden nagyra felpumpált IT-oligarcha (csak úgy mint bármely másik oligarcha, legyen szó mocskos olajcégekről, vagy etikus hekkert feljelentgető T-Systemsről) előbb-utóbb eljut a vállalati arrogancia azon szintjére, ahol már csak mások etikátlan-de-törvényes csőbe húzásával, kisemmizésével, megfojtásával és a verseny önkényes korlátozásával képes fennmaradni, illetve termelni azt a mennyiségű profitot, amit befektetőék elvárnak. Ellenkező esetben a lufi kipukkad és minden megy a levesbe. Ezért nem kéne egy céget bizonyos méretnél (és profitnál) nagyobbra nőni hagyni. A Google egy profithajhász, arrogáns multi. Aki az ellenkezőjét állítja, az hazudik, vagy bedőlt a "ja de mi jók vagyunk" birkaterelésüknek.