Csomagszállítás: Amazon vs. Magyar Posta

Sziasztok.
Úgy kezdődött a dolog, hogy rendeltem Amazonról pár dolgot. Nem sokszor rendeltem eddig, de mindig időben megérkezett.Nem volt sürgős, így azt jelöltem be, hogy várják össze az összes cuccot, és majd egyben küldjék el. Pár nap múlva jött egy e-mail, hogy az egyik tételt már föl is adták, mert hamarabb megjött, és így én is hamarabb megkaphatom. Jól van, gondoltam, ez kedves tőlük.
Ismét pár nap múlva jött egy újabb e-mail, hogy föladták a másikat is, várhatóan január 27-én ill. február 2-án fognak megérkezni. Jó.
Eljött a január 27, majd a február 2, sehol semmi. Az Amazon ilyen esetekre azt írja, hogy várjunk pár napot, kis csúszás ide vagy oda előfordulhat. Oké.
Múlt héten (február 5. vagy 6.) chaten beszéltem az Amazon ügyfélszolgálatával, aki nem győzött bocsánatot kérni, hogy ilyen kellemetlen tapasztalatom lett a szolgáltatásukkal kapcsolatban, de megkért, hogy február 17-ig várjunk, ha addig se érkezik meg a csomag, illetve hozzájuk se kerül vissza, akkor majd tovább visszük az ügyet. Rendben.
Ma hívtak telefonon, egy hölgy a postáról, hogy nem várok-e véletlenül csomagot. Mondtam hogy de. Akkor jöjjek be érte, mondta, mert ha nem, akkor holnap visszaküldik. (???)
Egy ideig nem vagyok otthon, szóval fölhívtam a páromat, hogy menjen be a csomagért. A hölgy készségesen oda is adta, ekkor derült ki, hogy ez a második csomag. A párom rákérdezett, hogy nincs-e még egy. De volt, jött a válasz, de azt múlt héten visszaküldték. (!!!!!!!)
Na ekkor lett mérges a párom. Megkérdezte a hölgyet, hogy hogy lehet ez. Erre mondta el a hölgy, hogy látta, hogy holnap kellene visszaküldeni a csomagot, gondolta azért biztos ami biztos, fölhívja a rajta látható telefonszámot, így beszélt velem. A múlt héten viszont ő nem dolgozott, aki helyette volt, annak pedig ez nem jutott eszébe. (Inkább csak simán leszarta, gondolom.)
Kiderült továbbá, hogy az első csomag már január 25-én megérkezett a postára.
Végkifejlet: bejegyzés a panaszkönyvbe. A hölgynek természetesen megköszönte, hogy hívott, így legalább az egyik csomagot át tudtuk venni.
A csomag valószínűleg visszamegy az Amazonhoz, ahol majd meglátjuk, mi lesz (újraküldik vagy visszautalják a pénzt).
Szóval az állás: Amazon +1, posta -1.

Hozzászólások

En megneznem alaposan a csomagon levo cimzett/stb szovegeket, hogy miert nem tudott kezbesitodni, mert valami oka volt annak, hogy nem tudtak kivinni.

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű

Nem létezi, hogy kézbesítés nélküli postán maradó küldeményként adták fel, mert ez a legolcsóbb?
Ilyenkor úgy tudom a címzettnek kell érdeklődnie. De ebben nem vagyok teljesen biztos.
Bár erre meg ezt írja a szabályzat:
"4) A "postán maradó"-ként jelzéssel címzett belföldi postai küldeményt a postai
szolgáltatóhelyre érkezés napját követő naptól számított tíz munkanapig, míg a külföldről
Magyarországra érkező nemzetközi postai küldemények esetében 30 naptári napig tartja az
átvételre jogosult rendelkezésére."
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Én is jártam már így... értesítés semmi, aztán az utolsó napon egy telefon, hogy ha ma nem megyek érte, akkor visszaküldik...

Hasonlóképpen én is jártam - jött egy telefon a Postától, hogy talán két (vagy három) nap múlva visszaküldik külföldre, ha nem megyek érte.
Persze értesítést nem kaptam, feladó meg nem közölte velem a követési számot...

Egy alkalommal viszont azért hívtak fel, mert nem volt olvasható a cím (valóban nem), de a telefonszám igen... ilyen is van.

En jartam mar ugy vagy 3 eve hogy kaptam levelet miszerint mivel masodszor se vettem at a hivatalos ajanlott leveles uzenetet igy jogszabaly szerint kezbesitettnek tekintik. En meg csak neztem mirol beszelnek, majd kiderult hogy postas lehet megprobalta kezbesiteni, de nem talalt senkit, ertesitot meg nem adott rola igy nem is tudtam hogy kapnom kellett volna valamit.
Nem hiszem hogy sokat javult volna azota a magyar posta, de ha tudtok valami szolgaltatasukrol amivel kaphatok elektronikus ertesitest csomag, level stb.-rol ne tartsatok magatokban :)

Engem olyan megoldas erdekelne ha cimemre jon valami amit at kellene venni (csomag, ajanlott level stb.) akkor kapjak ertesitest.
Legalabbis ha jol ertem ez az app akkor hasznalhato csak ha tudom hogy kuldtek valamit es van hozza tracking id, de ha azt se tudom hogy kuldtek peldaul ajanlott levelet akkor nincs tracking-em hozza.

gyakori eset sajnos, én múlthéten mentem az értesítőmmel csomagért és volt ott a nevemre +2 csomag, amire már rá volt írva, hogy 2.10 (gondolom a visszaküldés dátuma) de még egy retkes értesítő sem volt bedobva a postaládába, ne adj isten felhívnának valami központi számról, mert a telefonszámom mindegyiken rajta van.
de azért rohadjanak meg, ami vám/áfa gyanús azonnal megtalálnak telefonon és emailen.

Nem csak a magyar posta tud ám alkotni. Talán 1 éve rendeltem valami apró gyerekcuccot London környékéről az ebay-en. 1 hét után írtam az eladónak, hogy tud-e valamit, írt hogy minden okés feladta, még a címzésről készült fótót is elküldte. Aztán a postai érdeklődéséből kiderült, hogy valahol Németóban kötött ki a magyar címzéssel és onnan visszapattant. Másodszorra megjött rendben. :) (A tracking infóban is az látszott, amit mondott, fizetni meg nem kellett az extra postáért.)

Nekem az Ebay-jel volt jó tapasztalatom.

- vettem egy kütyüt, ami jórészt ment, a panel javítható volt
- visszaírtam, hogy nem megy a termék rendesen (kép + videó)
- felajánlott 40% engedményt
- mondom jó, annyit megér, mert még használható, csak nem funkcionálisan teljes
- válaszol, hogy nem tud refundolni, mert a Paypal fagyasztotta a számláját, adjam meg a Paypal accountomat neki (e-mail cím megadása kínai cégnek)
- mondom kösz nem, nyitottam egy Ebay ticketet, ha ők nem refundolnak, majd megteszi az Ebay helyettük és az email címemet sem kell megadni
- másnap ticket lezárva, 100% refund megérkezik
- nézek, mint rozi a moziban

Mégis csak sikerült a refund, csak a kellő lépéseket kellett megtenni.

Óóóó... Rengeteg apró szart rendelek, néha 1-2 telefon ami nagyobb. Sok ilyen hülyeséget volt már, de volt pozitív is amikor a reptérről fordították vissza nekem a csomagot, elírtam a címet és azért nem tudták kézbesíteni.
--------------------
http://grant-it.com/

Nálam is volt ilyen... meg hogy a szomszédba csöngetett be (biztos könnyű összetéveszteni a 9 és 10-es csengőt. A 10-eshez 1 és 0 beütése kell :) ).

A végén azt hiszem rájöttem: ha nincs a név kiírva a társasház kapucsengőjére, akkor meg sem próbálja megnyomni. Ha bejön az előtérbe, akkor persze már be tudja dobni a cetlit a postaládába, ahol a név is szerepel, de nem megy vissza csöngetni. Nem mintha trükkös lenne a kapucsengő, mert a címben szereplő ajtószám egyezik a csengő számával. Amikor kiírtam a kapucsengőre is, akkor sikerült megnyomni.

Egyébként az a legnagyobb gáz, hogy bár nem törekszik a kézbesítésre, mert siet, de azért körbehurcolja a városban, így csak másnap lehet átvenni a postán. Zárás után nyitják ki a zsákot, amiben átviszik a kis postáról a nagyba.

subs

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

Pont tegnap lett elegem a MP-ból, zsinórban a 3. esetben fordult elő, hogy csak értesítést találok a ládában miszerint nem találtak otthon.
Namármost elegem lett, mert itthon vagyok/voltam.
Tegnap jeleztem a "kézbesítő ügyosztálynak" telefonon és pont ma délelőtt jött egy hölgy, felcsöngetett, felvettem, és sok elnézést közepette ígéretett tett a jövőbeni megoldásokról.
(ahogy olvasom, én még szerencsés vagyok, hogy értesítőt kaptam??)

Kevés pénzért kis munka mentalitás a posta dolgozóinál.

A mostani postásunk király. Mindent kézbesít normálisan. Utcán megállít ha tudja hogy jön be hozzánk levél. Meg beszélget és mindig jó kedvű.
Előtte aki volt fiatal srác. Mindig rugdosta a kapunkat hogy húzza a moszkvai őrkutyánkat. Tetszett neki hogy ugat mint a hülye és ugrik fel a kapura. Ezt csinálta fél évig amíg postás volt.. A mai napig nem tudtuk leszoktatni róla a kutyát. Bárki jön akit nem ismer a kutya egyből ugat és ugrik a kapura.
Rendszeresen kaptunk szakadt levelet. Elázott levelet. Pedig van egy rendes fémtetős minden oldalról zárt postaládánk!
Csomagok voltak bedobva a kapun belül.
8-10 házzal arrébb voltak bedobva levelek. Mi is rendre kaptunk az utcából másnak a leveleit. Van házszám szinte minden kapun/házon az utcába.

Szóval ki kell fogni. :(
Gondolom kisebb városokban és falukban eredményesebb a posta mert csak ismer mindenki mindenkit.

"Kevés pénzért kis munka mentalitás a posta dolgozóinál."

Sajnos ezt a dolgot tapasztalom máshol is. Mindenki csak picsog,hogy kevés a pénz, a munka meg sok. Ilyenkor szoktam felhúzni magam és megkérdezni,hogy akkor miért nem keres más állást? Ja, hát igen ahhoz lehet tanulni kéne, de legalább egy normális önéletrajzot összehozni stb. Na, akik itt elakadnak azok picsognak meg dolgoznak ilyen helyen.

Egyébként ez nem csak a Postánál figyelhető meg, bár tény, hogy elég kontrasztos a dolog, mert elég nagy cégről van szó és sok ember kapcsolatba kerül velük.

Én is a nulláról kezdtem és most kezdek eljutni egy olyan szintre, hogy elégedett vagyok azzal a fizetéssel, amit most kapok. Ezért keményen tanultam és tanulok hosszú évek óta és nem tervezem,hogy abbahagyjam.
Aki ezt nem képes magában megerősíteni,hogy a saját előrelépéséért neki kell tenni, az marad abban pozícióban, amíg rá nem ébred erre.
Nekem volt olyan kollégám multinál, aki folyamatosan sírt, hogy szar a meló, kevés a lé. Kérdeztem tőle,hogy legalább egy önéletrajzot írtál már? Azt még nem. Nem volt rá idő. (Arra volt idő,hogy PS-ezzen ,meg drága játékokat vegyen hozzá, szülőknél lakjon, mert az kényelmes...)

A másik oldala persze maga munkáltató. Ha sok idióta jut magas szintre (értsd nem ért hozzá, amit csinál), akkor az a cég bizony elindul lefelé a lejtőn. Ilyet is láttam már. Tehát két oldala van ennek is.

Nekem is volt hasonló, még csak értesítés sem volt, a bolt oldalán a csomagot követve tudtam meg hogy visszaküldte a K. posta. (K. helyébe mindenki azt ért amit akar :)

A gyalog postás kézbesítése rendben van,
de az MPL csomag szállítással rendszeresen gond van:
címre nem talál oda; cetlit bedobja, h cím ismeretlen;
A klasszikus az, h nem találnak senkit (tömbház iroda),
hehe irodában mindig (munkaidőben) van valaki.
Meg a megrongálódott csomagokról ne is beszéljünk.

A futárok mindig megtalálnak minket, néha a világ végéről jönnek,
de megtalálnak és ha mégis gond van (előfordult),
akkor felismerik a "tel.: xx/xx-xx-xxx"
szöveg és szám formátumot és alkalmazzák.

Néha a futár és a pizzás is furát művel. Munkahelyi címre van, hogy nem találnak oda. Pedig pontos házszám van, s az sem segít, ha rá van írva, hogy egyetem. Az épület homlokzatán is bazinagy fém betűkkel van kiírva :D A tér legnagyobb épülete.

Az külön vicces volt, amikor a pizzafutár telefonált, hogy hol lehet bejutni.... Én általában a bejáraton szoktam, ami egy 2x4m ajtó.

Azért a többség nem ennyire sötét :)

A posta szerintem attól függ mennyire normális az adott postás, illetve, hogy mennyire működnek a dolgok az adott postán. Én például direkt postán vagy mpl-el szeretek rendelni, mert ha nem vagyok itthon (és általában nem vagyok itthon napközben) akkor elgurolok bringával (2 perc ) és átveszem. Ha meg itthon vagyok akkor mindig csönget a postás mondjuk ez családi házas övezet, társasházban ez lehet gázosabb.

Jól van, látom, nem egyedi az esetem. Igazából nem is lepődtem meg nagyon, ez a bejegyzés is csak azért született meg, mert nagyon megdöbbentett, mennyire éles kontraszt van a két cég között. Persze tudom, az Amazon nem ugyanannyiból gazdálkodik, mint a posta, de szerintem valamivel több cuccot juttat el valamivel nagyobb területre.
Pár reakció, csak így ömlesztve: természetesen értesítő nem volt, a párom pedig nem látott nagy dobozzal tanácstalanul nézelődő zöld ruhás embert, pedig az e-mailben jelzett dátumtól kezdve leste őket erősen.
És tényleg, a csekkek valahogy mindig odatalálnak mindenhová.
A másik vicces dolog amúgy az értesítő: ha nem vagyok otthon (mert dolgozok), bedobják, hogy átvehetem hétköznap 9-15 óra között (amikor dolgozok) a közeli postán. Vagy néha a központi postán, ami szombaton is nyitva van, viszont arra nem sikerült rájönni, hogy ez milyen algoritmus alapján dől el.

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

Ahogy már nagyjából feljebb is kiderült, eléggé fontos, hogy rajta legyen a telefonszám, mert a csomagot sokszor az MPL-es nyommer viszi ki, aki pl. a többlakásos házakba nem tud bemenni (nincs kódja vagy kulcsa, mint a rendes postásnak), és egyszer becsönget – ha van kedve –, aztán annyi. Az algoritmussal kapcsolatban: nekem úgy tűnt, hogy a csomag méretétől meg attól függ, hogy ki viszi ki (a gyalog vagy a csomagos postás).

--
"Trollhammaren sveper igen..."

Erős 15 éve rendelgetek amazonról (usa, uk) a "lassú" postával. Mindig megjött vagy találtam értesítőt. Mondjuk volt 2 éve egyszer, hogy csak oda volt rakva a zsák a teraszra az ajtó elé, de még soha nem volt komoly gondom. Nem tudom, hogy számít-e, de mindig előre fizetek (kártyával).

Iroda címére rendelem. Mert:
- egész nap ott vagyok
- ami cég címére van rendelve, az érdekes módon sosem akad a Postán és sosem nyúlják le
Magáncímre rendelve sok esetben egyszerűen letojnak. Nem hozza ki, mert minek cipelje, nem hagy értesítőt, nem hív fel. Irodakomplexumokra sokkal jobban próbálnak odakoncentrálni. Gondolom azért, mert egy cég sokkal nagyobb hullámokat tud verni, ha a Posta miatt kár éri. Nem olyan egyszerű lerázni egy céges finanszírozású ügyvédet mint Kispistát a makkosutca hatbéből.

erdemes joban lenni a postassal. ez orok igazsag...
persze ez is szemelyfuggo..

Felénk rendes a postás, mikor hív kérdezi itthon vagyok vagy faternál tegye le a csomagot. Ellenben a futárt ha megkérem vigye másik címre jön a válasz nem az szerepel a csomagon.

"Ellenben a futárt ha megkérem vigye másik címre jön a válasz nem az szerepel a csomagon."

trans-o-flex-el volt olyan tapasztalatom, hogy a futár nem adta át a csomagot, mert az én nevem volt ráírva és hogy más azt nem veheti át. Le lett vele beszélve, hogy jó, akkor másnap visszahozza... Egész nap vártam a csomagot, de semmi. Végül kiderült, hogy visszavitték a feladónak "nem vettem át" indokkal.

En ehhez Amazon +2-t tudok irni. A tegnap rendeltem amazon NOW-rol - 1 oras kiszallitassal. Megrendeltem - 20 perc mulva jon az SMS hogy a futar uton van es ezen a linken tudom eloben kovetni, vagy felhivni. A link terkepen mutatta hol jar a muki. Amikor a sarokra ert kiballagtam, elvettem a csomagot, a csavo a mobiljavan bescannelte a QR kodot es ahogy a kamera felismerte a QR-t 1 masodpercre ra jott az SMS a telora a zsebemben, hogy "Your package has been delivered". Egeszen erdekes tapasztalat volt.