- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Az eredeti cikk dozens of millionst ír, de nem is ez az izgalmas, hanem hogy a szoftver vajon mi lesz rajta? És a migráció hány helyen fog beleférni a pár tucat millióba?
___
Arany János: Grammatika versben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonlóan kell ezt komolyan venni, mint a kínának a komplett Loongson processzorokra és saját oprendszerre való váltását.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert az orosz mernokoket magasan a kinaiak ele helyeznem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És arm-on már minden készen van. A rendszer nyilván valamilyen linux lesz, de annál is át kell nézniük mindent ahhoz, hogy értelme legyen a váltásnak. Openssl bug elgondolkoztatott sok embert Oroszországban is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amerikai linux :D
--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hívják úgy, hogy pilot projekt. Annak a lényege az, hogy ha kicsiben beválik, akkor megcsináljuk nagyban. Ha nem, akkor nem.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a szoftver vajon mi lesz rajta?"
Hát ha tényleg ARM Cortex alapú procik lesznek, akkor bármi lehet. Még Windows RT is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„... évente mintegy 700 ezer személyi számítógépet, illetve 300 ezer szervert vásárolnak”
Költői kérdések: Évi 1 millió eladott CPU esetén hány év a térül meg a fejlesztés? A 700 + 300 ezerből hogyan lesz 5 millió?
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószinüleg stratégiai kérdést csinálnak belőle és akkor semmi sem drága. Lásd még a hidegháborús fegyverkezési vagy űrversenyt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A stratégiain kívül más okai is lehetnek egy ilyen törekvésnek. Munkahelyteremtés, az ipar felfuttatása, a megfelelő tudás országon belüli fejlesztése, a pénz otthontartása.
Igen, hülyeségnek hangzik. Békeidőben. Békeidőben az oroszok kapnak processzort a boltban. Találós kérdések:
Egy (hideg)háborús helyzetben, egy, az oroszok ellen hozott amerikai embargó része lehetne-e a mikroprocesszor, számítógép, szoftver?
Volt-e már ilyen?
A szemszögükből nézve, érdemes-e keresni más lehetőséget?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régi nagyhatalmi irányba indultak el a legutóbbi eseményeket elnézve. Ezzel cseng össze a saját bankkártya rendszer és most ez is. Egyfajta felkészülési időszaknak lehet ezt felfogni, ahol a minimálisra akarják csökkenteni a fogáspontokat, illetve nem akkor akarnak elkezdeni kapkodni. Szerintem a munkahelyteremtés bónusz hozadék itt.
A hidegháborúban ott volt a COCOM lista példul. :)
Egy finom kis adalék, mert anno volt hazai vonatkozása is:
- http://www.langlovagok.hu/regi_esetek/11_milliardos-kar-a-mikroelektron…
- http://www.eet.bme.hu/new/images/50ev/50_eves_kiadvany_keppel.htm (Remények, füstbe ment terv)
- http://konteo.blogrepublik.eu/2011/05/26/a-mikroelektronikai-vallalat-k…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk számomra eléggé ijesztőek az orosz hatalmi törekvések.
De:
Az is elég ijesztő volt már eddig is, hogy minden ország usa-nak van kitéve. A gazdasági függetlenedés nem ördögtől való. Speciel jó lenne, ha magyarország is le tudna gyártani egy processzort, vagy egy autót. (nem, az összeszerelést ami itt-ott folyik nem nevezném autógyártásnak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Usa pedig ki van téve Kínának.
A legyártás is egy dolog, másik hogy tovább is tudja-e önállóan fejleszteni, méginkább másik ezt hosszútávon gazdaságilag fenntartható módon tenni.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye nem azt akarod mondani, hogy a történelem során minden ország mindig ésszerű politikai és gazdasági lépéseket, intézkedéseket hozott?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Smiley nem maradt le? Többé-kevésbé pont ennek ellenkezőjét mondtam.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kellene önállóan fejleszteni? Arm nem ad nekik hozzáférést a jövőbeli procijaihoz? Ez csak keményre váltó hidegháború miatt következne be. De akkor pont jó, hogy már előre gondolkodtak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orosz hatalmi törekvés???
AZért azt vedd figyelembe, hogy a ruszkik "gázelzárás" feldobása után milyen qrva gyorsan bejelentkeztek az amcsik a palagázukkal.
Én úgy látom inkább, hogy az USA generálja az egészet. (ukrajnában mit keresenek pentagon tanácsadók, már kezdetektől?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Orosz hatalmi törekvés???"
Nincs itt semmi látnivaló, oszoljanak
___
Arany János: Grammatika versben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Orosz hatalmi törekvés???"
Igen.
Azt azért te se gondolhatod komolyan, hogy miután elzavarták - a moszkva bábjának tartott - janukovicsot, hirtelen Kelet-Ukrajnában egy csomó emberben felhorgadt az orosz nemzeti érzés, majd elővették a sufniból - a sok esetben csak orosz hadseregben rendszeresített - fegyvereiket és a - sok esetben csak orosz hadseregben rendszeresített - egyenruhát, majd maszkot húztak és stb...
"AZért azt vedd figyelembe, hogy a ruszkik "gázelzárás" feldobása után milyen qrva gyorsan bejelentkeztek az amcsik a palagázukkal."
Ez olyan jereváni rádiós dolog. A hír igaz, csak nem Moszkvában hanem Leningrádban, nem Mercedes-eket hanem Volgákat, és nem osztogatnak hanem fosztogatnak...
Valójában a kitermelhető palagáz készletek mennyiségéről is komoly vita van az usákban, és ha jól tudom jelenleg ez exportkorlátozás alá esik náluk. Meg nincs is szállítási infrastruktúra. De kurvára bejelentkeztek ám xD
Arról pedig régóta szó van, hogy az EU gázellátását diverzifikálni kellene, függetleníteni kellene az orosz gáztól és főleg a rendszeres orosz-ukrán faszkodástól. És ennek az _egyik_ forrása _lehetne_ az usák palagáz _is_, már ha van elég és megéri kiépíteni az infrastruktúrát.
"Én úgy látom inkább, hogy az USA generálja az egészet. (ukrajnában mit keresenek pentagon tanácsadók, már kezdetektől?)"
Egen, ha a cipőd kilyukad nyilván azért is az usa a felelős...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mond kerlek, te melyik Kelet-Europaban elsz ? :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük hozzá, hogy a "régi nagyhatalmi irány" az után jött, miután kiderült, hogy az USA még egyszemélyes hidegháborút folytat az összes ország ellen.
Ártatlanul tekintve a dologra pedig igazából hosszú távon várható volt egy olyan lépés, hogy a piac elkezd függetlenedni az Inteltől és az X86-tól. Az amerikai OEM cégek se ragaszkodnak az "amerikai processzorokhoz" a "saját" verziókkal szemben, nem meglepő, hogy erre az oroszok is vevők. Nem kell ebbe rögtön harmadik világháborút képzelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen nem új törekvés ez. Annak idején számos nyugati elektroncsőnek, tranzisztornak, processzornak volt szovjet megfelelője.
Ismerek olyan fizikust, akinek feladata volt abban az időben az országba belopott nyugati cuccok fekete doboz elvű vallatása, a kapott eredmények dokumentálása és a megszületett dokumentumok alapján azzal kompatibilis cucc gyártása.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Igen, hülyeségnek hangzik. Békeidőben."
Azért a szomszédságunkban éppen háborút vívnak. Másrészt, stratégiai tartalékot, ipart, stb. jellemzően békeidőben szokás kialakítani, amikor még lehet.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amibe a Szovjetúnió bele is bukott gazdaságilag...
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az amcsik is majdnem belerokkantak. Lásd: abbahagyták a holdraszállást... Most sem állnak valami jól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hátazért tudod - hiába nemkezdünk háttal mondatot, mégiscsak kicsit irigylem én azt a majdnem belerokkanást. :)
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a Holdra-szállás dolog is érdekes történet.
A NASA felvételein szépen látszik, ahogy az Amerikai zászló a Holdon lobog a szélben.
Egy másik olvasata a dolognak, hogy manapság már nem lehet annyira egyszerűen átverni 6 milliárd embert, mint a 70-es években, éppen ezért tényleg ki kellene menni a Holdra, nemcsak videófilmen.
A hidegháború alatt Amerika végig a ruszkik mögött volt űr program tekintetében (első űrállomás, első űrhajós), utána beelőztek a Holdra-szállással. Amerikának azt is nehéz elhinni, amikor éppen igazat mond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OMFG. A stúdióban biztos a légkondi fújta. A mögötte volt meg leginkább úgy nézett ki, hogy pár hónapot késtek, mert ragaszkodtak a "még egy" ember nélküli teszthez. Apollo alatt ezen lazítottak, a nyolcas például holdkomp nélkül kerülte meg a Holdat, ami azért volt rizikós, mert nincs tartalék hajtómű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"NASA felvételein szépen látszik, ahogy az Amerikai zászló a Holdon lobog a szélben."
napszél :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó te. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted nem a szovjetek lettek volna az elsők, akik lebuktatják őket? Mégsem tették, mert nem volt lebukás - a holdraszállást megcsinálták, míg a szovjetek ezt nem tudták, az N1 rakéta hatalmas kudarc lett, a Zond űrhajó pedig igazából egy továbbfejlesztett Szojuz volt.
A rendszerváltás és a SZU összeomlása után kiderült az is, hogy mi lett volna a holkompjuk, ez a Lunnij Korabl lett volna, egy egyszemélyes, az amerikai LM-nél sokkal kisebb komp.
A szovjet holdprogramról itt olvashatsz: http://www.russianspaceweb.com/lk.html
Kérdéseket Anatolij Zaknak lehet feltenni :)
Az amerikaiak féltek is a szovjet beavatkozástól, a CSM számítógépét külön kellett adatfogadásra bekapcsolni, féltek attól, hogy ha mindig adatfogadó állapotban van (eléggé sokszor kellett a Houstonban számolt adatokkal egyeztetni a belső IMU adatokat), akkor a szovjetek megzavarhatják az adást.
A zászló lobogásának több forrása is van:
1. Maga a zászló össze volt csomagolva, és amíg a kicsomagolt változatból kinyúlt eredeti alakjára, addig bizony mozgott, ehhez nem kell levegő.
2. Az összerakáskor kapott lendület bizony nem igazán fogy el, mivel nincs légellenállás, csak a felfüggesztésnél súrlódás, így aztán ha megmozgatod, percekig mozogni fog.
3. Amikor a holdkom felszáll, akkor a hajtőúműve generált nem is kevés szelet, hiszen egy gázüzemű hajtóműről beszélünk, ami elfújta a zászlót
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az N1 talán nem lett volna akkora bukás, csakhát elkésett. Mire a másodikat felrobbantották, az usa már autókázni küldte a holdra az űrhajósait. Aztán Koroljov elvtársat utolérte a korai halál (az a pár év szibéria az álmoskönyv szerint nem tesz jót az egészségnek). Így ért véget a holdért folytatott űrverseny.
A zászló nem lobog, leng. amikor meglökik vagy megérintik. Egyébként meg se rezzen.
De ezt már annyian annyiszor elmondták és levezették, hogy nem vagyok biztos benne, hogy Csab kolléga nem csak trollkodik-é.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leszámítva, hogy az oroszok az akkori technológiával képtelenek voltak 30 hajtóművet szabályozni.
Őszintén szólva azért picit sajnálom, hogy az oroszok nem bírták a versenyt, kíváncsi vagyok, mennyit fejlődött volna a technika, ha tovább bírják.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, szerteágazó dolog ez. Amellett hülyeséget írtam, Koroljov még az n1 tervezési szakaszában meghalt. Szóval érdekes adaléka a történetnek, hogy a szovjet holdprogram bukásáért mennyiben felelős az a tény, hogy a későbbi főmérnököt, -aki elterjedt vélemény szerint legalább akkora alakja volt a szovjet űrprogramnak, mint a nasanak von Braun- szóval hogy őt korábban Sztálin elküldte pár évre üdülni szibériába.
Érdekes dolog a történelem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tudom nem csak a szabályozással volt ott baj. El sem jutottak addig, hogy a szabályozás egyáltalán kérdés lett volna.
"Plumbing nightmare" azt hiszem ezt a kifejezest olvastam valahol róla.
Egyszerűen a csővezetékek, szelepek, szivattyúk annyira bonyolultak lettek, hogy mindig elromlott valami. Vagy ha éppen nem, akkor a legváltozatosabb helyeken kialakuló jégdugók miatt nem működött. Olyat olvastam, hogy egyáltalán nem volt olyan teszt, amikor mind a 30 hajtómű egyszerre működőképes lett volna.
Igazából az alapkoncepció volt elszúrva, csak nem engedhették meg maguknak, hogy nekiálljanak nulláról újragondolni az egészet. De amúgy az amerikaiak is ugyanezzel a problémával küzdöttek: a direkt holdraszálláshoz és visszatéréshez egyszerűen annyira borzalmasan nagy rakéta kellett volna, amit lehet, hogy mai technikával sem lehetne üzembiztosra megcsinálni. Az amerikaik is csak akkor álltak neki újragondolni az egészet, és belekezdeni a dokkolós-holdkompos megoldásba, amikor megtudták, hogy az oroszok a nagy rakétabalesete miatt éveket nyertek velük szemben.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Az amerikaik is csak akkor álltak neki újragondolni az egészet, és belekezdeni a dokkolós-holdkompos megoldásba, amikor megtudták, hogy az oroszok a nagy rakétabalesete miatt éveket nyertek velük szemben."
Dehogy, egyáltalán nem így volt. A mission mode már nagyon az elején ki lett választva. Volt az egészre 8 évük, mindent párhuzamosan csináltak, ebből 5 elment a LM kialakításával. Nem úgy volt az, hogy hopp, megvárjuk a szovjeteket, hogyan állnak, majd módosítunk esetleg. Erre nem volt idő.
1962 júliusában döntötték el, hogy a LOR módot választják a többi helyett.
Az N1-gyel az első fellövési kísérlet 1969-ben volt, amikor az oroszok már tudták, hogy vesztettek (1968-ban már Lovellék megkerülték a Holdat, itt dőlt el a verseny igazán).
Volt még fellövési kísérlet 69 júliusában, és utána még 2, 1972-ben, de az már csak azért, hogy megmutassák, ők is meg tudják csinálni. Nem sikerült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én éppenhogy úgy tudtam, hogy a LOR mód nagyon sokáig szándékosan félre volt rakva, mert az amerikaiak sem hittek benne, hogy az űrrandevút és dokkolást könnyebb kivitelezni, mint egy nagy rakétát. Elég sokáig léteztek konkrét tervek a direkt leszállásra.
Arra úgy tűnik tényleg rosszul emlékeztem, hogy az N1 fellövési kísérlet volt a fordulópont. Valamiért az N1-et lényegesen korábbra datáltam.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, sokáig félre volt rakva. Mivel az Apollo tervezése sem 1961 után kezdődött, csak akkor már biztos volt, hogy megcsinálják. Az 50-es évek végén kezdték el a tervezést, és annak kiválasztását, hogy mi legyen. John Houbolt híres "voice in the wilderness" levele, amiben felveti a LOR használatát a NASA management felé , 1961-ben íródott, de már 1959-ben biztos volt benne, hogy ez az egyetlen lehetőség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mert zászlónak az anyaga egy merev fémlap és a rudat se ráncigálták, mikor összerakták, na meg gravitáció sincs, ami azt a szövetdarabot rángatja. Kac-kac.
Meg gondolom azóta is odaphotoshopolják pl. a Moon Reconnassance Orbiter felvételeire. Meg az összes távcsőre.
A Saylut meg részben politikai ("valamiben legyünk már az elsők megint, ha már a holdraszállást buktuk"), részben katonai (első célja az űrbéli emberes kémkedés vizsgálata volt - amire egyébként az jött ki, hogy olcsóbb szondákkal) célja volt.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvastam erről oldalakat, a legtöbb probléma nem a zászló körül zajlott.
Az értekezés fele a kozmikus sugárzásról szólt. Komolyabban nem értek hozzá, annyi jött le, hogy a Föld mágneses tere eltéríti a kozmikus sugarakat, ha nem tenné meghalnál. A Nemzetközi Űrállomás itt van egy köpésre tőlünk, amit simán megvéd a Föld mágneses tere. A Holdnak nincs mágneses tere, mert a magja nem mozog.
A probléma az, hogy kimentek a Holdon sétálni szkafanderben, miközben ahogy olvastam még az űrhajót is nagyon nehéz megvédeni a kozmikus sugárzás ellen.
Nem vagyok járatos a témában, nem tudom, hogy a Holdat a Föld mágneses tere még védi-e vagy sem. Csillagászatilag a Hold nagyon közel van.
Aki ért hozzá, annak a véleménye érdekelne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a Holdig eljutottak már nem akkora probléma, ha épp nincs napkitörés, amin megy-ment a problémázás, hogy a van Allen övön is át kellett menniük. Az kb 1000-60000 km közötti magasságban tanyázik, és pont a Föld mágneses tere által csapdába ejtett, töltött részecskéket tartalmaz. Ha úgy tetszik befogott kozmikus sugárzás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon nehéz a konteósoknak megmagyarázni, hogy ha az egész csak egy stúdiófelvétel, akkor hogyan került az a három lézertükör a Holdra, amit az Apollo-11, 14 és a 15 vitt magával, és mivel a Holdon nem száll a por, máig használhatók Hold-Föld távolságmérésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden fotó hamisítvány a lézertükrökről. Meg a mérési eredmények is. Nem arra ment el a pénze az USA-nak, hogy Holdra szálljon, hanem hogy megvegye ezeket az embereket, hogy elhitessék velünk a holdraszállást.
(troll ki)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Laza 400E embert kell lefizetni, valakit 40-50 éven át. Biztos megéri :)
És az oroszok hány embert fizetnek le a mai napig, hogy elhitesség, Gagarin az első volt az űrben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod, téged is fizetnek, hogy szkepticizálj az igazsággal.
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bakker, szólnom kéne a NASA-nak, szerintem rossz bankszámlaszámom van meg nekik, mert nem kaptam mostanában utalást tőlük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, meg NSA bérenc is vagy ám. Csak úgy. :-)
(amúgy irónia megvolt?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg, NSA is, jó, hogy szólsz, szerintem küldök egy levelet a n[a]?sa@mail.gov-ra :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mind a négyszázezret fellőtték az űrbe? Akik csak takarították a klotyót, azok biztos képben voltak...
Maradjunk annyiban, hogy a tűz körül max. 100 ember volt, annyi meg lefizethető.
2006-ig abban a tudatban éltem, hogy Magyarországon minden rendben. Ferinek még a jobboldalt is sikerült átcsesznie, nem csak a sajátjait.
Kirakat világban élünk, amit látsz, hallasz, gondolsz, annak a fele sem igaz, mindent átsző a politika.
Nem tudom, hogy mennyiben vagy tisztában azzal, hogy pl. a magyar templomromoknál ha a kormeghatározás 950-es éveket eredményezne, akkor visszadatálják Szent István utánra, mert bizony mi előtte pogányok voltunk. Az emberek 95%-a nagyívben tenne arra, ha kiderülne, hogy katolikus templomok voltak a 950-es években is, de ott legfelül vannak, akik fontosnak találják, hogy a történelem rendben legyen.
Tények hamisításával foglalkoznak minden szinten következtetések levonása helyett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így van. Amit a magyar történelemről tanul a gyerek az iskolában annak fele sem igaz.
----
FreeBSD, Solaris, Debian, LMDE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi igaz, és honnan tudjuk, hogy igaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazságot sajnos nem tudjuk, csak azt, hogy hazudnak.
A második világháborúban a hős amerikaiak és oroszok felszabadították a világot a gonosz németek ármánykodása alól. Az atombombát ha nem dobták volna le, sokkal nagyobb emberáldozat lett volna Japánban, mert enélkül bizony nem adták volna meg magukat.
Ha olvasol történelmet, magad is beláthatod, hogy a második világháború legnagyobb humanitárius-karitatív akciója Hirosimában és Nagasakiban történt. Az USA több millió embert mentett meg az atomfegyver bevetésével.
Szerintem az atomfegyver bevetése maximálisan kimeríti a népirtás fogalmát, ennél fogva Roosevelt és Truman háborús bűnösök voltak, akik megúszták az elszámoltatást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor is ezt mondanád, ha ottani lakos lettél volna?
----
FreeBSD, Solaris, Debian, LMDE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ironizáltam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez mar tenyleg mindennek az alja. Ha haboruban all a fold ahova szulettel es bedaralnak forgacs alapon; attol nem te leszel az atyaisten, nem lesz relevansabb a nezopontod. Halj meg / elj nyomorultan es fogadd el, hogy az, aki rad dobta novelte sum boldogsagot, es hogy eppen te voltal az aki pusztan letezesenel fogva ennek akadalyaban allt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is érzem magam atyaúristennek. Szerintem a földön minden embernek megvan az élethez való joga. Úgy tudom, hogy ez törvényben le van írva. Én speciel lesz*rom, ahogy te fogalmazol a "sum boldogsagot". Adott szituációban japán volt amerika útjában, pontosabban amerika pénzének és hatalmi törekvéseinek útjában.
----
FreeBSD, Solaris, Debian, LMDE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egész pontosan Japán támadott meg néhány országot a régióban, aztán Japán indított támadást az USA ellen Pearl Harbor-nál. Ennek fényében pedig különösen szánalmas az interpretációd, ami ferdítés, még pontosabban fogalmazva: hazugság. Ugyanis pont fordítva volt, épp az USA állt a Japán hatalmi törekvések útjában...
Szóval Peral Harbortól kezdve álltak háborúban, és ebben a háborúban a japánok nem akarták megadni magukat, némi túlzással az utolsó emberig harcoltak volna. És könnyen lehet, hogy az akkoriban elterjedt hagyományos hadviselés (amibe beletartozott a városok szőnyegbombázása is) sokkal nagyobb Japán veszteséget okozott volna, mint a két atombomba. Amerikai veszteségben pedig biztosan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szőnyegbombázás megint amerikai találmány, minél több polgári lakost megölni.
Mert Mari néni nagyhatalmi törekvéseivel az USA létét fenyegette.
Felháborító volt, hogy Budapest egyik legszebb terét arról a szemétláda Rooseveltről nevezték el, aki Budapestet szanaszét bombázta.
A Fidesz helyében én Roosevelt nyilvános vizeldét nyitottam volna, hogy a dolgok a helyükre kerüljenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szőnyegbombázást a németek és az olaszok találták ki, a spanyol polgárháborúban, a leghíresebb példa erre Guernica szarrábombázása, a civil, védtelen lakosság elleni német+olasz támadás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a szőnyegbombázás csak technikai kérdés, a középkorban ugye nem volt adott a technika ehhez, de az elv akkor is hasonló volt. Akkoriban örömmel ágyúzták szét az ostromlott várat civilestől, illetve mészárolták le a várba menekülni nem tudó civileket. Vagy csak megerőszakolták, eladták rabszolgának, felgyújtották a falvakat, elrabolták a termést, ilyesmi.
Csak mostanában (kb. Vietnam óta) van ez a "nagy sipákolás" az "ellenséges civilek" sérülése vagy halála miatt, régebben az "ellenséges civil" lakosság gyilkolása a háború rendes kerékvágásához tartozott...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem Vietnam óta, hanem amióta van ENSZ illetve létezik a Genfi Egyezmények rendszere 1949-től, ebből a negyedik a polgári lakosság háborús védelméről szól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt azért kétlem.
Az ENSZ egy gittegylet, egyetlen valamire való része a BT lenne, de ott ugye egységesen kellene szavazni, az meg nem szokott összejönni, mert vagy az elkövetőnek is meg kellene szavaznia a saját maga elleni határozatot, vagy pedig az elkövetőnek van egy pajtása az állandó tagok között (az usa megakadályozza izrael elítélését, az oroszok a szírekét, stb.)
A genfi egyezmény meg annyit ér amennyit be lehet tartatni belőle. Az oroszok és az amik is védik a saját katonáikat, diplomáciai kajabáláson kívül más hatása szerintem nincs. A 90-esek években egész szép kis népirtás(ok) történt(ek) a volt Jugoszlávia területén, a bűnösök nagyja megúszta a felelősségre vonást, akit pedig el is ítéltek az is kapott 10-20 év luxusbörtönt.
Ennek nincs túl nagy elrettentő hatása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apropó, szőnyegbombázás. Nagyon nagy választásuk nem is volt ilyen téren. RAF megpróbálkozott először a precíziós bombázással az Atlanti csata során, majd rá kellett jönniük, hogy az nem fog menni, ahhoz még sovány a technika. Utána jöttek az amcsik, hogy "egy befőttesüveget is eltalálnak". Hja, ha az a befőttesüveg 600 méter átmérőjű, és akkor is csak olyan 3%-os aránnyal, persze ezt is azután, miután egy csomót faragtak a módszereken. (Persze, még a ledobott bomba is önmagában kevés volt.)
Ezután választották az ipari célok helyett a városok terrorbombázását, mint eszközt, amivel a német nép akaratát akarták megtörni.
Egyébként az ironikus az, hogy az angolok nem igazán ismerték fel azt a tényt, hogy ha a Luftwaffe nem fogja tudni megtörni olyan egyszerűen Angliát szimplán bombázással, akkor lehet, hogy nekik sem fog menni fordítva.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyannyira, hogy keleten a történészek állítólag Kína megszállásától számítják a II. világháborút.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egész pontosan Japán támadott meg néhány országot a régióban, aztán Japán indított támadást az USA ellen Pearl Harbor-nál."
teljesen irrelevans. A jovot kizarolag a jelen hatarozza meg, a multnak semmilyen hatasa sincs ra => a donteseket a jelen allapot szerint, es nem a multbeli allapot szerint kell meghozni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es a jelent megis mi a tököm határozza meg, ha nem a múlt?
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor a jelen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek a kommentnek semmi értelme, semmi mondanivalója nem volt. Gratulálunk a hozzászóláshoz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tied, amire valaszoltam, hogy ki szerint ki kezdte, es hogy ettol jogasobb, nem ertelmetlen, de egyenesen karos. En kerek elnezest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem is érzem magam atyaúristennek. Szerintem a földön minden embernek megvan az élethez való joga."
Szerintem meg mindenki meghal.
Sot, jobbat mondok: Truman elnok nem tudja garantalni az emberek, peldaul az amerikaiak elethez valo joganak teljesuleset. Legalabbis egyszerre nem a japanokeval. Aki ket rossz kozul valaszthat, az nem lehet bunos. Mondjuk nem sok ertelme van bunossegrol beszelni, csak egy erkolcsi jo es egy erkolcsi rossz donteskor az utobbi megtevese eseten.
Szerintem eppen az elethez valo jog biztositasa erdekeben tette azt, amit tett. Es szerintem a porra ego japan civilnek sincs joga elitelni ot -- az egesz elitelosdi rendszernek nem lenne ertelme ebben az esetben, nem gondolod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, lehet ilyen vakliberalis modon is megideologizalni, hogy Truman az emberi szeretet jegyeben bombazott le 2 varost es gyilkoltatott meg negyedmillio civilt kozvetlenul (a jo eg tudja hanyat kozvetve), ahol azota is torzszulottek jonnek a vilagra, mert hat a politikusok amugy is a kurva nagy erkolcsossegukrol hiresek.
Vagy lehet ugy is nezni, hogy egy kivalo alkalmat latott a vadiuj talalmany eles tesztelesere, amire valoszinuleg a budos eletben nem lett volna meg egyszer lehetosegemegfelelo alibije.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Igen, lehet ilyen vakliberalis modon is megideologizalni, hogy Truman az emberi szeretet jegyeben bombazott le 2 varost es gyilkoltatott meg negyedmillio civilt kozvetlenul "
Ha tole fuggetlenul mindenkepp ez tortenik akkor az nem az o bune. Hiaba fested le szornyunek: az elhuzodo haboru is van ilyen szornyu, sot, sokkal szornyubb.
Azt nem ertem, hogyhogy eles? A bomba mind a 3 esetben ugyanugy robbant - nem is nagyon tud mashogy robbanni, nem tudom, mennyire vagy otthon fizikaban, de egy rakat ember nemigen befolyasolja a bomba robbanasat, legalabbis nem jobban, mint a Hold allasa. Meg se tesztelt minden holdallasban atombombat, vagy igen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tole fuggetlenul mindenkepp ez tortenik akkor az nem az o bune.
Mi az, hogy tole fuggetlenul? O adta ki az parancsot, konyorgom! Tudom, hogy demokraciban szeretik azt jatszani, hogy a felelosseg mindenkie, tehat senkie sem, de nem, ez nem igy megy.
Hiaba fested le szornyunek: az elhuzodo haboru is van ilyen szornyu, sot, sokkal szornyubb.
Elhuzodo? Hova? A japan hadsereg mar eleve az osszeomlas szelen volt, hova a picsaba huztak volna el? Ahhoz sem volt repulo (bar igazabol ember se), hogy kamikazezzanak! Es nem, meg mindig nem jobb ket evakualatlan varost a folddel egyenlove tenni, mint katonakkal random hadszintereken x honapig hadakozni.
Azt nem ertem, hogyhogy eles? A bomba mind a 3 esetben ugyanugy robbant - nem is nagyon tud mashogy robbanni, nem tudom, mennyire vagy otthon fizikaban, de egy rakat ember nemigen befolyasolja a bomba robbanasat, legalabbis nem jobban, mint a Hold allasa. Meg se tesztelt minden holdallasban atombombat, vagy igen?
"Nem erti". Most tenyleg azon ertetlenkedsz, hogy mi a kulonbseg a lab es a field teszt kozott? Hat egyreszt mondjuk a volumen, masreszt meg az ismeretlen valtozok szama. Peldaul. Kepzeld, nem csak az atombomba, hanem minden mas eseteben is ugyanaz az elmelet, es a fizika torvenyei is valtozatlanok, megis sokszor elojonnek olyan valtozok, amikkel korabban nem szamoltak. De orulok, hogy megint ovis szinten kell banalis dolgokat atragni. Holdallas, az, fiam, pont az...
Es nem, barmennyire is probalod elbagatelizalni, az ures sivatagban durrogtatni majd gombafelhot 20 kilometerrol nezegetni nem ugyanaz, mint egy varos hamuva valasat, illetve a benne doglodo emberhalom elettani es pszichologiai rombadoleset tanulmanyozni. Mert ugye a bomba alapvetoen arra szolgal, hogy az ember megdogoljon, nem arra, hogy felhoket eregessen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
v. o.: Vagy lehet ugy is nezni, hogy egy kivalo alkalmat latott a vadiuj talalmany eles tesztelesere
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Elhuzodo? Hova? A japan hadsereg mar eleve az osszeomlas szelen volt, hova a picsaba huztak volna el? Ahhoz sem volt repulo (bar igazabol ember se), hogy kamikazezzanak!"
Repülő nem volt, de ember igen. És ezek az emberek generációk óta úgy szocializálódtak, hogy a hazáért és a császárért meghalni dicsőség, megadni magad pedig a legnagyobb szégyen. Nem csak katonák, a civilek is. És azt is a fejükbe verték, hogy a megadás után megkínozzák és/vagy megölik őket.
Egy idézet: "Veszteségek: a háború során 2,6 millió katona esett el, 810 ezer fő tűnt el és 7500 fő esett hadifogságba". Nem tudom ez mennyire igaz, 50 ezernél nagyobb számú hadifoglyot sehol se olvastam. A hasonló helyzetű német hadseregnél 4 millió elesett katonára jutott 3,3 millió hadifogoly.
"Es nem, meg mindig nem jobb ket evakualatlan varost a folddel egyenlove tenni, mint katonakkal random hadszintereken x honapig hadakozni."
Mármint szerinted, ezt tedd hozzá. Szerintem sokkal több japán halott lett volna a végeredmény, és a japán lakosság is sokkal többet szenvedett volna.
DE! Ez tökre lényegtelen, ugyanis az amerikai elnök nyilván az amerikai veszteségek minimalizálására törekedett, annak pedig ez volt a legjobb módja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Es nem, meg mindig nem jobb ket evakualatlan varost a folddel egyenlove tenni, mint katonakkal random hadszintereken x honapig hadakozni."
Ennek mar nagyon nincs ertelme, de 200 000 elesett katonahoz tartozzon mondjuk 400 000 hozzatartozo, akikkel a haboru elott egy fedel alatt eltek. (ertelem szeruen vannak, akiknek eltek a szuleik, feleseguk, tobb gyerekuk, meg voltak szingli ferfik is).
A varoslakok eseteben meg azok, akik egy fedel alatt laknak es napi szinten egymas eletenek reszesei voltak egyszerre puszultak el, nem sokan siratjak oket, maximum, mint tavolabbi rokont. Mar ha van ertelme a gyasz ilyen szinten valo megkulonboztetesenek, hogy ha olyat veszitunk el, akivel egy fedel alatt elunk, vagy ha olyat, akivel nem. A jogrendszer mindenesetre ozvegyi, arvasagi jarulekot, fizeti a hadirokkantakat amelyek a tenyleges elesetteknel joval tobben vannak, kez, lab nelkul, vagy lebenulva vagy megorulve ternek haza. En ugy gondolom, hogy a sum boldogsagnak sokat art egy haboru.
"hogy Truman az emberi szeretet jegyeben bombazott le 2 varost es gyilkoltatott meg negyedmillio civilt kozvetlenul"
Miert ne? A menthetetlen lovakat is lobarati szeretetbol lovik agyon, meg letezik a kegyelemdofes is, mint fogalom - bar itt nem az halt meg, akinek fajt.
Kivancsi vagyok, a papa, Terez anya vagy Jezus Krisztus Truman elnok szekeben hogyan dontott volna? Mert valasztania muszaj a haboru folytatasa, vagy lezarasa kozott. Gondolom barmelyiket is valasztja te van sapka nincs sapka eset modjara rafoghatod, hogy nem emberbarati szeretetbol valasztja, pedig a felsorolt szemelyek peldaul pont igen. Talan azt kene megerteni, hogy a van sapka-nincs sapka esemenyrendszer teljesen teljes. Ket rossz kozul is lehet a puszta emberbarati szeretetbol valasztani, miert is ne lehetne, a kevesbe rosszabbat, mondjuk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem ertem, hogyhogy eles? A bomba mind a 3 esetben ugyanugy robbant - nem is nagyon tud mashogy robbanni, nem tudom, mennyire vagy otthon fizikaban, de egy rakat ember nemigen befolyasolja a bomba robbanasat, legalabbis nem jobban, mint a Hold allasa.
Ennek ellent mond az az aprosag, h Japan kapitulacioja utan a jenki hadsereg azonnal "megszallta" tudosokkal mind a ket varost es - szo szerint - az utolso kavics helyet is pontosan dokumentaltak az esemenyek rekonstrukciojahoz es tanulmanyozasahoz. Majd ennek oromere evtizedes hosszusagu programokat inditottak a tulelok egeszsegi allapotanak hosszutavu felmeresehez. Btw, ezek a programok a mai napig tartanak. Lenyegeben igen, nagy kulonbseg van egy labor teszt es az eles bevetes kozott.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a kiserleti robbantas(ok) is ugyanigy lettek kezelve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de a Fuji tetejét is felrobbanthatták volna. Meghal 100.000 kecske és a Japánok akkor is inkább leteszik a fegyvert.
Truman ölni akart.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1000x kecske leölése sokkal kisebb demonstráció, mint pár város teljes megsemmisítése.
Én nem állok senkinek az oldalára, csak mondom. Azonkívül nem vagyok benne biztos, hogy nem-e szórodtak volna jobban szét az izotópok, ha a hegytetőre dobják le. Az nagyobb kár lett volna, csak lasabb lecsengésű.
Szóval no :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két város megsemmisítése nélkül is lehet demonstrálni, hogy esélytelenek vagytok.
Vagy figyelmezteted őket, hogy húzzanak onnan a fenébe, mert a héten a várost porig rombolod.
Be kell látni, hogy nem muszáj ölni, de a vérgőzös Truman/Roosevelt kizárólag gyilkolni akart semmi mást.
Lásd Drezda, Budapest és a többi nagyváros porig rombolása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Két város megsemmisítése nélkül is lehet demonstrálni, hogy esélytelenek vagytok."
Amit vagy elhisznek vagy nem. A háború addigi szakaszára egyébként már mindenki számára egyértelmű volt hogy a japók esélytelenek, csak ők nem akarták elfogadni és nem akarták magukat megadni.
"Vagy figyelmezteted őket, hogy húzzanak onnan a fenébe, mert a héten a várost porig rombolod."
Érdekelne, hogy ezt szerinted hogyan tudták volna kivitelezni :)
"Be kell látni, hogy nem muszáj ölni, de a vérgőzös Truman/Roosevelt kizárólag gyilkolni akart semmi mást."
Be kell látni, hogy egy elvakult idióta vagy.
"Lásd Drezda, Budapest és a többi nagyváros porig rombolása."
Jaja, persze. Persze annak is utánanézhetnél, hogy a többi hadsereg miket művelt. Pl. a mi szerepünk se volt túl dicsőséges, Leningrád vagy Sztálingrád ostroma pedig nyilván tiszta öröm volt az ottani civil lakosságnak.
Azt meg csak halkan mondom, hogy a japán megszállás alatti civil áldozatok számát is több milliósra, 5-50 millióra teszik a történészek, közülük többezer áldozatot a biológiai fegyverprogramjukban használtak élő kísérleti alanyként.
Azt kellene elfogadni, hogy ez egy ilyen háború volt, nagyjából ilyenek voltak a harcoló felek mindkét oldalon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt kellene elfogadni, hogy ez egy ilyen háború volt, nagyjából ilyenek voltak a harcoló felek mindkét oldalon.
Végre egyetértünk valamiben.
Roosevelt=Truman=Hitler=Mussolini
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan!
kun béci = vitéz kőbányi hori májk = szálasi = rákosi
UI:
ferenc józsi = kádár jani
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Leningrád vagy Sztálingrád ostroma pedig nyilván tiszta öröm volt az ottani civil lakosságnak."
Apró különbség, hogy előbbi kettőt legalább valamennyire megpróbálták evakuálni, Budapesten a "kedves" nyilas vezetés maximum saját magát evakuálta.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semekkora hatassal nem lett volna a japan vezetesre. Meg az augusztus 6.-i terrorbombazas sem torte meg oket, csak az augusztus 9.-en Nagasakira ledobott masodik atombomba birta Japant kapitulaciora.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es itt is az volt az amcsik szerencséje, hogy a japánok nem tudták, hogy nincs több.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en ugy emlekszem, hogy tudtak, hogy nincs tobb. Meg azt is, hogy tudnak tobbet csinalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, valamint azt az apróságot is el szokták felejteni az atombomba miatt hőzöngők:
- szőnyegbombázással sokkal nagyobb pusztítást szoktak csinálni. Több tábornok azzal fitymálta le az atombombát, hogy ugyanezt a pusztítást ők simán meg tudták volna oldani 1500 tonna, első körben TNT majd második körben napalm (vagy hasonló gyújtótöltet) kiszórásával.
- a gyújtóbombás megszórás utáni tűzvihar sokkal embertelenebb halál, mint az atombomba. Lényegesen többször játszották el, mint az atomrobbantást, nagyságrendekkel több embert öltek meg így.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy ez Drezdaban es Hamburgban be is bizonyosodott. Csak az elobbiben 63 perc alatt 20-30000 (nehany becsles szerint 200000) embert egetett el a RAF.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyerekkoromban emlegettek olyasmit, hogy a japán kapituláció napok kérdése volt, függetlenül az atombombák ledobásától, így teljesen felesleges volt élesben is kipróbálni őket.
Később is hallottam ilyesmit.
Fogalmam sincs, mennyi belőle az igazság.
Ahogy azt sem tudom, hogy ha ez igaz, akkor a robbantások elmaradása hogyan befolyásolta volna a hidegháború menetét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy valoszinuseggel kitort volna a harmadik vh nem sokkal a masodik befejezese utan. Az amerikai tabornokok a ii vh utan azon a velemenyen voltak, h abban a pillatban ahogy lenyomtak Hitlert meg azzal a lendulettel kell Sztalint is seggbe rugni meg az elfoglalt teruletek pacifikalasa elott.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg jobban jártunk volna.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország lakossága az utóbbi 25 évben csökkent 1 millióval, nem a világháborúk és a ruszkik alatt.
A ruszkik érdekeltek voltak legalább a szintentartással, hogy legyen ütköző állam és mi harcoljunk helyettük.
A számok nem az uniót igazolják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a magyar lakosság mennyiségéről, hanem az életszínvonal minőségéről van szó. Elég csak megnézni, hogy hol tart most Ausztria pl.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Antall, Bokros és a többiek a nemzetgazdaságot is szanaszét zúzták. Egyik nagyobb kókler volt, mint a másik.
A forradalom után a ruszkik visszavettek a tempóból, sőt high-tech iparágakat is hoztak Magyarországra. Apámék tengeralattjáró-motoron is dolgoztak Csepelen, amivel a ruszkik észrevétlenül képesek voltak bejutni olyan területekre, amit az USA védettnek vélt. Még az USA parlamentje is foglalkozott azzal, hogy Magyarország mit gyártott le a ruszkiknak.
A monopólium sehol sem jó, a verseny mindenütt fontos, sőt a világ szempontjából jót tenne, ha az USA ismét regionális hatalom lenne szuperhatalom helyett. Nincs szükség arra, hogy valaki az egész világ számára ossza az észt. Foglalkozzon a saját dolgával és ne üsse bele mindenbe az orrát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted ha annyira jó volt a forradalom után itt Magyarországon, miért akart mindenki a németek/osztrákok életszínvonalán élni? Azért, mert ők még nyugodtabban, még jobban éltek és élnek most is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem "annyira jó" és valószínűleg azért, mert nem látták az ottani dolgok árnyoldalát, nem hitte el senki, hogy a változás negatívumai őt is érinthetik stb.
Azt hiszem, ma rengetegen vannak úgy vele, hogy inkább ne utazhassanak nyugatra, de legyen hol lakni, legyen mit enni, legyen miből ruházkodni a családnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" nem hitte el senki, hogy a változás negatívumai őt is érinthetik stb."
Ez az emberek butaságának a hibája, és nem a nyugati életmódé.
Igen, a társadalomban vannak egyenlőtlenségek, és pont a verseny teszi lehetővé, hogy bárki, aki akar, jómódban éljen. Csak ehhez tenni kell, nem jön magától, és pláne nem az államtól kell várni a megváltást.
Dolgozni kell, tanulni kell. És akkor lesz miből lakni, lesz mit enni, van miből ruházkodni, szórakozni, művelődni. Ilyen egyszerű ez.
Valamint amit nem nagyon értettek meg az emberek: elfelejtették, hogy a munkának van értéke és nem a tárgyaknak.
Ezért van az, hogy ami gépen készül, és ember alig dolgozik vele, az nyugaton is ugyanolyan olcsó, mint nálunk, de amikor már ember lép közbe, akkor drága lesz minden.
Egy fodrász, egy pincér, bármi amihez emberi munkaerő kell, sokba kerül. Ezért tud a fodrász/pincér/stb is marha jól élni, mert a többiek megbecsülik az ő idejét.
A keleti kultúrában az kerül sok pénzbe, amiben sok anyag van, tök mindegy, hogy ki mennyit dolgozott vele. Sőt, inkább ott akarnak spórolni, ahol másoknak sok idejébe kerül a dolgok előállítása.
Ez egy értékrendváltás, és el kell fogadni: igen, 1000 Ft-ba kerül egy sör, mert aki felszolgálja, havi 350E forintot szeretne keresni, és nem 80E forintot.
És 10E-be egy normálisabb vacsora, ugyanezen okok miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon a dolgok sajnos nem így történtek.
- megfizettek politikusokat, hogy adóztassák agyon a munkabért, míg az importon jóformán semmi adó nem volt
- bekerülési költség alatt árultak termékeket, majd miután agyonvágták a helyi ipart, 3-szorosára emelték az árakat (egy bezárt gyárat nem egyszerű újra nyitni)
- rátelepültek komplett iparágak az adófizetők pénzének szipojozására (étkezési csekk, közmű szolgáltatók, hulladék gazdálkodás, MNYP, ...)
- egyenlőtlen támogatási feltételek a mezőgazdaságban, miközben védővámot nem lehetett ráverni a nagyobb támogatást élvező nyugateurópai gazdákra
Amit Orbán csinált, hogy a munka helyett a fogyasztársa veri rá az adókat (tranzakciós díj, 27%-os ÁFA, e-útdíj, reklám adó, jövedéki adó,...).
Ez ilyen pofon egyszerű. Ha külföldről hozott terméket itthon adsz el, akkor fizesd ki az oktatás, az egészségügy, az államadósság és a nyugdíjak rád eső részét is. Ha pedig magas a bankok által beszedett kamat az államadósságért, akkor vissza kell szedni a pénzt tőlök bankadó formájában.
Minden magától értetődő, logikus, az unió is csak azért pampog, mert jelenleg ők fizetnek helyettünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, hi-tech ipar, és mi van azzal, hogy 1956-ig gyakorlatilag minden a nagy "felszabadító" SZU-nak termelt hálából?
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez hogyan jön a magyar történelemhez? Terelni próbálod a témát és csúsztatsz.
Az eredeti kérdésre válaszolj: honnan tudod, hogy hazudnak, ha nem tudod, mi az igazság.
Ugyanannak a történetnek több megvilágítása is lehet: ha X pofonvágja Y-t, akkor X szerint Y megérdemelte, Y szerint pedig X egy agresszív állat.
A történelmi események megítélése nem fekete és fehér, lehet, hogy az A és B álláspont is igaz, és az is, hogy egyik sem igaz.
Amit tudunk: Amerika ledobott két atombombát. Ez történelmi tény, nem lehet rajta vitatkozni. Az, hogy ez népirtás volt-e, vagy megelőző csapás, már más kérdés, vita tárgya és nem történelmi tény. Tanítani is úgy kéne, hogy bemutatod a tanulóknak mindkért értelmezést. De ettől még a tények tények maradnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én lennék a legboldogabb, ha a második világháború nem lenne a magyar történelem része.
De jó is lett volna kívülállóként végignézni az egészet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kívánni én is tudok sokat, de ez nem a kívánságműsor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Amit tudunk: Amerika ledobott két atombombát. Ez történelmi tény, nem lehet rajta vitatkozni. Az, hogy ez népirtás volt-e, vagy megelőző csapás, már más kérdés,"
apro es lenyegtelen pontositas, csak a korrektseg kedveert:
"A népirtás vagy genocídium[1] bizonyos bűncselekményeknek valamely nemzeti, etnikai, faji vagy vallási csoport teljes vagy részleges megsemmisítésének szándékával történő elkövetését jelenti."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdezz meg a magyar történelemben jártas embereket.
(Ha lehet akkor ne történelemtanárokat)
A neten rengeteg érdekes dolgot lehet találni.
Nekem egy ismerős mesélt érdekes tényeket a magyar történelemről (mi igaz mi ferdítés).
Vagy keress olyan emberkét aki beleásta magát a valódi magyar történelembe ... ő majd mesél neked.
Ha kitartó vagy, akkor keress meg levéltárakat és ott is rábukkanhatsz érdekes dolgokra.
----
FreeBSD, Solaris, Debian, LMDE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekkel annyi a probléma, hogy mindenki a maga nézőpontjából ítéli meg az eseményeket. Tökre szeretek én is visszaemlékezéseket olvasni, mert kevésbé száraz, mint egy sima áttekintés, csak ez sem fedi a teljes igazságot.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Honnan tudom eldönteni, hogy ki járatos a magyar történelemben, akinek a szavára adni lehet?
"A neten rengeteg érdekes dolgot lehet találni."
És rengeteg baromságot is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :D Inkább hagyjuk.
----
FreeBSD, Solaris, Debian, LMDE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
sajnos sokan csak ismétlik azt, amit másoktól hallottak, de fogalmuk sincs (és nekem se, ha hallgatom őket), hogy az eredeti forrás valahol kutatta és rátalált az információra, csak megálmodta/kombinált, és ugyan hisz benne, de nincs semmi bizonyítéka vagy esetleg tudja, hogy nem igaz, de valamiért érdekében áll és ezért mégis terjeszti.
Én nem hiszek abban, hogy a tudományos világ összeesküdne az igazság eltitkolása érdekében, és akár történelmet, akár nyelvcsalád kutatást, akár orvostudományt vagy más hasonlókat akadályoznának, ezért az igazság csak szájhagyomány útján és mindenféle fura újságokban és weblapokon terjedhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert idealizalod a tudosokat / mernokoket / jomunkasembereket (pl a regeszek nem esnek az elobbiek kozul egyikbe se).
ha pedig szantszandekkal nem hiszed el a suttogo "ezt eltitkoljak eloled" virtualis szalmizdatokat, akkor tenylegesen semmi informaciot nem fogsz kapni a mainstream altal le nem fedett vilagbol. Ha valaki tud valamit amit nem engednek neki mashogy megosztani, akkor az hozzad sehogy nem fog eljutni, de tenyleg nem. Ez nem zavar-e?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha én rájönnék valamire, és valamiért a terület rendes újságai közül egyik sem akarná lehozni egyik országban sem (nem hiszem, hogy van ilyen szituáció. Olyasmit el tudok képzelni, hogy egy kiadvány személyes okokból vagy egy országban politikai vagy gazdasági okból nem. De mindenhol?)
Akkor kitenném mondjuk a weblapomra, magyarázattal, ha egy kicsit is érdekes, akkor mások megismételhetnék a kísérletet, vagy elemezhetnék azokat az információkat, amiből levontam a következtetést, stb.
Ahogy fentebb is írtam, nekem nem azzal van a bajom, hogy valaki leírja, hogy mondjuk a hold sajtból van, hanem azzal, hogy ezt úgy írja le, hogy hallotta valakitől, és semmiféle bizonyítékot nem hallott, és persze nem is mellékel.
Így akkor sem hiszem el, ha véletlenül igaz, és tényleg sajtból van a hold.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem hiszek abban, hogy a tudományos világ összeesküdne az igazság eltitkolása érdekében
- Nobel-díj? (jóformán csak politikai eredmények születnek)
- Eurovíziós dalfesztivál (nem kellett látnom sem, hogy előre tudjam a végeredményt). Magyarország a tolerancia jelképe, mert a szakállas szépség nálunk a második helyen végzett. Gondolom itt a HUP-on is csomóan Conchitára nyomták az SMS-t.
- A kuruc.info álneves szerzőinek kiléte után nyomoznak, mert ennyire díjazzák az alternatív történelemértelmezést
- Pozitív hírekben a roma az roma, negatív hírekben a roma az magyar. Miért lesz magyar a romából, ha botrányról van szó?
Tudod komoly hitre van szükség ahhoz, hogy elhiggyem hogy nincs összeesküvés elmélet Conchita magyarországi eredményeiben és hogy az ország 75%-ban Fidesz-Jobbik-os szavazói titokban a szakállas szépség előtt hódoltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rólad is kezdem azt hinni, mint egykor poliverzumról. Hogy valójában nem is létező személy vagy, hanem valami team dolgozik a nicked mögött és találják ki az egyre abszurdabb ökörségeket. A célja vagy valami pszichológiai kísérlet, vagy egyszerűen röhögnek rajta, hogy fel tudnak húzni embereket vele.
How's that for a contheo?!
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- A kuruc.info álneves szerzőinek kiléte után nyomoznak, mert ennyire díjazzák az alternatív történelemértelmezést"
Alternatív történelemértelmezés ez jó :) Olyan ez mint hogy most orbániában nincs infláció, egy bizonyos típusú füstölt kolbász ára a januári 1699HUF/kg árról ezek szerint alternatív módon csökkent mára 2099HUF/kg -ra. Nem gondolod hogy kicsit gáz ha az "alternatív" = (masszív hazugság) véleményedet csak álnéven mered "vállalni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom még elég fiatal vagy.
Én bizony alternatív történelmet tanultam az iskolában az imperialista nagyhatalmakról, a hősies szovjet katonákról, akik felszabadították az országot, Leninről és szocialista hazánk építéséről.
A mai "hivatalos" történelem egyáltalán nem tűnik hitelesebbnek, mint mondjuk Lenin, Marx és Engels, csak most a szentek más név alatt futnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- Nobel-díj? (jóformán csak politikai eredmények születnek)"
A béke és az irodalmi mondjuk ízlés kérdése, politikai szempontok is belejátszhatnak, de a többi díj az azért eléggé más pite.
- Eurovíziós dalfesztivál"
Aminek aztán tényleg komolyabb köze van a tudományhoz, idióta.
"- A kuruc.info álneves szerzőinek kiléte után nyomoznak, mert ennyire díjazzák az alternatív történelemértelmezést"
Azért nyomoznak utánuk, mert rengeteg alkalommal törvényt sértettek. A történelemmel kapcsolatos hazugságaiknak ehhez semmi köze.
Szóval a tudományhoz ennek semmi köze.
"- Pozitív hírekben a roma az roma, negatív hírekben a roma az magyar."
A tudományhoz ennek semmi köze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aminek aztán tényleg komolyabb köze van a tudományhoz, idióta.
És a személyes sértegetés hogyan kapcsolódik a témához? Ha téged senki sem sértett meg, akkor minek keresed a konfliktust feleslegesen?
Szerintem fogd vissza magad, részedről a vitát lezártam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sértegetés volt, hanem megállapítás. Csak terelsz a világba összevissza, kérdésre értelmes választ adni meg nem tudsz.
A vitát meg nem az én részemről zártad le hanem a te részedről velem, de ilyen apróságogba belemenni is kár...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha a kormeghatározás 950-es éveket eredményezne, akkor visszadatálják Szent István utánra
Citation needed. Legalább valami konteós oldalt linkeljél már be erről légyszi. :)
Vagy ez csak egy full elméleti feltételes mód volt? "Ha X történne akkor egészen biztosan Y-t csinálnák, mert egyszerűen tudom és kész?! :)
Azt ugye tudod, hogy a kormeghatározás(ok)nak általában van hibája és konfidenciaintervalluma? C14-alapú kormeghatározásnál pl 95%-os konfidenciára 1000 éves távlatban simán megvan +/-50 év. Arról végképp nem beszélve, hogy a templomok építőanyagát általában nem egyszer hasznosították újra. Úgyhogy többféle módszerrel vizsgálva simán lehet, hogy egészen eltérő dátumok jönnek ki.
És végezetül: én mondjuk már gimnáziumban is úgy tanultam, hogy a kereszténység felvételét nem úgy kell elképzelni, hogy egyik évről a másikra "bevezették" és kész, hanem egy viszonylag hosszú, legalább 1-2 generáción átívelő folyamatról volt szó. De biztos én jártam rossz iskolába.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tárgyakról volt szó, hanem emberekről.
Obamát fellőni a Holdra és visszahozni nehezebb, mint egy lézertükröt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oroszok miért nem buktatták le, ha csalás volt? Amennyire füleltek és figyeltek abban az időben, észre kellett volna venniük.
Más:
Akkor valójában mi történt?
1. Nem történt semmi, az apollók nem mentek sehová, az egész fotósopp. A Hold is.
2. Nem történt semmi, csak a felszereléseket vitték el a holdra automaták titokban, hogy ha később valaki arra jár*, jól be legyen csapva.
3. Megtörtént de nem akkor és ott, hanem később mentek el titokban és berendezték a helyszíneket. Érted, amikor nem mennek, azt hazudják hogy mennek, amikor mennek, akkor meg titokban*.
4. Amikor titokban mentek, találkoztak a holdnáczikkal, és gyorsan hazamenekültek, mert a holdnáczik veszélyes népség. Elvist sem adják vissza.
5. Az űrhajósok a nevadai stúdióban találkoztak a holdnáczikkal, amikor titokban mentek. Mert a hold és a náczik is fotósopp.
6. A holdutazás kamu, de 1949-ben a náczik az oroszokkal és az amerikaiakkal közösen már a marsra* mentek.
...(Aranyilaci az iskolapélda, szerinte a fentiek mindegyike igaz. Egyszerre. Nem nevetek mert nem vicc.)
Egyszer nézz utána, miféle alakok a holdhoaxerek. Aztán vedd fel a kritikus látásmód szemüvegedet és vizsgáld meg az ő „bizonyítékaikat” ugyanúgy ahogy a nasa állításaival teszed. Szerintem meg fogsz lepődni.
*Mindezt úgy hogy a van-Allen öv miatt nem lehet elhagyni a Földközeli űrt, amint az köztudott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha konteós lennék, azt mondanám, hogy nem kell ahhoz embernek ott lennie, hogy a holdra odajuttassanak valamit. Pl. egy ember nélküli kis leszállóegység is letehetne egy negyedik tükröt simán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már megépítettek tucatnyi Saturn V rakétát, el is indították őket, több tízezer ember és az ipar nagy része dolgozott űrhajón, rakétafokozaton, űrruhán és egyéb marhaságokon, többtucatnyi űrhajóst képeztek ki méregdrágán... szóval miután mindezt beleölték a a holdraszállás-összeesküvésbe...
... valószínűleg egyszerűbb volt tényleg leszállni a Holdra.
Angolul tudóknak pedig a kedvenc angol humoristapárosom szkeccse:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abbahagyták? Megcsinálták és befejezték. Gazdasági szempontból semmi kiaknázható lehetőséget nem láttak akkor benne, és tudományos szempontból is érdektelenné vált, eleve inkább propagandacélokat szolgált az egész. A romantikus lelkületűek nem szeretik tudomásul venni, de az emberes űrkutatás az Apollo programmal véget is ért. Az informatika meg a robottechnika nagyságrendekkel gyorsabban fejlődik a 60-as évek óta, mint a rakétatechnika. Ha van jövője az emberes űrutazásnak, akkor az a turizmus, ha lesz rá kereslet hosszú távon is. Egyébként privát kereskedelmi űrhajózás jelenleg csak az USA-ban létezik, szinte biztos, hogy ebben is ők lesznek a meghatározóak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az amerikai belerokkanásról csak annyit, hogy a NASA 50 éves teljes költségvetése 2007-es dollárárfolyamon számolva annyi, mint 2.5 évnyi védelmi kiadásuk.
A NASA mai árakon számolva 170 Mrd dollárból valósította meg a teljes Apollo programot.
Viszonyításképpen: az Európai Központi Bank 2011-ben 122 Mrd EUR-ral segíŧette ki a spanyol bankszektort. Az Apple jelenlegi piaci értéke kb. 500 Mrd dollár.
Ennyire rokkantak bele....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne zavard össze tényekkel. :)
Kihagytad, hogy végeredményben oda jutottak, hogy távolra legtöbb esetben olcsóbb egy szondát küldeni (ezt már az oroszok is megállapítottk a Saylutnál pl.)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem annyira rokkantak bele, hanem ennyire. Ha mar almat almaval, az USA adossaga a GDP %-aban 72.5%, a ruszkike meg 12%. Mindezt ugy, hogy az orosz GDP toredeke az amerikainak. Ennyit errol.
A holdraszallasrol meg annyit, hogy Kennedy-nek volt egy szepremenyu nyilatkozata a szepremenyu karrierje elejen (62-ben), miszerint az USA meg abban az evtizedben embert fog kuldeni a Holdra. Es mit ad isten, pont 69-ben "sikerult". Nahat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na nezd meg, mikor lett nagy a national debt? Amikor hideghaboru volt? Nem, hanem akkor, amikor esz nelkul elkezdtek haboruzni Irakkal es Afganisztannal, ket olyan helyen, ahol tudhato volt, hogy nem nyernek.
Az Apollo-program idejen leszalloagban volt az allamadossaguk, a melypontot pont az Apollo-program utan, az Apollo-Szojuz kozos tesztrepulesnel (1975) erte el, amugy ezt tekintjuk az urverseny vegenek is.
Kennedy nyilatkozata 61-ben volt, amikor meg nem is volt emberes repulesuk, az elokeszito munkalatok a Holdraszallasra mar joval hamarabb megtortentek, mar Eisenhower elnoksege alatt is tervben volt a holdraszallas, mint megvalosithato urkutatasi cel.
Eredetileg az Apollo lett volna a Mercury folytatasa. A Gemini programot azert hoztak be, hogy az Apollo utazasainak reszfolyamatait (dokkolas, hosszu ideju urrepules, EVA) teszteljek.
Csak aztan a szovjetek versenyre hivtak oket, igy lepni kellett.
Es egy nagy gazdasag mivel tud gyozni? Az idoversennyel. Sokkal tobb eroforrasuk volt arra, hogy versenyezzenek. A csucsponton, 67-69 korul 400E ember dolgozott az Apollo projekten.
Az egesz szovjet urkutatasban nem dolgozott soha ennyi ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na nezd meg, mikor lett nagy a national debt? Amikor hideghaboru volt? Nem, hanem akkor, amikor esz nelkul elkezdtek haboruzni Irakkal es Afganisztannal, ket olyan helyen, ahol tudhato volt, hogy nem nyernek.
A hideghaboru 91-ig tartott, FYI.
Kennedy nyilatkozata 61-ben volt, amikor meg nem is volt emberes repulesuk, az elokeszito munkalatok a Holdraszallasra mar joval hamarabb megtortentek, mar Eisenhower elnoksege alatt is tervben volt a holdraszallas, mint megvalosithato urkutatasi cel.
Ha mar okoskodsz, legalabb utananezhetnel. 1962. szeptember 12-en volt a "We choose to go to the moon" beszede, nem mintha 1 ev elteresnek lenne barmi jelentosege.
A csucsponton, 67-69 korul 400E ember dolgozott az Apollo projekten.
Az egesz szovjet urkutatasban nem dolgozott soha ennyi ember.
Es? Ennek ellenere az USA jelenleg nem tud embert felkuldeni az urbe az oroszok nelkul, ugyanis nem letezik mukodokepes ursiklojuk. De meg egyszer, ez kit erdekel? Tovabbra is arrol szol a csevely, hogy szarban van-e az amerikai gazdasag, vagy nem. Illetve, hogy fugg-e mas nagyhatalmaktol. A valasz pedig tovabbra is az, hogy nem kicsit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A We choose to go to the moon beszed az bizony a Rice egyetemen elmondott beszed volt, mar joval kesobb, mint a kongresszusi bejelentes, amikor is penzt kert a holdraszallashoz.
A kongresszusi beszed pedig 1961. majus 25-en volt, masfel honappal Gagarin utja utan.
http://www.space.com/11772-president-kennedy-historic-speech-moon-space…
"I therefore ask the Congress, above and beyond the increases I have earlier requested for space activities, to provide the funds which are needed to meet the following national goals:
First, I believe that this nation should commit itself to achieving the goal, before this decade is out, of landing a man on the moon and returning him safely to the Earth. "
Az, amirol te beszelsz:
http://er.jsc.nasa.gov/seh/ricetalk.htm
Szoval mielott okoskodnal, nezz utana a forrasaidnak.
Az orosz gazdasag is fugg mas nagyhatalmaktol, hiszen export alapu gazdasaga van, nem a belso fogyasztas teszi oket gazdagga, hanem az, hogy mas orszagok toluk vesznek gazt.
Ha ezt a gazt mastol veszik meg, maris szarban vannak az oroszok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jol van, akkor nem 62-ben jelentette ki, hanem 61-ben. This changes everything.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mindent nem is változtat meg, a szavahihetőségedet igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan embereknel biztos, akik szamara a total irrelevans reszletkerdesek a mervadoak (i.e. autistak).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Es? Ennek ellenere az USA jelenleg nem tud embert felkuldeni az urbe az oroszok nelkul"
Igazaból miért is kellene nekik embert küldeni az űrbe? Oké, jön néhány tudományos eredmény belőle, de közvetlen nemzeti érdekük jelenleg nem származik belőle. Az egész űrprogram ott kezdett el hanyatlani, mikor megmutatták az oroszoknak, hogy "mi vagyunk a jobbak". Űrkutatás a hidegháborúban: 80%-ban presztízs, 20%-ban tudományos munka.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van. Az oroszok meg nem kepesek Curiosity-szintu rovert kuldeni a Marsra. Vagy mondjuk MER szintut, ami mukodik 10 evig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük hozzá: jelenleg az orosz űriparban a tényleges szándékát sem látom az űrkutatásnak az ISS-en és egy-két egyéb projekten kívül. Leszámítva a stratégiailag fontos dolgokat, ld. pl. a GLONASS fejlesztése.
Jól elvannak ők a jelenlegi teherhordó szerepben, azzal is a pénz jön be az országba.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A GLONASS-ban mi az űrkutatási rész? Mert nem igazán van. Kb. annyi benne a kutatás, mint egy távközlési műholdnál.
Bizony, jelenleg az oroszok kiszolgáló szerepet töltenek be, bérrakétákkal műholdakat, űrhajókat bocsátanak fel, a saját űrprogramjuk jelenleg kb. 0.
Az USA-nak pedig ott a SpaceX, magánpénzből lesz űrhajójuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A GLONASS-ban mi az űrkutatási rész? Mert nem igazán van. Kb. annyi benne a kutatás, mint egy távközlési műholdnál."
Azért K+F abban is van valamennyi. Valakinek azt is meg kell terveznie, annyira azért nem tobzódik a thepiratebay-on a helymeghatározó műhold dokumentáció. De igen, arra akartam utalni, hogy kb. ennyi, ami (látványos) történik ott.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De az nem igazán űrkutatás, hanem inkább navigációs technológia.
Az űrkutatás manapság ott kezdődik, hogy Kepler meg JWT.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: az urkutatas sosem a kozvetlen nemzeti erdekekrol szolt, hanem a peniszlengetesrol.
Bar szeretnem ismet jelezni, hogy a diskurzus a kulfoldi penzeken "prosperalo" amerikai gazdasagrol szolt, ti pedig azota is azon filozofalgattok, hogy:
a) Kennedy 61-ben vagy 62-ben igergetett-e (es a valasz tovabbra is az, hogy mindket evben, csak egyikben a kongresszusnak, a masikban a kozerdemunek)
b) tudnak-e (pontosabban akarnak-e) az oroszok szondat kuldeni a Marsra
c) GLONASS
Sikerult megfogni a lenyeget, mint mindig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Mars-szonda is peniszlengetes, az oroszok nem kepesek ra anyagilag.
Peniszlengetes az ursiklo is, az oroszok nem birtak a gazdasagi kovetkezmenyeit, a Buran-projekt lehalt.
A kinaiak most jonnek a sajat urallomas-projektjukkel. Jo kerdes, mi lesz ra a valasz. Az oroszoknak nincs penze erre, a sajat muhold, ill. szonda felbocsatasok hatalmas kudarccal vegzodtek (pl. http://www.worldtribune.com/2014/05/27/russias-proton-m-rocket-crashed-… vagy
http://www.russianspaceweb.com/phobos_grunt.html )
A legtobb fellovesuk berbol megy, masok megbizasabol, es nem sajat penzbol. Elegge sok launch service provider van, akik orosz technologiakkal lonek fel dolgokat, de masok megbizasabol.
A GLONASS meg hadaszati dolog, semmi urkutatas nincs benne, ahogy ezt irtam is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor meg egyszer, ebbol hogy kovetkezik, hogy nincs szar allapotban az USA gazdasaga, vagy mas szavakkal, kolcsonbol dozsolni miert nagy truvaj?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem allitotta szerintem senki itt, hogy most nincs szarban a gazdasaguk.
Slackmania allitotta, hogy a holdraszallast is a szar gazdasag miatt hagytak abba.
En annyit allitottam erre reagalva, hogy NEM a holdraszallasba/urversenybe rokkantak bele, igazabol a NASA koltsegvetese 50 ev alatt akkora, hogy meg sem ereztek a 60-as evekben ezt a mennyisegu penzt a vedelmi kiadasaik mellett. Nem ebbe rokkantak bele.
Sehol nem mondtam, hogy jo lenne most a gazdasaguk. Nem baj, ha nem jol ertelmezed a szoveget.
A te indoklasod az allamadossagra mutatott, pedig baromira az iraki/afganisztani haboruk kirobbanasa utan novekedett az allamadossag, a Space Race ideje alatt csokkent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem allitotta szerintem senki itt, hogy most nincs szarban a gazdasaguk.
Hat igazabol a diskurzus ott kezdodott, hogy "most sem allnak valami jol", erre te elkezdtel Apple reszvenyekrol meselni.
Mindenesetre oke, igazad van, valoban nem arrol van szo, hogy az USA gazdasaga az urprogram miatt doglodik, csak arrol, hogy doglodik. Ahogy az orosz gazdasag hanyatlasaban is kb. ekkora (elenyeszo) szerepe volt. Ebben egyetertunk.
Viszont en most komolyan nem tudom, hogy ugyanazt a diagrammot nezzuk-e? Az adossag ket intervallumban novekedett beteg modon: 74-95 illetve 2007-napjainkig. Ehhez kepest az altalad sokadjara szajkozott iraki haboru 2003-2011 kozott volt, az afganisztani meg 2001-tol napjainkig. Ellenben pl. veletlenul pont 2007-ben dontottek be az ingatlanpiacot es vele egyutt a bankszektort is, tuti nem emiatt van most a gebasz, igaz?
A gazdasag doglodeset a haborura kenni kulonosen annak fenyeben indokolatlan, hogy pl. az 55-75 kozott zajlo vietnami haboru alatt tortenetesen vegig csokkent az adossag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Apple piaci erteket azert hoztam fel, hogy lassuk, hogy legyen osszehasonlitasi alapunk. 170 Mrd dollar (2007-es arakon is) baromi soknak tunik, de ha megnezzuk, hogy mekkora a teljes amerikai gazdasag merete, akkor latszik, hogy ez nem nagy osszeg.
Ezzel egyaltalan nem azt akartam alatamasztani, hogy prosperal-e a gazdasag, hanem perspektivaba helyezni azt, hogy mennyibe is faj egy ilyet megcsinalni.
" Ellenben pl. veletlenul pont 2007-ben dontottek be az ingatlanpiacot es vele egyutt a bankszektort is, tuti nem emiatt van most a gebasz, igaz?"
Az allamadossagnak koze van a privat szektor valsagahoz, de a hatalmas government spendingnek tobb koze van hozza.
Az iraki es afgan haboru 6 ezermilliard dollarba kerult: http://www.globalresearch.ca/us-wars-in-afghanistan-iraq-to-cost-6-tril…
De amugy nem is a haboru es nem is a valsag tett oda az allamadosaguknak, hanem a sajat baromsaguk, a Bush altal hozott adocsokkentesek:
http://i.huffpost.com/gen/1045452/original.jpg
Na, ez baszott oda rendesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Good job. Azert megnyugtato, hogy a populizmus nem csak itthon hodit...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es nem csak itthon karos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos tartanak az Intel AMT-től is. :)
zenesá már a processzorban van?:DDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már ilyen próbálkozás...
http://en.wikipedia.org/wiki/Elbrus_2000
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Epp ezt akartam mondani hogy cirka tiz eve is errol zengett a Zvezda...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak akkor nem tamogattak meg allamilag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kösz a linket, megint tanultam valamit.
pedig elsö ránézésre érdekesen hangzik és végre nem a frekvencia emelésével emelik a teljesítményt. biztonságosabbnak is "tünik" (http://elbrus2k.wikidot.com/elbrus-2000) és jóval kevesebbet fogyaszt. Én nem haragudnék, ha kicsit jobban elterjedne. ja, és ha itt tartanak, hogy ilyeneket tudnak gyártani, akkor szvsz nem annyira kispályásak, mint mi gondoljuk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki fog ferni a gyarkapun?
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nevetnék, ha valami durvát villantanának... Az egész világ azt hiszi, hogy az oroszok 25 éve csak alszanak, és még mindig az van nekik, amit innen kivontak a nagy kivonuláskor. Én nem hiszek ebben. Ahogy abban sem, hogy az USA-nak is csak az a technológiája van, amivel még holdraszálltak, meg a marsra küldtek(?) szondát.... Nem vagyok egy nagy konteós, de az szerintem mindenki számára nyilvánvaló lehet, hogy a hidegháborúnak sosem lett vége, sőt most tettek rá egy lapáttal, meg még komolyabban beszállt a ringbe Kína is..
http://taklertamas.blogspot.com/ ::: http://www.taklertamas.deviantart.com/ :::Be::Shell:::
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
nagy a csend. az sose jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs csend, csak túl sok az (elterelő) információ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szándékos zavarkeltés sem minden esetben jó... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert van egy ket jel amibol sejteni lehet mi a valosag. A hadiiparbol mindig lecsopog azert ez-az a civil eletbe. Oroszorszagot tekintve pedig nekem most semmi nem ugrik be amit a technologiai szektorban kaptunk volna tolunk (avagy: toluk akarnank venni, mert az ovek jo), egyetlen egy megis: Kasperski. Biztosan van meg par (majd gondolom sorolja is itt valaki egy kommentben), de azert az nyilvan valo, hogy Oroszorszag a tech szektorban nem diktal... sot.
Jo, de tegyuk fel, hogy naluk minden nagyon titkos es nem kozoskodnek a civil szferaval, akkor nezzuk meg mekkora is az orosz medve gazdasagi ereje, hiszen nyilvan a fejlesztesekhez penz kell. Oroszorszag GDP-je 1/8-a az USA-enak, az EU gazdasaga pedig meg kicsivel nagyobb az USA-nal. Ezek mellett hiaba oriasi az orosz hadi koltsegvetes, mert csak Oroszorszag teljesitmenyehez kepest nagy. Itt is all a 8-as szorzo, az USA kb 8-szor annyit kolt a hadseregre mint Oroszorszag. EU-s hadi koltsegvetes ugyan nincs, de ha osszeadjuk Nemetorszag, Franciaorszag es a UK hadi koltsegveteset az majdnem a duplaja az Oroszenak. Marpedig processzort gyartani draga dolog lesz. Legalabbis versenykepeset, meg akkor is, ha csak masolni probalnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A licencproblemat hogy oldjak meg?
Vagy haboruban nem szokas foglalkozni a masik fel jogaival?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra kellenek a milliók, meg az alapanyagra.
A fejlesztés pedig hazafi alapon zajlik.
:)
- - - - - - - - - - - -
Magyar égre, magyar ufót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahogy kína telibesz@rja az MS jogait, úgy fogja az orosz állam is az IBM-et, szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az arm-ét. Nem x86-os prociról volt szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
I stand corrected, igazad van, még olvastam is, mire írtam elfelejtettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az IBM-nek mi koze az x86-hoz? Az Intel cucc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20 éves vicc: Miért nem hozták ki a szovjet mikrocsipet? Mert nem fért ki a gyárkapun.
--
ulysses.co.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban legalább benne volt az anyag. :)
Nem úgy mint a mai termékekben... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért egy rendes processzornak is egész jó súlya van, ahhoz képest hogy milyen kis apróság. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz. Én nem csak feltétlenül az informatikai termékekre gondoltam, hanem inkább elektromos áramot használó gépekre.
És arra, hogy a mai világban milyen pontosan megtervezik egy legyártott termék élettartamát. Pedig véleményem szerint a mostani alig pár évet működő gépek, eszközök helyett sokkal tartósabb termékeket is képesek lennének gyártani. Lassan ott tartunk, hogy a 20 évvel ezelőtti eszközök élettartama sokkal több mint a maiaké <--> pedig a gyártási technológia fejlődik. Főleg azon a téren amikor megtervezik egy eszköz élettartamát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan? Ez ma már gyártók által bevalott tény, hogy 5 évre terveznek utána vegyél újat. Ez már kb 15 éve így van ha nem több.
Lásd mosógépek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az élettartam-tervezésnek van előnye is:
1. kiszámítható a környezetterhelés-tervezés.
2. Könnyebben lehet új technológiákat (pl. spórolósabb mosógépek) így elterjeszteni.
Szerinted mekkora lenne a vízfelhasználás, ha mindenki 30 éves mosógépekkel mosna? A maiak sokkal gazdaságosabbak.
Ugyanígy, mennyivel gazdaságosabbak szerinted a mostani hűtők energiafelhasználás szempontjából?
A tartósság, és a gyártástechnológia valóban fejlődik. De azok a technológiák is, amiket legyártani kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez komoly?
Vegyük azt hogy a 20 évvel ezelőtti mosógép bírja 30 évig.
A mostani mosógépek bírják 5 évig.
Vagyis 6 db mosógépet kell megvenned addig míg a régiből 1-et megvettél. Ez itt már 6-szoros ár. Vegyük azt hozzá, hogy azt hozzá, hogy ez háztartásonként 5 kidobott mosógépet jelent.
Az mekkora környezetterhelés?
Ja és az szerinted természetes, hogy 2 havonta izzót kell cserélni? Pedig tudnának olyat is gyártani ami évekig bírja.
A rengeteg kidobott izzó vajon mekkora környezetterhelés?
Szinte beleitatták az emberek vérébe, hogy vegyél, vegyél, vegyél ... ennyi a történet.
Ja és szerintem a tartósabb esetenként sokkal tartósabb termék legyártása sem kerülne sokkal többe.
szerk.: arról nem is beszélve, hogy az 5 db készülék előállításának is van energiafelhasználása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megoldás: jó minőségű dolgokat kell venni, és akkor nem 5 évente kell cserélni, illetve lehet javítani is. Nyilván ezek a termékek nem a legolcsóbb árkategória, de valamit valamiért. Általában tetszőleges terméknél a legolcsóbbnál 2-vel drágábbat érdemes megvásárolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nemrég cseréltük le a hűtőnket egy premium kategóriásra. A szervizes emberke aki kint volt azt mondta, hogy ez sem fog többet bírni mint egy sima egyszerű. pedig 3-szor annyiba került."
idézet tőlem :)
Samsung szervizes emberke a pontosság kedvéért.
Ő kb.-i 5 évet mondott rá. (Premium kategória)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A prémium cucc háztartási eszköznél a Miele, ott 2 év a normál garancia, és feláras a 10 éves készülékvédelem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor szerinted csak a Miele gyárt premium kategóriás termékeket?
Most hallottam róluk először.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ők a legjobbak IMHO.
Az egy dolog, hogy ki van prémiumnak pozícionálva.
Az okostelefonoknál is elvileg prémium az Apple és a Samsung, aztán fos mindkettő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ezt a márkát emlegeted, akkor ne a Samsungot és az Apple-t említsd vele egy lapon. Inkább a Vertu ami telefonban azt a szintet hozza. Ja és az árakat nem az átlag magyar pénztárcákhoz igazították.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vertu árban hozza azt a szintet, de kiépítettségben nem. Régi OS, régi képességek, horror árakon.
Az nem prémium minőség, csak luxus ár. Ne keverd össze a kettőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vertu Ti - android
lehet hogy a vertu luxus de az a miele is az
Amúgy szerintem elég meddő a vita szerintem hagyjuk is. Te úgy gondolod én meg így és ez így van rendjén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vertuba se a hardvert se a szoftvert se a designt nem fizeted meg, hanem egyetlen egy gombot fizetsz meg a vertu telefonon. Aki tudja mi az a vertu, az tudja melyik gombról van szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a concierge-hívóra gondolsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pont ezért mindenre (jellemzően Bosch) megvettem a kiterjesztett garanciát... csak pár ezer forint volt, annyit megért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es te megvennel valamit 3-szor annyiert ami pont ugy nez ki mint a nala sokkal olcsobb termek, pont ugyanazt tudja, de a gyarto azt allitja, hogy sokkal tartosabb? Ha nem, akkor mar erted is miert nem gyartanak ilyet. Ha meg igen, akkor meg is van a piaci res, lehet nekiallnivallalatot alapitani.
Ja es ugye pont az elekronikai iparban, ahol azert 3-5 ev alatt tenyleg tortennek dolgok...
A tervezett avulasrol volt egy cikk jopar eve a totalcaron, erdemes elolvasni:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/tervavul/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyártó már nem állítja azt szerintem, hogy sokkal tartósabb.
Nemrég cseréltük le a hűtőnket egy premium kategóriásra. A szervizes emberke aki kint volt azt mondta, hogy ez sem fog többet bírni mint egy sima egyszerű. pedig 3-szor annyiba került. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Latod es megvettetek, pedig senki nem mondta, hogy ez sokkal tovabb fogja birni, de ra volt irva, hogy "premium". Nem kellenek ide tartos cuccok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azért lett megvéve mert prémium. Addig nem is tudtuk, hogy prémium amíg nem kellett a szervizet hívni. A szervizes mondta, hogy az és ezt nem javítják hanem cserélik. Ezzel el is vitték és hozták a másikat.
Azért erre esett a választás, mert ez volt az egyetlen amerikai típusú hűtő ami normálisan nézett ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről egy régi vicc jut az eszembe...
- Milyen az orosz mikrochip?
- ???
- HATALMAS!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg azt hittem, legyőzhetetlen. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az orosz nemibetegség :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az energiatakarékosság jegyében ezek a chipek nem igényelnek elektromos áramot a működésükhöz. Egyszerűen csak föl kell húzni őket. (Jó magasra.:-)
A mobil CPU-knál még erre sem lesz szükség mivel az automata felhúzós órák mintájára a mozgatásból (ellensúly segítségével) nyerik az energiát. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én kérek elnézést, de erről két vicc jutott eszembe:
1.
- Honnan lehet tudni, hogy orosz kémek lehallgatókészüléket helyeztek el nálad?
- ???
- Eggyel több szekrény van a szobában.
2.
- Hány ember kell egy orosz gyártmányú számítógép üzemeltetéséhez?
- ???
- Három. Egy nézi a monitort, egy ugrál a billentyűzeten, a harmadik pedig lapátolja a szenet.
-------------
Command line Russian roulette:
[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click*
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"..., egy ugrál a billentyűzeten"
A komolyabb templomi orgonáknak van pedálsoruk, azon lehet előképzettséget szerezni. :-)
"..., a harmadik pedig lapátolja a szenet."
Még csak az kéne hogy lóhajtású legyen! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áhh, az nem Románia.
-------------
Command line Russian roulette:
[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click*
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- Honnan lehet tudni, hogy orosz kémek lehallgatókészüléket helyeztek el nálad?
- ???
- Eggyel több szekrény van a szobában."
O bakker ezt a viccet nagyon komaltam regebben! :)
Mar el is felejtettem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az orosz számítógépek és szoftverek megbízhatóbbak lesznek. A nyugat mindig az elavulást határozta/határozza meg üzleti célként, a keleti cuccok meg a tartósságot.
Még a mai napig működőképes egy ВЕГА gyártmányú kazettás magnóm, pedig annakidején a fa tetejéből is landolt... nemhogy baja nem lett, de még a földön is szólt tovább :D ... nem kis erővel csapódhatott a földhöz, mert a góliátelemekkel együtt több volt mint 3kg :D
-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
30 Newtonnal?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ma is működne a 20 éve vett casio számológépem, csak épp semmi szükség nincs rá. A számítógépek is gyorsabban avulnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni