Egyre több Google op. rendszer hajtotta eszközt szállítanak az USA iskoláiba

Címkék

MS, Apple, Google az amerikai iskolákban

Látványos eredményt ért el a Google az operációs rendszerével az Egyesült Államok iskoláiban az elmúlt években. További részletek itt.

Hozzászólások

A Microsoft jó cég, mert ők a kék halált adták a világnak. És biztosan nem kémkednek mert egy állandóan fagyó Windows hogyan kémkedne?! :)
Az Apple azért haver, mert rosszban vannak a gúglival.
És különben is dögöljön meg a Google.

2017-ben Orwell 1984-ével jönni kicsit avít.

Google-hater trollok egyesüljetek!

Azzal nem értek egyet, hogy avit, de az tény, hogy egyrészt sokszor mondták már, másrészt egy része bejött, egy része nem. Kb. ott tartunk szerintem, hogy kellene 1 konkrét személy, akinek az életét a Google közvetlen, célzottan tönkretette a keresési találatai alapján, és akkor nem lenne további kérdés. Addig viszont marad az NSA != Google, még ha kesztyűbábként fel is húzta őt.

Inkább fordított a helyzet. Nemhogy totális kontrollra nem képesek a nagy multik összenőve a kormányzattal, de velük szemben álló, zavaros eszméket hirdető terrorszervezetek használják ki hatékonyan a multik internetes szolgáltatásait a saját céljaikra. Butaságnak tartom a konteókat, hogy az ISIS-t titokban támogatja az Egyesült Államok. Ők csak a saját emberüket akarták hatalomra juttatni, de besült a mutatvány már az elején. Azóta nagyon szívesen likvidálnák a teljes ISIS vezetést ha tudnák. Irakban teljesen Amerika-barát kormány van, ott közvetlenül sérti az érdekeiket az ISIS. Osama Al-kaidájával szemben az ISIS aktívan használja az internetet és digitális technológiát. Mégsem sikerült bemérni és megsemmisíteni a vezéreiket. Sőt komoly hírszerzési infókat sem tudtak szerezni annak ellenére, hogy amcsi multik szerverit használja ISIS saját akciói koordinálására.
Szóval ha egy ilyen veszélyes ellenfél ellen ennyire rossz hatékonysággal lépnek fel, ugyan milyen veszélyt jelentenének egy jogokkal bíró állampolgárukkal szemben, aki egyből perelni fog ha valami retorziót érzékel. Pénzébe sem kerülni, mert messiásként várnak mindenféle jogvédő szervezetek egy ilyen hiteles áldozatot. A média is adná a hátszelet neki.

Nem valósult meg az orwelli világ. Sőt ma éjjel sokkal nagyobb biztonságban vagy egy jó rendesen bekamerázott városnegyedben mint ott, ahol egyetlen kamera sincs.
Érdekes ma elolvasni a régi cyberpunk regényeket. Egyáltalán nem úgy alakult a világ mint a Neuromancer dísztópiája jósolta.
Terroristák, szervezett bűnözők nemcsak az internetet használják aktívan de például drogkartellek gyakran használják a Twittert szervezetük koordinálására. Facebookon üzengetnek a konkurens bandáknak. Brutális kivégzési videóikat töltik fel erre szakosodott videomegosztókra. Be sem írom azoknak az amcsi blogoknak a nevét, amik rendszeresen tudósítanak a mexikói kartellek leszámolásairól, kivégzéseiről.
Ha a law enforcement szervezetek internetes megfigyelés eszközét is bevetik ezek ellen azt csak helyeselni tudom. Kritikával pedig inkább azért élek tevékenységükkel szemben, mert úgy tűnik sajnos hatékonyságban elmaradnak a szervezett bűnözőkhöz képest.

Fantasztikus munkaerő lesz belőlük, ha csak egyetlen cég, gagyi "cloud oprendszerét" látják az iskolában. Csak úgy kapkodni fognak értük a munkaerőpiacon.

