- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Megint OSX feelingem van... Mondom en, hogy Gnome => OSX, KDE => Windows...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gnome-t mar ideje volna normalisan osszerakni...addig meg xfce
--
FBK
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyet értek!!
---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi az az egy amit értesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üdvözöllek a különírásmém-ellenes hadosztályban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
helyesirasnak hijjak...es elvarhato egy felnottol es gyerektol is
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félre ne érts, engem is az őrületbe kerget, hogy minden összetett szót különírnak manapság az emberek. Meg főleg az "ugyan olyan" meg "ugyan az", brrr.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a szál nem helye sírásnak…
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez megvolt már? :) http://windows.kde.org/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez? http://community.kde.org/Mac :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Mac túl mainstream, tudok jobbat ;) http://techbase.kde.org/Projects/KDE_on_Solaris
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF: valami OSX-guru kérem hasonlítsa össze ezt a megoldást az OSX-ben megtalálhatóval (Finder…?). Ha vannak jó leírások/linkek, az is elég. :-)
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami ehhez hasonló OSX-ben, az a Help menüben szereplő Search menüpont, ami az alkalmazás menüiben is keres. De azért szerintem nem ugyanaz a kettő.
OSX guru nem vagyok, úgyhogy lehet, hogy van még más is, ami hasonlóbb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
véletlen..nemide
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De azért szerintem nem ugyanaz a kettő."
nem hát. ez egy olyan valami, aminek nincs osx-es megfelelője, nem is értem a hasonlítgatást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Spotlight, Quicksilver, 1000 eves mindketto
Valoszinuleg a quicksilver sokkal tobbet tud, mint ez
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Spotlight neked keres az alkalmazások menüiben? Mert nekem nem, de lehet, hogy csak nem állítottam be valamit....
Szerk: quicksilver meg szerintem nem része az OSX-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Help - Search
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ezt írtam fent. Vagy nem értem mit akarsz mondani....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is, fentebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a spotlight nem, de a quicksilver igen.
mindegy, vicc amit muvelnek, tiszta os x lopas az egesz.
a kreativ lopassal nincs bajom, de h az ui 100%-at csorjak, az mar eleg tre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem értem, hogy miért pont azt a fost másolják. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"tiszta os x lopas az egesz"
nem lopják, csak lemásolnak bizonyos jól működő funkciókat. mi ezzel a baj? egyébként meg nem tegnap kezdték, réges régen ezt csinálják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem baj, csak bena
amikor mar a system preferences is tok ugyanugy nez ki a ket rendszeren, az azert eleg tre
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, szerintem is fel kéne a kereket még párszor "találni" :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az "ui" nem lényeeges annyira, és sztem más,m int a QS . A Funkció ugyanaz állítólag... Nos, az ablakkeret is le lett valahonnan másolva, azért is szólhatnál.. Mi az, hogy van?!?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztos csak nekem rossz a szemem.
par random pelda:
ubuntu software center - app store
shotwell - iphoto
banshee - itunes
menubar, dock, menuk, ikonok, stb...
es csak a telepito alatti ontomjenezest kattintottam vegig.
lehet szidni az applet, mert gyoker, sunyi, stb...
De az utobbi 5 evben mindenki belole el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezek közül a ubuntu software centere(SC) +menu,dock.. csak cannonical termék:) A többi fejlesztésért nem ők a felelősek.
A SC meg hát hogy is mondjam... nem biztos, hogy koppintás. Volt a csomagkezelő rendszer (apt), ahhoz kellett egy gui (Synaptic. ez is apple koppintás?). Túl expert volt.. szépítették, csomagok szűrésével áldották meg, hogy ne látszódjanak a lib-ek. Ez a nagy koppintás?:) Vagy nem értem. A működése, kinézete, mi? Kinézete lehet hasonló, az nem is mindig gond, ha 3 különböző oprendszer hasonló külsővel jön, mert kapásból barátságosabb egy migrálónak.
Nem azt mondom, hogy a fejlesztőknek nem csorgott a nyála az app store után, mert ezt nem tudom.
Csak annyit mondtam, hogy a SC egy valós igényeket bizonyos mértékig kielégítő alkalmazás, amit nem az apple szült, hanem a piac:P Az hogy az apple volt a "feltalálója" az más kérdés. De az apple akkor meg a Windows "Programok hozzáadása és eltávolítása" "csomagkezelőt" koppintotta (már ha az előbb volt, nem néztem utána).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert az app store nem egy csomagkezelo.
ahogy a software center sem, ratings/reviews, stb...
meg a csillagok is ugyanolyan narancssargak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát már az értékelés funkciót is az Apple találta fel?:)
A Csillagok, meg csillagok...:P
A jövő felé haladva azért érdemes belátni, hogy a felhasználói visszajelzések, adatok elég sokat érnek egy szoftverben/vállalatnak.. a Google sem fizet azért, mert megjegyzi a felhasználói tevékenységeket..
Ezek közül egy sem Apple vívmány, az viszont lehet, hogy ők vezették be először ezeket "csomagkezelő" rendszerben.
Nem mondom, hogy igazad van, mert szerintem nincs. Teljes mértékben meg biztos, hogy nincs. De többet nem tudok ide hozzáfűzni már, csak annyit, hogy ezt a programot az igények generálták;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet h nincs igazam, de nekem akkor is gyanus :)
foleg mert itt van elottem os x alatt egy ubuntu.
valahogy mindennek megvan a parja, ami pont ugy is nez ki es azt is tudja...
na nezd mar milyen menubarjuk van, stb..., stb..., stb...
mondjak azt h az os x-bol vesznek at par dolgot (az egeszet) es kesz, az legalabb tiszta, de ne probaljak mar meg sajatkent eladni.
persze az apple is nyult/megvett dolgokat, de nekik az a rohadt nagy mazlijuk h ott volt a nextstep, ami aztan nem
hiszem hogy nyult volna barhonnan is, olyan fenyevekkel elozott meg mindent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legyen!:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy nem er, hehe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De az utobbi 5 evben mindenki belole el.
Na ne már.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felteszem humor volt, mindenesetre szeretnem hinni... :)
-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de mar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ubuntu software center - app store"
Dehogy, a szemed jo, csak a lenyulas iranyat keverted ossze. :)
--
"You're NOT paranoid, we really are out to get you!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az app store 2008-ban indult, a software center mikor ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"App store" (alkalmazás tároló) már az első Debianban is volt, aminek 1996-ban jött ki az első verziója.
Igaz nem lehetett értékelni, illetve vásárolni.
Ez utóbbiak viszont benne vannak pl. a Steam-ben is, ami 2003-as.
Szerintem most már le lehetne erről szállni, hogy mindent az Apple-től lopnak. Ez inkább fordítva van, csak nekik jobb a design és marketing csapatuk, no meg a jogi osztályuk :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha, akkor veszek mondjuk egy libsdl1.2debian-alsa-t.
mondjuk h nektek is igazatok legyen, az apple megcsinalta az app store-t, nyilvan nem csak sajat otletbol, biztos nyult is, de osszerakta
az egeszet.
Viszont masok meg ezt masoljak ordenare modon, ahogy egy csomo mast is.
iderancigalhatnam az ios-t is, meg az androidot.
nem az apple-t vedem, nyilvan nincsenek illuzioim, de akkor is, az utobbi evek nagy otletei foleg az appletol jottek,
es most ebbol el a piac jo resze.
ebbol csak azt akartam kihozni, h loholnak az apple utan es alig vannak sajat otletek, ez pedig gaz.
utalom a microsoftot, bottal nem piszkalnam, de pl az uj win phone legalabb kulonbozik a tobbitol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"utalom a microsoftot, bottal nem piszkalnam, de pl az uj win phone legalabb kulonbozik a tobbitol."
Igen, mert ott nincsen App Store-hoz hasonlító Marketplace. Abban viszont hasonlított az Apple termékéhez, hogy sokáig nem volt copy&paste :))
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az utobbi evek nagy otletei foleg az appletol jottek"
Sorolj mar fel parat eme hatalmas otletek kozul.
--
"You're NOT paranoid, we really are out to get you!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor kijelenthetjuk, hogy az ubuntu es os x totalis hasonlosaga csak vmi borzaszto veletlen muve ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Annak a műve, hogy valaki kitalálta ezt meg azt (szinte soha nem az Apple), valaki kitaposta az ösvényt, beleverte a fejekbe, piaci igényt és nagy bizniszt csinált belőle (az Apple-nek ilyenekben nagy szerepe van), a többiek meg nem csinálnak teljesen különböző dolgot, lehetőleg a megszokottat szállítják és én pl. többnyire örülök is neki, mert úgyis azt állítanám be, amit már korábban megszoktam, csak mérgelődnék, hogy az állítgatás elviszi az időmet. Olyan ez, mint amikor sokan hisztizek, hogy a megszokott alapértelmezett jobboldali minimalizálás-maximalizálás-bezárás gombokat az ablak fejlécéből jobbra tették és megváltoztatták a sorrendet Ubuntun. Erre mondjuk nem feltétlenül volt szükség, de szerintem a munka során kényelmesebb, ha a bal sarokban vannak a gombok, főleg, hogy most a Unity launchere is balra van és nagy utat kéne bejárni a kurzornak, ha minden sarokba tologatnom kéne állandóan. Emlékeim szerint először az is felmerült, hogy a gombelrendezés más lesz, hogy ne hasonlítson az OS X sorrendjére. Na most őszintén... Aki Windows után használja, agyérgörcsöt kap, hogy baloldalt vannak a gombok. Aki OS X után, az nem, de ha máshogy lennének a gombok, akkor ők is fújolnának. Mondjuk így is fújolnak, mert így meg minden beállításra azt mondják, hogy Szent Steve egyházának földi képviselőjétől, az Apple-től lopták. Eleve a lopás szóval lehúzni másokat kétséges a szoftveriparban. Ha a duplaklikk, a gombelrendezés, a fülek, vagy épp a grafikus felület, az egér és a számítógépes hálózat lenne levédetve, akkor mi most nem írogatnánk itt és az Apple sem lenne sehol, hiszen ő is rengeteg dolgot, ötletet másol (és nem lop) és adja el saját termékként, világhírt hozva az adott megoldásnak – és ezzel nem veszítünk, azt hiszem, csak nyerünk. A tabletek sem véletlenül nem gömb alakúak vagy háromszög alapúak pengeéles széllel, citromsárga-lila festéssel. Ennek nyilván ergonómiai okai vannak nagyrészt, nem pedig az, mint az Adidas cipőnek látszó kínai hamisítványnak Adiads felirattal.
Hogy mi a véletlen műve, arról kvantumfizikán mesélnek sokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertem.
a logikad alapjan minden guinak egyformanak kene lennie, csak valahogy az os x erte el eloszor a celt ?
masodiknak pedig a ubuntu ?
persze mindent meg lehet magyarazni, de nezd mar meg a 3 evvel ezelotti tablagepeket, hat nem hasonlitottak
az ipadre, de azota erdekes modon mind ugyanugy nez ki.
mondhatod h termeszetes fejlodes, meg ergonomia, csak eppen nem igaz.
meg lehet nezni a samsung usb csatolojat, jee, tok olyan mint az apple csatoloja, de teljesen am, es ez szanalmas.
magarol a tabletrol nem is beszelve, de ha mar ilyen kis reszleteket is utanoznak...
az apple erdemeit/befolyasat meg csokkentheted, ezt szerencsere nem mi dontjuk el, a tenyek attol meg tenyek maradnak.
nem vagyok apple evangelista, de a sok szar kozul meg mindig a legkevesbe szar es felek
attol h jobs halala utan vmi idiota iranyt vesznek a dolgok.
egyebkent ha tehetnem, beost hasznalnek, az legalabb minden izeben eredeti volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kéne teljesen egyformának lennie (de mondjuk ha az IE 7-ben sem vezették volna be a füleket, az durva lett volna), az OS X pedig nem érte el a célt, az biztos. (Engem például kiráz a hideg, ha elé kerülök, pedig használtam OS 9-et annak idején, régóta használok dokkot, meg egy csomó elemet, ami ott is megtalálható.) Egyértelmű, hogy egy összecsapott tablet nem rúghat labdába az ergonomikusan kialakított versenytárssal szemben pl. Kénytelenek a többiek is fevenni a versenyt, ha pénzt akarnak. Az Ubuntut meg egyszer azért szólják meg, mert valami újat csinál és egy csomó mindenkinek rögtön nem tetszik (mint a Vista az XP után, Gnome 3 a Gnome Shellel és Unity a Gnome 2 után, KDE 4 a KDE 3 után – bár ez más téma), egyszer meg azért, mert olyat, ami másnál is van, bevált és működik. Lehet választani, de szerintem többen vannak, akik az új, máshol nem használt dolgok miatt fújolnak.
Erről a Samsungos USB csatolóról meg már írtam valahol, most nem keresem vissza.
Szerintem inkább legyen valami megszokott, kényelmes, kézre álló, szóval hatékony, mint minden áron eredeti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo,
milyen ujitasokat hozott a unity, ami nincs az os x-ben mar evek ota ?
egyebkent, ha kiraz a hideg az os x-tol, akkor megertelek, en sem tudnek elfogulatlanul vitatkozni egy windows-rol.
csak h ne tunjek nagyon apple buzinak: az os x nekem hasznalhatatlan quicksilver nelkul, a spaces keson kerult bele,
csomoszor kellett 3rd party cuccokat hasznalnom, vannak ronda, bucsus elemek benne, stb...
De itt erzem eloszor h nem kell szethekkelnem a guit, csak egy kicsit...
azert hiteltelen nekem ez a hud, mivel evek ota igy hasznalom az os x-et, ok pedig uj otletkent talaljak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg még nem hallottál róla: több bíróság is úgy döntött, hogy Samsung tabletek nem másolatai az iPad-nek. :D
(vagy legalábbis nem jobban, mint ahogy az iPad másolata a CrunchPad/JooJoo-nak)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat pedig hallottam rola, ennek ellenere nekem egyertelmu masolatai, foleg h volt a kezemben, es lattam az usb kabelt is.
ha azt valaki megmagyarazza...
rogton az volt a velemenyem h ipad klon.
az meg h egy birosag hogy dont, az attol meg nem biztos h ugy is van.
az meg h az ipad mennyire crunchpad, nem tudom, az ios/iphone/touch mar reg adott volt a crunchpad megjelenesekor.
a playbookkal pl semmi bajom, az legalabb qnx, meg egy kicsit mashogy is mukodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az ios/iphone/touch mar reg adott volt a crunchpad megjelenesekor"
Hát hogyne, csak itt az iPad-ról volt szó.
http://nikcub.appspot.com/posts/crunchpad-proof-obviousness-in-ipad-des…
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jo erre meg azt mondhatnam h az meg egy nagy touch....
ha nem lett volna elotte iphone/touch, meg igazat is adnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondhatnád, én meg mosolyognék rajta. Ilyen indoklással még az Apple sem mert előállni a bíróságon.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezert irtam h mondhatnam, szerintem egyikonk sem tud eleget h ezt megiteljuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most olvastam el vegig...
azert vicc ez a cikk, jon a prior arttal, meg termeszetes evolucio, de nem emliti az touchot/iphonet
erdekes h mennyire mas is lenne az a termeszetes evolucio, ha nem lenne iphone.
a ipad meg egy nagy touch, az eleje a macbook pro/imac, hatulja az unibody design, a tobbi meg touch felnagyitva.
mirol is beszelunk ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy te miről beszélsz. Én arról, hogy a világ egyetlen szegletében sem keverik a smartphone és a tablet kategóriát. Sem bírósági tárgyalásokon, sem elemzésekeben, sem felhasználási területeken. Értem én, hogy szerinted a tablet == nagyító alatt nézett iPhone
(1, 2), de azért ez nem így van.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehat a logikad menten, ha csinalok egy orias touchot, ami minden parametereben touch, csak nagyobb, akkor mar nem vagyok tamadhato ?
erdekes...
a touch pedig nem smartphone.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez az. A hágai bíróság szerint a Galaxy Tab nem "minden paraméterében" iPad, tehát nem másolat. Ha ugyanolyat csinálsz, akkor feltehetően a bíróság is el fog marasztalni. BTW: nem az én logikámmal kell neked vitatkozni, hanem egy bírósági döntéssel.
Azon rugózol, hogy ki mit lopott az Apple-től (attól pedig kegyesen eltekintesz, hogy az Apple mit lopott máshonnan). Az Apple - és ebben biztos vagyok - lesz az első, ami pert indít, ha valahol másolatot talál. Ennél kevesebbért is perelt már. Szóval, majd szólj, ha a Canonical ellen pert nyert azzal, hogy az Ubuntu-ban másolat az XY funkció.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tekintek el kegyesen, mar vagy 3x leirtam h az Apple is lopott.
azon rugozom hogy egy tobb eves funkciot talalnak sajatkent.
"We can do much better!" stb..., stb...
az ubuntu meg valoszinuleg nem szurja az apple szemet, nem hiszem h tomegesen valtananak os x-rol ubuntura.
nem igazan penzugyi kieses
Neked is elmondom: rakd a ket system preferencest egymas melle, ha ez nem gaz, akkor nem szoltam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az ubuntu meg valoszinuleg nem szurja az apple szemet, nem hiszem h tomegesen valtananak os x-rol ubuntura.
nem igazan penzugyi kieses"
Értem. Akkor már csak az a rejtély, hogy Canonical töredékének számító Psystar kétfős "garázscég" ellen miért indított pert. Azt sem gondolta senki, hogy a Psystar által összerakott PC-kre tömegesen váltanak majd az Apple felhasználók, nem lett volna pénzügyi kiesés. Aztán mégis nekiment a teljes jogi gépezetével.
"Neked is elmondom: rakd a ket system preferencest egymas melle, ha ez nem gaz, akkor nem szoltam"
Dehogy rakom. Szívesen elpolemizálok veled itt a "ki kiről mit másolt" témában, de hogy ez engem ennyire nem érdekel, az biztos. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolom azert, mert hackintosht arultak.
kicsit nem ugyanaz.
ok, annyira engem sem erdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az okozott kár nagyságát tekintve (és te erről beszéltél) a Psystar elhanyagolhatóbb szereplő mint a Canonical. A Canonical-nak több OEM partnere van/lesz, illetve több millió Linux felhasználója van. A Psystar-nak meg szerény becslésem szerint sem volt soha több vásárolója 1000-nél.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt nyilvan hivatalbol uldozniuk kellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az app store 2008-ban indult, a software center mikor"
Azt nem tudom, de pl. dselect mar '96-ban is volt.
Szerk: ja, irtak mar.
--
"You're NOT paranoid, we really are out to get you!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem csomagkezelesrol beszelek, hanem alkalmazas boltrol.
pl irix ala inst meg mar 96 elott is volt, nem egy kategoria.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nem csomagkezelesrol beszelek, hanem alkalmazas boltrol"
Az alkalmazasbolt a csomagkezelo minimalis kibovitese trivialitasokkal. A szohasznalatodban: "LOPAS!!11"
"pl irix ala inst meg mar 96 elott is volt"
Nem allitottam, hogy a dselect volt az elso.
--
"You're NOT paranoid, we really are out to get you!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze...
ilyenkor meg mar trivialis, mikor megcsinalta valaki.
visszamenoleg mindenki okos, meg termeszetes fejlodes, ja.
de erdekes modon csak attol a pillanattol kezdve h bevezette valaki.
azert rakj egymas melle egy dselectet meg egy app storet
aztan az app storet meg a software centert
amugy nem azt mondtam h az apple nem lopott reszegysegeket/otleteket, de amikor a vegeredmenyt masoljak egy az egyben,
azt azert mar gaznak erzem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ilyenkor meg mar trivialis, mikor megcsinalta valaki."
Mindig is trivialis volt, csak annyit kellett vegiggondolni, hogy mit kell atreszelni rajta, hogy mukodjon fizetos sw-ekkel is. Mersekelten intelligens embereknek ez brutto 5 perc.
--
"You're NOT paranoid, we really are out to get you!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
quicksilver nem az OSX része, tudtommal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még jó, hogy az apple az életben nem lopott semmit, ugye? :D amikor ők csinálják, akkor vagy innováció, vagy pedig "ami jó azt át lehet venni" (bármi áron, ugye?)
--
xterm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy mondhatsz olyat, hogy lop?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is tre, nyilvan.
Ahogy az is, h Shuttleworth blogjaban "We can do much better!" felkialtassal egy 1984-es
desktoppal hasonlitjak ossze, ugy h az os x-ben benne van regota.
Ott a spotlight keresesnek, launchernek, az emlitett help alatti search pedig a menukhoz.
Igaz h a quicksilver kulsos fejlesztes, de szinten tudja jopar eve, plusz meg 50x ennyit.
De azert csak talaljak sajat otletkent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát én a HUD-ról nem erre asszociáltam...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 - Head-Up Display, nem?
Egyébként jó funkció, biztos, bár megintcsak egy workaround a jelenlegi UI-khoz. x-edik UI elképzelés, egy olyan rendszerre, ahol még mindig alapvető hiányosságok vannak. De hajrá...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az, azt hittem szélvédőre kivetítős izé vagy akármi, nem ilyen "mindent egy Finder-ben lehet elérni" cucc, ez mitől HUD?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem első ránézésre bejön. Kicsit gnome-do like.
--
laco
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is a gnome-do jutott eszembe erről. Ami sajnos nem tud a programok menüiben keresni, csak ha külön írtak rá plugint. :( Bár úgy látom valaki már felvetette ezt az ötletet, csak még nem foglalkoztak vele: https://blueprints.launchpad.net/do/+spec/active-application
-=ElveteMedve=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg egész jó ötletnek tűnik. Ha az OS nagyszámú "funkció" között (értem ez alatt a telepített alkalmazásokat és gyakran látogatott könyvtárakat) működik a szöveges keresés, akkor egy-egy program funkció között is működhet. Remélem azért lesz lehetőség kikapcsolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"yes, it will be optional. Tap ALT if you want it, otherwise, nothing’s changed." by MS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
emellett megmarad az eddigi globalmenu is, ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes és haszontalan (szerintem)
Az userek képtelenek 1-1 program nevét megjegyezni, nem, hogy a programokban található trillió parancsot fejből írogassák majd... Ez az egész feature visszafordítja a frontendek fejlődését a konzol felé.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Mit használok? Na, na, na? Hát blackPanther OS v11.1-et * www.blackpanther.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Főleg, hogy ahol van értelme a keresésnek (browser history/bookmarks, media library) ott maga az alkalmazás is biztosítja ennek lehetőségét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem sokkal jobban tetszik, mint a 8 db lenyíló menü egyenként 32 menüponttal. Már ma is annyi feature van egyes programokban, hogy azt szemmel kikeresni meg kikattintgatni kényelmetlen.
Nekem az első lépésnek tűnik a természetes nyelvi kommunikáció felé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
sly @ w3m.h
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nekem sokkal jobban tetszik, mint a 8 db lenyíló menü egyenként 32 menüponttal."
Attól, hogy egy ui-t rosszul terveznek meg, még nem biztos, hogy egy külső alkalmazással kellene workaroundolni a problémát. Inkább rugdosni kellene a fejlesztőket, hogy találjanak ki valami jobbat, mint ahogy mondjuk a microsoft tette az office-szal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hogy találjanak ki valami jobbat, mint ahogy mondjuk a microsoft tette az office-szal."
Elnézést, de itt felnyerítettem. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Sokat dolgozhattak rajta, csak minek....
(Egy netbook-on próbáld meg használni.)
---
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
no és mit szoktak mindig mondani, mire való a netbook?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
irc-re, én legalábbis mindig ezt mondom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ismerek olyat aki minden code és design munkáját netbook-on végzi..
Az meg hogy a diák miért is ne írjon házi dolgozatot miközben a volánon zötyög haza végképp ne próbáld meg megmagyarázni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A netbook nem elsődleges számítógépnek lett kitalálva, ugyanúgy mint a tablet sem. Sőt talán annak idején még a laptop sem, de ezt nem tudom.
Ezt sok helyen leírják, aki nem törődik vele, az ne törődjön azzal se, ha szív:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, szerintem az office szalagja jó lett. Tehették volna balra, horizontálisan nagyobb a hely, de szövegszerkesztés szempontjából előnyösebb. Már ha úgy szerkeszt az ember szöveget, ahogy azt tanítják a jobb helyeken. (munkafázisok: pl nem begépelés közben formázgatunk).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobbkezesként szerintem lehetne jobbra inkább :-)
Egyébként tényleg. Az ember általában balról jobbra olvas, és szinténcsak általában a jobb kezében vannak az eszközök. Tehát az ezsköztár logikusabb helyen van jobb oldalon, míg balra mindig megakaszthatja az olvasást.
Inkscape-ben is jobbra dokkolnak a panelek, mostanában LibreOffice-ban is jobbra pakoltam az eszköztárat. Blenderben is kényelmesek by default jobb oldalon a beállítópanelek (2.[56]\d)
Engem különösen nagy információsűrűségű tartalom (szöveg, táblázat) fogyasztásánál zavar, ha a bal oldali margónál képek vannak, főleg, ha nincsenek szinkronban a sortávval. Finnyás vagyok, tudom… :-)
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 bár én balkezes vagyok. Kényelmesebbnek tűnik valamiért jobb oldalon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a bal kezedben tartod az egeret, így a tested fele könnyebben húzod (=> jobbra), mint kifele tolni.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Balkezesként csak írok és rajzolok bal kézzel, valamiért az egeret jobbal használom, így szoktam meg (evésnél is jobbkezesként eszem). Igaz, hogy ballal is kényelmes (észre sem veszem, ha ott van valahol) de a sajátom jobb oldalt van, notebookon (ami nálam elsődleges gép) pedig tacsipad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gonosz dolog a matematika meg a biológia, de attól még az ember nem így működik. Az egeret mindig könnyebb felfele tolni, mint lefele húzni és könnyebb balra mozdítani, mint jobbra. A képernyő legkönnyebben elérhető pontja a bal felső és a legnehezebben a jobb alsó. Van erre képlet, de most fejből meg nem mondom, hogy mi a neve.
(Volt is szó erről a Vista vagy Win7 tervezésekor egy blogban, hogyha most kezdenék el tervezni a tálcát, akkor a képernyő tetejére raknák.)
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a touchpad teszi, hogy nálam fordítva van: mivel a hüvelykujjammal egerészek, azt pont a jobb oldalra tudom kényelmesen elhúzni. Könnyen lehet, hogy ha taszigálnám simogatás helyett rágcsálóm, akkor eszembe se jutott volna jobbrapakolni. Még egy érv amellett, hogy ezek inkább átállíthatóak legyenek.
Persze az is érdekes lenne, ha automatikusan is attól függene az interfész, hogy ki milyen mutatóeszközt használ épp. Esetleg mindkettőt egyszerre…
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Persze az is érdekes lenne, ha automatikusan is attól függene az interfész, hogy ki milyen mutatóeszközt használ épp. Esetleg mindkettőt egyszerre…"
Elképzelem ahogy berakná felülre, és balra is, ha van touchpadod, és egered is. Sőt, ha mégegy egeret bedugsz, akkor kettőt is kirak fentre
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonló dolgot lehet művelni úgy, hogy ne legyen zavaró, a Facebook felülete például képernyőfelbontástól függően más és más.
Egyébként a Windowstól el tudnám képzelni ha az automatizmust nem is, de egy párbeszédablakot igen:
„A rendszer új mutatóeszközt észlelt. Kíván váltani az interfészprofilok között?”
És akkor lennének előre definiált beállítások, mint pl. egér, touchpad, touchscreen, advanced. Esetleg minden presetnél külön lenne jobb és balkezes, és ezek attól függően is változhatnának, hogy jobbra vagy balra írják a szöveget az adott területi beállításnál.
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne is mondd, az Office-ban semmit nem találok meg. Ha az egyiket megtanulod, a következőnél tanulhatsz mindent újra. Ha tudom, hogy táblázatot akarok beszúrni, miért kelljen még tudnom külön azt is, hogy hol van ez a menüpont? Miért nem elég, ha beírom hogy "tabl", és kiválasztom a feldobott 3-4 lehetőség közül?
De még ha a világ ideális is lenne, és bárkit is érdekelne a véleményem, a fejlesztők kinek tegyenek kedvére a menü elrendezéssel? Annak, aki az A programhoz van hozzászokva, vagy a B program kedvelőjének? Stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az még hagyján, hogy mi hol van, mert az értelmes ember megtalálja. De az, hogy az állítólag gondos körültekintéssel megkonstruált, nagy mintán tesztelt ribbon esetén _senkinek sem tűnt fel_ hogy a képernyők az elmúlt években magasságukban mennek össze, erre odabasztak egy retek vastag valamit a képernyő tetejére, az több mint fail.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az még hagyján, hogy mi hol van, mert az értelmes ember megtalálja."
Én rendszeresen nem találok semmit, mert ritkán használom. :)
De azt tudom, hogy mit keresek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éppenséggel feltűnt nekik, aztán arra jutottak, hogy egyrészt kényelmetlenebb, másrészt az oldalt lévő cuccokra az emberek nem menüként gondoltak (igen, vizsgálták, részletekért ld. a MIX08-as videót a ribbonról, tanulságos).
Harmadrészt, összességében még mindig kevesebb helyet foglal, mint egy tipikus office, ahogy használták.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Majd átadom Marika néninek, hogy "Marika néni, ez nem azért van, hogy magát bosszantsa, hanem azért mert ez így kényelmes. Vizsgálták, tessék megnézni a MIX08-as videót a ribbonról! ÉS MOST MÁR POFA BE, VISSZA A BILLENTYŰZETHEZ, ÉS NEKIÁLLNI GÉPELNI! VILÁGOS?!?!?"
Ugyanis engem nem zavar, mert nem használok MS Office-t. Itt a felhasználóink aggodalmát tolmácsoltam.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én sem találok benne semmit, sosem :) Iskolai infó vizsgán oda is írtam a word-ös feladatom végére, hogy ebben a szarban láthatatlanná vált a tabulátor formázása menüpont :D meg tényleg, engem is zavar a képernyő tetején a vastag cucc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondjuk tényleg jól elrejtették. A bekezdés párbeszédablak bal alsó sarkában van egy olyan gomb, hogy Tabulátorok. Vagy duplán kattintasz a vonalzóra. (Bevallom, ez utóbbira én is csak most jöttem rá.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nem lennek ra buszke, hogy egy office2007+-ban nem talalok valamit :)
Tabulatorkezelest meg konkretan a Word 6.0 (Win3.1-es!) biztosan el lehet erni ugyanugy: duplaclick a vonalzon.
Regebbi Worddel nincs tapasztalatom.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyebkent igen, Mancikanak kuss, pofa be es vissza dolgozni, ket mukorom festegetes kozott megtanulhatja hasznalni is a munkaeszkozet.
A kepernyomeret meg kulonosen vicces, mert kisebb nem lett fuggolegesen (ld. 1280x1024=>1680x1050 v fullhd, notin meg 1024x768 => 1280x800), ellenben a ribbon kisebb, mint az Office 3 eszkoztarral. (Alapbol 3 van, felso ketto osszehuzva egy sorba, de a felhasznalok 90%-a elso lepeskent athuzza kettobe, igy meg egy valag kihasznalatlan hely is van jobb oldalt.) De mint mondtam, tipikus mancika kirakott 6-8 eszkoztarat is.
Ha meg ennyire ertenek az UI designhez, csinaljanak jobbat es nyomjak le az MS-t.
Ui.: az megvan, h a ribbon az eszkoztarral ellentetben osszecsukhato egyszeruen? :)
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem kell magyarázkodnod, mert nem érdekel, hogy kisebb, nagyobb, becsukható, teleszkópos, rugós vagy akármi. Azok szidják, akiknek készült. Titkárnők. Őket kell meggyőzni, hogy ez nekik így jó.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a titkárnők is azért, mert nem igazán értenek hozzá, nem akarnak érteni hozzá, és megszokták már a régit. De emiatt nem igazán hibáztathatjuk őket. Nem igazán tanulták, és nem értenek hozzá. Sokan nem tudják mi az a stílus, helyette a klasszikus formázásokat használják szóközzel igazítanak középre, soha életükben nem használtak sortörést (csak paragrafustörést), enterekkel törnek oldalt, ilyesmi. Őket zavarja az, hogy az új, egyébként munkamenet szempontjából ésszerűbb struktúra némi tanulást, hozzáállásváltást igényel. Az is zavarná őket, ha meg próbálnád megmagyarázni, hogy enter helyett shift-entert használjon, vagy középre-vastag-nagyobb-betű helyett címsor1-et, és formázza be a dokumentumnak megfelelően, mert őket az érdekli, hogy legyen már túl a feladaton, aztán mehessen haza.
Tisztelet a kivételnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindkettőtöknek igaza van szerintem... egyáltalán nem mond ellent egyiktek sem a másiknak. sőt, a tervezők se gondoltak arra, hogy a titkárnők pedig ilyenek... mert ilyenek, sajna. ez miért maradt ki a nagggyon tuti terverzők gondolatai közűl? :)
--
xterm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben igazat adok, teljesen jogos, hogy bal oldalon kellene lennie. Vagy legalább áthelyezhetőnek. Viszont maga az elgondolás, a csoportosítás, a munkafázisokra osztás (nem csak szerintem) jó ötlet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"_senkinek sem tűnt fel_ hogy a képernyők az elmúlt években magasságukban mennek össze, erre odabasztak egy retek vastag valamit a képernyő tetejére"
Lehet azert, mert ok tudjak hogy van ctrl+F1. :)
--
cythoon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ne is mondd, az Office-ban semmit nem találok meg."
Egyszer kell pár órán keresztül huzamosabban használni, utána már tudni fogod.
"Ha az egyiket megtanulod, a következőnél tanulhatsz mindent újra."
Az office 2007-tel jött be az új ui, a 2010-ben nem sokat változott. A 2007 előtti verziókban is biztosan voltak kisebb változtatások a verziók között, de ott is alapvetően mindig ugyanarra kellett keresni a funkciókat.
"Ha tudom, hogy táblázatot akarok beszúrni, miért kelljen még tudnom külön azt is, hogy hol van ez a menüpont?"
Én a Beszúrás fülön próbálkoznék, és jéé, ott a 3. gomb. 2 kattintás, vagy ha nem akarsz egerezni, akkor hosszan lenyomod az alt-ot, majd E, majd É (magyar billentyűzet-kiosztással). Hidd el, ezeket az információkat nem tudom fejből, csak fogtam a Word-öt és megnéztem.
"Miért nem elég, ha beírom hogy "tabl", és kiválasztom a feldobott 3-4 lehetőség közül?"
Egyszer-egyszer belefér, de ha egy programban gyanúsan sokszor lenne erre szükség, akkor ott már egyértelműen hibásan megtervezett ui-val van dolgod, és ha gyakran kell az alkalmazást használni, érdemes elkezdeni rugdosni a fejlesztőket. Nem azt mondom, hogy ez a program eredendően rossz, hanem azt, hogy a valódi problémát nem oldja meg. Egy ideális világban pedig egyszerűen nem lenne rá szükség. A baj csak az, hogy ha elkészül ez az alkalmazás, lehet, hogy sok fejlesztő emiatt nem akar majd komolyabban foglalkozni ui tervezéssel, mert majd úgy gondolják, hogy ott a HUD, ha valami nem tetszik.
"De még ha a világ ideális is lenne, és bárkit is érdekelne a véleményem, a fejlesztők kinek tegyenek kedvére a menü elrendezéssel? Annak, aki az A programhoz van hozzászokva, vagy a B program kedvelőjének? Stb."
Itt nem egészen értem, mire gondolsz. Igazság szerint teljesen mindegy, csak konzisztens legyen. Meg az se árt, ha testreszabható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"lenyomod az alt-ot, majd E, majd É"
Bocs, de ez megalol. alt, E, É, mint táblázat beszúrás. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod egyáltalán, mit csinál az alt? Saját szavaimmal: ideiglenes gyorsbillentyűt rendel az épp látható ribbon felület gombjaihoz. Azaz az E-t hozzárendeli a Beszúrás fülhöz, amit ha megnyomsz, utána a Beszúrás fülön rendel hozzá gyorsbillentyűket annak gombjaihoz. Így pl. ha átrendezed a gombokat, akkor előfordulhat, hogy más gomb lesz hozzárendelve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az alt-on csodálkoztam. E, mint beszúrás. Egyértelmű. É, mint táblázat.
Akinek nincs mit megjegyezni, annak ez biztos jó móka. Én inkább beírom hogy "tabl", mindig, minden alkalmazás minden verziójában. Ha elég okos a hud, x-edjére már a t is elég lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.microsofthardwareblog.com/how-to-keyboard-shortcuts-using-al…
Nem kell megjegyezni, látod. Még egyszer mondom: én se tudom fejből, amikor csinálod, az arcodba tolja az opciókat (ebben egy picit hasonlít a hud-ra).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vágó vagyok egy TV-nél :D az egyik új gyakornokcsajszink behozott a laptopján egy Sony Vegas-t, mert az iskolában azt adták neki és azon vágta a beadandó kisfilmjét is és nem nagyon tudta még, hogy mit hogy kell csinálni a programban :D Öten ültünk a felette és öten próbáltuk kitalálni hogy hogy működik :D annyi egyszerű a program, hogy az már nehéz :D a vágási pont hozzáadása 'S'.... 'S', mint Cut :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől akkor nem lényegesen egyszerűbb az, hogy ALT + elkezded pötyögni h "táblá...", és ott van? Egyébként én is percekig keresek néha funkciókat a megafluid ribbonon.
Ha ez lopás, akkor legalább jót loptak, bár nem értem, hogy ez épp a ms-apple-xerox affér óta miért téma még mindig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert most divat mindent fikázni amit láttál máshol. Aki teheti még perel is miatta, mert jó pénz van benne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egyszer kell pár órán keresztül huzamosabban használni, utána már tudni fogod."
En az egeszsegugyi hatarerteket messze meghalado oraszamban hasznalom a wordot, de mindig van valami, amit percekig keresgelni kell. Legutobb pl. hogy hol lehet modositani a bookmark-ra mutato reference-eket.
--
"You're NOT paranoid, we really are out to get you!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem bejön – gyorsabb begépelni, mint egerészni, innentől pedig már csak az a kérdés, hogy azt jegyzem-e meg, hogy a picipirosra kattintva érek-e el egy funkciót, vagy be kell írni, hogy picipiros.
Az én szememben a grafikus felületnek sose volt sok köze a konzolokhoz, inkább örülök neki, hogy most lett egy ilyen kapcsolat. Firefoxhoz volt az Ubiquity nevű kiterjesztés (RIP), az hasonlót művelt, szerettem.
Számomra ez egyrészt lehetőséget biztosít arra, hogy ahol testreszabhatom a kinézetet, ott még áramvonalasabbá tehessem, valamint a CLI interfészen keresztül az automatizálásnak új dimenzióit nyitja meg mindenki előtt.
Egyszer talán uHUD scriptet írhatok arra, hogy – mondjuk – bizonyos könyvjelzőimet átrakjam egy másik mappába. (rossz példa, belátom, aki nagyon gépelni akar, az ezt ma is megoldhatja egy SQL lekérdezéssel)
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nekem bejön – gyorsabb begépelni, mint egerészni, innentől pedig már csak az a kérdés, hogy azt jegyzem-e meg, hogy a picipirosra kattintva érek-e el egy funkciót, vagy be kell írni, hogy picipiros."
Vagy beállítasz rá egy gyorsbillentyűt.
Egyetlen előnye van a megoldásnak: ritkán használt funkciókat, amiket amúgy is direkt elrejtenek az ui-n, így gyorsabb megtalálni. De erre ritkán van szükség, mert ritkán használt funkció. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szvsz valamivel rugalmasabb a basic gyorsbillentyűknél. Viszont a CLI-nek köszönhetően innentől olyasmire is rakhatsz gyorsbillentyűt, amire eddig nem lehetett.
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, gyakrabb használat esetén toolbar FYI, ritkább esetben menü, elveszett felhasználó esetében meg egyből megkeresi neked. Nem értem, hogy miért jobb a százezer kombináció, amit csak egy 4. szintű autista tud bemagolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam a két-három (inkább 8-10) leggyakoribb funkcióra shortcut, aztán toolbar, aztán menü. Tudom, kezdődő autizmus :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó persze, értse aki akarja. Nyilván aki gyakorlottabb egy eszköz használatában, annak megmaradt 10-20, pláne ha rá van utalva (ld. pl PE2 éra) :)
Arról beszélek, hogy az összes shortcut-ot úgysem fogja senki megjegyezni, ellenben a funkciók nevét elég nagy hatékonysággal el lehet találni, pláne hogy ez a feature nem kizárólagos, hanem a meglévők mellett egy újabb lehetőség, nem úgy mint a gibbon. Hihetetlen, hogy ez valakinek megint elkezdett fájni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
Nálam rendszeres, hogy tudom, hogy van ilyen parancs de azt nem, hogy merre keressem pl L.Office .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondanám azért, hogy haszontalan lenne. Ilyen funkció már ezer éve van az Eclipse-ben, ott elég hasznos, hogy ha keresek valami funkciót vagy beállítást, akkor
1) vagy nem kell végigkotorászni ezer helyen, hanem ALT+3 aztán már írom
2) vagy nincs kedvem egérért nyúlni
3) vagy lövésem sincs, hogy van-e egyáltalán, de a menüből lehet próbálkozni, hátha kidob rá valami relevánsat a kereső.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tényleg ezt teszi, az nem lenne rossz dolog :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
melyik userek? Én ki tudnám használni ezt, főleg inkscape-ben.
Egyébként már csak egy hangfelismerő rendszer kéne hozzá, aztán állat lenne :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gnome-shell (gnome3) gépelésre kulcsszavak közt is keres, pl belököm neki, hogy zene, kidobja a lejátszó ikonját. Ha ez keres kulcsszavakban, akkor már nem feltétlen kényelmetlen a gépelés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ennyit akarnék gépelni, nem használnék grafikus felületet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
> BERUS
Motor: Kororaa Linux 16
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyakran használt funkciókat (jobb ui-kon) egy kattintással elérhetővé szokták tenni.
A menüben általában csak olyan funkciókat keresünk, amik viszonylag ritkán kellenek.
Arra meg egy ilyen megoldás sokkal hatékonyabb tud lenni, mint a hagyományos menü.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon kemény. Vajon ez mennyire lesz bugos?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez olyan félgrafikus és félkarakteres felület így már. Látok benne fantáziát, nekem a hud-cli része tetszett leginkább.
------------------------
http://istenletezik.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha valaki sokat gépel, az tudja, hogy milyen kényelmetlen kinyúlni az egérhez. Kíváncsian várom, hogy mennyire válik be. Nekem így elsőre bejön.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tőlem távol állnak a konzolos alkalmazások, talán egy ilyen program közelebb hozna hozzá. Sokat segítene olyan parancsok kiadása esetén aminek a nevét csak részben jegyeztem meg.
-----------------------
http://istenletezik.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
őszintén! az ÁTLAG userek hány százaléka gépel parancsokat?!
-------------------------------------------------------------------------------------------
Mit használok? Na, na, na? Hát blackPanther OS v11.1-et * www.blackpanther.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén? Leszarom. Az ÁTLAG userek hány százaléka használ Linuxot?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A parancssor egy dolog, az meg a másik, ha csilivili marketingtálcán elédtolják, hogy „nézd, ez kúl, használd”. A nem alapvetően szar dolgok sikere nagy részben a kommunikáción múlik. Az alapvetően szar dolgoké még inkább. :-)
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átlag user vagyok, Linuxot használok, fejből egy két parancsot tudok, múltkor rá kellett keresnem az uname -r re is! :-(
Kde-t használok és a legtöbb programot az alt-F2 -vel keresem meg. Persze, az autómatikus kiegészítés jól jön néha.
Szóval akár még jó is lehet. Bár ezért nem fogok gnome-ra váltani. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi pánik, az egerészést nem fogják kipatchelni a rendszerből!!! Ez egy opció lesz a klikkelgetés mellett!!!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is tetszik elsőre.
Egyedül akkor lehet gond, ha valaki még sosem használta az adott programot és nem tudja milyen elemekből választhat.
Ha kombinálnák még egy olyan megoldással, ahol menüszerűen is lehet használni, akkor lenne tökéletes.
Jó megoldás amit pl. a kupfer is használ, be lehet gépelni a keresendő dolgot, vagy lefelé nyíl megnyomására lenyílik a menü és böngészhető az összes tartalom, vagy az addig begépelt szűrésnek megfelelő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor lekezdtem használni a Unity-t, akkor kényszeresen elkezdtem kitenni oldalra a gyakran használt programokat. Aztán rákaptam arra, hogy Dash -> <elkezdtem gépelni ami kell> Azóta a csomó oldalra kitett programból egy csomót kiszedtem.
Pl: Dash -> cal...
Előjön a számológép és az LibreOffice Calc
Dash -> Soft...
Előjön a Software Sources, az Ubuntu Software Center és a Synaptic
Itt jegyzem meg, hogy Windowson sem egerészek, hanem ha el akarom indítani a képmetszőt, akkor
Start menü -> snip... Enter
vagy
Start menü -> cmd
vagy
Start menü -> mstsc
stb.
Nekem ez valószínűleg kézre fog állni...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, a Unity használata után jöttem rá, hogy a Windows 7 start menüjében is működik az azonnali gépelés/keresés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 én is azután jöttem rá! Ezek szerint a W7-nél rosszul, a Unitynél jól kommunikálták felém "ugyanazt" a képességet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont, hogy ott tud segiteni, ahol nem ismered a programot:tudsz keresni a funkciok kozott, hogy van-e.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Troll on: Ha így halad a GUI fejlesztés nemsokára elérünk az ALTO szintjére, és akkor már csak 40 évet lesz lemaradva a konzumer számítástechnika a research-höz képest.
--------------------------------------
Unix isn't dead. It just smells funny.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abszolút cool. Nem szeretem a menüt (-nagy lehet?), a menüvel járó szemmel-greppelés vicc.
Először KDE-ben éreztem rá a krunner-re (alt+f2). Ugyan több billenytyűleütés mint egy hotkey, de kényelmes, a parancsokat könnyebb megjegyezni, a kiegészítés is segít. Viszont abba az appok leginkább még sehogy nem épültek be - kevés kivételtől eltekintve. Kézzel faragtam bele a legfontosabb dolgaim.
A hotkey nem rossz, de igazából kényelmetlen, mert a globális hotkeyek egy idő után ütköznek egymással és az app hotkey-eivel, no meg hamar elfogynak a kényelmesen elérhető kombinációk, aztán jönnek a mortal kombatos variációk.
Remélem beválik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elveszett otlet. Nekem tokeletes lenne, de a felhasznalok donto tobbsege nem tudja megfogalmazni, mit keres. Tehat nem az van, hogy kitalalja, mit akar, hanem inkabb valaszt a felkinalt lehetosegek kozul.
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felhasználó kattintgat, mert megszokta. Ha úgy érzi szükséges ez neki, akkor megtanulja a gyakori funkciók nevét... Ha nem tudja, kattintgat. Ez egy opció, nem kötelező használni... Ilyen pl. Win7-en a "startmenübe gépelés" is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez akkor lesz az igazi, amikor megbízható hangbevitel valósul meg.
Csak elböffenti magát az ember, hogy "shadow", miközben rajzolgat (ld. a video), a gép visszakérdez, hogy mit is akarsz a megtalált lehetőségek közül és így megtanulhatod, hol is van az a funkció. Hangfelismerővel az ember keze az egéren maradhat, parancsolni szóban tud. A hangos menü üzemképtelen lenne.
Persze, ha sokat használ valamit az ember, jobb, ha tudja magától a menüket, de ismerkedési fázisban hasznos lehet.
De lehet, hogy csak álmos vagyok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most a hangfelismerőnél elképzeltem két egymás mellett dolgozó grafikust…
– Shadow!
– Kussolj, most rontottad el a munkámat…
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LoL
Én inkább úgy tudnám elképzelni, hogy berakja háttérzenének a Moonlight shadow-t :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, a kussoljra pedig rögtön ki is kapcsolja. :-)
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-)
Nyilván ezt irányított mikrofonnal vagy száj elé belógatottal lehetne csinálni, amikor a távoli munkatárs csak üvöltéssel tudna megfelelő jelszintet generálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a felhasznalok donto tobbsege nem tudja megfogalmazni, mit keres. Tehat nem az van, hogy kitalalja, mit akar, hanem inkabb valaszt a felkinalt lehetosegek kozul."
Ez felhasználófüggő. Pl egy gyakorlott grafikus tisztába lehet a funkciókkal, csak épp más program menüszerkezetéhez szokott, ezért nem találja egy idegen programban. Vagy túl sok funckió van egy programban, és nehéz fejben tartani. Én most nem tudnám neked megmondani, hogy hol van a libreoffice writer-ben a tartalomjegyzék készítés. Lehet, hogy megtalálnám egy 10-15 mp után, de mennyivel egyszerűbb négy gombot megnyomni (ha már úgyis szövegszerk miatt a billentyűzeten van a kezem.
De egy IDE-t is hozhatnék példaként, elég az, hogy kezdő legyél az adott programban, de ne a témában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem látom, hogy ez miért jó...
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Maradok xfce-nél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha az egered elszalad, megoldod nélküle
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól látom, hogy az egér feltalálása után most megint visszaáll a billentyűzetre?
A jövő az xtermé! (különben sokszor gyorsabb vagyok ctrl-alt-t-vel, mint más egerészéssel...)
Troll voltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te talán onscreen billentyűzetet használsz PC-n? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, az IE reklám befigyel közben. :) Nem rossz amúgy, de emiatt nem fogok "visszatérni" Ubuntura.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen egyszerűbb beírni azt, hogy "undo" mint megnyomni a CTRL-Z -t .......
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy látom Te is jól megértetted a lényegét! ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem mar a Windows 7 (Vista?) uj start menujeben is idegesitett hogy mindent keresni kell, a menut meg 3 kattintassal lehet csak eloszedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni