Helyénvalónak tartod azt, ha IT cég, gyártó marketing anyagaiban identitáspolitikai állásfoglalás(oka)t tesz?

Címkék

Igen.
11% (36 szavazat)
Nem.
71% (226 szavazat)
Egyéb (leírom).
3% (9 szavazat)
Csak az eredmény érdekel.
15% (47 szavazat)
Összes szavazat: 318

Hozzászólások

Szerintem az ausztrál apple-ös hír az apropó.

„Pár marék nerd-et leszámítva kutyát se érdekel már 2016-ban a Linux. Persze, a Schönherz koliban biztos lehet villogni vele, de el kéne fogadni, ez már egy teljesen halott platform. Hagyjuk meg szervergépnek…” Aron1988@PH Fórum

Alapvetően nem. Minden, pártoktól személyekben nem érintett, cég középtávon a saját sírját ássa, amelyik Mo.-on egyértelműen támogatja valamelyik pártot.

Mi különbség az identitáspolitika és az általuk képviselt értékek mutatása között?

Feltétlen szükségesnek tartom :-)

Amilyen minőségű IT eszközöket gyárt manapság az ipar, óriási szükség van mellé egy kiadós agymosásra, amely tompítja az adott eszköz hibái vagy működésképtelensége okozta frusztrációt.

En ertem felre, hogy ennek semmi koze a politikai partokhoz, hanem arrol szol hogy egy ceg nyiltan a zaszlojara tuzi pl. a mas beallitottsaguak / kisebbsegek / etc. tamogatasat (vagy epp forditva, pl. mondjuk rasszista)?

/sza2

Piaci verseny van, ha ez nekik versenyelőnyt jelent, csinálják. Ha meg nem, akkor az hamar kiderül.

szoval azt mondjatok hogy tobbet nem muszaj innom azt a szar lohugy csiki sort? :DD

nem, mert az állásfoglalással befolyásolja magát a témát. nincs olyan, hogy nincs befolyásolás és olyan sincs, hogy ok nélkül dobják fel a témát. amely téma így már irányítottan megideologizálható, akár fertőzni lehet vele és bármilyen célra felhasználható. de ezt az egész "állásfoglalásdit" nem is nekünk kellene véleményeznünk, hanem pl. ezesetben a melegszervezeteknek vagy más érintetteknek. ha mondjuk homokos lennék vagy meleglobbista, elsőként tennék az ellen, hogy felhasználjanak bármire is. használja fel az Apple; Goggle; akárki a jó édes anyját amire akarja.

szóval mint mindennek, ennek a jelenségnek is megvan az oka: vélhetően a pénz komoly tényező itt is.

ui megnézném mi lett volna belőle, ha az Apple mondjuk cigányokról forgatott videókkal reklámozza a termékeit. ott meglett volna jajveszékelés, dehát a témában érdekes meleglobbinál szerintem pl. a kisebbségi lobbi már jóval előrébb tart.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Én például nem örülök. Annak örülnék, ha egy autóreklámban arról beszélnének, hogy milyen funkciók vannak az autóban és az életképes offtopik reklámokat pedig elfelejtenék.

Nem akarok fehér ruhába öltöztetett fehér nőként (jaj, pedig fehér nő) ábrázolt beszélő bélflóra hasznos baktérium reklámot sem.

Nem tetszik a Renault térképen "randizunk?" feliratot húzó életképes reklámja sem (jaj, pedig férfi-nő). Mit tudunk meg abból a Renault autójáról? Lófaszt se.

IT cég egy terméket a termékkel reklámozzon. Azzal, hogy a termék mit tud.

--
trey @ gépház

végül is igen. annyi azonban szerintem még idetartozik, hogy ha az elfogadott, természetes, konzervatív, vagy nevezzük bárminek szóval ha ilyen értékeket mutatsz egy reklámban (legyen a fenti fehér-példa), akkor annyira mégsem gusztustalan - hiszen szó nincs arról, hogy a hisztinek, programozott lobbinak és egyebeknek kitett emberek helyzetét ki akarod használni anyagiak reményében. és épp ezért sokkal szerencsésebb lenne az amit leírtál - "koncentráljunk a lényegre" vagy "nem kell a körítés" megközelítéssel.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"Nem akarok fehér ruhába öltöztetett fehér nőként (jaj, pedig fehér nő) ábrázolt beszélő bélflóra hasznos baktérium reklámot sem."

Hiába nem akarod, akkor is itt vagy, és pontosan felidézed a reklámot, vagyis ismered a terméket.

Begyógyult a tudatodba. És ennyi volt a cél.

Senki nem akart téged semmiről se tájékoztatni, a marketing célja már régen nem ez. Ha tényleg ilyesmire van szükséged, olvass teszteket.

---
Science for fun...

Bocs, de én nem olvasom a gondolataitokat.
Azért mert te meg buki úgy vélitek, hogy tudjátok mire megy ki a játék (milyen játék?!), attól én még nem fogom kitalálni, hogy szerintetek mire megy ki.

Btw.: Attól még hogy itt a hup-on az emberek arcába tolod... Ha nem látom relevánsnak, nem nézem meg.
-> Nálam biztos nem jött be, mert sem a reklámokat nem láttam, se iPhone-ra nem tudnának rávenni.

A melegekkel kapcsolatos állasfoglalásom pedig nem az Apple fogja meghatározni. Ettől függetlenül, részemről pozitívnak tartom, hogy próbálnak egy "identitás-kisebbség" elleni feszültséget enyhíteni. Tett már elég kárt a technológia terén a cég ahhoz, hogy néha kicsit kompenzáljon is a nagy karmikus egyensúlyban.

Szóval: hajlandó vagy kifejteni, hogy pontosan mire is gondoltok bukival, vagy inkább árnyékboxolsz?

A bélflórás reklámról még annyi infóm sincs, mint az almáék meleges reklámjáról.
Arról egy ennyi utalást tudok, amit fentebb buki, meg most vissza-másolva te elkövettél.

