jól meghajtott Murciélago költségei

hátha érdekel valakit. annyit hadd mondjak, hogy tényleg nagy számot gondolj. nem, még annál is nagyobbat :)

néhai psc olvasónk elmondhatná neki mennyibe került a "garázsának" fenntartása, a Ferraritól indulva. ő csak magának versenypályázott és nemigen tördelte a gépeket. kár, hogy már nincs fedélzeten.

Hozzászólások

íme a gyors kalkulációm, ha már ilyeneket nézegetek. nálam a benzines Jetta költségei 4 év/70e km alatt ezek - remélem nem tévesztek 0-t, de kerekítek ahol lehet :)

-üzemanyag 7.5/100-al, 350Ft/literrel 1.8M
-5 olajcsere 120e
-kézi mosás 12 alkalom/évvel összesen 100e
-biztosítás 100e
-fékek 70-80e
-ajtózárak 50-60e
-apró kopószarok összesen 50e (ablaktörlő, aktív szenes pollenszűrő, egyéb folyadékok stb)
-futómű szerviz 30-40e
-karosszéria szerviz 30-40e

összesen bőven-bőven 2M felett. a vásárláskor fizetett minden kopóalkatrész- és folyadékcsere, gumicsere, váltózár beépítés és egyebek ebben még nincs benne. ezek összesen kb ?250e-be kerültek akkor. jövőre át szeretnék ülni egy ~4 éves 6-os Mazdába, annak a pluszköltsége 2.5M+, majd durván 300e+, majd 4 év alatt ott is meglesz a 2M+ fenntartás.

egész jó kis összegek :S nyerni kéne egy autót.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Becsicskult, loginjét átadta egy bohócnak. Utána a nick értelemszerűen banra került.

Ja, innen üzenem a logint átadóknak, hogy nagy csicska mind. Szánalmas kis tyúkszaros életükben törést okoz, hogy egy aspergeres listázza őket, ami után úgy próbálnak tisztázni, hogy csicskák lesznek.

De sajnos az internet nem felejt, sőt a Streisand-effektus is könnyen utolérhetné őket, csak a kutya nem tölti az idejét ilyen lúzerekkel.

Remélem bubutyi, ez a komment is megy a listára, hadd olvassák ott is ezek a kretének.

--
trey @ gépház

<off>Ez nem feltételezett mechanizmus, hanem tény. Itt is van köztünk olyan, akit megkörnyékeztek (megzsaroltak) ezzel, de ahelyett, hogy becsicskult volna, felhívott engem és lemondta. Ugyan nem kedveltük egymást kifejezetten korábban az illetővel, de egyfajta tiszteletet kiérdemelt a cselekedete nálam. Azért még vannak gerinces emberek.</off>

A lelakott bódés Murcielago nem érdekel, nem veszek használt autót (amíg megtehetem).

--
trey @ gépház

>Mivel azonban a fent említett tripperes libsi seggfejektõl eltérõen személyemben egy korrekt és becsületes nemzetiszocialistával találkoztál, szólok, hogy nálam mindig van lehetõség a módosításra. Ha publikálod a flame-edet, én azt is szíves-örömest linkelni fogom, for the readers' pleasure - ezzel megszüntetve az egyoldalúságot. Ehhez persze ki kell állnod magadért, és cselekedned kell. Saját kontent. Lehetõleg a hupon, hogy hrogy84-ék is tudjanak cudar kommenteket írni.

>Aztán természetesen törölhetem is az egész entrydet és eztán sem kerülnél fel, de ehhez - mivel a természetben semmi sincs ellensúly nélkül - természetesen bizonyítanod kell: meg kell osztanod velem a hup accountodat (ezt kérésére felajánlottam bthomykának is, ezt nevezi õ zsarolásnak azóta is). Ha pedig most reszketnél hogy dehát micsi esetleg rájön és törli, az csak azt jelenti hogy jó helyen vagy a hupmeme-ben - gondolom érted miért :)

Gábor, nyertél, ennyi! :)

bár az még nem világos hogyan lett "megkörnyékezve (megzsarolva)" az ember amikor ő maga írt mailt, dehát a HupTények(r) már csak ilyenek

Tehát akkor összegezve, mert a becsületes nemzetiszocialista (aka. bohóc) bő lére eresztette:

- elhangzott az egyik érintettől a zsarolás szó, ezt az egyik úgy élte meg
- volt megkörnyékezés, csicskabartellre felhívás
- az itt cáfolt maszatolt mechanizmus létezik

Ami végül is teljesen lényegtelen, a kutya nem foglalkozik vele, ha nem kérdezik nem is említem.

