Oculus alapító: akkor lesz Mac támogatás, ha az Apple egyszer kiad egy jó számítógépet

Címkék

Azzal van tele az internet, hogy az Oculus alapítója, Palmer Luckey néhány nyers szót mondott az Apple termékeiről az egyik mostanában tartott Xbox eseményen. Amikor arról kérdezték, hogy a piacra dobás előtt álló Rift VR headset mikor lesz kompatibilis az OS X-szel, Luckey azt találta mondani, hogy

That is up to Apple. If they ever release a good computer, we will do it. [...] You can buy a $6,000 Mac Pro with the top of the line AMD FirePro D700, and it still doesn't match our recommended specs, [...] So if they prioritize higher-end GPUs like they used to for a while back in the day, we'd love to support Mac. But right now, there's just not a single machine out there that supports it."

Részletek itt, itt, itt.

Hozzászólások

Jól beszél az ember, de azért az is megérne egy misét, hogy az Oculus-ból mikor lesz valami értelmes, mert évek óta hallgatom, hogy most már biztos, most már hamarosan, most már tuti, de még mindig semmi értékelhető nincs elérhető közelségben az átlagember számára.

--
trey @ gépház

Előrendelhető a végfelhasználói változat, nyáron szállítják az első adagot. Csak győzd kifizetni! ;)

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+games
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

E hó végén jön az első adag, nem nyáron. Már azon szerencséseknek akik gyorsak voltak az előrendelés megnyitásakor. A később befutó igényeket folyamatosan teljesítik, a mostani rendelőknek pedig már csak június-július körül szállítják.

De nem csak ők vannak, itt a HTC + Valve páros is a küszöbön a Vive-al. Ők múlt héten nyitották meg a webshopot, és szintén március végén indul a buli.

Peecee Mustard Trace kocka megaszondta izombúl, hogy nem lesz soha mekintócsra phaggotgoggles. Good Riddance!
-Amúgy az Apple házon belül dolgozik a saját térmegjelenítős technológiáján egyes hihető pletykák szerint. Csak nehogy az is olyan batár ótvaros kula legyen, mint az okula.

Mármint én? Messze nem. Csak érdekel, hogy miből fakadhat ez a mély és engesztelhetetlen gyűlölet a csóka ellen, mikor tulajdonképpen csak azt mondta, hogy nincs olyan mac modell, aminek a GPU-ja elég erős lenne az Oculus használatához.
(Ami egyébként nem is baj vagy negatívum, mert ezek a gépek elsősorban nem játékra lettek tervezve.)

Nem te, csak neked válaszoltam. hoild stílusa hasonlít az említett "úriember"-re. Egyébként az appleblog.blog.hu-n olvastam egy jó postot, ami számbaveszi az aktuális GPU-kat az Apple kinálatából és elismeri, hogy van a kijelentésben igazság. Tényleg vicc, ami az Apple-nél GPU fronton folyik.

Miért lett volna rossz ötlet?
Vélhetően sokkal olcsóbban adták.
És ezen a szinten +$1/db nyereségért megeszik egymás sz@rát is.
Nem mellesleg így lehetőség nyílik sokkal drágábban kiadni egy gamer edition szériát :D
(Saját HW-rel -ofkorsz-, ami kúlabb lesz mint az OR)

Egyrészt az engem hagy ne érdekeljen - mint potenciális Apple számítógép vásárlót -, hogy olcsóbban adja az AMD a szarját a háttéralku során. Ha az Apple prémium termékként tekint a gépeire, akkor azokba prémium videokártyákat is tegyen. :)
Másrészt nem hiszem, hogy lesz valaha is gamer edition (ráadásul az nVidia kártyák nem csak játékokra jobbak, hanem szinte mindenre [talán egyedül cryptocoinok bányászására nem, de azt meg senki se Apple gépen fogja végezni, ha még egyáltalán van olyan coin, amelyet érdemes GPU-val bányászni]), a későbbiekben pedig sokkal fájdalmasabb lesz átállni nVidia kártyákra, amikor már rengeteg pénzt költött az Apple és más partnercégek is az AMD GPU-kra való optimalizálás kapcsán...

Hiába jobb az AMD driver OSX-en, ha a hardverük kétszer akkora fogyasztás mellett se hoz olyan teljesítményt, mint a konkurenciáé. Processzoroknál az Intel gyalázza az AMD-t halálba hasonló szinten. Még szerencse, hogy arra nem váltottak át. :)
Ráadásul évek óta pénzügyi nehézségekkel küzd az AMD, alig költenek kutatásra a konkurenciához képest. Én biztos nem őket választottam volna az Apple helyében, még ha olcsóbban is adják a kártyáikat.

En ugy tudom, hogy az AMD hardvere tudna gyorsabb lenni azonos ar mellett, mint az nVidia, de ahhoz olyan dolgokat szabad csak futtatni, amiket kivetelesen jol implementaltak a szutyok driverben. (fixme) Van egy keves jatek, ami nyer a teszteken. Mellesleg korabban is egy 780M volt a max nVidiabol is, amit hasznalt az Apple, az azert nem a csucs.

Mennyi létjogosultsága van az ilyen Oculus izének, amikor már a kartondobozba rakott mobiltelefonok mennek?

"Ő azért ez a hasonlat eléggé sántít."

Kicsit, de nem annyira. Csak a saját tapasztalatomról tudok beszélni amit a Huawei Ascend P7-esemmel tapasztaltam. A telefon fullhd, de ez nem elég jó, mert a lencse mögött már látszanak a pixelek. fullhd demó videókkal próbálkoztam, amik homályosak kissé, ennél nagyobb felbontást nem tud renderelni a telefon (fekete kép). A lejátszás egyébként darabos, de a google féle 3d demók se voltak gyorsabbak.

Talán egy aktuális izom-high-end telefon elég erős volna a feladatra.

Az van, hogy a full gaming erzeshey, kell szemenkent full hd, meg 120 fps. Szoval lehet bohockodni a telefonnal, de az sose fog olyan teljesitmenyt leadni. De nem is ertem a kerdest, hiszen eleve egy rakas jatekhoz eromu kell. azokat amugy sem nyomod telefonon. persze fun tartalmakhoz (vr videok, kis demok, stb) eleg a telefonos megoldas. Elvagy 20 percet aztan megnezed a facebookot. De mondjuk 8-10 ora mmo-zasra vagy szimulatorozasra nem valo.

-
Big Data trendek 2016

Volt egy-két hír arról, hogy az élmény egyik legfontosabb része a latency. Ha ez nem elég kicsi, akkor szédülnek tőle az emberek. Az elvárt latency pedig nagyságrendileg 10ms körül van. Na, ez az amit egy kartondobozba tett mobillal nem lehet elérni IMHO. Ehhez kell a komoly mérnöki teljesítmény.

Az fps-t már megírták. Viszont ahhoz hogy ekkora frameratet megjeleníts, nagyon brutális számítási teljesítmény kell (felső kategóriás asztali PC-s GPU-k ligájára gondolj). A telefonos VR izékre ebből adódóan csak gagyi játékok vannak, meg előre renderelt/felvett filmek. Arra jók, hogy nagyjából kipróbáld a dolgot, de egy Oculushoz vagy egy HTC Vive-hoz képest elég komolytalanok.

Haswel proci + 970 gtx a minimum.
És az csak ahhoz elég hogy ÉPPEN hogy elfusson. Szerintem nincs is olyan hardver a piacon amivel értelmesen lehet futtatni a mai top játékokat. Arról meg nem is beszélve hogy project carson kívül nem sok játék van ami értelmesen is támogatja az egész cuccot.
Éppen ezért feltételezem hogy a következő generációs cpu-k és vga-k egy jelentősebb teljesítmény ugrást fognak hozni.

Válaszul az apple kirakja a facebook appot egy időre a storeból mert nem képesek rendesen megcsinálni :D

Apple: majd ha lesz ertekelheto VR rendszer, majd adunk ki gepet :)

Ha a 2 es fel eves Mac Pro nem is, de szerintem a retina iMac 27 Kimaxolva M295X/M395X-re megfelel a specifikacionak (>= 290), vagy tevedek?

Mi a cégnél teszteltük, volt rajtam. Állítólag a legerősebb Mac hw volt, ami hajtotta (nem követem őket, elhiszem a kollégáknak, hogy az a legerősebb Apple lapos). Szaggatott a kép, mint egy 486-oson a HD videó...

Nem értek a Mac-hez, így nem tudom megmondani. Mivel a Labs csoportnál volt a kütyü, ott meg mindig a legfrissebb eszközökkel dolgoznak, így azt gondolom, hogy valóban a legújabb és legerősebb laptop volt (iOS appokat fejlesztenek a srácok, gyanítom nem kukába való eszközökkel teszik).

Emberünk kicsit fordítva ül a lovon.
Az a VR fog nyerni, ami skálázódik, ami csak legbikább hardvereken megy, az halálra van itélve.
Amikor a játék bevételek nagyobbik részét már a mobilos játékok hozzák...
Mobillal menjen leggyengébb módban, mac-en menjen közepesben, aki meg megveszi a recommended-edet, annak menjen rendesen.
De aztán lehet ez is kb annyira lesz értelmes mint a 3D a tv-kben. Nem jelent majd akkor plusz élményt, hogy megérje vele foglalkozni...

Azért ez nem ennyire egyszerű, innen nézve akkor a kínai gyártók nyernek.

A jelenlegi VR több mint a sok évvel ezelőtti ormótlan sisakoké, és semmi köze nincs az olyan statikus 3D-k hez mint ami a tévékben vagy a moziban van.
Azt nem bírja mindenki elviselni, mert egy olyan biológiai „hibát” használ ki, ami nem kindenkinél van meg.
Itt ezek miatt szoktak rosszul lenni tőle az emberek: alacsony a képfrissítési ráta, ami ilyen közelről jelentősen zavaró, van minimális, de már éppen pont zavaró lag, ilyen közelről nagyon látszódnakna pixelek ha nem bitangnagy a felbontás és a képpontsűrűség. Ezek összessége az, ami miatt az embereknek nem tetszhet, rosszul lesznek tőle, sosem lehetne mainstream. Nomost, jelenleg -és ebbe belevehetjük a következő öt évet is- az összes telefonos VR hozza a fenti diszfunkciókat.
A valódi, direkt erre tervezett eszközök, mögöttük egy telefonhoz képest brutális számítási teljesítményű PC-vel ki tudják küszöbölni mindet, a felhasználók valószínűleg inkább elvesztik majd velük a realitásérzéküket. Ellentétben a telefonos megoldással, amit pár hét mókázás után biztosan leraknak.

☆☼♫♪♫♪☼☆
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

En ma pont probaltam egyet, es ugyan a felbontas szar volt, de ez egy zsenialis talalmany. Orulok, hogy vegre a 3DFX vagy nVidia korai megoldasatol eljutottunk idaig. Mostmar csak arra kell varni, hogy eleg olcso legyen, meg hogy fusson Mac-el is, es rohanok is venni.

De meg az is lehet, hogy veszek egy gaming PC-t, ugyis jo lenne kicsit CS-zni.

Belegondolva tenyleg nem egyertelmu :)

Mobilosat probaltam, reakcio ido eleg jo volt (ez a Samu fele volt azt hiszem), de a felbontas ertelemszeruen nem volt brutal jo, sot... Attol fuggetlenul van benne potencial. Foleg ahogy kifejtettem tegnap lakotarsnak, kint szar az ido, hideg van, esik (Manchesterben az ido 80%-a), felteszed a szemuveget es maris egy napsutotte hegyoldalban vagy a szabadban.

Szeritnem nagyon sok lehetoseg van benne, depresszio kezelesetol elkezdve teli levertsegen at, PTSD-ig alkalmazhato lehet megfelelo programokkal. Es szorakozasra se utolso :)

Szerk: igaz, 2-3 percet volt rajtam csak, szoval hosszutavu tapasztalatokrol nem tudok beszelni. De nem hiszem, hogy nagy gondot okozna, ha maga a kornyezet (IRL es VR egyarant) elegge nyugis.

Szóval mi másfél éve kezdtünk mobil VR-ra fejleszteni. Sok-sok telefon és mobil VR HMD volt már a fejemen, hosszú órákig. Nagyon-nagyon függ a telefon kijelzőtechnológiájától az, hogy mennyire pixeles a kép. Pl. volt olyan, hogy szebb volt egy 1280x720-as felbontású kijelző képe, mint egy 1920x1080-as telefoné. A leglényegesebb, hogy 60 fps-mal fusson az alkalmazás és a head tracking, akkor nagy valószínűséggel nem lesz rosszul a delikvens. Én párszor beszédültem, de csak azért, mert egy I. VH-s repülőgép "szimulátort" raktunk össze és a sok pörgés már sok volt. :) Magától a "VR élménytől" nem.

"a világ nem csak játszik, hanem zenél, grafikázik"

Én több ezzel foglalkozó ismerőstől azt hallom folyton, hogy a grafikai szoftverek (photoshop, illustrator) elég hardverigényesek, egy nagyobb projekthez kell az izmos videó és erős proci. Ha belegondolok kifejezetten azok a szakmák, aminek a képviselői a mac-re esküsznek (grafika, filmkészítés, fejlesztés) amikhez erős vas kell. Nem csak játékok az egyedüli erőforrásigényes dolgok a világon.

Vicces egyébként, hogy a netezést hoztad fel. Utánanézni nincs most időm, úgyhogy emlékezetből mondom: Rémlik hogy novemberben olyan hírek keringtek a vadiúj passzív hűtéses macbookról, hogy akadás nélkül egy youtube videót se tud lejátszani, mert a melegedést elkerülendő a proci automatikusan visszavesz a sebességéből a használhatatlanság szintjére.

"Nem csak játékok az egyedüli erőforrásigényes dolgok a világon" Szerintem ha a MAc Pro-n nem lehet elvegezni a munkat, akkor valoszinuleg egyebkent is valami szerverfarmra van szukseged tok mindegy milyen a munkaallomasod.
- Intel Xeon E5 2.7GHz 12-core processor with 30MB L3
- 64GB RAM
- dual AMD FirePro D700

Ocska konfignak nem mondanam.

-
Big Data trendek 2016

Ez tényleg egy izom. Ilyet pc-ből is összeraksz, lefogadom sokkal olcsóbban. Viszont a réteg akikről én beszélek (nos, akiket ismerek közülük), azok azok, akik macbookon nyomják az ipart, ha jól értem fentebb arról volt szó, hogy azok nem tartoznak az igazán erős gépek közé.

"lefogadom sokkal olcsóbban" az tuti, de nem lesz rajta hivatalosan osx, valosinuleg nem fog olyan jol mutatni az asztalodon

"hogy azok nem tartoznak az igazán erős gépek közé" persze, de miert is kene mindenben jonak lennie egy gepnek. En meg csak arra reflektaltam, hogy az apple kinalataban van eros gep nem kell emiatt sirni.

-
Big Data trendek 2016

"az tuti, de nem lesz rajta hivatalosan osx, valosinuleg nem fog olyan jol mutatni az asztalodon"

Egyrészt ezek a szempontok azok, amik nem szempontok. Legalábbis nekem nem. A számítógép nem dekorációs tárgy, ami az asztalomon van, és jól/rosszul nézhet ki, az a billentyűzet, egér, monitorok. A gépnek nincs helye az asztalon. Márhogy ténylegesen, fizikailag, minek foglalja ott a helyet?!

Az osx pedig... Őszintén nem gondolom, hogy h játékokról van szó, akkor ez az os lenne az első választásom. De munkára sem igazán. Egyesek nagyon odavannak érte, nekem elég idegen. Persze ez szubjektív.

Az OS X nekem hét évig volt az elsődleges munkakörnyezetem - öt évnyi Linux után - és most váltottam vissza, mert verzióról verzióra vacakabb lett. Most fogyott el a türelmem. A fent leírt GPU-s dolgok mellett ez volt a másik ok, amiért hosszú idő után megint Linux van a gépemen.

Átgondoltam: én kérek elnézést, amiért meglepőnek találtam, hogy egy unix portálon valaki idegenkedik egy unix változattól. Mindig elfelejtem, hogy ide linux huszárok járnak elsősorban, akik még az életben nem láttak igazi unixot. Így nem meglepő, hogy idegennek éreznek bármi mást, legyen az OS X, HP-UX, Solaris, Tru64, AIX vagy egyéb kereskedelmi unix... :-(

Igen, ezt tudom. Azóta is vita tárgyát képezi a Unix társadalmon belül, hogy mennyire tekinthető az OS X ténylegesen Unixnak, mert POSIX kompatibilis lett egy monolitikus hibrid kernelre épülő OS. Maradjunk annyiban, hogy bár papírja az van az OS X-nek róla, hogy ő egy Unix, de azért nem olyan fekete-fehér dolog ez! ;)
De mivel az Open Group dönti el, hogy mi Unix és mi nem, így tekintsük Unixnak! :)

Felületesen átfutva egy-két cikket és leírást a POSIX-ról, valahogy sehol nem láttam kivánalmat a kernel felépítésével kapcsolatban. Nekem úgy tűnik, hogy mindegy, hogy egy kernel monolitikus, moduláris vagy mikrokernel alapú. Nem ettől függ.

Ezeket dobta fel a Google, ennél alaposabb keresésre nem fordítok időt és energiát.

https://hu.wikipedia.org/wiki/POSIX
http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/operacios-rendszerek/ch07s05…
http://szabilinux.hu/nyilt_rendszerek/node14.html

Ave, Saabi.

"egy unix portálon valaki idegenkedik egy unix változattól"

Az, hogy valami unix változat nem ad okot arra hogy érdeklődést mutassak iránta. Valamennyire persze ismerem. Volt alkalmam apple gépeket nyomkodni, nem győzött meg, hogy apple/osx felhasználó akarok lenni. Egyrészt mert amit láttam nem tetszett, másrészt ami van helyette az viszont igen.

Ugyanígy nem próbáltam még egy BSD-t sem, főleg mert nem tudom mi okom lenne rá.

Eldöntheted, ezt a jogod senki se vitatta. Csak furcsállottam, hogy egy unix változattól idegenkedik valaki egy unix portálon. De ha így, hát így, nem vagyunk egyformák, van, aki meg a Windostól idegenkedik. Én meg egész meglepődtem a minap, mikor elindítottam egy RiscOS-t. Igaz, ez utóbbiak nem unixok, de hát ez már részletkérdés.

macbook -on,
macbook pro -n,
macbook air -en?

harom teljesen eltero gep.
melyiken nyomjak az ipart??? nem hiszem, hogy macbook -on, mert a komolyabb munkara keves. az a netbook kategoria.
macbook pro meg egy igen komoly vas. olvasd el: http://imagazin.hu/macbook-pro-15-mid-2015-teszt/

nekem macbook air -em van, ketto eves, core i7 procival. azert nem lassu ez sem, sot! hetkoznapi hasznalatra boven elegendo, tudok rajta virtualizalni is gond nelkul akar. persze a macbook pro sokkal sokkal erosebb gep, plane kimaxolva. de nekem arra nincs szuksegem, van melle egy 27"-es kimaxolt imac, szinten core i7.

Zenészek azért használtak Mac-et, mert csak az tudja biztosan azt, hogy 4 millisec körüli latency-t adó blokkméret mellett akadozás nélkül játssza le a (input->feldolgozó->output) zenét. Ez igazából régóta nem hardver kérdése, hanem driver és ütemező ügye. Mindenesetre, amikor effektet akartam írni Linux alatt, akkor gyönyörűen működött, ameddig nem nyúltam az egérhez vagy a billentyűzethez... Ez pár éve volt, ma már lehet, hogy más a helyzet.

Neeem, a zenészek többsége azért használ Mac-et, mert az a divat :)
Kérdezz meg néhányat, akkora sületlenségeket fognak mondani indokként, hogy el sem hiszed.

Amúgy egy Asio driverrel Win alatt 2000 környékén bőven 6-8ms körül voltunk és lazán kezeltünk 24 sávot alaphangon VST effektekkel megdobálva. Ma már tuti ennél jobbak, no meg ma már egy erőművet is alá tudsz tenni.

Linuxon Jackd-vel és RT kernellel hajtom a cuccom, igaz nekem ma már degradálódott az anno szakmám hobbivá, de nem tapasztalok különösebb problémákat.

A komolyabb zenészek többsége akkor is használta, amikor a Mac még nem volt divat. A PPC-s Mac idejében pedig volt némi igazság abban, hogy a több, független PCI busz és a pontosabb órajelek miatt komolyabb feladatokra sokszor alkalmasabb volt. Akkoriban mutatott nekem egy producer néhány ilyen példát. Pl. a DJ Budai aktuális slágerét (amit a Budai valami tipikus, akkori PC-n rakott össze) behúzta a PowerPC-s Macen egy editorba és simán látszódtak az időmátrixon az elcsúszások. Mondta, hogy az ilyeneket katasztrófa utólag korrigálni.

Ennek ellenére manapság már valóban nincs ennek jelentősége. A Mac is csak egy drága PC... :)

Third party driverekkel OSX alatt is lehet szívni (megvannak az ilyen problémák, hogy Yosemite alatt még működött, de El Capitan alatt már nem? Vagy már Yosemite alatt sem, de Mavericks alatt még igen?), az alaptelepítésben elérhető driverek meg Windows alatt is jól működnek.

Lehet, hogy az általam behangolt Windows nem kapja meg se a cryptolockert, se mást és még készakarva se tudod tönkretenni... ;)

Pár éve a Lion kiadásban néhány perc alatt találtam egy olyan kernel hibát, amelyet egy 22 byteos C kóddal triggerelni lehetett és elpanicolt az egész rendszer. Találtam hibát a HFS kódjában és más kernel kódokban is.

Semmivel se stabilabb, vagy jobb minőségű az OSX kódbázisa, sőt...

Ezt ertem, es meg igaza is van ha igy gondolja. ettol fuggetlenul az Apple portfoliojaban van olyan gep, ami az itt-ott emlitett szamitasigenyes feladatok ellatasara alkalmas (a neve is mutatja, hogy PRO), raadasul a kulselye sem utolso, a belseje pedig ugy gondolom egy mernoki remekmu.

-
Big Data trendek 2016

Persze ezt is ertem, es nem bantasbol meg fanboykodasbol mondtam. CSak ha egy egyszeru eldontendo kerdesre forditjuk a dolgot, akkor:

Van az Apple kinalataban izmos gep, ami komoly grafikai szamitasi teljesitmennyel rendelkezik? Van. Az, hogy baromira nem eri meg, hogy oreg a modell, stb, stb ez mar egyeni preferencia.

-
Big Data trendek 2016

Hát, én csak az egyéni preferenciáim alapján tudok dönteni. ;) Más nevében nem tudok és nem is akarok beszélni. Van olyan ismerősöm, aki Mac Pro-t használ dokumentumszerkesztéshez és igazán semmi nem indokolja, hogy ilyen gépen dolgozzon. De mivel anyagilag megengedheti magának és kötődik a márkához és konkrétan ehhez a géphez is, így megértem, hogy megvette. Neki mások a preferenciái. Nincs ezzel semmi baj szerintem.

Siman, es meg csak reszegnek sem kell lenni. Egesz egyszeruen hianyzik belolem az az enzim/hormon/receptor/akarmi, ami a ket je' megfelelo hasznalataert felelos. Vannak szavak, amikre leiras utan ha ranezek es mintat illesztek a memoriamban szereplo szo keppel akkor _talan_ eszreveszem, ha elirtam. Mar egesz jol megtanultam hogy a ja/je, az pontos j, de ha nem figyelek oda siman leirom ly-nnal. Annyira meg nem erdekel - nem hiszem hogy 36 evesen fogok raerezni erre a dologra - hogy minden leirt mondatomat 2x is atolvassam. Annyi idom sajnos nincs ;)

-
Big Data trendek 2016

"CUDA-t használunk 3D renderinghez" ez innentol kezdve cel feladatra cel hw, mert nektek nem eros gpu-ra van szuksegetek (ami ugye van a kinalatban), hanem nvidiak kartyara

"arányban mit kapok a pénzemért" ez tok jo, es en is megneznem, valoszinuleg nem is vennek mac pro-t, mert olcsobban ossze lehet hozni hasonlo szamitasi kapacitast (igaz osx legalisan nem lesz rajta)

-
Big Data trendek 2016

Hát, cél hw-nek azért túlzás lenne egy desktop, vagy mobil GPU-s gépet nevezni. :)
Simán jöhetett volna valamelyik 27"-os iMac, ha nem mindet AMD R9 M380/390/395-tel szerelné az Apple, hanem rakna bele NVIDIA GPU-t is, legalább a legizmosabba, az M395 helyett. Nem rak, így nem volt kérdés, hogy váltanunk kell.

Én ugyan manapság ritkábban zenélek, de ahhoz is kellett a sok RAM már évekkel ezelőtt is, ha jó minőségű hangmintákkal akart dolgozni az ember. A jelenlegi munkáimhoz se ártana akár 32 giga, de egyik Macbookban sincs ennyi, miközben ismerősi körben már 4-5 évvel ezelőtt is voltak 32 gigával szerelt Dell, Lenovo és HP notebookok. A legnagyobb jelenlegi Macbook Pro, 1 millió 155 ezer forintért pedig még mindig csak 16 gigával vásárolható... Úgyhogy ennyit a merészen kijelentett Macbook felszereltségről.

Az Air mint olyan lehet meg is fog szunni, mert mar a tobbi is olyan vekony, mint az. Lehet ez valojaban egy 15-os Pro leakje volt, csak "meg tudtak csinalni kisebbre". :) Megvekonyabbnak meg ott lesz a "Macbook". Termeknevek pedig a legritkabb esetben szoktak sikerrel kileakelodni. ;)

De valoban a 32 G RAM-os Pro is elkesik picit ha az jon epp.

Nekem a Pro-ban (MacBook) mindig az tetszett, hogy ugy nez ki, mint ahogy egy laptopnak ki kell. Az Air se rossz, szeretem, egy kezzel lehet nyitva cipelni, pillekonnyu, gyonyoru, meg minden, de azert egy Pro legyen valami masszivabb dolog mar :) Ezt es az elozo designt nagyon kedvelem pl. Air is jo, de az ultrabook design-nak tokeletes.

Az en macemben egy R9 M370X videokari an, es gep nativ 1440X900-as felbontasan ha nem is ultran de futnak a jatekok. Nem mondanam, hogy ez egy izmos gaming gep, es qhd meg 4k monitorokat sem kell rakotni jatek kozben. Persze, de ez egy laptop. Aki laptopn jatszani akar, annak a PC vilagbol is valami izmosabb cel hw-t kell beszereznie. Meg amugy is ki az a hard core gamer, aki laptopn nyomja? meg mac-en? nem hiszem, hogy celkozonseg az applenak a hard core fps huszar gamer tarsadalom, akkor meg minek erolkodni?

-
Big Data trendek 2016