Fórumok
Üdv!
Van esetleg valaki aki dolgozik EKÁER rendszerrel való kommunikációval?
Nekem egy fuvarszervező php progit kell szinte kompletten újraírnom e miatt (ami amúgy drupal alapú)
Mivel még az újraírással kínlódok, jó lenne ha esetleg valaki már összedobott PHP kódot az XML POST kommunikációra vagy akármilyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban.
Sajnos nagyon szorít a határidő és nagyon jól jönne egy kis segítség.
Nagyon köszönöm!
Hozzászólások
service-szel.
t
köszi, a kedvedért ki is javítottam.
Mi alapjan valasztod ki, hogy kit javitasz ki nyelvtanbol?
/sza2
En tarot kartyaval. Akinek a nevenel a grammarnazi macskat huzom az nyert.
Üdv
Átérzem a helyzetedet, én is hasonló cipőben járok vagyis majdnem:
saját fejlesztésű fuvarszervező program ami Delphiben készült, és egy német ERP rendszerben lévő adatok összegyúrásával próbálok jelenteni XML file elküldésével. Jó pár napja eljutottam odáig, hogy minimálisan szükséges adatok megadásával sikerül a jelentés (napi 20-30 db). Sajnos még rengeteg dolgot kell megoldanom, de már látszik a fény az alagútban ...
Ha gondolod keress meg privátban.
Szép napot
Példa forráskoótok nincs véletlenül?
Gabi
Jobban jársz ha Te rakod össze kézzel. Egy XML-t kell összepakolni + egy sima HTTP post. Nem fogod érteni, ha nem Te csináltad. Van tesztrendszer, végtelen ideig lehet próbálkozni. És közben rájössz, hogy milyen hibákba/kötelezőségekbe futhatsz bele.
--------------------------------------
last proj: ekaer-feladas.hu
Legfrissebb, kb. 2 hetente frissülő/változó spec itt: https://ekaer.nav.gov.hu/faq/?page_id=9
--------------------------------
last proj: ekaer-feladas.hu
Kösz!
Van megoldás, működik. A kommunikációs speciből kihagytak egy dolgot. User+Pass+XmlPass+ADÓSZÁM egyben azonosít. Ez utóbbit elfelejtették, 4 órát szívtam vele.
Szakmailag büszke vagyok a dologra, ezért szívesen megosztom a tapasztalatokat. Komplett forráskódot sajnos annak tulajdonjoga miatt nem tudok adni. De a begépelés a legkevesebb szívás vele. :)
Szerencsére rájöttek, hogy az a február 1-i időpont valami óriási nagy baromság volt. Legutóbbi álláspont szerint meghosszabbították március 1-ig a tesztelést. Csak azért írom, ha netán valaki nem olvasta volna.
Nekem is összejött a dolog végül...
PHP-ban én így küldöm el az XML-t:
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, Array("Content-Type: text/xml","Accept: text/xml", ));
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'https://import-test-b.ekaer.nav.gov.hu/TradeCardService/customer/manage…');
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $xml);
$response=curl_exec($ch);
$response = simplexml_load_string($response);
Az hogy az XML-t hogy kell felépíteni a doksiban le van írva
Az autentikációs adatok generálását egy ilyen függvénnyel oldottam meg (ennek módja is pontosan definiálva van a doksiban):
function get_ekaer_request_signature($user,$pw,$key){
$next_requestid = get_next_ekaer_request_id();
$request["pw_hash"] = strtoupper ( hash ( 'sha512' , $pw, false ));
$request["isodate"] = date('c');
$request["signature"] = strtoupper (hash('sha512', (string)$next_requestid.(string)gmdate('YmdHis').(string)$key, FALSE) );
$request["next_requestid"] = $next_requestid;
return $request;
}
Még egy csavar benne, a feldolgozás sorrendje a következő: fejadatok logikai és szemantikai ellenőrzése, auth adatok, tétel adatok. Nálam két óra boldogság volt, hogy megy az auth, de később derült ki, hogy nem ment :)
És a kapott tesztelési user/pass csak azzal az adószámmal jó, amihez kaptad (XML-ben lesz benne)
Egyébként nekem a tesztkörnyezet péntek 16h óta OPERATION_FAILED-et dobál. Neked megy?
--------------------------------
last project: www.ekaer-feladas.hu
Nekem se ment tegnap, írtam nekik, visszaírtak, hogy hét elején fixálják
Sziasztok!
Ha van egy belföldi vevőm külföldi lerakodási hellyel, akkor az export-ügylet igaz?
Ilyen esetben a lerakodási hely adószámát kell bejelenteni?
Ez nem egy jogszabályi fórum... de:
A vevő adószáma és telephelye számít, nem a lerakodási pont.
------------------------
www.ekaer-feladas.hu
Oké, de olyan nem lehet, hogy a vevőm magyar, tehát a kiszállításom belföldi, de a lerakodási cím külföldi. Ezt így nem engedi a NAV. Ha a lerakodás külföldi, akkor a tradetype csak 'E' lehet, nem?
Kicsit késve válaszolok, de adójogi szmepontból ez belföld-belföld ügylet. Ha egy cég magyar adószámról magyar adószámú vevőnek számláz, akkor a számlának mindenképpen tartalmaznia kell a 27 százalékos áfát. Innentől kezdve mindegy, hogy a lerakóhely valójában hol van.
Az ilyenekre megoldást jelenthet az, ha a magyar vevő készíti el az EKÁER-t (ő lesz a bejelentő) és úgy szervezik a fuvart, hogy a felrakóhelyen az áru átmegy a vevő tulajdonába (FCA Incoterm paritás). Ha a vevő erre nem hajlandó, akkor a bejelentést Belföld-Belföld viszonylattal kell megtenni és az áru értékéhez az áfát hozzá kell adni.
Köszi, ezt még emésztgetem.
Szia!
Még egy olyan kérdésem lehet, hogy vegyes rakomány esetén hogy kell számítani a limiteket?
Kock . 2500 kg-ot és azok együttes adó nélküli értéke az 5 millió forintot
Nem Kock . 500 kg-ot és azok együttes adó nélküli ellenértéke az 1 millió forintot
Csoportosítani kell VTSZ-enként a termékeket, ha a kockázatos eléri mondjuk az 500 Kg-ot, akkor már az egész rakomány kockázatos lesz?
Ha csak 1 Kg kockzatos van a kamionon, attól még nem kockázatos az egész ?
Nincs olyan hogy az egesz kockazatos. Ha a kockazatos eleri a szintet, akkor ekaer koteles lesz a cucc. Ebben az esetben mindent be kell jelenteni ami a kocsin van.
Ma álltam neki. Igényeltem teszt hozzáférést, még nem kaptam meg.
Addig is gondoltam neki esem és lekérdezem az elés szerveren fent lévő adatokat. Ha jól értelmezem a doksit két endpoint van:
https://import.ekaer.nav.gov.hu/TradeCardManagementService/customer/que…
https://import.ekaer.nav.gov.hu/TradeCardManagementService/customer/man…
Mindkettőre jön az 500-as kód. Megy egyáltalán a szolgáltatás?
===
Megy. Én voltam f.
Megy, saját szállítmányozást segítő szoftverünk már majdnem úgy kommunikál az EKAER api-val ahogy azt mi szeretnénk. Értsd, a fejlesztés végén járunk.