Támogatnád, hogy a céges mailszerveretek munkaidőn kívül ne kézbesítsen leveleket a munkavállalók védelme érdekében?

Igen.
24% (142 szavazat)
Nem.
55% (321 szavazat)
Nem tudom.
11% (63 szavazat)
Egyéb, leírom.
2% (11 szavazat)
Csak az eredmény érdekel.
8% (45 szavazat)
Összes szavazat: 582

Hozzászólások

Franciaországban az 50 főnél több munkavállalót fogalakoztató cégeket eltiltották attól, hogy munkaidőn kívül levelet kézbesítsenek a munkavállalóknak. Ezzel a munkavállalókat akarják védeni. Ugyan eltiltották, de a betartatását nem kötötték szankciókhoz, vagyis inkább önkéntes alapú a dolog.

A Ruby on Rails megalkotója üdvözli a lépést.

Te mit gondolsz erről? Szavazz fent...

--
trey @ gépház

Szerintem ez egy műszaki megoldás nem műszaki problémára. Lehet, hogy vannak olyan esetek, ahol az alkalmazottak érdekeit jelenleg máshogyan nem sikerül megvédeni, abban az esetben lehet értelme.
Magától nem védenék meg senkit, azt a magánszférába való diktatórikus beavatkozásnak tartom.

Elég hülyeség ebben a formában. Elég lenne két jogszabály:
1) Munkavállalót nem lehet arra kötelezni, hogy munkaidőn kívül olvassa a munkahelyi mailjeit.
2) Munkavállaló magán emailjére tilos bármilyen, a munkával kapcsolatos anyagot küldeni

A munkaidőt meg egyénileg szabályozza a munkaszerződés - kinek mi.
Egyébként meg fel is hívhatják mobilon.

Ez lenne helyes.
Ha a postás munkaidő után hoz sürgős levélküldeményt Franciaországban, akkor a portás helyben összetépi? Vagy visszaküldi a feladónak?
Statisztika kozmetikázása nélkül nem tudom hol állna reálisan a francia versenyképesség, az ottani jóléti és kényelmi intézkedések mellett?

"Munkavállalót nem lehet arra kötelezni, hogy munkaidőn kívül olvassa a munkahelyi mailjeit."

Kérdés hogy a munkáltatót ez érdekli-e? Hivatalosan nem kötelezi, nem hivatalosan pedig ... meg lehet oldani, hogy az önszorgalom hiányát szankcionálja az, aki akarja.

Es egy multinacionalis cegnel mi szamit munkaidon kivulnek, mert a nap 24 orajaban dolgoznak eppen valamelyik irodaban.
Talan a supportosok sem orulnenenk ha nem kapnak idoben emailt valami riasztasrol. ;)
Mondjuk az sem tiszta hogy vedik ezzel a munkavallalot. Nem kezbesit levelet, hanem? Eldobja? Csak reggel 8-kor kezbesiti? Mi a kulobseg ha reggel 8kor esik be 60db email egyszerre vagy 12 ora alatt orankent 5? Amikor a munkavallalo alszik nem latja hogy levelei jonnek, mi ezzel a baj? ;)

Az a különbség, hogy az adott állam így az embereket saját maguktól szeretné megóvni, gyakorlatilag esélyed se legyen munkaidőn kívül dolgozni. Van, akinek ez nem megy és néha rápillant (én is), van, aki elvből nem is megy a közelébe. Olyan ez, mint a vasárnapi zárva tartás :)

Magyarul hülyének néznek. Mi lesz a következő lépés? Ha nem alszol eleget, akkor kötelezően és önhatalmúan átrendezi állambácsi a naptáradat, mert 8 órát aztán mindenkinek aludnia kell..? Nyilván a te érdekedben. Aztán majd egy jót káromkodni sem lehet majd, mert jön a fél egység pénzbüntetés.

Apropó: https://www.youtube.com/watch?v=ipg7MNGrvgg

>> Es egy multinacionalis cegnel mi szamit munkaidon kivulnek, mert a nap 24 orajaban dolgoznak eppen valamelyik irodaban.

Válasz egyszerű.. munkaszerződés...ott le van írva a munkaidő feketén fehéren.
Ja, hogy mindenki *****ik rá?

2016-ban miért jogos elvárás, hogy a cég rendelkezésére állj akkor is amikor nem fizet érte?

Jo de a mi problemank az az hogy egy adott irodaba ne erkezzen meg a level mert valaki a csoportbol eppen hazon kivul van?
Vagy fejlesszunk kulon csilliokert egy tok felesleges feature-t ami figyeli ki mikor dolgozik es az adott fiokba addig nem rakjuk be a levelet? nem egyszerubb hogy a user a telefonjan beallitja hogy mikor nezi meg a ceges leveleket? Azert van a normalisabb kliensekben erre lehetoseg.

Plusz ha barmi valtozas van akkor had dontse mar el a vegfelhasznalo hogy o meg akarja e kapni az informaciot vagy nem.

Egyszeru pelda:

Marketing mazsom vagy van egy kulsos meetinged holnapra jo tavol a telephelyedtol ahol az irodad van.

El kell indulnod mar reggel 6 kor hogy odaerj a talira (9 tol dolgozol tehat nem fogsz ertesitest kapni ha a partner lemondja emailben vagy a meeting requestet visszamondja)

Gondolom ugralnal az oromtol hogy milyen jofej a ceg ugye?

Tényleg nem... Bár szerintem az ügyeleti díj és egyéb dolgok még a tudományos fantasztikum körébe tartozik.

Való igaz, hogy nem szabad minden munkahelyet egy kalap alá venni, de ezt illik leszabályozni abban a munkaszerződésben amiről a hozzászólásom szólt.
Persze az tartalmazza az ellentételezést is általában.

Nekem ne legyen a cég jó fej... fizessen azért, hogy beavatkozik a magánéletembe!!! Szerintem ez az egész erről szól.

"Amikor a munkavallalo alszik nem latja hogy levelei jonnek, mi ezzel a baj?"

Ezzel nincs baj. Baj azzal van, ha épp apuka este hétkor játszana a gyerekével otthon, de épp beugrik egy frissen érkezett melós email, amire ha nem reagál nem hivatalosan szankcionálva lesz érte, és ezzel lényegében a magánidejéből vesz el a munka.

Még soha nem gondoltam / hallottam hasonlót. Elsőre blikkre hasznos és jó újítás.
(Ha valami speciális leveleket mégis átenged (prioritástól függően) akkor még csak hátrányát se nagyon látni?)

Az a baj, hogy ezt kategorikusan bevezetni eleg nagy baromsag. Marmint szerinted lehet jo otlet, es vedi a munkavallalot. De en pl egy nezetkozi projekten dolgozom, ami raadasul nyilt forraskodu, es a supportot is mi adjuk hozza. Elkepzelhetetlen, hogy 5kor elzarjak a csapot.

-
Big Data trendek 2016

Nyilvan oriasi baromsag lenne pont 5-kor elzarni a csapot. Gondolom arrol van szo, hogy ha nem a normal munkaidodet toltod es nem vagy ugyeletben, stb. sem (tehat nem ketyeg a fizetesed) akkor nem jon neked a mail. Az ugyeletes kollegad kapja tovabbra is.

Csinaltam en is 24/7/365 ugyeletet hivatalosan is ugy konyvelt tulora dij nelkul, nem volt vele bajom, kompenzaltak. De aki csak egy fogaskerek egy nagy rendszerben, az sokszor nem tudja ervenyesiteni az erdekeit, mert a HR csak vonogatja a vallat (nem tudok mit csinalni, nalunk igy megy, pereld a ceget, ha akarod).

Viszont nem tudom hogy erinti ez a torveny a manageri poziciokat. Amikor a bonuszra, eloleptetesre, karrierre hajt, akkor tulkeppen epp a kesobbi fizetesert dolgozik, nem ingyen, kenyszerbol. Hagy donthesse el...

Akinek egyeb eletceljai vannak, pl. a vilagot szeretne jobba tenni egy nagyobb alapitvany keretei kozott, szinten miert ne csinalhatna sajat akaratabol napi 16 oran at?

A masik oldal az ossztarsadalmi hasznossag. Bela kemeny melos volt egesz eleteben, bar a sok munka eredmenyet a gyerekei elszorakoztak amerikaban. Most itt van Bela kinyuvadva, nem gyozi a kozos kassza a gyogyszereit, mert sosem aludt egy jot, nem volt ereje/ideje sportolni, a stressz megette.

Gondolom ez az olyan kétes szituációkat előzné meg, amikor az 9-17 dolgozó Pierre kap egy high prio levelet 17:22-kor, amiről másnap megy a párbeszéd, mely szerint mind a ketten tudjuk, hogy te akkor nem dolgozol, de mind a ketten tudjuk, hogy arra az e-mailre illett volna válaszolni. Egy ilyen helyzetben a munkavállaló jobban ki van szolgáltatva.

Gondolom azért 50 fő a limit, mert egy ekkora cégnél megoldható már egy állandó ügyeletes.

----------
rohamkocka

Ez egy valós probléma... ezzel kapcsolatban két nagyon vicces blogbejegyzést találtam:

http://www.roadrecord.hu/blog/2014/02/17/a-honap-felhaborodasa/
“Hogy merünk reggel hatkor EMAILT küldeni!?”

http://www.roadrecord.hu/blog/2016/04/08/udvozollek-a-xxi-szazadban/
A minap kaptam egy kedves emailt, hogy “Hülye vagy? Miért küldesz nekem hajnal 2:31-kor emailt? Felkeltem rá és a 3 gyerek is!”

Ismerek olyan kretént, aki szóvá tette, hogy hosszú hétvégén, éjfélkor miért volt leállítva a mail szerver tervezett és bejelentett karbantartásra (konkrétan upgrade és migráció miatt), mert ő nem tudott levelet küldeni.

Ez az a fajta, aki napközben baszik dolgozni, éjjel csinálja, akkor ír, beCC-zve a kompett céges tulajdonosi kört és vezetést, hogy lássák, ő bizony ilyenkor is DOLGOZIK. És ebből sportot űz.

Okádok az ilyentől.

--
trey @ gépház

Jelenlegi. Mikor xy kollega irt az USA-bol, hogy jon haza, elmenybeszamolo, kit erdekel, ket ember kivetelevel mindenki reggel olvasta (hat ora elteres vagy nyolc, passz). Kivancsisagbol fogadast akartam kotni, nezzuk meg az Exchange logban, ki volt az a ketto, aki valaszolt hajnali fel haromkor, de senki sem fogadott - mindenki eltalalta volna. Az egyik a fonokunk volt.

De a 20+ amazon cloudban hostolt webaruhazban van NewRelic ertesites, a nap 24 orajaban barmikor jon ra ertesites, 10 percen belul mindig a fonokunk nyugtazza. Ehhez kepest sosem faradt, mindig energikus - lovesem sincs, hogy csinalja...

--
http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.

Az éjszakai bagolyság "alkati" kérdés (oké lehet, hogy tanult viselkedés, de akkor is nagyon nehezen megváltoztatható). Én például koncentrációt igénylő munkát szeretek éjjel csinálni. Az egy más kérdés, hogy ezzel nem piszkálok mást. Éppen azért csinálom éjjel, mert akkor nem zavar semmilyen külső körülmény. Például a leveleket időzítővel reggel munkaidő kezdetre állítva szoktam elküldeni, amikor már alszom. Nem mintha számítana, mert éjszakára gondolom mindenki kikapcsolja az értesítéseket, aki meg nem, az magára vessen. Csak így aki nem ismer, annak nem dörgölöm az orra alá, hogy amúgy éjjel írtam a levelet :-).

Amúgy sajnos egyetértek azzal, hogy ez a módszer nagyon rombolja az egészséget, de ez legyen az én bajom, nem kell beszólni érte.

Hat, dolgozunk egy cegnek, ahol a szeverukon hosting szolgaltatast nyujtanak. Semmi kozunk hozza, en tartom ugyan karban a gepet, ahol a webaruhaz mellett megy az ismerosok hostingja is, havidijert. Term. nekem egy filler plusz sem jar erte, ha hetvegen eszreveszem, hoyg gond van.

Namost, az egyik hostolt oldal managere/igazgatoja/kutyafutyije magabol kikelve gorcsolt emailben, hoyg "husvet hetfon delben miert nem elerheto a rendszergazda, mert all a weblap". Nyilvan csak kedden lattam, vegulis cc-ben voltam a levelben. Eloszor vmi nagyon durvat akartam irni, aztan ugy dontottem, ezutan akkor nyulok hozza, ha mar legalabb 24 oraja all, hadd erezzek a torodest (megegyszer, aki hapogott, azzal semmilyen kapcsolatban nem allok, a szerver tulajdonosa kuldott neki is meg nekem is levelet, hogy all a szerver, talan telefonalt is, de sajnalom, a szerzodes szerint hetvegen nem vagyunk ugyeletben....ha meg valaki a hostingert beszedi a penzt, de nem kepes arra, hogy normalis admin szolgaltatast adjon melle, vagy az admin szolgaltatassal megbizott ceget megfizesse, hoyg hetvegen is alljon rendelkezesre...akkor igy jart)

--
http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.

+1 ha akarom megnezem a ceges levelezest munkaidon kivul, ha akarom nem. Egyes egyedul az en dontesem, es koszonom nincs szuksegem felso iranyitasra. Par cegben mar megfordultam, es par ev utan eldontottem, hogy egyik ceg/munka/vallalat sem er annyit, hogy az idegeim/egeszsegem ramenjen. Eldontottem pl, hogy nem tulorazok. Minden azon mulik, hogy mihez szoktatod a munkaadot mar az elejen. Miutan ezt eldontottem az tortent, hogy a tobbiek nyomtak a tulorat, a vezetoseg meg engem emelt ki, hogy mennyire meg vannak elegedve. Nem ertette a tarsasag, hogy ez, hogy lehet, hogy ok megfeszulnek annyit dolgoznak, en meg nem. Egyszeru, en ahhoz szoktattam oket, hogy munkaido alatt vegzem a dolgom, ok meg ahhoz, hogy mindig tobbet es tobbet dolgoznak. Nem lehet tobbet es tobbet dolgozni, foleg nem hosszutavon. Kollega mondta, hogy akkor kezdett el gondolkozni, mikor szombatra automatikusan be volt neki tervezve, hogy mit csinal, mert az elvart tulora ilyenkor mar vasarnapra tevodik. Ue az email olvasas/valaszolas. Mindenki dontse el, hogy neki mi fer bele, nyiltan kommunikalja, hogy ne erjen senkit se meglepetes, de a szabad dontest nem korlatozhatjuk kormanyzatilag.

-
Big Data trendek 2016

Nem kell messzire menni ilyen példáért.
Itt is volt olyan kretén, aki egy hisztis örjöngő levélben válaszolt valakinek, amiért a szabadnapján merte zavarni emailben.
1) ki a f@sz tudja, hogy a naplópója épp szabadságon van
2) mégcsak nem is névre szóló, hanem hivatali pozícióra szóló cím volt
3) a kreténjének helyettese is van

Valójában persze tudom, hogy így tudta hatékonyan hárítani, hogy 5 éve miért nem tett keresztbe se ő sem az elődjei egy fűszálat sem.
Persze eredetileg ő kérte, hogy direktben őt értesítsék, ha a visszatérő probléma megint jelentkezik, de ez csak csel volt és egy kolléga belesétált.

Szóval az ilyen szituáció inkább kreténség. Az igazi probléma az, amikor valamelyik felettes munkaidőn kívül is nyomja a rizsát és elvárja, hogy más is foglalkozzon vele azonnal.

En nagyon pipa lennek, ha nem dolgozhatnek akkor, amikor EN akarok. Ha hajnali kettokor van kedvem ceges levelezni, vagy egyeb modon kommunikalni, akkor ezt szeretnem is megtenni. Tudok egyensulyt tartani munka es maganelet kozott, nem kell hozza segitseg - a munkaadom is tamogatja ezt magatol, egyeb rahatas es "segitseg" nelkul.

--
|8]

Mindig csak a destruktiv torvenyalkotas. Inkabb egy ora kotelezoen kifizetendo/ledolgozhato tuloranak kene minositeni minden orat, ahol kotelezoen elolvasando email vagy telefonos megkereses erkezett, vagy valami hasonlo, de ez ebben a formaban baromsag ez a torveny, van amikor az ember var mondjuk egy ejszakai migracio eredmenyere, meg amugy sem kotelezo a ceges mailt non stop olvasni es okostelefonban azonnali sync-ben tartani.

+1: ha készenlétben hívást/riasztást kap az ember, akkor minden megkezdett óra fizetős, lett légyen az az operátor bénasága miatti két perces telefonbeszélgetés, vagy több órás oboaverseny rúaszpirinnal a szopórolleren.
A "fél óra alatt semmi, x óra alatt csúsztatás, ennél több fizetős" hozzáállás meg a kellő szankciókat kéne, hogy maga után vonja. (A készenlétben tölthető idő be nem tartását is lehetne csekkolni, nem csak azt, hogy papíron an-e naprakész munkaidő-nyalvántartás, a dolgozó kézjegyével ellátva...)

Nem értem ennek mi köze a szerverhez? Egyszerűen ne legyen online, aki nem akar emailt kapni. Amúgy a kezdeményezéssel egyetértek, csak hülyén van megfogalamzva. Ne piszkálják az embereket munkaidőn kívül. Ha 24 órás rendelkezésreállás kell, akkor legyen elég ember is hozzá. Persze lehet olyan munkakör, ahol valamiféle rendelkezésreállást el lehet várni, de akkor az legyen a szerződés része.

Itt elsősorban az office dolgozókról van szó, akik 9-től 5-ig dolgoznak. A speciális területeken dolgozók mindig is külön elbánásban illetve díjazásban részesültek. Ha az "office mail szerver" queue-ja le van "fagyasztva" éjjelre, attól még a cégek support, nagios, "nagyon fontos felügyeleti" stb. mail szerverei dolgozhatnak. Hiszen ők olyan embereknek kézbesítenek levelet, akik olyan munkakörben dolgoznak, amiért speciális díjazást kapnak. Ők ezt vállalták.

--
trey @ gépház

Hol az ellentmondás? Ha van elég ember, akkor 3 műszakban simán lefedhető a teljes nap - levél meg vagy csoportnak jöjjön, vagy az ügyeletes alias műszakváltáskor rotálódjon az éppen műszakba lépő munkatárs e-mail címére.

Magáról az elképzelésről, hogy a céges levelezés csak munkaidőben működjön, az a véleményem, hogy lehet hogy maga az elv, amely alapján ezt kitalálták, szép és jó - de a gyakorlatban lényegesen többször nem alkalmazható, mint ahányszor igen, illetve ahol ennyire fontos(?), hogy ne legyen munkaidőn kívüli levelezés, az bőven megoldható más módszerekkel is.

Semmi ellentmondás. 3-4 emberrel le lehet fedni 24 órát. Csak lesz akinek nem a tipikus 8-17 (ebéddel) lesz a munkaideje.

Igazából két dolog fontos: a szerződéskor legyen ismert, hogy mit várnak, és ez ne legyen átlag napi 8 óránál több, mert az hosszútávon kicsinálja az embereket.

Tenyleg: mi van ha valaki cronnal kuldet orankent mailt maganak ejszaka es aztan bepereli a munkaltatot, hogy ejszaka emailekkel bombazta?

Meg akkor szerver alert kotelezoen sms-ben menjen? Szerintem ez az sms kuldo cegek lobbija volt, nekik igy megnovekedhet a bevetele?

Ha a szervereknek (hálózati eszközöknek, klimáknak, szünetmenteseknek...stb) is megtiltják, hogy munkaidőn kívül bármi bajuk legyen, akkor még használható is lehetne az ötlet. :)
De ahogy fentebb valaki már jelezte: azt majd én tudom, hogy akarok-e ilyennel foglalkozni munkaidőn kívül.

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Az, ha a mail szerver nem kézbesít leveleket, konkrétan hibás működés, ergó a munkaidő lejártakor valakinek mindig el kellene hárítania a hibát, így a fenti ötlet nem hogy megakadálozza a munkaidőn kívüli munkavégzést, hanem kötelezővé teszi :)

Egyéb: Az "owa" nevű eszközzel tudom megnézni a céges leveleket (böngészőből), ha nem nézem meg őket, akkor nem is látom.

Sziasztok,
Elsőre aranyos lenne a gondolat, de valójában messze nem az. Mi például GMT+4-től GMT-7-ig dolgozunk emberekkel. Ha az ő levelük nem érkezne meg, vagy ők nem kapnák meg a levelünket (ugyebár, az SMTP szerverek nem kézbesítenék... ), akkor elég kellemetlen lenne a szituáció. Csak emiatt átrendezni a munkaidőt 2, egymástól 11 órára lévő időzónás sávra, elég kellemetlen lenne, holott, ezek a levelek amúgy is ráérnének 1 napot a válasszal...
Azt már nem is mondom, hogy érdekes viccet szülne, amikor a munkatársak Kanadában olvassák, hogy nem kézbesíthető a levél, mert a kollégák épp nem dolgoznak :D
Vagy, az lenne az elképzelés emögött, hogy egy végtelen queue-ban halmozódnak a levelek, nem pedig rejectelik? Ez már inkább technikailag lehet necces, és nem is érzem túl szerencsésnek ehhez kötni.
A legjobb megoldás mindig az, hogy a munkáltató és a munkavállaló tekintettel vannak egymásra: A munkavállaló csak attól várja el a munkaidőn kívüli levezést, akinek ez tényleg lehet felelősségi köre, és a munkavállaló is csak akkor levelezik, ha ez lehet az ő felelősségi köre ( pl. nem este 8-kor, hazaérve kezd el levelezgetni a nap mail adagját, mert
napközben nem ért rá ).
Azt már nem is mondom, hogy a munkaidő tág fogalom. Ha megegyezek a főnökömmel, hogy 4 órával később kezdek egy nap, és ennek megfelelően maradok, akkor mi történik? 6 példányban benyújtott keresetet kell leadnom a közeli kormányhivatalban, hogy a külföldről jövő leveleket megkaphassam?
Mellékesen, én még csak vezetőt és sales-est láttam este levelezni, mindenki más képes volt a munkaidő keretein belül maradni. Ha pedig csak az ő réteg gondjuk, nem hinném, hogy mindenkire rá kellene erőltetni, hogy esélye se legyen ilyesmire, ha szüksége lenne...
Üdv,
LuiseX

mi van a kdnp megint aktivizalta magat ezzel a baromsaggal? :DD

Aki egy kicsit is lelkiismeretes, elkötelezett és lojális, annak nem esik ki a toll/szerszám/egér/stb 17:00-kor a kezéből, és nem szarik rá magasról, hogy 17:01-kor vagy 7:58-kor ég a ház.
Egyébként meg igenis lehet bármikor olyan helyzet, hogy azonnal be kell avatkozni valamilyen módon, gyakorlatilag bármilyen munkakörben.

Amúgy meg legyen a munkavállalónak annyi gógyija, hogy el tudja dönteni egy emailről, hogy ez most azonnali SOS, vagy ráér holnap reggel 8:15-kor is, miután megitta a kávéját.
--
The Community ENTerprise Operating System

Biztosan ismered a mondást, miszerint "a jó barátság alapja a pontos elszámolás". A munkaadóval meg még csak barátok se vagyunk, ellenben kötöttünk egy munkaszerződést, amiben le van fektetve, hogy ki mit vár a másiktól. A munkáltató nem azért fizet, mert nagyon szimpi vagyok, hanem mert kell neki az elvégzett munkám. Ugyanígy, én sem azért dolgozok neki, mert olyan jófej vagyok, hanem a pénzért, amiért a boltban majd zsömlét adnak, és így nem maradok éhes.
Ha meg olyan vacak a cég helyzete, hogy csak némi fizetetlen túlóra tartja a víz felett, akkor onnan úgyis villámgyorsan le kell lépni, mert az nem egy működőképes üzleti modell.

Ez az elvárás általában ott jelentkezik, ahol nincs elég ember a feladatokhoz. Munkaidőn kívül figyelni a kommunikációt és adott esetben beavatkozni, ez az ügyeletet jelenti.
A munkabérrel nem vetted meg az életét, csak a szerződött munkaidőben tartozik neked bármivel.

Szerintem ez mindenhol jelentkezik, ahol több ember dolgozik együtt, mindig szaktudást igénylően, néha ötletesen és kreatívan kell dolgozni, és nekik kommunikálni, információt megosztani kell egymással.
Egy autógyári összeszerelő munkásnak elhiszem, hogy 17-kor megkongatják a harangot, hogy vége, befejezi az aktuális egyedet, és kész. Biztos nem fogják semmi miatt felhívni vagy emailt kapni. Viszont droid munka, semmi önállóság, kreativitás, szaktudás, vagy gondolkozási képesség nem szükséges, nincs fejlődési lehetőség. Mellesleg egyik pillanatról a másikra azonnal elküldhetik, nem fáj, és ő az, akinek 5-10 éven belül biztos nem lesz munkája, mert egy robot átveszi.
Biztos tudok még párat mondani, pl. virágárus, bolti eladó... Bár ott is felhívhatják munka után, hogy van-e még raktáron 2,8-as tej, mert ha nincs, holnap reggelre rendelni kell.

[szerk] Multiknál is meg van ölve pl. az önállóság és kreativitás, mert annyira kőbe van vésve minden, és aszerint kötelező csinálni, akkor is ha tudnál mást, sokkal jobbat, egyszerűbbet.
--
The Community ENTerprise Operating System

hm. wtf. Maga a levelezőszerver ne kézbesítsen levelet munkaidő után ? Aham. Köszi.

Érdekes, nekem is van egy 8 órás munkaidő keret. Persze ""speciális"" IT terület üzemeltetés, szerver felügyelet stb is van itt mellette.

DE, az hogy a levelezőszerver önhatalmúlag ne kézbesítsen levelet, számomra elfogadhatatlan.

Hagy döntsem már el én, hogy ha Marika néni küld egy emailt este 7kor hogy "ezt meg azt nem tudtam kinyomtatni, kérlek nézzétek meg" vs "XY szerver nem elérhető" között azt hogy melyik mennyire sürgős és melyik ér rá másnap reggel. (Jó ez két 'véglet' volt példának)

Engem személy szerint sosem zavart, hogy munkaidő után céges emailt kapok. Mint fentebb is említettem, kiválogatom, hogy mennyire sürgős az adott feladat.

Nekem nincs bajom az ejszakai emailekkel, amig nem varjak el, hogy reagaljak is ra munkakezdes elott.

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

Az ilyen intezkedesek helyett olyan vallalati/munkaltatio/munkavallaloi kulturat kene preferalni, amiben ez a problema elo sem fordulhat. Vagy olyan ado/jarulek/stb szabalyozas kene, hogy 2 ember munkajat 2 is vegezze tenylegesen, vagy... lehetne sorolni. Persze baromi osszetett a problema, es egyszerubb az aszpirint bevenni.

-
Big Data trendek 2016

A franciák már annyira degeneráltak, hogy magutól nem találják meg a céges gépen-telefonon a kikapcsológombot?

Ha minden munkáltató betartaná azt az egyszerű szabályt, hogy az x órás munkaidőre felvett alkalmazottnak ügyeleti/készenléti díjat, esetleg túlórát fizet amennyiben munkaidőn kívül foglalkoztatja, akkor nem kellene ilyen törvényeket hozni. Rengetek olyan munkakör van, ahol egy kirúgott alkalmazott nehezen tud újból elhelyezkedni, így sokan nem tehetik meg, hogy nem reagálnak egy munkaidőn kívül érkezett emailre. A mai magyar valóságban a családok többségének már 1–2 hónapnyi munkanélküliség is súlyos megélhetési problémát okoz*.

Persze vannak olyan területek, ahol viszonylag könnyen lehet munkát találni. Például az IT is ilyen. Azonban a szavazás kiírásában nem találtam olyan információt, ami az IT-re korlátozná a kérdést.