Egyik reklámot se láttam.

-> Egyik reklám se zavar.

Egyféle reklám zavar csak: amit a papírra kinyomtatva szóróanyagként bedobnak a postaládába! A fákat, meg a természetet szeretem.
Akkor már inkább spamet küldjenek e-mailben.

Szerk.: Extra kérdés: A bélflórás reklám hogyan kapcsolódik az IT céges identitásos témakörhöz?
Valahol nagyon elveszítettem a fonalat.

Az emberek nagyobb resze technikai informaciokkal nem tud mit kezdeni. Ezert a reklamok eleterzest adnak el:

Az uj xyz audi-bombano-jokepuoltonyospasi combo pont ilyenen alapul ———> megveszed irigylesremelto figura leszel aki egy jo not kurogat. A reklamok errol szolnak.

Kiskutya kisbaba alomkepek varazslatos helyek...

Amit legtöbb ember gondol erről: Ha megegyezik az én értékrendemmel, akkor helyes, de semmiképpen nem elítélendő. Ha ellentétes az értékrendemmel, akkor helytelen és káros.

Természetesen ezt így leírni nem sokan merik, így aztán megpróbálnak egy-egy esetet kiragadva véleményt mondani.

Mit ertunk identitaspolitikai allasfoglalas alatt?

Nekem jobban fáj, ha a kormány mossa az agyam. A nem szimpi céget könnyebben tudom ignorálni.

Annyira szomorú, hogy a legjelentősebb magyar IT szakmai portálon azon pörögtök, hogy egy cég a világ túloldalán melegekkel reklámozza magát. Engem elképeszt, hogy magasan képzett, elismert, szakmailag naprakész, profi emberek a hazai kollégáik előtt nyilvánosan, aktívan hangoztatják homofóbiájukat.

Nagyszerű érzés lehet most meleg informatikusnak lenni Magyarországon.

"hogy a legjelentősebb magyar IT szakmai portálon"

Szeretem, amikor a drámai hatás kedvéért az "xy személyes blogja" ilyenkor a "legjelentősebb magyar IT szakmai portál"-lá válik.

"egy cég a világ túloldalán melegekkel reklámozza magát"

Senki sem emelte ki (és nem is említette) itt a melegeket. Szándékosan úgy lett a kérdés megfogalmazva, hogy abba beletartozzon bármilyen identitást célzó reklám.

"Engem elképeszt, hogy magasan képzett, elismert, szakmailag naprakész, profi emberek"

Már megint az a fránya dramatizálás.

" aktívan hangoztatják homofóbiájukat"

Már megint te citáltak ide ezt a témát.

"Nagyszerű érzés lehet most meleg informatikusnak lenni Magyarországon."

És harmadszor is.

Kérlek ne tereld el a témát a homók felé.

--
trey @ gépház

felesleges ez a kepmutatas..
par napja volt errol cikk amit asszem eppen te raktal be es amiben az apple es a melegekkel valo reklamozasrol volt szo..
most iderittyentesz egy szavazasat a temaban es felhaborodsz azon, hogy nem mindenki olyan demens mint az egyszeri fideszes es osszekoti a ket dolgot.

Az előző topikot, ahol felvetetted ennek a szavazásnak az ötletét, te buziztad, ratyiztad végig - nem én terelem a témát, csak visszautalok rá(d).
Nyilván tekintheted személyes blogodnak. Azt írsz, amit akarsz. De a tényen nem változtat, hogy magyar IT szakemberek több száz kollégájuk előtt nyilvánosan homofóbkodnak. Sajnálom, hogy (ha) ez a norma az itthoni szakmai berkekben, több empátiát feltételeztem.

Nem terelgetni akartalak, elmondtam a - nem tul pozitiv - velemenyem.

Szerintem csirasag amit csinaltal/csinalsz a temaval kapcsolatosan. Ha kisgyerekekkel/kutyaval/cicakkal csinaltak volna reklamot leszartad volna a hirt, de mivel melegekkel csinaltak - es nyilvanvaloan ellenerzeseid vannak a melegekkel kapcsolatban - kiraktad, a kommentekben ratettel egy lapattal, majd egy olyan szavazast is kiraksz aminek mar a megfogalmazasa is egyertelmuen tukrozi a velemenyed. Ahelyett, hogy leszartad volna es elfogadtad volna, hogy vannak ilyenek is. Tobb empatiat...

Errol az egesz temarol egy evekkel korabban olvasott interju jutott eszembe ami egy pszichologussal keszult es arrol beszelt, hogy o is zavaronak erzi, ha ket ferfit lat smarolni, de ez az o dolga, magaban kell elrendeznie, ettol meg ha ok ugy erzik jol magukat hat hajra. Na en is igy vagyok ezzel.

Tehát te az a fajta vagy, amelyik nem olvas, csak ír. Majd ha végigmész itt a kommenteken, megtalálhatod azokat, amikben kifejtem, hogy kurvára nem tartom helyesnek a más, nem termékekről szóló reklámokat.

Az megvan, hogy arról is volt cikk, amikor a Microsoft csinált okádék szar reklámot?

https://hup.hu/cikkek/20080906/mirol_is_szol_a_seinfeld-gates_microsoft…

10 éves hír. :O Ja, és semmi köze a szerintem a homokosokhoz.

--
trey @ gépház

Nem hiszem el, hogy nem érted meg. Nem a buzik zavarnak, hanem az, hogy egy cég kereskedelmi reklámnak álcázott propagandát terjeszt ahelyett, hogy a termékről beszélne.

"_minden_ reklam eleterzest probal eladni,"

Nem mondasz igazat. Ez milyen életérzést ad el?

https://www.youtube.com/watch?v=EzzHq0skuRI

Egy homofób gyökér vagyok, mert inkább ilyen reklámot nézek, mint ölelkező buzikat egy IT termék reklámjában?

