Ariston kondenzációs kazán

Fórumok

Milyen a híre az Ariston kondenzációs kazánoknak? Van valamelyikőtöknek ilyen? Most kényszerülök kazánt cserélni, mert a régihez már nem találok karbantartót, ezért elsősorban az érdekelne, hogy van-e a karbantartásával kapcsolatosan tapasztalatotok.

Hozzászólások

Én kedvelem a márkát, de egy szerelő véleménye relevánsabb lenne.

Van , Ariston Genus Premium EVO 24 EU kond.kombi + Ariston Sensys szabályzó 3318615 .

Én magam tettem fel, azért választottam ezt, mert ennek még (és ez már kihaló félben van...) az égéstér teljesen saválló anyag , viszont láng moduláció buta cserébe padlófűtésre tökéletes.

Ha Ariston márkakereskedésből veszed full supporttal csak jót tudok mondani, ismerősnél korrektül felrakták beállították..

Szerintem sokkal több szervizköltséget igényel + rövidebb életű egy kazán, aminek állandóan kapcsolgatnia kell.
EVO System ugyanannyi + ahhoz egy tároló olyan 100e Ft bruttó (ráadásul vehetsz két hőcserélőset és kötheted később napkollektorra is vagy akár elektromos fűtőbetéteset, amelyet gáz/kazán szerelés alatt is használhatsz).

Igen.

Én mondjuk egy ilyenen gondolkodom, de nálam van hely letenni puffertartályokat:

http://www.barkacsklub.hu/forum/hoszivattyuk/futes-hoszivattyuval-es-ka…
http://www.barkacsklub.hu/wp-content/uploads/wpforo/default_attachments…

Ahol nincs hely, ott marad a nagyobb teljesítményű moduláló kazán.

Lángmodulnak legjobban fűtésnél van szerepe. Nekem kinti hőmérséklet szerint szabályozza a benti padló melegét, mikor megyünk az őszre , hül az idő és a kazán finoman tolja előre a fűtést ez a nagyon finom szabályzás a kezdeti fűtési időszakban kicsit egyenletlen.

Ez nem baj senem rossz.

A buta termosztátos ki-be kapcsolja a kazánt és annak keringetőjét, az okos termosztátos full modulációs meg pl ha 5% fűtés kell akkor 5% láng 5% keringető.

Ez mondjuk engem is érdekelne. A régi (14 éves) Buderus Logamax turbo kazán-ra kötött gagyi tekerős termosztátot kicserélem vmi Computherm Q7-re, nyerek vele bármit is? Azt leszámítva persze h. ezek a digitális termosztátok programozhatók napközben alacsonyabb hőm / hazaérés előtt felfűt és hasonló dolgokra a kazántól teljesen fgetlenül.
--

A kapcsolgatós termosztát nem nagyon fog modulációt vezérelni, annyi előnyöd lenne a tekerőshöz képest, hogy precízebb hőmérséklet követés lenne, az érzékenyebb termisztorok miatt, és a programozhatosaga választékosabb. Ha van külső időjárás érzékelő hozzá, akkor azzal még jobban javítja a hőérzeted, mert javítja a belső hőmérsékletet a külső időjárásra való reagálással (pl. szeles idő).

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nekem Genus ONE(2017 októberi szerelés) van 30kW-os, 160m2 -t(fszt 260, tetőtér 210) fűt kb 15 radiátor, kb 30kHUF télen a gáz(nem általány)
Nem tudom a régieknek mi a gond modulációjával, ennek rendben van
40fokon ment télen végig, plusz nekem HM saját vezérlés van megcsinálva

A mostani kazánom kb. ugyanezt tudja és kb ugyanennyi a gázszámlám is, a fűtendő légköbméter is hasonló. Csak nincsen már hozzá, aki karbantartsa. Olyan kazánt szeretnék, amiből sokat adnak el, mert abban hiszek, hogy annak van leginkább esélye, hogy találok hozzá karbantartót az elkövetkező tizenévben.

az a legrosszabb ha ismerősök véleménye alapján döntesz, nem vagyok szakmabeli, de mindenki csinálja azt, amihez ért, ergo igazi témában tényleg tapasztalt szakmabelieket kérdezz meg: https://www.epitemahazam.hu/tervcafe/

Nekunk egy Cares Premium 24-es van. Kicsit hangos, de muxik. A belsejet, ami tele van muanyaggal, a rendszerben levo viz keringtetesevel huti, igy eleg sokat porget :) Fent irtak mar, a kulso szenzort erdemes megvenni!

Az vezérlő elektronikájukat javítottam egy időben - egy szóval tudom jellemezni: igénytelen. A működésükről nincs tapasztalatom, biztos jól teszik a dolgukat, már ha működnek.

Volt olyan hely ahol Ariston cucc volt, bár nem cirkó, de a szerelőnek nem volt jó véleménye róla. Javaslom hogy más márkákat is nézz meg. Ha hazaérek megnézem hogy nekünk milyen van + karbantartót is tudok ajánlani hozzá. Nálunk egy 300literes melegvíztartályt + a felületfűtést szolgálja ki, utobbihoz 40 fokos vizet használunk. Kb 5-6 éves a készülék.

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Karbantartó hiánya miatt kidobni egy jó kazánt? A karbantartás az kb. leszeded a burkolatot, kinyitod az égésteret, és kiporszívózod. Esetleg megkapargatod az ionizációs meg a gyújtóelektródát. Ennél többet nem csinál a szervízes se (ja, CO mérővel hókuszpókuszol még esetleg a gázszelepen, bár szerintem ennek sok értelme nincs).

Nem értek hozzá. Szelepeket kellene benne cserélni, alkatrészek kelenének hozzá, pucolni kellene a tartályt, az égésteret, ezt régen megcsinálta a karbantartó. Plusz a computer benne, amihez a felszabályozó progi Windows 98-ra készült (a karbantartó egy virtuális gépen futtatta egyszer, soros porton keresztül csatlakoztatta a laptopját). Gázos, villanyos cucchoz nem nyúlok, ha nem értek hozzá és bonyolultabb egy porszívónál. Aki ért ehhez a régi kazánhoz, teli van munkával és szívességet tesz ha kijön, de inkább ki se jön, mert nem éri meg neki. Ezt a helyzetet szeretném elkerülni az újnál.

Meg azt, hogy karácsonykor adja meg magát, ahogy az egyébként szabályszerű lesz.

Termomax amit leszerelnék, ma Immergas néven árulják. Amennyire látom, a karbantartás területén az Immergas-t ugyanazok ápolják, akik régen a Termomaxot. Na ezek elől menekülök.

Szétszedni magam nem fogom, nem értek hozzá. Arra a biztonságra lenne szükségem, hogy aki ért hozzá, minden évben elvégzi rajta azt a munkát, ami kell neki. Egyébként hogy az alaptípus milyen, az sztem teljesen másodlagos: drágáért jobbat veszel, olcsóbbért rosszabbat. De az olcsó is lehet sokáig megfelelő, ha ért hozzá a karbantartója és a drága se ér semmit, ha a szaki, akinek javítani kellene, nem ért hozzá, csak cserélgeti a darabokat benne aranyért (ha egyáltalán megjelenni méltóztatik, mert egyébként nem ér rá, ui. sok helyen kell szedje a sápot).

Nekunk is Termomax van, Inka K-RK 24. Sajnos tenyleg nehezkes a dolog, amiota csodbe mentek.

Nekem eddig ket hiba jott elo, de szerencsere mindket esetben meg tudtam oldani magam a javitast.

Akartam linkelni egy forumot, ami eleg hatekony segitseg volt a Termomax kazanok javitasaval kapcsolatban, de ugy tunik, egyszeruen eltunt...

Korabban itt volt elerheto: http://www.gepeszforum.hu/forum/ - en fel is voltam iratkozva, de semmi ertesito nem jott, hogy megszunik :-(

Neked milyen Termomax van?

/sza2

--
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Amica Condens PAB2, sztem fényes bizonyítéka annak, hogy egy kazán örökéletű lehetne, magyar tervezésben is (bár talán egyetlen alkatrész sincs benne, ami magyar lenne). A probléma nem a mérnöki képességeinkkel van, hanem a vállalkozás menedzselésével. Az Immergasnak se jósolok hosszú időt, ezekkel a szélhámosokkal, akik a karbantartást végzik, sztem halálra van ítélve.

Buderus kazánnal (Bosch vette meg őket pár éve) szoptam mostanság. Buderus.hu weboldalán fent vannak Budapest alatt páran kóklercégek partnerek és az ő kóklerszerelői. Azok között volt akitől gyufát nem vennék, nemhogy kazán közelébe engedjem. Az a tipikus szerelő-embertípus, aki nyomja a süketduma mesélést, közben nem csinálja meg a munkát rendesen, már rohan a következő bepaliznivalóhoz. Ha lófasz munkát nem csinálnak, csak a kiszállásért beszedik a 4-8-10 ezer ft-ot(!), napi 4-5 címnél már abból megélne a tetves alkalmazó cégük és ők is. Normális esetben a természetes kiválasztódás eltüntetné ezeket a kontárokat, de sajnos a hozzáértők idehaza már mind Münchenben v. Londonban dolgoznak, csak ez a selejt banda maradt itthon.
--

Nekem talan szerencsem van, mert aki korabban jart szervizelni (amikor meg ment a Termomax) a Termomax alkalmazasaban allt (szoval nem ilyen "partner") meg mindig vallal javitast / karbantartast (legalabbis kb. egy eve meg igy volt).

Egyebkent nekem az egyik hiba az volt, hogy megrepedt az egyik konyok (muanyag, ami a korabbi modellekben meg rez(szeru) volt...), ott ugy allt volna ossze a javitas, hogy ~5eFt kiszallas, ~5eFt munkadij es ~5eFt anyag (uj muanyag konyok). Szerencsere talaltam egy mikrovallalkozot (a munkahelyemtol kb. 1km-re:-) akinek vol egy kukazott kazanja, abbol odaadta a rezkonyokot valami 2500Ft-ert, en meg nagyjabol egy ora alatt kicsereltem. De ketsegtelen, hogy ez szerencse volt.

A masik problema a valtoszeleppel volt, ott egy tomites ment tonkre es szivargott a viz. Uj szelep az SLG-nel: 15000Ft. Tomites: 300Ft (150db, mert ez volt a minimalis vasarolhato mennyiseg).

Az a gond, hogy szerintem amit mondasz, az mashol sem kizart, a szakemberhiany miatt mindenhol felvesznek boldog-boldogtalant.

Es persze telefontol az autokon at szinte barmifele fogyasztoi cikknel azt latjuk, hogy jobb esetben komplett panel csere, rossz esetben keszulekcsere, mondvan, nem javithato gazdasagosan.

A mi kazanunkba 80eFt egy vezerloelektronika, ami a kazan aranak ~otode. A board-on levo alkatreszek osszkoltsege kb. 5000Ft. Raadasul mind cserelheto (szoval nem egy mobiltelefon tipusu dolog). De az egesz mit sem er, hiaba tudnam kicsrelni barmelyik MCU-t ami a NYAK-on van, nincs meg hozza a firmware. Igy meghibasodas eseten marad a 80eFt-os komplett board csere... Itt azert van metszet Hajbazer forumtarssal.

Es nyilvan a futes meg a melegviz nem olyan mint egy TV, ha gond van, nem maradhat allva mondjuk egy honapig.

Azert kivanom, hogy talalj valami rendes kazant, rendes supporttal :-)

/sza2

--
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Én se javítanám a gázszelepet, de azér egy porszívózást meg tudok csinálni egy kazánban (amúgy cseréltem már kazánban NTC-t, javíttattam panelt, fújtam fel tágulásit, porszívóztam is, mert a szervízes egy link tróger volt, aki csak lehúzta anyámékat a "karbantartással").

