Irány a felhő...

Érdekes beszélgetés elé fogok nézni hamarosan...

Van egy ügyfél, aki teljesen elégedett azzal ami most van, tehát a jelenlegi rendszer kiszolgálja minden igényét.
Debian server, samba (kb 300 Giga adat), levelezés, vpn, csoportmunka. Meg kb 10 gép, amiből 8 laptop, wifi meg nyomtató, stb. Szervert is mi üzemeltetjük, meg a klienseket is simogatjuk.

Megkereste egy volt iskolai osztálytársa, hogy az IMB-el valami kapcsolatban van (gondolom üzletet vinne) és mi lenne ha az egészet felrakná a felhőbe. Olyannyira, hogy akár még kliensek se nagyon kellenének, hanem még a desktopokat is virtualizálnák és vékonyklienshez hasonló módon érnék el a használóik. A vékonykliensek meg a felhőben lévő szervert látnák, így nem gond pl a fájlszerver/internet-sebesség kérdése.

A dolog tulajdonképpen nem rossz, bár tudnék mit felsorolni ellene. A szükségessége megkérdőjelezhető, mert nincs igény ilyesmire, ha lett volna már megcsináltuk volna. A mostani szerver is szépen elketyeg a pincében, gond esetén meg van mentés, tehát visszaállítható hamar, igaz nem olyan hamar mint ha van fent valahol egy másolat a gépről és csak egy másik virtuális gépbe kell betölteni, de pár évente egy-két óra ki is eshet nem annyira kritikus (nem szokott, de beleférne). Egyébként fasza dolog amiket mond, csak nem látom rá az indikációt. Érdekes beszélgetés lesz...

Hozzászólások

Tényleg bocsi, de annyira zavar. Nem kellene ennek elterjednie.
felhőbeN lévő szervert, elketyeg a pincébeN

Válts. :-)

Ontopikhoz annyit, hogy nem olyan rossz az a felhő, még akkor is, ha "nincs igény rá". A felhő nagyon is jól tud jönni, ha beszarik a párszáz giga adatos levelezőszerver viszont nem két és fél óráig áll emiatt a cég, hanem 2 és percig. Akkor hirtelen "lenne igény rá".

Hm érdekes, ilyen kis cégnél felhőbe mindent ?? Amit felsoroltál az rendben van, de majd valaki jól megköltségvetési hogy mennyibe van a felhő + mennyibe a mostani üzemeltetés.. kekeckedőknek még beleszámolhatjuk a nem vékony kliens áram számlát is esetleg.

Mondjuk lehet érvelni azzal hogy pont a "kiscégnél jó a felhőőő". Jah azt ha nincs net nincs munka, ha elfelejtették befizetni a netszámlát nincs munka, ha kiszántották az optikát nincs munka :) Felhő esetben. Még ha lokálisan vannak a cuccok, akkor lehet munka. + arra kíváncsi lennék, hogy a felhős vékony kliens ugyan hogyan fog nyomtatni az XY hálózati nyomtatóra ami fizikálisan van ott helyileg? :)

Ha pedig eddig nekik ez megfelelt, miben hozna nekik a felhő extrát ? Perpill minden előttük van, felhő után minden "mögöttük" lenne. Új rendszer, specifikus programok merre futnak, privacyról ne is beszéljek ... Esetleges könyvelő program, vagy bármi egyéb ami cég policy szerint nem igazán kellene hogy máshol legyen.

btw mellékszál, de "félig felhős cucc", azon csodálkoztam amikor a kormányhivatalok + járások létrejöttek azt hogy sikerült összehozni hogy az iktatórendszert átültették webre komplette (félig felhős) egy 3rd party nem állami cég szervereire....

Szóval valóban érdekes beszélgetés elé nézel és én várom a fejleményeket! ha publikus lesz :) Tényleg érdekel mire jutottatok :)

...hát igen én is felhúztam a szemöldökömet. Sztem bele fogják számolni, mert azt már mondták hogy gépet nem kell többet venni. Rákérdeztem az árra, állítólag 10 rugó/hó darabja a vékonykliensnek, bár nem tudom ebben pl office benne van-e. Többet tényleg a személyes találkozó után tudok. Most függetlenül attól, hogy ellenérdekelt vagyok a felhősítésben, hiszen utána én már feleslegessé válok, nem hiszem hogy ebben a környezetben olyan dolgokat tudna, amire van igény és a mostani rendszer nem tudja és mindez mondjuk olcsóbban mint most, de majd meglássuk. Egyébként tetszetős dolgok, csak azért nem fogok nemet mondani, mert nekem nem jó, sajnos már egy ideje tudom hogy a felhőláz nem kedvez a profilomnak.

Beszéltünk azért telefonon és a net problémát énis felvetettem, de erre a kell egy mobilnet backup volt a válasz.

--
Rózsár Gábor (muszashi)

Beleszámoltam. :) Még így is drágább, igaz ad egy csomó olyan dolgot, amire nincs igény. :)
Az ügyfélnek -ebben az esetben biztosan- nem származik kényelmi előnye a felhőből, csak egyszerűen ugyan azt éri el, máshogy, máshonnan. A jelenlegi rendszer is az ügyfél igényei alapján lett kialakítva ha kérés volt változtatva. Nem az ügyfél felől jött a felvetés, hanem az "üzletkötő" próbálja meggyőzni az ügyfelet, hogy jobb az ha náluk van a rendszer, mintha az ügyfélnél. :)

Multis felhőszolgáltatókkal nem versenyezhetek, nincs gépparkom meg több hostingom hogy én is felhőt csináljak, ahova költöztessem az ügyfeleket.

--
Rózsár Gábor (muszashi)

"Multis felhőszolgáltatókkal nem versenyezhetek, nincs gépparkom meg több hostingom hogy én is felhőt csináljak, ahova költöztessem az ügyfeleket."

Miért kéne versenyezned velük? Nézd meg, nem tudod-e felhasználni a saját megoldásodban: ők már úgyis kioptimalizáltak sok dolgot méretgazdaságossággal és extrém automatizációval. Ehhez már csak Neked kell hozzátenni a magad tudását!

(Félre ne érts: a konkrét ügyet nem ismerem. Sőt, látatlanban is meglepődnék, ha egy _teljes_ kisvállalati IT jelentős átalakítás nélküli felhőbe költöztetése annyival gazdaságosabb lenne, mint most, hogy megérné belefogni. Bizonyos részek tekintetében persze más a helyzet...)

Üdv,
Marci

Mármint "értékesítsem tovább a felhőjüket" mint egy közé állva a szolgáltató és a cég közé? Valami ilyesmire gondolsz?

Lehet valami ilyesmi lenne a helyes irány. A gond tán az lehet, hogy túl paranoid vagyok, de nem nagyon bízom senkiben. Ha kiadom a kezemből a vas felügyeletét akkor kiszolgáltatott leszek a szolgáltatónak? Hogy magyarázom meg az ügyfélnek, ha épp nem elérhető? Ha adatvesztés van? Lennének még ötleteim. Ha enyém az üzemeltetés 0-ról, akkor minden felelősség az enyém, de igyekszem úgy csinálni, hogy ne legyen galiba. Ha bekerül a képbe még valaki, akkor bizonyos esetekben a fejemre is állhatok, de akkor sem fogom tudni megoldani a gondot, ha az a szolgáltatónál van. Az ügyfelet meg nem érdekli, hol a hiba csak menjen. Ez meg tök jogos és mivel én vagyok a rendszergazdájuk teljesen jogosan baszogat engem csak én meg ilyen esetben sokat nem tudok tenni, ha mondjuk a szolgálató nem oldja meg a gondot.

--
Rózsár Gábor (muszashi)

"Mármint "értékesítsem tovább a felhőjüket" mint egy közé állva a szolgáltató és a cég közé? Valami ilyesmire gondolsz?"
Ilyesmire. Ha a nyilvános felhőszolgáltatás igénybe vétele valami előnnyel kecsegtet, annak realizálásához is kell valaki. Például Te - vagy a versenytársad.

"Hogy magyarázom meg az ügyfélnek, ha épp nem elérhető? Ha adatvesztés van?"
Nem vállalsz magasabb SLA-t, mint amilyen (OLA) szerződésed van a Szolgáltatóval.
Olyan környezetet alakíts ki, hogy adatvesztés se ne lehessen több, mint amit az Ügyfél elfogad.

Üdv,
Marci

Egy kínai közmondás szerint a szeles helyen lakó emberek egy része szélfogót, másik része szélmalmot épít.

"a felhőláz nem kedvez a profilomnak."

Ez attól függ, hogy mi a profilod, illetve, hogy képes vagy-e a trendeket meglovagolni.
Az én meglátásom szerint a nyilvános felhő megoldások (némi általánosítással) azokat a munkákat teszik feleslegessé, amiket az informatika ma is nehezen tud megértetni-elismertetni: ezek tipikusan az adott cég üzleti tevékenységétől legtávolabb álló, legalapvetőbb infrastrukturális tevékenykedések.
Példa: kevés IT fog dícséretet kapni az Üzlettől azért, mert olyan ügyesen futtatja az ESEUTIL /MH-t a váratlanul újraindult Exchange szerver adatbázisain...

A mai, általam ismert nyilvános felhős megoldások általában több összetevősek a hagyományosokhoz képest. Emiatt a felügyeletük, hibakeresésük is nehezebb - bár ennek egy része az újdonságukból és az ebből származó tapasztalathiányból és az eszközök fejletlenségéből fakad.
Amúgy azon vállalatokban, ahol nyilvános felhős megoldásokra kezdtek áttérni, még nem láttam e miatt felszabadult IT állásokat.

Ezzel egy időben a cégek Üzleti részlegei egyre inkább igénylik a magas szintű (értsd: az Üzletet értő, azt szolgáló) IT támogatást. Ennek válságjelensége a "dark IT" térhódítása: egyre többször hallani, hogy az Üzleti vezető céges hitelkártyára IT szolgáltatásokat vesz kívülről, az IT kihagyásával. A belső IT akkor lesz relevánsabb az Üzlet szemében, ha segít az igényeket megérteni és rugalmasan, gyorsan (!) kiszolgálni.
Aztán tudja támogatni, helyi nyelven, a helyi sajátságok ismeretében. Ha ez utóbbit nem tudja megvalósítani, akkor az Üzlet szemében csak egy drága, lassú kerékkötő lesz a külső szolgáltatóval szemben.

Az általam ismert, nem reprezentatív adatok alapján kevés IT mondja ma azt, hogy az Üzlet elégedett velük -- ez bőséges fejlődési lehetőség az IT-nak, amire egy lehetőség, hogy az alacsony hozzáadott értékű (és egyben nem ritkán munkaigényes) tevékenységek helyett az Üzletet jobban segítő tevékenységek irányába mozdul el, növelve annak elégedettségét. Ennek egyik megvalósítási eszköze lehet a nyilvános felhő használata.

Üdv,
Marci

No igen, de a szélmalom drága dolog. Hol tudnék én egy multihoz hasonló felhő infrastruktúrát működtetni, hogy a saját magam által kínált felhőbe költöztessem fel az ügyfeleim. :)
Mivel a fő profilom a szerver üzemeltetés (régebben kliens is volt, de azzal már megbíztam idei évtől egy kollégát, mert egyedül sok volt -szerencsére-) így alapvetően érint a felhő trend, hisz ez a saját szerverek megszűnését és a szolgáltatások felhőbe költözését jelenti. (Sőt láthatóan akár a kliensekét is) kevesebb üzemeltetni való szerver (és esetleg kliens), kevesebb munka.

Azt gondolom az ügyfelek üzleti feladatait eddig is sikerült megoldani (van 10 éve létező ügyfél is), gyors, emberi, hatékony problémamegoldással, a scriptek futásával nem fárasztottam őket, elvem a jó üzemeltetést észre sem lehet venni. (Azt hiszem, ha külsősként hivatalos vagyok a céges bulikra az sokat elmond a jó kapcsolatról.)

Nem azt mondom, hogy nincs értelme a felhőnek, mert vannak olyan esetek amikor igen. Sőt. Ugyanakkor mindent és minden áron a felhőbe tenni nem hiszem hogy érdemes. Ma egy csomó olyan dolog kerül a felhőbe, ami nem hoz semmi előnyt ez által, ellenben tán a költségeket növeli vagy ha nem is, de még olcsóbb sem lesz. Azt hiszem kissé átestünk a ló másik oldalára és túl van tolva ez a felhő bicikli.

--
Rózsár Gábor (muszashi)

"Mivel a fő profilom a szerver üzemeltetés [...] így alapvetően érint a felhő trend, hisz ez a saját szerverek megszűnését és a szolgáltatások felhőbe költözését jelenti."

Nézzük, mi történhet:
-változtatás nélkül IaaS-be kerülnek a szerverek: minden üzemeltetési feladat megmarad a hardver-karbantartáson túl és kiegészül(het) magas rendelkezésre állású hálózati kapcsolattal, új VPN-(ek)kel, sávszélesség monitorozással... Bizonyos dolgokat pedig így is jelentősen át kell(het) dolgozni: mentés, katasztrófaterv stb.: munka Neked.
-IaaS az architektúra átalakításával: akár alacsonyabb költségszint is elérhető a jelenleginél, amin megosztozhatsz a céggel. Jó sok munka Neked+bevétel a megtakarításból Neked.
-PaaS elemek felhasználása: tipikusan komoly architekturális átalakítással jár, sok munka Neked.
-SaaS elemek felhasználása: a cég IT környezetének általában csak töredékére értelmezhető. Ezen elemek kapcsolatának kialakítása a hagyományos környezettel, a migráció és utána a támogatás megint csak munka Neked.

"Ugyanakkor mindent és minden áron a felhőbe tenni nem hiszem hogy érdemes."
Sőt, inkább nem szabad.

"Azt hiszem kissé átestünk a ló másik oldalára és túl van tolva ez a felhő bicikli."
Bizony, én is látok itt-ott ilyen jeleket! Ellenszere a tájékozottság, a józan paraszti ész és a matek.

Üdv,
Marci

"rra kíváncsi lennék, hogy a felhős vékony kliens ugyan hogyan fog nyomtatni az XY hálózati nyomtatóra ami fizikálisan van ott helyileg? :)"
Az ilyen "virtuális iroda" megvalósítások kb úgy szoktak működni, hogy a vékonykliens gépen egy Remote Desktop kliens csatlakozik a távoli desktophoz.
S lőn máris az automatikus Printer Redirection, s akár Folder Redirection is.

Nálunk is egyébként minden így megy, igaz helyben van egy combosabb ESXi host és egy SAS storage 10Gbit-en, valamint hozzá rendes béreltvonal, így akár otthonról/útközben is kb. az az élmény, mint az irodában.
Külföldi leányvállalatunknak is ilyen virtuális iroda van kialakítva, az ottaniaknak laptopjuk van csak egy openvpn programmal, meg egy remote desktop klienssel...
Hátrányát nem látjuk, előnyeit igen (esxi -n snapshot, központosított backup, könnyen tekergethető per-user erőforrás-kiosztások, központi update, stb., s ha valaki elhagyja a laptopját, egy klikk az openvpn certificate revocation (pfsense a vpn server amúgy), még egy klikk az új cert+pass, még 3 klikk egy új laptopra feltenni a vpn-t és a szükséges .rdp file-t.).
Ja, és nincs olyan, hogy lassú a windows/file-másolás, stb, mert rendes infrastruktúra van alattuk (esxi host: dual xeon e5, 64GB RAM, stb.).

Majd kerdezz ra, mennyire elfogadhato, hogy ha net kieses van, esetleg orakig, mert valaki elvagott egy kabelt, akkornincs munka, meg doksi irogatas, olvaygatas sem.

Vigyázz ezekkel az enterspájz ügynökökkel :)

--
arch,debian,openelec,android

Ha jól-értem egy jól működő rendszert akarnak lecserélni úgy, mintha egy kapcsolót átkapcsolnának. Tapasztalataim szerint, ez nagyon ritka esetben jön így össze.
Ha annyira biztosak a felhős megoldásban, akkor adjanak egy tesztet. Kb. 1 év. Első körben 1-2 gépet átállítani rá. Fél év múlva még pár gépet +3-4 db. Kitapasztalni, hogy nem-e kell hálózati eszközöket cserélni, esetleg nagyobb netkapcsolatot venni, backup-net, stb... Kitapasztalni, hogy felhő hiba (de akár nem felhő hiba) esetén milyen a hozzáállás. Sajnos ilyen esetben sokszor tapasztalni, hogy ki van fizetve --> nem nálunk van a hiba --> le vagy szarva.
Tudatosítani, a döntéshozóval, hogy most X összeg egyik irányba váltani. Ha vissza kell váltani akkor Y összeg lesz ami szinte biztos, hogy Y>X később pedig Y>>X.
Milyen felelősséget vállal a felhőszolgáltató adatvédelem és adatbiztonság szempontjából? Ki felel olyan hibáért, hogy pl. egy rendszer azért dölt be, mert 1 éves hibát nem javítottak, vagy az Ő hálózatukban van épp hiba?
Aki jönni fog az hoz pár színes szagos prezi-t (mert már csak ez a menő, természetesen apple macbookpro-val, vagy mert coool a legújabb iPad-on demonstrálva), amiben az lesz, amit egy cégvezető akar látni, hogy milyen jó lesz neki és mennyivel olcsóbb lesz.
Kérdezz rá, hogy kell-e továbbiakban rendszergazda? Ha kell akkor szerintük milyen feladatokat kell ellátni majd a továbbiakban?

Jól érted. Illetve még ott azért nem tartunk, csak ők szeretnék költöztetni, hogy a tulajdonos hogy dönt, az majd két hét múlva szerdán dől el amikor mikor beszélünk. Egyrészt szerintem tetszik neki ez a mindenhonnan elérjük vékonyklienssel ugyan azt a felületet bullshit, másrészt azért azon is elgondolkodott amit mondtam, hogy a felhő végül is másnak a gépe. -eddig csak telefonon beszéltünk erről-
Van ahol egyébként ennek lenne értelme, de szerintem ez tipikusan nem az a hely, mindenkinek van laptopja, amit kedvére tekerget, nem igénylik az egységesítést azon túl, hogy a vpn-en keresztül ugyan azokat elérik kint, mint bent. (műszaki mérnökemberek) Csináltam én már 10 éve vékonyklienses hálót iskolában, szóval nem tartom ördögtől valónak, de ide szerintem nem kell.
A tableten meg telefonon is lehet dolgozni (elhangzott) meg szerintem megint egy bullshit, mert ezek tartalom fogyasztása valók, nem létrehozásra. Sarkos leszek, de az érintőképernyő szerintem egy evolúciós zsákutca munka céljára, ha a munkához gépelni kell... ...nekem legalábbis eszembe nem jutna pár oldal szöveget tableten pötyögni... Szóval laptop így is úgy is kell, így a gépvásárlás megspórolása csak részben igaz, max annyiban hogy elég a tecskós 80 rugós laptop. :)

Igazából ezek a népek a szervert akarták felhősíteni, csak mondtam hogy helyi fájl szervert én nem raknék fel felhőbe, merthogy a helyi gigabites háló azért csak gyorsabb mint a felhős netkapcsolat. (főleg elég lassú adsl van ott és a vonalakból jelenleg ez a max amit ki tudnak hozni, upc nincs, esetleg mikro-s szolgáltató lehet még) Oszt mégiscsak 300 giga adat van a szerveren.
Aztán erre mondták, hogy akkor a klienseket is, mert akkor nem kell mozgatni az adatokat, hanem ott szerver és ott a kliens a felhőben, csak a képernyőképet kell mozgatni a neten. Így aztán a részletes felvonulás kb nem járható, mert ha a szerver felmegy, akkor végül is minden fontos felmegy. (a szerveren van smtp+imap szerver is meg csoportmunka és persze a samba)Ha meg a kliens megy föl akkor minek menne ki a netre, hogy azon keresztül a benti szervert érje el :)

--
Rózsár Gábor (muszashi)

> A tableten meg telefonon is lehet dolgozni (elhangzott) meg szerintem megint egy bullshit, mert ezek tartalom fogyasztása valók, nem létrehozásra.

Konkrétan milyen munkára alkalmatlan a telefon/tablet? Ne felejtsd el, hogy Magyarországon nem tízmillió muszashi él, csak egy, a maradék 9.999.999 ember között simán lehet olyan, akinek a munkájához hasznos egy telefon/tablet.

Lehet hogy egyszerűbb, de sokkal pontatlanabb.
Ha minden termék bontatlan és van rajta QR, vagy vonalkód, akkor is nehézkes a használata, hiszen abban is lehet hiba, hogy mit tartalmaz a kód.
Elég ciki, ha egy csokit wc papírnak leltárazol le ... :D

Ha minden beolvasást egyből könyvel a raktárkezelőben, akkor nagy a hibalehetőség.
Hiba pedig minden leltárnál van! Ez nem kérdés.

Nagyon is szükséges a minimum 3-as ellenőrzés. Számol, szúrópróbaszerűen ellenőriz, aztán könyvel folyamat.

Nem tudom, hogy máshol hogy megy - ahol én dolgoztam, s leltár volt, ott a nagyvonalakban:
- kinyomtatsz 5-10 A4-es papírt, amin minden leltározandó fel van sorolva, mellette hely, ahova írhatod, mennyi van belőle
- végigjárod a raktárakat, s felírod, hogy hány karton/csík/darab van az adott anyagból, az előző papírra
- leülsz a szgép elé, s a papírra írt számokat felviszed
- megnézed, ha valami nagyon nem stimmel, leellenőrzöd megint

A tablettel az első három lépést egyszerűsítette az egész arra, hogy cipeled a tabletet, s egyből oda írod.

De ez az egész nagyon off, csak azt akartam mondani, hogy szerintem igenis van olyan hely, ahol lehet tableten értelmes munkát végezni.

--
blogom

"- kinyomtatsz 5-10 A4-es papírt, amin minden leltározandó fel van sorolva,"

Nekünk soronként is több oldal van jelenleg.

Ennél kicsit nagyobb raktárakat leltáraztam eddig ... persze nem egyedül. Álltalában 6-7 ember csinálja.
5 - 10 000 termék / 20 - 30 polc sor, minimum 3 szintes + hűtőház + ami még minőségi átvételen van és nem került polcra.

Ilyen kis tételnél valóban lehet segítség, de akkor sem szabad annak könyvelni aki számolta.
Könnyű elsiklani a hibák felett.

A témától pedig valóban eléggé eltértem. Bocsesz.

"Elég ciki, ha egy csokit wc papírnak leltárazol le ... "

Amikor 3 ügyvezető igazgató körbeállja egy forrasztópáka épp selejtezendő transzformátorát, a 3m Ft fölötti maradványértéken tanakodva. Rá volt ragasztva egy *** telefonközpont vonalkódja... :-)

Üdv,
Marci

Legutoljara, amikor ilyen leltarozast lattam (~2 honapja), az ugy nezett ki, hogy
- laptop
- vonalkodolvaso laptopra dugva
- eger laptopra dugva
- cimkenyomtato laptopra dugva
- internetstick laptopra dugva
- rfid olvaso laptopra dugva

A laptopot ketten vittek :)
Ha gondolatban a laptopot kicserelnem egy tabletra, meg akkor is ket ember kellene a cucc cipelesehez :-DD

Eleg nivos helyen volt ez. Ilyen leltarozos "csapatbol" azt hiszem volt 6. Es 2 hetet mondtak az epuletre.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

gondolom a cimket kinyomtatja es raragasztja az eszkozre.
Bar lehet, hogy kenyelmesebb rajta 9gag-et olvasni, meg se fordult a fejembe, hogy nem cimket nyomtatnak vele...

Legkozelebb resen leszek, koszi a tippet!

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"gondolom a cimket kinyomtatja es raragasztja az eszkozre. "

Nem keveredik itt egy picit a raktári bevételezés a leltározással? Mert címkét mondjuk olyankor szoktak nyomtatni, tudtommal.
Nem pontosan értem, leltárkor milyen címkét kell kinyomtatni...
Boldogult ifjúkoromban, mikor tekintélyesebb mennyiségű eszköz leltárában vettem részt, inkább a már címkével korábban felruházott eszközök hol- és hogylétéről kellett megbizonyosodni....

Üdv,
Marci

Ket dolog lehetseges:
1. a cimke "lekopott", igy nem lehet az epulet 100ezer+ eszkozehez elore kinyomtatott cimket vinni
2. atternek masik cimkezesre (jelen esetben vonalkod -> rfid cimke).

Amit en lattam legutobb, ott mind a ketto megvolt. A komolyabb cuccoknak rfid matricak (szamitogep, nyomtato, monitor, fenymasolo), a kisebb cuccoknal maradt a vonalkod (szekreny, iratmegsemmisito, etc).

Plusz random dolgoknal hianyzott a cimke. Ott potolni kellett ugye.

De nem en csinaltam, en csak kaveztam az egyik csapattal egyet, meg voltam veluk par irodaban, ahol pont ugy jott ki a lepes.

Persze cimkeztettek egyszer velem is robbanasveszelyes terben, de az no komment, es mar total offtopik.

A tablet vs. laptopra visszaterve. A tablet kb. 2x lassabb, rengeteg fals betut lehet beutni. Mig a laptop fizikai billentyuzetet semmi se veri.
De agyalok egy ideje, hogyan lehet esszeruen tablettal nyomulni, mert laptoppal maszkalni oldscool :)

Az biztos, hogy kell egy adag autocorrect, es intelligencia az egeszbe, mert a tablet az megiscsak tablet. Plusz a billentyuzete is a gps-hez hasonlo kiszurkitett nyomogombokat kell, hogy tartalmazzon. Ofcourse teljeskepernyos builtin billentyuzet, ahol nem feltetlen az abc betui szerepelnek.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Örülök a szarkazmusnak, ennek ellenére, mint azt marci is írta, az esetek túlnyomó részében leltározás alatt a már meglévő dolgok számosságát ellenőrzik. Ez számolgatással, esetleg a már meglevő jelölők scannelésével jár, ha került rá ilyen (vagy már eleve gyártáskor, vagy bevételezéskor). Ilyenkor nem nagyon címkéznek már semmit sem. Ettől persze még lehet, hogy te valami elcseszett helyi igényekhez igazodó processzt láttál, de a lényeg mellett sikerült elmenned: még ha kell is a nyomtató, akkor is egy darab tabletről és egy darab címkenyomtatóról beszélünk, ellentétben a karácsonyfa laptoppal.

(Arról nem beszélve, hogy az, aki egyesével a doboz mellett nyomtat ilyenkor, ahelyett hogy vinne magával előre nyomtatott nyalókát, az imho beteg)

Ha az eszkozokon levo gyari szamra gondolsz, azzal az a baj, hogy mindegyiken mashol van, rengetegrol lekopott. Szoval az ugy nez ki, hogy minden eszkoznel keresni kell, meg emelgetni. Pl. van olyan nyomtato, ahol az aljan van.

Persze van olyan hely, ahol a szobaban van az ajto mellett kiragasztva a szoba "leltarja".
Ennek is megvan a hatulutoje. Egyreszt "tobb leltar" van kiragasztva. Masreszt koltozesnel nem egyertelmu a bentlakoknak, hogy vigyek-e magukkal a leltart vagy nem.
Es tenylegesen ugy van, hogy valamikor szekrenyt is viszik magukkal, de van ugy, hogy meg a nyomtato is marad. Szoval a szobara kiragasztott leltar az 1-2 even belul teljesen obsolete, es tovabb tart kisasolni, hogy mi merre hany meter, minthogy ujrairni az egeszet 0-rol.

Aztan van olyan, hogy szemelyhez kotik a leltarat (ezt fokent laborokban vegyeszeknel hasznaljak), ahol egy cucc 20-40 millio forint korul mozog, es nem nagyobb pl. egy A4-es nyomtatonal (dns szekvencialo pl.).

Ennek is megvan a hatranya. A legnagyobb az, hogy amikor leltarozas van egy epuletben, azt nyari idoszakra celszeru szervezni, hogy a "munkat ne hatraltassuk". Ugyanakkor nyaron a dolgozok fele szabadsagon van, es altalaban mindig az, akinek a neven vannak a cuccok (mivel altalaban az ilyenek magasabb beosztasban vannak -> nyaron veszik ki a szabadsagukat).

Aztan van olyan hely, ahol minden cuccra, az utolso szelepre, foelzaro csapra is rozsdamentes lemezbe gravirozott 14 jegyu szam+betu van. Ahol a kemikalia megkoveteli, ott muanyagba van ugyanez.
Noh ott potolni egy cimket is 2 dolgot vonz magaval: 1. le kell gyartatni az uj cimket kulsos gravirozokkal SAP rendszeren keresztul
2. hetekig keresni a felelost akinek a nyakaba lehet varni a bileta hianyat/seruleset.

De nem akarok itt nagyon belegazolni az elmeletedbe, maradjunk annyiban, hogy az enyem is csak egy velemeny. Es ugyse nekunk kettonknek kell megvitatni egy kepzeletbeli intezmeny leltarozasat.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Max telefonálásra, levél olvasásra és prezi megnézésre alkalmas ... (tartalom fogyasztásra!)
10" alatt pedig még egy netbook is használhatatlan munkára.

Nekem is egy 10"-os MSI netbook -om van és bizony nagyon fárasztó sokáig a kis monitor és kicsi billentyű előtt görnyedni.
Ezért, ha hosszabb ideig kell ülnöm előtte, minimum 21" monitor külső bill. és egy vez. nélküli egér van hozzákapcsolva, hogy használható legyen. A hatalmas előnye, hogy kicsi, könnyű és ebből kifolyólag hordozható. Semmi egyéb.

loop :)

#define munka

Ha tudok telefonálni, conf callokban részt venni, leveleket olvasni, pár szóban válaszolni, és használni kb. az összes belsős alkalmazásunk mobilos (esetenként ugyan lebutított) változatát, akkor az én munkám jelentős része mobilról is végezhető. Tény, hogy nem az egész, és PC-ről bizonyos munkafolyamatok kényelmesebben végezhetők, de kimondhatjuk, hogy szükség esetén én tudok mobilról dolgozni.

A mindennapi számítógépszerű eszközöm egy 12 (?) colos 2in1. Az irodában ugyan ráteszem dokkolóra, de tudok 12 colon is dolgozni, ha kell.

A cloud, és a mobiltámogatás nem azt jelenti, hogy onnantól mobilról kell dolgozni, de megvan rá a lehetőséged. És ez néha baromi hasznos, például ha nem kell az időzónaeltérés miatt este fél hatkor kezdődő callt az irodában megvárni, hanem be tudok lépni útban hazafelé.

Ahham...
így már világos miért érzed munkához hasznosnak.

Volt rá példa, hogy megpróbálkoztam olyan admin felülettel (weboldal, szerver ssh-n keresztül), ami mobilra lett optimalizálva. Ezen keresztül szerettem volna frissíteni tartalmakat, rosszabb esetben testreszabni, a már elkészülteket, esetleg egy rövidebb script-et írni. Borzalom volt. Attól függetlenül, hogy bárhol tudtam csinálni, akár séta közben is, szinte lehetetlen volt teljes odafigyeléssel és hiba nélkül dolgozni.
Tűzoltásra megfelelt és most is megfelel, de hasznos munkára nekem biztos hogy nem.

> #define munka

Managermunka? Kb. mint a managerrobogo? Kocsinak vicc, robogonak tul komoly.
Kulon kategoria, de nem lehet mindenkit ebbe a kategoriaba belenyomni.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Végül arról született ajánlatkérés, amit én is reális ötletnek tartottam: a mentésből menjen fel egy példány a felhőbe.
Az ajánlatból megrendelés még nem született (kell hozzá gyorsabb net is).

--
Rózsár Gábor (muszashi)