Na b@zdm*g!

Háááááát, ezt meg kellett mutatnom a kollégáknak. Új távlatok nyíltak a hülyeségben.

Eddig a prímet az vitte nálam, hogy mikor ötödik alkalommal írtuk egy nagyon értelmes osztályban ugyan azt az öt egyszerű kérdésből álló röpdogát és még mindig 1,2 volt az átlag, nos akkor azt mondtam aki a nevét, osztályát és a dátumot jól felírja, az egy pontról indul. /5 kérdés, 5 pont ahány pont annyi jegy a kérdéseket jó ideje nem keverem, tök fölösleges, még csak azzal sem próbálkoznak, hogy otthon előre megírja és itt beadja/ Nos így is sikerült barátunknak nulla pontot írnia, mikor a nevét így írta le: Sándór. Igen a saját nevét.

Azon sem lepődöm meg hogy úgy jönnek kilencedikbe, hogy számrendszerekről nem is hallottak, ami még nagyobb gáz százalékot sem tudnak számolni még az osszuk el százzal és szorozzuk meg amennyivel kell módszerrel sem. Ja írni olvasni se rendesen... Hmmmm....

Na, de tegnap igazán jót röhögtem. :)
Előzmény: Nálam a diákoknak a saját könyvtárukba kell menteni a feladatukat a hálóra, ahonnan a tanári vezérlőrendszer dolgozat beszedő modulja /sk/ szépen összeszedi a feladatokat és bedobja egy mappába nekem az aktuális időponttal, dátummal. Mivel nem szeretek sokat bogarászni ki kicsoda, ezért az osztály_vezetéknév_keresztnév formában kérem menteni a fájlokat, mivel egy kupacban látom az összetartozó emberek munkáit (nem minden óra után szedem be) nem kell bogarászni ki melyik osztály, hiszen az van elöl. Nos mindig százszor elmondom, fent is van a táblán /egyébként hiába, mindig megkérdezik páran/ és példát is mondok rá, hogy osztály_vezetéknév_keresztnév azaz például 9a_kovacs_istvan.
Tegnap mégis megtörtént ami soha a beszedett feladatok közt találtam egy ilyen állományt: osztály_vezetéknév_keresztnév.odt . Így leírva nem olyan vicces, mint látni a fájl listában, de én kész voltam. :)
Szerencsére más nem így mentett, így kizárásos alapon meg tudtuk nézni ki az. :) ...mondjuk kár volt azért is :P

Hozzászólások

Sajnos van szerencsém látni, a mai közoktatási állapotokat. Ráadásul vidéken, ahol még hatványozottabb a hülyék. Szó szerint. Régen ezek kb. az úgynevezett gyogyi ba jártak. Hogy ne húzzák le a normálisabbját. Ma már ezt nem lehet, mert meg kell adni nekik az esélyt. Csak kérdem én, annak a normálisnak ki adja meg aki a sok hülye közt kénytelen tanulni ?

Félelmetes mi lesz itt 20-30 év múlvva.

Fedora 16, Thinkpad x61s

A normálisak igyekszenek magánsuliba vagy 'elit' suliba bekerülni.
Sajna az előbbi sem véd meg a hülyéktől, mert apuci bevásárolja oda is a kölkét. Bár volt, akit kitettek..
'Elit' suliban meg kevés a hely, sokszoros a túljelentkezés, már hatodikban fel kell kötni a gatyát, ha komolyan gondolja a kölök a bekerülést.

Szerencsére nekem mindkét kölköm normális suliba jár. Egyik sem magán iskola, de egy-két kivételtől eltekintve normális a többi gyerek, tanárok is jók. Kopppp, kopppp. Büszke apukaként elmondhatom a nagyobbik már ötödikes és kitűnő (én harmadik után már nem voltam az :P) a kicsi most elsős, legrosszabb tesztje 90%-os, de épp tegnap előtt lett egy 100%-os matekja. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Grammar nazi on:
A helyesírásod alapján nem lesz, hanem már van baj! :)
(Központozási hibák, az első mondatba nem kell vessző. A második mondat "hatványozottabb hülyék" így helytelen, hatványozottan vagy hatványozottabban szerintem :) "gyogyi ba" még ha szleng is, egybeírjuk a raggal, mint minden nem idegen szót vagy mozaikszót. Utolsó mondatban meg hiányzik egy vessző "...ki adja meg, aki...". A "közt" között helyett még elmegy tájszólásnak.)
Grammar nazi off
Egyébként egyetértek a problémák létével, de azzal nem, hogy vidéken hülyébbek. Ez egyrészt sztereotip, másrészt sajnos korábban, még az úgynevezett jól működő iskolarendszerben és a "bezzeg az én időmben" korosztályban sem volt egyforma a szint, de ennek nem a vidékiek szellemi visszamaradottsága az oka, hanem az eltérő szocializáció.

Sajnos iylen ez a popszakma.

Nézd meg azokat akik szakmunkás képzőbe járnak... Nálunk a szk volt a gyűjtő, ahová azokat kellett felvenni, akik máshova nem nyújtottak eleget. Szóval ott voltak 9. osztályban 17-18 éves egyedek...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise

Halál... De az előttem szólónak igaza volt, hogyha valamit beleakarsz nevelni, akkor már egyből az van, hogy kirekesztő vagy és nem adod meg nekik az esélyt a tanulásra.

Csak az a baj, hogy a tanuláshoz tanulni akarás is szükségeltetik...

Volt egy kisebbségi osztálytársam, aki matekból érettségin 11 pontot szedett össze (a 100-ból), de a ketteshez 20 kellett volna, így maradt a szóbeli. Szóbelin volt szerencsém épp hallani az "előadását". Annyit láttam, hogy bejött az igazgató és illedelmesen kihívta a bizottság elnökét (aki ugye más iskolából jött) meginni egy kávét. Utána a versenyző elkezdte a produkciót.
Kérdés: Józsi, egy pi hány fok?
Józsi: ŐŐŐŐőőőő úúúúú...
Tanár: Segítek, száz...
Józsi: ŐŐŐŐőőőő úúúúú... száz!

Itt alig bírtam ki, hogy ne röhögjek fel hangosan. Volt még két hasonló kaliberű kérdés, aztán összeszedték neki a kettest valami Pitagorasz-tétellel (semmi bizonyítás, csak a definíció).

Szóval nem elég hogy hülye valaki, még érettségit is adnak a kezébe.
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise

Pitagorasz tétel...

Egy marék kaviccsal a leglátványosabb bizonyítani (egész számok körében), egy ovis felfogta, amikor meséltem neki. (legnépszerűbb tétel, 43 bizonyítása volt, amikor legutóbb nézegettem)

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---

2004 körül találtam egy mániákust, aki internetre kiírta az összes általa felhalmozott bizonyítást. Akkor 43 volt.

Mi a forrásod a több százra?

,,Mindenben kételkedni kell, amíg nem tiszta és világos'' (Descartes)

---------
Talán a Mathworld-ön láttam volna azt a 43-at. Nem tom.
De ez is szép:
http://demonstrations.wolfram.com/PythagoreanTheorem/

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---

http://www.cut-the-knot.org/pythagoras/index.shtml
Csak ezen az oldalon 98 bizonyítás van, de a lényeg ez az idézet:
"W. Dunham [Mathematical Universe] cites a book The Pythagorean Proposition by an early 20th century professor Elisha Scott Loomis. The book is a collection of 367 proofs of the Pythagorean Theorem and has been republished by NCTM in 1968."

Mondjuk én szakmunkásképzőbe kezdtem. 3,85-ös átlaggal felvételiztünk, vagy 200 gyerekből indul a 35 fős osztály és 22-en fejeztük be. :) Igaz senki nem akarta közülünk pl megverni se a tanárt meg beszólogatni neki, ami azért itt előfordul még akkor is ha igyekszem az ilyen helyzeteket azonnal lekezelni.

Rózsár Gábor (muszashi)

pl1:
- Mennyit ér ez a projektor?
- Kb olyan 300.000
- Mi lenne ha ellopnám
- nem lenne jó
- de mit csinálna?
- kihívnánk a rendőröket
- Megb@szok itt minden tanárt,

pl2:
- Na menjünk le boxolni! /2 méteres 150 kilós fiatalember/

pl3:
- Na majd megvárjuk iskola előtt és sírba tesszük!

...most így hirtelen ami eszembe jutott. Tettlegességig még nem mertek elmenni. Legalábbis velem szemben...

Rózsár Gábor (muszashi)

Nem ennek kéne lennie az iskolában...
Én mondjuk mondtam a boxolni akaró fiatalembernek, hogy háromszor megkerülöm mire egyszer észrevesz, de ha gondolja amint elvégezte az iskolát és már nem ide jár, állok elébe. :) Mindezt magázva és kulturáltan, én ugyanis magázni szoktam őket. /eddig erre két kivétel volt, akkor már nagyon elgurult a gyógyszerem és letegeztem/ Végül nem jött vissza, igaz kicsit korábban is végzett mint időszerű lett volna :D

Rózsár Gábor (muszashi)

Neeeeem. :)

Végszóra egyébként pont most adtam le egy bökőt a dirinél amit itt felejtett valaki az előző osztályból. Erre még csak azt se lehet mondani, hogy szalonnát vág vele, mert nem alkalmas rá. Ökölbe kell venni két új közé és kilóg egy pár centis hegyes penge. Csak egyvalamire alkalmas.

Rózsár Gábor (muszashi)

Hühűűű...

Nem szoktam hozzászólni itt a kommentekhez, de ez kemény.

Valszeg ezért is nem kezdtem el tanítani.

A másik ok a gyakorlótanítás volt. Nem az óra amit tartottam. (szerencsém volt, nem ilyen állatokat gyerekeket fogtam ki)

Kellett menni egyéb óralátogatásra is (magyaróra, biológia, stb.), és a magyarórán - ugyanaz az osztály, egyébként értelmes gyerekek - átmentek állatba.

Persze mindig van egy olyan óra ahol az osztály leszarja a tanárt, viszont ez megmaradt: az egyik gyerek a tanár ruháján, cipőjén gúnyolódott, hogy milyen szakadt, régi. (Konkrétan tényleg kezdett leválni a cipőtalp) Nem hangosan, viszont a tanár meghallotta.

Nem reagált rá semmit, elengedte a füle mellett. Később rájöttem, hogy azért, mert ha reagál és felfújja ("mit képzelsz, nem vagyok hajléktalan"), akkor a nagyszünet végén már az egész iskola azon röhög, hogy szét akar esni a cipője. Pedig a néni (40-45) nem volt igénytelen, csak csóró.

Én nem tudnék azzal a tudattal kiállni, hogy egy-két gyereknek majdnem annyi a zsebpénze, mint az én fizetésem.

Minden tiszteletem, hogy tanítasz. Btw, a "Megb@szok itt minden tanárt" gyöngyszem után engem vittek volna el a rendőrök, egy elégedett mosollyal az arcomon.

Szerintem már nem sokáig fogok én sem, kezdem már ezt unni, de nagyon...

Én csak annyit mondtam, fene az ízlését én csak a lányokat szeretem, de ha magának mindegy...

Tavaly egy gyereket nem sok választott el, hogy kivágjam a csukott ablakon a másodikról... Úgy voltam vele nem érdekel mit kapok. Gondolom észrevette, mert az utolsó pillanatban visszavett. Na azt pl már letegeztem.

Rózsár Gábor (muszashi)

Nézd a jó oldalát: 10-15 év múlva ezek a fiatalok nem fogják elvenni a mi munkánkat, mert hülyék lesznek hozzá. (jah, nyugdíjunk úgysem lesz, ha valaki azzal érvelne, hogy nekik kell majd megkeresni)

Ez nem troll volt. Megismerem már. Tényleg komolyan gondolta. Ha troll lett volna nem írom meg ide és kapásból be is vágom az egyest, mert rossz mentésért ez jár. Mivel kilencedikes és első feladat volt eltekintettem a fúrótól /ha troll lett volna bevágom neki/ Szóval de, komolyan gondolta.

Rózsár Gábor (muszashi)

Részvétem.

Akkor én inkább nem is mondom, miken szoktam meglepődni, azokkal el tudok bújni ezek mögött.

ilyen nem csak altalanos suliban van
elozo munkahelyemen az egyik kollegano telefonban sipitozott hogy 'nem mukodik az excel'
nemi barkochba utan kiderult hogy nem szamol ujra neki
mondom: 'nyomj F9-et'
mire kozli hogy igy sem jo
aztan kiderult, hogy a szerencsetlen megnyomta az 'F' majd utana a '9' billentyut... (a cegnel aztan ebbol eleg jo kis meme is alakult ki, a konyvelo csajok is fekudtek a rohogestol :D)
(nem kisegito iskolabol kibukott kozmunkasrol, hanem diplomas, napi 8 oraban szamitogeppel dolgozo csajrol van szo)

A mi középiskolánkban az elsősök kérdezik, hogy kell bejelentkezni a gépbe. Mondtuk, nyomja le a Ctrl+Alt+Del-t. Erre ő lenyomja a Ctrl-t, elengedi, azt Alt-tot, elengedi végül a Del-t, elengedi. Csodálkozik, hogy nem engedi be gép.
Másik legjobb történet, hogy fizika órán a tanár kérdezi az elsőstől: Mekkora a feszültség a konnektorban? A srác ezt mondja: 10-16 Amper. Ezt is csak onnan tudta, hogy egy matrica rajta volt a konnektoron, hogy maximális áramerősség: 16A.

Csak hogy az utókornak fennmaradjon (jó régen volt, még amikor tanítottam):
9. osztály, röpdolgozat, hardver elemek: "vingyesztel". Remélem tudjátok dekódolni... :D

Nekem is leesik az állam, hogy mi folyik itt. Nálunk (nem tudom hanyadéves csapat, de legalább másodévesek), programozási szintfelmérő lett "váratlanul" íratva egyik tárgyból a félév elején az első órán. "Áááá, úú, tanárúr nem készültünk... Pff hát ezt hogy.." és ehhez hasonlók. A feladat valami általános 5-dik osztályos prog. verseny feladat volt, bekérsz vagy két számot inputról, valamit számolsz, majd kiírsz képernyőre. Ha nem vagy képbe, de valaha programoztál, akkor is max. 30 perc alatt megoldható, mert annyi idő alatt próba-hiba módszerrel kisakkozod (de egyébként net meg google is használható volt), ha meg "gyakorlott" vagy, akkor max. 5 perc, amiből 4:50 begépelni a kódot, a maradék idő a fordítás és tesztelés.
16 fős csapatból 3 vagy 4 ember ütötte meg az 50%-ot. De nem egy volt aki 0%, pedig már olyan dolgok is pontozva lettek, hogy bár nem jó vagy nem fut, de az elképzelés jó vagy látszott hogy jót akar csinálni.
A dolog finomsága persze, hogy aki infó szakra jön, valószínűleg programozott már, ha általánosba esetleg nem is, középiskolában biztos, de ha valami kóros csoda folytán mégsem, az egyetemen biztos, mivel a tárgy előfeltétele több programozási tárgy, amiket elvileg sikeresen abszolváltak.
Röhögtem, de ezen inkább sírni kéne. Ezek a "szakemberek" kb. egy év múlva diplomát kapnak. Most erre mit mondjak?
--
Discover It - Have a lot of fun!

Miskolc, sok-sok évvel ezelőtt. Egyetemi rádióstúdió, valamikor benne a vizsgaidőszakban, gépész meg majdnemvillanyos üzemmérnökök bent (azért majdnem, mert akkor még nem lehetett így nevezni a szakot). Anyuka(!) hozza a fiacskája BME villanykaros rajzfeladatait, hogy ezeket meg kéne csinálni, mert a fiát nem engedik addig vizsgázni, amíg... Amikor megláttuk, hogy valójában mi a feladat, akkor finoman jeleztük, hogy akár meg is várhatja az anyuka, mert a legnehezebb sem több negyed óránál.
Hab a tortán, hogy a srác, akinek a rajzait össze kellett dobni, az korábban a középiskolában osztálytársam volt :-)

Nem Gödöllő, és nem java.
Viszont akkor felmerül a kérdés (amiben egyébként egy korábbi topicban megint nagy vita volt), hogy akkor mit is ér a diploma? Miért tartják sokan "kötelezőnek", mert diploma nélkül semmit nem érsz, mert az kell. Szerintem egy plusz papír, amivel kitörölheted. De ezt már kifejtettem ott is.
--
Discover It - Have a lot of fun!

Szerintem kérd a fájlnevet BASE64 kódolással, és túl nagy számokat se használtass velük, mondjuk modulo 12 pont elég, így tudnak puskázni az analóg karórájukról.

Hejjes irási feládátokát meg ne kérj tőlük, mondván, hogy C3PO majd fordíccsa'.

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---

Úgy beszélsz a diákjaidról, mintha színhülyék lennének. Hiába tartod be az illemszabályokat, hozzászólásaidból kitűnik, hogy cseppet sem tiszteled őket, nyilvánvaló, hogy ők sem fognak tisztelni téged. Egy tanárnak nem csak az anyagot kell leadni(arra egy ócska videó is képes lenne), tudni kell bánnia -akár nehéz- emberekkel, sőt, nevelni őket. Ha úgy érzed, ez meghaladja a képességeidet, ne keserítsd a tanítványaid életét, menj el inkább vagont pakolni, akkor téged is kevesebb stresszhatás ér.

Hát nem tudom, de sajnos a vidéki iskolákban ez a helyzet. Sajnos nagy részük szín hülye. Lehet az ország nyugati felén nem annyira mint itt, de errefelé ez a helyzet. És ez már generációs probléma mivel a szülő se jobb. Az alap, hogy a szülő azt se tudja hova jár a gyereke, melyik osztályba, ki az osztályfőnöke stb. Sőt volt olyan mikor a gyerek nevét sem tudták megmondani, csak a gúnyneve alapján keresték.

A gyerekek nagy része pszichológia/klinikai eset, ezeket mér nem lehet jobban keseríteni, és sajnos az ilyenek vannak keserítő hatással másokra.

Fedora 16, Thinkpad x61s

Tessék, egy lista Neked az én általános sulimból:
Második osztály: Egy lány elment tőlünk, családostul elköltözött a városból. Ok: állítólag őt az egész osztály utálta. Valóság: egy össze-vissza hazudozó, lusta, irritáló kisgyerek volt, akinek az anyja szó szerint mindent elhitt. Annyira, hogy esténként telefonálgatni is hajlandó volt a vélt sérelmek miatt. Párszor az én szüleimet is betalálta, pl. mondván, én ököllel vertem az ő kislánya arcát. A hiba ott volt a sztoriban, hogy amikor ezt én a lány állítása szerint csináltam, akkor pont velem volt apám, és látta, hogy valami egészen más történt, mint amit a kislány otthon előadott. Persze anyuka továbbra is telefonálgatott, de szerencsére az én őseim már nem hittek neki.
Negyedik osztály:
14 éves "Lakatos" osztálytárs, illetve egy másik, elvileg a szó szoros értelmében értelmi fogyatékos gyerek, akiknek a fegyelmezésével minden órán 5-10 perc ment el. Utóbbit egyébként egyszer a mentősök be is csomagolták.
Ötödik osztály: új matektanárt kaptunk. Az állítólag hihetetlenül teljesíthetetlen követelmények miatt két osztálytársunkat vittékk el a szülők másik iskolába.
Hatodik osztály: két osztálytársamat majdnem kivágták, mert angol óra előtt az angol teremben tevékenykedtek egy eggyel felettünk járó lányon. Mákjuk volt, nem lett terhes.
Hetedik osztály: egy fentről bukott 16 éves lány szülni ment.
Nyolcadik osztály: egy Renátó névre hallgató egyén majdnem beledöglött, hogy egy rozsdás szöggel belekarcolta a karjába szerelme, Evelin nevét. Az apja épp nem volt jelen, hogy felpofozza amiért ilyen hülye, mert a lopásért kiszabott két hónapos börtönbüntetését töltötte.

Jó b*szd meg, tudjuk, hogy te tökéletesre nevelted a gyerekedet, és el sem tudod képzelni, hogy hogy lehet nemtökéletes gyereket nevelni, nem is hallottál még problémás, hazudós, aggresszív, stb. gyerekekről, de mostmár lassan elfogadhatnád (plána ha tanárok sora mondja), hogy nem mindenki olyan tökéletes szülő mint te, pláne nem lesz olyan tökéletes a gyereknevelésben pl. Kisebbségné Bátyámazapám Rozalinda

Senki nem mondta, hogy nincsenek problémás gyerekek.Itt a hangsúly azon volt, hogy egy tanár-ami szerintem nem csak szakma, hanem hivatás-, akkor is kell hogy tisztelje a diákjait, ha esetleg embert próbáló feladat az oktatásuk.Aki hülyézi, lenézi a tanítványait, az keressen más megélhetést. Valószínűnek tartom, neked sem esne jól, ha a te gyerekedet titulálnák baromnak, mert valamiben gyengébb az átlagnál, vagy valamilyen probléma adódna személyével kapcsolatban.Javíts ki, ha tévednék.

Az oktatás olyan mint a foci és a politika: mindenki ért hozzá.

A hozzászólásaidból is látszódott, hogy életedben nem tanítottál még. Könnyű okosnak lenni kívülről.
Amit tényleg javaslok: kerülj be egy olyan osztályba, amiről muszashi beszélt.
Állj egy olyan mázsás gyerek(?) elé, aki késsel fenyegetőzik, és próbáld meggyőzni.
Állj ki egy olyan szülő elé, aki azért rasszistáz le, mert a gyerekét megbuktattad (aki nem lett volna hülye, csak magasról tett mindenre, ja, és kb. 6-7 tárgyból bukott). Ja, nem. Te nem állnál elé, mivel Te meg tudnál neki tanítani bármit, igaz?
Állj ki egy olyan gyerek elé, aki azt mondja egy tanárnak, aki megbuktatta, hogy "ezt még megkeserüli" (én is ott voltam a pótvizsgán, gyakorlatilag semmit nem tudott).
Majd ha ezeket (illetve ehhez hasonlóakat) teljesítetted, akkor beszélhetünk komolyan, addig pedig ezt a "minden gyerek ügyes, minden gyerek okos, én mindent meg tudok tanítani bárkinek, aki meg nem, az meg menjen vagont pakolni"-szerű világmegváltó dumát szerintem ne erőltesd. Csak nevetségessé teszed (tetted) magad.

És igen. Legyenek elvárásaid. De legyél tisztában a gyerekeddel is: ha nyolc tárgyból megbukik, nem feltétlenül biztos, hogy a tanár a hibás. Ha egy húszast odavág a tanárhoz, hogy "táncolj, örömlány", akkor ne a tanár legyen türelmetlen.
Lehet, hogy a te gyereked és minden egyes gyerek a világtól elzárt burkodban tökéletes és kifogástalan viselkedésű és értelmi képességű, de el kell keserítselek: ez nem így van.
Nézz végig a jútúbon: csak egy példa: http://www.youtube.com/watch?v=-vz0TBz2n98 - lehet, hogy az az idős tanár is szerencsétlenkedik, de inkább azon kellene elgondolkodni: honnan veszi a diák a bátorságot, hogy így viselkedik?
Ez a gyerek is egy rendes kisfiú, igaz? Semmi baja nincs, a szülei is jól felnevelték, igaz? Ezt a diákot is tisztelni kell? Te mit tettél volna a tanár helyében? Fizikai erőszak nem ér, nem vághatod tarkón, sőt, szinte még meg se bánthatod, mert jön apuka, hogy miért kiabáltál a fiacskájával.
Szóval: mit tennél ilyen esetben?

Szívesen elmesélnék egy sztorit, de úgy tűnik nem érdemes. :) Egyébként nem csak apuka, de saját maguk is kikérik az úri elbánást, miközben ők maguk nem így kommunikálnak. Mindenesetre az "azért mert én c*gány vagyok" fordulatra már van egy bevált jó válaszom. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Szerintem vágod, hogy mire fel küldtem el a vasúthoz.Az akasztott ki, hogy kigúnyolja a diákjait a tudatlanságukért.Nem értem, miért kellene az általad kitalált próbákat végigcsinálnom(Állj egy olyan mázsás gyerek(?) elé, aki késsel fenyegetőzik, és próbáld meggyőzni<-ez például kifejezetten tetszett, 2 szálat gyúrtál össze), hisz se tanár nem vagyok, se mesehős.

Idézetek tőled, kiemelések tőlem :)

Hiába tartod be az illemszabályokat, hozzászólásaidból kitűnik, hogy cseppet sem tiszteled őket, nyilvánvaló, hogy ők sem fognak tisztelni téged. Egy tanárnak nem csak az anyagot kell leadni(arra egy ócska videó is képes lenne), tudni kell bánnia -akár nehéz- emberekkel, sőt, nevelni őket. Ha úgy érzed, ez meghaladja a képességeidet, ne keserítsd a tanítványaid életét, menj el inkább vagont pakolni, akkor téged is kevesebb stresszhatás ér.

Senki nem mondta, hogy nincsenek problémás gyerekek.Itt a hangsúly azon volt, hogy egy tanár-ami szerintem nem csak szakma, hanem hivatás-, akkor is kell hogy tisztelje a diákjait, ha esetleg embert próbáló feladat az oktatásuk.

>Én azt mondtam amit nap mint nap tapasztalok,látok a környezetemben

Ennek azért megkérdőjelezném a valóságtartalmát.

De a kérdésemre még mindig nem válaszoltál: a videón látott igen tiszteletre méltó kisfiút te tiszteled/tisztelnéd? A "próbáimban" olvasható egyéneket tiszteled/tisztelnéd?
A videón levő tanár helyében mit tennél? Elmagyaráznád szépen, hogy ez csúnya dolog?

Ezekre válaszolj először, te mintaszülő, utána cserélhetjük az eszmét tovább. Feltűnően kerülgeted erre a válaszadást. Vajh' miért?

Kedves Zsoltika!
Azért nem válaszoltam a kérdéseidre, mert gusztustalannak tartom az olyan vitapartnert, aki nem az érveket támadja, hanem a másik személyét:"Te ne mondjad ezt, mert te ezt nem tudhatod!"
Te keresztül mentél az általad emlegetett dolgokon?Nem.Te szerepelsz a videón?Nem.Amiket idézgetsz, neked írtam?Nem.
Akkor lenne jogos a picsogásod, ha mind a három kérdésre igen lenne a válasz.

Kedves firmverecske!

Ahogy szokás mondani: a stílus maga az ember.

A kérdéseimet egyébként hozzád intéztem. Az, hogy nem vagy hajlandó válaszolni, az nem engem minősít.

Akkor beszéljünk a vitáról egy kicsit. Én nem támadtalak azzal, hogy "nem tudhatod, mert nincs közöd". Én csak azt mondtam, hogy amiről te beszélsz, az az idealizált világ. Az lenne a tökéletes világ.
Amíg azt hiszed, hogy minden gyereket tanárként lehet nevelni és megfogni és megszerettetni a tantárgyat, addig azt mondom, próbáld ki. A való világ nem egyezik az idealizált világoddal.
A világodban ez működne, nyilván. Viszont a valóságban nem ez a helyzet.

Nem lehet belefolyni egy beszélgetésbe? Úgy tudom, hogy ez egy fórum, bele lehet kotyogni, még akkor is, ha neked nem tetszik. Ennyi erővel miért szóltál hozzá a blog-hoz, hiszen muszashi nem neked írta, amit írt.

Átmentem-e azokon a dolgokon, amiket írtam: a rasszistázás engem (is) érintett. Anyuka jött be, aztán habzott a szája meg minden, a polgármesteri hivatalba is elment, és ott, ahogy megtudták, hogy a gyerkőcnek mennyi mulasztott órája van (valami 300 körül, 250-től már osztályozó vizsga kell), abban a pillanatban el is küldték (lehet, hogy azóta már vagonokat pakolnak). Tehát egy pipa ide.
A mázsa gyerek a késsel, az csak kettőt összeolvasztottam (véletlenül), ehhez ilyen szempontból nincs közöm.
Az "ezt még megkeserüli": pótvizsgáztattuk, teremből kiment, hogy megbeszéljük, mi legyen, és mikor a (volt) tanára közölte vele, akkor mondta. Konkrétan nem engem ért, hanem egy kollegámat.

De akkor még egyszer kérdezem: a videón látható gyerek érdemel tiszteletet? Ui. ha azt mondod, hogy igen... szóval akkor kívánom, hogy kerülj ilyen helyzetbe. Ha meg azt mondod, hogy nem, akkor saját magaddal mondasz ellen. Ez nem a személyed elleni támadás, hanem az "elveid" iránti támadás.

Sajnos más érvet én nem tudok mondani: ha nem hiszed, akkor próbáld ki. Én, muszashi és még páran elmondtuk, hogy mi a helyzet a valóságban, konkrét eseteket írtunk le, én még egy videót is linkeltem. Az alapfeltevés, amiből kiindul az egész gondolatmeneted, sajnos manapság nem helytálló. Neked elméleteid vannak. Nekünk gyakorlati tapasztalatunk.
Az elmélet és a gyakorlat elméletileg ugyanaz. Gyakorlatilag különbözik.

Akkor a logikádat követve: nem mentem át mindenen. Nem én szerepelek a videón (se a gyerek, se a tanár nem én vagyok). Akkor befogom a számat és nem picsogok.
Te nem mentél át egyik dolgon se. Nem is te szerepelsz a videón (gondolom, egyik félként se). Akkor befogod a szádat és nem picsogsz (azokra mondjuk tényleg nem válaszolsz, amik hozzád vannak intézve).
Helyes a logikád? (és még nem is vettem bele, hogy a tanítás tanár oldalról számodra ismeretlen, csak elméleti síkon mozogsz)

Engedd meg, hogy idézzelek!
>Akkor beszéljünk a vitáról egy kicsit. Én nem támadtalak azzal, hogy "nem tudhatod, mert nincs közöd"
utána:
>Neked elméleteid vannak. Nekünk gyakorlati tapasztalatunk.

Még most is azzal próbálsz érvelni, hogy te ezt sokkal jobban tudod.Ne haragudj, ez nem érvelés, ez egy nagy kalap fos.

>Nem lehet belefolyni egy beszélgetésbe? Úgy tudom, hogy ez egy fórum, bele lehet kotyogni, még akkor is, ha neked nem tetszik. Ennyi erővel miért szóltál hozzá a blog-hoz, hiszen muszashi nem neked írta, amit írt.

Bele lehet folyni, de akkor légy kedves, olvasd már végig a szálat, mert a végén kiderül, hogy a történet a 17 éves ötödikesekről tényleg csak dajkamese.

> a rasszistázás engem (is) érintett
>Az "ezt még megkeserüli": pótvizsgáztattuk, teremből kiment, hogy megbeszéljük, mi legyen, és mikor a (volt) tanára közölte vele, akkor mondta. Konkrétan nem engem ért, hanem egy kollegámat.

Dolgoztam fémátvevőben, ha az ott történtek megfelelnek neked tapasztalatnak, akkor elmondhatom, hogy ez a kettő -sőt, sokkal cifrábbak- napi szinten többször megesett velem.

>De akkor még egyszer kérdezem: a videón látható gyerek érdemel tiszteletet?

Mennyiben viszi előre az ügyet, ha nem tiszteled?Attól még, hogy tisztelsz valakit, bánhatsz vele szigorúan, sőt, keményen.

>Akkor a logikádat követve: nem mentem át mindenen. Nem én szerepelek a videón (se a gyerek, se a tanár nem én vagyok). Akkor befogom a számat és nem picsogok.

Nem-nem drága, ez pontosan a te logikád szerint működik így:

>Majd ha ezeket (illetve ehhez hasonlóakat) teljesítetted, akkor beszélhetünk komolyan

>Helyes a logikád?

Mármint a tiéd?

Röviden és tömören: a stílus maga az ember.

Kicsit bővebben:

>Neked elméleteid vannak. Nekünk gyakorlati tapasztalatunk.

Még most is azzal próbálsz érvelni, hogy te ezt sokkal jobban tudod.Ne haragudj, ez nem érvelés, ez egy nagy kalap fos.

Mert ez nem igaz? Márhogy neked vannak elméleteid, nekünk pedig gyakorlati tapasztalataink. Szólj, ha nem igaz, mert akkor nem erőlködök tovább. Gondolom, minden egyes szakembert, akit kihívsz (TV-szerelő, vízvezeték, kőműves, stb.), kiosztod, hogy hogyan kell csinálni, és mire azt mondja, hogy "ez így nem működik, mert már van róla gyakorlati tapasztalatom", arra azt mondod, hogy fos és akkor is neked van igazad. (ezt nem kérdés formájában fogalmaztam meg, hogy ne legyen még egy, amire nem válaszolsz)
De tudod, mit? Sorakoztasd fel az érveidet! Ne engem és a gyakorlati tapasztalatomat fosozd le, mert az (én szememben legalábbis) nem érv.

>De akkor még egyszer kérdezem: a videón látható gyerek érdemel tiszteletet?

Mennyiben viszi előre az ügyet, ha nem tiszteled?Attól még, hogy tisztelsz valakit, bánhatsz vele szigorúan, sőt, keményen.

Bplusz. Kérdeztem valamit, te nem válaszolsz, mindig csak terelsz, mivel félsz, hogy ellentmondasz magadnak. Így nem lehet "beszélgetni".
Osztod az észt meg az elméleteket, de amikor kínos kérdéseket kapsz, kikerülöd őket.

Erről ennyit. Maradj az álomvilágodban, aztán kívánom, hogy a gyerkőcödnek legyen ilyen osztálytársa, hogy felébredj. Remélem, hogy azt a gyereket, aki majd a gyerekednek kiveri a fogát, mert nem adta oda az uzsonnáját, tisztelni fogod.
Addig is szép álmokat!

Nem téged és a gyakorlati tapasztalataidat fosoztam le, hanem a vitakultúrádat.Folyamatosan azt szajkózni, hogy a másik fél nem egyenrangú veled, nem érv, nem illő és nem is célravezető.

>Gondolom, minden egyes szakembert, akit kihívsz (TV-szerelő, vízvezeték, kőműves, stb.), kiosztod, hogy hogyan kell csinálni, és mire azt mondja, hogy "ez így nem működik, mert már van róla gyakorlati tapasztalatom", arra azt mondod, hogy fos és akkor is neked van igazad

Ha vitás kérdésben az az egyetlen vesszőparipája, hogy ő ezt jobban tudja, észérvekkel nem próbál meggyőzni,akkor elzavarom.

>Bplusz. Kérdeztem valamit, te nem válaszolsz, mindig csak terelsz, mivel félsz, hogy ellentmondasz magadnak. Így nem lehet "beszélgetni".
Osztod az észt meg az elméleteket, de amikor kínos kérdéseket kapsz, kikerülöd őket.

Szerintem válaszoltam.A problémát ott látom, hogy a tisztelet fogalmát te egyenlőnek látod a tehetetlen liberalizmussal.

>Maradj az álomvilágodban, aztán kívánom, hogy a gyerkőcödnek legyen ilyen osztálytársa, hogy felébredj. Remélem, hogy azt a gyereket, aki majd a gyerekednek kiveri a fogát, mert nem adta oda az uzsonnáját, tisztelni fogod.
Én meg azt kívánom, hogy legyen időd és alkalmad illemtankönyvet olvasni, hogy tudd, hogy ilyesmit nem illik kívánni. :)

"Te ne mondjad ezt, mert te ezt nem tudhatod!"
Hol mondtam ilyet? Végignéztem itt a hozzászólásaimat, de nem találtam ilyet. Tényleg kíváncsi vagyok, hol írtam félreérthetően. Hol támadtam a személyedet?
Most épp te támadod ezzel a személyemet, és nem az érveimet. A "beugratós kérdéseimre" viszont nem vagy hajlandó válaszolni, mivel úgy tűnik, hogy rájöttél, hogy akármit válaszolnál, rosszul keverednél ki belőle :)

Megneztem a videot
A ******* a gyereknek. Az ilyet, mint macskat szarni kene kivagni az iskolabol. Es ha a szulo nem talal neki masik iskolat az az o baja. GHyerek 18 alatt nem jar suliba megbuntetik a szulot. a gyerek meg megy a javitoba. Batr ehhez kene zart javito a.k.a sitt a kiskoruaknak. Ha valami komolyabbat csinal, onnan egybol a rendes a sittre. Es ha kerdezi "Azert mert cigany vagyok?" Nem azert fiam, hanem azert mert egy bunko primitiv allat vagy!

Az azért mert én cigány vagyok fordulatra, ha ezt benyögöd már szalad is az ombudsmanhoz. :D
Én annó ilyenkor azt mondtam, hogy nem azért hanem ezért meg ezért (konkrétan elmondva miért, tehát amit csinált). Nem nagyon hatott, de most már bevált módszerem van és működik, de csak évente 1-2 alkalommal sütöm el, különben oda lenne a meglepetés ereje. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Tulajdonképp elsüthetem, max megint megbotránkoznak páran. :D:D:D PEdig a lényeg: működik.

Pár éve volt, tartom az órát erre bejön 3 fiatalember (óra közben) és leülnek szabad géphez. Én nem tanítottam őket, feltehetően az iskola diákjai, de fene se tudja ki fia borja. Semmit nem szóltak, se köszönés, semmi csak leültek.

Én: Mi járatban itt uraim? Óra van, amint látják.
Ők: --- (azaz válasz nincs)
Én: No akkor legyenek kedvesek kifáradni!
Ők: ---
Én: Uraim, legyenek kedvesek kifáradni!
Ők: ---- He?
Én: Na most már húzzanak ki innen a fenébe, de rohadt gyorsan!
Ők: Hogy beszélek velük? Azért merek így beszélni velük, mert c*gányok?
--agyam pörög ezerrel, majd teljes felháborodást az arcomra téve
Én: Maga azért mer szórakozni velem, mert én zsidó vagyok? Azt gondolják mindent megtehetnek velünk?
Ők: De cigányozott!
Én: Először is nem cigányoztam, másodszor a zsidózás erősebb, úgyhogy én nyertem! Ha nem tűnnek el innen gyorsan megyek az ombudsmanhoz és feljelentem amiért szórakozik velem mert kisebbségi vagyok!

...és kimentek. :)

Azóta évente 1-2 alkalommal előhúzom én is a kisebbségi kártyát, azzal nem tudnak mit kezdeni, erre nincsenek felkészülve. ;)

A dolog pikantériája, hogy tudomásom szerint nem tartozom egyik kisebbséghez sem.

Rózsár Gábor (muszashi)

...de ilyet nem mondhatsz. Mondhatod konkrétan azért, mert lökdösődik, locsol vagy nehézségei vannak a normális viselkedés elsajátításával. A cselekedetét értékelheted, véleményt nem mondhatsz. /attól persze lehet :D/ Gondolhatod, hogy na most mindjárt felrúglak, mint kakas a lószart, de nem mondhatod. -tenni meg pláne :)
Esetleg így: bunkó primitív állat módjára viselkedik! Ez így nem jelző. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Most mar egyetertes van abban, hogy ki menjen vagont pakolni. A videot elnezve lassan abban is, hogy kiket kellene felpakolni azokra a vonatokra. A bloggazdinak mar ugyis van papirja rola, hogy naczi :)

--
My gold plated butt-plug business is being sued by Apple.
Apparently they have a patent for overpriced crap for arseholes.

Meg is beszéltük Felix-el, hogy felvisz engem is, mert ott átszállnék a holdi flotta hajóiba, hogy aztán vezessem az inváziót, de végül elmaradt mert túl nagy volt a sajtóérdeklődés és ideje korán kiderült volna a terv, ha látják a holdi flottámat. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Inkább válaszolj: http://hup.hu/node/118506#comment-1517633 !!!

Rendben, ha sírok az jobb? Tudod egy bizonyos szint után inkább röhögsz.
Egyébként meg a hülyeségen röhögni nem rossz, nem kell démonizálni (politikus-e vagy?) Ugyanis van aki hülye és van aki hülyeséget csinál. A kettő nem ugyan az, finom különbség. Például ha a gyerekem egy évesen belenyúl a konnektorba, akkor hülyeséget csinál. Ha 21 évesen akkor sajnos hülye. (köznapi értelemben)
Az eredeti írásban szereplők kapcsán pedig a fájl-t mentő emberke konkrétan hülyeséget csinált, aminek az oka hogy toszott használni a fejét és gondolkodni. Sajnos ma már sokan nem hajlandók használni a fejüket. A saját nevét leírni tudó emberke sajnos már... khmmmm eccerű, de nem feltétlen hülye, kérdés ha rendes iskolába járt volna előtte /járt volna előtte egyáltalán/ akkor ki tudja mi lett volna belőle. ...az idióta fasz, aki a tanárnőhöz hozzávág egy húszast és azt mondja táncolj kurva, nos az meg marhára nem való az iskolába...

Egyébként ha egy rakat begyűjtött dolgozat között látsz egy olyat, hogy osztály_vezetéknév_keresztnév.odt , nos az kimondottan vicces. Ha ezt elképzelve ezen nem tudsz röhögni, akkor savanyú ember lehetsz.

Egyébként nem egész nap röhögünk a hülyeségen, hanem "próbálunk változtatni raja", de engedtessék meg hogy legyenek érzéseink, gondolataink. Ez kb az, hogy egyébként bárki azt csinál amit akar, de ha egy tanárról -mondjuk rólam derül ki, hogy magánéletemben egy benga néger pasit dugok, akkor alkalmatlan vagyok pedagógusnak. Bármely más szakma mellett ez megengedett, sőt akár két benga négert is lehet dugni, miközben a harmadik rajtam szorgoskodik. :P Kb ugyan ilyen képmutatás, hogy nem tarthatok viccesnek egy oltári hülyeséget.

Rózsár Gábor (muszashi)

Akkor meg tessen az allam ugy megfizetni a tanarokat, hogy tenyleg azok menjenek tanarnak (tisztelet a kivetelnek), akik ertenek is hozza, a skandinav orszagokban bejott, ott mar volt annyi esze az atlagembernek is, hogy nem vett fel esz nelkul hitelt, itt meg divat matekbol az aprobetus hitelek vilagaban hulyenek lenni, mert a matektanarok kb. 10%-a valasztotta hivataskent csakazertis a matektanari palyat, holott alkalmazott matematikuskent ezerszer jobban megelne. De szerintem a kisebbseg integraciojan es beilleszkedesen is sokat segitene, ha azok mennenek tanarnak, akiknek amugy van is ahhoz eleg eszuk, hogy kezeljek es akar (at)neveljek a gyerekeket, nem csak azok, akiknek felvetelin mar csak a tanarkepzore lett eleg a pontja.

Keves penz az oktatasba -> retardalt kovetkezo generacio
Ezellen nem tudunk mit tenni, lassan mar szavazni sincs kire emiatt.

Ez valahogy olyan,mint a tejbegríz meg a kút.

a tejbegrízt az életben nem kavarod egyenletesen sz*rbarnává, és ha egy kútba benzint öntesz, teljesen lemérgezi a tiszta vizet. Magyarul: nincs "felzárkóztatás", összezárás esetén meg ott a méreg, mely mindent felemészt.

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---

Most mit kell személyeskedni? Én azt mondtam amit nap mint nap tapasztalok,látok a környezetemben. Sajnos mind a gyerek mind a szülei hülyék. Természetesen van még pár normális, de egyre kevesebb. Arra szerinted, mit lehet mondani mikor 17 évesen még ott ül az 5. osztályos gyerekekkel ? Van köztük olyan gyerek is, aki azt se tudja, hogy hanyadikos. Sőt van szó szerint szellemi fogyatékos is. Nagyon sok a beilleszkedni nem tudó, szabályokat nem ismerő nem betartó gyerek. Akiről süt, hogy zaklatott frusztrált stb.

Nahh de mind1, megyek gyúrok, hogy hétfőn bírjam pakolni a vagont.

Fedora 16, Thinkpad x61s

>Én azt mondtam amit nap mint nap tapasztalok,látok a környezetemben

Ennek azért megkérdőjelezném a valóságtartalmát.

>Arra szerinted, mit lehet mondani mikor 17 évesen még ott ül az 5. osztályos gyerekekkel ?

Nyilván azt, hogy a "gyerekek nagy része színhülye"- igaz, hogy az egész szemen szedett hazugság, mert törvény írja elő, hogy csak 16 éves koráig járhat valaki nappali tagozatos általános iskolába- mert ennyire vagy képes.

>Nagyon sok a beilleszkedni nem tudó, szabályokat nem ismerő nem betartó gyerek. Akiről süt, hogy zaklatott frusztrált stb.
Ez a te olvasatodban azt jelenti, hogy hülye?Kérlek, ne folytassuk...

Elmondanám, hogy pár éve még 18 éves korig volt kötelező oktatni. De végül is én vagyok a hülye :D

A hülye-t a hülyére mondtam, nem a beilleszkedni, vagy zavarokkal küzdő gyerekekre. Ők inkább pszichológia eset kategória. Sőt sok magatartás zavaros gyerek nagyon okos.

Viszont az, hogy te mit minek értelmezel, téged minősít, szóval ne is folytassuk :D

Fedora 16, Thinkpad x61s

Te biztos fiatal vagy még, mert vagy 10 éve vezették be, hogy a tankötelezettség 18 éves korig tart, ami azt jelenti, hogy eddig iskolába kell járnia a gyereknek különben a szülőt büntetik. Persze ha a gyerek párszor bukik akkor simán ülhet még 17 évesen az általános iskolában. Persze tudták ezt ezért annó azt is bevezették, hogy nem lehet buktatni az első 4 osztályban. Így 5. es is úgy lehetett, hogy se írni se olvasni nem tudott.

Fedora 16, Thinkpad x61s

Hát párat gugliztam. 1996 ban kezdték bevezetni felmenő rendszerben, hogy 16-ról 18 év lesz a korhatár.

http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCQQ…

Ezt 2012 szemtemberétől megszüntették :

http://mno.hu/csaladhalo/atalakulnak-az-ovoda-es-iskolakezdes-szabalyai…

Viszont abban igazad volt, hogy:
"Az a tanuló kinek tankötelezettsége 18 éves koráig tart, de 16 éves koráig nem tudja befejezni az általános iskolát, köteles továbbtanulni, vagyis köteles jelentkezni a kötelező felvételt biztosító szakiskolába vagy a felzárkóztató oktatásba vagy a felnőttoktatásba."

Fedora 16, Thinkpad x61s

III.

A tankötelezettség vége

„A tankötelezettség a tanuló tizenhatodik életévének betöltéséig tart” – írja a 45.§ (3) bekezdés. Ez a bekezdés 2012. szeptember 1-jétől hat{lyos, ugyanakkor kapcsolódik hozz{ egy fontos {tmeneti rendelkezés, mely szerint: „Azok a tanulók, akik tanulm{nyaikat az iskolai nevelés-oktat{s kilencedik évfolyam{n a 2011/2012. tanévben vagy azt megelőzően kezdték meg, tankötelezettségük azon tanít{si év végéig tart, amelyben a tizennyolcadik életévüket betöltik.” *97.§ (1)+ Vagyis a tankötelezettség vége azok sz{m{ra lesz először tizenhat év, akik jelenleg nyolcadikosok.

http://www.mzmsz.hu/dokumentumok/2012/nefmi_cxc_tajekoztato_06.pdf

Nahh de mind1, megyek gyúrok, hogy hétfőn bírjam pakolni a vagont.

Utána egy jó pofa sör?

Hagyd, vannak, akik nem a valóságban élnek, hanem egy idealizált világban. És vannak olyanok, akik még sose tanítottak, de jobban tudják, hogyan kell tanítani, mint az, aki már évtizedek óta a pályán van. És e két halmaz nem feltétlenül diszjunkt :)

Elolvasta, értelmezte, mi már örülnénk ennek is! Vidék, szakközép...
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

:):):):):):) Na jó elfogadom, megvan a kettes :)

Egyébként iszonyat, hogy mennyit lead az ember az igényeiből. ...és gyakran az is kevés.
Régen egy általános iskolában tanítottam ott a t osztályos gyerekek 4.-ben már másoltak DOS-ban /akkor még az volt/ joker karakterekkel, stb. /én vittem őket 1-től 4-ig/ Ehhez képest most kilencedikben /ha még DOS lenne/ eszembe nem jutna ezzel próbálkozni.

Felhúztam egy moodle-t, most már csak abban kell tölteniük a teszteket pl számítástechnika történetéből, büntető pontokat kikapcsoltam, szinte csak tippelni kell. Így úgy-ahogy meglett ez a dolgozat. Igaz csak 5-6 ember kérdezek és csak évszázad szinten kérem, hogy mikor élt. Aztán ezzel ezt gyorsan le is zártuk, szinte csak érintő szinten hardver ismeret és aztán gyorsan a gyakorlatra váltunk, mert többet nem bírnak elméletből.

Rózsár Gábor (muszashi)

Én a BME VIK-en tartok FPGA-s méréseket. No, ott is van néha olyan, amin hangosan felsírnék.
De vannak olyanok is, akik tudják és akarják is érteni. Az ilyenekért érdemes.

Az is igaz, hogy itt azért inkább az játszik közre a hülyeségek kialakulásában, hogy pár félévvel korábban kissé mást tanítanak nekik, mint amit igazából kellene...

Szerencsére azért nálunk is akad aki miatt érdemes még felkelni, de évek óta egyre problémásabb a gyerekanyag. Gyakorlatilag általános iskolából úgy jön a nagy része, hogy alapvető dolgokkal nincs tisztában sem a matematika sem a nyelvtan sem a többi tárgy területén. Ami ennél rosszabb, hogy egyre több a viselkedészavaros, agresszív gyerek illetve azok, akik csak a családi pótlék miatt járnak be, közben folyamatosan problémák vannak velük.
Eddig nekem még sosem kellett intőt és egyéb marhaságot beírni, levinni az igazgatóhoz az óráról a gyereket vagy csak kiküldeni, mert ezt valahol a tanár kudarcának gondolom. Eddig mindig sikerült megoldanom valahogy a konfliktusokat, de egyre nehezebb és egyre fárasztóbb ez. Azt a sok energiát amit az ember arra használ, hogy olyan légkört teremtsen amiben lehet dolgozni (főleg ha előző órán valakinél "állatok" lehettek) lehetne arra is fordítani, hogy egy csomó hasznos dolgot tanuljunk.

ps: Egyébként külön lehetne értekezni az intő és egyéb beírások visszatartó erejéről, sajnos engem igazol hogy nálunk pl szinte minden nap van fegyelmi, aminek a vége kb felfüggesztett áthelyezés (kell a gyerek) és másnap szinte már ott folytatja, ahol elkezdte. Elcsépelt dolog ez a mi időnkben fordulat, de akkor a fegyelmi valami félelmetes dolog volt és csak valami nagyon "rosszaságért" kapta valaki. Mondjuk intőt sem szerettünk kapni. Nos nálunk bőven osztogatják a kollégák, de hiába.
Olyan egyébként jó tanárok -a normális gyerekanyaghoz méretezett jó tanár- óráiról hallatszik ki üvöltözés bizonyos osztályoknál ahogy megyek a folyosón, hogy csak nézek néha. /nem a tanár üvölt/ Kolléganőhöz hozzávágnak órán egy huszast és azt mondják táncolj k*rva? Hmmmm. Nálam még kuss van órán, de ez rengeteg energia és annak ellenére hogy ki nem hallatszik (vagy épp azért), folyamatosan foglalkozni azzal, hogy ne beszélgess a társaddal, ne játssz a telefonoddal, ne tedd fel a lábad az asztalra, stb. Bizonyos osztályoknál 45 percből minimum 20 megy el arra, hogy olyan helyzetet teremtsek amiben a maradék 25 perc átjut, átjuthat.

Rózsár Gábor (muszashi)

Lehagytad a :) jelet a kérdés végéről. ;)

Telefonnal pl azért ne játsszon, mert pl épp magyarázom, hogy mit és hogyan kéne megcsinálni, de ha oda se bagózik csak nyomja a fácsét a telcsin, akkor gőze se lesz, aztán majd megsértődik ha esetleg fúrót kap.
Az asztalra meg azért ne tosszuk fel a lábunkat, mert itt ejrópában, jelenleg a kulturált társadalmi érintkezés kereteiben nem épp elfogadott magatartás.
Sőőőőt én még a bézbólsapkát is levetetem a teremben, mivel zárt térben nem illik férfiembernek tökfödőt hordania. /bizonyos speciális eseteket kivéve/

:)

Rózsár Gábor (muszashi)

Lábfelrakás...: Ha a Horn-fokot meg a Jó reménység fokát körbevitorlázta, akkor felrakhatja a lábait. Ha csak az egyiket, akkor csak az egyik lábát. Legalábbis tengeri vitorlás körökben ha jól tudom, ez a regula.

Ismerős szokta csinálni azt, hogy óra elején mindenki kirak egy írólapot a padra, aztán ha azt látja, hogy a társaság túl nagy része mást csinál, akkor "könyv-füzet elrak, öt kérdés" - és diktálja a kérdéseket, rászánja azt a beszedéssel együtt 10 percet. Rövid, max. 2-3 szóból állnak a helyes válaszok, így a javítás sem kunszt.

Átmentek az iskoláink gyermekmegörzőbe. Reggel bemegy mindenki, délután kijönnek; ha még életben van az összes tanár és diák, az egy sikeres nap volt. A szülők nem ismerik a gyerekeiket. És nem is akarják. Nagyon súlyos társadalmi problémák vannak. És nem hogy a megoldás nem tiszta, de még az okok sem teljesen. Az minden esetre semmiképpen sem segít, hogy minden nap olyan mennyiségű (többnyire érdektelen) információ van lenyomva a torkunkon, hogy az teljesen kiöli az érdeklődést a legtöbb emberből bármi iránt is. Eközben a szülők halálra dolgozzák magukat bagóért, mire hazaérnek már nincs energiájuk törődni a gyerekkel, míg a gyerekeknek nincs alkalmuk levezetni a fölös energiáikat, frusztrációikat. Beviszik az iskolába, meg leviszik a térre. De semmi felnőttek által felügyelt formája nincs. Hiába van sportlehetőség az iskolában, ha a szülők nem íratják be a gyereket. És a legszomorúbb, hogy sokan nem is látják, sőt még csak el sem hiszik, hogy bajok vannak. Először ezt kéne megmutatni valahogy az embereknek. Nem azt, hogy melyik színész mit ebédelt.

TL;DR subscribe

--------------------------------------
Unix isn't dead. It just smells funny.

Ennél lényegesen többrétűbb a probléma, de nagyon lényeges elem, az iskolákat egyre inkább az előremenetelt gátló tényezőként kezelik egyesek.
A szülői halálra dolgozás csak az egyik oldal. Vegyük hozzá, hogy aki meg egész napokat végiglumpol, annak gyereke végképp nem fogja érteni a kötelesség, feladat fogalmakat, ezt a hozzáállást hozza is magával az iskolába, ahol az integrációs idiotizmus miatt a többiek lehetőségeit rombolja. Mindehhez tegyük még hozzá, hogy a deviancia a leggyorsabban megerősítő hatás, és így a fiatalság körében a legfontosabb jelenség.
A gyerekek jelentős része semmilyen kötöttséget nem hajlandó elviselni, főleg a környezetük életvitelének következtében, úgyhogy a rendszeres sportolás az esetükben csak kényszerrel keresztülvihető, amivel viszont pont az ellenkező hatást érhetjük el, mint amit szeretnénk. A környéken szinte minden iskolában (az elitképzést leszámítva) rendszeresen év végi botránykák vannak a testnevelés, mint tantárgy miatt, ugyanis 90%-os az átlagos pótvizsgára küldési arány. Nem a szigorú tanárok miatt. A tanulók értékelhetetlensége miatt. (Ha a tanuló az órák x%-án nem vesz részt, akkor automatikusan pótvizsga-kötelessége ébred. Tesin ehhez a felmentések is elegek. Emellett az órához bizonyos kötelező felszerelések is tartoznak, amik hiányában nem lehet elkezdenie a tanulónak az órát. Az x jelenlegi pontos értékét nem tudom, emlékeim szerint 60.) Nemrég történt, hogy a kollégám, a túlzott bukást megelőzendő, az egyik osztályban a 27 bukásra álló tanulónak jelezte, hogy ha eljönnek júniusban valamelyik napon, és futnak két kört az iskola körül, akkor átengedi őket. Nos, ketten jelentek meg a két hét alatt, Az egyik lefutotta a két kört, átment, a másik inkább alkudozni próbált.
Bajok vannak. Sok. A tanári munka presztízsétől a képzés színvonalán át az állandóan változtatott, politikai szempontoknak alárendelt rendeletekig mindenhol. Amíg ez nem változik, addig ne is várjunk javulást.
Jellemzően egyébként azok kiabálnak nagyon az "érdektelen információ" miatt, akik az oktatáshoz a legkevésbé kapcsolódnak. Nem nagyon találsz olyan információt, ami a későbbiek tekintetében érdektelen lenne. Olyat annál inkább, amit még bele kellene tenni, de sajnos a szűkös keretek közé már nem fér be.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Ja, a tehetségkutatók. Amiben az a röhej, hogy csupa tehetségtelen, fejlődésben visszamaradt balfaszt rajonganak körbe. Az a gyanúm, hogy ez a tehetségkutatósdi is le fog csengeni, mint a valóságsó-mizéria, aztán a felmerült hulladék ugyanúgy felszívódik, mint az előzőek.
Igazából itt az a probléma, hogy a magyar média mindent a kiégetésig erőltet, tol előre.
Nem lenne baj a tehetségkutató, ha nem a közízlést kiszolgálni akarnák, és nem teljesen alkalmatlan emberek válogatnának teljesen élhetetlen próbálkozók közül.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Nem csak a tehetségkutatókról van szó. Most az internettel, meg a sok tv adóval, amiből választani lehet (és sokuk rogyásig reklámmal) egyszerűen olyan mennyiségű információt kap kézhez az ember, hogy az teljesen kiöli belőle a természetes érdeklődést. Nem mész el kirándulni, mert most láttad az amazonas-t HD-ben. Nem gyűjtöd a cikkeket a kedvenc zenekarodról egy mappába, mert láttál ma már 6 interjút, meg 200 videóklippet (mindegy kivel/kitől). Nem tudod, hogy a film, amit letöltöttél egy remake, és eszedbe sem jut utánamenni az eredetinek, még ha tetszett is. Itt az eldobható kultúra kora.

--------------------------------------
Unix isn't dead. It just smells funny.

Az magában nem baj, hogy ennyi információ éri. Az a baj, hogy nem tanul meg szelektálni. Nem mellékesen pedig a túlző mennyiségű információ frusztrálja a magára hagyott embert, ennek is sok érdekes eredménye van.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

A kozoktatasnak, az ipari forradalom kornyeken alapvetoen gyerekmegorzo feladata volt (lehet rosszul emlekszem). A gyerekmunkat ugye meg kellett szuntetni, igy a kolkoket kellett rakni valahova, ahol szem elott vannak es nem az utcan kodorognak bandaba verodve.
Ezt a tarolasi idot kesobb szepen nyujtani kezdtek, hogy a gyerekbefott minel kesobb arassza el a munkaeropiacot - ami amugy is telitett (kevesebben mennek nyugdijba halnak ki, mint ami munkaero igy keletkezik) - igy minel kesobb valjanak tanulobol munkanelkulive.
Valamit kellett veluk csinalni, hat tanitsunk nekik valamit elven, szepen mindenkinek egyentol fuggetlenul ugyanazt toltak a szajaba. Kit erdekel mi erdekel.

A gyerekek erdeklodnek minden irant. Utanzassal tanulnak nagyon sok mindent - ellesik szuloktol, baratoktol, mindenkitol. Emellett meg kerdezgetnek is egy csomot, ha mar a beszed reszet sikerult elsajatitaniuk.
Mit varunk egy olyan szulo gyereketol, aki azt latja otthon, hogy apu iszik, mint a godeny es az elszart eletet siratja. Mig bamulja a konzumszemetet, ami a kepernyorol omlik. Alkalmankent elveri anyut es ...
Fel fog noni es azt fogja csinalni, amit a szuleitol tanult, meg csak le se kell ultetni a tv ele, megy magatol, mint a barany, meg is veszi a laposat hitelre, mert azt mondtak a reklamban, hogy az neki jo.
A vicc az egeszben, hogy pl a konfliktuskezelest is igy lessuk el - ha otthon anyu es apu orditva rendeztek a vitas kerdest, a ki ordit hangosabban elv alapjan, akkor valoszinuleg mi is ugynigy probalkozunk majd kesobb. Ami erre rajon, hogy ezek a mintak beegnek es hiaba fogadjuk meg, hogy nem kovetjuk el a szuleink hibajat, stresszhelyzetben a beegett minta lesz az uralkodo -> orditani fogunk, ahogy a pofankon kifer.

Van egy iskolank - zombigyar, ahol leszarjak, hogy mit akarunk, mi erdekel minket, meg csak a figyelmunket sem tudja lekotni.
Van egy gyerekunk, akinek van egy elcseszett eletkepe, melle egy rossz-rosszabb konfliktuskezelese, hatranyos
Rakjuk oket szepen ossze - sok gyerek, egy legterbe, egy fazonnal veluk szembe, akit nem erdekel mit akarnak, csak uljon kussban 6 oran keresztul es figyeljen valamire, ami meg a figyelmet sem kelti fel.
Emellett bombazzuk szet informacioval, amit soha senki nem tanitott meg neki, hogyan kell szetvalogatni, mivel az a minta, hogy kussolj es figyelj - tanulj meg mindent, amit mondanak.
Vegul hurcoljuk meg minden kudarcaert, mert nem tud beilleszkedni, vagy csak nem tud valamit elsajatitani, mert 0 keszsege van hozza.

Varjunk.

A tobbi kb ongerjeszto folyamat.
(Fuszerezzuk meg azzal, hogy ennek a gyereknek van 12 hasonlo testvere, mert ...)

Vegul csodalkozzunk, hogy miert van annyi erzelmi es ertelmi fogyatekos. (A gerinctelen hazudozo, masokat labbal tipro ki-ha-nem-en figuranal is hasonlo a minta, csak mas a szinezes.)

Ha igaz, akkor ebben a kerdesben mindenki hibas - az iskola, a szulo, a nagyszulo, a szomszed pistike, a szomszed pistike szulei, az allam, a masik allam es persze mi magunk. Persze mindenki a masikra mutogat, mert megtanultuk, hogy a legegyszerubb ugy kibujni a felosseg alol, ha szepen masra varrjuk.

A tanároknak abból van könnyebb/nehezebb dolga, mint a szülőknek, hogy ők (mi) "hozott anyagból" dolgozunk.
A szülő egész kiskorától (0 évtől) neveli a gyereket, mire tanárhoz elkerül, addig már 6-7 év eltelt.
Ha esetleg az iskola se segített rajta, akkor a középsulis tanárok már egy 14 éves "roncsot" kapnak. Aztán abból rakjunk össze valamit :)

Tegyük még hozzá, amit már rengetegen rengetegszer elmondtak:
1; A gyerek, ha nem tanulja meg kezelni az ingereket, akkor azok frusztrációt okoznak. Ennek levezetése mindig tanult minta szerint történik... Ingerszegény környezet a plazmatévé-számítógép páros is, meg a bolha-tetű-rühatka szentháromság is. Csak példaképpen.
2; A világ legökörebb ötlete volt az oktatási integráció. A közepes képességű gyerek elbizonytalanodik, hogy ő tulajdonképpen hová is tartozik, a jó és kimagasló képességű elunja magát, és ez ellen elfoglalja magát, amíg a gyenge képességűvel is meg kell értetni a témát.
3; A tanári munka presztízse valahol a hajléktalan és a munkanélküli között van. Amíg ez nem változik, nem csak a gyerekanyag fog romlani, de a tanítás színvonala is. Ideális az lenne, ha minden pedagógus állásra legalább 3-4 jelentkező lenne, így fel lehetne építeni egy korrekt oktatási rendszert. (Csak a saját ismerőseim között van kreacionista történelemtanár, homeopátiával házaló kémiatanár, reikiző tesitanár, fundamentalista keresztény magyartanár. Tessék elképzelni, mit taníthatnak ezek és hogyan.)
4; Az oktatási rendszert pár évenként megváltoztatják, időt sem hagyva a tapasztalatok megszerzésére, nem hogy azok elemzésére. Kezdve a 90-es évek végén kezdődő Nat-kerettanterv-huzavonától egészen a tankötelezettség össze-vissza variálásáig. Mindezt teljes jogbizonytalanságban.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Teljesen egyet értek veled, leszámítva a reikiző és fundamentalista (stb) tanárt. Sem a homeopátiát sem a reikit sem a szemforgatást nem tartom sokra, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ha valaki a magánéletében valami számomra marhasággal foglalkozik az még nem lehet jó tanár. PErsze lehet rossz is. "Otthon" is él valahogy és a munkahelyén is él valahogy. Mindannyian szerepeket "játszunk", szóval nem zárnám ki eleve az egyik szerepében megismerve, hogy egy másik szerepben is full idióta. -persze valószínű, de adjuk meg a lehetőséget. Tegnap befűtve kicsit meleg lett így egy szál alsógatyában voltam itthon, de hiába látta volna ezt bárki, a suliban sosem lennék alsógatyában. :)

Jövőre meglesz ez a 3-4 tanár egy állásra, miután a tanarak felét kitosszák majd. ;)

Rózsár Gábor (muszashi)

Nos, ezt azért tudom, mert behozza az órákra. Én vagyok az egyik olyan ember, akinek rengeteg dolgot el mernek mondani a tanulók, mert tudják jól, hogy nem adom ki őket. Mondjuk azért vegyük észre, hogy a felsorolt párok erősen ütik egymást, talán a legutolsó nem túlzottan.
Jövőre sem lesz meg, mert ilyen körülmények között még kevesebben mennek tanárnak. Általában a mindenféle "manager"-képzés is megelőzi, meg a kommunikáció/büfé/ruhatár/vécésnéni szakok már így is megelőzik. Azt például nézted, hogy tt-s tárgyakból hogyan emelkedik a hiány?
A mosolyt én hanyagolnám. Sajnos. Van kollégám, aki már írogatja a "hangulatjelentéseket"...
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Azzal szerintem az emberek többsége tisztában van, hogy az oktatási rendszer jelen állapotában nem tartható fenn sokáig. Nézzük csak azt, hogy pl Szegedre 5-en jelentkeztek kémia tanárnak... nc

Saját tapasztalat is van, középiskolában az osztályfőnökünk (kémia/fizika) úgy kezdte az első órán, hogy mi vagyunk az utolsó osztálya akit végigvisz és utána elmegy nyugdíjba. Ez lassan 8 éve volt és még mindig osztályfőnök... ez megint csak nc.

A tanérképzéssel is nagy a baj, mivel gyereket alig látnak az iskola alatt, aztán mikor elmennek dolgozni, kiderül hogy nem értenek a gyerekekhez, nem tudnak fegyelmezni, tiszteletet kivívni maguknak. Utána jön az, hogy van egy 25 éves "picsa" és 32 ordibáló 14 éves a teremben...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise

Kínomban röhögök, ezért jeleztem ezzel: ;)
...na ha behozza az órára az már gáz.

Tegnapi értekezleten el is hangzott, hogy aki tudja képezze át magát gyakorlati tárgyakhoz, mert csak úgy van esély hogy megtartsa jövőre az állását. Na azon is csak röhögni bírtam magamban, pedig khmm nekem pl biztosan nem lesz órám mivel az infó képzés majdnem meg is szűnik. Szóval én tuti röpülök. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Egyébként és konkrétan az infó oktatásnak most ássák a sírját, mivel a tervezett kerettanterv drámaian lecsökkenti az infóra fordítható óraszámot. ...vicces, hogy ugyanakkor ehhez milyen elsajátítandó tudást határoztak meg. 32 órában van infó, azaz 32X45 percben kéne eljutni ide:
http://hup.hu/node/118524#comment-1516933

Biztos van itt ilyen aki ezt meg tudja velük csinálni, én nem tartozom közéjük. /tudom vagon/

Elvben még lehet róla vitatkozni és javaslatokat tenni, gyakorlatban azonban a jelek arra mutatnak, hogy nem...

Rózsár Gábor (muszashi)

Vicces. Pedig minden modern munkakör alapja a számítógép ismeret és használat. Ha ez nem lesz meg, akkor néhány éven belül nemhogy felfele, de a mostaninál sokkal jobban lefele fogunk tartani a szakadékba.
Mit lehet csinálni számítógép nélkül? Driodokat, összeszerelő meg minőség ellenőrző munkásokat gyártunk? Majd pedig támogatjuk pénzzel meg adókedvezménnyel a német autógyárakat, hogy ide rakja a gyárát, és foglalkoztassa a sok droidot? Ez a jövőkép? Ebből nem fenntartható társadalom és fejlődés. Róna Péter beszélt erről egy videóban, már nem tudom hol linkelték. Amennyi pénzt a külföldi multik támogatására fordít a kormány (közvetlenül vagy közvetve), annyiból termelő, értéket előállító, magyar tulajdonú gyárakat lehetne alapítani...
--
Discover It - Have a lot of fun!

Miért nem mész el inkább rendszergazdának? Még egy minisztérium vagy kórház is nyugisabb ennél.

Voltam én ugyan itt rendszergazda is 10 évig, azt most mondtam fel nyáron. :) ( http://hup.hu/node/110287 )
Gondolkodom egyébként mindenféle váltáson, de igazából mindenhova olyan embert keresnek aki kevés dologhoz ért, de azt nagyon vagy sok dologhoz ért és azt nagyon, én meg sok dologhoz értek, de mindhez csak kicsit. :) Szóval kevésnek érzem magam... ---mondjuk közszférába asszem már nem szívesen lennék rendszergazda. ;)

...sőőt jobban belegondolva lehet, hogy inkább lazábban kéne kötődnöm az infóhoz és valami szervező, irányító meló kéne, végül is szervezésben is van vagy 10 év tapasztalatom, lásd lok. Akkor nem olyan gond, hogy nem vagyok IT expert. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Azért előbb próbálkoznék máshol is. :);)
Na majd jövőre, lásd új kerettanterv és szakmunkásképzés. Összesen heti 7 közismereti óra. (mindennel együtt) Na lesz annyi vonatpakoló tanár, hogy hajjaj! Bár már látom az értelmét, hogy az állam üzemelteti az iskolákat, mivel így 3-4 iskolánként tart majd egy infó tanárt aki jár körbe és így talán meglesz az óraszáma... Matekosból elég lesz 2 iskola/fő is :)

Rózsár Gábor (muszashi)