Nem, ez a szerelő olyan volt, mint aki lefuttatja az ultimateeliteregistycleanert, aztán beszedi a pénzt. Aztán minden ugyanolyan szar maradt utána, mint előtte.
Én meg nekiálltam debuggolni, az eredmény egy hibás NTC (csak egy multiméter kell hozzá), leeresztett tágulási tartály (ehhez meg egy kis kompresszor nyomásmérővel).

Ariston gázkazánt én nem szoktam ajánlani senkinek, ha megkérdezi, hogy mi lenne a tuti, mit vegyen.
Ha pénz nem számít, akkor Viessmann, ha számít a pénz is, akkor Saunier Duval Thema Condens. Nehezen tudnám összeszámolni, hányat indítottunk el az utóbbi években, háztartásit, iparit, korrektül működnek, rendesen össze vannak rakva (Aristont is, egyébként, van összehasonlítási alap). Személy szerint jobbnak tartom, mint a Vaillantot, ami szinte ugyanaz (egy cég, ugyanaz a cucc, csak a Vaillantot árazták magasabbra).
Melegvízre jobb megoldás az indirekt tároló, egyrészt nincs túlméretezve a kazán teljesítménye, másrészt, van 60-80 l melegvíz, és pillanatok alatt újra termeli, ha elfogyna, harmadszor, az égéstér állapotának, úgymond, "jót tesz", ha melegvíztermeléskor megküldi 85 C°-on. Hiába erre vannak tervezve, a kondenzációs üzemmódot nem nagyon bírják. Saválló hőcserélővel sem. Katasztrófa, ahogy egy szimplán fűtőkazán ki tud nézni fél szezon után.

------------------------

Az ariston olasz kazán, a vaillant pedig német. Nem ugyanaz a cég. Én három kazánost kérdeztem meg, hogy mit vegyek, mindegyik azt mondta, hogy szinte mindegy, csak olaszt ne! Vaillantot vettem, nem bantam meg.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Konkrétan az aristonra kérdeztem rá, mert akkoriban volt egy reklámkampanyuk... De egyébként előzőleg egy olcsó, ámde legalább szar olasz kazán volt fent, minden évben volt valami nyavajaja, láttam a belsejét eleget, soha többet ilyesmit a házba...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

A Duval az a "ha elromlik dobd ki és vegyél újat" kategória. Már egy új kazán ára ráment a "javításra" de még mindig szar a márkaszervíz meg csak tárogatja a kezét, hogy "amit kicseréltek az rossz volt, de úgy látszik valami más is rossz" de elképzelésük sincs, hogy mi. Sajnos a hiba nem állandó, naponta többször leáll és csak a reset segít. Most valami 100eFt-os darabot akarnak kicserélni... az új kazán 117eFt volt amikor vettem. Akkor kellett volna kettő és lezsírozva berakni a spájzba...

+1 Nekunk turbos Duval volt: szornyu, nagyon orultem mikor szabadultunk tole. Gyakorlatilag korbe kellett epitenem es sajat vezerlest csinalnom (PLC-vel), hogy normalisan menjen. Vegen mar csukott szemmel szedtem szet, szerintem meg mindig van hozza valahol elektronikam. Most meg Feg van (nagyon regi), faek egyszeru es orok eletu, de nem takarekos. Uj Ariston mar fent van a falon, de azert kicsit felek tole..

Én tavaly szenvedtem a kazánválasztással.
Gyakorlatilag minden fórumon ahol érdeklődtem mást mondtak. Egyik helyen dicsértek egy márkát másik helyen lehúzták.
Végül azt választottam amire 5 év garancia volt (Immergas). Biztos, hogy majd mondják erre is, hogy milyen rossz vétel volt. Az idő eldönti laikusként ennyit tudtam kihozni a projektből:)

Nem a gyártó támogatásával van baj, hanem a megvadult vállalkozóval, amelyből kétféle van: olyan, amelyik nem ért ahhoz, amivel dolgozik, de a szakemberek elvándorlása miatt kaszál és olyan, aki ért ahhoz, amivel dolgozik és a szakemberek elvándorlása miatt kaszál.

Engem egyébként személyesen a második típusnál nem zavarna, hogy kaszál, de a megbízhatatlanságot és a szélhámoskodást rosszul tűröm mindkét fajtánál. Aki karbantartóként meg van jelölve, most mind teljesen meg van vadulva és azt hiszi, mindent megengedhet magának.

Ariston Genus One kombi kazánom van, február közepén üzemelték be. Azért jó, mert nagyon alacsonyra le tud modulálni. (ugye a fűtésszezonban csak relatív kevés ideig kellene a max teljesítményen járnia, főleg egy jól szigetelt ház esetén, többnyire részterhelésen fűt és ha nem tudja eléggé "letekerni" a gázt, akkor csak ki-be kapcsolgatással tudja elég alacsonyan tartani a teljesítményt, ami nem tesz jót az élettartamnak).

Pár napja vettem észre (a kazán lenn van a pincében, nem járunk arra minden nap), hogy a kijelzője nem jelez semmit, csak villog a háttérvilágítása másodpercenként ki-be. Viszont melegvizet így is készít. (reboot nem segít).
Hívtam az ariston központot, azt javasolták, hogy a beüzemelőt keressem fel, mert az a jó ha a termék életútját ugyanaz a szakember kíséri végig. Hívtam a beüzemelőt, megbeszéltünk időpontot, nem jött, azóta hiába hívom, nem veszi fel.
Valószínűleg nem ariston specialitás, de az előző házunkban viessmann kazán volt, amivel az éves karbantartást leszámítva nem kellett foglalkozni.

--
"You can't convince a believer of anything;
for their belief is not based on evidence,
it's based on a deep seated need to believe."
Carl Sagan

"a beüzemelőt keressem fel, mert az a jó ha a termék életútját ugyanaz a szakember kíséri végig. Hívtam a beüzemelőt, megbeszéltünk időpontot, nem jött, azóta hiába hívom, nem veszi fel."

Konkrétan erről beszélek.

Rakok valami nagy tűzet, bikkfából, aztán melegedünk mellette télen.

"Hívtam az ariston központot, azt javasolták, hogy a beüzemelőt keressem fel, mert az a jó ha a termék életútját ugyanaz a szakember kíséri végig"

Jesszusúristen ekkora bullshitet még életemben nem hallottam! De nagyon tetszik és elrakom hotkey-re! Ha melóban vki át akar majd adni nekem vmi régen futó projektet, majd én is erre hivatkozva nem fogom átvenni, csinálja csak a régi ember.

Ja, ezeknél ha meghal egy beszerelő ember, minden hozzája tartozónak új kazánt kell majd vennie!
--

Ez nem rendkívüli, ez az általános policy. Van benne logika. Először is a "központ" így nem kell semmiféle felelősséget vállaljon azért, hogy ki megy ki karbantartani, ha kimegy, mit csinál vagy kimegy-e valaki egyáltalán. Másodszor a "hivatalos beüzemelő" esetleges hibáját nem másik "szakember" kell "kijavítsa" (aki többnyire ugyanúgy nem ért az egészhez, mint a beüzemelő), hanem az szív vele saját maga, aki esetleg rosszul üzemelte be a készüléket vagy hanyagul végezte el az előző karbantartást. A lényeg pedig az, hogy egyetlen "szakember" sem rongálja a másik piacát: azon kívül, aki egyszer beüzemelte azt a készüléket, senki más ahhoz a készülékhez nem fog hozzányúlni. Nincs verseny, mert nincs szakember sem, betanított munkások vannak, akik egymás között felosztották a "piacot" és kaszálnak. Vagy kimennek, vagy nem, akkor mennek ki, ha kedvük szottyan, ami időpontot adnak, nem tartják be és többnyire elérhetetlenek. Az ügyfélnek semmiféle választása nincsen.