--
trey @ gépház

Ne haragudj, nem forgok ilyen körökben, nem tudom mi a politikailag korrekt szó a homókra. Melegek? Ez lenne? Vagy a homó is sértő? Vagy ez olyan, mint a nigger? Ha egy buzi mondja a buzinak, hogy "te buzi" az ok, de ha egy hetero akkor sértés? Ha egy néger (ezt így lehet?) mondja egy négernek, hogy te nigger, az coolos, ha egy fehér akkor sértő?

Most akkor hogyan van ez? Honnan kéne ezt tudni?

--
trey @ gépház

Most gyakorlatilag egy mondatban cafoltad meg onmagad. Mi a tokom a propaganda abban, hogy egy csoportot targetal egy hirdetes?

Ettol meg nem lesz tobb buzi - hogy a te szohasznalatoddal eljek - de lehet, hogy valaki aki sejti, hogy az egy kicsit kevesbe fogja szarul ereznie magat amiatt amilyennek szuletett. Es esetleg bevallalja, mert azt erzi, hogy ez nem is gaz. Mert nem az.

Van jo par meleg ismerosom es ugyanolyan embernek tartom oket mint azelott, hogy megtudtam volna, hogy melegek.

A hirdetes amit belinkeltel azoknak az ITsoknak szol akiket erdekel, hogy fel ora alatt feltoltodik es snapdragon proci van benne. Teged targetal. Hogy instant-get feelinged legyen, mert mekkora menon nez ki meg milyen gyors.

Ez a tinedzsereket targetalja
https://www.youtube.com/watch?v=LDdTjXw60Xg

Ez az egyetemistakat
https://www.youtube.com/watch?v=h5M0Ko0RR38

estabobbi

"Nem a buzik zavarnak, hanem az, hogy egy cég kereskedelmi reklámnak álcázott propagandát terjeszt ahelyett, hogy a termékről beszélne."

Tehat nem a buzik zavarnak, csak az ha a buzulas propagalasat kereskedelmi reklamnak alcazva terjesztik? Most akkor melyik? Nem baj, ha homofob vagy, igazabol tok leszarom, nem kell szeretni a buzikat. De azzal, hogy ezt idehozod, es kvazi mint elfogadott temat - marmint a buzik utalasat - feldobod az semmi masra nem jo, csak gyuloletkeltesre.

Ja es nem szemelyes erintettseg miatti sertodottseg ez, csupan a tapasztalat, hogy ezek az emberek ugyanolyanok mint te meg en. Humanista vagyok, evvan.

Hat te milyen vicces gyerek vagy, esetleg irhatnal az echo tvnek, ilyen humorral biztos kapnal egy musort.

Ha meleg lennek peldaul tutira nem vitatkoznek olyan vakhitu agyalagyulttal aki a dogmain kivul semmilyen ervet - hat meg racionalisat - nem tud felsorakoztatni. Azert a fiam remelem nem ilyen lesz mire felno.

Nem, egyáltalán nem vagyok homofób. Nekem az a tapasztalatom, hogy a kisebbségek mindent túlreagálnak, őket mindenki bántja, nekik milyen szar a helyzetük. Sajnos ez van. A világ nem a kisebbségek igényeinek és elvárásainak a teljesítésére van berendezkedve. Most elhiszem, hogy szar buzinak lenni, mert "milyen kevesen vagyunk", de ez ne legyen már az én problémám.

Szerintem itt is a túlreagálás esete forog fenn a részedről, amikor az emberek arra szavaznak, hogy kereskedelmi termékreklámban nincs helye a melegpropagandának.

Egyébként az Apple is egy képmutató geci, mert addig nem nagyon nyomtatott ilyen reklámokat, amíg nem szavazták meg Ausztráliában a melegházasságot.

Most meg tolja. Most lett csak fontos? Vagy most lett csak érdekes a téma? Mi van azokkal, akik a törvény ellen szavaztak? Azok le vannak szarva? Vagy lehet, hogy nem, ez csak polgárpukkasztás?

--
trey @ gépház

> Most meg tolja. Most lett csak fontos? Vagy most lett csak érdekes a téma?

Ha nem lennel szemellenzos, akkor ebbol mar le kellene jonnie, hogy nem propaganda miatt tettek, hanem egy tarsadalmi esemenyt emeltek be a reklamba.

Ha a meleg-propaganda szekeret toltak volna, akkor ahogy indikalod is, a szavazas elott jottek volna ki veluk. Ez reakcio volt, nem akcio.

dehogynem propaganda, csak most épp saját propaganda. ügyes, ügyes - valóban nem szavazás előtti a ténykedés: ahogyan mondtam lentebb, más megverekszik valamiért, amit megint csak más kiaknáz. komoly. nincs új a nap alatt, többezer éve is megfelelő szélben nyitották nagyra a vitorlákat, amilyen gyorsan csak lehetett - leszarták hány embert sodort le az árbócról.

de lehetnek akár ennél is önösebb érdekek a háttérben, ha mondjuk TC valamelyik ide vonatkozó alapítványt pénzelne. utána sem nézek, hiszen ez a fikció egy olyan apró példa, amelyekből hirtelen fél oldalt is tudnék írni és szerencsére annyira nem érdekel a téma, hogy kutakodjak utánuk. amúgy pár év múlva úgyis látszani fog, hogy mi volt az értelme ennek az erőltetett meleghypenak - és szerintem az a csoport akiket a reklámban láttál nem lesznek túl boldogok a következményektől.

ahogyan szokták mondani a szabadság nagyon nem azonos a szabadossággal. itt épp azért nem, mert az előzőből nem lehet üzletet csinálni, az utóbbi viszont közvetve alkalmas lehet rá.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Bocs. Azt hiszem, megint elvesztettem a fonalat. Melyik kereskedelmi reklámban volt a melegpropaganda?
Az almásban, vagy a bélflórásban?

Azt hittem az almás reklám, csak simán almás termékeket mutat be, csak a reklámbeli történet főszereplői melegek.
Ez mitől lesz melegpropaganda?
Ha kiskutya van egy reklámfilmben, akkor az kutyapropaganda? Vagy MKKP reklám?
Ha meg bögyös nő, akkor az milyen propaganda? Vagy az már akkor életérzés?

Az apple, mint akármelyik kapitalista: fogja magát, és látja, hogy ott van egy igény ilyesmire. Felült a vonatra. Ennyi.
Nem is értem, miért zavar téged itt európában, hogy az Apple Ausztráliában milyen reklámfilmmel nyomul?

Miért nem azon picsogsz, hogy milyen szar termékeket tudnak milyen horror áron adni?
Engem ez jobban zavar.
Vagy az, hogy egyre jobban csökken a termékeik Q&A színvonala.
Értem, hogy a portál a személyes blogod, és nem szakmai oldal. De személy szerint szívesebben olvasnék itt szakmai érveket az apple ellen, mint a reklámfilmjükről való picsogást.

De személy szerint szívesebben olvasnék itt szakmai érveket az apple ellen, mint a reklámfilmjükről való picsogást.

a hwswtrey-nek nem szakmai ervek kellenek, hanem latogatottsag. Ha ehhez egy ilyen topikot kell bedobni, hat akkor ez van.
Btw. aki a szakmaisagot hianyolja, az akar maga is irhat szakmai ekezest akarmelyik random topikrol. Persze picsogni azt mindig konnyebb. Btw. a picsogasnal csak 1 rosszabb dolog van: a picsogas miatti picsogas.

Barmi, amit teszunk, mondunk, ahogy tesszuk, ahogy mondjuk, etc. hatassal van valakire, valamire valahol. Legyenek azok az ominozus reklam foszereploi, vagy akar a kiskutya vagy a csocsos maca mutogatasa. Akarmelyik random reklamra pedig fokozottan igaz ez: hatast akar kivaltani. A topikindito reklamra terve az elsodleges kivant hatas, hogy megvedd a szarukat, az evidens. De lehet, hogy ezen tul is akarnak valamit?

--
t-systems-es it architect allast keres. Jelige: csak webshopot ne kelljen...

Egy fokkal (felteszem) jobb, de még ez a reklám is távol van attól, amit a magam részéről szívesen nézek.
De ezt most kivételesen megnéztem. Elég rövid volt ahhoz, hogy átmenjen a szűrőn.

Kb. a techspec oldalról egy dolog derült ki belőle a számomra. Dual kamerája van. Több részletet nem tudok belőle felidézni.
És még annak se látom a jelentőségét, hogy miért jó nekem, hogy dual kamerája van. 3D filmet tud felvenni, vagy mi?
Ha igen, akkor azt miért nem demózzák benne?
Meg kb. sejteni lehet, hogy a dash charger-t nem cseszték el benne, hanem meghagyták. Igaz, annak a jeleit csak az ismeri fel, akinek már dash chargeres 1+ -a van, és szereti.

De amúgy meg ebben sincs sok lenyűgöző. Pár effekt, amik kb. a mátrix idején még hűha érzést váltottak ki az emberből. Aztán ma már ilyen cgi effektekkel van tele szinte bármelyik sci-fi sorozat.

De akkor meg már inkább nézek egy jó sci-fi sorozatot.

Inkább azt meséld el: A supportjukon vannak már értelmes emberek, vagy még mindig agyhalott indiaiak zárnak le ész nélkül ticketeket szakmányban értő olvasás helyett?

Supporton dolgozva, azért kialakult bennem egy kép arról, hogy milyen egy jó support. És belülről néha láttam ocsmány kódrészleteket. Meg azt is, hogy a teljes kép az ügyfél szempontjából nem csak annyi, hogy technikailag mit tud valami. A support minősége a gyári spechez képest még sokat tud pozitív vagy negatív irányba kilengetni az ügyfél megitélésén.
És lehet, hogy egy vásárlás erejéig behúznak egy ügyfelet. De ha szar a support, akkor a következő telefonját, vagy az upgrade-t, vagy akármit már lehet, hogy máshonnan fogja megvenni az üf.
Ebben a 1+ pl. nekem gyengének tűnik. Ezt reklám sem tudja ellensúlyozni.

Ami még nagyon hiányzik: feedback!
Még egy sima upc, vagy bármi itthoni szolgáltatónál is, ha volt bármilyen ticketed is: előbb utóbb betalálnak egy e-maillel, telefonhívással, akármivel, hogy értékeld hogyan bántak veled. UPC customer szupprtról pl. az eddigi személyes véleményem kifejezetten pozitív!

Egyik példa: péntek este dolgoztam volna itthon, aztán éjszaka fél2 körül elment a net. Vártam egy órát, hátha csak valami rövidebb karbantartási gebasz, vagy épp valami új image-t terítenek le. De a modem csak nem jött föl.
Telefon. Szombat hajnal fél3-3 körül nem átallottam felhívni őket. Már az elején elkezdett a gép egy csomó területet felsorolni, hogy ha azon a területen van, akkor kár belekezdened, mert technikai karbantartás van. Nagytétény nem volt felsorolva -> kivártam az embert.
Embernek mondom mi a stájsz. Ember mondja, hogy az a karbantartás ide is kiterjed.
#1 megköszöntem az információt, illetve, hogy ilyen gyorsan utána tudott nézni.
#2 javasoltam neki, hogy esetleg erről előre egy értesítés ide is jó lett volna, illetve célszerű lett volna akkor a nyitó-monológba Nagytétényt is bemondani.

végeredmény:
-> ember megköszönte, a türelmet és a javaslatot.
-> tudtam, hogy kb. reggel 6-ig még biztos nem lesz netem, de legalább tervezett maintenance, nem kell aggódjak, hogy valami vis major -> elégedett üf.

De az, ahogy e-mailben visszajelzésre be tud találni a upc, az is szimpatikus. Majd rányomsz a survey gombra, amikor ráérsz. Előre tájékoztat, kb. mennyi idődbe fog telni. Közben tájékoztat róla, hogy hol is állsz a folyamatban.
Biztos csinálja még más is így. De engem egy normális customer support sokkal jobban le tud nyűgözni.

Ha rajtam múlna a Oneplus customer supportját szőnyegbombázásnak vetném alá, de még a 200km-es környéküket is, hogy még csak hasonszőrű hülyékből se legyen esélyük új team-et építeni!
Igaz, ŐK nem kérdezik a véleményem, nem küldenek survey linket, hogy mennyire vagyok elégedett velük.

Azért ma már, a facebook-nak és más közösségi médiáknak/ fórumoknak (incl. hup!) köszönhetően nem a reklámok az emberek elsődleges forrása termékeket, termékcsoportokat illetően. Legalábbis egy bizonyos értelmi szint fölött.

A másik, ami pl. ilyen területen kifejezetten tetszik, és valószínűleg az online bolt piacban ezért _A_ legnagyobb játékosok: Az amazonnál is tudsz feedbackeket adni egy-egy termékről. A gyártónak nem feltétlenül jó. Mert ha szar jön ki a kezéből, akkor lehúzzák a userek a vérbe.
Ha szar a customer szupportjuk a felhasználók lehúzzák a vérbe.
Az amazon viszont nettó jól jár, mert a userek maguk egészítik ki hasznos infókkal a termékleírásokat. Tudják értékelni a megjegyzések hasznosságát. Ha valaki rendszeresen hasznosat ír, akkor eleve lehet tudni, hogy az ő véleményét célszerű kiemelni később.

Ezekhez képest, számomra az, hogy hol és milyen reklámot (tolnak le az emberek torkán)...
Vihar a biliben:
Még csak adblock-ot se használok! Egyszerűen elfogadtam a tényt, hogy a reklám egy szórakoztató kisfilm, amit... noss, a moziban nem tudod elkapcsolni: Az szopás.
A youtube-n nem zavar, mert néha érdekes kisfilmekkel, vagy épp filmelőzetesekkel tudnak betalálni. És a legtöbbet meg 5 másodperc után ott is el tudod kapcsolni. De volt már, hogy az eleje elég érdekes volt, és aztán inkább végignéztem.
TV-m meg nincs.
A weboldalakon, meg szerencsére már nem annyira tolakodóak. Annyira nem, hogy mivel a cikket olvasni vagyok ott -> fel se tűnnek. Ahol meg zavaró -> 1-2 eset után megjegyzem, hogy hova NE menjek hírt olvasni.

Ha szerinted az emberek nem kíváncsiak erre, akkor miért tetted ki a fő-hírvonalba az apple-ös reklámos cikket?

Ha itt a hup-on nem látom, bele se botlok.

Engem amúgy így sem zavar, meg úgy sem.

Az apple hittérítői nem fognak tudni áttéríteni iPhone-ra, bármilyen SJW ügy mögé is álljanak be.

A magyar nyelvű fórumokon lévő emberek intoleranciája már sokkal jobban tud zavarni. Legyen szó akár a hup-ról, vagy egy cikk FB-os hozzászólásairól. Lassan már még a FB-on is alig találni olyan médiumot, aminek az "olvasóközönségébe" ne szivárogtak volna be, olyan agyhalott (nem mondom melyik párt hívei) emberek, akik bármilyen témáról elindulva el tudnak odáig jutni, hogy gyűlöletet szítsanak!
Nem akarok idecitálni, semmi Párhuzamost, de talán ettől a mételytől, ami egy ideje megy, jobban kellene tartani, mint attól, hogy most épp kiknek az elfogadásának megsegítését tűzi zászlajára egy-két multi. Azt meg pont le...om, hogy ezt nagy valószínűséggel amúgy, a profitnövelés érdekében teszi.

Láttam egy csomó véleményt, hogy egyesek szerint, (most váltva a konkrét esetre) ez az elméletben védeni kívánt célcsoport valódi szándékaitól is eltérhet, mert esetleg csak kihasználják őket.
Passz. Ezen a téren nem alkottam véleményt.
Azt gondolom, emiatt felszólalni adott esetben mindig a "felhasznált" csoportnak van joga.
Nem is értem azokat, hogy aki itt avval kezdi, hogy előbb deklarálja, hogy nem meleg, majd a melegek védelmében kinyilatkoztatja, hogy az almáék csak kihasználják őket, azt így hogy. Lásd még küszöbmajom: https://youtu.be/Cv4xscbYC4o

Talán a mbPro-nak el tudom képzelni, hogy egyszer célcsoportja leszek, ha újra össze tudnak rakni egy nem root<enter><enter> credential-okkal működő OS-t.
Meg újra lesz fizikai escape gombom, mert a vim-nél az jól jön.
A reklámok meg ott se fognak tudni megfogni. A pénztárcám kímélésével meg a vonzó hardware-specekkel fognak tudni megfogni.

Még mindig nem tiszta. Kezd túl sok lenni az utaló névmás.

Kik nem tartanak igényt, és pontosan mire is?

Légyszi konkrétummal válaszolj, ne megint symlinkelj olyan tereléssel, mint fentebb, hogy "buki már leírta".
Nekem abból se jött át semmi.

Kik alatt kikre gondolsz?
Hup olvasókra?
Apple felhasználókra?
Az ausztrál népességre, ahol a reklámot sugározták?
...?

Tényleg fogalmam sincs!

És már annyira elvesztettem a fonalat, hogy a "mire" is csak tippelni tudok. De ott legalább tippem van:
Arra, hogy az apple, vagy más IT cég, gyártó SJW-jellegű állásfoglalásokat tegyen.
Mondd, hogy legalább ezt jól értem!

Nem értem, hogy a hup szavazók mint "célcsoport" miért releváns bármilyen szempontból, hogy IT cégek hogyan reklámoznak?