*: Még mielőtt valaki hibáztatná őket, amiért nem tanultak többet: Ha mindenki egyetemet végezne, és jól fizető (ügyvéd/IT-s/képviselő/…) munkakörben dolgozna, akkor nem lennének bolti eladók/tanárok/pincérek/fodrászok/…

Hat ez elegge hulye otlet. En amikor keszenletes vagyok sokszor ra szoktam nezni a monitoringra es a mailjaimra elalvas elott es ha van valami ami ejszaka riasztast valthat ki azt gyorsan megoldom, hogy tudjak utana aludni.

Persze latom, hogy vannak olyan kollegak, akik szabadsag alatt is fel oran belul reagalnak az emailre mert nem birjak ki, de senki sem varja el ezt toluk. Vagy olyat, hogy valaki azert vesz ki szabadsagot, hogy dolgozni tudjon. Akkor most kotelezzuk a munkaltatokat, hogy ne legyen annyi meeting?

--
http://blog.htmm.hu/

Bullshit. Hadd kapjam már meg a leveleimet, max leszarom, ha épp úgy akarom.

Nagyon egyszerűen oldottam meg:
- kikapcsoltam a telefonon a céges levelezést
- kikapcsoltam az otthoni gépen a céges levelezést

(mindkettő saját tulajdon, telefon saját előfizetés)

Ha nagyon érdekelne, meg tudnám nézni webes felületről, de nem érdekel, leszarom, inkább a gyerekkel játszom.

Én dolgoztam 3x12-ben. Nem lett volna egyszerű dolgom, ha a 3 szabadnap alatt történt dolgokról nem értesülök, csak a következő műszakkezdéskor :)

Miert nezi meg?!?!?!

Miert. Nezi. Meg. Este. 9-kor. A. CEGES. Leveleit.
???

Van céges policy. nem a kézbesítést, hanem a hozzáférést kell tiltani "hamáregyszer". Azaz 17:00 után a munkahelyi gépen kívül nincs hozzáférés a levelezéshez. Kész. Olvastad amit küldtem? Ne haragudj nem tudom olvasni-> technikai korlát.
Ha meg bent van, úgy is túlórázik, ergo olvashatja. Ez is baromság eléggé, de ha már mindenképp akarnak valamit szabályozni ne a kézbesítést tiltsák.

Miért is sajnálod a munkáltatót?
Ha le jár a munkaideje akkor miért is kéne megnéznie a céges leveleket?
Ezt nem bírom megérteni.
Itt nem arról can szó, hogy supportos és/vagy készenlétis.
Vagy ha negnézi és esetleg még dolgozik is kicsit és beírja túlórába kifizetik?
Egyszó al ha lejár a munkaideje és nem nézi meg akkor a munkavállaló a rossz?
Magyarázd el kérlek. Miért vegyem el a családtól/magamtól az időt ha nem honorálják?

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Nem rossz, csak nem lelkiismeretes, nem elkötelezett, olyan "szarok bele az egészbe" típus.
Ennek tükrében, remélem munkaidőben rá sem pillantasz a facebookra, ha hív a párod fel sem veszed, munka közben egy szót sem beszéltek a kollegákkal arról hogy mi volt vagy mi lesz hétvégén, a kávét egy húzásra megiszod és mész vissza dolgozni, a wc-re pedig mindenképpen viszed a notebookodat is.
--
The Community ENTerprise Operating System

Szia,
Hadd kérdezzem meg, miért nem lelkiismeretes vagy elkötelezett? Én például fejlesztő vagyok, nekem miért kellene a munkaidő után ránéznem a levelezésre?
Elvégeztem napközben a fejlesztési munkákat, ha kellett túlóráztam rá, de ha hazamegyek, én például szeretnék elrugaszkodni a munka tárgyától, hogy akár a hobbi projektjeimmel foglalkozzak.
Nem igazán értem, miért lenne lelkismeretesebb/elkötölezettebb nálam (aki akár +8 órát lehúz, ha a problémát meg kell oldani) az aki otthon rá-rá néz a leveleire, de szépen lelép legkésőbb 6-ig...
Ezt kérlek, magyarázd el nekem...
Üdv,
LuiseX
Szerk: Bár nekem sem tetszik az alapötlet, mert technikai hülyeségnek vélem. Van pozíció, ahol előnyös, hogy eléri éjszaka is a levelét, de ne erőltessük már ezt mindenre gondolkozás nélkül..

Ez attól függ, hogy mit fejlesztesz.
De mondjuk ha közben az általad fejlesztett dolog kiment élesbe, és nem működik, akkor lehet megkérnek, hogy nézz már rá miért nem. Vagy előjött egy olyan hiba, ami teszteléskor nem. Nem tudom, biztos van olyan... De lehet hogy csak a kollegád is megoldaná, csak kérne 2 perc segítséget, mert nem érti, nem találja, stb.
És mondjuk ahelyett, hogy másnap reggel 8-ig működésképtelen lenne a rendszer, megoldjátok pár perc alatt.
--
The Community ENTerprise Operating System

Szia,
Mi ebben a helyzetben telefonálunk, de csak és kizárólag akkor, ha tényleg kell az adott ember a probléma megoldásához ( és igen,volt már ilyen ), és mindenképpen azonnal kell tőle valamilyen információ.
Appliance-okkal foglalkozik a cég, és itt is előfordulhat olyan, hogy azonnal kell megoldás, de nem egy emailen dependálunk olyankor.
Hasznos dolog az email, de mint sok dolog esetében, a maga céljára. Egy emailre azonnali választ elvárni eleve butaság szerintem. Arra van a céges belső chatrendszer, vagy a telefonos elérés, ha van a kollégához.
Üdv,
LuiseX
U.i: Másik hasznos dolog, hogy a kollégák megosztják egymás közt, amit tudnak. Csodákat tud tenni az effektivitással...

Mert nem robot, nem kötelesség, hanem szenvedély.
Mert a világ másik végén levő kollégák nem ellenségek, akik ingyen munkára kényszerítenek, hanem haverok esetleg bajban, akiknek este 11-kor, amikor már csak én vagyok fenn, tudok 3 percben segíteni. Vagy amíg reggel fő a kávé, nem az indexet vagy a facebook-ot olvasom, hanem felkészülök a napra lelkileg. Mert így döntöttem, így vagyok hatékonyabb, így jó nekem. A munkáltató nem várja el, nem is mindenki csinálja így körülöttem. De szabad.

Te se dolgoztál még nagy, magyar vállalatnál. :-D Amúgy ok, de ahogy írtam, cserébe kell valami. Nálunk például nem példa nélküli az öt órán túli munkavégzés, persze az se, hogy egy munkaidőben elvégzendő privát ügyintézésért nem kell szabadságot kivenni. Adok-kapok, ez így tisztességes.

Mert te alkalmaznál egy olyan alkalmazottat, aki rengeteget dolgozik, de sosincs kész a munka? Aki csak ül 8 órát nálad?
Az a baj, hogy a multik baromira elhitették az emberekkel, hogy az a kemény munka, hogy bemegyünk reggel, tengünk-lengünk, majd délután hazamegyünk. És emellé még cafetéria és év végi prémium is jár. Kicsit az az érzésem a multiknál, hogy olyan ez mint a szocializmusban, hogy "mindenkinek dolgozni kell". Felvesznek 3-4 embert egy olyan feladatra, amit 1 is meg tudna csinálni.
--
The Community ENTerprise Operating System

Nem, de nem is erről van szó. Hanem arról amivel folytattad a mondókádat.
"Felvesznek 3-4 embert egy olyan feladatra, amit 1 is meg tudna csinálni."
Te egy emberrel csináltatod meg és munkaidőn kívül is zaklatod, mert 24/7 jönnek zseniális ötleteid, a csicska meg ugorjon, hisz megvetted az életét egy kis apróért :)

Szia,
Már megbocsáss, de szerintem erőteljes ellentétben van ezzel, amit mondtál azokra, akik nem olvassák a leveleiket munkaidő után:

Nem rossz, csak nem lelkiismeretes, nem elkötelezett, olyan "szarok bele az egészbe" típus.

Ebből nekem erősen az jön le, hogy mindig legyen email közelben. Holott, ha ég a ház, akár telefonálni is lehetne nekik, hogy nézzenek rá a levelekre. Apró különbségnek tűnhet, de valójában hatalmas. Az első, általad vázolt képre csak annyit tudok mondani, hogy olyan helyen - amit az első megnyilvánulásod lefestett - max. vaskos pénzért, zsoldosként dolgoznék. Az első alkalomig amíg nem kínálnak többet...
Üdv,
LuiseX

Nyilván, de ha nem tud ránézni a levelekre, mert nem kapott levelet, vagy le van tiltva a fiókja, akkor hiába hívod. Továbbá itt olyan dolgok is elhangzottak, hogy még véletlenül se veszi fel a céges telefont munkaidőn kívül.
De abban biztos vagyok, hogy akit egy kicsit is érdekli amit csinál és szereti a munkáját, akkor legalább naponta egyszer meg rá fog nézni a leveleire, anélkül hogy bárki is mondaná neki, és kötelességnek vagy tehernek érezné.
--
The Community ENTerprise Operating System

Szia,
Saját példámból kiindulva, a jelenlegi cégnél max. vpn-el érném el a levelezést ( a célra pool laptopot kérve, mivel nálunk a fejlesztés bent zajlik a cégnél, nem home-office jellegű feladatokkal), mégis megoldjuk valahogy, anélkül, hogy gondot okozna.
Ennek az egyik egyszerű, ámde mégis kényelmes módszere, hogy a legtöbben ismerjük azokat a komponenseket legalább felületesen, amivel a másik szokott dolgozni , mégis specializálódva végezzük a feladatokat. Így kissé hatékonyabb az információ átadás, mivel nem 0-ról kell a másiknak elmondani, hogy mitől lesz kék az, ami éppen zöld.
Ha a csoport megfelelően tud kommunikálni, szerintem szükségtelen begyöpösödés az email alapú kommunikáció csoporton belül. Vannak hatékonyabb eszközök, pl. a telefon, ahol a szükséges segítséget így is meg tudjuk adni egymásnak. Az emaileket a "ráér" és a hosszabb magyarázat kell típusú kérdés/válasz párokra hagyjuk.
Ezek pedig, általában, nem 2 percet kérnek megválaszolásra.
Azt már nem is említem, ha kolléga épp bent tartózkodna a cégnél, egyszerűen odasétálunk hozzá, és megkérdezzük személyesen. Meglepően effektív módszer ez is...
Persze nálunk is vannak helyzetek, amikor külföldiekkel kell kommunikálni, de ekkor egyszerűen jön a chat/skype megkeresés, és ha ez nem megy, vagy túl nagy az időzóna különbség, akkor email.
Igazából, elég komoly termékeket fejlesztünk, elég komoly vevőkörökkel, mégsem okozott gondot ez a dolog.
Persze lehet, hogy egy 5 fős, a fejlesztő kiesik a cég meghal vállalatnál ez gondot okoz, de nálunk egy-egy komponensre legalább 2-3 ember van mindenhol. Nem véletlenül.
Üdv,
LuiseX

Az emailnek megvan az az előnye, hogy írásos, visszakereshető bármikor mindegyik fél részéről, míg a szó elszáll. Ilyen szempontból a chat és a skype is ide tartozik.
Továbbá pont amit mondtál az még az előnye, hogy míg az élő kommunikációhoz mindegyik résztvevőnek időt kell szakítania, egy időben elérhetőnek kell lennie, az email akkor olvassa, amikor szeretné. Nem feltétlen kell megszakítani az adott munkafolyamatát.
--
The Community ENTerprise Operating System

Szia,
Bocsáss meg, de épp arról a helyzetről folyik a diskurzus, amikor munkaidőn kívül nem reagál valaki.
Ha megteheted, hogy email-t küldesz, akkor feltehetőleg butaság elvárni az azonnali reakciót, így ráérhet másnap reggelig is.
Ha fontos dolog van, felhívod - ha céges mobil reméled nem kapcsolta ki, ha magánszám, akkor meg reméled felveszi.
De valljuk be, tényleg illetlen és tapló dolog kötelezővé tenni a munkavállalónak az elérhetőségét munkaidején kívül, vagy fizesd meg ezt a szolgáltatást a munkavállalónak.
Ha nem fizeted meg, hogy 0-24 ráér, akkor pedig ne tarsd ezt a lelkiismeret és a cégiránti odaadás feltétlen hiányának. Nem az övé a cég, így nem is feltétlen érdeke annak a cégnek dolgozni.
Ahhoz, hogy elérd azt a lojalitást, hogy munkaidőn kívül is szívesen foglalkozzon a céggel az alkalmazott, a cégnek is adnia kell. Vagy pénz - ez a könnyebb - vagy olyan vezetést ami képes elérni ezt a lojalitást. Amíg ezt nem vállalja a munkáltató és/vagy tesz meg érte mindent, addig csak annyit fog kapni, amiért fizet, és ami szerepel a szerződésben.
Üdv,
LuiseX

Ez nagyon szép befejezés:
Nem az övé a cég, így nem is feltétlen érdeke annak a cégnek dolgozni.
Ahhoz, hogy elérd azt a lojalitást, hogy munkaidőn kívül is szívesen foglalkozzon a céggel az alkalmazott, a cégnek is adnia kell. Vagy pénz - ez a könnyebb - vagy olyan vezetést ami képes elérni ezt a lojalitást. Amíg ezt nem vállalja a munkáltató és/vagy tesz meg érte mindent, addig csak annyit fog kapni, amiért fizet, és ami szerepel a szerződésben.

Pontosan erről van szó, ezt kellene mindenhol elérni. De ehhez a munkavállalónak is olyannak kell lenni.
--
The Community ENTerprise Operating System

Szia,
A befejezéseddel az a baj, hogy ha még a legtöbb munkavállaló olyan lenne, de amikor a cég alapjaiban demotiválja minden konstruktív törekvését, mivel, ez "elvárható, és alap dolog".
Pont ez volt a gondom azzal a megnyilvánulásoddal, hogy "Nem rossz, csak nem lelkiismeretes, nem elkötelezett, olyan "szarok bele az egészbe" típus.". Úgy fest, mintha elvárnád a dolgozó lojalitását, anélkül, hogy tennél érte valamit. Így nem lesz lojális soha.
A munkavállaló megteszi a magáét, de miért szavazzon bizalmat a munkáltatónak, ha nem biztos, hogy bármit is kap ezért. Az sem lehetetlen, hogy mivel elfelejt megfelelő helyekre mosolyogni, és csak végzi a dolgát - bár az jobban/lelkesebben/kitartóbban, mint mások - egyszerűen kirúgják, ha lejárt a próbaideje, mert "létszámleépítés/költségmegtakarítás/nemtetszikamosolya/stb". Ez manapság nem ritka megoldás.
Ugyanúgy lehet, hogy kidolgozza magát, de még a szabadságát is megvonják, mert "Kell az ember", végül valamikor kötelezően -amikor lehet neki nem is lenne ideális - kivetetik vele, mert akkor épp nem kell az ember. Vagy, szimplán elfelejtik lekönyvelni, hogy nem vett ki szabadságot, és utólag véletlenszerűen ide-oda beírogatják, hogy akkor volt szabadságon...
Sorolhatnám még a lehetőségeket, de talán sejted, hogy nem véletlen manapság a munkáltatók iránti bizalmatlanság (tudom-tudom, a munkavállalók sem jobbak feltétlenül).
És nem, nem csak pénzről beszélek, de ha a főnököm rugalmas tud lenni és elenged, ha nekem ki kell rohannom némi polgári ügyet intézni, anélkül, hogy ezért egy egész napot ki kellene vennem, esélyes pl., hogy jobban odafigyelek munkaidő után is. És , ez nem is egy komoly igény.
Ugyanúgy, ha műszakbeosztásnál - műszakos munkák esetén - esetleg adnak lehetőséget a dolgozóknak cserélni, növeli a lojalitást.
De szerintem először pont a cégnek kell bizonyítani, hogy hajlandó adni valamit. Addig hiába is követeled a munkavállalótól, hogy extra dolgokat tegyen. Legfeljebb azt érheted el, hogy utáljon nálatok dolgozni, és az első alkalommal lelépjen, amikor teheti.
És, ez szerintem komolyabb kár, minthogy először te tegyél a lojalitásáért.
Üdv,
LuiseX

Igen ilyen is van és sokunkkal elő is fordul, hogy szabadidőben is ránézünk dolgokra vagy beszélgetünk munkaügyben kollégákkal.

Ez eddig rendben van, míg önként és dalolva csinálja az ember. Viszont a felnőtteknek már lehet családjuk is van, esetleg kikapcsolódás vagy pihenés is kell nekik.

De láttam már olyat, hogy valaki azért kap negatív értékelést, mert ő betartja azt amit a szerződésben vállalt, de azon kívül is van élete. Ha kifejezetten kérnek túlórát, akkor természetesen megteszi. A trükk az, ha nem kérik, de csinálja, akkor azt nem is kompenzálják alapból, az nem túlóra, hanem hobbi.

Baromság, nagyon sok szempontból, néhány:

- automata mailek nem mennek ki
- ha hamarabb lelépek munkából, de este otthon nyugiban összerakom amire szüksége van holnap a kollegámnak, nem tudom elküldeni.
- túlórában nem lehet mailezni
- ha 17:01-kor fejezek be egy emailt, amit még várnak, már nem megy ki
- nemzetközi cégnél ez értelmezhetetelen
- ha többezer fős cégről van szó, garatnáltan reggel 8kor fog megfeküdni a mailszerver, amikor minden kliens végre ki tudja engedni az outbox tartalmát
- ha korábban megyek be, mert sok a dolgom (vagy mert hamarabb le tudok így lépni), ismét szívtam

Ennél ostobább dolgot még nem olvastam. Attól, hogy kézbesíti, még nem kell olvasni. Így volt ez eleve megfogalmazva?

Így. Ne kézbesítse, így az alkalmazottnak nem kell foglalkozni a levelekkel, majd reggel amikor kezd megválaszolja őket. Amúgy ahol ez problémát okozott ott valóban elvárták, hogy mindig mindenkor válaszolj a levélre ha már egyszer megkaptad. Most is így lesz, csak reggel kapja meg őket. Nekem ez rossz, van akinek jó. Rossz mert rendszergazda vagyok és sokszor jön olyan amit tényleg meg kell nézni még akkor. Jó, mert senki nem basztat. Rossz mert így nem értesülök ha kidöglik a gép. Jó, mert ami magától nem oldódik meg 30 nap alatt az nem érdekes, hogy foglalkozzunk vele ;-)

--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!

Semmiképp nem szeretnélek megbántani, nem is támadólag írom... de vagy a kézbesítés fogalmával vagy valami mással itt nagyon nagy gond van. Megkaptad <> el tudod olvasni <> elolvastad. Nem beszélve arról, hogy hasonló funkcionalitás a fenti agyhalál "kézbesítés felfüggesztése" elkerülésével orvosolható..

Nem bántottál meg. Egyébként tisztában vagyok vele, hogy mi után mi jön. Ami a linkelt cikkben is van, meg amit régebben is olvastam itt az a baj, hogy az elküldött, kézbesített levelet minden körülmények között el kellett tudnod olvasni és válaszolni is rá. Nálunk is vannak olyan munkakörök ahol reggel 6-tól este 10-ig szinte percre pontosan kell az emailekre válaszolni. Ha már 4-5 perce nem ment válasz a túloldalt türelmetlenkedik. Ez nem jó, de együtt kell élni vele és ennek megfelelően fizetik ezeket az embereket.

--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!

agybeteg dolog ami most van, éjjel nappal net, hétvégén az erdő közepén egy mail egy órán belül kéne ez meg az, vagy vasárnap este küldjek már el valamit a laptopról vagy mikor beteg vagy ugyan dolgozz már otthonról. Teljes mértékben egyet értenék ezzel. Nincs fontos mail. Az a gyár amit működtetünk 20 éve tökre elvolt net nélkül is. Nem a munkáért vagyunk. Nem azért jöttünk a földre , hogy a munkában rohadjunk meg. Tulbuzogjuk ezt az egészet. Szóval munkaidőn kívül nem akarok munkával kapcsolatos levelet kapni.

--
honlapom http://dyra.eu/

Ha nem vállalsz hivatalosan ügyeletet, akkor mi akadályoz meg abban, hogy munkaidőn kívül ne olvasd el a céges levelezést / ne vedd fel a munkatársak telefonhívásait?

Erőszakos emberek mindig lesznek, akiknek "most azonnal" kell minden, még vasárnap este 10 után is. Ha te egyszerűen nem tudod őket megváltoztatni, akkor simán ignoráld őket...

... ha pedig hivatalos igény az, hogy mindig azonnal / X órán belül legyen megoldás, akkor vegyenek fel fizetett 0-24 ügyeletest.

+1

Egyet értek, de én másik oldalról közelítem meg.

Azzal, hogy munkaidőn kívül időt és energiát fordít a munkavállaló a vállaltra, túlórának minősül vagyis kölcsönösen törvénysértésnek ha ellentételezés nélkül teszi és illegálisnak tartom egy olyan munkakör ami napi 8 órás irodai munka esetén van, mert gyakorlatilag 20%-ban az irodában van az ember munkaidőn kívül is. Bizonyos országokban a gyárakban a gépeket műszak végén központilag áramtalanítják a munkavállalók védelmében... de az más ügy. A hely már nem alkalmas arra hogy határoló szerepét betöltse. Az élet nagyon változik körülöttünk, a régi szokások, értelmezések, megoldások, értékelések már sokszor nem érvényesek és nem működőképesek.

Az előző engem nem érint mert üzemeltetek és régóta, így nekem az a normális, hogy a rendszer része vagyok. Hivatásnak tartom, de ezzel együtt a mostani munkahelyemen kifizetik automatikusan és magyarázat nélkül ha bármit kell csinálnom, mert az ügyfél is kifizeti, de korábban amikor meg nem ügyfeleztem akkor megfelelően lecsúsztattam mindent.

Az a gyár, ami így működik, BIZTOS, hogy a következő nemhogy 20, 10 évet se fogja megélni, ha nem változtatnak. Ez biztos, anélkül hogy tudnám mit gyártanak.
Nem mondom, hogy essen át a ló túloldalára, de ez így halott dolog.
--
The Community ENTerprise Operating System

Mert lesz egy másik, aki a hatékonyabb, gyorsabb kommunikációval lenyomja.
Azt is tátott szájjal fogadtam, hogy az elmúlt 20 évet kibírta. Hogy kommunikáltak a megrendelővel, a beszállítóval? Telefonon? Faxszal? Vagy az sincs, csak távirat, vagy postagalamb?
--
The Community ENTerprise Operating System

Nagyon el vagy tévedve. A munka nem kell, hogy megálljon. Lehet több műszakban is dolgozni, csak az emberek átadják a következő műszaknak a munkát, nem pedig folytatják hobbiból, mert a górénak picit nagy az arca és azt hiszi, hogy a törvények felett áll. De vannak országok, ahol erős a szakszervezet és keresztre feszíti a munkaügyi bíróság azt, aki belepofátlankodik a munkavállaló szerződésen kívüli idejébe.

Gondolom szabadságra sem mehetnek el a rabszolgáid, mert akkor megáll az élet, hisz nem lenne aki dolgozzon.

Te most nagyon átmentél személyeskedésbe. Most ez megint hogy jön ide? Nem is kapcsolódik az előző hozzászólásomhoz.

Ettől függetlenül, hiába adják át a munkát a munkások, ha a megrendelő nem tudja gyorsan kommunikálni, hogy ne 100 000 db-ot, csak 50 000-ret gyárts most, mert nem tudjuk kifizetni. Vagy lenne egy apró javítás, a rajzon van egy hiba, az egyik furat 1 mm-rel szűkebb, ne gyártsd le, mert selejt lesz.

Szabadságra mindenki mehet, nagyon jól meg tudjuk beszélni ezt is, nem áll meg az élet, mert nem állhat meg.
--
The Community ENTerprise Operating System

Nos, ha magadra vetted...

Egyébként több komment után is azt érzem, hogy vannak akik nem értik jól az írott szöveget. Nem kifejezetten rád gondolok, de lehet rád is igaz.
Ha munkaidőn kívül nem zaklatják munka levelekkel a munkavállalót, az nem azt jelenti, hogy megsemmisítik azokat a leveleket, vagy hogy másik ember - akinek akkor van a munkaideje - ne kaphatná meg.

A dolog nyitja, ha fontos a folyamatos kommunikáció figyelés, akkor van erre ügyelet. Ha fontos a folyamatos beavatkozás lehetősége, akkor van több műszak. Nagyon ritka az, amikor egy feladatot nem lehet több embernek is ismerie, csinálnia. Ezen kívül a munkahelyi email nem kell, hogy névre szóljon, lehet pozíció függő is, hogy a helyettes, ügyeletes vagy másik műszak megkapja. Ha mégis névre szól, akkor is meg lehet oldani, hogy munkaidőn kívül egy másolat átkerüljön az éppen dolgozóhoz is.
Persze ez többe kerül (plusz emberek vagy ügyeleti díj), éppen ezen spórol némelyik cég.

Ott szokott kilógni a lóláb, amikor mondjuk betegség vagy netán haláleset miatt borul a munka, mert nincs aki beálljon. Avagy hány embert kell elütnie a villamosnak, hogy a bedőljön a projekt. Ha 1 emberen múlik, akkor a vezetőség erősen spórol a munkaerővel és esélyes, hogy munkaidőn túl is szükség van a beavatkozásra. Általában ilyenkor szokott az lenni, hogy szabadság kiadáskor is éreztetik az emberrel, hogy miatta nem lesz kész a projekt, de persze menjen csak nyugodtan, nem tiltják meg. Lehet, hogy nem erre gondoltál, de a kommentjeidből ez látszik.

Nem szabad ennyire elbízni magad. 10 év rengeteg idő. Szerintem te is tudsz jópár olyan startupot mondani, ami néhány év alatt nőtte magát kvázi világméretűvé a semmiből. És ugyanígy, nagyok akik eltűntek a semmibe.
Illetve, most rendben hogy köti a szerződés, de ha talál olyat aki mondjuk ilyen téren rugalmasabb, akkor a következő 10 éves szerződést már nem te fogod kapni. Akkor lehet hogy nagy koppanás lesz.
--
The Community ENTerprise Operating System

Nem bíztam el magam, attól hogy a cég működése biztosított a köv 10 évre engem egy új manager vagy a mostani akár már holnap lapátra tehet. Ilyen világ ez. Az energiaszektor picikét lassabb, egy erőmű megépítése és működtetése nem két fillér. Ezért is vannak itt hosszútávú stratégiai megállapodások, nehéz bekerülni új beszállítóként, mert olyan követelményeket támasztanak a beszállítók felé aminek szintén nem egyszerű megfelelni. Itt nem csak befektetett tudás hanem méregdrága ipari gépek beszerzéséről és műkódtetetéséről is szó van, ez messze nem startupos téma. Ehhez képest sok manager azt hiszi, hogy az innováció kimerül abban, hogy a budiban is eltudnak érni. Ez nem innováció! Magától az okostelefontól, a laptoptól de még a nettől sem fog jobban működni egy cég. Sokkal fontosabb ezeket az eszközöket hatékonyan és jól használni. Ha állandóan levelekkel zargatom az embereimet az szerintem nem hatékony hanem szimplán bunkóság az ügyfelekről már nem is szólva. Nem attól fog jobban működni egy cég, hogy a munkaidőt kitolják 24 órára.

--
honlapom http://dyra.eu/

Én ezt egyszerűen oldom meg, nem veszem kezemben a munkahelyi mobilomat amikor szabadnapos vagyok...

Az más tészta, ha valahol elvárják és ott van a munkaszerződésben , hogy rendelkezésre kell állni folyamatosan

Melohelyi emailre tokmindegy hogy kuldenek-e, azt ugyis csak melohelyrol nezem meg.

... naná, plombázott időkapcsolót a mail-szerverek hálózati tápja elé, lehetőleg programozható és digitális legyen, mert növelni kell a digitális írástudást.

Látom, a francia parlament is bővelkedik a digitális írástudókkal...

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba