Jön az Euro Truck Simulator 2 Linuxra

Címkék

Három évnyi fejlesztés után tavaly ősszel jelentette be az SCS Software az Euro Truck Simulator 2 (ETS2) játék elérhetőségét Európában. A kamionszimulátorral több mint 60 európai várost látogathatsz meg. A PC Gamer szerint az ETS2 2012 legjobb szimulációs játéka lett.

A fejlesztőcég tegnapelőtt bejelentette, hogy érkezik a játék Linuxra is. Ígéretes Ubuntu képernyőképek a bejelentésben!

Hozzászólások

Ma már a második játékos hír!
Ezek szerint 2013 a Linux mint játékplatform éve lesz? :-)
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Annó sajnáltam hogy a 18 wheels of steel sorozat nincsen linuxra

Ehhez meg valószínűleg igen gyenge lesz az intel GMA3100-as chip. :/

Fedora 17, Thinkpad x61s

Úgy emlékszek azt anno pár éve toltam wine-on, és simán ment minden probléma nélkül.
Abba a játékba azt szerettem, hogy a kamionok jellemzőinek leírása szövegfájlban volt, és remekül lehetett tuningolni :D. Csináltam egy merci kamiont, ami volt vagy 8000 lóerő, kb. 40 sebességes meg ilyen 260-as végsebessége volt, 100-ra valami 3 másodperc alatt ment :D. Hegynek felfele rakománnyal a rendőrautót lehagyta. :)
--
The Community ENTerprise Operating System

Na ilyen típusú játékkal még nem játszottam. Remélem lesz steam verzió.
Mondjuk szerintem a bloom elég hülyén néz ki rajta. De még mindig jobb mint a dead island bloom megoldása.

Őszintén kíváncsi lennék, hogy miért szeretitek ezeket a típusú szimulátorokat? Én sem mint játékos és mint játékfejlesztő sem értem hogy miért szeretnek emberek ezekkel a szimulátorokkal játszani... De nyilván bennem van a hiba, hiszen (ahogy a korábbi kommentek is mutatják) igenis van igény ezekre a játékokra - szóval kíváncsi vagyok mi az ami megfog benneteket.

Gondolom azért, mert össze-vissza lehet benne menni, van a játéknak szabadságfoka.

Egy csomó játék olyan unalmas, hogy van gyakorlatilag egy alagút, amin végig kell
menni, közte videóbejátszások, és semmi szabadság, hogy merre mehetek, mint csinálhatok,
és a problémáknak általában csak egy megoldása van. Ezt szokták még szétszkriptelni, amikor
jön balról mindig 3 darab ellenség, vagy a leggázabb, amikor végtelen mennyiségű ellenség jön.

Emlékszem, úgy megy éve olvastam egy interjút vele. Lengyelül, mert ott népszerűbb mint nálunk. Szerencsére Google-translate egész használható szöveget adott.
Korrekt amit művelnek, az eredeti Oblivion Lostot készítik el. Az az amit a mostanra becsődölt THQ megvágatott, és kiadatott Shadow of Chernobyl néven. Mivel ez utóbbi már így is minden idők legjobb játékai között van, el nem tudom képzelni mekkora durranás lett volna ha megjelenéskor az eredeti tervek szerint készült alkotást kapjuk meg.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Egyreszt a szabadsagfokat (ahogy mas is emlitette), masreszt meg azt, hogy kielhetsz olyan dolgokat amiket a valosagban nem. En pl. mindig is metrot akartam vezetni. Sajnos nem fizet tul jol, es tulkepzett is vagyok, igy nem tehetem. Szerencsere van OpenBVE.

Ezzel még nem játszottam, csak a 18 wheels of steel el, viszont ott a szabadság fog meg, arra megyek amerre akarok, azt csinálok amit akarok. Annó ezért jött be sokkal jobban a BF1942 mint a CoD, mert a BF1942-ben is elég nagy szabadságom volt.

Fedora 17, Thinkpad x61s

Pontosan erről van szó.

Valahogy úgy tudnám megfogalmazni, hogy a jó játékban szabadon lehet garázdálkodni, egy problémát többféleképpen is meg lehet oldani, igazából a programozó
adjon egy környezetet, egy szabályrendszert, amiben a játékos mozoghat, és hagyni kell, hogy a játékos úgy oldja meg a problémát, ahogy akarja. Minél nagyobb
a szabadságfok, annál élvezetesebb lesz a játék, nyilván annál kevésbé lehet eladni a 10 éves korosztálynak.

Néhány játék, ami nagyon tetszett, és hogy miért:

Far Cry 3: nagyon szép grafikával megvalósított dzsungel, fő küldetés, és sok mellékszál, FPS + fejlődő képességek, a végére kicsit ellaposodott, de azért jó volt
Assassin's Creed sorozat: iszonyatosan jó történet, élő város, fantasztikus grafika, sok mellék küldetés, bár a vár fejlesztésénél jó lett volna, ha néha meg kellett volna védeni, vagy valami ilyesmi
Minecraft: bár egyszerű a grafikája, ott tényleg azt építesz, amit akarsz
Fallout 3, Fallout New Vegas: számomra "A játék". Tetszett, hogy vannak hozzá DLC-k, tetszett a történet, hogy össze-vissza lehet menni, vannak részek, ahova nem szabad menned az elején, mert legyaknak, de ha már felfejlődtél, akkor van ott helyed, a döntéseid befolyásolják a történetet
Mass Effect 3: kisebb szabadságfok, mint a fallout 3, viszont cserébe nagyon komplex történet, sok fő és mellékküldetés, lehet lövöldözős, taktika+lövöldözős, csak taktikát játszani
Warhammer 40k első rész: itt az tetszett, hogy a stratégiai részt kombinálták a küldetéssel.

Én csak a Far Cry 3-mal játszom a felsoroltak közül, de tökéletesen egyetértek. Igaz van benne gyors ugrálás lehetőség bizonyos pontok között, de ha lehet, inkább "lábon" teszem meg az utat, pontosan a teljes szabadság miatt. Nagyon állat. És ez lehet szerintem ennél a játéknál is a vonzó.

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."

No igen, meg az állat nem csak rám, hanem mindenkire támad. Volt, hogy megsebeztem az állatot, legyilkolta az ellent és utána bevonultam, mint dicső hadvezér.

Régen mondjuk játszottam a Carnivores játékokkal és azokat is bírtam. Ami problémájuk volt, hogy hosszadalmas volt az üldözés.

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."

A Metal Gear Solid 3 is volt ilyen: dobálhattad az élve elfogott kígyókat az ellen nyakába. :3
Vagy meg is ehetted.
Ha túl sokáig tartottad magadnál a leölt állatot, összeszedett gyümölcsöt, megrohadt egy idő után.

Tudom, a PlayStation 2 elég korlátolt hardware, de ahhoz képest mit ki nem sajtoltak belőle...

A '97-es Trespasserben sem támadott meg minden állat. Az akkori gépekből biztosan az hozta ki a legtöbbet. Pl. már volt benne fizika, és olyan puzzle-k mint a HL2-ben. Woodoo1-el egész jól nézett ki, viszont kellett hozzá egy 233Mhz P1 meg 16 mega RAM. Akkoriben egy átlaggép 133Mhz, 4 mega Ram volt, ami alatt 320x200-ban futott kb. normálisan. A gépigénye, néhány bug, meg a gagyin megrajzolt karakter keze miatt bukott meg. A csöcs miatt biztos nem ;)
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

És van hozzá 1méter átmérőjű fogantyúval ellátott forcefeedback-es kormány? Plusz a hozzá tartozó ffb duplarugós ülés? Mert ezek nélkül mit sem ér az egész.
Ha van, azonnal bajuszt növesztek.

Egyik fiatal barátom ezzel már vagy két éve játszik, nagyon szereti. IRL, kamionvezetőként ;)
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Digitális vezetői kártya vagy tachográf korong kell hozzá?

Maradjunk abban, hogy nekem biztosan nem lesz a gépemen, mert én Kamionnal 3 földrész 34 országát (Szu=egy ország!) jártam be.
Számomra a saját magam által felvett képek, videók többet adnak, mert azok a valóságról szólnak.
Biztosan bennem a huba, de az ilyen autós játékoktól irtózom.

Hát, én sem szeretnék egy árokásós vagy kőművessegéd játékot játszani, mert egykor ilyen munkákat is csináltam :)
De egy nyomdaival ellennék egy darabig mert annyira nem volt rossz. Sikerült néhány dolgot "átkonvertálnom" magamban számítógépre (az egyik a retusálás, {amúgy hogy lehetne ezt értelmesen leírni?}).
Viszont utáltam futárkodni, mégis jól esett az a pár hasonló küldetés anno a GTA3-ban.
Lehet, hogy egy utasszállító repülő pilótája soha nem játszana szimulátorral, ha nem muszáj. Biztos vagyok benne hogy egy mozdonyvezető messziről kerüli a vonatszimulátorokat. De azoknak akiknek gyermekkori vágyuk, viszont más területen élik életüket lehet szórakoztató.
Ja és egy szimulátor ≠ játék!
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)