Nyílt forráskódú szoftverekkel üzemel a WhiteBikes közösségi kerékpármegosztó rendszer

Címkék

Pozsonyban működik egy nyílt forrású, közösségi kerékpármegosztó rendszer, a WhiteBikes. Azután hozták létre, miután a város sikertelenül próbált finanszírozni egy hasonló programot. A WhiteBikes első felhasználói adományozott, ugyanazon lezárókóddal ellátott kerékpárokat osztottak meg egymás közt. Igény mutatkozott egy rendszerre, amely többé-kevésbé automatikusan működik anélkül, hogy manuálisan kelljen beavatkozni a kikölcsönzési folyamatba (például, hogy szükség legyen valakire, aki kiadja a kerékpárokat).

Első körben megszületett az smsBikeShare. A WhiteBikes-nak három hónap alatt lett egy működő rendszere és egy 30 fős napi felhasználói tábora. A rendszer mögött dolgozó szoftvercsomagot továbbfejlesztették és megszületett a jóval nagyobb funkcionalitással bíró Open Source Bike Share.

Szoftveres oldalon PHP/JS kombót, Bootstrap-et, Bootstrap validator-t, JQuery-t, MariaDB-t használnak.

Noha a rendszer jelenleg még csak pilot módban üzemel, már több mint 50 kerékpárjuk és 70 felhasználójuk. A felhasználók 67%-a aktív felhasználó, ami azt jelenti, hogy az elmúlt néhány hónapban legalább egyszer kölcsönzött ki kerékpárt. 2015 tavaszán további bővítést terveznek.

Részletek itt.

Hozzászólások

Helyes, mostmár csak azt kéne megoldani, hogy legyen elég bátor ember, aki biciklivel kimerészkedik a pozsonyi utakra.

A dakoták hírközlési rendszerét nem befolyásolják a mágneses viharok.

Szerintem egyáltalán nem durva a biciklis közlekedés, elég normálisak az autósok is, sok a biciklis, legalábbis Pesten biztos. Sok ember egyszerűen fél, zavarja őket, ha megelőzi a kocsi, ha menni kell stb. Utálom amikor az emberek a járdán mennek, azért be is szoktam szólni, bringa az útra való. Én sokat megyek a városban bringával, semmi probléma sem szokott lenni, igaz én 30 fölött megyek általában, rövid utakon szeretem nyomni neki.

Nekem ambivalens tapasztalataim vannak. Az autósok többsége udvarias, de az a kisebbség, akik hanyagságukkal, figyelmetlenségükkel, agresszív akarnokságukkal, szabálytalan öntörvényűségükkel az életemre törnek, elég magasan tartják az adrenalin szintemet, és szubjektív úgy tűnik miattuk, mintha sok bunkó autós lenne az utakon. Valójában 10 - 15 %-ra becsülöm őket, de amit művelnek, az elképesztő.

Legutóbbi, ugyan nem kerékpáros élményem. Megyek át a kijelölt gyalogátkelőhelyen, a zebra második felénél járok, nekem itt jobbról jön az autó, balról megadták az elsőbbséget a zebra első felén. Normális gyalog tempóban mentem, nézek rá, kb. 60 km/h-val közelít, cseppet sem lassít. 10 m-en belül már muszáj voltam ugrani, mert néhány tized másodpercem volt addig, amíg elüt. Itt már nem tudott volna megállni, ha akar sem. Tehát autósunk eldöntötte, hogy mindenképp én, a gyalogos ugrok, vagy ha nem, letakarít az útról nyers erővel. Az ilyenek ellen tehetetlennek érzem magam.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Kíváncsi lennék, hogy hogyan akadályozzák meg, hogy egyesek "elfelejtsék" visszavinni a bringákat...

--

nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"

Szűrőt alkalmaznak.

"Every new user needs two recommendations from existing users and is then trained by one of the experienced users at the Bike Kitchen. This way there is responsibility placed on the recommending users as well as on the new user. Only one bicycle has been stolen since the system's launch. A user left it unlocked in front of a shop while grabbing a quick snack."

--
trey @ gépház

És mi történt ezzel az emberkével? Kitették? Kifizettették vele a bringát?
Mellesleg, ha le is van zárva, akkor is csak egy erővágó olló kell, és már lehet is vinni. Sokan csinálják is.
Ezért is nem zárom le a bringámat sehol sem, mert féltem.

--

nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"

Nem. Nyilván úgy értettem, hogy bringával bringázni megyek vagy melóba. Onnan meg nem viszik el.
De ha a városban egy utcán lezárnám, 10 perc múlva már nem lenne ott. :(

--

nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"

Lehet bármilyen U lakatod, ha nem tanulod meg hova kösd ki a vasat, akkor lehet tényleg 10 perc alatt elviszik.
Ha meg jó helyen kötöd ki, akár egy csomóra kötött spárga is elég. :D
Na jó, ez azért túlzás, de rengeteg helyen van olyan épület amin van kamera, illetve a köztéri kamerákat sem kell kihagyni a számításból, sok helyen le tudod kötni ezek látószögében. No meg fontos, hogy emellett forgalmas helyen legyen lezárva a vas.
- - - - - - - - - - - -
Karom erős, szívem bátor, Grabovoj-szám generátor!
300hsz feletti topicot nem olvasok.

szerintem félreérted: az én olvasatomban arról van szó, hogy egy sor helyen nem tudod U-lakattal semmihez sem odakötni, mert a lakat méretei, merevsége nem teszi lehetővé (nyilván most nem "kijelölt kerékpártárolóról" beszélek, hanem olyan helyzetekről, amikor vadászni kell a közelben valamilyen jól rögzített oszlopot/rácsot/..., amihez odaköthetnéd, anélkül, hogy pld. a gyalogosforgalmat zavarnád, stb.)

Nem értettem félre, évek óta Bordót használok, ez nem sokkal rugalmasabb egy U-lakatnál. Mindenhová biciklivel járok, ehhez képest ha százból egyszer van olyan eset amikor nehezebb találni értelmes helyet a lezáráshoz. Ekkor is sikerül. A gond inkább az, hogy szinte nincs olyan eset, hogy a záram gyengébb lenne mint amihez kötöm. A P alakú vastag tárolót könnyebb kirugdosni a helyéről mint kinyitni vagy elvágni a Bordót.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

google://tolvajkergetők site:index.hu
google://tolvajkergetők site:cink.hu
google://tolvajkergetők site:444.hu

És mintha Aga sem akkora lelkesedéssel írta volna azt az "Aha..."-t fent, de lehet, én értelmezem félre.

Ha már, beleolvastam az egyik cinkes cikkbe, s ez nagyon tetszett:
Ugyanígy az is hidegen hagy, hogy - mivel az ellenkezője bízvást nem állítható - ez esetleg egy alapból jó szándékú civil kezdeményezés. Azért nem, mert a videóikban csak ezeknek a bringáknak a tolvajait hajtják fel a jómódú közösség érdekében, de azzal nem foglalkoznak, hogy ki lopta el a tolvajok életét.
LoL
--
blogom

Na jó, akkor leírom.
Ez egy kizárólag üzleti alapon működő társaság, akik állítják, hogy semmi nem jó az ő GPS nyomkövetőjükön kívül. Az egy dolog, hogy az is fillérekből, vagy pár trükkel nagyon gyorsan kijátszható. A másik, bemutatják az összes zár hibáját, ami azért rendkívül káros, mert a tolvajok is nézik őket.
Kizárólag a kisembereket csesztetik, akik ugyan megérdemlik, de az üzemszerűen maffiaszinten működő kerékpártolvaj szervezeteket valamiért mégsem merik szurkálni.
Olyan helyre sosem került még csaligépük ahol kiemelten tolvajveszély van. Közelében már voltak, de csak, hogy elmondják ott is akcióztak. Pl. a BME másik, kevésbé veszélyes oldalát találták meg.
Két konkrét esetről van közeli infóm, amikor nagyon félre mentek. Az egyik, amikor egy többszázezres gépet hurcoltak körbe a boltokban, fillérekért kínálva, és betalálták az egyik barátomat is. Ő egy valóban becsületes arc, és eléggé jól is él (főleg a felesége miatt, de ez most tárgytalan), tehát nincs szüksége buta stiklikre pénzszerzés céljából. Konkrétan azért gondolkodott a megvételén, hogy visszajuttassa a gazdájához, amit persze utólag igen nehéz lenne bizonyítani. Mindenképp befeketítették volna, ha nem derül ki időben a turpisság. (Meg az is segített, hogy több törzsarc a bolt körül körbeállta a srácot, mégis honnan van a szajré.)
Másik eset, amikor egy egyszerű biztonsági őrt hoztak hosszú évekre nehéz helyzetbe. Vele véletlen találkoztam, egy barátnőm ismerte régről. A videóban persze az látszik, hogy ő szánt szándékkal megvett olcsón egy sokkal többet érő biciklit egy tolvajtól, és mint egy orgazda van beállítva.
A valóságban szegény szerencsétlen egy hirdetésen keresztül talált egy eladót, és abszolút nem ért a biciklikhez. Azért vette, mert nem túl gazdag, és BKV helyett biciklivel járt, de előtte pár héttel ellopták a vacak járgányát. Nem egy hazug csaló, anno cukrászdája is volt, míg át nem verték és kicsalták tőle. Viszont az eset után, a videó miatt három munkahelyről rúgták ki, az őrigazolványát is elvették, amit ugyan visszakapott mert nem volt vétkes, de azért az sem egy napig tartott.
Amit gabu írt, hogy „hosszú évek munkája” csak azért akasztott meg, mert azt még anno mi indítottuk el, kevésbé híres de látványos akciókkal. A „Sodronyzárat soha!” matricák a városban pl. saját termések, de nem egy alkalommal vágtunk el emberek előtt ugyanolyanokat amiket használnak, hogy vegyék észre mit ér. Ezt manapság is művelem, mégsem bántok, teszek tönkre vele senkit. Ne hidd hogy a fenti kettő példa egyedi eset.
Ettől függetlenül én is leginkább felkötném a tolvajokat, de magasabb szinten kezdeném.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Nekem azért vannak kételyeim a tolvajmaffiával kapcsolatban. Inkább gondolom azt, hogy az egész olajozott gépezetet a kisemberek működtetik. A tolvajnak etetni kell a gyereket, az orgazda csak jót akart mindenkinek és mindenki úgy van vele, hogy ha nem ő csinálná meg, akkor megcsinálná más.
Nem kell ide maffia, megy ez mint a karikacsapás.

Ha mindenkinek U-lakatja lenne, nemhiszem, hogy kevesebb lopás lenne, csak más szerszámmal indulna neki a tolvaj. Az U-lakatban szerintem leginkább az adja a védelmet, hogy bőven vannak még akik sodronyt használnak.

>Ez egy kizárólag üzleti alapon működő társaság

"A SpyBike-ból, amíg gyártották, alig egy tucatot adtunk el másfél év alatt. Sem egyben nem veszik meg, sem havidíj ellenében. Nem és kész."

ne fáradj a gyermeteg lejáratási kísérleteiddel.

> Az egy dolog, hogy az is fillérekből, vagy pár trükkel nagyon gyorsan kijátszható.

mert csak. nem baj, neked elhisszük. tudom, nem mondod meg hogyan, mert:

>A másik, bemutatják az összes zár hibáját, ami azért rendkívül káros, mert a tolvajok is nézik őket.

igen, az eddig teljes sötétségben bolyongó tolvajmaffia végre felvilágosodott! ezért is van az, hogy azóta felfele ível a biciklilopások száma. ja, nem.

> Olyan helyre sosem került még csaligépük ahol kiemelten tolvajveszély van.

>részegen hupozok

>Két konkrét esetről

hű, kettőről is? nem semmi.

> Ő egy valóban becsületes arc ... nincs szüksége buta stiklikre ... gondolkodott a megvételén

hát persze. utólag mindenki "becsületes", és "gazdag", továbbá "nincs szüksége lopott bicikli vásárlására", és "csak vissza akarta adni" (call 911?)... aztán mégis megteszi. mert kényszerítik.

>egy egyszerű biztonsági őrt hoztak hosszú évekre nehéz helyzetbe, megvett olcsón egy sokkal többet érő biciklit egy tolvajtól. Azért vette, mert nem túl gazdag

ja hát megélhetési orgazda? az kérem mindjárt más a hupper szemében! a kedves - biztos kulák - tulajdonos meg nyelje be a kárt, éltesse a tudat, hogy a szegény bűnöző réteg motorizálásához nagy segítséget nyújtott.

> azt még anno mi indítottuk el, kevésbé híres de látványos akciókkal

a "sikeres" szót azért még te se merted belehazudni a mondatodba

>A „Sodronyzárat soha!” matricák a városban pl. saját termések

igazán?.. (google: 0 hits)

>Ezt manapság is művelem

nos, nagyon ügyes vagy, ó matricás hőse a társadalomnak

az amúgy miért van, hogy (saját bevallásod szerint) olyan ismerősi körből kerülsz ki, amelynek - hogyhogy, hogyhogynem - állandóan ütközése van a tolvajok kézre kerítésére specializálódott civil szervezetekkel? :O

Most hogy hatvanadszorra tiltottak ki vettem észre, hogy fenti kommentemet is kiraktad a dicsőségfaladra. Korrekt leszek, kiegészítem. Így lesz teljes a mirrorod:

Ezek szerint nem jött be nekik a spybike biznisz. Ezért van az, hogy a vezetőjük most pénzt kunyerál a működéshez, természetesen jogi okokból (?!) a saját számlájára. Ahha...

„...nem mondod meg hogyan...” Ha akarod: GPS elég könnyen elveszti a jelet, elég egy nagyobb épület alatt, mellett megállni egy ideig, de van olyan fémszövetes háló, vagy akár ugyanilyen ruhaanyag amivel letakarva megszűnik a jel. Utóbbiak sem drágák.

„...hogy azóta felfele ível a biciklilopások száma...” Nem azóta, folyamatosan felfelé ível.

„hű, kettőről is? nem semmi.” Igen, ez a kettő ami teljesen közeli és személyes. Ezenkívül is tudok sokról, nem mintha számítana, nem egyedi esetek. No meg sosem HUP-oztam részegen, nem szoktam inni egyáltalán. Nem tudom honnan jött ez neked.

„...hát persze. utólag mindenki "becsületes", és "gazdag"...” Pont az ilyen beröfögések miatt írtam le. Neki nem utólag kellett okoskodni meg mentegetőzni, mint írtam másképp oldódott meg a dolog. Amúgy nyilvános volt a történet az oldalán is, elég népszerű kerékpáros bloggerről van szó. Sajnos nekem nincs gyűjtőoldalam mint neked, de amúgy is ügyesebb vagy a keresésben mint én, meg fogod találni ha érdekel.

„ja hát megélhetési orgazda?” Nem, pont nem az. Bizonyítottan nem. Le is írtam, a bíróság is megtette. Ezt nehéz félreértelmezni, de látom sikerült.

„a "sikeres" szót azért még te se merted belehazudni a mondatodba” Belehazudni nem kell, mert kis mértékben tényleg sikeres dologról van szó. Viszont nekem az nem tekinthető sikernek ha valakit látványosan megalázok, mert mondjuk a zárkupec átvágta azzal, hogy a megvásárolt zára a biztonság megtestesítője, pedig nem. Ez ilyen jellemvonás beli kérdés. Viszont látványos, mert felhívja a figyelmét arra, hogy azzal a madzaggal semmit nem ér, és leginkább azonnal rohan venni egy értelmesebb zárat. Ez már siker, de közvetlen közöm nincs hozzá. Meg celeb sem vagyok.

„(google: 0 hits)” Hát igen, a kiragasztott matrica az egy olyan fizikai kiterjedése a síknak, amelynek a látványát sajnos csak úgy tapasztalhatsz meg, ha a városban nem virtuálisan hanem két lábon vagy két keréken közlekedve haladsz előre, néha-néha megállva. Az ilyet még nem listázza a gógle, még akkor sem ha a streetview lassan már a tanyákról is készít belső felvételt. Én is nagyon geek vagyok, de azért annyira nem, hogy kiragasztott matricákra is a neten keressek rá. Ha majd a következő nickeddel itt (!) rákérdezel hogy néz ez ki, csinálok neked róla képet.

„az amúgy miért van, hogy (saját bevallásod szerint) olyan ismerősi körből kerülsz ki, amelynek - hogyhogy, hogyhogynem - állandóan ütközése van a tolvajok kézre kerítésére specializálódott civil szervezetekkel? :O”
Kicsit rossz oldaláról közelíted meg a dolgot. Igen, egykoron sok kerékpáros civil szervezettel voltam kapcsolatban, némelyikkel igen mélyen. A tolvajok kézre kerítése nekünk is célunk volt, akár kergetőknél radikálisabb megoldásokkal. Viszont mi nem csináltunk belőle showt, és nem csak bizonyos embercsoportokat pécéztünk ki. A dicsőségfal listázasod, és az itteni utolsó mondatod alapján te itt arra utalsz, hogy én egy kerékpártolvaj csapat feje lehetek. Nos emiatt kezdtem el írni ezt a válaszomat. Ez pont annyira a fordítottja, mintha azt mondanád én fasiszta, fajgyűlölő vagy náci nézeteket vallok, mert a múltkor írtam egy punkzenekarról.
Végül elnézést, hogy későn vettem észre, későn reagáltam, nem jelezted a szokásos „added” jelzővel a problémádat.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

A "bizonyos embercsoportok" alatt félek nem a kerékpártolvajokat értetted, antirasszista matricáshőse a társadalomnak :) Szerintem teljesen felesleges tovább mosakodnod, már az is szép jellemrajz volt hogy inkább 20 napot vártál hogy Gabut kibannolják és csak utána mertél neki válaszolni, de a lopott árút tudatosan megvásárló barátodra is csak annyit tudtál felhozni hogy "a bíróság elhitte neki" ;)

Nekem egyáltalán nem kell mosakodnom senki előtt. Gabu előtt meg pláne nem. Jól tudom, hogy olvassa ezt is itt. Mivel nem tartom érdemesnek arra, hogy itt válaszoljak neki, kivéve, ha felrak a dicsőségfalára és ezt véletlen megtudom, ezért történt meg most. De gondolom tudsz olvasni, leírtam feljebb.
Igaz, valszeg nem az értő olvasók közé tartozol, amit az is bizonyít, hogy nem csak a bíróság szerint volt ártatlan az arc, tudatosan sem vett lopott árut, vagyis köze nincs egy orgazdához, ezt fentebb is leírtam.
Ahhoz különösen gratulálok, hogy engem fikázol egy tényleg, bevallottan fajgyűlölő, azaz rasszista gyökér ellenében, akit többször tiltottak már ki innen mint ahány alsógatyát hordott életében. Az „egyetlen akit a magyar wikipediáról örökre kitiltottak” címről ne is beszéljünk.

Mindig is antirasszista voltam, egykoron radikális megmozdulásokkal, ezt nem tagadom. Hős nem vagyok, sosem leszek, ez a pozíció nem érdekel. Az elmúlt öt évben én nem ragasztottam ki semmit sem közterekre. Már az is elmúlt.
Ezen az oldalon bármilyen IT témában le lehet engem szólni, elviselem, még ha nem is mindig jogos. De kerékpárosban nagyon-nagyon apró a valószínűsége, hogy bármelyik HUP tag fanatikusabban kerékpáros mint én. Pont emiatt megvádolni engem, mint egy a kerékpártolvajok melletti ember, sőt, ennek még akár csak a halvány sugallata is olyannyira nonszensz gondolat, hogy soha az életben nem feltételeztem volna miszerint valaki ezen gondolat mellé állna. Hacsaknem Gabu új megszerzett fikanickje van a háttérben, és már az első hozzászólásra lebukott, bár az eddigi HUP-os munkásságodból simán csak egy primitív troll vagy. Nem baj ezennel megtudtam, hogy téged is ugyanúgy kell kezelni mint a barlangi társaidat, el kell menni melletted ha mormogsz. Etessen téged a gondozód, ha már kint van az tábla.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Ok, nem az egyetlen, ebben az egyben igazad van. Nem követem a söpredék aktivitását.
Hallottam már arról az agybetegségről ami miatt az ember nem tudja értelmezni a jeleket, de amit nagyjából felfog belőle azt próbálja az alacsony értelmi képességének megfelelően visszaismételni. Fórumban még nem találkoztam a jelenséggel, ez is megtörtént.
Ez ismét félrement; Anarchista ≠ liberális, Kerékpárfan ≠ biciklitolvaj. Sajnálom a tévedésed, de ne légy miatta depressziós. Egyszer majd sikerül. A fogyatékkal élők is lehetnek sikeresek, még akár az általad próbált trollkodásban is, de ezt még gyakorolnod kell.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

>google://tolvajkergetők site:index.hu
>google://tolvajkergetők site:cink.hu
>google://tolvajkergetők site:444.hu

jaj ezek tök jó kazár hitéleti folyóiratok, amiket én is gyakran olvasok amikor vallási kérdéseim vannak, de ezen kívül, ugye, mint az idézetből is látható...

van-e bármilyen hivatalos statisztikád arról, hogy mit "köszönhetünk" nekik?

szerintem egy igen káros társaságról van szó, és amellett meg főleg nem tudok elmenni szó nélkül, hogy pld. valamelyik otthagyott "tolvajbringát" (amivel a tolvaj érkezett, mert persze nem tudták elkapni, mert ugye ők akarják elkapni a tettest, meg ..., a rendőrséget majd csak akkor értesítik, ha .... tudtommal nem hiába "romlott meg a viszony" a kerületi kapitányságokkal) "megbabrálták", azaz az otthagyott járművet balesetveszélyes állapotba hozták, és még erre büszkék is...

az én szemembe semmivel sem jobbak a tolvajoknál,

szerkesztés: mielőtt valaki rákérdezne, megkerestem az általam kifogásolt viselkedést bemutató részt: Tolvajkergetők 14.: Slender Man 9m31s

Nem is kell jobbnak lenniük a tolvajoknál, hatékonyabbnak kell lenniük. Jobb országokban a bűnözőknek semmilyen joguk nincs, az, hogy egy kicsit megbabrálták a bringáját ami valószínűleg nem is volt a jogos tulajdona, azért igencsak lightos cselekedet. Valószínűleg amikor visszament a bringáért egyből kiszúrta hogy valami nincs rendben, így kénytelen volt gyalog távozni, ami segíthetett volna elkapni őt.

addig "lightos cselekedet", amíg nem történik belőle baj, vagyis nem...

a tolvaj elküldi a kisöccsét, hogy hozd má' haza a bringám, otthagytam a ..., a srácra nem figyelnek, az felpattan rá, és pofára esik, vagy becsúszik egy autó alá, vagy ő üt el valakit, mert nem tud megállni, hiszen a "jó emberek", mint a videón is látszik megbabrálták a kerékpárt...

szerintem a bírót nem fogja meghatni, hogy kié a bringa, és az sem, hogy indulás előtt a vezetőnek ellenőriznie kellett volna a jármű műszaki állapotát, mert

2012. évi C. törvény
...
XXII. FEJEZET

A KÖZLEKEDÉSI BŰNCSELEKMÉNYEK

A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény

232. § (1) Aki közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozéka megrongálásával vagy megsemmisítésével, akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel, közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával vagy más hasonló módon más vagy mások életét vagy testi épségét veszélyezteti, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
...

forrás: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200100.TV

lehet, hogy anno jót akartak, meg most is "ez vezérli őket", de "elszaladt velük a ló"...

életszerű feltételezés, hogy tud a bátyus viselt dolgairól, de ugye azt te sem gondolod komolyan, miszerint ezért balesetet kellene szenvednie egy harmadik fél önbíráskodása miatt?

szerkesztve: tfh. te ütnéd el, megnyugodna a lelkiismereted attól, hogy egy biciklitolvaj társtettesét csaptad el? lehet, hogy igen, de az is lehet, hogy nem... (nyilván felesleges ezen görcsölni, mert vélhetőleg nem kerültél még ilyen helyzetbe, és remélhetőleg nem is fogsz)

ilyenkor kerülnek elő a null kilométeres nickek

>van-e bármilyen hivatalos statisztikád
>szerintem egy igen káros társaságról van szó
>tudtommal (okay, i guess)
>az én szemembe

hogy mibe bele?

>semmivel sem jobbak a tolvajoknál
>a tolvaj elküldi a kisöccsét, hogy hozd má' haza a bringám

hhhnnnnggg!!

> lehet, hogy anno jót akartak, meg most is "ez vezérli őket"

és ez máris több, mint amit rólad el lehet mondani

>"elszaladt velük a ló"

puff egy közhely. well said

nem ide tartozik, de ezért nem írnék privátban:

igen, igazad van: 5 év alatt a huszonvalahány hozzászólás nem sok, és te biztosan tudod azt is, hogy előtte mennyi ideig voltam csak vendég/szemlélődő,

és igen elírtam, de az én szememben csak egy kötekedő * vagy és nyugodtan felvehetsz a listádra is (a * helyére olyan sértést helyettesíthetsz be, amilyet csak akarsz, tudod: mindenki magából indul ki, csakhogy még egy közhelyet írjak, és azért, hogy örüljél)

szerkesztés: esetleg leírnád ide publikusan, hogy az általad belinkelt két képpel mit akartál a tudtomra hozni, mert nem igazán tudok mire asszociálni, és kíváncsi vagyok (feltételezem nekem címezted őket, hiszen az én hozzászólásomra válaszoltál), köszönöm,

Győr, de szerintem bármely másik városban is ilyen rossz a helyzet.
Hiába, manapság ez Magyarország... :(

Azért kíváncsi lennék, hogy ha esetleg valahogy ki tudnánk küszöbölni a lopás faktort, és egy bringát sem vinnének el, akkor Magyarországon (pl. itt Győrben) életképes lenne-e egy ilyen megoldás? A szoftver már úgyis adott. :)

--

nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"

Kontra első fék nélkül nem egy életbiztosítás, most városba egy kontrás bringám van, de elől azért van egy elég erős dobfék.

Nem satu fékkel kell megállni, egyébként a módszer az, ha csúszik a talaj, hogy egyszerre fékezel a kettővel és ha a hátsó csúszik akkor nem növeled az első fékerejét, mert akkor az is megfog csúszni és gáz van. De ha tudod használni rendesen akkor sokkal gyorsabban megtudsz állni az elsővel, a fékerő nagy része az első fékre esik. Általában elég gyors vagyok, rövid távokon főleg szeretek gyorsan menni, szóval nem nagymama tempóban haladok.