Érkezik az első Ubuntu Phone telefon

Címkék

A Canonical ma bejelentette, hogy következő napokban érkezik az első Ubuntu Phone-t futtató telefon. A készülék a BQ-tól jön és nem más, mint a már meglevő, androidos Aquaris E4.5 ubuntusított verziója. Úgynevezett "Flash Sales"-ek keretében lehet majd hozzájutni a készülékekhez 170 eurós áron. Több európai szolgáltató is árusítani fogja SIM kártyás csomagban.

A telefon 4,5 hüvelykes, 540x960 felbontású kijelzőt, 1,3GHz-es quad-core MediaTek Cortex A7 processzort, 1GB RAM-ot és 8GB belső tárterületet kínál. Hátul 8 megapixeles, elöl 5 megapixeles kamera található benne.

[ Ubuntu Insights bejelentés | Engadget cikk ]

Hozzászólások

Igyekszem egyet elcsípni, már nagyon várom...

Nem egészen, mert ők nagyon saját C++-os, semmivel nem API kompatibilis toolkitet hekkeltek össze ami a Qt legnagyobb előnyét a portolhatóságot vette el.

Talán a Sailfish és a Meego áll a legközelebb az ubuntu Touch-hoz. Annyira, hogy az egykori Meego alkalmazások pik-pak portolhatóak Ubuntu Touch-ra.

Ebből is látszik, hogy alapvetően jó döntést hoztam amikor rövid (zérus) mérlegelés után a marketing és sales szakma helyett a szoftverfejlesztés irányába indultam el :D

Én tényleg nem tudom, hogy hogyan kell jól eladni egy telefont, vagy egy okostelefont. Lehet vele például telefonálni, meg üzeneteket írni/fogadni. Van benne frankó böngésző és lehet fele fészbúkolni ezerrel. Lehet fele vidót felvenni, fényképezni. Hogy szebb vagy nem azt én nem tudom, nem értek hozzá. Az biztos, hogy menő dolog nem ugyanazt a google reklámpumpa adatattolvajt használni mint mindenki más. Ha ubuntu telefonod van akkor esélyesen kérdezik meg tőled, "hogy jééé, ez miez?" Aztán milyen hipermájerság egy kocsmában valakinek azzal előjönni, hogy ez egy közösségi fejlesztésű, nyitott és fair rendszer. Az NSA sztori megvan? Na, ez olyant nem csinál... bele lehet nézni, tényleg nem.

Én egyébként azért fogok ilyent adni az anyukámnak mert csinálok rá egy saját adat szinkronizáló szolgáltatást ami a privát felhőről a mama telcsijére rakja a legfirssebb unokás képeket :) és a mama képeit pedig felrakja a felhőbe akkor amikor a mama belép a lakásába :) Én mint mérnök ezért vennék ilyent... mert hekkelhető. Pont ugyanazért amiért tegnap is egész nap lelkesen buheráltam a RasoberryPi2-t. Szerintem ha százmillóknak nem is, de szerintem 1-2 millió felhasználónak ilyen szempontok alapján el lehet adni egy jó eszközt. Valóban... az andoridos appok nem fognak futni rajta.

> Aztán milyen hipermájerság egy kocsmában valakinek azzal előjönni, hogy ez egy közösségi fejlesztésű, nyitott és fair rendszer.

Szó szerint semennyire, aki nem informatikus, az ezzel nem törődik. :) Még az informatikusok közül sem mindenki.

Ha az a cél, hogy belőjétek valahova a desktop Ubuntu részesedése alá, akkor persze. Ha eladható terméket szeretnétek belőle csinálni, akkor azért elég rossz az irány.

Ezzel nem értek egyett. Teljesen átlagos emberekkel el lehet beszélgetni a fair trade kávékról, organikus tejről, fenntartható fejlődésről. Ennek mindnek része a közösségi teljesítmény. Nemcsak meggyőződésem, te konkrétan és tényszerűen tudom is, hogy van a fogyasztóknak egy jelentős szegmese akik fogékonyak az ilyen sztorira.

Az, hogy milyen picai részesedés a cél azt nem tudom.

Az Ubuntu Desktop "piaci" részesedését senki nem méri, mert ingyenes termékként nem piaci résztvevő. A becslések 1-3% közé teszik, ami szerintem inkább 1%. Ha ezt célozza meg az Ubuntu az okostelefonok picán akkor az nagyon szép lenne. 2014-ben 1.3 millárd okostelefont vásároltak szerte a világon. Ennek egy százaléka is 13 millió. Egy év alatt. Én azt mondom, hogy ha a piac 0.1%-t sikerül az ubuntu phone-nal megszerezni, akkor az 1.3 millió eladott telefont jelenti. Viszonyítás képpen a Nokia N900 a teljes élettartama alatt 750 ezer példányban került piacra. Az N9 2011Q4 és 2012 évben 1.4 millió példányban kelt el.

Nem hiszem, hogy logikus dolog egy platform irányát rossznak tartani pusztán azért mert az első évben nem a világuralom a célja, hanem a tisztes szereplés és jelenlét.

+1
Főleg, hogy a kezdeti botladozások megvoltak az Androidnál is, és sok év és megannyi munkaóra van mögötte, nem is beszélve az anyagi és egyéb erőforrásokról. Első körben a cél pl. a Firefox OS-t lenyomni.
Oké, hogy ára alapján egy átlag vásárlónak jobb döntés egy Androidos telefon, de ez változhat később.

Elfogult vagy, mert kollégák voltatok ;)

A fenti device hardvere erősen hasonlít a Xiaomi Redmi S1-hoz. Ha az ilyesmire, vagy pont erre egyszer rá lehetne rakni kb. annyi nehézséggel mint egy desktop Linuxot egy átlag pc-re, már semmi probléma nem lenne. Később simán lehet a használóból dedikált hardvert vásárló.
Ha egy nappal korábban jön ez a hír, nem vittem volna vissza a Redmit.

Jelenleg egy TOHKBD-s Jollát tervezek venni, nem tudom mi fog hiányozni a Maemo/N900-ból. Ugyanígy vagyok az Ubuntu touch-csal. Kevés információ jut el hozzám, pedig a célközönség én vagyok és a hozzám hasonlóak, akiknek nem hátrány hanem előny a Linux alap. FirefoxOS nagyon távol áll tőlem. Droidos cuccok sem a kedvenceim.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Hat pc-n is elerte a microsoft a recovery particio intezmenyet...

(Gyartok altal haxolt windows telepito cd-k demo office-szal osszecsomagolva 20GB-on...)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

És semmi esély nincs arra, hogy a tiétek -ahogy fentebb írtam- viszonylag könnyen felrakható legyen legalább a listában lévőkre?
Most azért ehhez több nagy levegő kell mielőtt belekezdenénk.
Mostanában miliárdszám vásárolt mediatek chipesből is csak a címbeli van a listán.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

"Én egyébként azért fogok ilyent adni az anyukámnak mert csinálok rá egy saját adat szinkronizáló szolgáltatást ami a privát felhőről a mama telcsijére rakja a legfirssebb unokás képeket :) és a mama képeit pedig felrakja a felhőbe akkor amikor a mama belép a lakásába :)"

Ez iPhone esetén most is megy a beépített eszközökkel...

--
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!i

"Ez iPhone esetén most is megy a beépített eszközökkel..."

Egyrészt én privát felhőről beszéltem és az általam meghatározott wlan közelségében való szinkronnal. Ezt is tudja az iPhone?

Másrészt egy iPhone ára még akkor is 100 ezer felett van ha használt vagy régebbi modell. Ez a bq pedig 50.

Én egyébként azért fogok ilyent adni az anyukámnak mert csinálok rá egy saját adat szinkronizáló szolgáltatást ami a privát felhőről a mama telcsijére rakja a legfirssebb unokás képeket :) és a mama képeit pedig felrakja a felhőbe akkor amikor a mama belép a lakásába :) Én mint mérnök ezért vennék ilyent... mert hekkelhető. Pont ugyanazért amiért tegnap is egész nap lelkesen buheráltam a RasoberryPi2-t.

Ez erdekel. Ha van valami hasznalhato alap, akkor szolj legy szives.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ezen lesz mar desktop mod vagy ez kizarolag a touch Gui-val lesz elerheto?

Erről már volt máshol szó. A video kimenet alatt én azt értem, hogy a komplett display szervert, kompozitort, shell-t egy video csatolón (hdmi, svga, stb) kitolja egy külső kijelzőre. Ez az ami csatlakozó hiányában nincsen.

A videó mint multimédiás tartalom stream-elésének lehetőségeiről én nem tudok. Ha kell, akkor majd lesz ilyen fícsör. Vélhetőleg nem a legelső kiadáson.

Itt egy videotutorial csak neked:
https://www.youtube.com/watch?v=1EV3xZykn2I

Itt egy tutorial 2011-bol(!), hogy meg lehet csinalni:
http://realmike.org/blog/2011/02/09/live-desktop-streaming-via-dlna-on-…

Igazabol nekem mindegy melyik technologiat tamogatja (chromecast, dlna, airplay, miracast, wi-di, sajat udp ffmpeg alapon), csak legalabb egyet tudjon, hogy lehessen demozni egy TV elott.

Itt egy demo windows 8.1 tablettel:
https://www.youtube.com/watch?v=qQo6fgJ6eqU

Itt egy demo Android telefonnal:
https://www.youtube.com/watch?v=L0UTWzMEfJY

Egy masik demo Android telefon + chromecast:
https://www.youtube.com/watch?v=e-gooWoLTho

Itt egy demo ipad-del:
https://www.youtube.com/watch?v=Bblicmvaf4c

Itt egy demo Macbook-kal:
https://www.youtube.com/watch?v=1Cyki4OONnc

Itt egy custom megoldas raspberry pi-jal:
https://www.youtube.com/watch?v=1EV3xZykn2I

(en azt hittem, az elozo threadbol megertetted, hogy ez fizikailag lehetseges)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Osszefoglalom:
Az elozo threadben (ablakos mod mobiltelefonon) emlitettem, hogy ezt inkabb egy nagyobb kijelzon, pl. TV-n kellene demozni.
Erre mondtad, hogy nincs rajta video kimenet.
Erre irtam, hogy nem muszaj kabelnek lennie egy videokimenethez.
Itt ment az ertetlenkedes.
(szunet)

Ebben a threadben egy fuggetlen erdeklodo szinten felvetette,
hogy nem kell kabel a desktop shareinghez.
Ott visszalinkeltel az elozo threadre, mert te videokimenet alatt komplett X servert ertesz (itt vajon mi az ok-okozati osszefugges?).

Es a vegen megallapodunk abban, hogy a telefon ezt nem tudja,
es *teged* ez nem erint.

Konvergencia, ubuntu phone, 2015.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Értem, szerinted nagyon fontos dolog a desktop sharing és szégyellje magát az Ubuntu phone, hogy ezt nem tudja. Én ehhez a témához nem értek és nem is érdekel. Biztos van az Ubuntu csapatban olyan akit érdekel. Ha kérdésed van akkor gyere az #ubuntu-touch freenode csatornára vagy a ubuntu-phone@lists.launchpad.net levlistára és kérdezd meg a display server és a Unity fejlesztőket. Biztos vagyok benne, hogy minden kérdésedre korrekt és egyenes választ adnak.

Én továbbra is azt mondom, hogy ezen bq eszközre készített Ubuntu kiadásnak nincsen ilyen fícsöre. Lehet, hogy lesz, de most nincs.

szerintem mobiltelefonon ablakos alkalmazasoknak desktop sharing nelkul nincs ertelme.

A konvergenciat nem en hoztam fel....
Konvergencia desktop sharing nelkul szinten ertelmetlen.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Lehet tenyleg valami alapvetot ertek felre.
Nekem a Konvergencia (amit Mark is emleget 1:30 korul a fenti videoban) ugy jott le, hogy van egy mobilod, amit "dokkolsz" es teljes erteku desktop lesz belole.

Jott egy techdemo, hogy lehet mobilon az alkalmazasokat ablakokban inditani.

En a fejemben a kettot osszekotottem.

Nem jol ertem?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Én nem tudom, hogy te hogy érted. Az fix, hogy a két dolognak egymáshoz semmi köze nincsen.

A konvergencia felé egy rögös és hosszú út vezet. Ennek az útnak az egyik lépése az, hogy az alkalmazásokat kezelő shell adaptálódni tudjon bármelyik környezethez. Ezen adaptáció egyik része az, hogy full screen módból windowed módba tud a shell kapcsolni.

Olyan mintha azt mondanám, hogy egy személyautóból teherszállító autóvá kell válnia egy autónak és ennek egyik lépése az, hogy a hátsó ülések kiszerelhetőek.

Ennyi... kár nekiállni rugózni azon, hogy ezt a demót miért nem egy wirless desktop sharing megoldással csinálta a srác. Nincs jelentősége. Senki nem mondta sehol, hogy 2015 Januárjában kész lesz a teljes Ubuntu konvergencia.

Lehet az a legegyszerubb, ha konkretan elmondom, hogy *szerintem* mi kell "konvergencia" megvalosulasahoz.

- A konvergencia nem egyetlen eszkozt jelent.
Magyaran nem egy gigatelefont, amit lehet dokkolni, es azon van minden.
- a konvergenciahoz meg kell oldani, hogy az eszkozeid kozott az alkalmazasokat seamless at lehessen pakolni. (elkezdesz egy levelet irni, es befejezed a laptopodon).
- hogy ertesitesek legyenek eszkozeid kozott.
- hogy fajlokat lehessen egyszeruen mozgatni
- ha van egy tv a kozelben ki lehessen tenni a dekstopot a tv-re (kabel nelkul tipikusan)
- az alkalmazasokat lehet fullscreen es ablakba inditani, kulon guit definialhat az alkalmazas a fullscreenhez es az ablakhoz (kb. mint a 90 fokos forgatas androidon)

Ha a fentieket atnezed, akkor
apple: kb. ezt csinalja meg, csak nem lehet telefonbol laptopot csinalni. De az ertesites megy, az egyik programba elkezded a masikba befejezed mukodik.
google: mindent betesz a felhobe, es minden menjen ugy mint egy weboldal (tolja a webbongeszo fejleszteset ezerrel). WEboldalaknal megoldott az atmeretezes (responsive design).

Ezzel szemben az ubuntunal nem latom, hogyan szeretnek ezt megvalositani.
Az ubuntu one-t kinyirtak (lehetett volna egy kozponti hub belole minimal storage-gal), a kiadott telefon specifikacioja koszono viszonyban sincs egy netbookkal (nemhogy laptoppal).

De lehet, hogy nekem jott le teljesen rosszul ez a konvergencia-dolog.

Igazabol kibeszeltuk, valoszinu en gondolom teljesen rosszul.
Szerintem ranezek 1-2 ev mulva, hogy mi lett belole.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A konvergencia kontextusfüggő.

Mégegyszer leírom, mert elkerülte a figyelmedet: Az Ubuntu egy OS, operációs rendszer, szoftver. A konvergencia az Ubuntu esetében a szoftver konvergenciáját jelenti.

Nem a szolgáltatások konvergenicáját mint a Google/Android esetében, aminek a lényege a mérhetetlen mennyiségű reklám tolása a felhasználó képébe. Nem is divájsz konvergenci mint az Applenek ami ugye egy hardver gyártó cég. Az ő érdekük az egyes eszközök egymásra utaltságánk a fenntartása.

Ez az ő dolguk. A konvergenica az Ubuntu esetében annyit jelent, hogy ugyanaz a szoftver csomag működjön touch és tasztatúra-egér meg szerver környezetben. A szoftver pedig UI és UX szempontból adaptálódjon az adott környezethet.

Vagyis az Ubuntu az _NEM_ hardver megoldást nyújtó rendszer... sőt nem is szolgáltatást nyújtó rendszer. Az UbuntuOne-t is azért lőtte le a Canonical (és nem az Ubuntu), mert belátta, hogy mások ugyanezt a szolgáltatást jobban és olcsóbban tudják csinálni. Az Ubuntu dolga a különféle felhő megoldások támogatása... ez pedig meg is van és alakul szépen.

Szerintem te nem fogsz ránézni sem egy sem két év múlva :) Most sem néztél rá. Neked véleméned van, de úgy látom, hogy jobban szeretsz pontot tenni a mondat végére mint kérdőjelet.

Koszonom, hogy leirtad, tenyleg teljesen felreertettem.
Szamomra, ez teljesen erdektelen a fent vazolt formaban.

Szerintem te nem fogsz ránézni sem egy sem két év múlva :) Most sem néztél rá. Neked véleméned van, de úgy látom, hogy jobban szeretsz pontot tenni a mondat végére mint kérdőjelet.

Volt par telefonom, ami ilyen kiserleti volt. (openmoko, n900, n9 (bar ez csak kolcsonbe), androidok).

De valo igaz, ubuntu telefon nem volt,
es nincs is olyan hardverem, amire felmenne.
Ebben a formaban meg nincs miert megvasarolni.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ehhez hany GB cloud storage jar?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Most leszek az ügyeletes károgó varjú: ezért legalább 50k az qrva sok. Üzleti siker az nem lesz az tuti.
Ráadásul nagyon elkéstek vele. Nagyon-nagyon-nagyon gyorsnak és rugalmasnak kellene lennie a rendszernek, pl. több tucat alkalmazással a hátérben is, hogy egyáltalán cikkezzenek róla.
Szerintem.

---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.

Üzleti siker nem lesz, de a Canonical 1% alatti globális részesedéssel jól elvan a desktopon egy ideje. Ha ezt a stratégiát folytatják mobilon is, akkor ez egy hosszú meccs lesz. Az masszívabb OSS alapok miatt alacsonyabbak lehetnek a fejlesztési költségek mint a többi rendszernél.

Előbb-utóbb eljutunk oda, hogy érdemben már nem nagyon lesz hova fejleszteni a mobil oprendszereket, mert egyszerűen mindent frankón tudnak amire szüksége van az embernek - talán már ott is vagyunk. Ilyen környezetben pedig fel lehet zárkózni az élvonalhoz, csak idő kérdése.

Pontosan ez a stratégia.

Az amiben pedig gyökeresen más a koncepció mint az eddigi mobil OS-ekenél az az, hogy a fejlesztés nyitott. Vagyis bárki, bármikor megnézheti, hogy mi van készülőben, sőt ha szükséget érez valaki egy fícsörre vagy egy szolgáltatásra akkor minden gond nélkül be is kapcsolódhat a fejlesztésbe. Azért fontos apróság, hogy az Ubuntu telefonon futó alkalmazások egy jelentős részét ilyen modellben pusztána kontribúció öröméért csinálták lelkes fejelsztől.

A másik fontos poén, hogy a telefonon futó rendszer kódja sorra ugyanaz min a desktop kódja. Nincsen iOS meg OSX kettősség, nincsen ígérgetés mint a Windows-oknál, hogy majd egyszer talán összeér a két dolog... nincs olyan mint az Androidnál ahol nincs is érdemi desktop megoldás. Az Ubuntu esetében minden egyes csomag megtalálható x86 és armhf arhitektúrához. Sőt az appok többsége a QML miatt egy az egyben egyforma desktop-on mint a telefonon. Na, így azért még nem futott neki egyik mobil OS fejlesztő sem.

Na speciel az Android alkalmazásokkal való kompatibilitás részben az én saram. Úgy tűnik, hogy elég sok embert sikerült az Ubuntu csapatból meggyőznöm arról, hogy az android app univerzumon való prazitáskodás nem vezet jóra.
Egyrészt A teljes kompatibilitás képtelenség. Technológiai abszurdum azt hinni, hogy lehetséges egy az egyben letérképezni az Andorid API-kat Ubuntu API-kra. Ilyen nincs. Vagyis valami mindig ki fog maradni.. emiatt az appok nagy része kehes lesz. Csak egy részük fog működni úgy ahogy azt a fejlesztőjük szánta. Innentől pedig egy olyan összahosnlításba menne bele az Ubuntu amiből csak vesztesen tud kijönni.
Másrészt az android appokat androidra csinálták. Okés :) ez közhely. De ez azt is jelenti, hogy andoidos UX és andoridos UI. Vagyis minél több andoridos appal töltünk meg egy platformot annál jobban elveszíti az a platform az identitását. Az identitás pedig egy új platformnak a legfontosabb eszköze. Ha csak egy andorid futtatókörnyezet lenne az Ubuntu akkor azzal messze nem jutna az egész platform.

Harmadrészt és nekem személy szerint ez a döntő érv emlékezzünk vissza a Linux desktop első éveire. Én a Debian Bo-val kezdem 1998-ban. 1999 óta sem magán sem munka környezetben nem használok mást csak Linuxot (okés, volt egy év BSD eltérésem). 17 év alatt nagyon sok ellendrukker véleményét hallottam. Az egyik leggyakoribb az volt, hogy a linuxon nem működik ez vagy az windows-os alkalmazás. Nem volt MS office, aztán lett Star Office majd Libre Office ami már évek óta teljesen valid alternatíva, manapság meg ugye Prezi és Google Docs megy amúgy is :) Szóval túléltük azt, hogy a linuxon nem futott egy csomó rossz-rossz vindózos app. Ha pedig nagyon kellett akkor pont úgy volt a wine mint ahogy van ma Dalvik. Az is hekk volt ez is az. Volt wmvare/virtuálbox, ma is vannak ezek meg qemu. Ha nagyon muszáj lesz androidos appokat futtatni akkor majd megoldjuk. De alapvetően pont ugyanúgy ahogy az édesanyámnak bőven elegendő egy libreoffice+firefox+vlc a hétköznapjaiban úgy szerintem meglesz a huszonmilliárd fingó app nélkül is. Szóval a lényeg az az, hogy ahogy 98-ban is voltunk akik elvoltak vindózos alkalmazások nélkül ugyanúgy ma is megvan az a szegmens akik elvannak androidos appok nélkül. A feleségem például marhára nem hekker és pontosan látom, hogy a telefonján is az alap funkciókon túl a kamerát-böngészőt-médialejátszót használja.

Az informatikusoknak és kütyümániákusoknak fontos, hogy hány millió alkalmazás van az adott platformra, és a kedvencük elérhető-e már. Közben meg azt látom, hogy az átlagfelhasználók döntő többsége azt használja, ami már rajta van és ha azok megbízhatóan működnek, akkor fel sem merül benne, hogy telepítsen rá valamit.

Plusz manapság eléggé előtérbe kerültek a webes alkalmazások, akkor pedig tökmindegy, csak stabil és gyors futtatókörnyezet legyen.

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Ez pontosan így van.

Az Ubuntu SDK öt csatornán szolgálja ki az igényeket:

1. Webapp
Hipergagyi kategória. Ez ugye ez http:// link és kézscsók. Ezeket portolni még egy csimpánznak sem kihívás.

2. HTML5/Cordova
Ez már izgalmasabb téma. Ha a Cordova API-kat és a phonegap alkalmazásokat nézzük akkor ezeket is inkább csak csomagolni munka, portolni nem.

3. QML
Ha a webapp és a html5 kevés és natívabb UI-t meg szebb animációkat, tranzakciókat akar az ember akkor a QML az egyszerűbb mint a faék. Hiperproduktív és mivel nem fordított kód így portolható ezerrel. Ráadásul egy csomó Sailfish és Meego app könnyen átemelhető.

4. Qt C++
Ha valaki szeret kódolni akkor ezt is lehet. Portolásról beszéni értelmetlen. De a natív C++ előnyeit (és hátrányai sem) kell ecsetelni.

5. C++/Go Scope-ok
Ilyenről már volt szó a korai Maemo időszakban is. Integrált szolgálttások amolyan dash jellegű felületen. Ez nem app, de nem is mindenre jók az appok.

"meglesz a huszonmilliárd fingó app nélkül is"

Ezzel szerintem az a bibi, hogy nem csak ilyenek vannak az alkalmazások között, és ezt mindig elfelejtik.
Sok-sok kisebb és nagyobb olyan szoftver van, amelyek évek óta fejlődnek a többi platformon, és ezeket nem lehet egyik pillanatról a másikra ugyanolyan szinten átemelni. Illetve a fejlesztők sem szeretnének feltétlenül több platformot támogatni.

Szívesen megnézném az ubuntus kínálatot, de most nem találtam meg rákeresve, csak az hogy fb, meg hasonlók lesznek. De ezek mellett szerintem mindenkinek van egy-két olyan progi, ami nem elterjedt, de neki nagyon kell. Pl.: az az útvonaltervező amit szeret; ebook olvasó progi; RSS olvasó. Ezekről át lehet szokni, de frusztráló lehet mást használni a beváltak helyett, illetve kérdéses az alternatívák minősége. Ez WP platformmal szemben is meg szokott fogalmazódni, ahogy olvasgatok - ez nem személyes tapasztalat.

De lehetnek olyanok is amik szinte biztosan nem lesznek meg egy darabig, de nem mondanék le róluk. Ilyenek nálam: Twilight; Weatherpro; MPDroid; Locus; AirDroid; LLama. És simán el tudom képzelni, hogy ilyen niche programok mindenkinél vannak. Pl.: főzős alkalmazás, egy adott játék amit imád, fitnesz alkalmazás, jegyzetelő, naptár, e-mail kliens, útikönyv, gps szoftver.

Illetve céges alkalmazások, reklámok mellé a töltsd-le-az-appunkat cuccok se lesznek, amíg nem mainstream a platform. Ezek hiányoznak a legkevésbé, de hallottam már ismerőst erre panaszkodni, hogy XY miért csak Androidra van, iOS-re meg miért nincs. (És nem power user volt.)

Én örülnék neki, ha lenne tényleges alternatíva, de sokszor olyan korlátozónak érzem már a meglévő platformok közötti váltást is. Még így is, hogy zavarnak androidos dolgok, és szívesen használnék megbízhatóbbat, még így se váltanék az alkalmazások miatt.
Olyan felhasználók esetében, akiknek tényleg telefonálás és az alapok az igények, ott meg lehet a jogosultsága egy ilyen telefonnak. Remélem lesz hozzá közösség, és elér egy olyan szintet, ahol már labdába rúghat az ubuntu is, bár most még pesszimista vagyok.

Tökléletesen igazad van.

Ugyanakkor, azért vegyük észre, hogy pontosan ugyanezeket az érveket hallgatjuk huszonéve a Linux Desktop-pal kapcsolatban és ezzel együtt a Linix desktop köszöni szépen jól van, használható és PC felhasználók 1-2%-nak nagy örömöt okoz. Az, hogy valami nem mainstream attól még lehet jó. A bosnyák népzene sem mainstream és mégis marha jó. Meg a körömpörkölt sem mainstream és milyen jó. A vizilabda sem egy globálisan mainstream sport és mi mégis szeretjük. Van élet a mainstream-en túl. A mainstream-be pedig nem a nulláról lehet betörni.

Az Android és az iOS egyik nagyon profi trükkje amúgy pont ez volt az app bulival. Az appokkal ki tudod alakítani a saját kis környezetedet amikhez aztán ragaszkodni is fogsz. Pedig szerintem te is simám elvoltál az okostelefonok előtt :) ahogy én is. Vagyis _NEM_ létszükséglet egyik app sem, bármennyire is azt hisszük róluk.

Amúgy útvonaltervező van a Here szolgáltatásával, lesz offline is ebből, ahogy androidon s van. RSS olvasó és ebook kliens nyilván van.

Szimpatikus ez a hozzáállás. Én is Linux desktopozok, ismerem a jó és a rossz oldalát is, de a rosszak között semmiképp nem szerepel az, hogy csak 1% körüli a részesedése. Él, virúl, fejlődik. Ha az Ubuntu Phone ugyanígy működik majd 1% körüli részesedéssel, az már siker. Erre pedig megvan az esély.

Persze a legelején, amíg egyes appoknak egyszerűen nincs semmilyen elfogadható alternatívája, addig nehéz, de ezen túl kell és lehet lendülni.

Drukkolok.

Biztos, hogy nehéz lesz. Ha könnyű lenne akkor a BB, Jolla, Tizen, FirefoxOS, WP szárnyalnának.

Engem az bíztat, hogy ha én benne vagyok abban az 1%-ban akkor nekem az 100%. Én 17 éve használok Linux desktopot. Tudom, hogy megvannak a nyűgjei, de ezzel együtt én szeretem és megszoktam. Nekem elég. Látva, hogy több laikus ismerősöm is vígam használja az Ubuntu Desktopot abban bízok, hogy elegen leszünk.

Pár hónapja voltam egy FirefoxOS konferencián, ott az előadó kihangsúlyozta, hogy gyakorlatilag lehetetlen önállóan megélni mobilos app fejlesztésből.
Vagyis, a bevételek túlnyomó többsége egy szűk cégcsoportnál realizálódik.
Ha ez igaz és az appok száma lényeges, mennyi esélye van egy ilyen marginális rendszernek?

"gyakorlatilag lehetetlen önállóan megélni mobilos app fejlesztésből."

Tudom, hogy a kérdés furcsán hangzik, de ez miért baj? Autógyártásból meg lehet élni önállóan? Házépítésből meg lehet élni önállóan? Szerintem a világ tele van olyan iparággal ahol az önálló munkából megélni irgalmatlanul nehéz.

Ígérte valahol valaki, hogy ez a mobil alkalmazás dolog egy olyan dolog amiből könnyen meg lehet élni magányos farkasként? Én 15 éves korom óta dolgozom pénzért mint szoftver fejlesztő... nagyjából 17-18 évesel lejött, hogy ez nem egyéni sportág hanem csapat. Márpedig ha csapatműfaj, akkor a jobban szervezett, professzionális, nagyobb csapatok mindig is előnyben lesznek a magányos vadászokkal szemben.

Az egy nagyon naív elképzelés, hogy a mobil technológia elterjedésével majd elég lesz megírni pár appot, betolni a store-ba és majd dől a lé. Ez olyan mintha egy zenész azt mondaná, hogy elég pár jó számot megírni, betolni a ájtyúnzba és dől a lé. Hát nem... a zenész is koncertezik, zenekarba játszik, leszerződik lemezvégekhez (akik perce pont olyan hernyók mint nagy szoftvergyárak) és így él meg.. már ha tehetséges :)

Azon pedig erősen megy a vita, hogy tényleg az appok nyers száma az-e ami számít. Főleg, hogy majd 90%-a minden app store-nak zombi app amiket soha, senki nem tölt le.

Szerintems sokkal relevánsabb piackutatás lenne h kiderülne, hogy az évente eladott cirka 1.3 milliárd okostelefonon valójában milyen appok futnak... gyaníton százmilliós az a piac ahol az alap appokon kívül semmilyen más appot nem használ a felhsználó. De ha csak tízmilliós az is egy legit piac.

Pedig a BlackBerry-nek is milyen jól bejött ez... :)

Komolyra fordítva: Pontosan így van, ahogy írod. A mobil appoknál elsődleges fontosságú, hogy szépen illeszkedjen a platformba mind a felhasználói élményt, mind a szolgáltatásokat tekintve. Egy mobil app sokkal közelebb áll egy pluginhoz, mint egy hagyományos desktop alkalmazáshoz.

Ezért volt hiba a BB részéről is az Android runtime erőltetése (és a rengeteg belelölt pénz). Ugyanilyen hiba a Tizen-nél is, hogy egyáltalán hirdetik ezzel a funkcióval. Örülök, hogy az Ubuntu ezt a hibát nem követi el.

Ha Androidos appot kell portolni, akkor az olyan cross platform eszközök, mint az általunk fejlesztett Migeran teljesen jól használhatók lesznek. (Vigyázat: Migeran CEO detected! :) )

Üdv,
Gergely

arra az apro kulonbsegre probaltam ravilagitani, hogy
nyilt forraskod != nyilt fejlesztes

Es habar az ubuntu jo resze nyilt forraskodu
(launchpad, ubuntu one :), a fejlesztes
amitol ubuntu ubuntu lesz,
ott baromira szarnak a kulso emberkek velemenyere.
(unity, scope, dash, ne legyen alapba nyomkoveto ubuntuban)

Az ubuntu one-t is ugy kellett volna megszuntetni,
hogy csinalnak belole egy owncloud szeruseget,
Magyaran egy raspberry pi imaget kihoznak.

Amit most az ubuntu csinal az nem mas,
mint masolnak ad-hoc masokat
akiknek mar bejott az elet...

Aztan amikor belatjak, hogy ez anyagi bukas, akkor
ugy zarjak a boltot, hogy semmi se marad utanuk.
Semmi kezzelfoghato.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ne haragudj, de alapvetően tévedsz vagy ferdítesz.

Egyáltalán nem igaz, hogy ne számítana a "külsősök" véleménye. Minden levlista publikus, minden eszmecsere a publikus IRC csatornákon folyik. Hetente pubikus video hangout-ok vannak. Negyedévente publikus konferenciákat tartunk. Minden döntéshozásban, a legmagasabb szintig bárki megközelíthető és meggyőzhető. Az IRc csatornákon én magas sem tudom, hogy ki dolgozik a Canonical-nak és ki nem.

A szakmai viták és eszmecserék után viszont mindig van egy döntés...ami mögé a teljes csapat beáll. Attól, hogy nem az történt amit te szerettél volna attól még a döntés az nyitottan lett meghozva. De mutasd, hol van az archívumban a te leveled? Milyen nicken vagy jelent az ubuntu csatornákon? Te milyen érveket hoztál az álláspontod alátámasztására. Az Ubuntu közösség egy meglehetősen meritokratikus szervezet. Bárki beleszólhat bármibe, ha van mögött valódi teljesítmény. Aki kontributál annak a véleménye mindig is többet fog számítani. Kibicként a partvonalról okosnak lenni lehet, de nyilván nem veszi senki komolyan az ilyeneket.

Az Ubuntu One pedig egy sima fizetős szolgáltatás volt amit ingyen adtak sokaknak, sokáig. Én sem örültem annak, hogy lelőtték, de egy ingyenes szolgáltatás leállításán szerintem nem sportszerű nyafogni.

Az, hogy az Ubuntu ad-hoc másolna másokat az nem igaz. Én egy 8 fős fejlesztő csapattal dolgozom együtt közvetlenül. Pontosan tudom, hogy nem másolunk sehonnan semmit.

Azt, hogy belátják, hogy anyagi bukás az gyakran előkerülő bemondás. A Canonical nem publikus cég. Vagyis a nyeresége-vesztesége sem publikus. A tulaj dolga, hogy mi számít neki nyereségnek. De az a hír járja, hogy már jó ideje nyereséges a cég. De ahogy az sem érdekel, hogy a te zsebedben mennyi pénz van úgy az sem érdekel, hogy a cég tulajának mennyi pénze van. Ez magánügy.

Na, de én itt veled lezárnám ezt a témát. Úgy érzem, hogy indulatból, félinformációkra alapozva egy nagyon elfogult vélemény alapján ekézed itt az Ubuntut. Amihez jogod van... bár nem értem. Ne használd ha nem tetszik, kérd vissza a pénzed ha fizettél bárkinek.

(van par bug, amibe belefolytam, de szerintem csak heccelesbol irtad)

Az ubuntunak ki kellene valasztania minden evben egy
referenciakeszuleket:
szerverre
Desktopra
Laptopra
Tabletra
Telefpnra

Es arra kokemenyen bugfixalni, mint ahogy osszetevodik az apple is.

Ehelyett gui oldalrol egy helyben topogast latni, mig masok ezalatt az ido alatt komplett ekoszisztemat epitenek.
(cloud storage, levelezes, nevjegyzek, szinkronizalas, ertesites device-ok kozott (sms-t jelzi a laptop is). Ha valamit elkezdesz irni a telefonodon folytathatod a laptopodon, stb, stb)

Az embereknek nem mobiltelefon kell meg laptop.
Az igeny az az, hozy vannak dolgaid, munkad amit tobb eszkozrol
is el akarsz vegezni el akarsz erni.

Technikailag megvalosithato, tart ott a vilag, a lehetoseg adott.
De az apple-n kivul ez senkinek nem esett le...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az a legdurvabb, hogy ezek nem igazan ordongossegek.
Olyan apro dolgok, mint peldaul a desktop orajanak
a masodpercmutatoja beleremeg minden masodpercbe,
mint az igazi fali ora.

Ellenpelda:
Nem tudom emlekszel-e meg ra, de pl. windows XP-nel belementel egy-egy eldugottabb beallitasba (pl. Access adatbazis engedelyezesbe), es windows 95(!) ikonok koszontek vissza:)

Szerintem az ubuntu one-nak ilyen 10MB/emberbe kellett volna atmennie, p2p alapon. Tehat a storage-t az ember adta volna otthon egy raspberry-vel mondjuk.
Az ubuntu one adta volna a a "fix ip-t", az uzenetkuldest, egy socketet, nevjegyeket, stb.

Amitol rendszer lesz a rendszer, nem pedig gigatelefont igerni az embereknek ami kivaltja a laptopot, a desktopot meg mindent (ubuntu edge), aztan eloallni egy sovanyka enyhe kozepkategorias telefonnal a valosagban:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

>> nem pedig gigatelefont igerni az embereknek

Ez sportszerűtlen.
Az ígéret az volt, hogy ha összedobunk 32M dollárt, akkor megcsinálják nekünk az Edge-et. 19M össze is jött (én is backeltem 600 dollárral), ami rekord volt akkor, de mégsem 32.
Visszautalták a pénz hiánytalanul, és koncepciót váltottak. Teljesen korrekt.

Hogy ez a szám hogy jött ki, azon persze lehet rugózni, de felesleges (lásd BZoltan fenti kommentjeit a nem publikus cégről).

Ez sportszerűtlen.

Az egesz konvergencia arrol szol, hoyg legyen az embereknek egy mindent tudo telefonja, amit dokkolnak, ha eppen dolgozni szeretnenek es, akkor lesz belole "laptop".

Ezt ertettem gigatelefon alatt. Az edge is az volt, ketsegtelen.

Visszautalták a pénz hiánytalanul, és koncepciót váltottak. Teljesen korrekt.

En ugy emlekszem, hogy nem vontak le semmit, mert nem jott ossze a tet.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az operációs endszerek esetében a konvergencia nem erről szól. A konvergencia az OS adaptációs képességét jelenti a különféle form factorokra. Az Ubuntu egy OS és nem hardverplatform.

"En ugy emlekszem, hogy nem vontak le semmit, mert nem jott ossze a tet."

Rosszul emlékszel. Midnenki átutalta a pénzt és a végén visszakaptuk.

> Rosszul emlékszel. Midnenki átutalta a pénzt és a végén visszakaptuk.

Igaz-igaz.

Your contribution to ‘Ubuntu Edge’ has been refunded. You can find the details of your original contribution below:

Contribution Amount: $695.00
Payment Method: PayPal
Perk: UBUNTU EDGE *

Teljesen meg voltam gyozodve, hogy addig le se vontak.
Lehet keverem a Kickstarterrel, ott a Darkmail-nel,
mintha csak a kampany zarultaval vontak volna le a penzt.

> A konvergencia az OS adaptációs képességét jelenti a különféle form factorokra.

Tudtam, hogy teljesen rosszul ertem, most vilagosodtam meg igazan.

Ha tenyleg ez a konvergencia, akkor kosz, de nem, kosz.

En ugy kepzeltem,
hogy az ember nyugodtan maszkalhat (ubuntu) eszkozok kozott,
es ugyanaz a kornyezet fogadja.
Ehhez nem csak a gui-t,
hanem az adatok szabad mozgasat is meg kell oldani.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ha jól értem te egy nyitott közösségtől és egy profitorientált magánvállalkozásról azt kéred számon, hogy miért nem azt csinálja amit te tartasz jónak?

Gondolom a szomszéd péket is leoltod, hogy miért nem porszívóbetétet árul amikor neked az kell és nem kenyér...

Ha nem tetszik amit az Ubuntu csinál akkor ne használd. Nem kötelező... van bőségesen alternatíva. Ott a Debian én azt használtam fő rendszernek 14 évig, Fedora, Suse, stb... tök jó linuxok vannak. De azt nem értem, hogy miért pazarolsz ennyi energiát az Ubuntu ekézésére.

Nem heccelésből írtam. Egyszerűen értelmezhetetlennek tartom a kritikát, hogy szerinted nem hallgatnak a véleményekre amikor te személy szerint egyik csatornán sem adtál hangott semmilyen véleményednek. Ha konributálni akarsz akkor adott a lehetőség. Csinálhatsz blueprinteket, hozhatsz a heti vagy negydéves szeánszokra témát. Küldhetsz komplett rendszert, kész modult vagy akár patch-eket integrálni. Soha, senki az Ubuntun belül nem nézi, hogy az adott ötlet vagy patch külsős avagy belsős embertől jön. Egész egyszerűen idegen ez a külsős-belsős személet az Ubuntuban. Nincs ilyen... sem at IRC csatornán, sem a levlistákon, sem a technikai találkozókon fel semmerül az, hogy ki honnan kapja a fizetését. Én mint az SDK-ért felelős ember napi szinten dolgozom együtt külsősökkel akik különféle core appokat csinálnak. Egyszerűen netó tévedés vagy csúsztatás az amit írtál. Ennek pedig az a bizonyítéka, hogy mint be is ismerted, te semmilyen csatornán még csak meg sem próbáltál hangot adni a véleményednek. De azért kritizálsz, hogy állítólag nem adnak a véleményekre. Na, ez az ami szerintem értelmezhetetlen.

A referenciakészülékeket illetőleg nyitott ajtókat döngetsz. Az összes olyan hardver ami pre-installed Ubuntuval megy a polcra (HP, Dell, Asus, stb) ilyen referencia hardver. Tényszerűen tudom, hogy minden kijelölt referencua hardvernek napi automatikus tesztje van. Én nem a deszktop vonalon vagyok hanem a phone-tablet-en. Azoknak az LG Nexus4 és értelem szerűen a bq Aquarius 4.5. Ráadásul döbbenj meg, de minden teszt eredmén realtime publikus. Itt böngészhetsz -> http://ci.ubuntu.com/smokeng/vivid/ Ráadésul, hogy érezd milyen butaságot írtál... az összes teszt mind kivétel nélkül publikus és te is meg bárki más is küldhet kiegészítést. Ha gondolod és hiányolsz bizonyos fícsörök tesztjét akkor küld a kódot.

A UI helyben topogását illetőleg a lehető legrosszabb embernél próbálsz csúsztatni. Ugyanis én viszem az Ubuntu UI toolkitének a fejlesztését (é egy másik magyar srác a főmérnök) -> https://launchpad.net/~ubuntu-sdk-team Nagy túlzás helyben toporgásnak hívni ezt - http://bazaar.launchpad.net/~ubuntu-sdk-team/ubuntu-ui-toolkit/staging/… Heti 8-10 patch érkezik az Ubuntu UI projektjébe.

Nem baj, hogy nem tudod mi történik az Ubuntu UI fejlesztésben, de szerintem érdemes inkább kérdezni mint triviális ferdítést írni.

Azok a fícsörök amiket te említesz mind tervben vannak. De azért az Apple-vel egy Ubuntu-t nem illő összehasonlítani. Az Apple egy 100 ezer fős vállalat aminek az éves nettó árbevétele cirka 40 milliárd dollár, a Canonical pedig egy 600 fős cég aminek a teljes vagyona kevesebb mint az Apple havi nyeresége.

Én mérhetetlenül tisztelem az Apple teljesítményét és szerintem az mind mérnökileg ahogy felhasználói szempontból a legjobb platforomot és ekoszisztémát hozták össze. Nagyon jó az amit csinálnak, de az Apple-t az ubuntu-hoz hasonlítani olyan mintha A Berlini filhrmonikusokat hasonlítanád egy vidéki kisváros garázszenekarához. És akár hiszed akár nem, ezen utóbbinak is vannak koncertjeik, közönségük, rajongóik. Nemcsak milliárdos gigavállalatok vannak.

Nem heccelésből írtam. Egyszerűen értelmezhetetlennek tartom a kritikát, hogy szerinted nem hallgatnak a véleményekre amikor te személy szerint egyik csatornán sem adtál hangott semmilyen véleményednek.

Ez az egy bugreportot olvasd el legy szives elejetol a vegeig:
https://bugs.launchpad.net/unity/+bug/668415

Ez egy olyan ominozus bugreport ami az osszes
ubuntuval kapcsolatos negativumot osszefoglalja.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem érdekel a flamewar... nekem ez szakma és nem érzelmi kérdés.

Ne flamewar-kent olvasd. Probald ugy elolvasni, hogy kozben elfelejted a *te* erzelmi kotodesed az ubuntuhoz. Es probald ugy ertelmezni az olvasottakat.

Te, konkrétan és személy szerint semmilyen csatornán nem adtál hangot a saját véleménydnek.

A fenti bugreportra gondolsz, ahol egy baromi egyszeru feature-t kernek, es van hozza ~400 hozzaszolas.
Nekem kellett volna a 401.-nek lennem, kulonben *te* nem veszel komolyan?
Ez komoly?

Ha nem tetszik használj mást.

:)) Erre kene valami frappansat reagalnom, de sajnos alapvetoen szomoru.

Ha korbenezel nagyjabol mindenki atmigralt osx ala, aki tehette.
Mar olyan fejlesztoi huzasa van az OSX-nek, hogy egy docker-t is kihoznak ra!
Ami konkretan egy *linux container*.

Es lehetne jobban csinalni... Az apple nagyon rossz poziciobol indul a wallen gardenjaval...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem, nem jogos a kérdés. A hibajegyet már megnyitotta más, felesleges ráduplázni.

Hozzájárulás meg... próbáljatok úgy gondolkodni, hogy mi kell az egyszeri felhasználónak. Persze lehet azzal jönni, hogy az Ubuntu nem a market share-re hajt, illetve hogy a célközönség azok, akik inkább buherálni akarják a rendszert, és van némi technikai érdeklődésük. Vagy hogy a projekt tökéletesen boldog az 1% körüli share-rel (ami egyébként kevesebb, mert ugye ez nem a tiszta ubuntus részesedés) Nos, ez színtiszta bullshit: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/1

Ha mindenki azzal jön, hogy "ha nem tetszik, javítsd meg", akkor _soha_ nem lesz előrelépés (mint termék), az emberek nagy része ugyanis nem tudja megjavítani. Sőt, sokan inkább fizetnek, csak legyen egy használható rendszerük.

tl;dr a HUP sosem volt reprezentatív minta, és soha nem is lesz

Dehogy felesleges ráduplázni. Egy bug prioritását növeli az, hogy több felhasználót érint. Egyértelműen van jelentősége akár egy "me too" commentnek is.

A bug #1-t félreértetted. Ahogy az Ubuntu market share vonatkozását is.

Egyrészt a bug #1 Fix released státuszban van majd két éve. Az Android fixálta meg. A bug nem arról szólt, hogy csak az Ubuntu feladata megfixálni, hanem arról, hogy van egy ilyen bug. Más hamarabb fixálta meg.

De market share problémája az, hogy egy ingynes terméknek _NINCS_ piaca, így azt mérni sem lehet. A használt OS-ek arányáról pedig nincs hitelt érdemlő mérés.

"Ha mindenki azzal jön, hogy "ha nem tetszik, javítsd meg","

Ha jól emlékszem ilyent senki nem írt. De ugye néma gyereknek az anyja sem érti a szavát. Vagyis ha valami kínja van a felhasználónak akkor azt érdemes a megfelelő csatornán elmondani. Ha valaki ezt nem teszi meg akkor az csak flémelni akar.

Pedig a kérdés jogos: a te hibajelentéseid, hozzájárulásaid hol vannak?

Megmondom oszinten, ott bugreportolok ahol van foganatja (kernel.org, enlightenment, atom, node.js, firefox, etc).
Ahol az emberek velemenyere magasan tesznek "felulrol", ott inkabb csak puffogok.

Android bugokat se reportolok, mert ott sincs ertelme.
Ubuntu guival kapcsolatos dolgait is tok felesleges reportolni.

Osszes ilyen bugrol kiderul, hogy van valami "mogottes erdek".

Ezt vagy elhiszed, vagy nem:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Be tudnád linkelni a kernelhez jegyzett bugreportjaidat?

Amúgy többször és tételesen cáfoltam azt a minden alap nélküli véleményedet, hogy "felülről" tesznek bármire.

A tény az az, hogy mivel neked nincs dokumentált patched, bugreportod, levlistás leveled így az égvilágon semmi alapod nincs azt állítani, hogy az Ubuntunál bármire is tesznek.

Azt elhiszem, hogy te ezt hallottad. Azt nem, hogy te ezt tapasztlatból tudnád. A hallomást ténynek beállítani pedig szerintem blöff.

> Be tudnád linkelni a kernelhez jegyzett bugreportjaidat?

Ha belinkelem, akkor oda az anonimitasomnak:)

A kerdes inkabb az, hogy kinezed belolem, vagy sem.
Oszinten: egy bugreport nem sokkal bonyolultabb,
mint amit ide leirtam. Vagy a kerdes inkabb az-e, hogy tudok angolul?

De a gondolatmenetet nem tudom kovetni.

Van egy alapveto baj az ubuntunal
(dizajn team kotelezove tesz dolgokat, nem csak a defaultot hatarozza meg),
erre hozunk peldakat, es a reakcio az, hogy hol a *te* szemely szerinti reportod?

Ez egy altalanos problema, teljesen irrelevans,
hogy en mit reportoltam es mit nem.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem ismerlek, nem tudom ki vagy. Így nem nézek ki belőled semmit. Bemondásra azért nem szoktam senkinek szakmai meritet adni.

Ha arra hivatkozol, hogy de bezzeg más helyen tolod a bug reportokat akkor ne csodálkozz ha rákérdezek a konkrétumokra.

Amúgy egy tucat bugreport többet ér mint egy CV.

Az, hogy neked nem tetszik az ubuntu dizájn koncepciója az nem egy bug, hanem gusztus kérdése. Ha nem tetszik ne használd, Ha használod és konkrét problémád van akkor reportálj bugot. Ha reportálsz bugot és nem akarják megfixálni akkor küldjél patch-et. Ha nem integrálják be akkor forkolj és húzd a saját megoldásodat a saját repository-dból. Ha mindehez nincs kedved akkor meg tűrsz... vagy vissza az első lehetőséghez és elballagsz.

Ez mindennel a világon így van.

> Amúgy egy tucat bugreport többet ér mint egy CV.

Jaj, legalább ezt ne! :)

Dehogy ér többet. Na jó, ha kifejezetten tesztelői állást akarsz, akkor talán, de ezt azért elég nagy butaság kijelenteni.

Amúgy meg pont egy másik subthreadben kérdezted, hogy honnan vettem, hogy szerintetek mindenki informatikus (ráadásul ebben az esetben informatikus == fejlesztő, tesztelő). Na, pl. innen.

Roppant cselesen sikerült ismét ignorálni azt a tényt, hogy jóval kevesebb mérnök van, mint amennyi nem-mérnök.

Amúgy meg nem egyszer vettem már részt informatikusok/mérnökök felvételiztetésében, és nem, nincs igazad. Kivételek biztosan vannak: lehet, hogy a canonicalnál tényleg az a felvételi követelmény, hogy fel kell mutatni 10 ubuntus bugreportot, de attól még ez nem igaz általánosságban (még az iparágon belül sem).

> Be tudnád linkelni a kernelhez jegyzett bugreportjaidat?
Ha belinkelem, akkor oda az anonimitasomnak:)

Úgy érzem, ezt még sokat fogjuk emlegetni… :)

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Követheti, de ha nem tetszik az, hogy a bug kezelése hogy halad/folyik akkor hozzá kell szólni és a hivatalos csatornákon kell nyafogni. Itt a hupon ekézni lehet, hogy jó sport, de az ügyet nem viszi előréb. Ha pedig nem cél az ügy előbbre vitele akkor eidg az egész ekézés hiteltelenné válik.

Minden rendszerbe bele lehet kötni ott, hogy nem úgy működik ahogy nekem tetszik. Ha az Windows/OSX úgy működne, akkor én azt használnám. Ha van olyan ami úgy működik ahogy nekem tetszik, akkor használom azt, ez tényleg ennyi.
Ha változtatni akarunk azon, ahogy a dolgok működnek, akkor erre legtöbb lehetőséged OSS-nél van, ez tény. Aztán élsz vele vagy nem.

A fejlesztő problémája az, hogy a terméke milyen irányban halad és ez hogy hat vissza a terveire, bevételeire. A te problémád az, hogy a megfelelő eszközzel dolgozz. Semmi értelme a másik dolgával foglalkozni. Lehet, csak értelme nincs.

Röviden: shut up and work - ez ami tényleg előrébb visz.

Flame-ként olvasom a hozzászólásaidat mert nagyon gyakran írsz olyan csúsztatást és ferdítést amivel egyértelműen flame a célod.

Az a baromi egyszerű fícsör egy API inkompatibilitásról szólt. Olvasd el alaposan mpt válaszait. Kár ezen rugózni.

Amúgy igen, itt a hup-on nekem flémelni eléggé kontraproduktív. Ha tényleg komolyan gondolsz valamit akkor azt az arra dedikált csatornán kell tolni. Ha et nem teszed akkor az nettó flame.

"Ha korbenezel nagyjabol mindenki atmigralt osx ala, aki tehette."

Válljék kedves egészségükre. Az OSX mindig is kényelmesebb és jobb lesz mint az Ubuntu. Nincs értelme a két cég lehetőségeit, adottságait, tőkéjét, emberi erőforrásait összehasonlítani. Aki azt mondja, hogy azért használ Ubuntut mert a felhasználói élmény jobb mint az OSX-en az hazudik.

Az Ubuntu egy szabad forráskódú és ingyenes operációs rendszer. Olyan rendszer ami mögött egy kicsi, de lelkes fejlesztői csapat és egy elkötelezett szponzor áll. Az Ubuntu köré mára egy fenntartható és gazdaságos vállalatot és közösséget épített a Canonical és az ubuntu közösség. De mindez nem garancia arra, hogy minden felhsználói igényt kielégít az Ubuntu. Aki ilynet kér számon az Ubuntun az nem tudja, hogy mit beszél.

Ezért mondom azt, hogy ha nem tetszik akkor van más lehetőség. Ha az OSX akkor az. De csak úgy csuklóból leszólni és magas lóról kritizálni szerintem időpocsékolás.

Azért ne túlozzunk az OSX-el kapcsolatban, nem mindenki van oda azért a "felhasználói élmény"-ért.

Több ismerősöm és saját magam is bénábbnak tartjuk az OSX desktop asztali felületét, mint a hagyományos Windows/Linux asztali felületet. Pl.: A globális menü nehezen felfedezhető és nem logikus (túl távol van az alkalmazás ablakától, elkülönül az alkalmazástól). Nem csoda, hogy a Unity-ben is vissza lehet már kapcsolni az ablakban lévő menüt. Alapvető GUI alapelvvel megy szembe (felfedezhetőség, elemek logikus kapcsolódása egymáshoz).

A mostanában bevezetett flat-style-osítás és iOS-esítés pedig röhelyes. Az OSX dock új verziója sokkal bénábban néz ki mint az előző és a mindenki máshoz képest fordított görgetés se egy nagy találmány.

Hat nekem OS X-bol egyedul a Win 95-tol Windows Vistaig mindig ott levo titlebar ablakcimek szoktak hianyozni. A globalis menu nagyon is okos dolog.

"és a mindenki máshoz képest fordított görgetés se egy nagy találmány"

Olyannyira nem nagy talalmany hogy a Windows 8-ban is hirtelen az lett a default. Raadasul atkapcsolhato 5 masodperc alatt, nekem is vissza van allitva.

"és a mindenki máshoz képest fordított görgetés se egy nagy találmány"

Olyannyira nem nagy talalmany hogy a Windows 8-ban is hirtelen az lett a default.

Ha a touchpadet egy erintokepernyonek kepzeljuk el, akkor a forditott gorgetes, nem is annyira forditott gorgetes.
En regota gondolkodok, hogy forditanom kellene... :)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

„Mar olyan fejlesztoi huzasa van az OSX-nek, hogy egy docker-t is kihoznak ra!
Ami konkretan egy *linux container*.”

Nem tudom, hogy a Dockert hogyan keverted ide, de szépen mutatja, hogy mennyire félinformációid vannak. Majd nézz utána, hogy mire használják és akkor érteni fogod, hogy miért hozták ki OSX-re, mint ahogy kiadták Windowsra is. Ez a tény legfeljebb csak annyit mutat, hogy a Linux elég elterjedt a szerverek operációs rendszereként.

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

> Nem tudom, hogy a Dockert hogyan keverted ide,

Egy pelda volt, egy tisztan linuxos technologiarol.

> Majd nézz utána, hogy mire használják és akkor érteni fogod,

Van par konterem. De majd elolvasom, hogy mire jok:)

> hogy miért hozták ki OSX-re, mint ahogy kiadták Windowsra is.

Es ahogy nem hoztak ki solarisra, bsd-re, meg akarmelyik masikra.
OSX-nel a market share nem indokolna, hogy kihozzak. Windows-nal igen.
OSX-nel azert hoztak ki, mert rengeteg developer atment oda,
mert fejleszteni ott is lehet linuxra (barmilyen linuxos dolog megvan ott,
es nem olyan agyament modon, mint windows alatt),
es a guival nincsenek ilyen problemak, mint linux alatt.

Persze, mint minden pelda, ez is sarkitott.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

te most komolyan azt gondolod, hogy bármilyen fejlesztőt az tart vissza a linuxtól, hogy az Ubuntu Unity-vel használva megbuherálható úgy, hogy egy speciális esetben a a menük elromlanak???
Azt gondolom hallottad már, hogy Ubunuval lehet KDE-t Gnome-ot is használni. Sőt ha nem Ubuntu, akkor ott a Debian, Fedora, Suse... azokat nem Ubuntusok feljesztik. Ott akkor nincsenek GUI problémák?

Haggyuk ezt szerintem.

Azok a fejlesztők akik Linuxról migráltak OSX-re elsősorban azért migráltak mert az Apple hardverei egyszerűen jobbak mint a PC-k. Egy Apple laptop készenléti ideje mindig jobb mint egy azonos aksival szállított PC bármilyen Linux-szal.

Másrészt meg azért migráltak, mert azért igazi fejlesztő sosem volt sok. A prezentációbuherátorok meg mitugrálsz IT managerek pedig sosem voltak Linux-hoz kötve, nekik kényelmes az OSX. Én ismerek tucatszám olyan web programozókat akiknek halvány gőzük sincs arról, hogy mit csinál alattuk az OS, nekik emiatt egy Apple kényelmes.

Szóval ne projektáld ki a te teljesen téves alapokon fekvő ferdítésedet a teljes iparágra.

Nagyjából minden második bántjákalinuxot threadben itt a hupon.

Még te is elejtesz néha olyan megjegyzéseket, hogy aki nem akarja tudni (azaz néhány embert kivéve mindenki), hogy pontosan hogyan működik az OS, annak inkább az Apple való.

Ezzel nincs is gond, mindenkinek lehet véleménye. Neked is, nekem is. Sőt, én azt is megértem, hogy elfogult vagy a Canonical felé, mindenkinek maga felé hajlik a keze, nincs ezzel gond.

te most komolyan azt gondolod, hogy bármilyen fejlesztőt az tart vissza a linuxtól, hogy az Ubuntu Unity-vel használva megbuherálható úgy, hogy egy speciális esetben a a menük elromlanak???

Igazabol van egy kb. 5 oldalas listam, hogy en mit tettem,
hogy hasznalhato legyen az ubuntu a laptopomon.

Kezdhetnek gyujteni bugreportokat neked, de teljesen ertelmetlen, mert foglalkozni nem akarsz vele (nem is kotelesseged!), de kikeresgelni a reportokat is ido
(-> en se akarok ennyi idot beletolni, 0 outcome remenyeben)

Azt gondolom hallottad már, hogy Ubunuval lehet KDE-t Gnome-ot is használni. Sőt ha nem Ubuntu, akkor ott a Debian, Fedora, Suse... azokat nem Ubuntusok feljesztik. Ott akkor nincsenek GUI problémák?

Egy szoval nem allitottam, hogy ubuntu nelkul elorebb lenne a desktop linux.
A gnome is elegge "felulrol megmondjuk a tutit" attitude-del megy.

Az enlightenment-tel kb. fel evente futok egy kort, de sajnos az se production ready.

Ha az a kerdes,
hogy kinel van a legnagyobb potencial a desktop linuxot rendbetenni,
akkor egyertelmuen az ubuntunal.

Azok a fejlesztők akik Linuxról migráltak OSX-re elsősorban azért migráltak mert az Apple hardverei egyszerűen jobbak mint a PC-k. Egy Apple laptop készenléti ideje mindig jobb mint egy azonos aksival szállított PC bármilyen Linux-szal.

Ez se igaz. En pl. vettem egy laptopot, ami lazan pariban van egy macbook pro-val.
A szoftver sajnos nincs.
(touchpad gesture-ok, felbontas (fontok kicsinysege, alkalmazasonkent kell mokolni), stb, stb).
Nagyobb akksija van, mint ami a macbook-ban, de nem birja addig...

Másrészt meg azért migráltak, mert azért igazi fejlesztő sosem volt sok.

Gondolod?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ha van egy 5 oldalas doksid, akkor publikáld kérlek.

Ha valid bugokról tudsz akkor soha jobb alkalmad nem volt még, hogy megoldjuk a problémákat. Miért ne lehetne akár ez is a kötelességem. Persze gusztus kérdésekben és ekézős flame csapkodásban nem tudok én sem mit csinálni.

Én szívesen segítek, de neked is be kell látnod, hogy például egy nem támogatott custom config esetben eljövő probléma megfixálása zérus eséllyel kap prioritást. Ilyen esetben csak patch-el együtt érdemes panaszkodni.

"Nagyobb akksija van, mint ami a macbook-ban, de nem birja addig..."

Ezt mondom... ez az amiért szerintem sokan migrálnak.

> Ha van egy 5 oldalas doksid, akkor publikáld kérlek.

Nincs ertelme. Az osszes ilyen szerinted "custom buhera" kategoria.
Egyebkent kinn van a neten.

Szoktam belole "szemezgetni", hogyha flame-elek:) Tudod, hogy ala lehessen tamasztani.

Itt egy multkori "sohaj":
http://hup.hu/cikkek/20141125/os_x_10_10_vs_ubuntu_14_10_teljesitmeny#c…

Tudom, a touchpad se ubuntu bug.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

„rengeteg developer atment oda”

Rossz hírem van: nem ment át, hanem eleve ott kezdett. Szerintem nincs ezzel gond, mindenki azt használja, amit tud, amihez ért, amit kedvel. Csak legyen vele hatékony. Viszont ez nem magyarázza meg a portolását.

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Mikor hozzák ki a Docker-t OSX-re? Lemaradtam valamiről?

A Docker kliens az OSX-en egy VirtualBox-ban futtatott Linux image-et cseszeget. Natív Docker nincs OSX-re és az LXC portolása nélkül (ami keményen Linux kernel függő), nem is lesz.

Ha a VirtualBox-ban futtatott LXC konténerre gondolsz, akkor tényleg "kihozták" alá.

Mellesleg én nem hiszem, hogy mindenki átmigrált volna OSX alá, mert akkor a Linux részesedése mérhetően csökkent volna. Ezt nem tette, hanem még a mérhető részesedése is enyhén nőtt (jelenleg ~1.7%). A valós részesedése nehezen megítélhető, mert az átlagnál erősebb technikai felkészültségűek használják, akiknél pl.: alapból felugrik az Adblock, úgyhogy a reklámokon keresztüli mérésnek rögtön annyi is.

A környezetemben lévők alapján pl webes fejlesztésre én nem sok értelmét látom Linux helyett OSX-et használni. Minek szívogassál a backports-al, amikor egy becsületes Linux-on pöccre-röffre megy csomagkezelőből a legtöbb eszköz.

Kicsit lemaradtál: a Docker már nem csak LXC-vel megy.
http://www.infoq.com/news/2014/03/docker_0_9

Azért elég szabatos khiraly megfogalmazása is, hogy a Docker egy „Linux konténer”.

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Én is szeretem az Ubuntut, drukkolok is nekik, ezt is Ubuntun írom.

De, sajnos tényleg vannak olyan "bug-ok", amiknek a kezelése ép ésszel szerintem nem felfogható.
Nekem ez a kedvencem (ezen sajnos én is sokszor felhúztam magam): https://bugs.launchpad.net/bugs/390508
Röviden ez arról szól, ha notify-send-del kirakatok egy üzenetet és megmondom, hogy meddig legyen kinn, akkor addig maradjon kinn. Notify OSD sajnos erre az opcióra magasról tesz.
pl.:
notify-send -t 2000 "Helló öcsike!"
Ennek 2 mp-ig kellene kinn lennie, de addig van kinn, amíg a szöveg hossza és egyéb akármik szerint jónak látják (kb. 8-10mp).

A Notify OSD-t a Canonical fejlesztette az Ubuntuhoz. Ez tudomásom szerint csak annál a notifiernél hibás, mindegyik másiknál jól működik.
Nem Ubuntun rossz, hanem ahol a Notify OSD-t használják, pl. rossz sima Ubuntun Unity-vel, jó sima Ubuntun AwesomeWM-mel (mivel ott másik megy).

Lehet, hogy tolt, de még jelenleg is így van a manuálban:
-t, --expire-time=TIME
Specifies the timeout in milliseconds at which to expire the notification.

Én sem azért citáltam ide, mert mindenkinek fel kellene húznia magát ezen, csak annak példájaként, hogy némely esetben mennyire nem érdekli őket a felhasználó véleménye.

A patch-ez valaki review-olni fogja aztán belemegy a következő release-be. Annyira ugye azért nem kritikus bugról van szó, hogy emiatt teljes startégiai irányváltás kelljen az Ubuntu-nak végrehajtani.

Ez az eset amúgy messze nem arról szól, hogy mennyire nem érdekli "őket" a felhasználó véleménye. Ha megnézed a bug commenteket akkor látod, hogy Matthew Paul Thomas (mpt) türelmesen és készségesen válaszol minden kérdésre. Ő pedig egy meglehetősen befolyásos, veterán dizájnere az Ubuntu-nak. Nem mellesleg a mai napig is bármikor egy IRC ping és elmondja, hogy mi ennek a problémának az oka.

Amúgy futólogaos utánaolvasás alapján szerintem ez egy sima API inkompatibilitási probléma ami rosszul lett ledokumentálva a man-ban. De ettől még semmi nem omlik össze, nincsd adatveszteség, nem fagy le a rendszer, nem keletkezik biztonsági rés. Szóval ez nem egy kritikus probléma.

Szerintem pont ez a bug report jelzi, hogy még az ilyen pitiáner kérdésekben is tárgyalóképesek az ubuntu főmérnökei. Melyik OS fejlesztőivel lehet így beszélgetni mint ebben a bugban az mpt-vel? Aki egyébként egy haláli jó figura :) totál kockafej, de egy zseni és a végletekig segítőkész.

Szerintem pont ez a bug report jelzi, hogy még az ilyen pitiáner kérdésekben is tárgyalóképesek az ubuntu főmérnökei.

Ez a bugreport ugyanaz, amit en linkeltem pepitaban:
valaki "dizajner" az ubuntunal eldonti, hogy ennek igy kell lennie, es utana nem lehet modositani.

Holott az egeszseges hozzaallas az az, hogy vannak default ertekek,
es a usernak megvan a "szabadsaga", hogy ezt modosithatja.

A kedvencem ez:
5 years later, another random person on the internet spends hours trying to figure out why the documented -t switch won't work,

Hogy a bugreport temajanal maradjak:
webbongeszoknek sikerult a popup-ot kordaban tartaniuk.
Ha valamelyik alkalmazas spammelne (amitol felnek),
akkor a user letilthatna guibol azt az alkalmazast (egy egyszeru gombbal).

Koszi enpassant, feljegyzem ezt a bugreportot is, iskolapeldaja az "ubuntu nyilt fejlesztesi modelljenek".

Baromira emlekeztet a gimp-re. Ott is olyan 2002 kornyeken volt egy ilyen, legyen mar egyablakos mod, ne pedig 5-6 kis ablak legyen szetszorva.
Konkretan a gimp fejlodese gyok 2-vel halad azota is, es a stubborn hozzaallasuk eredmenyre is vezetett: unity alatt kinszenvedes gimp-et hasznalni.

Erre a szindromara biztos van valami angol szo:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Igaz-igaz pár éve már van (mondanivalón nem változtat), de ennek örömére engedélyeztem is. Unity alatt musthave.

Koszi, hogy eszembejuttattad!

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Én sem látom a helyét, bár a többi platformnak sem az Androidon és iOS-en kívül. Ha valahol hát itt épp lenne értelme az mobil Intel x86 -nak. A Steam új irányvonalának köszönhetően van már egy csomó casual game, aminek elég egy mobil Intel is és Linuxon is megy. A zsebben hordható nagy lapos tévére is ráköthető mini-mobil-pc vonzana egy szűk de elkötelezett réteget akikre lehetne építeni. Még akár az Intel is támogatná ha végre látna valami esélyt x86 számára a mobil világban. Ebben a formában, nem túl erős arm A7 magokkal nem sok értelme van a mobil Ubuntunak. Az olcsóság sem érv, mert ennyiért már használható Android mobilok tucatjai közül lehet választani. Azokra van alkalmazás is.

Kiragadtad a szövegkörnyezetből, bár gondolom a szövegkörnyezetében sem értetted meg a mondanivalót.

Mindenesetre kívánom, hogy legyél boldog és sikeres a világodban, bár szerintem sikeres biztos nem vagy, tekintve hogy mennyi időd van kommenteket gyűjtögetni, katalogizálni, előrángatni. Mondjuk az is lehet, hogy lelki sérült vagy és ettől boldog vagy, és a boldogság a sikerességed fokmérője.

Akkor viszont örülök a boldogságodnak és a sikerednek.

Ez szerencsére nem igaz. Én az LG Nexus4 telefont használom fő telefonként és minden tökéletesen megy rajta.

Nézd, én három éve dolgozom ezen a projekten, előtte a Meego-n dolgoztam. Nem újdonság számomra, hogy minden platformnak vannak funboy rajongói és troll flémelői. Én szívesen beszélgetek erről a porjektről, ha érdekel örömmel osztok meg a magyar unix/linux barátokkal mindent amit én tudok. De flamewar-ba belemenni nem szeretnék. Ha te nem örülsz egy Ubuntu telefonnak akkor ne örülj. Szerencsére nem kötelező. Ha hülyének tartasz minden ubuntu fejleszőt az is a szíved joga. Nekem ez nem érzelmi kérdés.

Ez szerencsére nem igaz. Én az LG Nexus4 telefont használom fő telefonként és minden tökéletesen megy rajta

Anno (egy fel eve) komolyan atneztem, hogy mit tud, mielott mobilt vasaroltam volna.

De sajnos nem volt egy keszulek ahol minden ment volna.
Ezeket neztem:
Hang, internet (3g, wifi), gps, 3g->wifi(hotspot, tethering), kamera, elemlampa, csorgoora.

Volt egy tok jo osszehasonlito tablazat bug linkekkel.
(most ezt nem talalom)

Megtalaltam:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ArLs7UPtu-hJdDZDNWliMmV1YU…

A lenyeg a wifi tethering nem megy. Napjaban tobbszor hasznalom.
Lenyegeben igy fejlesztek.

Viszont a Nexus4 a tenylegesen legjobban tamogatott eszkoz.

Miota legutoljara neztem, azota tenyleg sokat fejlodott.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nincs jelenleg olyan eszközöm amin futna az Ubuntu Touch, így nem tudok biztosan nyilatkozni, hogy jelenleg mi az ami működik és mi az ami nem. De egy ideje követem a fejlesztését, és azt bizton állíthatom, hogy ez a táblázat nagyon elavult, alapból tavaly augusztusi a tesztelt image benne, azóta csak a most kiadásra szánt RTM változathoz több száz commit érkezett és akkor még ott van a most fejlesztés alatt álló Vivid branch. Ebből felesleges szerintem bármit leszűrni.

Az ad-hoc wlan nincs benne az imidzsben, mert a bq divájsza eleve nem támogatja ezt. A Meizué ha jól tudom már alkalmas lesz erre, arra meg is csinálja a srác. Azért a fejlesztési prioritást az a divájsz határozza meg amire biznisz van.

A táblázat amit linkelsz amúgy fél éves és már ott WIP jelölése van. Amúgy ez a fícsör nekem is nagyon kell, napi kapcsolatban vagyok a sráccal aki ezt meg fogja csinálni... megelsz ez.

"Miota legutoljara neztem, azota tenyleg sokat fejlodott."

Na látod... akkor meg minek a flame?

Ennek akkor látnám értelmét, ha otthon bepattintanám a dokkolójába, és az lenne a desktop gépem is. De ez a feltesszük egy gyenge-közepes vasra és kiadjuk magában nem hoz lázba, nagyon nem.

A jelenlegi mobil platformok közül ez a fícsör az Ubuntu-nak van a leginkább lőtávolságban. Maga a szoftver támogatása ennek a dokkolásra átskálázódó és desktoppá alakuló környezetnek úgy ez év őszére várható. Stabil kereskedelmi kiadása pedig jövő ilyenkorra.

Az, hogy lesz-e olyan gyártó aki ezta dokkolható okostelefont Ubuntuval képzeli el még nem tudható. De szerintem egyértelműen ebbe az irányba haladunk.

a dokkolast hogy kell elkepzelni?

Mert a mostani modellen nincs csatlakozo,
es ha jol vettem ki, akkor a vezeteknelkuliseg
nem eletszeru az ubuntu phone eseteben...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az, hogy az első verzióban nincsen ilyen fícsör az nem jelenti azt, hogy nem életszertű.

Szerintem vezeték nélküli desktopr streaming a Mir és a Unitz8 fogja csinálni. Ha érdekelne a részletek akkor a fejlesztőket kérdezd meg. Szerintem vgy 5-ször írtam le neked, hogy milyen csatornákon.

Szerintem vezeték nélküli desktopr streaming a Mir és a Unitz8 fogja csinálni.

Most tenyleg nem ertelek. Feljebb irtad, hogy a konvergencia alatt azt kell erteni, hogy magat az os-t lehet kulonbozo meretu eszkozokre telepiteni (ubuntu tv, ubuntu tablet, ubuntu phone, ubuntu desktop).
Ha "csak" errol van szo, akkor igazabol a vezeteknelkuli (desktop) streaming nincs is a kepben.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Kezdem azt érezni, hogy te csak úgy sportból csuklóztatsz engem.

Attól, hogy a konvergencia azt jelenti, hogy ugyanaz az OS adaptálódik a különböző form factorokra és input metódusokhoz attól még a platform egyes részeinek lehetnke hasznos fícsörei.

Akár hiszed akár nem a multi display sem konvegrencia fícsör mégis fontos és ezért tudni fogja hamarosan a Mir+Unity8. Sőt képzeld el az is lehet, hogy lesz nuldivájsz is az Ubuntu 16.10-es kiadásában... pedig az sem konvergencia fícsör. Érted?

Az Ubuntu Edge kampány egy csomó szempontból nem volt sikertelen. Az, hogy a do_or_die kezdeményezés nem jött be az csak azt jelenti, hogy nincsen még elegendő méretű piaca ennek a koncepciónak. De azért minden idők legnagyobb crowedsourcing projectje volt, 12.8 millió dollárt átutalt vagy 20 ezer potenciális vásárló. Egy 20 ezer fős felhasználói bázisra már lehet építeni. A Nokia N9 is ilyen nagyságrendű közönséggel indult az N810 tablettel. Nem százmilliós eladásokkal kezdődik a világ.

Az Ubuntu Edge concepció pedig mindenképpen meg fog valósulni. Az a kérdés, hogy mikor. Ahogy én látom a trendet úgy 2016 karácsonyára várható. Ha késés lesz akkor 2017 tavaszára.

Ez remek!
Imádtam az UE koncepciót, és el is hittem, hogy a Canonical meg tudja csinálni, foundoltam is az Indiegogo-n. Kampányzárás után mondjuk nem ártott volna egy email, hogy "ez most nem jött össze, de valahogy megcsináljuk, kipintaccs", vagy valami. Persze értem, hogy nem vagy marketinges, csak mondom. :)

Én tényleg nem értek sem a PR-hoz, sem a marketingez. Azt tudom, hogy a fejlesztés egyértelműen ebbe az irányba megy. Az egyetlen dolog ami nem az Ubuntun múlik az az, hogy mikor sikerül bevonni egy olyan gyártót a projektbe aki egy olyen konvergencia eszközt akar csinálni. Az Ubuntu Edge arról szólt, hogy ha mi csinálnánk, akkor ezt csinálnánk.

Hogy mi? Meg csak most fog erkezni az elso? Meg voltam rola gyozodve hogy mar adtak ki ilyet csak halott platform lett, annyira regen volt az elso Ubuntu Phone-nal kapcsolatos bejelentes.

A rendszert le lehet fordítani más, jelenleg nem támogatott eszközre is? Ha igen, akkor tudnál ehhez leírást adni? Mi az operációs rendszer minimális hardverigénye?

-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Szimpatikus kezdeményezés. Nagyon szeretnék megszabadulni legalább otthoni környezetben a "kém"operációs rendszerektől. PC már sikerült. Jön a mobil.

--
honlapom http://dyra.eu/

khiraly & BZoltan nyomás ki a hóra!
Egy röpke óra hógyúrás=lila újak, és nem is veszekednétek ennyit :)

Nekem tetszik amit eddig láttam róla, nyomkodnám már csak azért is!
Végre valami új a piacon!
Az ára pedig nem tűnik túl soknak,
amit írtak eddig erről az Aquaris E4.5-ről, az alapján nem lehet annyira vészesen rossz,
meg egyébként is, első fecske! Nem lehet rögtön tökéletes!

Végre valami új a piacon!

Atfutottam ami cikk az ubuntuval kapcsolatban megjelent, es az hozzaszolasokat is alatta.
Lenyegeben ez az egyetlen indok amit elohoztak:
nem-ios, nem-android, vegre valami uj!

Elo se kerult seholse, hogy mit tud...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem régen írták meg az Ubuntu hivatalos twitterén, hogy közép-európai idő szerint holnap reggel 9 és 18 óra között lesz elérhető a telefon vásárlásra.