"Nem lehet trükközni - Át kell alakítani az érintett Volkswageneket"

Címkék

A német szövetségi közlekedési felügyelet 2,4 millió autó visszahívására kötelezte Németországban a Volkswagent a dízelmotorok emissziós értékeit manipuláló szoftver miatt.

  • Elrendeltük az autók visszahívását - közölte a flensburgi közlekedési felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) szóvivője, utalva a Volkswagen önkéntes javításra tett javaslatára.
  • A német Bild lap értesülése szerint a KBA elutasította a Volkswagen javaslatát arra, hogy az érintett járművek tulajdonosai önkéntes alapon vigyék vissza a szervizekbe autóikat javításra.

További részletek itt.

Hozzászólások

"Eddig sok találgatás volt arra vonatkozóan, hogy mi van akkor, hogyha a tulajdonos úgy dönt, nem viszi vissza autóját annak érdekében, hogy annak teljesítménye ne csökkenjen, és ne fogyasszon többet. De abban az esetben, hogyha mindenki a németek mintáját követi, akkor ez elkerülhetetlen lesz." - írja a linkelt cikk.

Hogy kötelezhetnek bárkit erre?

Szerintem ez nem fér bele a hibás teljesítés kategóriába.
Katalógusadatra (csúcsteljesítmény és -nyomaték) nem lesz gyengébb. Csak pont 1500 és 2800 között, ahol általában használod.
Egyébként se kéne elkezdeni az Államokban oly' divatos játszom az átkúrt tudatlan vevőt és kártérítésért perelek mókát. Ne legyünk már gyerekesek.

Csak szólok, hogy ez nem a jövő, hanem a múlt. Már class action lawsuit van folyamatban a VW ellen az USA-ban, pedig még nem is tudják pontosan mennyivel lesz rosszabb a fogyasztás és mennyivel csökken a teljesítmény (az autók használt piaci értékének csökkenéséről nem is beszélve). Nem mindenütt vannak összefonódva a nagy cégek a bíróságokkal és állami szervekkel (mint nálunk Európában), az Audi egyszer emiatt majdnem elbukta az egész USA piacát.

Egyébként a katalógusadatról egy gépészt kellene megkérdezni. Nekem van egy mérnök barátom vezető pozícióban egy nagy autógyártónál, ő mesélte hogy a teljesítmény, fogyasztás, károsanyag-kibocsátás görbének az optimuma véletlenül sem egyezik. Gyakorlatilag ez szolgáltat alapot a hatalmas chiptuning üzletnek. Ezért nem hiszek benne, hogy a katalógusadat nem fog sérülni, ha csak software frissítést adnak (bár ahogy olvastam valamely típusokban lesz "hardware" upgrade is).

Lásd például ezt:
http://www.endtuning.com/images/airfuel.jpg
http://www.endtuning.com/afr.html

> a teljesítmény, fogyasztás, károsanyag-kibocsátás görbének az optimuma véletlenül sem egyezik

- Igen ez így van. A három optimum nem esik egybe. Egy okos motorvezérlés megpróbálja felismerni a szituációt és ügyesen lavírozik a görbéken.
Pl. amikor lepadlózod, illik a fogyasztást és a kibocsátást figyelmen kívül hagyni, hiszen lehet, hogy egy kritikus előzési szituációban van a vezető. Mivel ilyen üzemállapot viszonylag ritkán áll elő, le van szarva, ilyenkor mennyit fogyaszt meg mit köp ki addig a pár másodpercig.
Gondolni kell a motor robusztusságára is és a nem-eszményi tulajdonságokat is figyelembe kell venni.
Sokféle ember sokféleképpen fogja használni az autót. A fiatal anyuka óvodába hordja a gyerkőcöket, sokat jár majd városban kevés műszaki érzékkel, lesz, aki vontat vele vagy lakókocsizik, valaki szinte csak autópályán megy, stb. Minden felhasználás esetén viszonylag kielégítően kell viselkednie.
Az sem baj, ha nem kokszosodik el rögtön a szívóoldal a brutális kipufogógáz-visszavezetés miatt, vagy nem égnek be a szelepek az állandó szegénykeverékes üzemben. Benzinmotornál a feltöltéssel és a keverékképzéssel még több macera van.
El kell fogadni, hogy vannak olyan tényezők, amiknek más üzemi paramétereket alá kell rendelni. Nem optimalizálhatsz mindig a fogyasztásra vagy a kibocsátásra.
Bár csak röviden és érintőlegesen foglalkoztam ECU programozással, azért ezek sok megfontolást igénylő dolgok.
Szerintem simán el lehet kenni itt a dolgot, le kell állítani a hőbörgőket jól az elején, és kész. Ez az egész ügy egy műprobléma.

"Katalógusadatra (csúcsteljesítmény és -nyomaték) nem lesz gyengébb."

Ha jol tudom akkor a nyomatek-, teljesitmeny-, fogyasztas- es fajlagos fogyasztasgorbe is katalogusadat, az pedig az egesz fordulatszamtartomanyra megvan.
Szemely szerint en ez alapjan es nem pedig szin, radio, felni, borules, stb. valasztok mindig magamnak autot.
--
FeZo

Lol. Nézegetheted a katalógust sokat, csak független összehasonlító tesztek során tudnak előjönni az *egymáshoz viszonyított* előnyök-hátrányok és valós (fogyasztási, menetdinamikai) értékek.
A fogyasztásban lehet látni néha kiugró adatokat, de a menetdinamikával kapcsolatos adatokat csak versenyző hajlamú ön- és közveszélyes őrülteknek érdemes hasonlítgatni (kb. 30 éve).

Elviszed a szervizbe, lepacsozol Jürgennel, ő bepecsétel és boldog VW tulajhoz méltóan távozol.
Soha senki nem fogja firtatni a dolgot. Ha mégis kekeckedés lenne a dologból, Jürgen majd széttárja a kezét, hogy de hát te egy garázstuning céggel is visszacsipeltethetted.
Tulajdonképpen azon vitatkozunk, hogy két grade-del alacsonyabb hegyilevegő jön ki belőle.
Sokkal nagyobb probléma ennél a sok boyracer tuningos dízel, amik okádják a mocskot. Azokkal persze senki nem foglalkozik.

szerk.: Egyébként a kollégámnak van egy érintett Passat-ja. Kíváncsi leszek, kap-e értesítést.

Volkswagen has said it will recall 8.5 million cars in Europe as a result of the diesel emissions scandal.

VW gave no details about the EU-wide recall, but said work to fix affected cars “is currently proceeding at full speed.”

The announcement on Thursday followed an order from German authorities to recall 2.4 million cars in the country fitted with so-called defeat devices to cheat on emissions tests. The German recall will begin in 2016 with 2.0 liter engines and will continue with 1.6 liter engines, the Federal Motor Transport Authority said.

http://www.politico.eu/article/volkswagen-to-recall-8-5-million-cars-in…

--
Live free, or I f'ing kill you.

nem szoktam ilyenen picsogni, de ez most miért is hír a hupon?

Azt mondják, hogy ezt a botrányt túléli VW. Ha szerencséje van. Kérdem én, hogy miért jó egy ekkora céget így megfingatni? Szerintem sanszos, hogy ha túl is éli jelentősen összemegy, ennek minden gazdasági következményével együtt. Ok, tisztességtelenül jártak el, kell valami megoldás. Nem tudom mi lenne a jó, csak valahol sajnálom is őket. Mondom ezt úgy, hogy se dízeles se VWs nem vagyok.

--
TH

Mindenki trükközik a határokon belül. Ők viszont direktben integráltak egy rendszert, ami a vállalt adatokat hozza mérésnél. Most akkor mi legyen? Mégse lehet a buksijuk megsimizésével elintézni, különben innentől kezdve minden gyártó így fog eljárni.
Egyébként kicsit vicces, hogy a családban van egy 1990-es Passat 1.9 dízel és egy 2010-es Passat 2.0 dízel. Mindkettő 6 litert fogyaszt és 181gr CO/km-t dob rá a sprintmotor. Persze a régi 70 ló, az új meg 140. De azért valahol vicces, hogy 20 év a különbség és kb. ugyanannyit szennyez mindkettő.

Ezzel nem értek egyet. Attól még, hogy a cég meg van szorongatva, azoknak az embereknek akik felelősek ezért, semmi bajuk nem lesz. Ha mégis felmondanak nekik, akkor azt vastag végkielégítéssel teszik, és nagyon hamar találnak maguknak másik megfelelő pozíciót. Inkább őket kellene megszorongatni, mert a kárt ők okozták az embereknek, és a VW-nek (hitelrontás) azontúl, hogy megszegték az előírásokat.

A VW pontosan annyira fog az egészben felelősséget vállalni amennyire ezt "rákényszerítik".
Ez mellett más gyártóknál is kiborulhat ugyanez a " bili" . Meg kellene nézni azt is, hogy az elmúlt cca 10 év autó eladásaiból ez a 11 millió autó mennyi százalékot képvisel és a visszahívásnak mennyi lesz a végösszege. Ezen felül valószínűsíthető, hogy EU-n belül ezek az autók úgy mondva szépen lassan kelet felé "vándorolnak" majd.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Dízelbotrány: az uniós tagállamok megállapodtak az új mérésről.
Új emissziómérés az EU-ban: valóságos tesztek következnek.
Köztudott, hogy nem feltétlenül rossz az, ha kiborul egy bili. Az emissziós botrány már aligha válik el a Volkswagentől, ám az egész ipart érinti.

Miután az amerikai hatóságok felhívták rá a figyelmet, bizonyítást nyert, s a Volkswagen által is elismert, hogy több mint 11 millió autójuk esetében alkalmaztak egy olyan szoftvert, amely által motorjaik a mérést felismerve a laboratóriumban megfelelő, ám a valóságban azt jóval túlnövő emisszióval üzemeltek. Ez a jelenség ugyanakkor számos egyéb gyártónál is megfigyelhető − trükközéstől függetlenül. Az uniós tagállamok vezetői ezért megállapodtak abban, hogy 2017. szeptember 1-jétől új, valóságközlei módszerrel mérik majd az autók károsanyag-kibocsátását.

forrás : http://www.autonavigator.hu/sztori/dizelbotrany_az_unios_tagallamok_meg…

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A Volkswagen dízelmotorjaival kapcsolatos krízise nem várt fordulattal folytatódik. Az Automotive News Europe híradásából az derült ki, hogy az európai Volkswagen tulajdonosokkal nem lesz annyira nagylelkű a gyár, mint az észak-amerikaiakkal. Az USA piacán ugyanis az érintett TDI motoros autók tulajdonosai egy 500 dolláros utalvány mellett három évre szóló 24-órás közúti segélyszolgálatot is kapnak. Joggal várhattunk a mi földrészünkön is valami hasonlót, de az itteni és köztük a német tulajok ilyen kompenzációra nem számíthatnak.

forrás : http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/az_europai_vevok_nem_kapna…

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Egy új cső és egy új szoftver kell a tiszta VW dízelhez
Apró módosításokkal javítható a VW EA 189-es motorjának emissziója.
A Volkswagen közzétette, hogy a dízelbotrányt kirobbantó EA 189 motorcsaládjához milyen módosításokat tervez európai visszahívási akciójában. A német szövetségi közeledési hatóságnak prezentálta a gyártó a tervezett módosításokat, eszerint a kisebb 1.6-os motoroknál szükség lesz fizikai átalakításra is. Kicserélnek egy csövet, mert nem volt elég szűk, így megzavarta a légtömegmérő működését. Az újjal pontosabban tud működni a légtömegmérő, és így az új szoftverrel már megfelelő környezetterhelési értékeket fog produkálni az autó.

forrás : http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/egy_uj_cso_es_egy_uj_szoft…

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A Volkswagennél már kimutatható hatása van a dízelbotrányként elhíresült, több hónapja tartó ügynek. A motorok emisszióját módosító szoftver beépítés, majd a gyár által "nem helyesen" megadott károsanyag kibocsátási értékek miatt főhet a feje a VW vezetésének. A cégvezér le kellett mondjon, az új meg egy rakás gondot kapott a nyakába. Ezek legsúlyosabbika a cég költségvetésének rendberakása. A kártérítésekkel, a szükséges javításokkal és az értékesítés csökkenésével együtt a saját kalkulációjuk szerint 8,7 milliárdos vesztességgel kell szembenézzenek.

Forrás : http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/a_volkswagen_a_dizelbotran…

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597