Ő csak egy MS fanboy. Viszontválaszként lehetne ironizálni azon, hogy a Windowsokon szocializált nemzedék sokkot kap egy terminál láttán és még scriptet sem tud írni. De minek?! A végső nagy konklúzió úgyis az lesz, hogy rohadt Google, meg nagytestvér, meg monnyonle! :)

Ja, hogy van külön pc terem? Arról nem szólt az irás. Én nem tudom. Ha chromebook-on IS tanulnak, meg pc-n IS tanulnak, és mindkettőt tényleg megismerik, office-ostul mindenestől, akkor természetesen nem érvényes a fenti állitásom. De kicsit sem erről szólt a link, hanem hogy jaj de jó a chromebook-al milyen olcsó a tanitás. Biztos az, de hogy tényleg maximum ácsnak mehetnek el utána dolgozni a tanulói a biztos.

Egy ideális osztályteremben vegyesen vannak különböző architektúrák. PC, MIPS, Arm, Sparc a tanári asztalon természetesen Itaniumos gép. Ezeken pedig legalább háromféle operációs rendszer és a boot menü véletlenszerűen dönti el az óra elején, hogy melyiket töltse be. Természetesen legalább minden harmadik gépen token ring ethernet helyett.
Sokszínűség bármi áron!

Egy normális office-t - amit a szellemi foglalkozásúak igen nagy százalékának használnia kell - nem tudnak inditani rajta. Plusz eleve azzal, hogy csak egy böngészőt látnak már erős hátrányban lesznek a munkaerőpiacon ahol 99%-ban többféle alkalmazással kell dolgozzonak amik között adatot cserélnek, összekötik őket stb-stb. Chromeos, android fényévekre van ezektől az alapvető funkcióktól, nem véletlen nem használják munkahelyeken, maximum amikor távol vannak és csak olvasni kell valamit.

Középiskolában már sok helyen alapszintű programozásba is belefognak informatika órán.

Természetesen egy ácsnak tökéletesen elegendő lesz egy chrome os. Egy általános szellemi foglalkozásúnak már nagyon-nagyon kevés lesz, mikor kikerül a munkaerőpiacra.

Egyrészt az, hogy a Chrome OS csak egy böngésző évek óta nem igaz. Másrészt van rá szövegszerkesztő, és pont itt szokták többen azt mondani, hogy az lenne jó, ha sokfélét tapasztalna a diák, majd MS Office-olni megtanul a munkahelyén (ne csessz fel, hogy egy munkahely nem képes hetek alatt ezt betanitani, ha már látott Google Docs-ot vagy akár LibreOffice-t).

A felhasználó oldaláról nem feladat a programok közti adatcserét ismerni, összekötést megoldani, főleg, hogy lesz egy jelentős részük akinek ez az összekötés kb. annyi, hogy a hálózati meghajtón egy mappába mentjük. Ha céges adatbázisok vannak, akkor az hol érinti az adott felhasználót? Számára az transzparens, mentek, és megosztok, ésatöbbi. Ezt megint nem látom rakétatudománynak, hogy hónapok hosszú gyakorlására lenne szükség.

Programozás oktatásra: megoldható, melyik része az, ami szerinted Chrome OS-en megoldhatatlan? Akár egyedi fejlesztéssel, de évekkel ezelőtt is volt egy rakás cloud IDE, oktatási célra létrehozott sandbox.

" Másrészt van rá szövegszerkesztő"

Az inkább egy vicc...

A libreoffice már közelebb van hozzá, az fut rajta? Szerintem nem. (és még arról is elég sok a vita, hogy egy libreoffice tudás mennyire is elegendő a munkapiacon)

"ne csessz fel, hogy egy munkahely nem képes hetek alatt ezt betanitani, ha már látott Google Docs-ot "

Nem gondolhatod komolyan, hogy a google docs "tudása" után a legprimitivebb feladatokon kivül bármit is meg tud oldani a user egy teljes értékű office-on. Nem azért mert máshogy működik, hanem azért mert gyakorlatilag semmit sem tud a google docs.
A legtöbb munkahely nem fog hónapokat tölteni azzal, hogy egy alap office használatát tanitsa a munkavállalónak. Inkább választ olyan munkaerőt aki ezt helyből tudja. Lesz elég tanulnivalója annak is, hogy megtanulja az egyedi szoftvereket, workflow-kat. Pontosan erről szólt az első kommentem.

" Ha céges adatbázisok vannak, akkor az hol érinti az adott felhasználót? "

Igen, céges adatbázisok vannak, egyedi szoftverek, LoB alkalmazások stb-stb. Ezek között gyakran adatot cserélünk stb-stb. Hol lát ehhez akárcsak hasonlót egy chromeos-en?

"Ezt megint nem látom rakétatudománynak, hogy hónapok hosszú gyakorlására lenne szükség."

Látszik, hogy fogalmad sincs a userekről, akik nem informatikusok. Ezred akkora változások is gondot okoz nekik, mint egy primitiv chromeos és egy teljes értékű windows és a rajta futó programok különbsége.

"melyik része az, ami szerinted Chrome OS-en megoldhatatlan?"

Semelyik, tökéletesen lehet programozni böngészőben.
Különösen egyedi fejlesztésű chromeos pluginekkel.(jóég)

Látszik, hogy fogalmad sincs a userekről, akik nem informatikusok. Ezred akkora változások is gondot okoz nekik, mint egy primitiv chromeos és egy teljes értékű windows és a rajta futó programok különbsége.

És épp ezért nyomni az MS Officet kb baromság (az átlag usered fennakad ha meghallja azt a szót, hogy tabulátor. Na nekik még egy wordpad is overkill :P)

Én ECDL vizsgázott emberek között is látom, hogy fogalmuk nincs arról, hogy hogy készitsenek egy normális leirást a saját munkafolyamatukról, hogyan vezessenek fel 3 feladatot egy doksiba, amiben vannak feltételes részek (kérd el tőle, ha adja x, ha nem adja y teendőd van). Ezen nem segit a tabulálás, kb. tényleg a wordpad is felesleges addig, ameddig ezt egy notepad-ban nem képes leirni úgy, hogy olvasható, könnyen szerkeszthető legyen. De lehet arra is menni, hogy szép és szerkezetileg összetett legyen egy doksi, viszont én ezért nem szoktam fizetni.

- Office:

Van akinek kevés, az szerintem kérdéses, hogy ez mindenkire igaz-e. Ha valaki nem közigazgatásban, vagy cégnél adminisztráción dolgozik, akkor nem fog összetett dokumentumokat késziteni, erről beszélek. Ha mégis ilyen területre megy, meg lehet tanulni, de nem általános alapként kell nekiesni. Értem, hogy sokan használnak MS Office-t, de most a 100%-ról beszélünk, hogy nekik kell-e, és biztos leghasznosabb-e az, ha alapszintű szövegszerkesztésen kivül mást is tudnak.

(Arra most nem térnék ki, hogy készség szintű Office tudása a HR-nél nagyon sok helyen azért elvárás, mert ezzel tesztelik, hogy látott-e már gépet. Az Office ismerete nélkül is lehet pl. értékesitő valaki egy telefon szolgáltatónál.)

- "Ezek között gyakran adatot cserélünk stb-stb."

Mondj kérlek egy példát, mert nem tudom elképzelni mire gondolsz. "Egyik program kimenetét lementem, betöltöm másikba?"

- "Látszik, hogy fogalmad sincs a userekről, akik nem informatikusok."

Vagy csak nem úgy akarom megoldani az emberek vélt képességbeli hiányosságait, hogy óvom őket mindentől. Az a cégvezető aki azon leragad, hogy a dolgozókat zavarja az ikoncsere, vagy egy workflow újratanulása, le fog ragadni mindennél. Lehet játszani azzal, hogy gügyögve könyörgünk a munkatársaknak, vagy be lehet tartatni a munkaköri leirást, és lehet kérni felnőttes hozzáállást, attól, hogy elmúlt valaki 30 éves még nem indokolt, hogy a tanulékonysága 0 legyen.

(Mellesleg pont erről beszéltem fentebb, hogy elvileg ezt segiti az, ha lát Android-ot, Chrome OS-t, Windows-t, de nem következik törvényszerűen CSAK a Chrome OS-ből, ugyan ez fennállt akkor is, amikor Windows alapú volt az oktatás.)

- programozás oktatás:

Ez megint egy másik vita, hogy oktatónyelveket használjunk, vagy production szintű környezeteket. Szerintem utóbbinál megint feljön a kérdés, hogy biztos minden középiskolásnak kell akár fél évig is python-ban kódolni? Nem jobb megoldás egy oktatónyelvvel bemutatni, hogy na, ez ilyen, ha érdekel menj ezen az oktatási vonalon tovább?

(Értem, értem, mindenki programozó lesz a jövőben, nem baj, hogy közben egyre több absztrakciós rétegen keresztül érintkezünk a gépekkel, és a valós kódolás közelébe se kerülnek munka közben a legtöbben, tanitsunk nekik programozást, nem elég, ha script-eket tudnak irni, egymásutániságot, szintaktikai és szemantikai tudást szereznek, nem.)

Nézd, én éveken át kaptam üzleti és nem üzleti területektől Word doksiban fejlesztési igényeket, nagyjából a 90 százalékát megbuktattam volna, a maradék 10 százalék jutott el addig a fokig, hogy ki tudjon tölteni egy sablont anélkül, hogy szétbaszná a meglévő formázást és százból talán öt olyan igénylő volt, akik már-már megközelítették a középiskolai négyes szintet. Ötöst senkinek nem adtam volna. Táblázatkezelésből már voltak komolyabb munkák Excel-ben, de azt meg nem iskolában tanulták, hanem az élet hozta.

Szerintem kicsit túlmisztifikálod a közismereti informatika célját és hatását.

"Szerintem kicsit túlmisztifikálod a közismereti informatika célját és hatását."

Akkor minden bizonnyal nagyon rendben van ma minden az oktatással...
Mint lejjebb már kifejtettem ma nincs idő arra, hogy ne egy adott szoftveren mutassák be a problémák megoldását, hanem 3-4 félén, ami kivánatos volna.

"Akkor minden bizonnyal nagyon rendben van ma minden az oktatással..."

Szerinted közismereti matematika esetén középfokon részletesen oktatni kellene a parciális differenciálást? Nagyjából ilyen szintű az igényed közismereti informatikát tekintve...

"Mint lejjebb már kifejtettem ma nincs idő arra, hogy ne egy adott szoftveren mutassák be a problémák megoldását, hanem 3-4 félén, ami kivánatos volna."

Autóvezetést is az összes típuson kellene oktatni, ugye? Bár a főbb kezelőszervek ugyanazok, de szerinted kétségbe esik a nép, hogy hol kell hangerőt állítani vagy kikapcsolni az ülésfűtést, ugye?

Ugyanezt mondták az MS-re is, hogy aki iskolában MS Office-ozott, akkor lesz nemulass, mert felnőttként MS fanboy lesz az egész generáció. Az lett? Lehet, nem tudom.

Apple, MS, Google, for profit cégek. Még a legnagyobb adakozásba is bele lehet látni, hogy remélnek mellé valami közvetett profitot. De legalábbis olyat nem csinálnak, ami rossz saját maguknak. Megsúgom, hogy a gyógyszergyártó cégek se feltétlenül azért árulnak gyógyszert, mert annyira szeretik az embereket.

Van ennek egy másik oldala is. A hátrányos helyzetű kiskölköknek a suliban ad némi plusz esélyt. Ettől meg talán majd egyszer jobb lesz a világ. Ki tudja...

--

Én anno táblázatkezelést és szövegszerkesztést oktattam, nem Excel és Word szoftverhasználatot. Sokkal fontosabb készségeket oktatni, mint konkrét szoftverhasználatot és persze hozzá kell tenni, hogy kevés olyan speciális dolog van, amit középszintig oktatni kell vagy célszerű és csak az Office tudja. Visszagondolva, nem is igen tudok ilyet említeni...

Ez lenne a helyes út. Ehelyett Word és Excel oktatás folyik, kb. azért, hogy a vizsgafeladatot legalább meg tudja a nebuló csinálni. (Rosszabb esetben magát a vizsgafeladatot gyakorolják magolási szinten :S) Alap szinten nincs is olyan amit _csak_ MS Office-el lehet megoldani.

Fentebb már írták is korábban, hogy ezt vagy azt nem lehet Google Doks-al, mert..., na itt jön ki, hogy nem szövegszerkesztést és táblázatkezelést tanult az illető, hanem egy ezekre alkalmas szoftvert. Többek közt emiatt születnek "adatbázisok" Excelben, vannak teli space-ekkel Word-dokumentumok ;)

Mielőtt lenyelne bárki; nekem tök mindegy ki mivel dolgozik, nem akarok pálcát törni senki felett. Max. az oktatás milyenségét kritizálnám, de az meg annyira összetett, hogy csak sablonosan tudnám. Illetve már napi rálátásom sincs, csak rossz emlékeim.

Ez nagyon szépen hangzik, reálisan megvalósitani pedig úgy lehet, hogy egy-egy probléma megoldását megmutatod ms office-on, majd LO-n, majd mondjuk legalább egy cloud office-ban. Enélkül biztosan nem oktatsz általános táblázatkezelést és szövegszerkesztést. Pont azt kell megtanitani, hogy az eltérő szoftvereken hogyan lehet megoldani ugyanazt a problémát. Mert eléggé máshogy. És ha látnak legalább 3 féle megközelitést akkor már lesz esélyük, hogy egy negyediken is elboldoguljanak.

Csak ehhez mondjuk háromszorosára kellene emelni az óraszámot ami irreális.

Jaj, hagyjuk már ezt, milliószor ki lett már tárgyalva...
De pl. el lehet mondani LO-ban a témák hiánya miatti bonyolultabb kerülőmegoldást template-ekkel, hogy nem lehet speciális karaktereket könnyen keresni, cserélni (helyette regexpezni kell) hogy nincs multilevel szám alapú sorszámozás, hogy a korrektúra egészen máshogy működik (LO-ban nincs oldalra kirakott változásjegyzék), hiányzik az oldalszegély (biztos van valami kerülőmegoldás), mikor utoljára néztem vizjel sem volt a writerben, de van rá egy bonyolultabb kerülőmegoldás stb-stb a végtelenségig. Ezekre a trükkökre nem jön rá egy átlag user, ezeket meg kell neki mutatni több rendszeren is.

Excel-be már bele se menjünk ott már annyi mindent nem tud a LO, hogy nagyon. (táblakapcsolatok, interaktiv pivot, hiányzó diagramtipusok, sparkline stb-stb)

"De pl. el lehet mondani LO-ban a témák hiánya miatti bonyolultabb kerülőmegoldást template-ekkel, hogy nem lehet speciális karaktereket könnyen keresni, cserélni (helyette regexpezni kell) hogy nincs multilevel szám alapú sorszámozás, hogy a korrektúra egészen máshogy működik (LO-ban nincs oldalra kirakott változásjegyzék), hiányzik az oldalszegély (biztos van valami kerülőmegoldás), mikor utoljára néztem vizjel sem volt a writerben, de van rá egy bonyolultabb kerülőmegoldás stb-stb a végtelenségig. Ezekre a trükkökre nem jön rá egy átlag user, ezeket meg kell neki mutatni több rendszeren is. Excel-be már bele se menjünk ott már annyi mindent nem tud a LO, hogy nagyon. (táblakapcsolatok, interaktiv pivot, hiányzó diagramtipusok, sparkline stb-stb)"

Nagyszerű. De azt ugye tudod, hogy ezek egyikét se oktatjuk középiskolában közismereti informatikában, sőt, szerintem még informatika szakon se igazán. Néhány dolog előfordul ECDL esetén a Standard szinten, de egy része ezeknek még az Advanced szinten sincs oktatva. Lehet nyammogni a dolgon, de tegyük helyre azt, hogy mit, mikor és miért oktatunk.

Szóval miért kéred számon ezeket _középfokú_ és _közismereti_ informatika oktatása kapcsán? Tudod, hogy mit jelent ez a két aláhúzott szó? :)

en a google helyeben jobban raallnek az android-x86-os vonalra, sok helyen el tudnam kepzelni windows helyett.
http://www.android-x86.org/

azt nem tudja valaki hogy az nvidia binaris drivert fogjak-e es ha igen mikor androidra megirni? nouveau-val kicsit szaggat az android-x86/cm-x86/remixos, meg intel videon is jobb.

koszi!

--
neked aztan fura humorod van...

Alapvetően arra haladnak, hogy kidobják a ChromeOS-t. Ennek az első lépése, hogy tudjon futtatni Android alkalmazásokat, ez kell ahhoz, hogy legyen értelme fejlesztői oldalról Android alkalmazások esetén desktop layout létrehozásának, és persze legyen felhasználóbázis is... és ha mindez megvan, akkor a ChromeOS felesleges lesz.

Erre nincs gyors folyamat...
1, Kell desktop layout ahhoz, hogy legyenek desktop felhasználók.
2, Desktop layout akkor lesz a meglévő Android alkalmazásokhoz, ha üzletileg megéri elkészíteni.
3, Üzletileg akkor éri meg, ha vannak felhasználók. Go to 1.

Valahol meg kell törnöd a kört, volt rá próbálkozás, hogy Chrome plugin (ARC Welder), de nem igazán jött be egy csomó technikai probléma miatt, most a ChromeOS felől próbálkozik a Google.

Személy szerint blokkolok mindent a böngészőben ami követ vagy jelent (és a reklámokat), közben meg nagy megelégedéssel használom a google drivot, a google keep-t, a google documentumokat, a google webes eszközeit, a google fotókat, a google task managert, a google calendart, ujabban a google fit-et, szeretem a google nexus telómat. Meg kell mondjam őszintén elgondolkodtam már többszőr is egy chronbookon. Amúgy utálom a céget de a szolgáltatásaik rohadt jók :D

ui: és kihagytam nem egy szolgáltatásukat pl youtube, vagy adsense amiket szintén meglehetősen gyakran használok.

újabban: már a latex doksijaimat is felhőben készítem. Tényleg azt mondom nekem már elég lenne egy chromebook. Mondjuk gimp meg néhány spec alkalmazás még azért biztos hiányozna.

--
honlapom http://dyra.eu/

Te sem jártál még mélyebben a google fiókodban :)
Persze ettől még szerintem is jók a google szolgáltatásai, de nem kell, hogy téves illúzióink legyenek arról, hogy nem gyűjt be minden adatok rólunk, amit az eszközein keresztül végzünk. Én még csak nem is utálom őket - kb. 95%-át utálhatnám ennek alapján az infó cégeket, de tudok vele együtt élni. :)

Azt hiszem itt senkinek nem tűnt fel eddig, de ha jól látom, az MS gépek aránya az elmúlt évekhez képest nőtt az Apple rovására, de ezzel együtt az évente szállított gépek (MS, Apple) száma lényegében nem változott. Azaz nem valami helyett hanem a többi rendszer mellé veszik a Chromebookokat.