felhasználó adatvédelem távoli hozzáférés

Fórumok

Sziasztok!
Nem tudom tud-e valaki abban segíteni hogy távoli hozzáférés esetén milyen jogszabályi előírásoknak kell megfelelni felhasználói adatvédelem esetében, kell-e pop-up ablakban értesíteni hogy hozzáférek a gépéhez.
Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni.

Hozzászólások

Érdekes a kérdés, és előre szólok, hogy még nem kérdeztem meg az értelmesebb ügyvéd ügyfeleimet, de meg fogom őket kérdezni!
Valahol érdekes, hogy ezt még egyik ügyvéd sem tette szóvá, de nem is csodálom, mivel engem (mint minden it üzemeltetőt:)) SOS problémával hívnak, és azt csinálok, amit akarok, csak oldjam meg masina gondját.

Szerintem ezt a munkáltató munkaszerződése determinálja. Tehát az user elfogadja, hogy bármikor matathatsz a masinán, vagy megszokik vagy megszökik :)

A kérdés konkrétan az lenne hogy amikor hozzácsatlakozom akkor egy popup ablak jelenjen meg és ő beleegyezzem a kapcsolatba. Mivel bármit csinálhat a gépén bankkártya fizetés, bankszámla stb., de ezeket ha jól tudom nem munkaidőben a céges gépen kell csinálni, erre nem vonatkozik az felhasználói adatvédelem. Van-e valami olyan jogszabályi megkötés ez ügyben, felhasználó adatvédelmi ügyekben.

Node abban az esetben explicit kérik a csatlakozást és gondolom jelzed is nekik, hogy SOS csatlakozol az SOS elhárításhoz. Ez a gyakorlatban beleegyezés. Ehhez képest az egész más, hogy valahol nyílik egy hibajegy és "durr csak úgy" belépsz egy gépre, amit épp használnak.

Példul a SysAid nevű hibajegykezelő beépített távoli konzolja az jelzi a felhasználónak magát a csatlakozást és a hátteret és cseréli. Ezt a gyakorlatban úgy látom működni, hogy a távoli elérés előtt telefonon vagy emailben egyeztetés történik a felhasználóval és a tudtával megy a belépés. Ez minden különösebb rákészülés nélkül így alakult, de azt hiszem ez a logikus eljárás is.

Egy cégen belül vagytok mindketten?

Üdv,
Marci