Milyen bankot válasszak? 2017

Sziasztok,

Keresek Magyarországon bankot ahol nyugodtan tarolhatom a milliárdokat...

Ezt az oldalt nézve : hxxp://m.bank.biztositas.hu/bankszamla-osszehasonlito/bankszamlak/1-atlagos-hasznalat#list=1491913554
Lehet az elvarasaim túl nagyok ezért sorolom hogy jelenleg milyen szolgálatában részesülők a bankomnál

-ingyenes, vagy x bevétel felett az de ad extrát.
-van saver számla opció is ami kamatozik meg ha csak egy keveset
-kell nekem egy másodlagos számla is ami az online vásárlások fognak zajlani így az elsődleges számláról azonnal szeretnék pénzt mozgatni ha akarok (ingyenes és PayPal, eBay, Amazon, Google stb barát)
-rendes mobil app vagy online felület ami ketfaktoros

Hozzászólások

cib, (asszem) 100e feletti utalásnál ez megvan mind, netkártya, saver számla, barátságos mobilapp

cib mobil app jó? megnézted hogy mikhez fér hozzá? irtam neki, és megmagyarázták hogy egy mobil appból tudok pl fényképet rendelni az ügyfélhez. bazz, ez nem a fb

én mkb-s vagyok, és ha jól tudom nekik a legjobb a netbankjuk + a mobil app is nagyon jó (mobil feltölés app nincs benne sajnos, azt csak weben lehet)

A cib tolvaj banda!!! Beterheltek a szamlamra egy nehany 10 ezres kotlseget, a banki ugyintezo 1 ora telefonalgatas utan se megmondani, hogy miaz. Azt mondtak irjak levelet es 30 napon belul kivizsgaljak.
Szerintem ha egy banknak ilyen rendszere van, ahol nem lehet azonnal a jogalapot latni a terheleshez azt nagy ivben kerulni kell.

Es sajna nem ez az elso rosz tapasztalatom veluk!

de mostmar az utolso szamlam is megszunik naluk.

mgb

Ilyen velemi is megesett, szintén CIB, nagyjából ez a beszélgetés zajlott le a bankfiókban:

- Jó napot kívánok, a fiókvezetővel szeretnék beszélni.
[fast forward 3 perc várakozás]
- Jó napot kívánok, úgy vettem észre, hogy itt van egy indokolatlan terhelés, ezt kéne eltakarítani, illetve ezen fáradozásaimért cserébe (ti. nem azért fizetnek, hogy munkaidőben bankba járjak) legyenek szívesek a következő 6 hónapban nem háborgatni holmi havidíjakkal és számlavezetési költségekkel.
- Természetesen uram, tudunk még valamiben segíteni?
- Nem, köszönöm, viszontlátásra!

tl;dr máshol is pont ugyanilyen rossz lesz, a hozzáálláson és a reakción kell változtatni

Én CIB-es (is) vagyok 14 éve, eddig még nem tapasztaltam indokolatlan ráterhelést.

OTP-t viszont SOHA, SEMMIKOR. Na azok csinálnak csomószor ilyet.

A CIB-nél tavaly felhívtak kérés nélkül, hogy mondjam el a véleményemet a vállalkozói számlacsomagjukról.
Mondtam, hogy sokallom a havidíjat.
Erre azt mondták, hogy akkor 1 évig nulla forint lesz a havidíj (a számlán csak egészen kis forgalom van).
Ilyen is van.

"majd fogsz, majd fogsz ..."
kb 2 hónapja, pittyen a telefon, sms, cib, inkasszó. Ami azért különösen szerencsés, mert lakossági számlára HJE 1000Ft az inkasszó bejegyzése (igen, még 1K-ra lehúz a bank, nem elég az inkasszó, még egy ezres megy a levesbe). Nézem, he? Rohangászós nap volt, nem volt idő foglalkozni vele. Másnap hangulatba hozom magam, hogy "na, akkor most átrendezem a berendezést", elindulok a bank felé, telefon pittyen, inkasszó téves, törölve. Azért megkérdeztem volna attól aki elcseszte, hogy neki mint érintettnek, mi a véleménye a családon belüli szaporodás káros genetikai hatásairól?

13 éve vagyok MKB ügyfél, szerintem tök normálisak, az OTP-től menekültem el.
A költség nem annyira érdekel, havi pár száz forint már nem oszt nem szoroz, majd ha igen akkor elgondolkozom, de nekem többet ér a normális ügyfélszolgálat.
Egy része megvan amit akarsz piszok jó mobilos és webes bank felület.

Az miért van hogy a bankkártyákon rajta van a teljes név?
Azon túl hogy személyes adat, így csak hatóságnak vagy köteles kiadni, állítólag külföldön nagyfelbontású kamerát elhelyezve fizetéskor leolvastak róla mindent, aztán
levásárolják a neten.
A kártyaszám is beazonosíthatná a tulajt.

> csak hatóságnak vagy köteles kiadni

mert egyébként te odaadnád valakinek (a név nélküli) kártyádat? ne viccelj már

> állítólag külföldön nagyfelbontású kamerát elhelyezve fizetéskor leolvastak róla mindent
> ál-lí-tó-lag

de amúgy goto 1, te odaadod valakinek fizikailag a kártyádat, hogy az leolvassa róla a cuccot?

Igen, ha egyszer barmi okbol kifolyolag oda kell adnod mas szemelynek a kartyat, fenn all a veszely, hogy elmenti annak az adatait es megcsesz. Ezert kene ragaszkodni a Paypass-hoz, neked is egyszerubb millioszor csak hozzadorgolni a kartyad a terminalhoz...

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

> Vagy neked megengedik, hogy te kezeld a POS terminált?

Igen, ellenkező esetben nem áll módomban az adott helyen vásárolni.

Amúgy nem bonyolult:
- szólsz a pénztárosnak, hogy kártyával fizetnél
- nem adod oda neki a kártyád, akkor sem, ha kéri
- ő adja oda neked a POS-t
- fizetsz a kártyáddal (paypass, vagy bedugod)
- elteszed a kártyát
- visszaadod a POS-t

Eddig mindenhol működött.

+1 kb ez már mindenhol így megy.

Dohánybolttól a benzinkúton át mindenhol.

Nem nagyon tudok olyan esetet felidézni, hogy konkrétan a kártyámat oda kellett volna adni. Nem hogy ilyen mezei helyeken,
ha bemegyek a bankba (OTP) és ott akarok bármi tranzakciót csinálni, akkor is odatolják elém a POS terminált és nem a kártyát kérik el.

Uruguayban nem tudtam fizetni, ha lehúzták a mágnescsíkot, ha bedugták a chipet, csak akkor, ha a dombornyomott kártyám számát, nevemet, lejárati időt, és a cvv kódot bevitte kézzel a terminálba. Ekkor szépen levonták az összeget, majd visszakaptam az áfát.

Természetesen féltem, hogy lenyúlnak, de nem kellett a kártyacserével bajlódjak, mert tönkrement a bank nemsokára :)

Amikor Lengyelországban dolgoztam, a varsói taxikban a hitelkártya adatait szépen vasalóval másolták át az indigós papírra.
Most lehetne rettegni, hogy úristen, hát meglesz neki a hitelkártyám adata.
No de így indult annak idején a kártya elfogadás. Ha nem lenne meg a bizalom, akkor nem működne az egész.
Pont ezért, ha lenyúlja a kártya adatait, akkor szólsz a banknak (ha még nem ment tönkre), a korrumpálódott kártyát letiltják, újat kapsz, a zsét meg visszateszik a számládra.

Cambridge, UK, 2017:
Ha a taxisnak kartyaval akarsz fizetni, akkor felhivja a diszpecsert es bediktalja neki a kartyaszamot, lejaratot es a CVV -t meg a fizetendo osszeget.

Ez a "telefonos fizetes" egyebkent is nagyon nepszeru itt, akar tobb ezer fontokat fizetnek igy az emberek.

--
http://blog.htmm.hu/

Én azért erősen megválogatom, hogy weboldalakon kinek adom meg, a webshopnak biztos nem. Csak akkor fizetek kártyával, ha a saját bankom webes fizetési felületére irányít át és ott kell megadni az adatokat. Ha nem saját bankhoz, akkor a webkártyámat használom csak és kizárólag.

A kártya személyre szól, így kell valami, ami a személyhez köti. Például Te nem vásárolhatsz a feleséged/barátnőd/… kártyájával, mert nem a tied. Attól függetlenül, hogy vannak olyan helyek, ahol ezt megengedik, egy szót sem szólhatsz, ha egy kereskedő nem fogadja el tőled a Nagy Annamária névre kiállított kártyát. Amikor megjelentek itthon a bankkártyák, akkor vásároltam olyan boltban is, ahol nagyobb összegű vásárlásnál (10 eFt felett) kérték a személyit is a PIN kód mellé. Erről később leszoktak. Internetes vásárlásnál a kártyán levő név ritkábban jelent akadályt, de van olyan kereskedő, aki csak a szállítási címnél megadott névre kiállított kártyát fogadja el. Ha jól rémlik, akkor itt is volt már egy-két topik ezzel kapcsolatban. Természetesen ez nem véd az ellen, hogy egy veled megegyező nevű ember használja a kártyádat.

Két kiegészítés:

1. Van, hogy csak 5 ezer Ft. felett kér kódot a Terminal Paypal-os fizetésnél. Ez gáz.

2. A kártya hátoldalába gravírozott CVV kód az elsö, amit lecsiszolok a kártyáról fizikailag. Máshol tárolom a biztonság kedvéért. Nagyítóval ellenöríztem, hogy még nyomokban sem olvasható, mi volt.

--
robyboy

"1. Van, hogy csak 5 ezer Ft. felett kér kódot a Terminal Paypal-os fizetésnél. Ez gáz."

Nezopont kerdese, nekem az gaz, hogy paypass-ra nem lehet teljesen kikapcsolni a jelszozast. (persze, en a kartyahoz kapcsolt szamlan csak annyi lovet tartok, amennyit nem bannek elvesziteni, egy annyi kockazatot meger nekem a kenyelem.)

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Én meglepődtem, amikor Magyarországon paypassos fizetéskor PIN-t kért a terminál és a pénztáros.
Angliában 30 fontig lehet paypasst használni, és ilyenkor nem kér semmit.

Az egész paypass azért van, hogy gyors legyen. Ha most pin-t kell pötyögni, akkor pont ezt az előnyt sikerült megszüntetni. :-)

A POS-ban lévő sw dönt, hogy mit kér, illetve ha jól tudom, adott kártyával végzett n darab paypass tranzakció után olyan választ kap vissza, hogy használjon másik módszert (chip, esetleg mágnescsík). Nekem is volt már ilyen, természetesen simán ment a dugás - aki pótszert használ, az persze így járt :-D

Csak ostoba az a rendszer, ami nem ismeri fel, hogy nem tudok kártyát bedugni, mert nem kártyával fizetek.

Az Android Pay-ben pl. a Mastercardom úgy működik, hogy egy új, spec. kártyaszámot generált, amikor regisztráltam. Feltételezem, van annyi esze a rendszernek, hogy tudja, hogy ezt a második kártyaszámot kizárólag paypass fizetésre lehet használni, így nem kéri azt, hogy dugjam be, akárhány darab paypass tranzakciót is hajtottam végre (eddig még sosem kérte, ennyit tudok).

Az Amex viszont különutas, ők nem integrálódnak az Android Pay rendszerbe, hanem az Amex saját alkalmazása végzi a paypass fizetést. És ők persze nem is generáltak külön kártyaszámot, tehát a kivonaton is úgy jelenik meg, mintha a fizikai kártyával fizettem volna, meg a POS terminál se tudja, hogy a telefont nem tudom bedugni az elején a vékony kis lukba.

Én a hazai gyakorlatot (már amit hallottam róla) vázoltam, az "alkalmazás generál egy kártyaszámot" elég érdekesnek tűnik, hacsak az AndroidPay nem külön kibocsátóként létezik. Egyébként a kártyaszámból a BIN (első hat jegy) mutatja a kibocsátót meg azon belül általában a kártya tipusát, ergo lehet(ne) ennek megfelelően is dönteni. Ez a döntés első körben a POS-ban történik (bár a PayPass ebbe belekavart), de ha jól tudom, az elfogadó bank is vissza tud szólni, hogy másik azonosítást kér.
Az ilyen csak virtuális kártya egyébként érdekes képződmény, hiszen a fizikai megjelenés hiányában csak cnp (card not present) tranzakcióra kéne jogosultnak lennie, a PayPass meg inkább card present tranzakciónak kéne, hogy számítson.

+1

-ingyenes, vagy x bevétel felett az de ad extrát.

Ezt nem tudom. Egyetertek nexudessel, nem par szaz forinton mulik.

-van saver számla opció is ami kamatozik meg ha csak egy keveset

Erre van jopar lehetoseg.

-kell nekem egy másodlagos számla is ami az online vásárlások fognak zajlani így az elsődleges számláról azonnal szeretnék pénzt mozgatni ha akarok (ingyenes és PayPal, eBay, Amazon, Google stb barát)

En nem igy oldottam meg. Kertem egy csak internetes hasznalatra valo bankkartyat ami a fo szamlahoz volt csatolva. Viszont a limitet beallitottam napi 1 tranzakciora es max 1 forintra. Ha hasznaltam akkor a limitet modositottam. A limitmodositas ingyenes es azonnali hatasu, megy webes feluleten.

-rendes mobil app vagy online felület ami ketfaktoros

Belepeshez eleg a jelszo, de a tranzakciokat SMS-sel kell alairni.

--
http://blog.htmm.hu/

Ez a kártya limit jó ötlet, de ha pl olyan vásárlás van ami utólag veszi le a pénzt akkor mi a helyzet?
Pl az Angliai Tesco kiszállás előtt foglalja le a pénzt és csak átvétel után látszódik a fizetés.
Jó nyilván nem fogok Angliai Tescobol rendelni és más példát sem tudok de nah :)

Az ilyet egyebkent is cashbackes (vagy pontgyujtos) hitelkartyaval kell intezni :)

Addig gondolom marad a napi egy tranzakcio akkora limittel amennyiert vasaroltal a Tescoban. Mikor tenylegesen megtortenik a tranzakcio a bank tud kuldeni SMS-t.
Ez szerintem nem sokban kulonbozik a kulon szamlatol. Addig ott is ott kell lennie penznek amig kiszallitanak, tehat a kockazatod ugyan annyi (jo, a szamla nem toltodik vissza, a napi egz tranzakcio meg ujraindul masnap, de ez azert kezelheto kockazat szerintem).

--
http://blog.htmm.hu/

Lemaradt...

Visa vagy mastercard?

A normal kártyáim Visa Debit és a hitel Mastercard. Persze nem én választottam.

mi magnet bankolunk, s eddig az egyik legjobb...

Fogd fel úgy, hogy elégedettség-mérő: minél elégedettebb vagy, annál többet állítasz be :)
Viszont két opció van: vagy oda kell utaltatnod a fizudat, vagy min. 1000 ft-ot kell kötelezően folyamatosan a számlán tartanod - ha ez alá mész, kapsz egy felszólítást 500 ft-ért... Nekem sem szimpi.

- rezso -

Hát pedig itt (Anglia) ingyenes szinte mind vagy ahol fizetni kell x bevétel alatt, ami nekem van ott ha elérted a bejövő minimumot és még ők fizetnek havonta kamatot.

Az lenne a normális hogy nem úgy jön le az egész hogy ők tesznek szivesseget hanem mindenki boldog.
-én boldog vagyok mert ingyen vagy még kamatozik is a pénzem plusz kapok egy csomó szolgáltatást
-bank is boldog mert a bent lévő pénzt úgy kezeli, forgatja ahogy akarja

Helyette a bank tesz szivesseget hogy ott tarthatod a pénzed amiért fizetned kell.
Persze nincs bajom vele, de ez nem feltétlenül alap dolgok mindenhol

Nem kétlem, hogy igazad van. Nekem azért gyanús, ha valami "ingyenes". Leginkább kihagynám az életemből a bankokat, de a MagNet közösségi elvei, illetve, hogy nonprofit szervezeteket támogathatok, nekem szimpatikusak. És erre szivesen áldozok. És cserébe tényleg csak azt várnám el, hogy ne annyira akarjanak kisemmizni, mint a nagyok.

U-dash

+1, én is náluk vagyok. Lehet több számla "Ingyenes átutalások: Bankon belül saját lakossági számlára korlátlan számú és összegű átutalás; Bankon belül idegen számlára NetBankon keresztül 100 000 Ft/tételig korlátlan számú átutalás forintban"
Lekötés több fajta rövid és hosszú távra, dombornyomott kártya díja 300Ft/hó, én most kapok újat ingyen mert az előző elkopott, reklámokról érdemes az elején nyilatkozni, hogy ne küldjenek.

Mi a baj a Zöld Kullanccsal?

--
trey @ gépház

"-ingyenes, vagy x bevétel felett az de ad extrát. "

Rengeteg ilyen van, de figyelj nagyon az aprobetus reszre, ha bizonyos feltetel nem teljesul egy adott honapban, sok bank hajlamos 1000-2000HUF-ot lenyulni a szamlavezetesert. Ezen felul, persze, rendszeresen olvasgasd a hirdetmenyeiket, ha fontos a koltseg, mert szeretik eljatszani, hogy pl. az eretedetileg ingyen szamlahoz vagott utasbiztositasert matol elkernek 3500HUF-ot per ev, meg hasonlok...

"-van saver számla opció is ami kamatozik meg ha csak egy keveset"

Erre ott a Cetelem takarekszamla, ennyit lekotetlenul mas banknal nem kamatozik a loved, onnan visszautalas ingyenes, meg ajanlanam a hitelkartyajukat, egy egesz honapon at ingyen kolcsonozheted a lovet.

"kell nekem egy másodlagos számla is ami az online vásárlások fognak zajlani "

Folyoszamlan csak annyi penzt tarts, amennyit nem bansz, ha lenyulnak, problema megoldva, fennt emlitett takarekszamlat hasznalva pl. egyszeruen megoldhato barmilyen banknal.

"-rendes mobil app vagy online felület ami ketfaktoros"

Minek ketfaktoros, lasd elozo pont. Be szoktal jelentkezni idegen geprol? En kifejezetten ruhellem, ha bejelentkezes/utalasnal meg be kell potyognom egy kodot, ha ugy rendezed a lovet, ahogy fennt leirtam, tok felesleges.

En a Granit es Cib online meg mobil feluletet ismerem, mindketto BRUTALISAN szar, Granit legalabb olcso, naluk Paypassos kartyat is lehet kapni olcson, viszont a szokasos banki szolgaltatasoknak csak kis hanyada erheto el. Erdekesseg viszont a Granit Pay szolgaltatasuk, a teloddal fizethetsz Paypass-os kartyat elfogado uzletekben, iszonyuan kenyelmes. Ez elerheto OPT/Vodafone es meg mas szolgaltatoktol is, de a Granite mukodik barmilyen (nyilvan nem tul regi) teloval, mobil szolgaltatoval...

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

"En a Granit es Cib online meg mobil feluletet ismerem, mindketto BRUTALISAN szar, Granit legalabb olcso, naluk Paypassos kartyat is lehet kapni olcson, viszont a szokasos banki szolgaltatasoknak csak kis hanyada erheto el."

És nem is nagyon tervezik a szolgáltatások bővítését a Gránitnál.
Cserébe viszont brutálisan jó az ügyfélszolgálatuk; az elmúlt 4 évben a minden nyűgömet el tudtam intézni szabad formátumú levélben a netbankból. Lezárt számlacsomagom van, és már akkor volt paypass kártyám, amikor a lezárt számlákhoz még nem lehetett igényelni - ezt is megoldották.

- rezso -

De csodálkozom.
Egyrészt nem rootolt (sajnos) a telefon, másrészt hadd használjam a saját telefonomat rootolva, ha nekem úgy jó.
Sokan felvetették már, hogy ez legyen az ügyfél felelőssége, ne a bank akarjon okos lenni.
Amúgy nem nagyon izgat, mert nekem amúgy sem létkérdés az app.

- rezso -

Használd root-olva nyugodtan, a bank meg döntse el nyugodtan, hogy milyen esetben működhet, és milyenben nem az alkalmazása. Mivel a bank célja a biztonsági kockázatok minimalizálása, így teljesen jogos az a döntés, hogy root-olt/tört OS-en nem engedi futni az alkalmazást.

"És mindez root-olás nélkül?"

Az a baj, hogy ugyanezek a bank appok nem tartják biztonsági kockázatnak a 2-3 éve nem frissített szoftverű telefonokat. Holott bőven akadna olyan biztonsági hiba, amivel root jogot lehet szerezni, és belemókolni a rendszerbe. A vicces az, hogy (javítsatok ki, ha tévedek) root jogot nem kap az alkalmazás csak úgy, az user figyelmeztetése nélkül. Ha egy program kéri, akkor vizuálisan kap tájékoztatást, és le kell okéznia.

Nem is értem a bankok hogyan engedhetik meg, hogy annyi sechole-os verziós androidokon fusson a mobilbank app (régi nem frissített/rootolt). Illetve igen értem mivel az emberek akarják a szolgáltatást, a bankok pedig a biztonságot áldozzák be.
Ennél sokkal biztonságosabbnak érzem egy frissített desktop/laptopról a netbankokat felhasználó oldali környezet szempontjából.

Nekem Erstenél van már jó régóta és a webbank jól működik. Volt egy nagyobb fejlesztés pár éve azóta még jobb. Semmi gondom nem volt eddig vele.

-ingyenes, vagy x bevétel felett az de ad extrát.
Ilyenjük van.

-van saver számla opció is ami kamatozik meg ha csak egy keveset
Ilyen is van de nem sokat ér.

-kell nekem egy másodlagos számla is ami az online vásárlások fognak zajlani így az elsődleges számláról azonnal szeretnék pénzt mozgatni ha akarok (ingyenes és PayPal, eBay, Amazon, Google stb barát)
Ez itt is úgy megy, hogy kapsz egy virtuális kártyát (visa) és a vásárlás előtt megemeled a limitet, ami max 2 napra van. Utána automatikusan visszaáll 1 Ft-ra.

-rendes mobil app vagy online felület ami ketfaktoros
Van valami mobil app, én nem használom, webes felület alapban nem 2 faktoros, de az első utalás ismeretlen számlára kér sms kódot, illetve pl. a kártya limit emelés is.

+1 az Erstére, a netbank sokat tud (van, aki szerint nehezen használható, de ez a funkciók tömkelegének is köszönhető), azonosító+jelszó+sms a bejelentkezés.
Amit a poszt-toló nem írt, de van, és prímán működik, az a Díjnet-es számlák kezelése - simán áttolható a Díjnet-ről a számla az Erste netbankba, ahol külön menüpontban lehet kezdeményezni a kiegyenlítését - gyakorlatban csak a melyik számláról és mikor kérdést kell megválaszolni :-)

Raiffeisen, lakossagi premium szamlakban ok a legjobbak.

- van ertek papir szamla amirol oda-vissza tudsz utlagatni netes feluletrol.
- masodlagos kartya szerintem alap mindenhol
- en ingyen utalok minden iranyba
- szamlamozgasrol SMS ingyen
- Rafi automatabol ingyen veszek fel mindig kp.-t plusz mas automatabol a havi 150 ingyenes
- mobil app van, meg windows mobil-ra is :)
- Egyszovalkurvajo... :)

"- van ertek papir szamla amirol oda-vissza tudsz utlagatni netes feluletrol."

Igen, es milyenek az ertekpapir tranzakcioknak a dijaik? Milyen piacok erhetok el? Miert utalgatnal oda-vissza, amikor letezik TBSZ?

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Raiffeisen -1
12 éve van ott számlám. Évek óta csak a bajom van velük. A Prémium ügyfélség,szép meg jó, de ha nem megy a számládra min. havi 400, akkor leszarják a fejed vagy havi 5-6000Ft-ért lehetsz prémium ügyfél. Amúgy olyan SMS díjakkal és tranzakciós díjakkal dolgoznak, hogy a pofám leszakad... Ha megtakarításod van, és onnan vezetnél át, mert kéne a lóvé, akkor onnan indul, hogy netbankon NEM tudod ezt megtenni. Fel kell őket hívni telefonon, és helyből lerántanak 435Ft-tal + a százalékos jutalék.
Engem lakossági folyószámlahitellel és hitelkártya kerettel is csúnyán beszopattak. Mikor normálisan elmondtam, hogy köszönöm NEM kérem a hitelkeret automata emelését az volt rá a válasz, hogy hátaztnemlehet. Mikor panaszt tettem és a panaszkezelő csoport munkatársának belengettem, hogy az MNB-hez fordulok panasszal, akkor persze hirtelen lehetett a rendszerbe betenni egy pipát, hogy ne emelkedjen magától a hitelkeret.
Érdekes módon valahogy pont mindig azok a levelek tűntek el, amiben leírták, hogy szóljak, ha nem kérem az emelést... Én meg nem figyeltem a számlámat, mint a bagzómacska, hogy éppen hogy áll.
Mióta az ügyfélszolgálatot lerakták vidékre azóta az ügyfélszolgálat nem képes egyedül megoldani semmit. De legalább olyan stílusban adja elő magát sok ügyfélszolgálatos, hogy szívem szerint pofán verném...

Hogyne lenne költsége, simán túlemelik a keretet a havi fizetéseden, különben nincs bevétel. Ergó fizetésnapon is mínuszban vagy és ketyeg a kamat... Hitelkártyánál is hasonló a helyzet. Ha fel tudod tölteni, akkor persze ingyen van, de ha túlemelik és nem tudod feltölteni, akkor ketyeg a 30-40%-os éves kamat.

Válasszuk ketté a dolgot. A folyószámlahitelnek gyakorlatilag mindenütt van havi rendelkezésre tartási jutaléka, de jóval kisebb a felhasznált összeg után fizetendő kamat, illetve általában nincs havi minimum visszafizetendő összeg. Ezt valóban nem jó, ha folyamatosan emelheti a bank, bár a folyamatosan belecsúszó költések esetén a megszüntetéséhez a havi kiadások optimalizálása/csökkentése/átrendezése szükségeltetik, de utána nincs vele gond.
A hitelkártya-keret növelése, legalább is ahol eddig volt kártyám, nem jelentett többletköltséget nekem, mint üf.-nek - a lényeg az volt, hogy minden hónapban 100%-ban visszatoltam a tartozásomat, ergo a brutál hk. kamatok nem érintettek.

Vagyis nem az a gond, hogy a keret magas, hanem az, hogy többet költesz, mint amennyit vissza tudsz fizetni.

Az egyik kártyámnak a hitelkerete kb. négyszerese a havi nettó fizetésemnek. A másik kártyának nem tudom fejből, de minimum duplája. Van egy magyar hitelkártyám is, annak 2007-ben volt kb. négyszerese a hitelkerete a havi fizetésemnek. Azóta nem dolgozom Magyarországon, és ennek a kártyának azóta nem emelkedett a hitelkerete, de még így is több, mint a havi fizetésem.

Ha minden kártyámat kimaxolnám, bizony bajban lennék.

De normális hónapokban a hitelkeret 5-10%-a körül költök. Visszafizetem az egészet és nincs semmi költsége.

Folyószámlahitelem is van, kb. a nettó fizetéssemmel megegyező a keret. Költsége nincs, ha nem használom. Ha használom, akkor meg a negatív összeg alapján számolják a kamatot. Normális hónapban nem megyek bele a keretbe.

Viszont ha nem normális hónap van, és mondjuk kell a pénz, akkor jó, hogy ezek rendelkezésre állnak.

Meg egy aprosag, ami megszivathat.
A hitelkartya keretet, ha pl melle lakashitelt vennel fel, ugy tekintik, mintha lenne a keretosszegu hiteled felveve. Merthogy, azt barmikor felveheted.
Nekem, mikor a hazat vettuk, pont ez volt.
Volt egy hitelkeret baratnom neven, amit nem kert, csak kapott az OTP-tol ingyen, aztan a hitelintezesnel racsodalkoztunk, hogy ez a keret is hitelnek szamit, akkor is ha soha egy filler nem volt igenybeveve belole, es nem is terveztuk. (nyilvan nem josok a banknal, nem tudjak, hogy mit akarsz kezdeni vele)
Ugyhogy a megoldas, hogy bementunk es lemondtuk a p.-be.

Nyilvan nem ez volt a kerdes, hogy kapunk-e, vagy sem, hanem az, hogy ezt a kamatkalkulacioba beleszamoljak, es magasabb lesz, teljesen feleslegesen.
Mivel korabban sosem vettunk fel hitelt, igy racsodalkoztunk, hogy jeee, ilyen is van, es az ugyintezo allitasaval ellentetben megis jar hatranyokkal, egy olyan keretosszeg, amire semmi szuksegunk.

Mondjuk nekunk ez eleve kevesbbe volt problema, mert lakastakarek lejartaig vettuk fel a hitelt, de megis, ha valamiert nem muszaj tobbet fizetnem, akkor miert fizessek tobbet?

érdekes, hogy mennyire más a logika.

Itt, Angliában, ha nincs folyószámla hiteled, személyi hiteled, valami gyík hitelkártyád, akkor nincs jó hiteltörténeted, és így nehezen kapsz jelzáloghitelt és kb. lehetetlen normális hitelkártyát kapnod.

Ha van hiteled, amit rendesen fizetsz, vagy van hitelkereted, amiből nem szoktál kilógni, ha használsz belőle, akkor legalább a havi minimumot mindig fizeted, akkor jó adós vagy, és kaphatsz hitelkártyát is és jelzáloghitelt is.

A credit history NAGYON konkretan megmutatja a penzugyi hatarait egy egyennek. Egy credit reporton nem csak az szerepel hogy mennyia hitelkartyad, hanem az is hogy hany van annak hany szazalaket hasznalod, menni es milyen telefon elofizetesed es egyeb kozuzemi kiadasaid vannak, van-e tulajdonod, azon van-e jelzalog es ha igen mennyi, van-e birosagi ugyed, miota laksz a jelenlegi lakcimeden stb... Egy eleg komplex profilja egy egyennek aki resze a tarsadalomnak amibol generalnak egy pontszamot. Angliaban az USA-ban es meg jopar nyugati orszagban a bankok es a szolgaltatok jelentenmek az Expedia-nak es az Equifax-nak (Ezek a fo Credit Reporting Agency-k). Az ugynoksegeknek gyakorlatilag majdnem minden allampolgarrol vannak adataik. te magad is hozzafersz a rolad nyilvantartott adatokhoz es ajanlott is ellenorizni oket - pl ha masert nem hogy elejet vedd az ID lopasnak... Azonnal latszik pl az is ha egy tartozas visszazfizetesevel kesel 1x. 2x, 3x... Latszik ebbol ha anyagi gondjaid kezdenek lenni, latszik ha elkezded halmozni a kartyakat stb...
Ha lakashitelert vagy barmifele hitelert folyamodsz akkor sok egyeb dolog mellett ezeknek a Credit Reporting Agencyknek az adatai amitket elsosorban megnezben. Nyilvan ha jo ugyfel vagy - rendszeresen fizetsz, esszeru a tartozasaid merteke stb akkor jo feltetelekkel kapsz hitelt. Ha szeretnel egy X osszegu lakast megvenni akkor evekre visszamenoleg latszik a ados magatartasod, hogy mik az anyagi lehetosegeid es ez alapjan viszonylag egyszeru a dontes es a hitelfeltetelek megszabasa. Ha nincs penzed es kinlodsz a hitelek visszafizetesevel akkor pl nem mondta senki hogy nem kapsz egy autohitelt, csak mivel hogy nagyobb kockazatu csoportba tartozol azert a hiteled feltetelei, kamata is magasabb lesz mint pl a szomszedodnak... Nincs ebben semmi ordongosseg - egyszerusitve es standardizalva van a hitel elbiralas. Ugyanilyen pontszamokat kapnak egybkent cegek is es ugyanigy cegeknek is van credit report-juk amik eldontik milyen feltetelekkel jutsz business -loan-hoz.
Az hogy hogy nezel ki amikor bemesz a bankfiokba irrelevans... Epp eleg papucsos milliomos maszkal hogy ezen tullassanak, de teny hogy tisztesseges kiallasu emberrel tisztassegesen is targyalnak. A hitelugyintezok is emberek es ugyanigy a munkajukat vegzik mint Te meg en...

:) Atjott - lattam a smiley-t ... Mondjuk nem is neked irtam... Csak gondoltam egy kalap alatt megosztom a nagyerdemuvel mi is a credit report mert meg itt Angliaban elo friss kitelepedett ismeroseim koreben sem egyertelmu...
Es vartam a hozzaszolasokat hogy huuu ez mekkora beletaposas a maganszferaba :D

"mekkora beletaposas a maganszferaba"

Nyilván ezt is megszokja / beletörődik az ember előbb-utóbb, mint minden mást az életben amibe nem hal bele azonnal v. nincs semmilyen ráhatása egyedül változtatni rajta.

Viszont attól még egyáltalán nem lesz "okés" gyakorlat vagy tisztességes húzás ez a mocsok profilépítés. Aminek köszönhetően a soha-nem-felejtő gépek és adatbázisok még akkor is mutatni fogják a régi megbicsaklásaidat, mikor azok más (pl. büntetőjogi szempontból) már rég elévültnek tekintendők.

Én félelmetesnek tartom ezt a méretű, világszinten tökélyre fejlesztett profilozási ipart. Az a (szerintem) számszerűleg elenyésző mennyiségű ember, aki kedvezően lett elbírálva ezek alapján, nem ellensúlyozza azt, hogy a nagyátlag csak vesztett rajta.

Nagyon várom már azt a kort, amikor a semmirekellő bankok, biztosítók de akár a közműszolgáltató v. a legutolsó sarki autókölcsönző is kilobbizta magának a teljes hozzáférést az összes pénzügyi, egészségügyi, munkaügyi, büntetőügyi adatodhoz, és ezekben kedvére turkálva döntsön felőled.

Bigdata BS ismerős ugye? Legutolsó köcsög kis androidra fejlesztő garázscég szaros appjának is kell a teljes telefonkönyved meg fényképlistád, a sok hülye (még itt a szakmai portálokon is) meg vidáman nyom az Allow-ra, és nem érti mások miért odzkodnak az egésztől.
--

En sem tamogatom az ilyen merteku "megfigyelest", de ha szigoruan biztositas/hitel kontextusaban nem-e lenne fair, hogy aki pl. figyel az egeszsegere es koltekezeseire, annak ezek sokkal olcsobbak legyenek?

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Egyébként egy jó dolog, mert kapsz egy személyi bankárt. Bármi nyűgöd van, direktben keresheted őt, és elintézi a dolgaid. Legalábbis mikor még prémium ügyfél voltam, akkor ez így működött.
Nem kell személyes/telefonos üfsz-tal küzdened, nem kell várnod. Ha személyesen be is mész, időpontra mész, és az ember vár rád, ha megcsúszol, nem te az emberre. Mondjuk az is vicces volt, mikor "mezei" ügyintéző meglátta a szürke bankkártyát... A hangja elcsuklott, a lába remegett, és sűrűn kérte a türelmet és az elnézést, míg kihív egy prémiumos kollégák. :)
Minden ügyfél egyenlő, de a prémium ügyfelek egyenlőbbek, ha érted, mire gondolok.

update:
megnéztem, már nem is 4 kiló a prémium, hanem havi 1M Ft. Vagy havi 15e Ft-os számlavezetési díj.

Na latod, en jobban orulnek, ha SOHA nem kene bemenjek a bankfiokba, a netbankban tudnek allitani minden aprosagot, problema ritkan lenne, amikor meg lenne, azt egy levelen (mert aszinkron) keresztul elinteznek nekem.

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

1.4 Általános feltételek a 2015. január 1-től Kiegészítő Szerződéstaláíró ügyfelekre vonatkozóan:

Ügyfél bankszámlájára (i) bankon kívülről vagy (ii) bankon belülről jogi személytől, jogi személyiséggel nem rendelkező
gazdasági társaságtól, vagy egyéni vállalkozótól egyösszegben összesen minimum 400 ezer Ft vagy annak megfelelő összegű
deviza átutalás érkezik a Bank által jegyzett devizában. A tárgyhónapra vonatkozó díjterhelés során vizsgált időszak:
tárgyhónapot megelőző hónap 27. napjától a tárgyhónap utolsó munkanapjáig terjedő időszak

Szoval a 400K a helyes, a 280K a regi ugyfelekre vonatkozott valami 2010-es szerzodessel.

12 éve van ott számlám. Évek óta csak a bajom van velük.

Sose értettem az ilyen embereket. Szabadon választhatsz bankot (gondolom), miért nem teszed?
Nálam egyébként pont fordított a helyzet. Ha ilyenek lennének, már rég léptem volna (mint tizenX éve az OTP-től).
Lehet, hogy csak téged utálnak, és már be van hűtve a pezsgő, amit akkor bontanak, mikor elmégy tőlük :P

Ha megtakarításod van, és onnan vezetnél át, mert kéne a lóvé, akkor onnan indul, hogy netbankon NEM tudod ezt megtenni. Fel kell őket hívni telefonon, és helyből lerántanak 435Ft-tal + a százalékos jutalék.

Azt hiszem, leesett. Ez az a "rendszeres megtakarítási program"? Amikor a kamatszint leesett, úgy szüntettem meg az átvezetési díj miatt, mint a huzat.
Még egyszer bunkó on: az ilyen ügyfelek balekságából jön ki az a pénz, amit a "nem-balek" ügyfelek között "osztanak szét".

Javaslom, hogy ezeknek számolj utána, és ami veszteséges, szüntesd meg. Ez az "RMP" vagy mi akkor érte meg a magas átvezetési díj mellett is, amikor nagyon magas kamatot fizettek rá (azaz bőven fedezte az átvezetés díját).
Egy régi (2014. óta nem forgalmazott) számlacsomagban vagyok (Díjnullázó - mindenféle "plusz", "2.0" meg ilyenek nélkül). Ebben minden ingyen van. Egyszer ügyintéző kérdi, nem akarnék-e váltani, merthogy ez a csomag már nincs. Mondtam neki, hogy nekem 0 forint a számlaköltségem - ha ennél jobbat tud, akkor szívesen váltok. Szóval ennyiben maradtunk. Kollegám persze váltott, aztán következő hónapban ki is derült a turpisság - az arcán a mosoly nem volt túlzottan őszinte.
Ennek a számlacsomagnak (mármint a klasszikus Díjnullázónak) azt hiszem, havi 120k jóváírás a feltétele, bár nem jár mellé plusz "személyi titkár" - de szerencsére nincs is rá szükségem, ritkán kell a bankfiókba bemennem.

Nem úgy van, hogy manapság nincs Magyarországon ingyenes bankszámla, mert bankadót kell fizetni mindenféle dolog után?

Az én bankomnál nekem ingyenes minden (0 havidíj, átutalás díja, kp felvétel, kártyadíj), de ez azért van így, mert még a bankadó bevezetése előtt nyitottam a számlát. Akik később, azoknak nem ingyenes minden.

CIB online számla. atomheart-el ellentétben nekem bejön a netbank felülete, még úgy is, hogy Java. Van 2FA, van mobilapp, kiszámítható a költsége, van internet kártya, befektetési számla (de minek? 0,05% az éves "kamat"). Eddig nekem mindent sikerült elintéztetni velük.
Hátrány:
- Java netbank, van akinek ez kizáró ok
- Nincs paypass-os bankkártya. Ezt mondjuk nem tudom feldolgozni, ezért van egy Erste Privilegium L számlám is.

Befektetésre: Cetelem Takarékszámla.

A kamatmarzs lehet, hogy nagynak tűnik, csak azt is figyelembe kéne venned, hogy a személyi kölcsön, mint olyan, kockázatait tekintve nem igazán ideális, több a késedelmes/nem fizető üf. aminek az árát a kamatban fizetik meg a hitelt felvevők. Nem véletlen, hogy egy jelzálogfedezettel megtámogatott hitel ennél jóval olcsóbb.

Egyiket sem. Az lenne az ideális.

--
robyboy

Lehetőleg azoknál kezdd a feltételek részletes megismerését, melyek nem multiék kezében vannak. Így legalább nem a globális nagytőkét támogatod, hanem tisztességes magyar embereket. Persze a tisztességesre nincs garancia, de arra már inkább, hogy a globalo-profitszivattyú nem viszi ki Magyarországról a pénzed.

Gránit Bank
Magnet Bank
Kinizsi Bank
Egyéb takarékszövetkezetek

A fenti kettő szerintem még olcsóbb is, mintha multiékhoz mennél és a pénzedből termelt kamat 90%-a nagybefektetőék yachtjára lenne elköltve.

Nézd meg a tulajdonosi szerkezetét a "magyar" pénzintézeteknek, és picivel árnyaltabb lesz a kép, hidd el. No meg azt is nézd meg, hogy az egyes bankok (tulajdonosi körtől függetlenül) mennyi embernek adnak munkát, mennyi adót, járulékot, közterhet tesznek be a közös kalapba, és cserébe mennyi állami pénz vándorol valamilyen módon hozzájuk. Aztán csodálkozz, bár ezeknek az információknak a begyűjtése, megértése, átlátása lehet, hogy nem fog menni azzal, ami a nyakadon van.

Gránit digitális számla, feltétel nélküli 0Ft vezetési díj, bánkártya ATM/POS/Online limit állítás lehetőség, akár 0Ft-ra is.

Appban a kártyát egy gombnyomással le lehet tiltani illetve engedélyezni, root-olt telefonon RootCloak-al kicsit mókolni kell hogy elinduljon.

Kártya nélküli fizetés, bővebben:
https://www.hwsw.hu/hirek/56815/granit-pay-kiprobaltuk-teszt-mobilfizet…

Nem. A root-olt telefonon lévő szoftverkörnyezet nem tekinthető megbízhatónak, sőt, már az is felvet kérdéseket, ha az ismeretlen forrásokból történő telepítés engedélyezve van. Bár téged ez nem érint, az alkalmazásnak a Nokia 6100-ast is támogatnia kell szerinted :-P

Az SMS nem garantált szolgáltatás (sem a késleltetése, sem a továbbítása), korlátozott ideig érvényes kiegészítő authentikációs adatok küldésére még használható, de pl. a küldő azonosítására már nem, illetve nem minden esetben. Ráadásul ha jól tévedek, a szervízcsatornában megy, és út közben nem egy helyen olvasható formában is hozzá lehet férni...

> Ez akár oké is lenne, de mennyivel megbízhatóbb egy windows rendszer, ahol ugyanúgy elérhető a bank felülete, és lehet tranzakciókat végezni?

Pl. az OTP szerint semmivel sem, ezért mindkét esetben (windows, rootolt telefon) natív alkalmazással nem, csak böngészőn keresztül lehet netbankolni.

ooofaszom.... egy irnokot nem kersz agyagtablakkal? most csereltem le az 5 eves telefonom, mert _nekem_ lassu lett... ez ido alatt mas 3x cserelt telefont, mert az olcsoxyz amit megvett mert az volt az akcios, es 2x annyiba kerult neki a 3 telefon, mint az enyem.... es most jopar evre megint el vagyok latva.

MKB-nal van virtualis bankkartya a normal bankkartya melle, valami olyasmi, ami az OTP-nel is van?

Jó látni hogy fut a téma:)

Idáig az MKB tetszik de még kiderül ha ott vagyok.

Létezik közös tulajdonú bankszámla ?
Milyen hátránya és előnye lehet a későbbiekben ha pl hitelt vennék fel? Nem akarok csak pl Angliában párommal közösen bankolunk és cserébe kétszer olyan gyorsan megy felfelé a kreditünk.

Létezik.

Nem tudom, mi lehet a hátránya. Az én esetemben az előny az, hogy van egy havi minimum összeg, aminek be kell érkeznie, vagy ha nem érkezik, akkor egy havi költség. Közös számla esetén csak egyszer kell ekkora összegnek érkeznie, nem kétszer, illetve persze havi díjat is csak egyszer számolnak fel, nem kétszer.

Hatranya: Ha a masik meghal, addig nem veheted fel az osszeget, amig le nem ment a hagyateki dontes. (szar dolog, ha meg penz nelkul is maradsz ilyen esetben)
(Bar ez azert kicsit morbid gondolat, de...)

Masik hatranya lehet, ha szetmentek, akkor nehezebb eldonteni, a melyik kie volt, ki mire koltott stb kerdeskort, bar nyilvan ezek legrosszabb esetek.

Pozitivabb hatrany, hogy ha pl egymasnak ajandekot vesztek, akkor mindketten latjatok, hogy mennyibe kerult, es csak trukkozessel tudjatok ezt elkerulni.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ha két tulajdonos van, akkor a felét zárolja a bank, a másik felével tud a másik tulajdonos rendelkezni, ha jól tudom. Viszont lehet nyilatkozni a bank felé arról, hogy mi legyen a számlával a tulajdonos halála esetén - ekkor a számla egyenlege nem lesz része a hagyatéki eljárásnak. Pl. az OTP üsz. így fogalmaz: "2.10 A Számlatulajdonos jogosult a számlájáról – közokiratba, teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt és az OTP Bankhoz eljuttatott vagy az OTP Banknál személyesen megadott – írásbeli nyilatkozatával elhalálozása esetére rendelkezni. Ebben az esetben a számla nem képezi hagyaték tárgyát, a rendelkezésben megjelölt kedvezményezett a hagyatéki eljárás lefolytatása nélkül rendelkezhet a számláról. [...]"

Családban előfordult haláleset. Közös számla volt.
Az épp megözvegyült néninek pont azt tanácsolta valaki a fiatalabb generációból, hogy ne fekete ruhában kisírt szemmel menjen be a bankfiókba, mert akkor esélyes, hogy rákérdeznek, aztán zárolják a hagyatéki eljárásig, stb.

Hanem szép virágos nyári ruhában bemegy, nyit egy új számlát. Nyugdíjfolyósítónak szól, hogy az új számlára kéri ezentúl a pénzt. Régi számláról az ott lévő pénzt bankkártyával, átutalással, stb. elhasználja.

Persze ezt csak érdekességképp mondom, amúgy igen.

Magnetet hasznalom mar egy ideje, es meg vagyok vele elegedve.

Csaladban en vagyok a bankar es szamomra egyszerubb egy bankot kovetni, bevetel kiadas szamolas miatt. :)
Mar reg ota egy szamlan vagyunk igy fele fele lenne meg ha szet is mennenk. Halal esetei kerdes viszont jo, ezt fel is irom hogy ne legyen belole problema kesobb es inkabb elore legyen tisztazva a bankkal.

Elony hatrany temaban inkabb egy esetleges hitel kerelemnel lenne lenyeges.

Nem lenne jobb egy szlovák bank? Valaki nincs itt, akinek van tapasztalata?

OTP-t se, FHB-t se.

Épp most történt velünk, FHB-s kártyával pénzfelvétel OTP-s ATM-ből.
Csak a kártya jött ki, a lóvé nem.

OTP azt hazudta, hogy az FHB-nál van probléma. FHB meg azt, hogy az OTP-nél.
FHB-s ügyintéző simán kinyomta a telefont, amikor panaszt akartunk nála tenni.

Mindig akkor derül ki egy szolgáltatóról, hogy milyen, amikor problémát kell megoldani.

Apropó...

Arra is kíváncsi lennék, hány bank van tisztában azzal, hogy SZOLGÁLTATÓ!?

--
robyboy