#1: legutóbbi ismereteim szerint a hup-on a fizetett hirdetések pinned postokban szoktak felül lenni, és kifejezetten technikai jellegű leírások szoktak lenni az olvasóközönség igényeinek megfelelően.
#2: a hup célközönségéről gondolnám a legkevésbé (lásd még hozzászólások), hogy a IT cégek reklámjának célcsoportja lennének. A hup-olvaókról azt gondolnám, hogy tech.spec-ekből, és hasonlókból tájékozódnak. A marketingbullshit-et max akkor veszik elő, amikor már kiválasztották, hogy merre kell menni, és max. erről a főnöknekis kell mutatni valami demóvideót, de azt meg majd már elintézi a kiválasztott beszállító sales-e.

Kicsit olyannak érzem ezt a dolgot, mintha megszavaztatnánk az etióp gyerekeket arról, hogy mi a véleményük azokról, akik angol-mustárral eszik a kaviárt.

hasonló a helyzet, mint a túlzöldek esetében: te vagy a legnagyobb gecc, ha kidobod a ceruzaelemet a kukába. a sirályok vért könnyeznek miatta. de pl. Kína kérdés nélkül megfojtja a világot a füstjével - sőt a ceruzaelemet is tőlük vásárolja minden zöld.

itt is a kisember a gecc ha véleménye van (bocs, helyesbítek: kizárólag csak akkor szar szemét, ha negatívan ítéli meg a dolgot akár gondolataiban is). közben aki idecitálja és nagy tételben programozza az egészet pl. Apple, az meg röhög a markába. más lefocizza helyette a témát, közben nála szerintem arany csilingel. jól ki van ez találva.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az Apple egy gecc (nem szabad kiírni?) amiért a környezetet pusztítja és a gyáraikban embertelen környezetben kell beszállítóiknak dolgozniuk. Ezt nem teszi jóvá semmi.

Nekem az a visszás, amikor valaki nem ezen borul ki, hanem azon, hogy melegekkel reklámozzák magukat, ami - az előbbiekkel ellentétben - nem káros a környezetre, sem az emberi jogokat nem tiporja el (ellenkezőleg).

"-nekem meg épp az az ötlet a fura, ahol ha valami "nem tipor jogot" akkor az jöhet. remélem nem túl komoly gondolat."

Progresszív gondolkodású emberként ez nekem alapvetés, nagyon is komoly gondolat. Ami "nem tipor jogot" (én értelmezésemben: nem káros senkire/semmire nézve), azt ne üldözzük, ne szankcionáljuk. Az érv, hogy "de hát ez mindig is így volt" önmagában nem állja meg a helyét.

miután azt nemigen lehet kihasználni aljas programozási céllal így engem mondjuk kevésbé zavar. talán annyi van ilyenkor a dologban amit pl. trey írt: ha valami marketingcucc része, akkor kizárólag a termékre próbálok figyelni. egyébként pl. a családpolitikailag helyénvaló témák megjelenítése mikor kell majd kötelezően zavarjon? szólni fog valaki ha eljött az ideje, te mit tudsz róla?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

nem pont erre a módszerre gondoltam, hanem arra ahogy akármit pl. bikinis-bögyös nőkkel reklámozni, vagy neadjaég a fentebbi példával eladni (templomból kilépő fehér középosztály házaspár) nem ad arra okot, hogy bármilyen lobbista vagy érdekvédő vigyázzállásban szavaljon, ide-oda hasznot termelve, előre jól kigondolva. hiszen szerencsére az a mainstream amit írtam, ezzel nehéz kirívó dologra felhívni a figyelmet. így egykönnyen nem felhasználható ilyen irányú flame vagy hype vagy performance vagy bármi alapjául.

emiatt nem is képzelek ilyen okokat a hasonszőrű marketingek mögé. ezeknél maximum annyi lehet a cél, hogy jobban a retinádba égjen a produktumról készült anyag, vagy meg legyen támogatva a célközönségnek komfortos érzésekkel. a homokos házaspárt futtató képek és azokban videón gyönyörködő öregasszonnyal az Apple reklámjában ott a hype faktor, a polgárpukkasztó faktor és még sorolhatnám, ahol a fröcsögés közepére kitervelten vannak odadobva az érintett emberek. ha az lenne a cél, hogy át kell mosni az emberek agyán, hogy ez milyen természetes meg mekkora buli, azt szerintem nem így kell csinálni.

de nem akarom ezt túlbonyolítani, szerintem érthető amit írtam. legfeljebb nem könnyen elfogadható.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nem, ha nem öncélú progpagandaként van mondjuk egy filmben. Egy példa: George Takei (Sulu kapitány) köztudottan meleg. Viszont egyáltalán nem volt erre utalás egyetlen egy filmben sem (nem is igazán érdekelt, hogy ő most kivel kefél). Aztán felmerült (vagy meg is csinálták, nem tudom), hogy valamelyik új Star Trekben meleg lesz maga a karakter is, akit anno ő játszott. Hányinger. Még maga George is azt nyilatkozta, hogy ez nem túl jó ötlet.
A hagyományos családmodell szerepeltetése az meg olyan, mintha egy mittudom én, egy fát mutatnának. Ez a hagyományos értékrend. Az, hogy 1-2%-nyi kisebbség ezt nem fogadja el, az legyen az ő bajuk.

Nagyszerű érzés lehet most meleg informatikusnak lenni Magyarországon.

you tell me

Annyira szomorú [...] nyilvánosan, aktívan hangoztatják homofóbiájukat.

talan nem tudod elkepzelni, de a jelenseg (ti. a kepedbe tolt buzisag) sok ember szamara egyszeruen undorito, gyomorforgato. En egyszer lattam ilyet testkozelbol, amikor a metron tolem 2m-re egy szoros macko nyomott egy nyelvest a masiknak, mielott leszallt volna. Hat, mit mondjak? Ha reggeliznek, tudtam volna hanyni...

--
t-systems-es it architect allast keres. Jelige: csak webshopot ne kelljen...

Azt azert elfogadod, hogy ez a te problemad? Miert ne fejezhetnek ki az egymas iranti szeretetuket?

Egyik unokatesom fejtette ki a hasonloan bornirt meglatasat, hogy ha a gyerekevel setalna es meglatna ket meleget smarolni, megverne oket. Ezzel biztosan nagyon jo peldat mutatna a gyerekeinek...

Azt azert elfogadod, hogy ez a te problemad?

nem

Miert ne fejezhetnek ki az egymas iranti szeretetuket?

sok fele szeretet van, es nem mindegyik jo. Pl. 2 azonos nemu egymas iranti romantikus indulatai.

Egyik unokatesom fejtette ki a hasonloan bornirt meglatasat, hogy ha a gyerekevel setalna es meglatna ket meleget smarolni, megverne oket.

mit mondott, miert verne meg oket?

--
t-systems-es it architect allast keres. Jelige: csak webshopot ne kelljen...

miert nem?

azert nem, mert nem az en felfordulo gyomrom a root cause, hanem a 2 szoros macko (ha mar az en sztorimnal maradunk) lelke beteg.

miert nem?

Hadd beszeljen Pal helyettem: "Az ilyenek Isten igazságát hazugsággal cserélték fel, és a teremtményt imádták és szolgálták a Teremtő helyett, aki áldott mindörökké. Ámen. Ezért kiszolgáltatta őket Isten gyalázatos szenvedélyeiknek: mert asszonyaik felcserélték a természetes érintkezést a természetellenessel, ugyanúgy a férfiak is elhagyták a női nemmel való természetes érintkezést, és egymás iránt ébredt vágy bennük: férfiak férfiakkal fajtalankodnak, de el is veszik tévelygésük méltó büntetését önmagukban."

Szoval roviden azert nem, mert ez a fajta szeretet utalatos Isten elott, es igy en elottem is.

mert nem tetszik neki, h smarolnak

azt mar tudod, hogy nekem sem tetszik. Bar en nem vertem meg oket...

--
t-systems-es it architect allast keres. Jelige: csak webshopot ne kelljen...

En azt olvastam az irasban, hogy a fold korul forog a nap.

erdekes, en ilyet nem olvastam benne...

Ja bocs, hivokkel nem vitatkozom.

miert nem?

tobb ezer eves dogmakkal jossz

a Pitagorasz tetel sem mai, megsem mondtad, hogy bajod van vele. Btw. az en vilagomban teljesen racionalis, hogy Istent is be kell venni a szamitasba...

--
t-systems-es it architect allast keres. Jelige: csak webshopot ne kelljen...

erdekes, en ilyet nem olvastam benne... - ha nem erted az analogiat arrol nem tehetek

miert nem? - mert nem akarlak megbantani, higyjel amiben jol esik, de ha valami ellenkezik a hiteddel, az attol meg nem feltetlenul megvetendo es uldozendo - plane, hogy jelen esetben szeretetrol van szo - lasd meg ISIS

a Pitagorasz tetel sem mai, megsem mondtad, hogy bajod van vele. Btw. az en vilagomban teljesen racionalis, hogy Istent is be kell venni a szamitasba... - Az en ateista vilagomban a pitagorasz tetel kiallta a tudomanyos modszerek probajat, ugyanugy mukodik azota is. A biblia tanitasainak ertelmezese pedig mondhatni korfuggo,

disclaimer, voltam elsoaldozo es ministraltam is

tenyleg nem akarok belemenni hittani vitakba, mert mindenki abban hisz amiben akar amig azzal masokat nem bant, hasonlo gondolkodasmodot varok el cserebe a meleg embertarsaimmal kapcsolatban is

ha nem erted az analogiat arrol nem tehetek

en sem, hogy nem latok bele a fejedbe

mert nem akarlak megbantani, higyjel amiben jol esik

en nem felek konfrontalni a hitemet.

de ha valami ellenkezik a hiteddel, az attol meg nem feltetlenul megvetendo es uldozendo

itt mar kezdesz csusztatni. Senki nem beszelt uldozesrol. Az undor nem uldozes, hanem szemelyes preferencia. De, ha mar az isis nevu terroristakat is idekevered, akkor talan nem ovon aluli, ha en meg a kabitoszerek szeretetet vagy a szeretek becsapni masokat teszem ellenparba. Szoval onmagaban a szeretet meg nem feltetlen pozitiv: azt is melle kell tenni, hogy mire vonatkozik. Tovabbra is tartom azt, hogy a homoszexualisok szeretete torz es beteg.

Az en ateista vilagomban a pitagorasz tetel kiallta a tudomanyos modszerek probajat, vs. A biblia tanitasainak ertelmezese pedig mondhatni korfuggo

amibol - tfh igaz az allitasod (bar imho erosen vitathato) - egyaltalan nem kovetkezik, hogy a 2018-as ertelmezese hibas.

mert mindenki abban hisz amiben akar amig azzal masokat nem bant

ha egy rovid ideig volt kozod a romai katolikus felekezethez, talan ragadt rad annyi, hogy a profetak sem finomkodtak, ha a nep eletvitele nem volt Isten kedvere, es bizony lazan megmondtak, hogy ez meg ez gonosz dolog. Ugyhogy en sem felek masok tyukszemere lepni azzal, hogy kimondom, a homoszexualisok szeretete gonosz dolog es fortelem Isten elott.

hasonlo gondolkodasmodot varok el cserebe a meleg embertarsaimmal kapcsolatban is

azt lehet. Biztos van itt is 1-2, akik ugy gondolkodnak (errol), mint te. En azonban nem tartozom kozejuk...

--
t-systems-es it architect allast keres. Jelige: csak webshopot ne kelljen...

Szerintem egy IT cégnek nem feladata hogy politizáljon, állást foglaljon, véleményt nyilvánítson. Nem érdekel sem a véleménye, sem a marketingje, sem a zenei ízlése, sem a kedvenc étele. A végtermék ár/érték aránya annál inkább. A suszter maradjon a kaptafánál.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Legkozelebb akkor arrol is legyen szavas pls, hogy a cicasok helyenvalonak tartjak, hogy kutya van a reklamban. Mert kvazi ennyire buta es egy hulye demagog kerdes ez.

Az "identitáspolitikai állásfoglalást" elég nehéz definiálni, patikamérlegen kimérni hogy mi az és mi nem az, biztosan nem lehet. Pl. ha a melegházasság reklámban bemutatása állásfoglalás, akkor a heteró esküvő is annak kéne, hogy legyen... Szóval szerintem így, alkalomszerűen bőven belefér 1-1 kampányba.

1-2 éve mondjuk még azt mondtam volna, hogy "majd a piac eldönti", de sajnos egyre kevésbé látom már így. A multik egyszerűen túl nagyra nőttek, egyre inkább oligopóliumként működik a piac az USÁban is, az egyes cégeknek meg hatalmas a társadalmi befolyása.

Ha nem tetszik, amit a Disney tudatosan, rendszeresen művel az utóbbi időben a filmjeiben és a lábammal szavazok, az lassan azt jelenti, hogy akkor nem megyek moziba, mert szinte minden az ő kezükben csoportosul. Ha nem tetszik, hogy az xy tech cég olyan szervezeteket támogat az eszközeim árából, amikkel én - módszereik okán - nem tudok azonosulni, akkor nem vehetek semmit, mert mindenki ezt csinálja. És lehet sorolni.

Én ebben látom a problémát, nem abban, hogy egyszer homokosok táncoltak valami gagyi videóban.

iranyitott kerdes,ahogyan a kormany szokta, gratulalok

A semleges kerdes az lenne, hogy "Helyenvalonak tartod azt, ha IT ceg, gyarto marketinganyagaiban figyelembe veszi, hogy a vasarloi identitasa nem minden esetben egyezik?"

Nem ertjuk egymast, de megprobalom meg egyszer. Az, hogy melyik ceg milyen nemi identitasu, borszinu, vallasu csoporttal reklamozza magat, nem allasfoglalas, plane nem identitaspolitikai.

Mivel a reklamok donto tobbsege feher, hetero ferfiaknak szol ezert igenis van letjogosultsaga a melegek-, feketek-, zsidoknak szolo reklamoknak. Fokuszcsoport. Ha csak feher, hetero parok szerepelnenek a videokban, senki nem haborodna fel a hupon es ertetlenul allnanak a teny elott, hogy miert tiltakozik a hupililakat kepviselo egyesulet az egyoldalu megkozelites miatt.

Annyit nem ertek csupan, hogy azok akik buziznak mennyivel lettek kevesebbek attol, hogy vannak buzik?

Semmi baj trey kerdésével, mivel létezik az ún. normalitás.

Másrészt ha már empátia, meg tolerancia, akkor nem kellene megszólni a kérdésfeltevőt amiatt, amilyennek a világot látja. Ugyanúgy nem tehet róla, ahogy a buzi sem arról, hogy buzi. Hiszen ha neked van igazad, akkor trey szellemi kapacitása nem teszi lehetővé, hogy megértse a világot, amit a te progresszív gondolkodásod már ért, vagyis ebben a topikban úgy bántod őt, ahogy szerinted neki nem szabad a buzikat. Természetesen a véleményed elmondhatod, de az általad használt gonosz hangnem megengedhetetlen, amennyiben magadtól is elvárod azt a progressziót, amit treyen számonkérsz.

:)

Letezik a humanista gondolkodasmod, ami minden embert egyenlonek tekint, en ezt kovetem, nem az eppen aktualis "normalitast". Valamikor az volt a "normalis" hogy zsidokat oltek, valamikor az, hogy a keresztenyseg neveben embereket kinoztak es oltek meg stb Most eppen soros, a menekultek es ki tudja meg ki van pengellerre allitva, most ez a "normalis". Bocs de az en erkolcsi iranytum maskeppen mukodik.

Nem kerem szamon rajta, hogy mit gondol, de ennel primitivebb modon kevesbe fejezhette volna ki a velemenyet egy olyan helyen aminek semmi koze a tarsadalmi kerdesekhez. A gonosz hangnem meg igenis jar annak aki nem tekinti az embertarsait egyenlonek.

"Letezik a humanista gondolkodasmod, ami minden embert egyenlonek tekint ..."

A mai hírek szerint google-nél épp ezt az elvet rugták fel.

Bár szerintem lesznek akik "megvédik" a fenti hozzáállást, hogy vannak egyenlők és vannak egyenlőbbek vagy az az egyenlőtlenség, hogy egyenlőek.

"Humanizmus != diszkriminacio hianya"

A minden ember egyenlő csak akkor teljesülhet ha nincs diszkrimináció.

Ha van diszkrimináció, akkor az adott csoportot már nem tekintjük valamilyen okból egyenlőnek a többiekkel. Amennyiben minden ember egyenlő, akkor meg nem lehet diszkrimináció, mert nincs jobb vagy rosszabb ember, amely alapján megkülönböztethetnéd őket.

Ebbő következik:

Humanizmus = minden ember egyenlő = diszkriminacio hianya

A fenti kijelentésed akkor igaz, ha a Humanizmus mégsem tekint egyenlőnek minden embert, de akkor meg az eredeti kijelentésed nem pontos.

Nem tudod túltenni magad az apple homoszexuálisokat felvonultató reklámjain?

A B2C marketing, márkaépítés stb nem a technikai termékjellemzők számszerűsített, táblázatos publikálásáról szól. Ez kereskedelem, és biztos így érdemes csinálni, mert az applenél gázolnak pénzben, nem pedig az iphone-nal egyenértékű vagy akár jobb specifikációjú, de mindenképp jobb ár/érték arányú telefonok gyártóinál.

Persze, hogy igen!
Mindig is Androidos voltam. :D

Úgy tűnik megvan a 2/3-ad \o/

Szexuális identitás tolarálása: jó
Bármelyik szexuális identitás marketingelése: rossz

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Egy kicsit most helyettetek szégyellem magam... :(