Mikrotik, gyerekek, khmm hülye voltam...

Harcolgatunk itt a gyerekekkel a "netidő" kapcsán. Van napi korlát, megadott intervallumokban lehet csak netezni. (eredetileg nem volt, de annak a 24/24-es kockulás volt az eredménye, legalábbis amikor nem mentünk egész napos kirándulásra vagy hasonlóra) Nem nagyon vált azonban be már látom, mert ha épp valami társasjáték vagy kutyasétáltatás vagy egyéb ötletem támad, akkor bizony jön a netidő nem érünk vissza, inkább ne típusú reakciók jönnek...
Ráadásul ma észrevettem, hogy rákaptak arra, hogy "netidőben" orrba-szájba töltenek, majd utána nézik a letöltött filmeket órákig. Ez gyanús is lett, mivel emlékeim szerint raktam be letöltési sebesség limitet...

No levonva a fix idők kapcsán elszenvedett pedagógia vereséget, gondoltam legyen inkább hotspot! Mindenkinek lesz napi 2 órája, úgy és akkor használja el amikor akarja. Ha aznapra elfogyott akkor már csak holnap lesz net. Nem tudom beválik-e, de megpróbálom. ...és hajnali 4-re teszem a nullázást, mert képesek éjfélig fennmaradni amúgy is, hátha lenne motiváció is rá... ...na ezt a magas labdát nem dobom fel. :)

No a gyerekek virtual AP-jére ráhúztam a hotspot-ot is, teszteltem ha letelik a limit kivágja, szépen megy. Nézem a queues-t, látszólag megy, sárga majd piros lesz ott jók a sebességek a youtube videó meg jön mint az állat lefelé. Hmmm... Internet sebesség teszt is kb teljes sebességgel dönget. Már 16K-ra levettem, de még mindig jön, ekkor rájövök....

...pár hete bekapcsoltam a fasttrack connection-t. Köszönjük Emese. :P Amint kikapcsoltam megy szépen a simple queue. Kapnak 2 Mbit-et, azzal szépen lehet netezni, de letöltéshez annyira nem combos.

...aztán majd meglátjuk mi lesz. Vagy az összes nyomorult telefont bevágom a kályhába. :D :P

Hozzászólások

Tiltva nevelve, hazudni tanítasz.

Szegény gyerekeid, remélem a kaját is kiporciózod és adsz neki 5 percet az elfogyasztásához.

Nem mondom azt, hogy minden megoldás jó minden helyzetre.
Nálunk szabadság van. De elvárjuk hogy ne menjen más rovására a net - you tube.

Azt technikailag nehéz megakadályozni, hogy ne férjenek hozzá a tartalmakhoz, ha másképp nem, akkor a cimbi mobilnet wifi hotspotja...

Ráadásul itt a hup-on ilyen hozzáállás.
Szerintem ma már semmilyen értelmes tevékenységet nem lehet folytatni aktív internet kapcsolat nélkül.
A mai kor könyve és papírja az internet, kiváló szerzetesek lesznek ezekből a gyerekekből. Lelki szemeim előtt látom a gyertyát a körmén, ahogy tussal irkál a papiruszra.... ne vedd személyeskedésnek de én magam el sem tudom képzelni, hogy a saját felhőben tárolt jegyzeteimet, adataimat ne érjem el, és nem hiszem, hogy a gyerekemnek retró módszerekkel kellene tanulnia. Igenis érje el a wikipediát (ne a magyart, hanem az angolt, mert a színvonal ég és föld). Régen el kellett caplatni a könyvtárba, hogy utánanézzen valaminek, ma ez egy klikkelésre van.
Igen meg kell tanulnia, hogy az interneten nem fenékig tejfel, nem minden igaz, sokan hazudnak, csalnak, rengeteg visszaélés van, erről el kell beszélni vele, és rendszeresen leülni vele a gép mellé, vezetni a kezét, de ez szerintem ugyanúgy igaz az offline tevékenységre is. Számítógép nélkül is tudtak irtó nagy baromságokat csinálni a gyerekek, ha nem volt rájuk nézve, nyilván mindenkinek vannak sztorijai felmenőitől még internet előtti időkből.

Ha nagyon kitartasz mindezek mellett, amiket leírtál a szomszéd wifijén fog lógni, és a szomszéd kölyöknek tesz szívességeket, hogy elérjen egy korlátlan netet, vagy urambocsá feltöri.

Az internet szerintem egy eszköz, amit lehet jól és rosszul is használni, ugyanúgy, mint bármi mást.

Ugyanakkor ha rendszeresen és módszeresen az internet nem elfogadható célokra használják, akkor egy idő után meg tudom érteni, hogy ilyen eszközökhöz nyúlsz... igen el tudok képzelni ilyen helyzetet is, de elsőre elég meredeknek tűnik... én biztos csak ideiglenesen vezetném be, 1 hét, aztán tiltás felold, na megtanulták a levkét? nem? akkor két hét... etc... én azért a lecke megtanulására is adnék esélyt. Elsősorban a nevelés kell legyen a cél, nem egy végleges "börtön" kialakítása.

SZVSZ

(az enyém még túl kicsi ahhoz, hogy átérezzem, hogyan jutottál el idáig)

Nincs szomszéd. :) Olyan akinek elérne ide a wifije, pláne. Azt egyébként már mutattam nekik, hogy lehet ilyenre csatlakozni, meg elmondtam azt is miért nem jó ötlet.

1, Értelmes célra bármikor lehet használni. Arra ott a gép is, nem kell a telefont nyomkorászni(hogy mi az értelmes azt én határozom meg obergruppenführer Smith)

2, Számomra értelmetlen célra nem lehet korlátlanul használni, ugyanakkor van napi 2 órája amely időtartamba azért megteheti.

--
Rózsár Gábor (muszashi)

Ha velem is ezt tettek volna a szuleim, ma nem lennek informatikus :)

Pedighat en is kockultam boven, jatszottam is eleget, neteztem is, csevegtem is DC-n, meg egy csomo egyeb nem ertelmes tevekenyseget.
Aztan kozben tanultam egy csomot, ami szigoruan veve nem ertelmes, de aztan kesobb megis hasznos lett...

No nekem számítógépem sem volt. Osztálytársaknak akadt C64, nekünk nem futotta rá. 17 éves koromban elkezdtem dolgozni, havi 10000 volt a keresetem, amiből 4000-et hazaadtam. A maradékból vettem havi 5000-es részletre 25 rugóért egy 286-ost 2MB RAM-al HDD nélkül és a szint kft-nél 2500 forintért egy bontott terminálból készített Hercules monitort. Meg megvettem a 3.3-as DOS könyvet. Kb így kezdtem. Olyan 1 évvel később tudtam venni 25 rugóért egy ST225-ös 25 MB-os winyót bele, addig nagy floppy+Ramdisk játszott.

Infós lettem. Azt hiszem el tudom dönteni mi a hasznos és értelmes nekik az ő korukban. ...de csinálhatnak haszontalant is, csak azt nem napi 24-ben csak napi 2 órában. :)

--
Rózsár Gábor (muszashi)

Ugyan nem ertek veled egyet, tekintve, hogy sokat valtozott mar a vilag azota, es talan mast jelent szamomra es mast szamodra a haszontalan.

De! a te gyerekeid, a te dontesed.

Lehet, hogy pont ez a jo hozzaallas, 10 ev mulva kiderul. :)

Szerk.: Mondjuk en is Commodore plus4-el kezdtem es csak 7.-es koromban kaptam meg az elso x86 PC-m, de azert..

Pontosan. Nem ez volt az alapállás. Alapvetően azt szeretném, ha a hétvége hasznosan telik, nem Nesszáj videókat nézve és a 28652. játékot letöltve. Kirándulás, közös programok stb. A valóság. Érdekes módon ha nincs net mindenkinek van kedve csinálni ezeket a programokat. Ha van net, akkor mindenki a sz@rokat akarja nyomkodni. Értelmes célra mindig is lehetett, tegnap is egy matek házit a netről oldottunk meg... (rég jártam már suliba na:) )
--
Rózsár Gábor (muszashi)

Nálunk screentime megy, ez totál bevált. Leginkább csak arra használjuk, hogy a gyerekek ne keljenek föl hajnalban ha egy izgi játékot játszanak, hanem aludják ki magukat. Egyébként teljesen jótékony hatása van, a kisebbik fiam eddig kétféle módszerre jött rá, hogy lehet meghekkelni a rendszert, ami szerintem önmagában is klassz teljesítmény, de a másik kettőnél szépen teszi a dolgát, és nem is nagyon bánják, mert rájöttek, hogy a mobilon túl is van élet (pl. van Nintendo, meg PC-s játékok). Egyébként kontrollcsoportként a negyedik gyerekünknek nincs semmi korlátozás beállítva, meg is lett az eredménye.
--
Csaba

Ugye vízből is csak napi 1 litert fogyaszthatnak!?
Sőt, megvan, hogy hány lélegzetet vehetnek?

Milyen egy középkori nevelés ez már!?
Nekem sem volt egy minta apám, de legalább nem voltam a jogaimtól elzárva.

Szerintem a net elérése nem jog, hanem lehetőség backi... És gondolom, ha apád azt mondta, hogy nem mész lógni a haverokkal,a kkor nem mehettél, és nem kezdted a "dejogomvanhozzáhogy...".

Egyébként meg valamilyen módon kordában kell tartani a dolgot - nálunk egyszerűen elpakolásra kerül a telefon meg a tablet, amikor nem annak van az ideje. Egyelőre ennél több nem kell - ha majd szükség lesz rá, akkor én is átgondolom a sávszélesség, illetve időszak/időtartam korlátozást.

Fiam 10 évesen azt kérte, hogy legyen egy nap az évben amikor annyit gépezik netezik, amennyit akar. Belementünk. Eljött a nagy nap és rájöttem, hogy nem fogtam fel pontosan mire gondolt, a gyerek hajnali egykor már fenn volt és bizony éjfél után egy perccel szóltam neki, hogy már másnap van :) .Egyébként előtte sem volt nagyon korlátozva a gépezés és a net, de szerintem se lehet korlátlanul engedni nekik, mert akkor semmi mást nem csinálnak, viszont amint nem lehet gépezni, azonnal elkezdenek érdeklődni minden más irányba, de addig nem.

Ellenkezőleg. Pont inniuk kell. /az egyik állandóan "elfelejt" inni és tiszta cserepes a szája/ Időnként rászólok, hogy igyon. Tudom, rosszabb vagyok mint obergruppenführer Smith. :D
A lélegzet szám nincs korlátozva.

Az utolsó mondat kapcsán, na pont nem szeretném hogy ilyenek legyenek mint te... ...valahol qrvára eltévedtél.

--
Rózsár Gábor (muszashi)

Vannak jogok és kötelességek.
Ezt a gyereknek is meg kell tanulnia.

Alapjában szigorú vagyok a lányommal, de ennek meg is van az előnye.
Nem hoz szégyent a fejemre, mert tisztában van vele, hogy a tetteinek következménye van.

Viszont gyerek(!), nem várhatók tőle felnőtt gondolkodást.
Párszor már kérdezte, hogy neki miért nem lehet azt, amit az osztálytársainak igen.
Pl.:este 8-kor készülődni lefeküdni, és nem lehet hajnal 2-ig játszania online az osztálytársakkal...

Azoknak a 12-13 éves gyerekeknek hol vannak a szülei??
Vagy a gyerek ott is mondja, hogy nekem jogom van hajnalig játszani?

Én is állandóan játszottam gyerek koromban hajnalig, aztán mi bajom lett belőle?
Hogy a sok World of Warcraft-tól megtanultam egy csomó mindent angolul, ami csak előre segített aztán később a suliban? - Jah ez pont előny! :)

Hogy lettek online barátaim, akik többségével ma is tarom a kapcsolatot így 10+ év után? Sőt, még melót is szereznek nekem alkalomadtán? - Jah ez is előny...

Hogy a nőt aki most a feleségem is neten ismertem meg? - Baszki ez is előny

És még egy tucat pozitív dolgot fel tudnék sorolni, ami nem lett volna, ha nem ülök fél napot a gép előtt.

Akár hogy is nézem, ez a szigorítás a gyerekre inkább fejlődésbeli visszamaradást, és informatikai analfabétizmust okoz, mint sem valami jót.

Ezek pozitív példák, és arra is jók, hogy bemutassák, mindennek vannak jó oldalai is, nem csak rosszak.
De ha pl. nem netezés közben ismerkedsz, hanem kirándulás közben, angolt tanulni is lehet ezerféleképpen, stb... stb...
Egyáltalán nem biztos, hogy ha fentieket nem így csinálod, akkor most hátrébb lennél.

Valszeg akkor is beszélnél angolul, lenne feleséged, és haverjaid is.

--
robyboy

Nem a nethasználattal van probléma. A probléma ott kezdődik, ha a nethasználat más rovására megy, elsősorban a tanulás rovására. Ekkor bizony korlátozni kell, vagy esetleg "prevenció" jelleggel. Egy 10 éves diák nem feltétlen rendelkezik kötelességtudattal, a legtöbben könnyebben mennek a könnyebb, szórakoztatóbb irányba. Elbeszélgetni kb. felesleges arról, hogy "saját magadnak tanulsz", "tudással később könnyebben boldogulsz", stb., nem érik fel kb. 10 éves élettapasztalattal.
Tanárként dolgozom, és hidd el, látszik a diákokon, hogy ki mennyit használja a gépet, mennyire függő. Vannak olyanok, akik már alig várják, hogy jöjjön a szünet (10 perc), és belépjen facebook-ra, meg akármit is csináljon az okostelefonján - persze olyan is van, aki nem várja meg a szünetet. Kedvencem az, amikor tízen ülnek egymás mellett, mindenki nyomogatja, és egy büdös szót nem szólnak egymáshoz.
Azt szoktam mondani, hogy a jogokról akkor lehet elkezdeni beszélni, ha a kötelességek "kipipálva" - ezt most te is elfelejtetted említeni. A diákok is rendszerint felejtik el a kötelességeket, amikor a saját jogaikról kezdenek el papolni.

Az, hogy te profitáltál "gyerekkorodban" a számítógépezéstől, teljesen rendben van, és örvendetes dolog.
De az, amit a diákok jelentős része művel ilyenkor, kb. nulla haszonnal jár. Vagy játszanak (ráadásul amennyire látom, egyre kevesebb gondolkodást igénylő játékokkal), vagy facebook, vagy chat.
Gyerekkorodban gondolom, neked is le kellett ülni megcsinálni a házi feladatot, megtanulni a tanulnivalót, "idősebb" korban segíteni a háztartásban, stb. Ha ezek megvoltak, jöhettek a szórakoztató(bb) programok, akár foci, akár gépezés.

Még egyszer: nem ott van a probléma, ha a gyerek "gépezik". Hanem azzal, ha ez már túlzott méreteket ölt, vagy akár függőséggé válik (másik példa: diákok az órán a padon tartották a telefont (nem használták), és azért nem rakták el, mert rossz érzésük volt, ha nem látták magát a telefont, néhány percenként nem nyúlhattak hozzá, akár csak a burkolathoz).

Azért a finn oktatási eredményektől nem kellene annyira hasraesni. A PISA-felmérésben jók (TOP10-ben biztos benne vannak), és kb. ennyi.
Érdemes megnézni a japán oktatási rendszert is, és hogy a japánok hol tartanak (kb. elsők). Japánban meg épp a másik véglet, rengeteg óra a diákoknak, házik, különóra, fegyelem, stb.

Azért a finn oktatási eredményektől nem kellene annyira hasraesni. A PISA-felmérésben jók (TOP10-ben biztos benne vannak), és kb. ennyi.

Testközelből nézem, és nem ennyi. Teljesen más a szemlélete, mint az otthoni oktatásnak. Magyarországon az elitképzésen van nagyon erős hangsúly, a tanulmányi versenyeken, a tehetségkutatáson. Ha valamiben jó vagy (és felfedeznek), akkor mindent megkapsz, hogy világsztár legyél. Itt a finneknél ezzel szemben azon van a hangsúly, hogy az átlagteljesítmény alattiak felzárkóztatásába tolják a pénzt és az energiát. Például az egyik gyerekem kicsit mozgásproblémás. A gyógytornász teljesen ingyen házhoz járt évekig, majd kijárt az iskolájába a fiamat tornáztatni. Idegen anyanyelvűként a gyerekeim az osztályban két gyerek helyét foglalták, és járt nekik logopédus, külön tanár aki segített nekik, stb. Az előbb emlegetett gyerekemnek nagyon problémás a kézírás, kapott már általános iskola 4-től egy laptopot az iskolától, amivel írhatta a dolgozatokat.

A másik fontos különbség, hogy a finneknél arra biztatnak, hogy azokra a tárgyakra fókuszálj, ahol jó vagy, és azokban legyél még jobb. Nem baj, ha nem érdekel az irodalom, de matekból jó vagy, akkor nem kell irodalmat tanulni. (Nagyobbik fiam gimnazista egy matek-számtech specialitású gimiben. Akiket a fizika érdekel, azokat pl. a CERN-be viszik üzemlátogatásra.)

Mindezeknek az eredményeképpen az átlagnál gyengébb tanulók az oktatás révén sokkal hasznosabbak gazdaságilag, jobb állásokba mehetnek, többet tudnak termelni. Gyakorlatilag mindenki megtalálja, hogy miben a legpengébb, és aztán azt tolja.

És ez nagyon meglátszik a finnek termelékenységén is. GDP per capita adatokat nézegettem, akkor csináltam a következő ábrát:

Amit tudni kell, hogy a 2. VH-t mindkét ország vesztesként fejezte be brutális tárgyi és emberi veszteséggel. Mindkét ország területeket vesztett a háborút lezáró paktumokban. Mindkét ország súlyos pénzbeli jóvátételt fizetett a győzteseknek (ráadásul összegben ugyanannyit, 300 millió USD-t, holott a finn lakosság kb fele a magyarnak.) Az 50-es években mindkét országban éheztek. Mindkét országban megszálló szovjet csapatok voltak (igen, a finneknél is 1956-ig). Szóval a két ország kb ugyanonnan startolt a háború után. Akkor vajon minek köszönhető, hogy a finnek termelékenysége ilyen brutálisan elhúzott a magyarokétól? Az eltérő oktatási szemlélet biztosan nagy szerepet játszik ebben (saját vélemény). Az 50-es években az átlagember kb ugyanolyan csóró volt a két országban, ma az emberek vásárlóerő paritáson számolva 1,6x keresnek jobban (világbank 2015 PPP adatok: finnek- 40978.9 USD, magyarok- 25799.4USD).

Szóval nem értek egyet, valamit sokkal jobban csinálnak, mint mi.

--
Csaba

A finn oktatási reform nem 1950-es években történt, hanem (ha jól tudom) a 70-es években. Az oktatási reformoknak azért egy kb. 10 év kifutás mindenféleképpen kell, tehát már ott vagyunk a nyolcvanas években. Azt akarom mondani, hogy a nyolcvanas évekig terjedő GDP-ugrást (Mo-hoz képest) az oktatási reformnak tulajdonítani nem helytálló (sőt, szerintem az oktatás és a GDP között ennyire egyértelmű összefüggés biztos nincs). A GDP-re szerintem a gazdaságpolitika lényegesen nagyobb befolyással van (nemigen vagyok járatos Fo. történelmében, de míg ott 1956-ig voltak oroszok, nálunk még pluszban néhány évtizedet, sőt gyors áttekintés után Fo. 2. világháború utáni helyzete lényegesen kedvezőbbnek tűnik, mint Magyarországé).

Persze a nagyobb GDP azt is eredményezi, hogy többet tudnak oktatásra költeni (ld. amiket felsoroltál: külön logopédus, laptop, CERN-látogatás, stb. - ezek mind pénzbe kerülnek) :).

Nem baj, ha nem érdekel az irodalom, de matekból jó vagy, akkor nem kell irodalmat tanulni.

Ezt gondolom hatalmas problémának. Ettől lesz az ember (gyereke) szakbarbár. Én speciel az általános műveltséget fontosnak tartom. Egyébként, kis kötözködés: ez már-már a tehetséggondozás. Ilyen Magyarországon is van, de csak a nagyon-nagyon tehetséges diákoknak.

Ne érts félre, nem gondolom, hogy a magyar oktatás lenne a világ legjobbja. De azt se gondolom, hogy a finn modell azért jó, mert a PISA-n jobbak, mint mi. A TIMMS-mérésen pedig közel sincs akkora különbség a két ország között - sőt, a 4. osztályosoknál Magyarország javuló tendenciát mutat, míg a finnek romló tendenciát.

De mindenhol (mármint PISA és TIMMS is) Japán (és az ázsiai országok) a legjobbak. Azaz őket kell követni, finneknek, magyaroknak, mindenkinek :)

Egyébként 2 és fél éve erről már elkezdtünk beszélni itt :)

Ezt gondolom hatalmas problémának. Ettől lesz az ember (gyereke) szakbarbár. Én speciel az általános műveltséget fontosnak tartom.

Erről beszélek, hogy ez szerintem szemléletbeli különbség. Az általános műveltséget én is fontosnak tartom, nyomatjuk is a gyerekekkel azokat a dolgokat, amiket szerintem kell egy művelt embernek: irodalom és zene, művészetek. Nem várunk az iskolára, a család feladatának tartom.

Egyébként gazdasági szempontból jobb szakbarbárnak lenni, mint művelt embernek, aki értéktelen a munkaerőpiacon. Ha jól keresel, tudsz költeni kultúrára, ha keveset, akkor csak csorgatod a nyáladat egy operaelőadás vagy érdekesebb múzeum belépője után.

És csak hogy én is kötözködjek egy kicsit: otthon annyira meg vannak győződve hogy mennyire általános műveltek az érettségiző ifjak. Szerintem ez sem pontos. Szerintem az általános műveltség elsősorban a történelem, irodalom, művészetek tárgyakból jönnek. Egy otthoni diák szinte semmit nem hall azokról a kortárs irodalmi, művészeti trendekről, amiről az európai kulturált emberek beszélnek. (Mik az ezredforduló óta a legjobb színdarabok a West end-en? Mik a főbb témák amikről szólnak? Milyen irodalmi folyamatokba illeszkedik a Cloud atlas könyv? Stb.)

Tehát valójában megint csak ott vagyunk, hogy a magyart oktatás még az általános műveltségben sem hozza a közhiedelemben meglévő magas színvonalat. Egy műveltnek tartott magyar fiatal nem tud bekapcsolódni egy nemzetközi társaság kultúrához kapcsolódó beszélgetésébe, mert lövése sincs a ma tárgyalt témákról.

Visszanéztem az általad linkelt threadet, valóban már beszélgettünk erről. Amiket ott írtam, azokat most is tartom: a magyar oktatás világhírű Magyarországon.

--
Csaba

"Nem baj, ha nem érdekel az irodalom, de matekból jó vagy, akkor nem kell irodalmat tanulni. (Nagyobbik fiam gimnazista egy matek-számtech specialitású gimiben. Akiket a fizika érdekel, azokat pl. a CERN-be viszik üzemlátogatásra.)"

? Itthonról is mennek CERN-t látogatni.
Illetve itthon is a kettes érettségi a mérce irodalomból, történelembõl azoknak, akiket nem érdekel. (Azaz nincs követelmény velük szemben)
Bár bejárni kötelezõ az órákra, nyilván lehet matekozni vagy fizikázni.

itthon is a kettes érettségi a mérce irodalomból, történelemből azoknak, akiket nem érdekel.

Itt érettségizni se kell belőle, ha nem érdekel vagy nem abból akarsz egyetemre menni (kivéve a finnből, ami az egyetlen kötelező érettségi tantárgy).

Bár bejárni kötelezõ az órákra, nyilván lehet matekozni vagy fizikázni.

No, ez egy nagy különbség. Itt nem kell a nem érdekelt órákra bejárni, hanem lehet menni helyette olyan órára, ami érdekel. Tehát tanár segítségével lehet dedikált órán matekozni, fizikázni.

--
Csaba

Angliaban sincs hazi feladat oszt megis akkora paraj bunkok a gyerekek hogy na....

Ha a szulo bunker akkor a gyerek is az lesz es nem az iskolaban fog rendet tanulni illetve muvelodni.

van egy kedvenc mondasom:

Mindenkinek olyan elete van amilyet csinal maganak. A gyermekeidert te vagy a felelos.

Úgy hallom manapság már a diákok fb-on tartják a kapcsolatot a tanáraikkal is és kezd egyre inkább szerves részévé válni az életüknek az internet. Lehet, hogy még nem akkorák a gyerekek, de nem para ennyire korlátozni őket...?

A jegyeit online naplóban tudjuk megnézni. Innen kell bemásolni az ellenőrzőbe.
Aki hiányzik, Viberen kéri el a leckét.

Másik véglet:
haverom lánya 11 éves volt, amikor az apja rajtakapta, hogy pornót néz neten.
Leült megbeszélni vele, hogy is tévedt ide, mikor kiderült, hogy az osztálytársnői küldték a linket.

Gondolom az internetes pornót jobbnak tekinted a valódinál. Aztán mit tudom én hogy van ez nálad.

Nincsenek adataim, de pl az 1950-es Amerikában játszódó Lolitában a címszereplő, könyv kezdetéig tök átlagos lány 12 évesen veszti el (egy kortársaival, egy cserkésztáborban). Nem lepődik meg senki ezen. Szóval 60 éve nyugaton ez a kor már azzal járt.

Itthonról fogalmam nincs, de nyilván itthon is 11 éves korban már jelentkeznek a testi dolgok, szóval ennek az internet egy lehetséges csatornája, azok közül is az egyik legjobb.

"Gondolom az internetes pornót jobbnak tekinted a valódinál."
Ezt nem tudom miből gondolod.

"ennek az internet egy lehetséges csatornája, azok közül is az egyik legjobb."
Ehhez csak gratulálni tudok! Szerintem már 10 évesen esti mese helyett pornót mutass a gyerekednek. Biztosan tudni fogja a helyét egy boldog családalapításban.

nekünk azt tiltották hogy lemenjünk a térre, vagy volt szobafogság.
máskor más szabályok....

--
ingatlanturista.hu,
ingatlanturista.blog.hu /érdekes kísérlet ház eladásra,vicces ingalanos történetek, többit az oldalon./
Frissités: eladtunk, weboldal hasznositáson még gondolkozom.

Ìgy van, a tiltás nem feltétlenül rossz. Egyébként pont az a lényege, hogy az emberböl ne legyen függö. Cigifüggö, piafüggö, internetfüggö, legálábbis idö elött ne.
Á másik, hogy aki már gyerekkorában internetfüggö lesz, az nem feltétele annak, hogy egyrészt informatikus, másrészt pl. jó programozó, rendszergazda, akármi legyen belöle.
Inkább egy agymosott birka lesz, aki elbassza élete felét felesleges baromságokkal. Like-olj ecsém nonstop, az a menö.
Ja, és nagyon könnyen válik belöle antiszociális lény is, de, hogy türelmetlen lesz, az biztos.
--
robyboy

Én nem bonyolítottam ennyire túl a dolgot. Ha kitalálok valami programot, akkor jönniük kell rá, ha viszont nem, akkor miért kényszerítsem unatkozásra? Jó, az is igaz, hogy az anyjuknál szigorúság van, kiporciózott idővel, de nem technikai hanem hatalmi szóval elérve. Magyarán ha az anyjuk azt mondja, hogy csak hattól hétig játszhatnak a laptopjukon, akkor csak hattól hétig ( fél nyolcig :D ) játszanak.
Nálam teljes netszabadság van, én nem hiszek ennek a korlátozásában.

Ave, Saabi.

Ez nálunk is így volt egészen tavaly őszig, amikor is rendszeresen arra ébredtem reggel 6-kor, hogy a gyerekek nagyban nyomják a hálózatos játékokat meg a Youtube videókat. Próbálkoztunk először magyarázással, aztán tiltással, veszekedéssel, aztán maradt ez a Screentime. Azóta határozottan javult a helyzet.

Mielőtt megkapom, hogy milyen nemtörődöm hanyag szülő vagyok, 4 gyerekről van szó, és de, vannak nekik rendszeres programok, meg egy csomót játszunk együtt. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy van egy életkor, amikor a gyerekek képtelenek ezt segítség nélkül kontrollálni illetve konstruktívan használni. A legnagyobb 17 évesnek pl ez már nem probléma, a 14 éves most kezd pl Youtube videókat csinálni meg kreatívkodni passzív fogyasztás helyett.

--
Csaba

Érdekes, de a fiúk nagyobb veszélynek vannak kitéve, mint a lányok.
Érdemes elolvasni: http://gyerekmusor.blog.hu/2012/11/03/virtualis_vilagok_buvoleteben

Az én fiam is annyit lázadt és trükközött anno, hogy a végén csak megkapta a korlátlan netezés jogát 14 évesen. Meg is lett a következménye a személyiségfejlődésében. És nem pozitív hatásra gondolok. Persze ha nem kapja meg a jogot, akkor meg az lett volna a baj...

Azt hiszem ennyi idő után már bátran nyilatkozhatom a tapasztalatokról: Tökéletesen bevált a hotspot-os megoldást, a kívánt cél elértem! :)