Informatikusnak lenni trendi ?

http://444.hu/2014/09/01/az-uj-irodalomkonyv-szerint-aki-cnn-t-nez-az-i…

Így kell megtudnom, hogy az informatikusok nyugatimádó senkik ? :)

Hozzászólások

Manapság ilyen szövegek vannak egy tankönyvben...? Öcséém...

-------------
There's no place like 127.0.0.1

Ez válasznak épp válasz, de felvet néhány újabb kérdést:

- és ennyi idő alatt nem sikerült ezeket a baromságokat kigyomlálni belőle? A legutolsó javítás során sem? Vagy épp pont az utolsó javított kiadásba kerültek bele ezek? (Nem sugallom, kérdezem!)
- eddig a választás szabadsága alapján döntöttek a tanarak, hogy kell-e az a könyv (mondjuk mert más szempontból ver minden másikat), vagy inkább olyat választanak, amiben ekkora állatságok nincsenek (tudnám javasolni megint a Nemzeti dal-részletének totális félreértését egy irodalomkönyvben) Most annyira azért nincs erre lehetőség.
- és rémlik, hogy a rákosista/kádárista rendszer ellenzői többek között az ilyen *jellegű* baromságokat is nehezményezték, szóval akkor most miért is nem nehezményezik ugyanezek az emberek?

akkor te meg narancsos komcsi vagy? Tudod, az a fajta beszukult tudatu, cof+ humanoid, akinek mindenki 'libsi' (hogy ez mi, azt meg tippelni sem mernem), aki kritizalni meri 'a rendszert'. Baratkozz meg a 'rendszerellenes' cimkevel, ha mar mindenaron cimkezni probalod az embereket...

--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)

+1

Véleményem szerint ez a normális értékrendszer. Olvastam valamilyen oldalon, ahol sokan a liberalizmust fikázták, 5 perc után közel álltam a sírógörcshöz. Emberek nem lehetnek ennyire agymosottak, hogy a szabadságot akarják korlátozni, eléggé fejlett a világ és ha mindenki IGAZÁN intelligens lenne, röhögve lehetne létrehozni egy jobb és élhetőbb világot. Az, hogy valami tiltva van, csak arra ösztökéli az embert, hogy csinálja és ha az emberekben normális értékek lennének, nem kellene annyi mindent tiltani.

Kész, meghaltam, feladom

pnaszalyi - 2014. szeptember 10., szerda 23:02
Átnéztem a neten a támogatottak listáját. Mindegyik az amerikai scientológia egyház valamelyik fedőneve, és a feladata a bomlasztás, a dezinformálás, az ország scientologizálása, hogy "clear" legyen. Persze ehhez nekünk, magyaroknak is lesz egy pár szavunk, lásd pl. a piros újság 1997-es egyik számát. Érthető, hogy a fő maffiózó tasz pofázik a leghangosabban, hiszen százmillióktól esett el. Remélem, végleg. De gondoljátok meg, proletárok, hogy kik ezek a civilek...

Link: http://mno.hu/belfold/az-angyali-civilek-1246940

Nem tudom szavakkal leírni mit érzek, ha a hozzászóló ezt tényleg komolyan gondolja, ott akkor nagyon nagy gondok vannak, iszonyatosan nagy...

De sajnos itt tartunk. Egyre vadabb konteók, prekoncepciók jelennek meg és mindent összemosnak bármivel, csak hogy a valósággal ne kelljen szembesülni és tájékozódni. Na most ez konkrétan nem igaz, de van amelyik meg odaírja, hogy szabadkőműves összeesküvés. A harc a lényeg, mindegy, hogy ki ellen. Ezek akiknek ha azt mondják, hogy ugorjon a kútba, akkor a kutat is kiássák maguknak.

Még azt kéne definiálni, hogy micsoda az a liberális bolsevik.
Tudniillik a liberálbolsi a szépemlékű Torgyán József találmánya és egyúttal kedvenc kötőszava volt akkoriban, amikor a Horn-kormány messze 2/3 fölötti mandátummal annyira visszafogott volt, hogy azért az akkori ellenzéki képviselők az előadás szüneteiben ki is röhögték.

Ehhez képest a bolsevik a szó eredeti orosz jelentésén felül kapott egy olyan történelmi jelentést, hogy "a többség, amely a többségét minden lehetséges módon fel- és kihasználva eltapossa a kisebbséget".

Akárhogy nézem, Józsi bohóc igyekezett a valóságtól elrugaszkodni - és azóta sokan mások.

Hat en max. blogokrol. Szemelyesen nem.
Meg olyat is, aki 2-3 commentben irna bele (tehat elotte min. egy masik commentje lenne)

Persze megvannak a fizetett trollok is (epp a mult heti HVG-ben volt egy cikk roluk), de eddig nem ugy tuntel, mint aki ilyen lenne.

Meg annyira eros megfogalmazas volt, hoyg nagyon remeltem, csak ironia...

--
http://www.micros~1

amúgy, komolyra fordítva a szót...
Pár embernek ez feltűnik, pár ember nehezményezi, hogy a mai oktatási rendszer termékeinek(diákok) nagyrésze szakmai analfabéta és / vagy irreális világképpel rendelkezik a piac alapú rendszerekről, viszont, ha a szavazás és / vagy tüntetések és / vagy választás eredményét nézem az ország, a nemzet és az emberek szerint ez így van rendjén, ahogyan van.

Emlékezz azokra a "magasröptü" diskurzusokra, amiket Légrádival szoktam folytatni.

Meg még egy újabb kérdést vet fel bennem: ha eddig ez benne volt (elvileg akár már 10 éve is), hogyhogy nem tűnt fel eddig senkinek sem? Miért csak most nézett bele valaki (mármint egy újságíró) egy tankönyvbe?

Megsúgom: eddig is voltak sz.r matek és fizika tankönyvek a piacon (amíg volt olyan, hogy "tankönyvpiac"), amelyekben voltak nem kis blődségek. Gondolom, magyar vonalon is hasonló lehetett a helyzet.
Csak eddig senkinek nem volt kedve/ereje/energiája, pedig pár könyv megérdemelt volna egy kis nyilvános "alázást" (ez a könyv elvileg már 10 éve).
Az, hogy pont most találtak egy ilyen dolgot egy tankönyvben, nyilván nem véletlen. Ami viszont szerintem azért nagyon nagy baj, mert az újságírók csak akkor hajlandók az oktatással bármit is foglalkozni, ha az kapcsolódik a politikához, és lehet szidni az egyik vagy a másik oldalt.

Sajnos az újságírók és a média (amibe az internetet is beleértem) kezében az oktatás és a kapcsolódó dolgok is csak egy eszköz, amellyel pártszimpátia ill. pártgyűlölet mentén lehet valami szépet fakajtani.

Csak hogy egy példával (példa-kérdéssel) megvilágítsam a dolgot: ki tudja (gugli nem ér!), hogy a nemzetközi diákolimpiákon (matek, fizika, nyelvészet) milyen eredményeket érünk el? Az oktatásos topikom is (sajnálatomra) elég érdektelenségbe fulladt.

Tévedsz. Nem egy közül lehet választani.
Jelenleg két tankönyvkiadó és könyveik az "ajánlottak", de amennyire tudom, a KLIK-es iskolákban is lehet nem az ajánlottak közül választani - legalábbis a tankönyvlistán rajta van rengeteg féle-fajta tankönyv. Persze az már más kérdés, hogy nem ajánlott onnan választani, bár nem tudom, mivel jár, ha valaki nem a támogatott, hanem "csak" a tűrt könyvekből választ ;)
Ja, és persze vannak az ún. kísérleti könyvek, amelyekbe szintén be lehet(ett) szállni (bár amennyire hallom, azok minősége is... szóval ne firtassuk).
Mi speciel nagyon sok tárgyból a már eddig is használt tankönyveket rendeltük (ami nem a támogatott, hanem inkább a tűrt kategóriába tartozik most már). Még a fekete autó nem jött értünk :)

Másrészt: ha ez a könyv tényleg 10 éve a piacon van... nem is a legkisebb kiadó adta ki, tehát csak volt keletje, csak fogyott akkor is, amikor nem volt kötelező ezt választani.
Harmadrészt: lehet, hogy a tankönyv amúgy jó, csak ez a rész rossz benne (bár tényleg érdemes lenne megnézni, hogy ez a "Beszéljük meg" rész mi is lenne - ha pl. a fentebb felvetettek szerint ez egy "vitaindító" lenne, ami érvelésre és ellenérvelésre késztet... azért veszt valamennyit az éléből).

Negyedrészt: az általad "értelmes tanárnak" nevezettek megrendelték ezt a könyvet, és a kifogásolt részt simán átugorják - mint ahogy én is szoktam máshogy tanítani, mint ahogy a tankönyvben van, sőt, szoktam is kihagyni részeket (meg olyat is elmondani, ami nincs benne a könyvben). Ahogy a klasszikus mondja: nem a könyvet tanítjuk.

De ezek sem mentesítik a médiát (újság, tv, internet, blogolók), hogy az oktatással, a tankönyvekkel csak botrány-szag esetén hajlandó foglalkozni. Nem kevésbé rosszak (ebből a szempontból), mint azok, akik az oktatási minisztériumot egy giga-minisztériumba olvasztották be (hint: az oktatás annyira se fontos, hogy legyen egy külön minisztériuma, elég az oktatásnak egy államtitkár, miniszter nem kell oda).

Nézd, a média így működik. Ha egy gumicsont előkerül, akkor vég nélkül rágják, majd a téma vagy így, vagy úgy idejétmúlt lesz és kimarad a napi sajtóból.

Ettől még, az igaz marad, hogy a könyv szar. Az is igaz, hogy a magyar oktatás szar.
Viszont, mint fentebb kifejtettem, ez, így, ebben a formában a magyar birkának megfelel, tehát felesleges agonizálni.

És, ha tanár vagy, akkor menny be holnap a tanáriba és kérdezd meg
a) milyen retorzió jár azért, ha nem a megfelelő konyvből tanítasz
b) vajon, hogyan fogadják a T. kollégák tanítani? kihagynak részeket? hozzáadnak részeket? Egyállt kinyitják a könyvet, vagy a 2 / 3 / 7 éve berögzült jegyzet alapján tanítanak?

Tudom, hogy a média ilyen, mert a magyar népnek a gumicsont kell. És pártszimpátiól függetlenül - tehát az egyik és a másik oldal birkáinak is ez kell.

A könyv: miből gondolod, hogy sz.r? Két bekezdés alapján? Mint mondtam, lehet, hogy sokáig azért rendelték, mert ezt leszámítva jó könyv (vagy a piacon elérhető könyvek közül a legkevésbé rossz).
Magyar oktatás sz.r: ezzel vitatkoznék, de ez inkább kerüljön az "elhalt" topikomba.

Tanár vagyok. Viszont mint fentebb írtam, nem KLIK-es iskolában tanítok, azaz mi (még) szabadabban választhatunk.
b)-re: már mondtam, legtöbben nem könyvet tanítunk. A könyv csak segédeszköz, amiből kihagyunk részeket vagy hozzáveszünk részeket.

Nem, nem a magyarnak kell a gumicsont, hanem az "embernek", ilyen ez a vilag minden tajan.

A konyv: egyszeruen amiatt szar, mert nem egy evolucios munkarol van szo, amit
- megirtak
- lektoraltak
- legalabb gyakorlo tanarokkal hetekig es honapokig egyeztettek

hanem valamirol, amit megirtak, valoszinuleg lektoraltak, paran megneztek es BUMM kesz.

Magyar oktatas: nem tudom mirol lehet vitatkozni. Az elnult 6 evben volt olyan het, amikor atlagosan 3 - 7 friss diplomassal "ismerkedtem", hogy esetleg egy poziciot is fel tudjak ajanlani. Borzaszto volt a kep.

Nezd, en magat az oktatasi rendszert sem "ertem", de ez egy masik tema...

Leginkább csak a magyar embereket ismerem, ezért csak magyarokat írtam. Nyilván a rómaiak is ilyenek voltak ("kenyeret és cirkuszt").

Könyv: még egyszer: ez a tankönyv elvileg (legalább) 10 éve forgalomban van. Tehát csak egy "evolúciós" munkáról van szó. A mostani kísérleti könyvek nem "evolúciós" munkák, mert a lektorálásra irreálisan kevés időt szántak ("Tél Tamás lektor" a javasolt keresőkifejezés).

Oktatás: a magyar még a viszonylag jobbak között van. Az iskolánkból szoktak menni cserediák-programra más országokba (egy-két hétre, illetve néhány éve divat volt fél évre is), ott a mieink meglepődnek, hogy egyrészt milyen lazaság van, másrészt a tudásuk milyen szinten van (nem épp magas szinten). Ezek az országok: Hollandia, Törökország, Olaszország, Dánia.
Persze nyilván lehetne javítani rajta (és kellene is), de úgy általánosságban kijelenteni, hogy sz.r, szerintem nem fedi a valóságot (a magyar foci igen, az sz.r, látszik az eredményeken).
A felsőoktatás megint egy más tészta - húgom is egyetemen oktat. Amiket mesél... én tuti, hogy a fél évfolyamot kivágnám (a hallgatók hozzáállása miatt).

Oktatás: nézd, félek Neked is, de nekem is igazam van, csak máshogy mérjük a tudást.
Te, a leoktatott anyagot visszaadó diákot hasonlítod pl. egy dán / török diákhoz és egy összképet nézel. És ez aztmondanám így van jól, suli szinten.
Viszont nekem egy piacon kell olyan embert találnom, aki vagy ért ahhoz, amit csinálni akar, vagy rentábilis időn belül meg is tanulja. Tehát az, hogy a Ti KPI szerinti besorolásotoknál a magyar diák jobb a töröknél, attól még én "boldogabb" vagyok mondjuk egy olasz vendégmunkással.

De mondom, más a baseline, ezért revidiálva, nem az oktatás szar, hanem az eredményessége a piacon.

Igen, a tudás különbözőképp való mérése az, ami a rossz PISA-eredményeket is hozza. Meg persze azon is el lehet mélázni, hogy mit is értünk a "tudás" alatt :)

Másrészt nem azt mondom, hogy minden tekintetben a magyar oktatás az etalon (vagy egyáltalán bármilyen téren etalon lehetne). Sokszor mást és máshogy tanítunk, mint az említett országokban. A magyar diákok lexikális tudása (a lexikálist teljesen tág értelemben használom) valóban széles, a többihez képest.
A "gyakorlatibb" oktatásra ez miatt viszonylag kevesebb hangsúly jut, ezért (is) lehet az, hogy ezek az országok a PISA-n jobban teljesítenek. És ezért is lehet, hogy a piaci eredményességgel is gondok vannak - de az, hogy a villanyszerelő nem tud egy konnektort jól bekötni, az nem a magyartanár hibája.
Viszont a "gyakorlatibb" országokban kevesebb a tényanyag, amit tudnak, ami... fene tudja, jó-e - inkább helyzettől függ.

De ez már tényleg messzire vezetne.

Közben meg a gyerekek tetemes része funkcionális-analfabéta... Így sok értelme van a lexikális tudásnak (ami ráadásul nagyon hamar elévül).

Tudjad hol és hogyan kell megkeresni az információ (és itt nem csak a google-re gondolok, hanem könyvtár, újságból, stb. elemezni az infot), ne magát az információt tud amit a szádba rágnak..

Igen, sajnos ez igaz. De ha nem tanítunk lexikális tudást, attól még funkcionális analfabéta marad.
Azzal is egyetértek, hogy információt keresni tudni kell. Viszont kell egy alap-információnak birtokában lenni, hogy tudd, egyáltalán mit kell keresned. Sajnos csak a szakomhoz kapcsolódó példákat tudok hozni: van egy háromszöged, megvannak benne az oldalak, és a szögeket kell kiszámolni. Csak akkor fog eszedbe jutni, hogy "trigonometria" (na jó, inkább a sinus, cosinus), ha egyszer megtanultad. Minden egyes lépést meg nem lehet megkeresni, mert rengeteg idő, egyáltalán nem hatékony, stb.
Másik példa: idegen szöveg "fordítása": jó, ha van egy alap szókincsed, amit nyilván megtanulsz, és nem kell minden egyes szót kiszótárazni.

Nyilván van arany középút: tehát se ne túl kevés, se ne túl sok lexikális tudás. Én is úgy látom, hogy itthon inkább a túl sok felé csúsz(t)unk el, a "nyugati" oktatásban meg a túl kevés felé.

A finn oktatásról egy dolog mindenféleképp eszembe jut: még egyetemen az egyik órán kellett tantárgy-specifikus esszét írni, én a matematika tanítását választottam. Néhány folyóiratot elkezdtem nézegetni, és egy cikkre bukkantam a "Módszertani lapok - Matematika" 2003. márciusi számában (igen, kb. 10 éves cikk, azóta biztosan változott valami): "Fried Katalin: Finnországi matematikatanítási tapasztalatok". A cikket sajnos nem találom online, viszont az esszémbe (vagy hogy is hívták a BTK-n) ezt a cikket is beleírtam és elemeztem, talán nem sértek szerzői jogot (majd szerzek magamtól írásos engedélyt), ha a vonatkozó részt idemásolom:

A teljes képhez röviden vázolnám a cikk alapján megismert finn helyzetet: az oktatási rendszer a leggyengébbekhez igazodik, így nincs bukás és rossz jegy. Nincsen egységes matematika tanterv (ennek közvetlen következményeire kiváncsi lettem volna, azaz az egyes iskolák tananyaga között mekkora eltérés van és ez a felsőoktatásban mennyire jelenik meg, de sajnos a cikk erre nem tért ki). Az oktatás gyakorlatközpontú, amivel egyet is lehet érteni, csak annyira gyakorlatközpontú, hogy a mögöttes értelem (miért van így ez a képlet?), a kreatív gondolkodás elveszett. A cikk írója egy esetét le is írta, miszerint amikor (finn) tanárképzős hallgatóknak felvetett egy érdekes problémát, és megkérdezte, hogy "Miért?", akkor a hallgatók (egy-két kivételtől eltekintve) "engedelmesen várták a választ". Itt érhető tetten, hogy mennyire fontos az oktatási stílus, az oktatási rendszer. Véleményem szerint a finn matematikaoktatás ahhoz hasonlítható, mint ha az ember ismeri a fűszereket, tudja, hogy a gyakorlatban mire jók, majd tanítanak neki néhány receptet, és valahogy kiölik belőlük azt, hogy saját maguk is keverjék a fűszereket, próbáljanak valami merészet: "Aki tud alkotni, az tud alkalmazni. Fordítva nem igaz." Azaz lényegében a gondolkodás örömét nem ismerik, és ezt a helyzetet ismerve talán nem is tűnik olyan rossznak a magyar matematikaoktatás, mint amennyire hisszük.

Az elmúlt egy évtizedben lehet, hogy változott valami, nem tudom. A PISA-méréseken valóban jönnek felfelé, viszont ilyenkor eszembe jut sok itthoni iskola, ahol a kompetenciamérések előtt vagy két hónapig csak kompetenciaméréses feladatsorokat oldanak (és nyilván a tananyaggal nem haladnak, mert a kompetenciaméréseken kell teljesíteni).

Korea, Japán... teljesen más kultúra. Amennyire sejtem, ott is inkább a poroszos oktatási rendszer a divatos, mint ahogy nálunk (wikipédia cikk a japánokról, Korea: "A fiatalok ugyanis - szorgalmuktól függően - reggel nyolctól akár hajnali egyig is be lehetnek táblázva. "Megállás nélkül tanulunk, kivéve, amikor alszunk" - panaszkodott egy középiskolás.").

Látom, nem sikerült megérteni, hogy én egy 10 évvel korábbi cikket hoztam fel példának, és hogy azóta változhattak a dolgok. Ahogy úgy tűnik, változott is.

A finn tanárképzés és "életpályamodell" lenne a legelső követendő példa. Utána a pártfüggetlen oktatási irány (tehát ne 4-8 évente legyen egy pálfordulás), ami magát a rendszert is kiszámíthatóvá tenné.

Másik: a finnek ezek szerint a PISA-ra tették fel az oktatást, ami miatt a tehetséggondozás elsikkad. A magyar matekoktatás (és rendszer) meg inkább a tehetséggondozásra fekteti a hangsúlyt, és a kevésbé tehetségesek "elsikkadnak".

Korea, Japán? Hogy tetszik? :)

"A finn tanárképzés és "életpályamodell" lenne a legelső követendő példa. Utána a pártfüggetlen oktatási irány (tehát ne 4-8 évente legyen egy pálfordulás), ami magát a rendszert is kiszámíthatóvá tenné."

Azt értem, hogy Mo-on trendi 4-8 évente újragondolni a dolgokat, de miért? Szóval pont a matematika... ahol azért az axiomákat nem tudom máshogy értelmezni 1997 -ben, mint mondjuk 2011 -ben..

Szóval az újragondolás maximum a történelmet és az irodalmat tudja érinteni, de ott meg tényeket kellene tanítani, nem?

Nem az axiómák és tételek máshogy értelmezésére gondoltam. Nagyon jó lenne, ha a politika "csak" ezen a szinten tudna beleszólni az oktatásba.

De akkor most próbálok pár dolgot felsorolni, hogy külső szemmel is érthető legyen, mire gondolok:
- 1996-ban vagy mikor jött a NAT (amely a követelményeket, elvárt tudást szabja meg, tantárgyanként)
(2005-ig is voltak dolgok, de ezeket nemigen tudom, mivel ilyenkor még diákként jártam suliba)
- 2005-ben a "zöld könyves" érettségit felváltotta a középszintű érettségi, a felvételit "felváltotta" az emelt szintű érettségi. Eddig a felvételihez nem kellett tudni (és tanítani sem) az analízist, emelt szinten viszont követelmény.
- az új érettségi rendszerben középszinten nem kell tudni tétel-kimondásokat és -bizonyításokat, fogalmakat (pl. szinusz-függvény elemzése), míg a "régi" rendszerben kellett (a zöld könyv első kb. 200-300 feladata ilyen volt).
- 2012-ben kijött, hogy újra kell dolgozni mindent, új helyi tantervek kellenek, most már két éves ciklusokban kell gondolkodni
(tehát 6., 8., 10. és 12. év végére van "megszabva", mit kell tudni a gyereknek)
- az új kerettanterv matekból kicsit megkavarta a dolgokat, vannak változások (nem brutál mértékű, de azért némileg jelentős)
- az érettségi feladataiban egyre jelentősebb teret kap a valószínűségszámítás és kombinatorika, tehát egyre nagyobb hangsúlyt érdemes rá fektetni - nyilván valaminek a rovására
- a kompetencia-mérés az "isten", amelyeknek a feladatai (jellegét tekintve) eltérnek az érettségi feladatok jellegétől (én speciel inkább érettségire készítek, hiszen annak számít valahol az eredménye, a kompetenciák meg... azok se rosszak, de nem csinálom azt, hogy 2 hónapig csak a kompetencia-mérésre készülünk)
- kötelező óraszámokat (amíg volt olyan) folyamatosan emelték, béremelés nélkül (vagy a béremelés mértéke nem volt akkora arányú, mint az óraszám-emelés)
- most már nyilván kell azt is tartani (gy.k. dokumentálni kell, ami nyilván plusz feladat és plusz idő), hogy a megtartott órákon kívül mit és mennyi ideig csinálsz (dolgozatjavítás, órára készülés, feladatsorok összeállítása, stb. - meg persze nem a tanórákhoz kapcsolódó feladatokat is)
- továbbtanulási "tanulmányi feltételek" is folyamatosan változnak, már most is kellett egy természettudományos tárgy jegyét vinni (amit helyeslek, így legalább ezen tárgyaknak is lett némi súlya)

Fizika-specifikusan: a tanítandó tananyag szinte folyamatosan változik. Eddig pl. nem kellett tanítani folyadékok és gázok mechanikáját, most viszont újra kell. Viszont eddig pl. Arkhimédesz törvénye még emelt szinten sem volt követelmény. Emelt érettségi tételek és az azokhoz kapcsolódó mérések évről-évre változnak (a 20-ból legalább 3-4 tétel), és ha eredményesen akarsz emelt érettségire készíteni, az emelt szintű méréseket érdemes reprodukálni a suliban, hogy a gyerek tudjon gyakorolni. Sokszor azért ez egyébként nem triviális, mert legtöbbször az egyetemek eszközeihez igazodik, nem pedig középsulik eszközeihez, és ezek az eszközök legtöbb esetben nem 10 fillérbe kerülnek.

Hirtelenjében, dolgozatjavítás után ennyi jutott eszembe :)

a fizetéses részről más a véleményem, de ez lényegtelen.

köszi, hogy elmondtad, komolyan nem hittem, ez így hogy lehet.
mondjuk jó, mi matekfakton kaptunk csomó egyszerüsítést más tárgyakból, amik ugye nekem haszontalanak ( legalábbis akkori fejjel ), de sosem gondoltam, volna, hogy évfolyamonként változik, ki mit tanul :)

mekkora majomságmár. persze igazodni kell a korhoz, de nekem, valahogy Arkhimédesz nekem valahogy olyan alap, mint Peano... vagy mittomén Pascal...

Amikor már messze a múltban volt az érettségim, de még nem voltak gyerekek a háznál, ezért akadtak kényelmes üresjárataim, azzal teszteltem az öregedő agyamat, hogy kipuskáztam az index.hun a tételeket, és újra "leérettségiztem". Egy ideig elhittem, hogy én vagyok olyan jó kondiban, hogy a régen nem használt ismeretek ellenére is milyen jól megy, aztán leesett a huszas, hogy itt nem is én vagyok a tesztalany, hanem az elvárás szintje...

Az egyetemi felvételi rendszernél is forgattam a szemeimet, amikor kitalálták, hogy a számítástechnika túl szakmai tárgy egy programozó szakra felvételnél és helyette már csak a titkárnőibb jellegű informatika név alatt futót fogadják csak el. Vicces, ha kiderül, hogy valaki túlképzett egy szakhoz és el kell mennie egy ismereteinél / papírjainál alacsonyabb szintű vizsgát tenni, hogy bizonyítsa alkalmasságát :D

A nem hagyunk hátra senkit gondolat nem is olyan rossz, valami hasonló van talán mindkét oktatási rendszerben. Az ördög a részletekben rejlik. A tanárok mellett léteznek pedagógiai / gyógypedagógiai asszisztensek is, akik a felzárkóztatást igénylő gyerek mellé odaülhetnek és külön foglalkozhatnak vele, persze a tanár útmutatása alapján. Elvileg már vagy 10 éve kötelező pedagógiai asszisztenseket is alkalmazni az iskolákban. Persze nálunk erre nincs pénz, így a szükség törvényt bont. Ahelyett, hogy felzárkóztatnánk a lemaradókat, itt mindenki lemarad. Itt jön képbe, hogy nálunk mindenek előtt áll a látszat. Nem az a lényeg, hogy valami működjön, hanem az, hogy úgy nézzen ki mintha működne. Elvileg mindenre van megoldásunk, csak épp a gyakorlatban semmire.

Ehhez képest a PISA teszten a béka segge alá tendálunk lefelé, látványosan.

A magyar alap és középfokú oktatás mindent megtanít, csak ez mind felesleges. Minek bebiflázni az összes nyomorult évszámot ami az elmúlt 2000 évben történt, mikor egy egyszerű családi/személyi költségvetést nem tudna az emberek 90%-a megtervezni? Tanítsanak olyanokat mélyen amik az életre készítenek fel, a szakmai dolgokat is tanítsák, érthetően, érdekesen, akit annyira érdekel az után ugyis mehet specializálódni és ott biflázhatja az évszámokat...

Ooo azert az evszamoknak van ertelme, ha nem is mindegyiknek es nem is "napra pontosan", de el kell tudni helyezni a dolgokat a tortenelemben. Persze, hogz valmai 1439 -ben tortent, vagy az 1400-as evek kozepen, az mas kerdes :)

A magyarok hiresen rosszul terveznek anyagi dolgokat (a fiatalok), ellenben lattam most egy kezdemenyezest, ahol kiscsoportosan, kozepiskolasoknak az alapveto penzugyi tudast oktatjak. (Iskolan kivul, delutan, mert ugye ez egy ilyen alapitvany / civil szervezet )

Valami pénzügyi oktatást be akarnak építeni a közoktatásba - ezzel én is egyetértek (meg azzal is, hogy Mo-n a pénzügyi kultúra a béka feneke alatt van).

Csak még az nem látszik, hogy hova fogják betolni, ui. plusz órára sok lehetőség nincsen. Persze egy teljesen reális lehetőség lenne a matekba beépíteni (tehát nem külön tantárgyként).

"Valami pénzügyi oktatást be akarnak építeni a közoktatásba"

Meg leszek lepve, ha megtörténik, ui. a tényleges pénzügyi ismeretek szegek volnának a NER koporsójában. Persze lehet ezt is nemleszünkgyirmótosítva, unortodoxul, de az már nem pénzügy, hanem a vallásórák tananyaga.

Nem közgazdaságtant akarnak taníta(tt)ni, hanem pénzügyet, ami közelebb áll a matematikához egzaktságot tekintve, mint a közgazdaságtan.
Úgy gondolom, hogy a KKata által is már említett kamatos kamat, THM lenne benne, illetve gondolom a különböző bankszámlák, hitelkártyák, (normál) befektetések, infláció, jelenérték, jövőérték, ilyesmi. Ezekben semmi "feltételezés" nincs, ez tiszta matematika, nem úgy, mint az unortodox (és az ortodox) közgazdaságtan.

Ezt gondold végig: onnan, hogy a delikvens érti, nem csak tudja, hogy azt tervezni kell (és hogy mi alapján), hogy az ő betétje mit fog érni jövőre, és még azután is, és hogy a hitele mennyibe kerül, már sokkal affinabb az olyan gondolatokra, amelyekkel nehéz bank elé tüntetést szervezni, meg gyirmótozni.

Egy zsák krumpli 20%-ának a számolgatása közben ez a veszély nem áll fenn - amint a mellékelt országábra mutatja is.

Az unortodox jelzőt próbáltam tisztázni - azaz pénzügyben nemigen lehet máshogy "tudni" a dolgokat, mert ugyebár a matematika nem a lazaságáról híres. Közgazdaságtanban elméletek jönnek, elméletek mennek, viszont az évi 5%-os kamatot 1,05*x-szel kell számolni, ezzel nemigen tud még az unortodoxia se mit kezdeni.

Persze nyilván a "pénzügytudatos" állampolgár kevésbé dől be a demagógiának (bár ki tudja, attól, hogy mindenki tanul matekot, sokan nem képesek valaminek a 20%-át megbecsülni se, nemhogy kiszámolni).

Off: egyébként mi a fene az "gyirmótozás"? Lemaradtam valamiről?

Kommentár nélkül, nem feltétlen csak ehhez a hozzászóláshoz:

A hatékonyságot tekintve meglepően jól teljesít a magyar közoktatás: a tanárok fizetését, az osztályok méretét és a diákok PISA-felmérésen elért eredményeit figyelembe véve a világ országait összesítő listán negyedik helyet ért el Magyarország - derült ki a The Economist című brit lap eheti számában idézett felmérésből.

Magyarra fordítva, eredeti.

Nagyon örülök neki, hogy ti nem könyveket tanítotok, de saját majd 20 éves iskolai pályafutásom alatt (és barátaim, ismerőseim leírása alapján), még a legjobbnak nevezett iskolákban sincsen belőletek több, mint a tanári kar 15-20%-a (Ahova én jártam ez a 10-et se érte el). Szerény véleményem és nem reprezentatív tapasztalom, hogy a magyar tanítási rendszer legalábbis a rosszabbak közt van (amit szépen mutatnak a PISA eredményeink is) és bizony a magyar tanárok 90%a simán a könyvet tanítja.

FathoM

Félreérted. Az "ajánlott" tankönyvek száma a kettő (illetve ha az adott iskola benevezett arra, hogy kipróbálja a kísérleti(="fejlesztés alatt") tankönyvet). Ezen felül vannak még könyvek, amelyek inkább a "tűrt" kategóriába tartoznak.

Mennyivel több gyerekhez kerül el: fene tudja. Az ex-Nemzeti Tankönyvkiadó rendelkezett a legnagyobb részesedéssel, utána a szegedi Mozaik, utána pedig az Apáczai (utána meg kb. a "futottak még" kategória). Ez a tankönyv (a linkelt oldal szerint) "nemzetis" volt, tehát a gyerekek többségéhez ez jutott.

Igen, valóban kiderült, hogy most került bele - mega-giga kupa.
De ettől még fenntartom azon állításomat, hogy lehetett volna eddig is néhány könyvet pellengérre állítani. Másrészt mivel eddig volt benne, az derül ki számomra, hogy csak jó volt az a könyv - nyilván az a pedagógus, aki szerint ennek a bekezdésnek nincs értelmes, hasznos hozadéka, egyszerűen átlépi, és a könyv többi, elvileg jó részét továbbra is használja és feldolgozza a diákokkal. Amelyik tanár meg egyetért azzal a bekezdéssel, és propagálni is szeretné... nem most fogja elkezdeni ;)

Napi média: még egyszer, mert lehet, félreérthetően fogalmaztam: nem az a bajom, hogy csupa "rossz" hír van.
Hanem az a bajom, hogy pl. az oktatással is akkor hajlandó foglalkozni a média (számottevő része), ha abból az egyik oldalnak politikai előnyt vagy a másik oldalnak politikai hátrányt képes kovácsolni (vagy fordítva ;) ). Ezzel az oktatás ügye gyakorlatilag egy aljas politikai eszközzé silányul, holott az oktatás (és az egészségügy, mezőgazdaság, stb.) az egyik legfontosabb "ágazat" lenne.
Mert mik az oktatásról szóló hírek, amely szélesebb körhöz eljutnak: pedagógus-életpályamodell (egyik oldal isteníti, másik oldal átverésként propagálja), tankönyv-kiosztási anomáliák (és még finoman fogalmaztam, nyilván különböző személyek felelősségre vonását/lemondását követelve), tanárverések (és ezek mentén mindenféle jogvédő (nyilván nem a pedagógusok jogát védő) szervezetek megnyilvánulásai), PISA-mérések eredménye (nyilván mindegyik párt a másik oldalt hibáztatja), stb.
Ezeknek sajnos mind-mind politikai mellékzöngéje van - vagyis inkább: a politikai hírek egy részének oktatásügyi mellékzöngéi vannak.
Remélem, most már úgy lehet érteni, ahogy akarom, hogy értsed :)

"Így kell megtudnom, hogy az informatikusok nyugatimádó senkik ? :)"

Ha ezt sikerült leszűrni akkor, annyit tudnék hozzátenni, hogy funkcionális analfabéta vagy (a nyugatimádó senkiben nem vagyok biztos)

A szöveg szerint azok azok, akik az alapján ítélnek meg valakit, hogy trendi-e a foglalkozása. Azt már a könyv teszi hozzá, hogy informatikus vagy filmrendező szerinte trendi, hiszen ezért hozza példának. Mivel a trendi itt negatív értelemben szerepel és pont ezek elítéléséről szól a dolog, így gyakorlatilag de. Előítéletes, szűklátókörű, demagóg és lesajnáló. Azért lettek informatikusok, mert trendik akartak lenni.

"Beszéljük meg!" a címe a fejezetnek. Gondolom jogosan feltételezem, hogy ennek köze van az érveléshez, vitatechnikához. A sötétebb hátterű rész utolsó kérdése is ezt támasztja alá. Nyilván provokatívnak és a gyerekhez közel állónak kell lennie, hogy egy hetedikes figyelmét felkeltse, hogy érdekelje annyira, hogy akár mellette, akár ellene, de tudjon érvelni.

Akár úgy is mondhatnánk, hogy egy kifejezetten jó flamebaitet olvashatunk a képen :)

Leszámítva a tényt, hogy magyarul se tudtak, akik kitalálták a kérdést. Sőt legalább 20-30 éve lemaradtak a technikai fejlődésről is.
Pontosan emlékszem, hogyan gondolkoztam tizenegy-néhány éves komorban és ezzel maximum egy jó kis (az órát tökéletesen tönkretevő) röhögőgörcsöt tudtak volna kiváltani.

FathoM

Tényleg beszéljük meg a címe, de azért van különbség a:
"Az informatikus foglalkozás trendi, mindenki MTV-t meg CNN-t néz, mit gondolsz hogyan hat ez ránk?" (erősen leegszerűsítve)
és a
"Mit gondolsz az informatikusokról és a TV nézésről és az emberei kapcsolatokról?"
között.
Ha már érvelés meg vitatechnika, meg gondolkodásra késztetés.

Van, az első arra késztet, hogy valami ellen/mellett foglalj állást, a második meg, hogy önállóan alkoss véleményt. Velünk annó -- föként az amcsi -- tanárok játszottak nem egyszer olyat, hogy valami blődség ellen kellett érvelni, meg cáfolni, utólag visszanézve azt gondolom, hasznos volt. Egyszerűbb ilyennel kezdeni kialakítani az érveléstechnikát, mert van fogódzó...

Nem mondom, hogy szimpatikus az idézet, de a mögöttes pedagógiai módszertan ismerete nélkül én személy szerint erős túlzásnak érzem az üggyel kapcsolatos általános felháborodást ami mindenhol zajlik. (Pláne úgy, hogy a sok fröcsögő analfabéta észre sem veszi a "beszéljük meg" címet). A nyelvi igénytelenségek szerintem sokkal zavaróbbak benne.

Beszéljük meg!

Kroozo egy megmondóember, amúgy civilben pedofil. Szerinted hogyan hat ez a hup-ra és a társadalomra?

Nem, azt ne beszéljük meg, hogy mitől vagy ki szerint pedofil megmondó, az ex-cathedra ki van jelentve, tankönyvileg. Punktum. Tessék könyv nélkül bevágni, és azon vitatkozni, ami ki van adva!

(Teccikérteni?)

Teccik :-) Mint mondtam, én sem szimpatizálok ezzel az izével (a kérdés valóban elég ostoba), de nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem az a cél, hogy arról beszéljen a nebuló, hogy kroozo ki szerint pedofil. Élek a gyanúperrel, hogy egy hetedikesnek el van magyarázva, hogy az ilyen dobozok nem ex-cathedra kijelentéseket tartalmaznak.

"nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem az a cél, hogy arról beszéljen a nebuló, hogy kroozo ki szerint pedofil"

Az a baj, hogy ami már gyakran hápogott, repült, úszott és nézett ki úgy, mint egy kacsa, arról nem csak én gondoltam, hogy kacsa, de saját maga begydöngetve jelenti ki folyamatosan, hogy az. Illúzióim mennyiségi görbéje csak matematikailag nem érinti az x-tengelyt, fizikailag már régen egy nagy 0 az egész.

off

hmm, a keletimádatba meg 40évig szoptuk a brét.
Nem kevesen haltak meg a keletimádat miatt.... Nem baj pár káder meggazdakodása amitt nyaljuk újra a ruszkik seggét.

Nemtudom, hogy akarok-e tovább élni ebben az országban, ha majd a leendő gyerekem fejét ekkora marhasággal tömik. Én az átkosban jártam, de nem emlékszem arra, hogy az Imprerilsta kaptilasta hanyatló nyugattal foglalkoztunk volna. Max a hős felszabadító vöröshadseregről olvasatunk.

Hanyatló nyugat pénzén épített dolgokkal választás nyerni az faja, de amúgy oroszok a királyok. :D

on

"Az államalapítás óta Magyarország nyugati ország, amely saját jószántából soha sem akar többé a Kelet része lenni. Éppen azért jöttünk ide, mert ott már nem találtuk a helyünket.

Szerencsétlen és igazságtalan nagyhatalmi paktumok szorítottak ki a nyugati világból. Egy nyugati kultúrnemzet életére rátelepedett a Kelet uralma, amely megmételyezte és tönkre tette országunkat. Nyugatos nép a keleti önkény hálójában. Ez a magyarok tragédiája, amelyet a XX. századi kommunizmus hozott a nyakunkra.

Kékcédulás választás, a szovjet felszabadítás hamis mítosza, a vas és acél országának lázas látomása, a munkásosztály hatalmáról és a Nyugat bukásáról táplált beteges propaganda.

A keleti politika nem tűri az önállóságot, nem tűri a függetlenséget, és nem tűri a szabadságot. Felszámolja az emberek független életét védő védvonalakat. Vagyontalanná tesz, elszegényít, kiszolgáltatottá vetkőztet, ha kell, megfélemlít. A hatalomtól függő élet láncába fűz.

...

Nyugati demokráciát akartunk, amely a keresztény kultúrára, a szabadság, egyenlőség és testvériség eszméjére épül.

...

A szovjetek birodalma is a múlté. Eltűnt, de nem enyészett el nyomtalanul. Helyén ma egy életerős, újratatarozott keleti hatalom emelkedik fel. Izmosodik, terjeszkedik, újraéleszti és pártfogolja egykori híveit, Ukrajnától Közép-Európán át a Balkánig.

A világ lassan ráébred, hogy a történelmi kihívást nem a kommunizmus előtti veszélyes eszmék újjáéledése jelenti, mert azok gyökerei alól a történelmi változások már kimosták a talajt. A nyugati világ számára a történelmi kihívást a keleti új rend gyarapodó erői jelentik, melynek leheletét, jelenlétét, kisugárzását már a bőrünkön érezhetjük. "

http://2007-2010.orbanviktor.hu/beszedek_list.php?item=29

kérünk párat, hogy mi akik ezt lekéstük, szintén ne maradjunk le. Mert ami eddig ma kiderült, az katasztrófa. Nekem tényleg az fáj legjobban, ahol az agyhalott a Petőfi-versben szereplő "a magyar név megint szép lesz"-t simán úgy értelmezi, hogy majd szeretni fogják megint a régi magyar neveket a mindenféle jött-ment "modern" helyett. (Ha teszem azt ezt egy matek vagy biológiatankönyvbe írja egy szakbarbár, az is súlyos, de irodalomkönyvben azért annál kicsit problémásabb.

http://444.hu/2014/09/02/dzsenifernek-neveztek-el-a-szuleid-sebaj-meg-l…

amúgy a megjegyzések némelyikétől vinnyogva röhögök - ami kell a tartalmon sírás után.)

'"a magyar név megint szép lesz"-t simán úgy értelmezi, hogy majd szeretni fogják megint a régi magyar neveket a mindenféle jött-ment "modern" helyett.'

Ez még Karinthynak se jutott eszébe a Háromnegyedes dolgozat írásakor, pedig alaposan összeszedte magát, hogy válogatott baromságból álljon.
Gratulálok a szerzőnek!

nem ezt hivjak kontraszelekcionak, amikor a tankonyvpiacot 1 szereplosre redukaljak, es a melot a legalja, IQ20-as kretenek kapjak meg? Mert az eredmeny lattan aligha gondolnek tobb eszt a szerzoparosnak, mint mondjuk egy zsak lepkenek. Coelho egy tankonyvben? Max. mint elrettento pelda, hogy ha nem tanulsz, fiam, pont ilyen gyoker leszel. Koszonjuk meg Hoffman ver-kommunista Rozsi es tsai-nak , OMFI...

--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)

Hagyjuk meg a coca-colát a hanyatló nyugat ópiumának... amúgy meg várható volt, hogy elkezdik az ostoba demagógiát tolni. Annyira reméltem, hogy a gyerekem már nem kell ezt megélje, mert nekem elég volt hányni ettől kisdobos / úttörő koromban.

Eredeti YouTube video, amit nem tudom, hogy ki am tenyleg ratett arra a mellekletre.

Amugy meg kesz szanalom az ami az oktatasban folyik. Olyan ir tankonyvet az adott tananyagbol akinek fogalma sincs az egeszrol (vagy lehet van, am felulrol erosen beleszolnak). Vagy meg ha kivetelesen jot is irt az adott temahoz, akkor is vagy 10-20 evet lemaradva.

Peldaul a nagy Fax imadat. Tudom, hogy cegeknel meg van, illetve hivatalokban meg most is hivatalos dokumentum, de akkor is. Te nem fogod Fax-on keresztul vegezni a munkadat.
Meg ott van a "diszkmen" (mert ha angol eredetu szo, akkor nem lehet rendesen leirni, hogy discman... regi tankonyvekben ha nem is ez, de szepen le volt irva a rendes angol neve, majd zarojelben a fonetikus es kesz... mindenki tudta mi az). Nekem van. Mukodik. Hasznalom is. De hogy mast nagyon nem talalnek en igy az utcan aki epp CD-t cserel a sajat eszkozeben, az is biztos.

Ha hiteles dokumentumokat szeretnel, akkor valaszthatsz:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200085.KOR

"2. Dokumentumhitelesítés

22. § (1) Elektronikus kapcsolattartás keretében - a telefax kivételével - a jelen cím szerint hitelesített elektronikus dokumentum használható."

Annyira trendi hogy alig bírom magamról a plázacicákat levakarni ha kilépek az utcára hogy már inkább ki sem megyek és emailben supportálok.......

ezt én könyv nélkül is megmondtam volna ha kérdezed! :D

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Még hogyha arról kellene vitatkozni, ami a szövegben van. De nem, a kérdés már a korábban - ezek szerint - tényként leírt jelenség következményeiről beszéltetne! Ráadásul a kettő nincs is feltétlenül közvetlen kapcsolatban egymással. Mi célból kell konkrét neveket említeni? Ingyenreklám? Ellenségkép?
Zseniálisan keveri a sz@rt (propaganda?) a valóval, közben észrevétlenül alakítja a véleményt. Bravó, kitűnő munka, a kitűzött célt szépen megvalósítja!

Ne neheztelj rájuk! Nem könnyű az ő kenyerük. Azt mégis kínos volna leírniuk (ma még), hogy "burzsuj" meg "kulák", ha egy kis irányított utálatot akarnak gerjeszteni a gyerekekben (és velük egy szinten, vagy még ott se álló szüleikben), hogy jól megvédhessék őket a gyűlölet tárgyától, a nyugati mételytől.

Mivel jelenleg túl soknak mondják a diplomások arányát, a fizikai melósok meg megszállták a nyugatot, persze hogy olyat csinálnak amivel vízvezeték szerelőt, szakácsot, órást, meg különböző hiányszakmákat teszik vonzóvá a "trendivel" szemben. Valamelyik nap talán az M1-en (vagy az M1 weboldalán?) olyan EU-s pénzes kisfilmet láttam, ami valami sorozat részének tűnt, és kívül sötét-belül szőkét játszó riporterlányka csinált riportot arról egy autószerelő műhelyben, hogy mekkora cool dolog már a fizikai meló, meg azon belül is az autószerelés...
- - - - - - - - - - - -
Magyar égre, magyar ufót.
300hsz feletti topicot nem olvasok.

a történet egyszerű: hol találkozik az a pénz, amit a munkáltató ad, azzal, amennyiért megéri itthon dolgozni. Egy időben iszonyatosan alulfizették a hegesztőket, azok meg szépen most elmentek nyugatra,
és köszönik szépen, nem fognak visszajönni. Ennek az a következménye, hogy jó szakembert keresve sem lehet találni. Ezzel persze felmennek a jó szakemberek fizetései, de közel sem annyira, mint a nyugati fizetések. Szóval ha azt mondják Józsinak, hogy figy, 150 km-et kellene utazni, munkásszálláson lakni, de cserébe kapsz 300 nettót, akkor ő azt mondja, hogy anyád, ha 150 km, akkor még egy 100-ast rádobok, aztán Ausztriában nettó 2000 eurót vagy még többet összeszedek, és viszem a családot is ki. És ezzel azért nehéz versenyezni.

Én értem, csak azt írtam le amit láttam a propagandavonalon.
Amúgy én egy másik sorozatból láttam pár részt, nem a lentiből, de azt nem találom.
http://ujnemzedek.hu/sajtoszoba/mi_a_palya_sorozat_indul-2366
http://ujnemzedek.hu/cimkek/mi_a_palya

Amúgy tavaly melóztunk a céggel Hatvanban, és a munkásszállón hegesztők is voltak. Ők tényleg úgy vannak, hogy nekiindulnak, és pár hét német meló, utána egy hónap az ország másik részén, aztán Szlovákia, majd Svájc, majd megint itthon... Közben felváltva 1-2 hetes pihenőket tartanak. Valahogy nem érdekli őket ha két-három hónapig nem mennek haza, de tudják, hogy valahol Miskolc környékén ott a kis házuk, ami az övék, ahol várja őket az asszony, stb... Őket nem érdekli a 2000 euró, nekik elég az a 200-350 nettó... Ők azzal a pénzzel ahonnan jöttek már jobbak mint akik ki sem mozdultak.
- - - - - - - - - - - -
Magyar égre, magyar ufót.
300hsz feletti topicot nem olvasok.

Akinek nagyon őszül a szakálla, még ilyenre is emlékezhet:

http://old.minap.hu/mivid.php?ext.a25936

Egyébként a melók ilyetén bemutatását (pl. közszolgáltatilag, hogy mondjak ilyen vicces szavakat) egyáltalán nem tartanám az ördögtől valónak.

Mondjuk, ha rám mint riportalanyra kerülne a sor, a biztonság kedvéért a faxot eldugnám.

Neked nem a cikkel van bajod, hanem azt hitted, téged a NER sose fog ellenségnek címkézni, oszt mégis talált egy pontot, ami fáj.
Szokj hozzá!
Aki ellenségképek gyártásából él, nap nap után fog annyit szállítani, hogy olykor beleesel a szórásba.

Ahogy a Zöld csillag c. filmben elhangzott: VESSZEN MINDEN FOGORVOS!

Eddig csak TV-t nem néztem, most már olvasni sem fogok. :D

"Elkezdődött az iskola, rosszkedvünk forrásai ennek megfelelően a tankönyvek irányába fordították tekintetüket, és kellő szigorral csapnak le a visszásságokra.

Azzal kezdték – valamikor augusztus közepén –, hogy megint nem lesznek időben kiszállítva a könyvek az iskoláknak. Ebbe aztán úgy két hét alatt jól bele is hergelték magukat, aztán a tankönyvek idejében megérkeztek az iskolákba, aztán még rugóztak ezen kicsit levezetésképpen és enyhén frusztráltan, amiért a valóság már megint nem idomult eléggé a prekoncepciójukhoz. (Erről szól az egész életük.)

Majd találtak egy hetedikes irodalomkönyvet, és most azzal vannak elfoglalva. Temetik az egész oktatásügyet, az iskolát, a jövőt, gyermekeink életét, amiért abban a bizonyos irodalomtankönyvben van néhány nekik nem tetsző megállapítás. ...

http://magyarhirlap.hu/cikk/4312/Tankonyv

----
"Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat."
Instant Coelho

Az "időben" elég tág fogalom, egészen sok helyre nem akkor (napra sem stimmelt, nem csak napszakra), nem úgy érkezett a könyv, ahogy azt előzetesen tervezték, és nem csak egy tankönyvben vannak irgalmatlanul nagy baromságok... De sebaj, bajerzsótit a valóság nem tévesztheti meg, ő csak tugggya...

Egy interjú a kérdésben, amelyben kritikusan nyilatkoznak a könyvekről.
http://apps4.trilobita.hu/mch3/embed/psks4v/32198

Erre egy reakció:
"Vasák Benedek: Azért ez a riport elég tisztességtelen. Szerintem az is érdekes kérdés, hogy a Magyartanárok Egyesületének nyolc éven át miért nem volt egy szava sem erről a könyvről, miért maradt visszhang nélkül, hogy szakmai díjakat nyert, és miért olvashatók mindenfelé hozsannázó kritikák, évekre visszamenőleg."

Majd az interjúalany válasza:
"Arató László: Kedves Vasák Benedek, a szövegről az egyesület öt okból most és nem az elmúlt nyolc évben nyilatkozott . 1. Az Alföldy-Valaczka az idén lett kötelező - állami - tankönyv, eddig egy volt a paiacon lévő sok közül. 2. Az inkriminált szöveg nem nyolc éve került ebbe a könybe, hanem most, eredetileg a Tóth- Valaczkában szerepelt csak. 3. Valaczka András állítása arról, hogy a szöveget nyolc éve írta, s ma másképp írná meg, sántít, mert az Alföldy-Valaczka bírált változata - amint azt az előszó is hangsúlyozza - idén, erre a tanévre készült! A bírált szöveg tehát a friss, javított kiadásban szerepel, azaz a szerző most is és nem csupán nyolc éve döntött róla. 4. És igen: a kormányfő - és az őt hevesen támogat CÖF -az utóbbi években kezdett el nyugatellenes szólamokat hangoztatni, ezért a szöveg akusztikája, súlya most változott meg. Most került új fénybe. 5. Nem mi figyeltünk fel a bajra, én például a televíziósoktól értesültem először a dologról, s az ő hatásukra néztem utána. Az egyesület mint megkérdezett szakértő reagált egy közfigyelmet kiváltó jelenségre. Képtelenség lenne minden tankönyv minden hibáját szóvá tennünk, az elektronikus sajtó sem foglalkozna könyvrecenziókkal. Viszont, ha megkérdeznek bennünket, kötelességünk reagálni. Ez most történt meg. Ezért a választmány nevében visszautasítom a tisztességtelenség vádját."

Forrás: https://www.facebook.com/pages/Magyartan%C3%A1rok-Egyes%C3%BClete/16163…

A könyvek kiszállításának késései végül is nem okoznak problémát, hiszen a jegyeket sincsen mibe beírni, mert letelik a félév, mire a közbeszerzés rendezi a naplót.

"Teljes félreértés a tankönyvbotrány: évek óta a könyvekben lappangó hülyeségeket pellengéreznek ki, miközben senki nem teszi fel az alapvető kérdést: milyen lehetett az az akkreditáció, amin ezek a kiadványok átmentek? ...
Az államon fogást keresők mindenképpen az új tankönyvrendszert akarják bírálni – a régi hibáira hivatkozva."

http://valasz.hu/itthon/tankonyv-gate-ami-az-allam-hibaja-es-ami-nem-10…

----
"Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat."
Instant Coelho

Megpróbálom érzékeltetni.

Adva van egy általános iskola, amit egy adott város legjobbjának tartanak.
Az iskola sokévnyi szülői dotációval vett sok hasznos holmit, köztük egy kisbuszt, amit a gyerekek uszodába szállítására használt és karbantartott.
Aztán jött a KLIK az einstandjával: számos bútordarab mellett a busz is átkerült a tulajdonába, és kuss, az iskola, ha igény tart rá, bérelheti.

A rablás általi tulajdonátruházás után nem sokkal megszervezte az iskola a soron következő bált - ez a koldulásnak az a fóruma, ahol összejön mindaz az anyagi forrás, ami az iskola fenntartójától soha nem jöhetett (persze minden fenntartó minden lehetséges fórumon azzal villogott, hogy mi minden jött össze a sulinak). A bálon meghívott vendég volt a NER kihelyezett polgármestere. Beszédében kiemelte az önkormányzat és az iskola jó kapcsolatát és a szülők dicséretes hozzáállását, amellyel ilyen bálokon is megjelennek, hogy a kötelező ingyenesen felül további áldozatokat vállaljanak.
Köpni-nyelni nem tudott senki, és nem is mert, legkevésbé a pódiumon mellette álló igazgató, mert a fortélyos félelem, valójában az igazgat - egy diri vagy egy iskola bedarálása ui. egy csettintés illiberáliséknál.

from lx:
"Az a baj, hogy ami már gyakran hápogott, repült, úszott és nézett ki úgy, mint egy kacsa, arról nem csak én gondoltam, hogy kacsa, de saját maga begydöngetve jelenti ki folyamatosan, hogy az. Illúzióim mennyiségi görbéje csak matematikailag nem érinti az x-tengelyt, fizikailag már régen egy nagy 0 az egész."

Ezért a pár sorért érdemes volt ma felkelnem:)
thx

Konnyen lehet, hogy a diploma is "nemzeti" lesz hamarosan, es nem fogjak kulfoldon elfogadni.

"Az ENQA Board nem újította meg a MAB teljes jogú ENQA tagságát, mert a MAB nem felel meg teljesen a tagsági követelményeknek és így az ESG-nek. A MAB átkerült a "full member under review" kategóriába, s két éven belül új külső értékeléssel kell bizonyítania a megfelelést, ellenkező esetben elveszti ENQA tagságát. A nem megfelelés okai (függetlenség, finanszírozás) a MAB hatáskörén kívül állnak, javításukhoz jogszabályi változtatások szükségesek. "

http://www.mab.hu/web/index.php?option=com_content&view=article&id=464&…
http://www.mab.hu/web/doc/mabmin/ENQA_letter_070114.pdf

Valószínűleg trendi, hiszen ez az a szakterület, amiben az ember minden egyes kijelentésére vagy kérdésére több száz magát nagyon okosnak tartó "informatikus" akad. Szóval a szakma képviselőinek többsége a gép előtt ülve növeli az egóját.

"Ők legalább ki mernek állnak nyíltan,"

Az.
Mutass ma 1 szocit, aki azzal áll ki a pódiumra, hogy Gyurcsány által és Gyurcsánnyal lett kormányzó párt tagja!
Vagy mutass ma egy narancsost, aki azzal áll ki, hogy ugyanúgy megszavazta Medgyessy száznaposát, mint az akkori koala!

Handabandázol - de hát ilyenek ezek az informatikusok.

Biztos trendibb szakma, mint a pék. Sajnos.

Amikor tanulták a szakmát, biztos azt mondták nekik, hogy "kenyér mindig kell". Ami igaz is, csak pék nem kell hozzá. Legalábbis kevesebb.
De előbb-utóbb az informatikára sem lesz ekkora igény. Majd elmúlik ez a nagy műszaki cikk őrület, és rájönnek az emberek, hogy a pék kenyere jobb mint amit a gép-pék süt. (Remélem)

Igazad van!

remélem, örökké fennmaradnak, akár állami fizetéssel is alábbi szakmák:
- kubikos (kézi szerszámos földmunkás)
- kádár (hordókészítő)
- paszományos (ruhadísz készítő)
- bognár (kocsikerék készítő)
- órás

vagy érdemes feleleveníteni az alábbiakat:
- kőtábla vágó és csiszoló, piramis építéshez
- szakóca pattintó

A viccet félretéve:
A magyaroknak mindig is érzékük volt ahhoz, hogy a múltat koloncként cipeljék magukkal a jövőbe.
Tessé kidobni a lomot, megtartani azt, ami értékes, és azt vinni csak tovább.

A múlt annyiban mindig is kelleni fog, hogy legyen mit elővenni, ha gubanc lenne. Csak más módon a mai világba beépülve. Pl.: A lovaglás mint időtöltés ma is megvan. Akik a lovakkal foglalkoznak, ők őrzik a gépek "elődjének" tartási módját. Süthetnénk a kenyeret akárhogyan, ha valamiért nem lenne búza...

A pékképzés annakidején az otthoni, házankénti kemencés kenyérsütést váltotta. Felénk ~10 éve zárt be az a pékség, ahol lehetett vásárolni is és nem csak bolti kiszállításra sütöttek. Azért volt úgy, mert az öreg falubeliek nem ették csak azt a kenyeret, amit kemencéből vett ki nekik a pék. Ma már nem tudom, hogy lenne-e még valaki a mai falubeliek közül, aki tudna kenyeret sütni búboskemencében.

A pattintas temakor fel van mar elevenitve:

"[..]
well-crafted obsidian blades have a cutting edge many times sharper than high-quality steel surgical scalpels, the cutting edge of the blade being only about 3 nanometers thick.[35] Even the sharpest metal knife has a jagged, irregular blade when viewed under a strong enough microscope; when examined even under an electron microscope an obsidian blade is still smooth and even.[36] One study found that obsidian incisions produced fewer inflammatory cells and less granulation tissue at 7 days, in a group of rats."

https://en.wikipedia.org/wiki/Obsidian

Minden korszaknak megvan a maga sületlen szlogenje, pl. "A haza mindenek felett", "A munkásoké a jövő",vagy éppen "Informatikusnak lenni trendi"... lehet, 10 év mulva meg az lesz, hogy "Minden hatalom a horgászoké" :D

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

úgy olvastam 1 hete, hogy a tankönyv nagy botrányt váltott ki és emiatt felülvizsgálják, és elképzelhető h bevonják...