Érkezik a Half-Life 2: Deathmatch Linuxra

Címkék

Szemfülesek észrevették, hogy a Steam-en a Half-Life 2: Deathmatch (Linux) "Not Available"-ről "Not Installed"-re változott. Bejelentés még nem érkezett a Valve részéről, de a korai tesztelők között már volt olyan, aki arról számolt be, hogy működik a játék. Voltak, akik el tudták indítani a klienst, de az szervert még nem talált. Valami megmozdult. Mivel a Half-Life 2: Deathmatch erősen épít a Half-Life 2-re, várható, hogy utóbbi is hamarosan elérhető lesz a linuxos játékosok számára a Steam-en keresztül.

Hozzászólások

Nemreg vittem vegig ujra az elso reszt. Remelem joaras lesz a 2 :)

--
Debian Sid Xfce

Jól értem h. egy 9 éves játékról megy itt most az izgalom?

Ha közelről nézed, akkor azt látod, hogy a Valve kiad egy 9 éves játékot Linuxra. Ha egy lépést hátrébb lépsz, akkor azt látod, hogy soha nem látott, nyugodtan történelminek nevezhető változások indultak meg a Valve-nek és a Steam-nek köszönhetően Linux platformon. Egyébként a Source engine Linuxra portolásából egyenesen következik, hogy a Valve többi játéka is futni fog előbb-utóbb Linuxon. Nem csak a 9 évesek, hanem a frissen kiadottak is.

--
trey @ gépház

Az Unreal Engine-nak kevés köze van a Steamboxhoz és a Valve-hoz.
A forrásokat csak azért nem keresem meg, mert egy szimpla kereső, és pár szó beírásával bárki megtalálja. Ha esetleg nem is "egyenesen következik" mostmár nagyon kicsi az esély arra, hogy Valve hirtelen dobja az összes Linuxos dolgot amivel az elmúlt pár hónapban foglalkozott.
Amúgy a Steam Linux fórumában sok érdekességet találni.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

elbeszélünk egymás mellett, illetve talán nem értjük egymást.

még egyszer próbálom: az, hogy egy játék alatt milyen motor dolgozik, nem egyedüliként lényeges a portolás tekintetében, tehát sok minden nem következik belőle egyenesen. még házon belül sem. baromira mindegy, hogy Valve vagy nem Valve, mindegy az is, hogy a Valve levélnehezékén mi fog futni, Ubuntu vagy más disztribúció - sőt maga az eszköz léte is mellékes, általánosságban beszéltünk linuxos sw verzióról.

a trey által megfogalmazott leányálom szerint innen mindennek futnia kellene natív binárissal záros határidőn belül. ezt pedig megnézem magamnak.

azért hoztam fel az Unreal témát, mert ebben az értelmezésben a jelenség ott nagyon szembeötlő.

szerintem

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Nem, nem beszélünk el egymás mellett.
A nem kicsit meglepő, de igaznak bizonyuló hírekben arról beszélnek, hogy egyszercsak úgy az év vége felé majd megjelenik a Steambox. Abszolút nyilvános, hogy ezen egy Ubuntu variáns fog futni. A Valve pont emiatt elkezdte portolgatni a saját Source engine-os játékait. Hiszed vagy nem, a már portolt 80+ játék minden különösebb gond nélkül fut Linux alatt Steammel együtt. Amit akár te is kipróbálhatsz, mint ahogy itt már jópáran megtettek, velem együtt. Gabe Nagytestű Newell időnként fricskázza a népet néhány dologgal, példaként utalt olyasmire is, hogy a HL3 - ha lesz egyáltalán valaha - kizárólag Linux alatt fog futni. Persze ez kizárt, de az hogy először arra jelenik meg, minden bizonnyal a Steambox-szal együtt, az nagyon-nagyon valószínű.
És ennek nincs köze ahhoz a töketlenkedéshez amit a régi portolt játékok körül láttunk, mert naponta jönnek hírek miket csináltak már meg. Amiket Trey is iderak, hány százalékkal nőttek a Linuxos részesedések, azt más linuxos gamer site-ok szintén megteszik, mióta lehet portolni ubuntun kívül máshova is, megugrott a linuxosok száma. Ide pont tegnap tették ki a hírt, hogy már igen közel járunk a Macesekhez, pedig a dolog még inkább béta fázisú.

Aztán lehet igazad van, de ez itt kőkemény üzlet, már nem hobbi Open project, nem valószínű, hogy ugyanazok sorsára jut. Az Unreal-es töketlenkedést sosem értettem, pl. a Rainbow6Vegas2-t még én is win alatt vittem végig, mert egyszerűen nem indult Linux alatt, pedig elvileg működnie kellett volna. De Steam alatt pöpecül ment minden amit ki tudtam próbálni.
Tehát a szerinted leányálomnak vélt dolog igennagy részben már megvalósult. Lehet tagadni, de már hinni sem kell benne, mert -ismétlem- megvalósult.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Történetileg, nehézségben, hangulatban mindenképp jobb. Mondom ezt úgy, hogy Half-Life 2 találkozókra járok.
Az eredeti Op. Force, Absolute Redemption és a Blue-Shift olyan komplex, hosszú, részletekbe menő dolgokkal van tele, ami óriási a HL2-höz, és epizódjaihoz képest. Black Mesa Source-nak volt miből táplálkoznia.
Az Op. Force után mostanában épp a Blue Sifttel szórakozom esténként pár percet. Wine-nal, mert tökéletesen fut.
Egyébként én a natív Portal2-vel lennék végre boldog.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Akkor már a black mesát is :)