A Sony az 'Android Open Source Project on Sony Xperia S' kezdeményezés élére állt

A hírek szerint a Sony gondolt egyet és élére állt annak a kezdeményezésnek, amelynek célja az Android Open Source Project (AOSP) működésre bírása a Sony Xperia S eszközön. A gyártó állítólag aktívan együttműködik a Google-lel annak érdekében, hogy "vanilla" Android-ot állítson elő e telefonjára (legalább erre, de további készülékek támogatása sem kizárt).

Augusztusban a Google alkalmazásában álló Jean-Baptiste Quéru (JBQ) bejelentette, hogy egy kísérletet tesz arra, hogy az AOSP-t rávarázsolja a Sony Xperia S-re és ezzel Nexus-szerű Android élményt, megoldást hozzon a Sony készülékére. A Sony-nak megtetszett az ötlet. Annyira, hogy átvette a projektet és közölte, hogy átmozgatta a AOSP on Xperia S projektet az AOSP fő ágából a Sony saját, Github-on található tárolójába. A Sony szerint számottevő érdeklődés mutatkozott a közösség irányából a projekt felé, ezért továbbra is dolgozni fognak a projekten, illetve nyitva tartják azt a közreműködni kívánó külsős partnerek, fejlesztők előtt. A Sony egy videót tett közzé arról, hogy jelenleg hol tartanak:

Amellett, hogy a Wi-Fi, MicroSD támogatás, szenzorok, modemek és az audio már működik, bőven van még mit tenni. Mindenesetre kiváló kezdeményezésnek látszik a cég részéről.

Részletek a Sony fejlesztői blogjában.

Hozzászólások

Arra azért nagyon kíváncsi vagyok, hogy bár annak ellenére, hogy ez egy teljesen más piac, mégis mi vitte rá a Sony felső vezetését arra, hogy ezt a "buherálást" hivatalosan is támogassa, amikor a PS3-nál meg tűzzel-vassal harcolt ellene. A helyzet alapjában ugyanis nagyon hasonló: ú
1: a Sony alap szoftvere szar, lehet jobb is 3rd party installálással (új/más funkciók előcsalogatása a készülékből)
2: Ez is csak a buherátoroknak szól, szinte kizárt dolognak tartom, hogy egy átlag felhasználó nekiálljon szoftvert cserélni a telefonján.

Szal most bár ez dícséretes, de akkor is WTF.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Talán az, hogy a PS3-nál partnerek (a játékfejlesztők és terjesztők) ezt megkövetelik keményen a Sony-tól (védje a platformot a warezzel szemben amennyire csak lehet), az Android-nál pedig nincs ilyen kényszere. Az Android alkalmazások, játékok fillérekbe kerülnek egy-egy PS3 játékhoz képest.

Míg egy PS3 húzócím kifejlesztése akár évekbe kerül és a fejlesztés költsége is gyakran kúszik 100 millió dollár közelébe vagy fölé, addig az Android játék, alkalmazás kifejlesztése elenyésző pénz, idő. Ráadásul nem mindegy, hogy a Sony-val szemben néhány erős kiadó képviseli/képviselteti az érdekeit, vagy csillió független alkalmazásfejlesztő. Utóbbiak feltehetően nem is tudnának megfelelő nyomást gyakorolni senkire.

Én ilyesmire gondolok.

--
trey @ gépház

hat igazandibol opensource OS-re is lehet alkalmazast venni, es attol hogy pl ezt hasznalod, nem warezolsz rogton (mint ahogy en sem cyanogenmodon).

Amugy sztm ha jol csinalja a sony, ezek a sracok ingyen karbantartjak majd a jovobeli telefonjai OSeit (ertsd mergelink bele a guglis verziot idorol idore), ha idoben leadja nekik a HW speckot, max egy designercsapatot kell raereszteni neha hogy par skint toljanak ra.

Nem tudok rola, bar siman el tudok kepzelni, hogy fizet. Akar a sony, akar mas.

De ettol ez meg nem lesz ingyen sosem, nagyon is sokba kerul ez nekik, ill. a Sony-nak is meg csak akkor is, ha pl. eroforrasokkal tamogatja oket.

Ha viszont a Sony veletlenul arra vetemedne, hogy atallna az o rendszerukre, akkor meg nyilvan fizetne, nem is keveset.

tompos

StarCraft - 100 millió felett
Star Wars: The Old Republic - 200 millió felett
When you go off to do an MMO it's going to cost $100 million before you get it on the shelf
Grand Theft Auto IV took over 1000 people and more than three and a half years to complete, with a total cost estimated at approximately $100 million
Gran Turismo 5 - 80 millió

Ráadásul én itt csak a fejlesztési költségeket írtam. A kiadók nyilván a terjesztési/marketing költségeket sem akarják veszni hagyni. A Modern Warfare 2 fejlesztése 60 millióban volt, meg még további 200 milliót költöttek reklámra.

Final Fantasy VII (1997) with 2012 inflation - $64.23 million, plus $142.74 million marketing - $207 million total production and marketing [1]

Shenmue (1999) with 2012 inflation - $98.4 million production [1]

Too Human - $60-100 million (rumor)

--
trey @ gépház

Amikor még új volt a PS3 egyáltalán nem harcolt ellene, sőt reklámozta. Csak néhány éve jött a pálfordulás.
Amilyen remekül tudja kezelni a sony a felhasználóit, nem lepne meg, ha itt is kivárnák, amíg a FLOSS közösség összeáll a platformhoz, aztán jól lezárnák a bootloadert :)

Azért ez a "pálfordulás" érthető.

Kezdetben vala ugyanis az IBM-Sony kapcsolat, melynek szerelemgyereke volt a Cell architektúra, és az IBM szervereket, a Sony PS3-at szállított vele. A Sony számára sosem volt nagy üzlet a PS3-on futtatott Linux és az azon futó tudományos és egyéb számítások, merthogy a PS3-at durván előállítási áron alul árulta, szóval az ilyen projektekre használt gépek netto veszteséget jelentettek.
Persze PR-nak jó volt, és az IBM is örült, hogy a fejlesztők egy relatíve olcsó fejlesztői felülethez juthatnak, majd remélhetőleg váltanak az IBM cuccaira. Ez sosem történt meg, a Cell project meghalt, újabb verziókat nem fejlesztettek.

Innentől érthető, hogy a Sony kezdetben csak nem támogatta, majd teljesen meg is szüntette ezt a lehetőséget. (Főleg ha azt nézzük, hogy a nagy warez elleni harcban támadási felületként értelmezték...)

Ez nem jótékonysági verseny, a nagy cégek addig támogatnak valamit amíg érdekük fűződik hozzá...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Innentől érthető, hogy a Sony kezdetben csak nem támogatta, majd teljesen meg is szüntette ezt a lehetőséget. (Főleg ha azt nézzük, hogy a nagy warez elleni harcban támadási felületként értelmezték...)

Nem annak ertelmeztek, az volt. Eleve a PS3 tervezojenek a kedveert tettek bele ezt a feature-t a PS*-be, de a fazon lelepett es okos emberek elkezdtek a telepitheto linuxon keresztul bantani a hardvert, majd fel is tortek azt. Teljesen jogosan ragott be a Sony.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Mi veszi ra a telefongyartokat, hogy ilyen visszataszito modon hanyadek hatterkepeket rakjanak be?
Nem mellesleg az Ubuntu is ugyanezt csinalja.

tompos

Az mondjuk nem egyértelmű, hogy átmozgatni a projectet az AOSP fő ágából egy saját tárolóba mennyire előrelépés...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Csináltak piackutatást, számoltak egy nagyot majd mindenki nagyon örül. Azért elgge megizadtak egy egy frissitesen mindegyik gyartonal, talán ez egy picit segíteni fog.

Nem csodálom. Ammenyire fos a saját zárt szarjuk... 1, 2

Ha stabil lesz, akkor veszek egy xperia s-t.

Már vége a dalnak. A legtöbb teló estén a zárt eszközmeghajtók hiánya sokat ront a frissítésen, itt is ez volt a helyzet. Kijött a 4.2, ki is vették. Ráadásul az AOSP ROM még mindig lyukacsos kicsit. Két hónapja, amikor telefont cseréltem, elgondolkodtam ezen is, figyeltem egy darabig az xda fórumot, majd a "nincs kamera, nem is lesz" beszóláson a CM10 szálban felbuzdulva gyorsan vettem egy Nexust.
Sajnálom, mert szép telefon, szerettem az Arc S-t is, de egy Nexus támogatottságával nem veszi fel a versenyt, hiába AOSP. A Samsungok egyébként is jobban állnak ilyen téren, de a Nexus az, ami az Android-ot igazán szerethető termékké teszi.

En meg nem irtam le oket. De azert fentartasaim is vannak, ezert nem veszem meg most rogton azonnal:)
Egyebkent van egy Nexus S-m, es biztos, hogy a ket telo kozul az egyik Nexus marad. De egyelore meg nem tudom, hogy Nexus 4, vagy megvarom a kovetkezot.

A masik telefon most egy SE X10. A helyere bekerulhetne a Xperia S, mar ha lemegy az ara meg elkeszul ra az AOSP.
Raerek, idom van. Kivarom a veget.