NetApplications - minden idők legnagyobb desktop Linux és OS X piaci részesedése

Címkék

Desktop operációs rendszer trendek

A Net Applications 2011 október hónapban minden idők eddigi legnagyobb desktop Linux piaci részesedését mérte. Ugyanez elmondható az OS X-ről is.

Hozzászólások

Hát nem sokáig lesz értelme ilyeneket mérni. Még pár (tíz) év és megszűnik a desktop, mint mérhető szám. Viszont lesz helyette hűtő, TV, kenyérpirító, világítás, konzol és tablet (hogy valami értelmeset is írjak), stb.
Mondjuk a cégeknél még lesz desktop, de ennyi. Bár már most is arra mutatnak jelek, hogy a teljes automatizálás mellett egy tool-ban leírt process kivált 800 oldal doksit. Szóval ki tudja mi lesz a cégeknél. :)

Valószínűleg a desktop szó helyett találnak majd valami újat, és egy kalap alá csapják majd az összes személyes használatú cuccot (táblagép, okostelefon, okostévé, okoshűtő, okostojás, stb.). Szóval mérésnek lesz értelme akkor is, legfeljebb más kategórianevek lesznek.

Amúgy én geek vagyok, de nekem nem hiányozna a desktop (már számolgatom, hogy mikor és miből fogom tudni megvenni magamnak az Ice Cream Sandwiches táblagépet :) ).

A mérésnek onnantól nem lesz értelme hogy az otthoni számítógépek buta vékonykliensek lesznek, és sajnos ez az idő is el fog jönni. Nyilván a fanatikusokon kívül senkit sem érdekelne, hogy az otthoni számítógépek akár 100%-a Linuxot futtat, ha minden lényeges művelet egy távoli szerveren megy végbe.

Bele, de mint ahogy therion is írta, azok hamarost vékonykliensek lesznek, ha lesznek. Mert a HUP-on is mindig mutogatják ezeket a pici kis kártyányi/fogpiszkálónyi gépeket, amihez csak egy cloud kell és más semmi. A sok webos valamelyike éppen elég a legtöbb embernek. Nem mindenkinek természetesen, csak a 90%-akának az embereknek (otthon!!!).

lol

Az Applenek van mit ünnepelnie, a Linux továbbra is a béka se**e alatt...

Akkor pontosítok: az emberekkel is, és persze a "Linux"-szal is van baj.

Ettől függetlenül rengeteg embernek nem lenne szüksége a Windowsra, de ha mindenhol azt látja, akkor az "csak jó lehet". pedig lehet hogy nem is igaz... és itt lép be a bujtatott/nyílt reklám tevékenység, amibe persze a Microsoft rengeteg pénz öl bele. Ha szigorúan az ő szempontjait venném alapul, akkor azt kel írnom, hogy tökéletesen igazuk van. Azt is értem, hogy erre a a nyílt forráskód gyakorlatilag pénz hiányában képtelen. .

Az emberek nagy része
1) nem találkozik a linuxszal mint lehetőséggel, mert
a) megkapja a gépét winnel
b) megkapja a gépét "valamivel" amire aztán wint warezolnak
2) találkozik linuxszal, de nem azt válaszja mert
a) teljesen más, mint amit megszokott
b) rá akarja erőszakolni a fanatikus
c) valami szarul konfigolt fost rak rá a vendor
d) a 10-20 éves sztereotípiák miatt azt hiszi hogy nehéz

e) Nem megy rajta alapbol a Need For Speed / Half Life / Sims 3 / whatever legujabb stuff. A "fel kell rakni a..." kezdetu mondatok a valosagban nem mukodnek. Ha nem megy ketto kattintassal, akkor nem mukodik.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Amikor évekkel ezelőtt a szüleim gépére rendszert kellett raknom, Windows-t telepítettem nekik. Ma már bánom. Arra amire használják a gépüket a Linux is simán jó lenne. Ők most már "Windows-fertőzöttek" és nem "Linux-fertőzöttek".
Ahhoz értenek, amit megtanultak, megszoktak. Ennyin múlt.

--
robyboy

"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor

Valóban kemény, hogy a világ legértékesebb IT vállalata több millió dolláros reklámbüdzsével, világraszóló üzlethálózattal, kapcsolt húzótermékek, szolgáltatások garmadájával már éppen átlépte az 5%-os küszöböt :))

(minden nézőpont kérdése)

--
trey @ gépház

+1

Szerintem ez érdekes, én nem is értem hogy lehet ez, mármint elképesztően sokat költenek marketingre, mindenhol az Apple logóval találkozol és ehhez képest 5%.

A Linuxnak meg csak 1.19%, de gyakorlatban soha, sehol és semmikor nem találkozol vele kapcsolatos marketinggel, kizárólag az interneten amikor szökőévente az újságírók írnak róla.

Egy valamit elfelejtesz. Az Apple jelenleg az 5%-os piaci részesedésével több profitot termel az Mac üzletágával, mint a MS a Windows-zal 90% mellett. Tudom, ebben jelentős szerepe van a hardvernek, de ez akkor is tény.
Az Apple iOS üzletága több bevételt termel, mint a MS teljes bevétele. Szóval szerintem innen nézve már nem is olyan kevés az az 5%. :)
A másik dolog, hogy a Mac-ek esetében azért az jelentősen visszafogja a terjedését, hogy az OS X Apple hardverhez van kötve. Ha ez mondjuk évek óta nem így lenne szerintem most olyan 25%-40% körüli számokat látnánk, viszont nem biztos, hogy a profit ott tartana, ahol. Sokkal elkeserítőbb az, hogy a Linux nem bír lendületet venni - sajnos -, hiszen ott nincs meg ez a gát, ami a Mac esetében.
De ezek ugye csak az én személyes véleményeim. ;)

Ezek tények, csak semmi közük nincs felméréshez. Hogy jön a desktop OS market share-hez a hardverből, az iOS-ből származó bevétel? Ebben a felmérésben több szereplő is van, amelynél a bevétel szinte értelmezhetetlen. FreeBSD, Solaris, Linux. Amiről te beszélsz, az egy másik felmérés témája lehetne.
Értem én az általad felsorolt okokat, de ez mit változtat azon, hogy ennyi a market share-je és több évre visszanézve inkább stagnál mintsem növekszik? A Linux-ban is igazad van, stagnál, de miért lenne ez elkeserítő? Én teljesen más dolgokon szoktam keseregni, de hát kinek mi a legnagyobb problémája :)

--
trey @ gépház

"Hogy jön a desktop OS market share-hez a hardverből, az iOS-ből származó bevétel"

Mondjuk úgy, hogy te említetted, hogy ennyi pénzel, csak ennyit (5%) tudott elérni az Apple. Én meg egy másik megközelítésből írtam le, hogy miért nem magasabb ez a market share szerintem ilyen készpénzállomány és marketing gépezet mellett.

"A Linux-ban is igazad van, stagnál, de miért lenne ez elkeserítő?"

Azért mert a Linuxnál nincs meg az a korlát, ami a Mac OS X terjedésénél megvan (hardverhez kötött).

"Én teljesen más dolgokon szoktam keseregni, de hát kinek mi a legnagyobb problémája :)"

Azon, hogy a világ legértékesebb IT vállalata több millió dolláros reklámbüdzsével, világraszóló üzlethálózattal, kapcsolt húzótermékek, szolgáltatások garmadájával már éppen átlépte az 5%-os küszöböt? :)))
Viccet félretéve: te is tudod, hogy azért sajnálom, mert Linux felhasználóként közös érdekünk lenne, hogy minél elterjedtebb legyen a rendszer, ami nagyban segíti a fejlesztéseket.

Én azt értettem, hogy neked miért lenne jó. Csak azt nem, hogy nekem miért lenne az. Konkrétan engem nem érdekel. Nekem a jelen helyzet is bőven megfelel. Ha elterjedtebb lesz, akkor az lesz, ha nem, akkor nem. Természetesen ettől függetlenül a jövőben is írni fogok arról, ha a market share-je csökkent vagy netán növekszik.

--
trey @ gépház

Mondjuk mert nem jelennek meg olyan alkalmazások, amiket azért nem fejlesztenek le, mert nem elég elterjedt? :) Pl. ha lenne iTunes linuxra, nem kellene vmware-rel megoldani az iPhone frissítést. (Tudom, van linuxra iPhone kezelő szoftver, de gyanítom, hogy azzal nem kivitelezhető a firmware-upgrade.)

--
Don't be an Ubuntard!

Talán. De ez nekem ez huszadrangú szempont. Egyébként sem garancia a nagyobb market share erre. OS X-en is millióan használnak virtuális gépet mert nincs rá a megfelelő program. Nem véletlen a Bootcamp megjelenése sem és a Parallels-nek sem megy rosszul.

Az iPhone már rossz példa, ugyanis az iOS5-tól OTA frissítés van, nem kell hozzá gép. Amíg kellett, addig sem okozott nekem problémát, hogy elindítsak egy virtuális gépet. Tehát ez annyira nem érdekel.

--
trey @ gépház

"Egyébként sem garancia a nagyobb market share erre."

ez nem minden helyeztben igaz. Konkrét példa. Arról ugye beszélgettünk már, hogy játékfejlesztéssel foglalkozuk. Korábban OGRE3D alapú fejlesztéseink voltak, ami ugye egy nyílt forráskódú 3D engine. Remek módon elvoltunk az Ubuntu alapú rendszerekkel, csak éppen rájöttünk, hogy a hiányos tool set miatt jobban járnánk, ha Unity 3D-re váltanánk időt és pénzt spórolva, még ha fizetni is kell érte, A gond csak az volt, hogy a fejlesztőeszköz csak Mac és Windows rendszereken volt elérhető és a vele készített játékok sem futnak Linuxon. Rákérdeztünk, hogy lesz-e támogatás. egyelőre nem lesz, mert túl kicsi a piac. A Linuxos játékpiac is, de maga a Linuxos játékfejlesztő piac meg még inkább. Ezért le kellett cserélnünk az Ubuntukat Mac OS X-re.

"OS X-en is millióan használnak virtuális gépet mert nincs rá a megfelelő program"

A mi esetünkben ezt sem tapasztaltam. Az összes olyan eszköz elérhető, ami a fejlesztés során felmerül, pedig elég szerteágazó és speciális feladatkörről van szó. Jelenleg az összes olyan szoftver elérhető Mac-re, amik egy részéhez egyébként Windows kellene nekünk (Blender, Zbrush, Photoshop, Final Cut Pro, Unity 3D, Audacity, stb.). Ez nagyon nem mondható el a Linuxról.

"Nem véletlen a Bootcamp megjelenése sem és a Parallels-nek sem megy rosszul."

Kb. egy éve indítottam el a Bootcamppel a Windowst, akkor is csak egyszer, legyen szó szórakozásról, vagy munkáról. Legtöbbször csak a játékok Windows verziójának teszteléskor keveredem ilyen gép elé. A VMWare-t meg kizárólag Ubuntu futtatására használom jelenleg.

Szóval szerintem igen is számít a szoftver felhozatal szempontjából, hogy mennyire elterjedt, vagy jövedelmező egy adott platform. A Linux pedig itt van lemaradásban jelenleg.

az OGRE3D mellett ott van a Panda3D is több képességgel. ott van a hiba a gondolatmenetedben, hogy az Android is linux és lassan vezető "pro user" OS lesz, miközben desktop/pc szép lassan elveszti a domináns pozícióját. az Android egyelőre az ARMhoz kötődik, de az Intel mindent megtesz azért, hogy ARM mellett szerepet kapjon az x86 is. végül úgy látszik, hogy a Google fogja kirakni a Desktop Linux puzzlet.

a gnu/linux egyébként jó promós platfrom. van olyan fejlesztőcég, amelyik ingyen adja ki a gnu/linux változatát a játékainak. azért nem fognak tömegek gnu/linuxot telepíteni, hogy megspórolják a játék árát, ellenben a geek véleményvezéreknek jól jön, pozitívan fogadják, ami remek ingyen reklámlehetőség.

"egyre vonzóbb alternatíva az OnLive"

Külföldön egyelőre azoknak akik el képesek viselni a késleltetést.

Bár tapasztalataim szerint a mostani akciójátékokban csak egy előre kijelölt pályán kell haladni (amit gyakran bejátszások szakítanak meg), alacsony nehézségi fokozaton még a irányítással és célzással sem kell foglalkozni, nem tudod nem eltalálni az ellenfeledet vagy nem bevenni a kanyart.

[OFF]
Bár tegnap trey-jel megbeszéltem, hogy végleg elnémulok itt a HUP-on, de mivel ebbe a szálba (is) beleugattam, így talán úgy tisztességes, ha ezekre a dolgokra még gyorsan válaszolok.
[/OFF]

"az OGRE3D mellett ott van a Panda3D is több képességgel."

Az OGRE3D egy remek engine. A Panda3D véleményem szerint már nem annyira. Viszont mindkettő fényévekkel van elmaradva sok szempontból a Unity 3D vagy az UDK mögött. Ez pedig komoly hónapokat és vaskos kiadásokat jelent az amúgy is költséges és hosszan tartó fejlesztésekben. A mi kis nyúlfarknyi casual játékainkat harmad annyi idő alatt tudtuk elkészíteni Unity3D-vel, mint korábban OGRE3D-vel.

"ott van a hiba a gondolatmenetedben, hogy az Android is linux és lassan vezető "pro user" OS lesz"

Ott van a hiba a gondolatmenetedben, hogy nekem nem majd, hanem most kell a lehető legjobb megoldással előállnom, mivel nem hobbiból fejlesztünk, hanem ez a munkánk. Határidőkkel, megbízókkal, villámgyorsan változó piaci lehetőségekkel és trendekkel. Nem mondhatom azt, hogy használjunk OGRE3D-t, meg csináljunk Linux portot is, mert 3-4 év múlva ez lesz nekünk jó. Az sem biztos, hogy 3-4 év múlva mobilra fejlesztünk, vagy olyan formában, mint ma.

"úgy látszik, hogy a Google fogja kirakni a Desktop Linux puzzlet."

Ez egyelőre csak fikció. Engem viszont csak a tények érdekelnek. Az pedig azt mutatja, hogy jelenleg Linuxon játékot fejleszteni nagyon rossz döntés a többi platformon elérhető fejlesztőeszközök ellenében. Linuxra játékot fejleszteni pedig megint csak akkor érdemes, ha nem okoz jelentős plusz kiadást, mivel a bevételi oldal is jóval soványabb, mint Windows, vagy Mac esetében.
Az Android is érdekes eset. Jelenleg méreteiben már lassan utoléri az iOS-t, de bevételi oldalon nagyjából a harmadát produkálja ugyanaz a játék (ha ügyesen alkalmazod az Androidon megszokott ingyenes, freemium üzleti modelleket). De ez már sokkal vonzóbb, mint a Linux.
Mi például most kezdünk nagyobb fejlesztésekbe, amiket Unity 3D-vel kiadunk majd Windows-ra, Mac-re, iOS-re és Androidra. Mivel a Unity 3D rövidesen tud Flash 11-be is buildelni, így a Linuxosok vagy a webes verziókkal, vagy egy MDM Zinc által, a Flashből verzióból fordított desktop verzióval tudnak majd játszani. Ez még belefér, de csak azért nem fogjuk a többi platformra történő fejlesztést megnehezíteni, hogy egy jelentéktelen méretű piacon is ott legyünk. Ha ennél több energiát igényelne a portolás, akkor azt már sokkal jobban megérné egy kisebb, új fejlesztésbe fektetni a többi platformon.

"van olyan fejlesztőcég, amelyik ingyen adja ki a gnu/linux változatát a játékainak"

Például? Kérlek, hogy ne hobbi projekteket, hanem fizetős játékok ingyenes Linux portjaira adj linket!

> ha a Linux részesedése akkora lenne, hogy azok a stuffokat érdemes legyen elkészíteni rá, amik most a piac mérete miatt nem készülnek el.

Ha jól értem, akkor az a bajod, hogy a stuff iránti kereslet mondjuk 0.000001% és ez egy "nagy" piacon elég bevételt hoz, de egy "kicsin" meg nem eleget. Bezzeg ha a stuff nagyobb érdeklődést is ki tudna váltani, akkor az a "kis" piac is jó lenne ...

> amik most a piac mérete miatt nem készülnek el.

Helyesebben tehát: "amik most a (stuff iránti csekély kereslet) * (piac mérete) miatt nem készülnek el"

Ugy erted, hogy 2 ev alatt +33%-al tudta novellni a reszesedeset stabilan, mikozben a Linux csak 16%-al, mindezt eleg nagy ingadozasokkal? (Pl. 2010 nyar vege, ahol nem hogy not, meg csokkent?) Linux lenyegeben ossze-vissza ingadozik 1% korul, OSX meg novekedik. En ezt latom.

----------------
Lvl86 Troll

"Ugy erted, hogy 2 ev alatt +33%-al tudta novellni a reszesedeset stabilan, mikozben a Linux csak 16%-al, mindezt eleg nagy ingadozasokkal?"

Oh, milyen szép szám! 16%-kal nőtt a desktop Linux piaci részesedése! De szép szalagcím lenne! :D

Persze. Így is lehet értelmezni. Mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja. Nem véletlenül került a Fun kategóriába. Nekünk van öniróniánk. Mindenesetre ha te komolyan gondoltad ezt a levezetést, akkor az baj.

--
trey @ gépház

Botond elvetette a sulykot, pont a fordítottja igaz az állításnak. ám nem túl nagy dicsőség a Microsoftnak, hogy 2004ig történt Longhorn fejlesztések mentek a /dev/nullba és kezdhették előröl az egészet. a KIN szintén a kukában végezte, akárcsak a Windows Mobile. persze persze 10+ éves volt már, meg elavult, csak két éve a WinMo 6.5 megjelenésekor még gőzerővel a Windows Mobile7ről szólt a Ms propaganda, amelyik már valóban megüti az iPhone szintjét, majd ebből sem lett semmi. jött helyette a WinPhone7 és eddig az sem túl sikeres.
de, hogy ne csak operációs rendszereket említsek, az AJAX is eredetileg Ms fejlesztésként indult, sőt sikeres is lett, de ennek ma már aligha örülnek Redmondban.
valóban akkora erény az ész nélküli fejlesztés?!

Desktop operációs rendszereknél szinte semmi nem történt a Win 3.11 és a Win NT túl későn történt átvétele között, a korában amúgy jó Windows XP után pedig tudjuk mi történt 2009-ig. És ennek máig tartó hatása van, a sok sok legacy program és rossz programozási gyakorlat (írunk egy programot ami csak local admin righttal fut...)

Amúgy meg a desktopon az Apple lehet, hogy 5%, de bizonyos piaci szegmensekben (kreatív, webfejlesztő) viszont 100%, máshol meg 80% (amerikai diákok), és ha a drága notebookokat nézzük, akkor is övék az eladások nagy része.

Másképp nem adnának ki annyi fontos programot OS X-re.

Szerintem az XP után a M$-nak hanyagolnia kellett volna azt a gyakorlatot, hogy megőrzik a 100%-os kompatibilitást. Lett volna néhány program, ami nem fut, vagy nem olyan szép, na puff! Úgyis kiadják majd a rendesen működő változatot Vista-ra is, meg Win7-re is. Aki meg nem akar Photoshop-ot, vagy valamilyen vállalati alkalmazást upgrade-elni, az maradhat az XP-nél.
Mondjuk ezzel együtt a M$-nak szakítania kellett volna azzal a rossz szokással is, hogy az Office és segédprogramjai nem dokumentált hívásokat használnak, hogy szebbek és gyorsabbak legyenek a konkurenciánál.

Az a 100%-os kompatibilitas az egyik huzo ok, ami miatt a Windows ott tart, amit ezek a grafikonok mutatnak. Es a Linux stable-api-nonsense es a brutalis fragmentacio (x-fele ablakkezelo, y-fele runtime, z-fele disztribucioban) az egy huzo ok arra, hogy miert nincs a linux szinte sehol a rivalisokhoz kepest.

Ha nekem kellene dontest hozni egy szoftver linuxra portolasarol, csak akkor nagyon eros vasarloi nyomas hatasara adnek zold utat az egesznek (nehany pattanasos linux fanboy levelet biztosan nem neveznem eros nyomasnak). Az ok egyszeru: a linux tamogatasaval aranytalan fejlesztesi es tamogatasi koltsegeket vennek a nyakamba.

Egyebkent meg sokan fikaztak itt az Apple reszesedeset. Csak azt vegye eszre a tisztelt fikazo kozonseg, hogy ahhoz a ~5-6%-hoz az Apple vasat is ad, meghozza nem is akarmilyen marginnal. Az MS a 90%-hoz csak a licenszet adja, most egy atlagos Win7-et megkapsz olyan 150$ koruli penzert, amin jo, ha van 10% koruli haszon (fejlesztesi es terjesztesi koltsegek levonasa utan).

Egy atlagos Apple szamitogepen szerintem konnyen lehet akar 200$ tiszta haszon (nem tudok pontos szamokat, ezt ne kerjetek rajtam szamon). Namost 0.05*200 vs. 0.9*15. Lehet szorozni, es maris kiderul, hogy a ket ceg mennyire egy sulycsoportban van profittermelesi kepesseget tekintve. Es meg csak nem is ez az aranytojast tojo tyuk az Apple-nel, szerintem meg ennel is tobb penzt hoznak nekik a mobileszkozok.

Furán számolsz! Épp hogy mert az MS csak a licenszet adja a szoftver mellé, így neki sokkal nagyobb a haszna minden egyes megvásárolt darabon, ugyanis majdnem a teljes összeg haszon! Gondolj bele! A szoftvert egyszer kellett kifejleszteni, utána már csak másolni sok millió példányban, s a másolatok neki pusztán a CD költségébe kerültek, ahol nincs CD ott abba sem. Tehát neki a szoftverért kifizetett összeg majdnem 100%-a haszon. Az apple esetében azonban egyáltalán nem, mert a hardver sok pénzbe kerül.
-------------
Blogom: http://violazoli.blogspot.com
Könyvem a VIM-ről: http://mek.oszk.hu/09600/09648/#
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó

Kozgazdasznak se menj el. Azok a milliardok csak ugy oda nonek egy farol amibe kerul az egesz feljesztes/termeles (HR, PR, berlemeny, egyeb dolgok)/logisztika/marketing/support/hiba javitas es egyeb feedback kerul ? Persze, minden droid ingyen dolgozik kolcson epuletben a Microsoftnal es az Apple-nel is, az infrastruktura sem kerul semmibe, se futes se vilagitasi szamla nincs. Ja es a mellekelt infrastruktura sem kerul semmibe, az egyes CDN berletek is csak brahibol mennek. Minden egyes eladott termek araba bele vannak foglalva ezek a koltsegek is a termek megbecsult eletpalyajanak vegeig es a varhato eladott peldanyszamnak megfeleloen. Azert meg orulok annak, h fel tud bosszantani az ostobasagod.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Tisztában vagyok ezekkel a költségekkel, de szerintem ez akkor is csak parányi töredékét teszi ki (egy példányra vetítve) a szoftverért kért árnak. Tény ami tény, miután kifejlesztették a szoftvert, AZUTÁN már gyakorlatilag nincs rá semmi komolyabb költségük, hiszen pusztán másolni kell. Ugyanis a MS nem ad gépet a bitszeméthalmához, nem úgy mint az Apple.
-------------
Blogom: http://violazoli.blogspot.com
Könyvem a VIM-ről: http://mek.oszk.hu/09600/09648/#
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó

30%-os a profitratajuk, tehat te a 70%-ot paranyi toredeknek nevezed.

http://www.microsoft.com/investor/EarningsAndFinancials/Financials/fy10…

(A szoftver koltsegebe a takaritono bere is beletartozik, aki a programozok kiontott kavejat feltorli.)

----------------------
while (!sleep) sheep++;

1. Nem hiszem el, hogy csak 30%-os a profitrátájuk. Szerintem ebben vastagon hazudnak. Szerintem inkább fordított az arány, s az a profitráta megvan (legalább) 70%.

2. Még ha igaz is lenne hogy csak 30% a profitrátájuk, akkor sem semmi az, mutass mégegy vállalkozást, ahol ezt el lehet érni! Annyi bizonyos előttem, hogy az Apple-nek aki gépet is ad a szoftver mellé, nem lehet ekkora.
-------------
Blogom: http://violazoli.blogspot.com
Könyvem a VIM-ről: http://mek.oszk.hu/09600/09648/#
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó

Vastagon hazudnak? Minek? Hogy mestersegesen alacsonyan tartsak a reszvenyarfolyamot, es kevesebb bonusz kapjon a menedzsment, vagy miert? A reszvenyesek altal megbizott auditorokat is atvagjak, direkt? Miert?

A Google vagy az Apple ugyanilyen magas. Az Exxon szinten. A Red Hat sincs sokkal messzebb, Linuxos, ugyebar.

De miert mondasz szemelyes velemenyeket, amikor mindez tenykerdes? Az income statementek publikusak minden tozsden jegyzett vallalat eseteben, nezd meg oket. Olyan, mintha a gravitacios allandoval kapcsolatban lenne szemelyes velemenyed, szerinted 7 es nem 9.81 -- persze lehet ezt hangoztatni, csak nem fognak komolyan venni.

Az MS egyebkent rengeteg penzt pumpal kutatasba, joval tobbet, mint az Apple, szoval ...

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Nincs igazad, mert a fejlesztok se egy tal rizsert dolgoznak (minden elozetes hireszteles ellenere), a supportosok se a te gyonyoruszep hangod miatt ulnek heti 40 orat a telefon mellett, es termeszetesen maga Baller sem evi 1 centert dolgozik. Ha azt mondom, hogy egy CD ara $100 abbol mondjuk $20-30 -nal tobb hasznuk nem lehet (nagyon jo evet zarnak, ha $40 osszejon), mert ezeket az embereket ki kell fizetni. Nem tudom, mennyire regen dolgoztal mar cegnek, de tudod ha valaki nem kap ho vegen fizetest, masnap leveszi a szogrol a kalapjat es elmegy. Es a sztorinak itt vege is.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Na pont erre akartam kilyukadni. Ha csak a desktop-ot nézzük, akkor '95 és 2002 között 5 Windows jött ki. 2002 és 2011 között pedig 2. Szerintem ezt tekinthetjük úgy, hogy a M$ a korábbi lendületéhez képest szinte leállt a fejlesztéssel. Nem véletlen, hogy a Windows-ok kb. 40%-a még mindig XP.

Mondd, te amugy lattal is mar XP-nel ujabb Windows-t, vagy egy szobatudos elmelkedeset hallgatjuk? Illetve, egyaltalan utanaolvastal annak, amit leirtal?

Eleve, nem a verzioszamok alapjan merjuk egy szoftver fejlodeset, hanem mondjuk peldaul a feature-lista novekedesevel, a fixalt bugok szamanak valtozasaval, hasznalhatosagi szamokkal, meg egyebekkel. De ezek szerint a Linux kernel szeduletes iramban fejlodik, hiszen evi szinten olyan sacc/kb 20-25 uj kiadas van. Ehhez kepest mondjuk a Windows-e tenyleg nagyon satnya.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Biztos, hogy én vagyok a hülye, de ettől függetlenül a Windows-ok 40%-a még mindig a 9 éve megjelent XP. És nem hiszem, hogy pusztán azért, mert a gépek 40%-án nem menne a Vista, vagy a Win7.
Szerény véleményem szerint a Windows 95 és az XP között sokkal nagyobb volt a fejlődés, mint az XP és a Win7 között, bár az is nagyjából 7 évvel később jött ki. Följebb prygme írt pár okot, hogy miért tűnhet úgy, hogy a M$-nál baromira belassult a fejlődés. Hozzátenném még azt, hogy az XP tulajdonképpen a Win95 és az NT termékvonal összeolvadásából jött létre (illetve már az előd, a Win2k is), és ezért lehetett az XP annyira újszerű és sikeres. Azóta csak az XP pofozgatása folyik.

"Azóta csak az XP pofozgatása folyik."

Tévedés. Ha így lenne, a Vista sem lett volna népszerűtlen, hiszen nem lettek volna azok a problémák, amik voltak. (Gondolok itt a driverproblémákra például.) A gui nem változott jelentősen, meg az alrendszerek nagy részét se cserélték le, csak fejlesztették azokat, de kernel szinten hatalmas fejlesztések történtek.

A win7-re inkább mondhatod, hogy az egy kipofozott vista.

--
Don't be an Ubuntard!

Pedig nevetni fogsz: de, azert. Kicsit kozelebbrol: azert van meg mindig 40%-os XP share, mert vagy azzal vettek a gepet, es nincs penz ujabb Windowsra, vagy pedig el sem tudna futtatni a gep. Persze, ez magyarorszagi viszonylatra nezve.

A vilagviszonylat mas, ott altalaban megveszik az uj oprendszert, mert ott nem lewarezoljak, hanem bemennek a boltba, es kijonnek egy Windows telepitolemezzel. Mert az olcsobb, es biztosabb.

A masik ok az altalaban a celrendszerek piaca szokott lenni: penztargep, gep vezerlo szoftvert futtato gep, felugyeleti szoftvert futtato gep. Ezek kozos jellemzoje, hogy internetkapcsolatuk nincs, frissitve nincsenek, egyszer feltelepitettek oket, raraktak a celszoftvert, es kb. itt vege is a tortenetnek.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

te is felvetted az angloatlanti szemüveget. nemcsak Amerikai Egyesült Államokból és Egyesült Királyságból áll a "világ". Európa nyugati felén is szokás warezolni, Oroszországban ma is vásárolhatsz boltban is warez szoftvert, és a távolkeleten is jelentős a wareztevékenység, Japánt és talán Dél Koreát leszámítva.
Magyarországon pedig az agyatlan jogvédők, és pénzhajhász kereskedők a warez windows legfőbb okai. ugyanazokat a notebooktípusokat egy forinttal sem olcsóbban, sőt gyakran drágábban adják Magyarországon OS nélkül, mint nyugaton oem windowsal együtt. hát "hülye azért nem lesz a vásároló", hogy ezek után még külön vegyen egy dobozos windowst is.

nem az androidokat mutatja véletlenül linuxnak?

linuxnál inkább mérési hibahatárról beszélhetünk :D
----------------------------------------------------------
relaxen und watchen das blinkenlichten

Erről jut eszembe. Fel kellene rakni az új gépre is az adblock-ot.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Tehát a Linux egyértelműen és határozottan túllépte a bűvös 1%-os részesedési arányt. Ez valóban nagy szó, mert emlékszem egy régebbi (pár éves) statisztikára, amiszerint 1% ALATT volt a részesedése. Tehát, ha úgy vesszük, eljött a Linux Desktop Éve!
-------------
Blogom: http://violazoli.blogspot.com
Könyvem a VIM-ről: http://mek.oszk.hu/09600/09648/#
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó

A FreeBSD-t nagyon keményen lenyomta.

--
GPLv3-as hozzászólás.

A piaci részesedés alatt csak a megvásárolt Linuxok értendők?

Engem azért nagyon érdekelne, hogy mennyiből 1,19%? Erről vajon lehet tudni valamit? (Én nem találtam az oldalukon...)

En meg igen:

We use a unique methodology for collecting this data. We collect data from the browsers of site visitors to our exclusive on-demand network of live stats customers. The data is compiled from approximately 160 million visitors per month. The information published is an aggregate of the data from this network of hosted website statistics. The site unique visitor and referral information is summarized on a monthly, weekly, daily and hourly basis.

Ki kellett menni a fooldalra.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal