Szándékosan zuhant le a másodpilóta

Fórumok

http://index.hu/kulfold/2015/03/26/a_masodpilota_vitte_zuhanasba_a_gepet

Nekem elég hihetetlenül hangzik, hogy egy teljesen normális pilóta annyira érzéketlen legyen, hogy az utasok életére fütyülve követ el így öngyilkosságot.
A maláj MH370 rejtélyes esete után vajon megfontolnak más lehetőségeket is? Például meghackelt repülőgép elektronikát?

Hozzászólások

Állítólag szabályosan hallható volt a légzése a fülkében, illetve neki kellett letiltania az ajtót, plusz az ereszkedés pályája is emberi irányításra utal.

De az is biztos, hogy még szerintem is korai ilyen következtetéseket levonni.

> De az is biztos, hogy még szerintem is korai ilyen következtetéseket levonni.

+1

Egyelőre nem lehet tudni semmi konkrét tényt. Engem csak az érdekelne, hogy nem úgy van a szabály, hogy egyszerre legalább két embernek kell a cockpitben? Vagy ojrópában nincs ilyen előírás?

Nagyon bizarr, hogy kapásból ezt a következtetést hozza a sajtó "magyarázatként". A maláj géppel összerakva egyből tendenciát csinálnak belőle.
Akár egy stroke is lehetett, attól még "lélegezni fog" a másodpilóta. Az ajtót pedig kötelező zárni éppen a 911-es események miatt. Szívroham, stroke miatt rendszeresen történnek autóbalesetek. De az nem hír.

https://embed.theguardian.com/embed/video/world/video/2015/mar/26/frenc…

"Alone at the controls of this Airbus A320, the co pilot manipulated the buttons of the flight monitoring system, to effect the descent. The act of selecting the altitude can only be deliberate."
- Brice Robin
Marseille prosecutor
Head of inquiry

Ebből úgy tűnik:

https://www.youtube.com/watch?t=69&v=ixEHV7c3VXs

"This codepad provides increased security levels and is used to notify cockpit crew the request of entry or to open the door in case of confirmed incapacitation of both pilots."

Ez alapján, van override kód csak épp bentről le lehet lőni.

Statisztikailag megközelítve lehet egy hajszállal jobban jársz. De azért a repülők sem állnak rosszul, valsz veszélyesbb átmennem a zebrán, mint repülni egyet.
Csak, hogy legyen viszonyítási pontod, hogy mennyire sok repülő van az égen jelen pillanatban, élőben mutatja ez az oldal a pozíciójukat:
www.flightradar24.com/

Nem. 3 állású kapcsoló nyitva | zárva | letiltva a nyitás, aminél a default és rugósan visszaugró érték a zárt. A normál zárt állapotban kívülről nyitható a kód beütésével, csak a kipeckelt letiltva állásban bénítja úgy, hogy kintről sem nyitható.
http://index.hu/tech/2015/03/26/hogy_zarta_magara_az_ajtot_a_masodpilot…

szerk: áh, közben lehet már olvastad, nem frissítettem az oldalt, nem láttam :)

Már olvastam, folyamatosan frissül a cikk. Írtam is rá, hogy átszokok vonatra a végén.

A Reuters cikk más lehetőséget is felvet
Cockpit doors can be opened from the outside with a code, in line with regulations introduced after the Sept. 11, 2001 attacks in the United States, but the code can be overridden from inside the cockpit. Lufthansa's CEO said that either the pilot had entered the code incorrectly, or the co-pilot inside had overridden it.

Az sem elképzelhetetlen, hogy elfelejtette a másik pilóta kódot. Ha nem használják naponta és egyébként is ideges mert nem tud bejutni előfordulhat.

ez ruszki propaganda, a gépet természetesen maga putni lőtte le személyesen egy Бук-kal, xclusiv is látta!

Az orosz propaganda miért vádolná Putyint a gép lelövésével? Inkább azt írnák, hogy Putyin már épp felvette Szjuppermen ruháját, hogy egy kézzel biztonságosan letegye a gépet az Alpok tetejére csak későn szóltak neki ezért nem ért oda időben.

up: sorry, félreértettelek. :-)

(Szintén konkrét ismeret nélkül:)

Aki kifekszik a sínre, foglalkozik azzal, hogy satuzik-e a láttára akkorát a mozdonyvezető, hogy kő kövön nem marad? Ez már nem fér a tudatába.
A melankóliának abban a fokában, ami már az életösztönt legyőzi, a világ egyszemélyessé válik: csak a fájdalom szűnjön meg, minden és mindenki más le van szarva.

Nem kell kisiklania, az erőteljes vészfék miatt lehet szenvedni komoly sérüléseket is, akár olyan fejsérülést is, amivel valaki az életével fizet. A stressz okozta (hirtelen fék vagy a halott látványa) egyéb közvetett bajokról nem is szólva. Halottam már lelkileg tönkrement mozdonyvezetőről, akinek egy életre betettek az öngyilkosok.

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Egyszer úgy megnézném hogy egy-egy ilyen címadásért amúgy rendesen felelősségre vonnak valakit. Nyomozás közben ilyen kijelentést tenni némiképp merészségnek tűnik, pláne úgy, hogy csak önszopó forrásmegjelölések vannak, így esélyem nincs elolvasni az eredeti sajtóközleményt. Már ha nem csak úgy látnokolta a dolgot a nagyszerű jómunkásember, mert még a CNN is "supsected"-et ír. De persze a zindeksz jobban tudja, tutira.

Viszont én vagyok a hülye hogy egyáltalán rákattintottam a linkre.

A wikipédia normálisabb forrás és ott vannak hivatkozások is: http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525

A Reuters cikk kitér arra, hogy akár rossz ajtókódot is használhatott az első pilóta. Nem lehetetlen, hogy elfelejtsen valaki egy ilyen ritkán használt kódot.
Kapásból szalagcímen kikiáltani bűnödnek a másodpilótát legalább akkora bunkóság mint amit az Iszlám Állam csinál, akik meg egyből hőst csináltak belőle.

A móri bankrablás után is tízezer oldalas jegyzőkönyvet hoztak össze szakértői véleményekkel, tanúvallomásokkal, még számítógépes animáció is volt mellékletként. Hatalmas szagértelemmel "kiderítették", hogy az a Kaiser Ede volt az elkövető aki ott sem volt.

> Nem lehetetlen, hogy elfelejtsen valaki egy ilyen ritkán használt kódot.

Igen, bár _elvileg_ kéne lenni backupnak.

> Kapásból szalagcímen kikiáltani bűnödnek a másodpilótát legalább akkora bunkóság

Igen, pontosan. Senki nem tud semmit, szóval inkább le kéne nyugodni az újságíróknak is.

Én óriási csodálattal nézem azt, hogy ezek a sugárhajtóművek és általában a repülők milyen hihetetlenül megbízhatóak, pl. egy autóhoz képest. A mérnöki csodák egyike, a kilométer magas épületek vagy a planet-scale informatikai megoldások mellett. Persze veszélyes üzem, mert iszonyat magasra emelkednek és iszonyat gyorsan mennek, és ha gebasz van, akkor nincs menekülőút, pl. egy autóval ellentétben.

Aztán mindig eszembe jut, hogy ezt az óriási gépet ember vezeti, akinek óriási nagy felelőssége van, gyakorlatilag élet és halál ura odafent. Őt ki ellenőrzi? Egy légitársaság úgy dönt, hogy odaültet két-három embert a kormány mögé, és (az elemeken kívül) csak a jóindulatukra van bízva, hogy az a gép épségben megérkezzen. Szerintem nincs még egy ilyen üzem, ahol ilyen kevés embernek ilyen közvetlen nagy felelőssége lenne. Úgyhogy az lenne a minimum, hogy minden pillanatban legyenek szívesek, üljenek legalább ketten a fülkében, és időről időre egy pszichológiai teszt se ártana. (Függetlenül attól, hogy mi lesz ebben a nyomozásban a végeredmény.)

Nagyon sajnálom szegény áldozatokat, és felkavart a dolog. Ugyanakkor kíváncsi lennék az emögött álló pszichológiára, hiszen naponta 100 ezer repülő gond nélkül teszi meg az útját, és percenként sokkal több ember hal meg sokkal szörnyebb módon. Úgyhogy a repüléstől továbbra sem félek, de akkor is, ennek azért nem kellett volna megtörténnie.

--

> minden pillanatban legyenek szívesek, üljenek legalább ketten a fülkében

Tudomásom szerint van ilyen szabály (valahol). Hogy ez légitársaságonként változik-e, vagy kontinensenként, azt nem tudom.

> és időről időre egy pszichológiai teszt se ártana

Tudomásom szerint ilyen is van.

legalább most lesz min csámcsognia a plebsnek: kaptok egy villámgyorsan kivizsgált repűlőgépkatasztrófát, hogy elfelejtsétek az MH17 "ismeretlen" okokból "elhúzódó" "kinyomozását"

ritter is shitpostolhat egész nap

egyéb irreleváns apróhírek rovatunkban: US House Votes 348-48 To Arm Ukraine

Hogyne! Pár órája csörögtek ide nekem műholdas telefonon egyenesen a Fehér Házból, hogy áttörés várható az MH17 összeesküvést leleplező HUP elemző központban, meg van ez az ukrán fegyverszállításról való szavazás is. Ezért gyorsan el kell terelni a figyelmet valami lényegtelen gumicsont hírrel. :-)
Itt pont a másik maláj gép MH370-nel lehet párhuzamot keresni.

Akár újabb öngyilkos pilóta miatt zuhant le, vagy rá akarják kenni, éppúgy főcímes téma. Maradtak bőven különös megválaszolatlan kérdések. Például hogyan repült még 10 km-t az a fekete doboz amiből az öngyilkos pilótára utaló információk származnak?

Ha komolyan úgy gondolod azért vezette hegynek a gépet a másodpilóta, hogy legyen min "csámcsognia a plebsnek" és elfelejtse mindenki az MH17 katasztrófáját akkor már kórosan túlzott lényeglátó vagy.

Tudod...

Nekem aztan mindegy, csak ne kezdjenek el lepeseket tenni az adofizetok es repulogep hasznalok penzebol (draga nyugati vonatok lobbistainak takogatasaval) azert, hogy ez ne tortenhessen megegyszer.

Nem kell ezeknel a pilotaknak az amugy is durva es hosszu kikepzesuk melle plusz 3 eves pszichologiai teszt, adjanak inkabb minden pilotanak kulcsot kulon mostantol, es legyen ennyi az osszes intezkedes.

Ugyanis hiaba jon barki is azzal az ervvel, hogy "es ha a te gyereked ult volna a gepen", ennek akkoris 0.001% or less eselye volt. En holnap is biztonsagban fogom erezni magam, ha repulore ulok es ugyanezek maradtak a szabalyok.

Azért erősítették meg a pilótafülke védelmét mert szeptember 11 egyik tanulságaként az volt az egyik konklúzió, hogy biztonságosabb ha az utastérből nem lehet bejutni a pilótafülkébe. Ha az egyik pilóta wc-re megy nyakában a kulccsal akkor a terroristák elvágják a torkát elveszik a kulcsot és bejutnak a pilótafülkébe.

Pontosan erre akartam ravilagitani: volt ertelme annak, hogy lassan mar a segglyukunkba is beleneznek repteren az adofizetok es a repjegyfizetok penzen, es egy k*rva dezodort se vihetsz fel csak ugy? Mindezt csak azert, hogy 0.001%-rol 0.0005%-ra csokkentseuk a Jedik koztarsasagarulasanak terrortamadasoknak az eselyet, es emiatt 0.0005%-kal kevesebb ember haljon meg repulobalesetben? Raadasul az eredeti szam is kisebb volt az autobalesetek aldozatainak szamanal.

Persze az mar egy masik kerdes, hogy Darth Sidious hadserege regota ki volt kepezve arra, hogy Palpatine kancellar nagy felhokarcolojaba belerepuljon, de a politikai hasonlatokat ne itt targyaljuk ki. ;)

Nagyon úgy néz ki, hogy ennek az esetnek a következményei olyan intézkedésekhez vezet amit a repülőjegyekben kell majd megfizetni. Adófizetői pénzeket nem érinti valószínűleg. A norvég légitársaság már ma bevezetett intézkedése, hogy pilóta nem maradhat egyedül. Szóval vagy külön wc-t szerelnek a pilótafülkébe, vagy ami valószínűbb három pilóta lesz minden gépen.

Engem az jobban izgat, hogy 'Murica már a baleset után pár órával bejelentette, hogy nem utal nyom terrorcselekményre.

Továbbá az is furcsa, hogy az FBI mit szaglászik itt az EU-ban, miközben egy nem muricai állampolgár vezette a nem amerikai gyártású gépet....
-------------------------
Dropbox refer: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Annyi pénzről lehet szó, aminek a töredékéért is hamisítanak, hazudnak v. akár gyilkolnak. Szóval fogadjuk kétkedve a tálcán nyújtott történetet.

[troll]Es ha azert lett ongyilkos mert be akartak kenyszeriteni chemtrail-pilotanak, es igy akarta kifejezni hogy meg ezzel is kevesebb embert olt meg mintha aluminiummal kene tennie ugyanezt???/?/??//slash Megzsaroltak!!!!1!11!1

Mire gondolhatott a kolto? ;)
[/troll]

Az AirBusnak az az érdeke, hogy emberi hiba legyen. Az
elsődleges vizsgálatokat a franciák végezték. Most kell
Lufthansa részvényt venni.

> Sol omnibus lucet.

Még annyit: ha a kapitány nem tud bemenni a fülkébe (pl
mert elfelejtette a kód [ez nonszensz]), attól a gép még
nem megy neki a hegynek. Ha a másodpilóta be van tojva és
nem mer pilótázni (ez is nonszensz), a robotpilóta elviszi a
gépet célállomás közelébe. Úgyhogy ez a kódelfelejtés újságírói
"ki tud nagyobb baromságot kitalálni" nevű marketingfogás.

> Sol omnibus lucet.

Nem nagyobb hülyeség mint az öngyilkosság az ismert részletek mellett. Bár mindkettő lehetséges. Expressz vizsgálat után, több ellentmondó körülmény ellenőre egységesen harsogja a sajtó a másodpilóta bűnösségét. Az emberek dühösek kell gyorsan egy bűnös és az lehetőleg ne az Airbus legyen. Magyarországon móri bankrablás után hasonló igények kielégítésére akasztottak le gyorsan egy bűnbakot.

A másodpilóta légzése végig nyugodt lassú és kiegyenlített maradt. Akinek ilyen kötélidegei vannak az nem szokott öngyilkos lenni, ebben a megkérdezett kriminálpszichológusok mind egyetértettek.
A tíz kilométerrel a baleset helyszínétől megtalált ép feketedoboz is több mint gyanús.
Arra azért kíváncsi vagyok, mennyire hackelhető egy modern repülőgép?
Furcsa módon az a tapasztalat, hogy egy dzsunka PC Linuxszal vagy akár Windowszal (természetesen rendszeres frissítés mellett) sokkal biztonságosabb támadásokkal szemben mint egy drága kereskedelmi Unix gép. Egyedüli kivétel talán a Solaris.

Játszunk el a gondolattal, ha valójában mindkét pilóta azon küzdött, hogy visszaszerezze az irányítást a gép felett és a valódi feketedobozon valójában az van: "nem tudjuk irányítani a gépet... valaki átvette az irányítást... a kommunikációt is blokkolja... hegynek vezet minket" majd felmerül "csak nem ez történt a maláj MH370 géppel is?!"
Mit fognak nyilatkozni? Hackelhetőek az Airbus és valószínűleg a Boeing gépek is?
Még aznap összeomlik mindkét repülőgépgyártó részvényárfolyama és a légitársaságok is rallyznak egy nagyot a tőzsdéken lefelé.
Vagy találnak egy 'rémhírmentes' másik feketedobozt egy kicsit arrébb.

Mik az ellentmondó körülmények ?

"lassú és kiegyenlített maradt" - ez lehetett pl valamilyen gyógyszer hatása

"megkérdezett kriminálpszichológusok " ezt linkeld már kérlek

"ép" Láttam képeket a feketedobozról az minden volt csak nem ép

"mennyire hackelhető" Szerintem egy ilyen repülőgépnek rengeteg egymástól független rendszere van és kívülről nem is lehet hozzáférni, maximum ha valaki fizikailag hozzáfér a repülőhöz esetleg

"találnak egy 'rémhírmentes' másik feketedobozt egy kicsit arrébb" Mi a fenének kéne találniuk egy másik feketedobozt ha meg akarják hamisítani az adatok ? Ha már mindenki hazudni akar a felvetésed szerint ahhoz nem gyártanak le neked egy összetört kamu feketedobozt fél óra alatt, hanem simán azt mondják h ez volt rajta és kész...

szerk.:

És szerintemtem a lufthansa majdnem boldogabb lenne egy műszaki hibával, azt megnyugtatóbban tudnák kommunikálni kifelé, hogy elvégzik a szükséges átalakításokat, az emberi tényezőt eléggé nehezen tudják megnyugtatóan kizárni

Ha már 'légzésnormalizáló' gyógyszert vesz be hegybezuhanáshoz, nem lett volna egyszerűbb az öngyilkosságot is gyógyszerrel megoldania?

Tessék

Melyik feketedobozról láttál képeket? Az erősen sérültről amiből csak töredékes adatok vannak, vagy a tíz kilométerrel arrébb landoltról. Természetesen az "épen maradt" feketedoboz sem karcok nélkül kerül elő.

Nem valószínű, hogy egy utas hackeli a repülőgépről vagy a váróból. De egy karbantartó már sok kényes részhez hozzáfér egy repülőgépen. De arra is volt példa bőven, hogy illetéktelenek lazán bejutnak repterek lezárt szektoraiba.

Egy szokványos műszaki hiba kisebb kárt okozna a Lusthansanak. Ha viszont hackelhetőek a nála rendszeresített géptípusok az lényegesen nagyobb kár és nemcsak a Lufthansanak.

Még csak az egyik fekete dobozt találták meg...

Amiről meg beszélsz sima terrorizmus és szabotázs ("karbantartó"), ahhoz nem kell hogy feltörhető legyen a rendszer odarak egy időzített bombát és kész...

"Hackelhetőség" akkor lenne veszélyesebb ha a géphez való fizikai hozzáférés nélkül kivitelezhető lenne...

Ha fizikai hozzáférés nélkül hackelhető lenne egy repülő akkor sorban zuhannának le. De fizikai hozzáférés esetén valószínűnek tartom, hogy hackelhetőek. Biztonsági, mármint a rendszer informatikai biztonságával és nem a repülés biztonságával kapcsolatos patchekkel szerintem nem sokat foglalkoznak, mert akkor mindent rendszeresen újra kellene tesztelni.
Az időzített bombák ellen ma már hatékony biztonsági protokollok vannak és a lebukás is sanszos

A bombában levő vegyi anyagok detektálására ma már nagyon szofisztikált módszerek vannak. Például pont repülőtereken használt mesterséges orr.
Ha robbanás miatt zuhan le a gép az kiderül és utána könnyen eljut a nyomozás a karbantartókhoz. Ezer helyen hagy nyomot egy robbanás, még a robbanóanyag összetétele is megállapítható. Ha a repülő számítógépes rendszerét hackelik meg, ott minden bizonyíték megsemmisül a géppel, nincs nyom.

Ha valaki meg tud hackelni egy gépet talán előbb "teszteli" a képességét mielőtt felajánlaná a szolgálatait valamilyen terrorszervezetnek. Nehogy levágják a fejét balsiker esetén, és így már referenciával jelentkezik.

De kérdezd meg nyugodtan Tracer Tong véleményét is ;-)

Ugye az feltételezhető, hogy a repülőgép informatikai rendszer
nem wifi? Ha ez feltételezhető, akkor az irányítás
átvételének a kapuja egy galvanikus kapcsolat. Először is
tudni kell, hogy hol milyen kábel megy a gépben. Mondjuk
ez megoldható. Kell egy eszköz, amivel hozzáférek a kábelhez,
klimpelek egyet, rácsatlakozok a notebookommal, feltöröm a
rendszert és átveszem az irányítást. Először is egyszerre
blokkolok mindent, hogy a pilóták azt se tudják mondani a
rádióba, hogy mukk.

Ja! és nem hagyok sehol üzenetet, hogy ezt miért tettem. (Ez
kb. olyan hogy titokban átúszod az Atlanti óceánt és aztán
nem mondod meg senkinek.)

Nekem ez egy kicsit valószínűtlennek tűnik..., bár lehet,
hogy gyenge a fantáziám.

> Sol omnibus lucet.

A legújabb "fejlemény", hogy a másodpilóta korábban siklórepülővel repült a helyszín felett. Nyilván megtervezte előre az öngyilkosságot. Már csak arra kell valami frappáns magyarázat hogyan intézte el az, hogy az első pilóta pont időben menjen pisilni a wc-re.
Érdemes visszaolvasni a móri üggyel kapcsolatos cikkeket, hogyan publikálták naponta az újabb és újabb "bizonyítékokat" majd született végül jogerős ítélet az ügyben ártatlan emberek ellen.

Altalaban ugyanazon a jaraton vezetik a gepeket a pilotak, akar ki is varhatta, hogy vegre egyedul maradjon. Az ongyilkossagok nagy reszet amugy tenyleg elore el szoktak tervezni. Sokszor vegigjarjak a helyet, a lehetseges szituaciokat, hogy ugy alakuljon minden ahogy akarjak. Nekem az a fura, hogy allitolag volt egy baratnoje, de meg csak azt sem irjak, hogy "nem akart nyilatkozni". Latszolag teljesen eltunt, akar rajta keresztul is ravehettek a masodpilotat a tettere.

Ez csak fórumos ötletelés. De tudod az igencsak gáz, hogy semmivel sem komolytalanabb mint a hivatalos magyarázkodás az állítólagos öngyilkosságról.
Eltiltotta az orvos de összetépte a papírt. Tragikomikus, szánalmas magyarázkodás. Ha igaz lenne, akkor Németország nem éri el egy észak-afrikai arab állam színvonalát. Nekünk egy biztonsági őrt rendszeresen orvoshoz kell küldenünk a cég pénzén. És nem akkor kopog az ajtón a papírral, hogy orvosi okból nem végezheti a munkáját ha eltiltja az orvos (ha nem jelentkezik nyilván minden rendben van lol!), hanem arról hozza a papírját, hogy minden OK. Ha nem hozza nem dolgozhat tovább.
Az pluszpoén, hogy egy LÉGITÁRSASÁG pilótáját vizsgáló pszichiáter az állítólagos depressziós páciens kezébe nyomja az őt repüléstől eltiltó papírt, de ő mint orvos nem küld külön legalább egy e-mailt közvetlenül a légitársaságnak.

Még jó, hogy a maláj MH370-nél nem álltak elő ilyen harsányan egy közös öngyilkossági magyarázattal (de persze azért ott is felmerült), amit együtt követett el az első és másodpilóta. Mert akkor most teljesen hiteltelen lenne a öngyilkossági magyarázat.

"A másodpilóta légzése végig nyugodt lassú és kiegyenlített maradt. Akinek ilyen kötélidegei vannak az nem szokott öngyilkos lenni, ebben a megkérdezett kriminálpszichológusok mind egyetértettek. "

Az jó, hogy még nem láttál depresszióban szenvedő embert, de azért nem árt olvasni róla: http://hu.wikipedia.org/wiki/Depresszi%C3%B3

(Néhai apósom az egyik karácsony előtt mosolyogva végiglátogatta a gyerekeket/unokákat, Buddha nyugalmával hazasétált a 2. családjához, és éjjel békésen felakasztotta magát.)

Tragikus:(
Azonban nem minden depressziós ember lesz öngyilkos, és nem is minden öngyilkos depressziós. Vannak akik - én is - kételkednek abban, h egyáltalán létezik-e olyan betegség, mint depresszió. Ami felmerülhet, h az ilyen kórképek alkalmával erős gyógyszereket adhatnak a "betegnek", amik szedése mellett nem vezethetne se autót, repülőt meg pláne nem.
Nagyon furcsa ez a sztori, sebtében kiötlött, miután rácsaptak arra, h már korábban szüneteltette a kiképzését - feltehetően a gyógyszerek szedése miatt. Erről lehetett információja a légitársaságnak és erre építették fel a sztorit.
Kérdés csak az, h egy ilyen hát bizony depressziós volt, bizonyára magánéleti gondjai voltak süketelés-gombócot le tudnak-e nyomni a közvélemény torkán magyarázatként száznegyven ember halálára?
És mivel konteo szinttől nem nagyon lehet elrugaszkodni, azt is elképzelhetőnek tartom, h egy légitársaságnak vannak eleve legyártott magyarázatai, narratívái a különböző eshetőségekre, amivel valós mulasztásaikat leplezhetik. Nyilvánvaló, h nem csak a felelősség teljes elhárítása, hanem a csökkentése is előnyös számukra.

Annyira nem volt az csuklóból. Szemezgetnék a linkelt wikiből:
"aminek jellemző tünetei: lehangoltság, szomorúság, veszteségérzet, elesettség, _apátia vagyis érzelem hiánya_", "jellemzője, hogy a beteg teljesen elveszti a kapcsolatot a valósággal", "Az érdeklődés és öröm jelentős csökkenése", "Értéktelenség érzete", "Csökkent gondolkodási, _összpontosítási_ vagy döntési képesség"

Ezek mind olyanok, amik simán magyarázhatják, hogy nyugodtan, érzelemmentesen kivitelezzen egy depressziós beteg ilyet. Ráadásul lx hozott egy olyan példát is, ami sajnos első kézből példa az ellenkezőjére.

teljesen egyértelmű

a cia, norvég tőkéből, a világuralomra törő cionista pénzügyi rendszer segítségével, a gyurcsány kottájából játszva, a germanwingsel vitték a magyar családokat a plázákba vasárnap, és ettől a fiatal, egy magyar családalapításra reménytelenül vágyakozó, német pilóta, depresszióba esett, aki rálelt gyurcsány kottájára a repülőgépen, és így ön és közveszélyes gyilkos lett.

tette mindezt azért a cia, mert a germanwings nem amcsi, hanem európai gyártású röpüllőt használt. :) és ami azt illeti egy kottát is találtak a roncsok között, viszont a másodpilóta hulláját azt nem, mert azt a cia eltüntette a hegyekben titokban működő kibuc lakóival.

benne volt az mtva m1 műsorában.