youtube zongorista: vkgoeswild

Kb 2,5 órája hallgatom végtelenítve fejhallgatón (tudom nem vagyok normális): Muse - New Born - piano cover

Képtelenség betelni vele. Felszabadít, feloldja görcsöket. Terápiás hatása van :-)

De nem csak a zene, hanem a látvány. ahogy átélve játszik Vika, is magával ragadó. Az a könnyedség amivel létrehozza és uralja ezt a vibrációt ...hát ez a MŰVÉSZET így nagybetűvel.
Bár nagyon népszerű, de biztos van aki nem ismeri. Vika (http://www.vkgoeswild.com/ ) egy nagyon képzett zongorista, aki mindenféle díjakat nyert, de egyszer csak úgy döntött, h klasszikus zene helyet, klasszikus rock és metál zenéket fog átírni zongorára. Ezek gyakran jobban szólnak, mint az eredeti szám. A youtube -on terjeszti őket. Régebben lehetett Tőle így rendelni átírást, meg kottáit is árulja. De már olyan népszerű lett, hogy hívják fellépni mindenfelé. Meg Roland hangszergyár is megtalálta, mert az ő hangszerüket használja – imádom a hangját – és most már szponzorálják, illetve szerepeltetik őt a katalógusokban is. Szóval ez egy ilyen yt-os sikersztori. A Bohemian Rhapsody zongora verziójától a Brian May személyesen volt elragadtatva twitter üzenet formájában. Kellhet ennél nagyobb szakmai elismerés?

A legnépszerűbb:
System Of A Down – Toxicity

Ez meg Bosendorfer – hihetetlenül szól, ha kell dübörög, ha kell csilingel. Csak az a csizma ne lenne ennyire kontrasztos ;-)
Metallica - Master of Puppets

Októberben Bécsben lesz koncertje!

Hozzászólások

Kellemes chillout. De tudod, mi a művészet és milyen a képzett zongorista? Ilyen!. Jó szórakozást.

Hát h mi a művészet azt nem tudom. Legalábbis megfogalmazni biztosan nem tudom, de ennek ellenére néha felismerni vélem - ezzel megengedve magamnak némi nagyképűséget. Cziffra jó kis medley-t nyom bemelegítés képen, ami érzékelteti micsoda skill-el rendelkezett.

Azért vetettem össze a Mesterrel, mert mindenhol kidomborítják, hogy Vika nemzetközi versenyeket nyert, akadémiát végzett, majd utána több helyen is járt még konziba stb. Kellemes zene, kb annyira megpakóak az átiratai, mint a 2Chellos, de össze nem vethető egy tényleges világklasszissal sem művészetben, sem technikában, sem improvizációs készségben (ezt nem a horvát srácokra értem). Hogy értsd, lehet egy zene egyszerű, lehet egy zenésznek közepes technikája, sőt még ettől lehet rohadt jó is, de az zavaró, amikor olyan PR-t nyomnak, amivel többnek akarják feltűntetni, mint ami, és ehhez nem kell klasszikus zenei sznobnak lenni.

Ó, hát nekem, mint lelkes amatőrnek, ez a "közepes technika" is fényév távolságban van. Szerintem a művészi tartalom nem fogható meg sem technikai, sem improvizációs oldalról. Nincsenek paraméterei, csak a mű ill. az előadás befogadóra gyakorolt hatása az ami számít.
pl. https://www.youtube.com/watch?v=TQcLxp3--n4 Itt nincs semmi virtuóz technika, kápráztató sebesség, lenyűgöző dinamika. Mégis aligha van akit nem érintene meg ennek a darabnak szépsége [szomorúsága] az össze- és szétcsengő hangok keltette érzet. Pláne h valaki ily' fiatalon képes súlyos érzelmekkel telített darabot[okat] komponálni, mint Gene Emerson.

Az összevetés zavart. Hogy tiszta legyen: imádom az AC/DC-t, egyszerű zene, közepesen pontatlan technika és mindemellett rohadt jó, de ha elkezdenék úgy nyomni, hogy állandóan ott van, hogy Angus klasszikus gitár szakon végzett akadémián, továbbá számtalan nemzetközi versenyt nyert, csak úgy döntött, hogy ő mégis rock n rollt játszik, akkor azért elfogna a röhögőgörcs.
Amit tothit belinkelt, az zeneiség, technika, nagyon profi, össze nem vethető a kettő, pedig elméletileg mindkettő ugyanúgy profi klasszikus zongorista.

Én sem találom túl szimpatikusnak, és tulképp magam is csak bután másoltam, h kiemelik a klasszikus képzést meg az eredményeit. De azért gondolj bele kérlek, hogy már a nicknév is erre utal: Vika goes wild (Vika megvadul)! És ez régi nick, nem valami újsütetű PR fogás. Vagyis szerintem az van emögött, h Vika valószínűleg fájdalmasan szembesült azzal, h a klasszikus vonalon nem fog tudni érvényesülni (nem feltétlenül tehetségtelenség miatt), és ezt találta ki magának. Nyilván kedveli is a metál zenét, és örömét leli benne. És jól is csinálja, és nem tűnnek könnyűnek a számok (nagyon gyors tempó, nagy ugrások) - szerintem sok zongorista elvérezne rajtuk technikailag.
Azért azt lássuk, h egy ilyen törés egy zenész éltében annyi év tanulás után borzasztó lehetett! És ez érvényesíti számomra, hogy hivatkozik rá az új út keresése/megtalálása közben.

Valentina Lisitsanak sem volt könnyű dolga egyáltalán. Miután Amerikába költöztek felmerült h egy irodista lesz és nem is zongorázásból fog élni. Körülnéz az ember és rengeteg csodagyereket lát játszani, akik aztán akár szexbombává is cseperednek! Val a 30-as évei derekán valahogy úgy fogalmazta meg a pesszimizmusát a karrierépítés lehetőségeivel kapcsolatban h: Nem, nem öreg vagyok! Halott vagyok! Aztán elkezdte feltöltögetni videókat yt-ra. És a közönség felkapta, mert ő tényleg világklasszis. Precíz, elegáns, eszméletlenül gyors, egyedi játék stílusa van - olvasható róla számtalan kritika nálamnál hivatottabbaktól. És a személyisége is nagyon megnyerő, igazán közvetlen, humoros. Annyira népszerű lett, hogy már nem lehetett őt elhallgatni, megnyíltak számára azok az ajtók, amik korábban zárva voltak. Ez is sikersztori (legalábbis a publikus rész, aztán h valójában mi és h volt, ki tudja!?). Nekem igazából ő _A_ zongorista, az etalon. Totentanz egyszerűen döbbenetes.

Képzett zongorista biztosan nem vérezne el ezeken, de nem is egy mű virtuozitása határozza meg egy zene vagy egy előadás minőségét (lásd pl Holdfény szonáta 1. tétel).
Egyértelműen a legnehezebb egy zenész életében mikor szembesül egyrészt saját korlátaival (lásd pl a híres Salieri), másrészt a lehetőségeivel. Nem kell ehhez messze menni, érdemes elolvasni Cziffra György Ágyúk és virágok című könyvét, elég egyértelműen leírja, hogy milyen kis dolgokon múlt, hogy zongorista lett vagy hogy épp majdnem nem lett az, pedig elképesztő tehetség és "csodagyerek" volt. A szó szoros értelmében vett profi zenésznek menni a történelem során sosem érte meg, az említett Beethoven sem úgy él a tudatunkban, mint egy kiegyensúlyozott és jómódú ember.
Valentina pedig jól kihasználta a lehetőségeket, de azért ne feledjük, lehet a zene úgy is valakinek az életének a része, hogy közben irodista.

Köszi, ismerem kicsit. A Walk -ot, meg Time Laps -t kedvelem. Éjjel vezetés közben jó hallgatni. De egyébként valahogy szintetikusnak érzem a zenéjét. Viszont nagyon szeretem Yann Tiersen minimál stílusát. A régi zenéit, az Amelie-feelinget. Az autentikus számomra. Se Einaudi, se Philip Glass valahogy nem tud az lenni, mindig [v. gyakorta] van valami ami zavar a zenéjükben. Nüansznyi dolgok, nem is nagyon tudnám megfogalmazni. De Tiersen-ében nincs ilyen. Nem tudom mi a titka. De pl. Marios Strofalis elég jól elkapta ezt a feelinget, miközben érezhető h nem Tiersen zene, csak olyan mintha ;-)

Ohh, még egy fertőzött HUP-os :-D
Van még egy videója ahol elszakad a húr.
Amúgy amikor idiótát játszik hanyatt fekve keresztbe kézzel, az egy kicsit csalóka, mert úgy néz ki, hogy most aztán össze vannak kuszálva kezei, de közben épp, h ugyan abban a pozícióban vannak, mintha ülve játszana. A Rachmaninov darab (a 2. darab) elején a jobb kéz ujjainak olyan gyorsan kell mozogniuk, h azt totál motorikusan be kell gyakorolni, biztos nem tudná másik kézzel v. más ujjrenddel hirtelen eljátszani.

akkor más téma, más jelleggel, szintén király. a ND-t toló tag durván lazán keni, a Death szóló, az egész entombed illetve a gagaszörny is király - de ez utóbbi már feldolgozás.

Napalm Death :: http://youtu.be/CQUT1s6FfRw

Death :: http://youtu.be/QXPFhNqkh8k
-> 3.30 O.o

Entombed :: http://youtu.be/YSmNikkYs4k

Lady Gaga :D betyárosan jól :: http://youtu.be/isuXwf0cbxE
-> 3.00 O.o

/egyébként ez a gagagyík nagyon jó alap a legkülönfélébb metál feldolgozásokhoz/

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Nekem spec. nagyon nem jön be a játéka. Mondjuk nem igazán helyes művészeket fikázni, de nekem ez a figura tényleg az anti-rock&roll. Nálam a gitározás nem arról szól, hogy hogy az egész zenekart megpróbáljuk eljátszani egy szál nejlon húros gitárral dobbal, basszussal + meg az énekhang szolamát is belepréselve a dallamba, hanem inkább arról hogy a ritmus igazán fasza legyen, húzzon a cucc. Persze nem akartam megsérteni az ízlésedet.

szerk:
inkább acélhúrosnak tűnik :)

Jaja, pl viszont jó alapanyag Christelle Berthon harmonikázásához, meg egyéb keverékekhez...
Szerk.
Amúgy ha gitár, akkor Estas Tonne-nak vannak tetszetős akusztikus futamai... http://youtu.be/7gphiFVVtUI
- - - - - - - - - - - -
Magyar égre, magyar ufót.
300hsz feletti topicot nem olvasok.

Igen, a Bosendorfer sok tíz millióba kerülő hangszer, míg a Roland zongora ~700.000 Ft körül van - ezzel együtt a jobb digitális zongorák közé tartozik és sosem szakad el benne a húr ;-). Amúgy gyanítom h a Bosi -s felvételnél profi hangmérnök dolgozott, míg egyébként Vika csak simán szgépen rögzíti a kimenetet.

Ezek videojáték zenék, méghozzá a Touhou Project-é melyet egyedül ZUN készít. Elkezdték összegyűjteni a játék zenéinek feldolgozásait egy torrentbe, ami jelenleg 1.265 TiB-nél tart... Persze a videomegosztó (Nico, YouTube, stb) oldalakra föltöltött, hasonló feldolgozások nincsenek benne. A torrent-tel azt hiszem csak a Transmission birkózott meg, a többi általam ismert torrent kliens mind fölfordult segfault-tal. :3

Majdnem belinkeltem ide az ukrán Vikát, aki énekel. De valahogy gyanússá vált nekem a dolog és rákerestem. Szóval két ukrán Vika is ismert a zenészek közt, Viktoria Vasilevich, aki énekel és Viktoriya Yermolyeva aki zongorázik. Tök jó, hogy a Spotify egy előadónak ismeri fel őket. :-/

Ave, Saabi.

Jó, sokára: az általad linkelt videóban hallható átdolgozás, meg még pár másik, amibe belehallgattam, az én zenei szempontjaimból egyszerűek: dallam-kíséret. Számomra hiányzik bármiféle bonyolultság, pl. valami egyszerű polifónia. Hogy értsd, mi ez:
Bach, "Little" Fugue in G minor, Organ
Kicsit „giccsesen” látványos, de jól lehet követni az egyes szólamokat, amelyek ennél még egy nem túl gyakorlott fülűnek is jól mehet. Azonban vannak ennél bonyibb zenék is. :D Mint pl. ez a hatszólamú ricercar szintén Bachtól.

Rossini vagy Verdi mondta, nem nehéz fúgát írni, minden reggel ír egyet. :)

Egy egyszerű, ismert dallamocska feldolgozása.
Mozart 12 Variations on 'Ah, vous dirais-je maman'
Ilyeneket lazán ráztak ki sokan, bár a máig ismert szerzők nyilván ebben is kiemelkedőt alkottak. Hagyomány volt „párbajokat” rendezni.
Egy Beethoven-filmből:
Beethoven vs. Steibelt
Utóbbi kora egyik legnagyobb zongoravirtuóza volt.

És egy szintén nem bonyolult, de hosszú dallamé:
Bach's Goldberg Variations [Glenn Gould, 1981 record]

"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

Tulképp egyetértek. Általában laposak Vika feldolgozásai. Csak van ami jól sikerül! Speciel New Born ilyen sztem. Brian May meg személyesen volt elragadtatva a  Bohemian Rhapsody -tól, így nem hinném, lenne érvénye bármi kritikának!

Ez az ellenpontos szólamvezetés jellemző Bachra, meg a fúgára, mint műfajra.
Amennyire tudom Vika ezeket az átírásokat megrendelésre csinálta. Szal fizettek neki, h kottázza le zongorára valamely rock-zenét, ami a megrendelőnek a kedvence lehetett. Ő meg lekottázta  - amolyan iparos munkák többnyire. A kottákat meg mások is megvehették, nem csak a megrendelő.  

Bár a jazzért kevésbé rajongok, de az aktuális kedvenc yt zongoristám most Sangah Noona : Go practice :-D

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"