Na, de a kérdés, hogy mi lett psc-vel? Megvan még a Ferrari?

Mégiscsak autós topikban vagyunk...

--
trey @ gépház

nagyvonalúan "kifelejtetted" azt a részt ahol - jó szokásodhoz híven (vö. geciskedés) - a vonatkozó 2002-es "szentiványi vs. oregon" kontent linkelésével cinkelted a felhasználódat (aki persze "kivívta a tiszteletet"), majd erre válaszul írt neked hogy talán inkább törölnöd kéne, basztatás helyett

aztán írt nekem is hogy elég egyoldalú csak erre az egyre linkelnem a saját oldalamon, sajnos csak "zsaroló, csicskabartell" választ kapott, azaz "szívesen megjelenítem a te álláspontodat is" - ezzel nem élt és itt vége lett a threadnek

ebből lett a Micsinizátor(C) lefuttatása után az hogy "Tudok egyébként olyan megzsaroltról, aki férfi volt a talpán, elhajtotta a halál faszára és inkább felhívott kb. egy évvel ezelőtt és elmondta ezt az egész nevetséges színjátékot."

mondjuk így tényleg jaszkaribbul hangzik

"nagyvonalúan "kifelejtetted" azt a részt ahol - jó szokásodhoz híven (vö. geciskedés) - a vonatkozó 2002-es "szentiványi vs. oregon" kontent linkelésével cinkelted a felhasználódat"

De hiszen azzal kezdtem, hogy nem voltunk sosem barátok. Ráadásul ő hívott telefonon, elmondva a te kis cigánykodási kísérletedet. További, a téma szempontjából irreleváns link várható még?

"aztán írt nekem is hogy elég egyoldalú csak erre az egyre linkelnem a saját oldalamon, sajnos csak "zsaroló, csicskabartell" választ kapott, azaz "szívesen megjelenítem a te álláspontodat is" - ezzel nem élt és itt vége lett a threadnek"

bla bla bla, a szád az jár, de mondasz is valamit?

"ebből lett a Micsinizátor(C) lefuttatása után az hogy "Tudok egyébként olyan megzsaroltról, aki férfi volt a talpán, elhajtotta a halál faszára és inkább felhívott kb. egy évvel ezelőtt és elmondta ezt az egész nevetséges színjátékot."

mondjuk így tényleg jaszkaribbul hangzik"

Tehát összefoglalva:

- valóban nem voltunk barátok, valóban történt csicskabartellre csábítás
- valóban elhajtott téged a halál faszára
- valóban felhívott engem és elmondta

A Ferrariról még mindig semmi?

--
trey @ gépház

>cigánykodási kísérletedet

nem volt késelés, a nagymamájával sem folytattam konszenzus nélküli koitációt, valamint Oregon vastartalma sem mutatott tevékenységem nyomán csökkenő tendenciát

>valóban elhajtott téged a halál faszára
>valóban

már megint olyan szót használsz aminek jelentéstartalmáról nem rendelkezel kellő ismeretekkel

"Aztán természetesen törölhetem is az egész entrydet és eztán sem kerülnél fel, de ehhez - mivel a természetben semmi sincs ellensúly nélkül - természetesen bizonyítanod kell: meg kell osztanod velem a hup accountodat (ezt kérésére felajánlottam bthomykának is, ezt nevezi õ zsarolásnak azóta is)"

Az csak az egyik kerdes, hogy milyen jogon kered ezt, mert jogalapod egyaltalan nincsen ra, onkenyesen teszel ki mindenkirol mindent, sokszor kontextusabol kiragadva, lehetoseget sem adva a pontositasra.

Tul azon, hogy ez hany szinten rossz egy IT-s ember szemszogebol, semmi garancia nincs arra, hogy te nem fogod atvenni es imperszonalni az adott accountot. Vagyis azert, hogy en lekerulhessek egy hulladekoldalrol, meg kell adnom egy idestova lassan 12 eves account hozzafereset, egy olyan embernek, akibol siman kinezheto az, hogy a hozzaferes megszerzese utan lejaratja a kerdeses accountot (meg jobban, mint en tennem).

Nyugtass meg, hogy igy erkolcsrol, meg bizalomrol, meg hasonlokrol meg csak nem is hallottal, ugye?
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Beleolvasva vannak ott olyan pár éves szövegek amelyek azóta meg is valósultak, be is következtek. Nem sok, de van. De gondolom neki nem fér bele a szemellenzőbe, hogy a trollkereső script eredménye mellett híreket is olvasson. :)
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Na de mit kellene pontosítani?

Az ember leír egy tényt. Gabu felteszi a szöveget a weboldalára.

Attól a tény még tény marad.

Az ember leír egy véleményt, amivel Gabu nem ért egyet, vagy egy kérdést, ami szerinte butaság. Felírja.

Akkor most arról van szó, hogy el kéne kezdeni magyarázni, hogy figyelj, nem úgy értettem ám, hanem emígy?
Szerintem ha nem volt képes annyiból megérteni, amiből mindenki más értette, az őt minősíti, nem mást.
Ha nem ért vele egyet, az meg az ő dolga. Akkor sem a pontosítás hiányzik.

>milyen jogon kered ezt

ezt a "kérés" nevű dolgot nem találom ott

>jogalapod egyaltalan nincsen ra
>jogalapod

perelj be emailezésért

>onkenyesen teszel ki

hát az igaz hogy nem kértem ki a hrogyaengedíjt amit ugye Kötelező lenne

>kontextusabol kiragadva

that's just like, your opinion man

>lehetoseget sem adva a pontositasra

vö. "Ha publikálod a flame-edet, én azt is szíves-örömest linkelni fogom" - milyen érzés hazudozni az interneten?

>rossz egy IT-s ember szemszogebol

e szemszöget te sajnos nem ismerheted, a "NAT for dummies" füzetke elolvasása ehhez elégtelen

>semmi garancia nincs arra, hogy te nem fogod atvenni es imperszonalni az adott accountot

dehát minden garancia megvan arra hogy pontosan ez az átvétel fog történni

>meg kell adnom

ugye, nem "kell" - továbbá nem világos honnan vetted hogy ez a lehetőség az ilyen hírhedt megalamerekre is áll mint tenmagad

>igy erkolcsrol, meg bizalomrol, meg hasonlokrol meg csak nem is hallottal, ugye?

loaded question, das it mane

használt autó:

ez nem csak annak a kérdése, hogy mit tehetsz meg és mit nem. én egyszer vettem, de többet nemigen fogok. bukja be az első 2+ év értékvesztését más: ez egy döntés és egy (nem)vállalás kérdése. onnantól viszont már valóban csak a zsebed és az igényeid határoznak.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Meg akárha meg is tehetném, hogy újat veszek, ugyanazért a pénzért (TCO-ban is, nem csak egyben lecsengetve) jobb kocsit kapok használtban. (Viccesen ugye - azért már rendes autót is kapnál...) Persze van egy kis plusz kockázata egy használt kocsinak, ezt elismerem. De ez a plusz kockázat elenyésző az új autó felárához képest.

Nameg aki zsírúj céges autót kap, az persze hogy azt mondja hogy király dolog. Én is azt mondanám. De ha az ember a megkeresett, leadózott pénzét adja, akkor ezerszer is meggondolja, hogy megér-e 2-3 millát az újszag? Abból a pénzből két évig etetem a családot minőségi kajával.

De hát ezt a hitvitát is már ezerszer lezongoráztuk, úgyis ugyanoda jutunk, ahova eddig is - sehova.

A Lambó esetén mondjuk az is bejátszik, hogy ha rendesen használod - értsd pályázol vele - akkor tényleg hatalmas lesz az egyéb költség, amihez képest az új-autó felár eltörpül. Szóval ha már a Lambók ligájában fogok játszani, akkor lehet, hogy újautó hívővé válok én is :-).

Én próbáltam mindkettőt, mindkét megközelítésnek vannak hibái.

Az első két év értékvesztése nem érdekelne, ha egyébként megtartom az autót hosszabb ideig. Teljesen mindegy, hogy 50% az első két évben, a maradék 8 évben még 50% vagy kiegyenlítettebb, ha így is úgy is elúszik a pénz. Egy átlagos autó ugye nem befektetés, akármilyen korút is vesz az ember.

Pl. az első angliai kocsimat 850 fontért vettem, 200 körül adtam el.

Viszont volt úgy, hogy az újként vett autómat kb. 2 éves korában egy vizes úton megcsúszó kisteher szépen összecsukta. Ilyenkor hiába szerettem volna megtartani még jópár évig, a biztosító az épp aktuális értékét adja a kezembe.

Vettem azóta párszor használt autót. Pl. a mostani autóm egész rendben van, csak az ostoba első tulaj olyan dolgokat kért extraként, amiket én nem kérnék, és olyanokat, amiket biztos kérnék, azokat meg nem.

Elméleti lehetősége van, hogy találok olyan használt autót, amiben benne van minden extra, ami nekem kéne, de gyakorlatilag eddig mindig volt kevesebb vagy több hiányzó cucc.

Szóval valamit valamiért.

Legközelebb valószínű vagy megint új autó lesz, benne mindazzal, ami nekem kell, és remélem, hogy nem csukják össze az első két évben, vagy hosszas keresgélés után veszek majd valamit, amivel nem leszek teljesen elégedett.

én is próbáltam mindkettőt. ez a problémám, először a fikció:

veszek egy új kisautót, mint trey. fizetek érte ~4 miskát, tőle eltérően nem hitelre. piszokul zavarna, hogy a saját tempóm melletti 1M/2év fenntartás mellett 1.5M/2év amortizációt is be kell nyeljek nyitásra. igazából elsőre sznobizmusnak olvasható, mert nyilván zavar, hogy fele értékű autóm van 2+ év múlva, miközben a zsebem 4 miska vételárral + (szerk) 1+ miska fenntartással már alapból is vékonyabb. dehát pont az lenne a sznobizmus, ha 1.5 milliót fizetnék azért, hogy az első két évben jajjdeúj rendszáma legyen az autómnak. kipróbáltam, én nem kérem többet. nyelje be más. kizárt, hogy 10 éves kora felett használjam az autót, 10 évesen persze ez is ugyanannyit ér ha újként vagy használtként vettem. de belépéskor van 1.5M "mínuszom". sántító levezetés, magam is bele tudnék kötni igen, de nekem ez jobb így.

nem fikcióként: tudnék új autót venni KP-re, de olyat amilyet szeretnék nem. japán, ~500 liter csomagtér, nemSUV, szívó benzinmotor: ez 8-10 miska FIXME. 4 éves korára viszont talán kinyögöm. ez is szempont természetesen, de csak a fentebbiek után és az elképzelésem is halovány. ui ha valaki tudna ilyet modellt akkor ne kíméljen, meg fogom köszönni.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Engedd meg, hogy csak a végére. 6 autót is tudnék kp-re venni, megtehetném. Mivel fogalmad sincs a konstrukcióm mögöttes tartalmáról, nem tudhatod, hogy nekem ez hogyan éri meg. :)

Kisautót pedig nem azért vettem 4-ért, mert olcsót kerestem, hanem azért, mert az autózási szokásaimnak leginkább ez felel meg.

--
trey @ gépház

a vásárlásod konstrukciója és az okok mellékesek, csak egy élő példát hoztam fel egy rám vonatkozó játékként. játszottam a gondolatokkal.

azért a te példáddal, mert most tőled indult a nem veszek használtat gondolat. nem vagy csórónak nézve, okkal kerested az autódat stb, nincs vele dolgom, szerintem nem feltételezte senki ami ellen írsz. nincs ellenség, nincs támadás, nincs geciskedés, egy élő példa van amin látszik nekem miért nem jó az új. részben magamat is nyugtatva vagy mi.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Én egyébként szeretem a régi autókat (nehéz megmondani, hogy savanyú szőlő effektus-e), egy több mint 20 éves MX-5-öt hajtottam. Direkt a bukólámpásra buktam, mert gyerekkori filmélményeim alapján az a menő. Szóval egy ilyen kb 1 millás (újonnan 6.4M) autóban úgy éreztem magam, hogy eszetlen nagy király vagyok, ahányszor csak beültem. Valamiért viszont kétszer is belémjöttek és a második totálkár után elegem lett és eladtam törötten.

Az a fura, hogy 16 éve vezetek (ok, nem minden nap) és még sosem jöttek belém, ebbe meg kb nettó két év alatt kétszer is, pedig kb annyit használtam mint a családi kocsit. Úgyhogy mivel nem vagyok babonás úgy döntöttem, hogy rossz ómen és megszabadultam tőle. (Lehet, hogy az a baj, hogy túl alacsony, és ezért kicsit később veszik észre az emberek?)

Apám pedig pont meglett korára engedhette meg magának, hogy az általad leírt kocsit megvegye (japán, nagy szívómotor, nagy csomagtartó kb 8 miskáér). Hát nem lezúzták neki még három éves kora előtt? Persze megjavíttatta, de az már nem az igazi.

Úgyhogy én maradok a savanyú szőlő használtaknál. Nekem mondjuk 20 éves is beleférne, ha jó állapotban lenne. Csak azt már nagyon nem gazdaságos úgy tartani. Ezért én az 5-13 évre esküszöm.