- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
De hát a LibreOffice / Binux TÖBBE KERÜL. Megmondták a hup -on!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kivéve, ha ésszel csinálják. mondjuk office suite-ot váltani csöppet kisebb feladat, mint os-t váltani. fyi:
"Naturally, one does not rush headlong into using open source within a hospital. We are not replacing the most critical systems, such as those for patient data. But we are gaining experience by using open source in less critical areas."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a contoso.com volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem a treyresearch.net ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én igazából azokat az intézményeket nem értem, ahol még nem váltottak. A LibreOffice egy komplett irodai szoftvercsomag, amit meg lehet csinálni M$ Offic-cal, azt a Librével is meg lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem érted, akkor nem voltál még közelében tech support-nak. a dolgozók képzése/támogatása pénzbe és időbe kerül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt se értem. Hogy vehetnek fel valakit ilyen munkakörbe, ha nincs legalább egy ECDL-je? Mégis miért a cégnek kell képeznie a dolgozóját? Ha nem ért az irodai programokhoz, akkor nem kell felvenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miért kéne? te informatikus vagy? ha igen, te tudsz műteni pl?
persze, alapműveltség valahogy elboldogulni egy munkához használt szoftverrel, DE minden munkahelyen vannak meglévő, gyakran bonyolult munkafolyamatok, melyek átállítása új szoftverre nem csettintésre megy, és egy orvostól sem várható el, hogy magától rájöjjön mindenre, vagy ha nem, akkor elszáll valami fontos adat.
maradjunk a te példádnál. ha neked egyik napról a másikra át kéne állnod javáról c#-ra, menne? nem hiszem. és az egy dolog, hogy te otthon idővel beletanulsz, aztán ha ma nem megy, majd holnap megoldod, de egy munkahely nem így működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi különbség nincs mondjuk egy M$ Word és egy Libre Office Writer között. Máshol helyezkednek el a funkciók, még a nevük is ugyanaz.
Házi feladat a gép előtt dolgozóknak: találják meg a funkciókat Librében. Van rá 1 hónapjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ezt a hozzászólást eltesszük az utókornak okulásul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már elmondtam, lesüt rólad, hogy nem foglalkoztál még tech support-tal, különben nem mondanál ilyen baromságokat. én adok majd neked egy szikét, meg egy új szívet, ott a beteg, jöjj rá, hogy kell szívátültetést csinálni. házi feladat. lol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem ugyanaz. Sebészetet még nem tanultam, irodai programokkal való munkát viszont igen. Az átállásnál nem kell új dolgot tanulnia az illetőnek, csak át kell böngésznie a menüpontokat.
Hogy én is egy példával éljek: eddig piros színű tetőelemeket raktál a házakra, most kiadják, hogy kék színűekkel rakd ki a tetőt. Menni fog?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hasonlatod kb így lenne a helyes: eddig téglával építkeztél, amikor kellett, mostantól Ytonggal fogsz, miközben te egy szabó vagy. Menni fog?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivételesen elolvastam egy threadet :). A hasonlatod abszolút helytálló. Én ugyan nem foglalkoztam szerencsére szupporttal, valószínüleg leállt volna az agyam. De vannak jó történeteim. Kedvenceim: Elromlott a kék e-betü a gépemen. Valamint az, hogy nézze meg, hogy a modemben, és a számítógépbe rendesen be van e dugva a kábel, mert azt írja, hogy a gép szerint nincs bedugva. Kimegyek megnézni a srácnak, hát hogyne. Mutatta is, hogy mind a modem, mind a számítógép ugyanabba a konnektorba van dugva, hisz hálózati kábelt írt a gép. Egy jó 5-10 percet "gyengén" mosolyogtam.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, nehéz a funkcionális analfabetizmusnak ezt a vállfaját felszámolni...
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"csak" átböngészi, aztán
- vagy nem találja, és a munkáltató pénzéből lopja a napot, mivel semmi más hasznosat nem fog csinálni, amíg ezzel szenved
- vagy ha valami nem azt csinálja, amit gondol, akkor elbasz valamit, amiért majd őt veszik elő, hogy nem tudta, amit senki nem magyarázott el neki
ahaja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem Breaknetnek tökéletesen igaza van. Aki egyáltalán AKAR ÉRTENI egy kicsit is egy irodai programhoz, annak tökmindegy hogy MS Word vagy LO. Én magam is példa vagyok erre: én még az a generáció vagyok, amely SEMMIFÉLE számítástechnikai képzést nem kapott az iskolákban. De mert regényeket akartam írni, tudtam hogy szükségem van szövegszerkesztőre. Amikor megvettem az első számítógépemet, még nem volt olyan, hogy Linux, legalábbis nem hallottam róla. Volt rajta viszont Win3.11 és Word 6.0. Megtanultam a Wordot, csak úgy, egymagam, autodidakta módon. Megvettem hozzá egy magyar nyelvű szakkönyvet és elolvastam, ennyi. Tanfolyam sem kellett. És amikor évekkel később Linuxra tértem át, és ott OpenOffice volt, már tankönyv sem kellett, simán ment minden AZONNAL ahogy a program elé ültem, mert gyakorlatilag minden fontosabb dolog tök ugyanúgy volt benne, mint az MS-Wordben. Azaz, én EL SEM TUDOM KÉPZELNI, hogy ha valaki tudja kezelni az MS-Wordot, akkor mi az anyámkínjának kéne neki külön tanfolyamot szervezni csak amiatt, mert most a LibreOffice-ra tér át a cég! Ez a szememben csak puszta pénzkidobás. Az természetesen lehetséges, hogy nem ért az illető az MS-Wordhoz SEM, mert SEMMIFÉLE irodai szoftver használatát sem tanulta még (bár ez manapság már elég hihetetlen, hiszen ilyesmit az iskolákban is oktatnak). Ekkor kellhet neki egy tanfolyam, de akkor meg tökmindegy hogy a tananyag mi, MS-Word vagy LO, hiszen egyiket sem tudja. Ekkor viszont megfontolandó, hogy szükség van-e ilyen hülye dolgozóra a cégnek.
-------------
Használj GoboLinuxot: http://mek.oszk.hu/05800/05895/
Könyvem a VIM-ről: http://mek.oszk.hu/09600/09648/#
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki egyáltalán AKAR ÉRTENI egy kicsit is egy irodai programhoz
Sajnos, itt a probléma.
A legtöbben nem akarnak hozzá érteni, sőt. Ha leültetesz egy átlag embert évek MS Office-ozása után, elkezd pánikolni, eszébe sem jut próbálkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"simán ment minden AZONNAL ahogy a program elé ültem"
Ertem. Es olyat, hogy vbscript, lattal-e mar?
--
"You're NOT paranoid, we really are out to get you!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem volt szükségem Visual Basicre. És szerintem az emberek 99%-áról elmondható ugyanez. Azokról a kórházi dolgozókról is biztos, akik most akarnak áttérni a LO-ra.
-------------
Használj GoboLinuxot: http://mek.oszk.hu/05800/05895/
Könyvem a VIM-ről: http://mek.oszk.hu/09600/09648/#
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a hozzád hasonló hobbilinuxerek 99%-ának. itt viszont nem rólatok van szó, hanem egy kórházról, és nem, egyáltalán ne vegyél rá mérget, hogy nincs rá szükség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendszeresen dolgozom kórházakban. Ma is megyek az egyik megyeibe storage cache battery-t cserélni. Majd rákérdezek az office használati szokásukra a rendszergazdáknál.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kérdezz, legfeljebb lesz 1 (egy) ellenpéldád.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj, de én nem foglaltam állást egyik oldalon sem, csak gondoltam megemlítem, hogy én IRL látom azt, amit te az iskolapadból vizionálsz. Megfordultam betegként (a kartörésem miatt több ízben, hosszabb időre) és külsős bedolgozóként is a magyar egészségügyben az elmúlt két évben és számomra furcsa dolgokat írsz.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
huh? én az égvilágon semmit nem vízionálok, poliverzum volt az, aki olyan kurva nagy magabiztossággal jelentette ki, hogy az emberek 99%-ának nincs szüksége vb-re, pedig szerintem nem kérdezett meg x milliárd embert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért te mekkora minta alapján állítod hogy van szükség Visual Basicre irodai csomagoknál? Amúgy egy részével a LibreOffice már elboldogul.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"te mekkora minta alapján állítod hogy van szükség Visual Basicre irodai csomagoknál?"
kérlek mutasd meg, hol állítottam ilyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig úgy tudtam, hogy a kórházakban betegeket gyógyítanak (ez a munka folyik ott) és nem azzal foglalkoznak, hogy professzionális kiadványszerkesztést végezzenek, meg mindenféle bonyolult dolgokat műveljenek vb-val! Szerintem egy kórházban (józan ésszel belegondolva) a legbonyolultabb szövegszerkesztési feladat egy körlevél megírása lehet; a napi munka (szövegszerkesztés terén) kimerül előre megírt sablonok aktuális értékekkel feltöltésével és kész. Nem nagyon tudok elképzelni olyasmit, hogy ott valaki nekiálljon vizuálbézikkel vacakolni a szokásos napi munka keretén belül. Esetleg ha nagyon megerőltetem a fantáziámat, akkor TALÁN elképzelhető hogy kell valami kurvabonyolult agyonmakrózott doksi, amit azonban csak egyszer kell megírni, s utána azt rendszeresen használja a titkárnő — na, de azt nem is a titkárnő vagy a doki fogja akkor megírni hanem a rendszergazda, s a többiek csak HASZNÁLJÁK, tehát nekik nem is kell érteniük a vb-hez. A rendszergizda meg aki megírja, az pedig hivatalból kell értsen az ilyesmihez, s neki mindegy kell legyen hogy MSO vagy LO, s ha a kórház áttér LO-ra, tanulja meg, elvégre ez a dolga, ezért kapja a fizetését! De ismétlem, az egész szitu már eleve hihetetlen nekem, s csak nagyon erőltetetten s nyögvenyelősen elképzelhető, mert alapesetben én egyszerűen NEM HISZEM hogy egy kórház olyan bonyolult szövegszerkesztői feladatokat végezzen, amihez vb kell.
-------------
Használj GoboLinuxot: http://mek.oszk.hu/05800/05895/
Könyvem a VIM-ről: http://mek.oszk.hu/09600/09648/#
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Osszad meg velem, kérlek, hogy egy pl. nővérnek miért kéne scriptelnie Word-öt, Excel-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy novernek nem kell. Viszont telefon OS-t is keves nover fejleszt, hasznalni megis tudjak.
Ha volt egy MSO rendszeruk, es valaki (belsos rendszergazdi/fejleszto/kulso infos) csinalt nekik valami feladat gyorsitasara vb scriptet, az valoszinuleg nem fog menni.. kerdes, hogy arrafele hany ilyesmi van.
Tapasztalatom szerint semmi gond az OOo-val, LO-val, de meg a vegyes MS-OOo kornyezettel sem (megfelelo szabalyok betartasa mellett). Ahhoz, hogy egy cegnel az egyik fejleszto (ha kis csapat, nincs technical writer) irjon egy doksit kulso felhasznalasra, teljesen jo. Felesleges fizetos SW-ert fizetni erte. Kesobb mehet PDF-be, vagy kozos DOC-ba mas doksireszletekkel egyutt (formazni ebben az esetben mar MS-ben erdemes).
--
Tudod te, mennyi lóvé fér egy Alstom-kocsi dobozába? :)) - laspalmas, VB
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha volt egy MSO rendszeruk, es valaki (belsos rendszergazdi/fejleszto/kulso infos) csinalt nekik valami feladat gyorsitasara vb scriptet, az valoszinuleg nem fog menni.. kerdes, hogy arrafele hany ilyesmi van.
Pár helyen megfordultam már, ahol MSO van (+ 7 évig oktattam ECDL tanfolyamokon), és szerény véleményem szerint a desktop gépek kb. 60-80 százalékán gond nélkül és minimális költséggel lecserélhető az oda default feltelepített MSO, mert vagy egyátalán nem használják, vagy olyan minimális módon használják, hogy arra gyakorlatilag egy webes JavaScript-es editbox is sok lenne. A maradék 20-40 százalék fele esetén egyszerű átképzéssel megoldható a változtatás, a cég ötöde-tizede használja úgy és arra az MSO-t, hogy nem váltható ki triviális módszerekkel, itt jobb meghagyni és mellétenni egy LibreOffice-t.
Soha nem értettem, hogy miért veszik fel a project scope-ba a teljes cserét, amikor a részleges cserével is vagyonokat lehet megspórolni, a teljes cserével pedig borítékolható a bukás. Félnek az inhomogén rendszerektől? Vagy mi az oka? :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az inhomogén rendszer üzemeltetése bonyolultabb (sok esetben pont ezért drágább is) mint a homogéné.
A másik gond, hogy sokan a dobozos verzió árából indulnak ki, a support árát és a volume license opciókat pedig "elfelejtik".
A support/licensz szerződés valamivel kevesebb gépre MS Office esetén nem feltétlenül olcsóbb (pl. 250 és 100 gép ugyanaz a volume license kategória).
És innentől kezdve az inhomogén rendszer (+1 support konstrukció fizetése más cégnek a 10-20 vagy akár 50 LO miatt) drágább.
szerk: utánanéztem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én iskolai méreteket láttam, ott például nem volt volume licenc, a ~320 gépre meg kellett venni egyenként mindent, ahogy rémlik, nem is lehetett volna volume licenc, csak az okra már nem emlékszem. Ezek után jött az, hogy lett egy állami megállapodás, amely ugye pár milliárd forintba került évente, de ez most megszűnőben van.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, nem saját szakértelemre támaszkodva teszik fel 25000 desktopra. Ha a Novelltől veszik a supportot, akkor ott úgy van, hogy az ügyfélnek fontos hibákat a Novell kijavítja. Ha nem megy egy makró, akkor a megoldják, hogy menjen. Aki teljesen ingyenes megoldást akar, az hátrébb áll a sorban, de azt hiszem, ez érthető. Több ezer nyitott hiba van, az élvez prioritást, amiből bevétel lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz, hogy szikét fogjon a kezébe optimális esetben is 8 - 10 évet kell az érettségi után tanulnia.
Alapfokú office képzés mennyi időt vesz igénybe?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha emberi hullához akar nyúlni, akkor minimum 11 év (kóbonctan, igazságügyi orv.tan). Élő emberhez meg minimum 12 év (összes sebészeti szakma leginkább 6 év gyakorlat).
- waiter -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, az egészségügy régóta híres arról, hogy órákig pötyörészik 1 dokumentummal, hogy szépen nézzen ki.
mivel ott dolgozom míg hallgató voltam, addig követelmény volt ms office kompatibilis vagy 2003 vagy 2007 formátumban leadni a dolgokat, mert az volt meg azon a gépen, meg ilyet oktattak.
szerinted azon 1x5 órás informatikai oktatáson mi mindent lehetett az egyetemen megtanulni a word-ről, miközben halál másnapos volt mindenki, meg amúgy is szartunk bele.
nem könyvet írtunk a worddel, hanem megszerkesztettük, kinyomtattuk, beadtuk a doksikat és kész.
mennyire nehéz attérni a libreoffice-ra? édesanyám polgármesteri hivatalban office 2003-al dolgozik. mindent megszerkesztett, ahogy neki azt kell.
annyira nem bonyolult. ha nagyon-nagyon keresgélni kell a funkciókat, akkor sosem használta a ms termékénél sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szerinted azon 1x5 órás informatikai oktatáson mi mindent lehetett az egyetemen megtanulni a word-ről, miközben halál másnapos volt mindenki, meg amúgy is szartunk bele."
Többi órára is így jártatok be?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, igazad van, _ha_ olyan emberrol van szo, aki hajlando gondolkodni, es igy nezi a technikat is. Viszont tartok tole, hogy az emberek nagy resze kb pixel szintu elteresen is fennakad, hogy "dehat ez nem igy nez ki, ahogy en hasznalom". Neki probald meg aztan elmagyarazni, hogy ez kb ugyanaz. Meg akkor is, ha elmeletileg egyet ertenek veled: a gyakorlat viszont gyakran sokkal siralmasabb ennel ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az olyan Gizike, akinek kockás füzetbe vannak leírva a feladat lépései, (és az isten mentsen meg attól hogy véletlenül kettőt lapozzon) már viszonylag ritkán fordul elő. Szerencsére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban. A legtöbb már kinyomtatja...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Iskolában jártál már (nem tanulni)? Nekem van szerencsém némi tapasztalathoz... Rémmeséket lehetne költeni róla...
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát így belegondolva, lehet hogy revideálnom kellene az álláspontomat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor suliba járt a dolgozó, akkor még nem (olyan) volt.
Találkoztam olyan emberrel, aki a feladatát kiválóan ellátta, de ~5x évesen tettek elé gépet, hogy ne kézzel írt leveleket küldjön. Azért hívott fel, hogy hogy kell visszamenni a következő sor elejére. Aztán meg arról érdeklődött, hogy nem lehetne-e valamit csinálni, hogy ne kelljen az egész oldalt újraírni, ha elrontott valamit, van-e hibajavító festék(backspace;). Szépen beletanult és tette a dolgát. Egy új dolgozó 2-3 év alatt tanulta volna ki a munkakört a bonyolultsága miatt.
A ceruza, toll használat már rég megvan. A billentyűzet még nem, de a tapi eszközök megjelenése miatt, mire egy elsős gépíró kitanulja a szakmájával, már elavult lesz.
Tényleg, te mit tennél bele egy ECDL tananyagba, amit most oktatnak, de csak 10-30 év múlva fog használni a tanulója egy munkahely váltás után?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért kellett volna ezeket a váltásokat a 2003-ról 2007-re váltás idejére időzíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
teljesen mindegy, utólag mindenki okos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olcsóbban és gyorsabban át lehet képezni office 2003-ról a hasonló librere, mint a tök más office 2007-re. A magyar egészségügyet ismerve örüljünk, ha nem office 97-ről vagy word 6-ról kell migrálni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Olcsóbban és gyorsabban át lehet képezni office 2003-ról a hasonló librere, mint a tök más office 2007-re."
kérnék erre egy esettanulmányt. vagy ha nincs, akkor érthetetlen, hogy mi alapján mondod ezt ilyen marha magabiztosan. én valamiért eddig még csak olyan reakcióval találkoztam mezei usereknél, hogy "mi ez a szar, nekem az ofisz kell, nem openizé".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"még csak olyan reakcióval találkoztam mezei usereknél, hogy "mi ez a szar, nekem az ofisz kell, nem openizé"
A titkos állami protokollok mellett egy másik meggyőző érv az ms termékek mellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bervi, egy tucat tanulmányt már te is linkelhetnél. No nem valami MS közelit.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondja ezt aki OOo/LO közeli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért nem linkelek tanulmányt, mer nyilván én nem vagyok pártatlan. Hajlandó vagyok elismerni ha valamihez MSO kell, de az esetek 80-90%-a nem ilyen, ezt azért lássuk be.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a 2007-esnél is hallani ám cifrákat, főleg olyanokat, hogy rakják vissza a régit mert ebben a szarban nem lehet megtalálni semmit...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet tényleg ilyesmi, de:
1 az userek el vannak kanászkodva!
2 átképzés vs önképzés! oldja már meg
3 van, hogy az openizé és társai használhatatlanok, makrók, táblázatok, többlapos munkafüzetek, stb esetében és még ott a kompatibilitás, megjelenítés
-------------------------------------------------------------------------------------------
Mit használok? Na, na, na? Hát blackPanther OS v11.1-et * www.blackpanther.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérnék arra esettanulmányt, hogy mennyivel nehezebb megtanulni azt, hogy a varázsló tündér, valamint hogy az oldal(beállítás) a file menü helyett a formátumban található, mint a ribbon használatát? (Tudom, hogy a magyar helyesírás szabályai szerint fonetikusan kellene írni, de engem viszketegség fog el a fájl szó láttán.)
Meg tudná valaki mondani, ha már ilyen radikális változtatást eszközöltek, miért nem tették kikapcsolhatóvá "classic menu" opcióval, mint azt tették a legtöbb radikális változtatásnál (pl. XP start menü, control panel, vista/w7 aero, stb.)?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, egy rakas fos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van pár felmérés, de a felmérések hiánya ugyanúgy beszédes egyébként. Ha mindenkinek jobb volna, a Microsoft tanulmányok tucatjaival erősítené meg, így viszont a valószínűleg elkészült, de nem színtiszta pozitív tanulmányok el vannak süllyesztve, a Microsoft pedig egy próbát javasol a felhasználóknak. A Wikipédia két felmérést idéz a szalagos menüvel kapcsolatban, az első egy korrekt esettanulmány, a második egy online felmérés (a rengeteg visszajelzés miatt érdemes megnézni).
Dostál, M.: User Acceptance of the Microsoft Ribbon User Interface: a napi szinten ezzel dolgozó és a haladó Word felhasználók nem szeretik az új szalagmenüs felületet.
ExcelUser.com felmérés a középszintű és a haladó Excel felhasználók nem szeretik a felületet, átlagosan 20%, illetve 35%-os teljesítménycsökkenést tapasztalnak huzamosabb használat után is.
Áldozatok árán, de a Microsoft előre menekül az olyan megosztó fejlesztésekkel, mint a szalagos eszköztár, ami persze biztos, ami biztos, le is van védve a tiszta piaci verseny érdekében. Akit zavar, és megteheti, marad réginél, és ha valóban innovatívat akar (például platformfüggetlenséget, kezelhető nyílt ISO fájlformátumot), kipróbálja a LibreOffice-t, és ha tetszik neki, használja. Egy másfél hete érkezett pozitív visszajelzés a LibreOffice listáról, kiemelve a szalagos eszköztár egyáltalán nem fájó hiányát:
2011/8/13 PE :
Gentlemen, Ladies,
I'd tip my hat to you, did i have a hat.
I live with XL. Have for many years now, have tried all the alternatives. Still use 2003, hate (HATE!) the ribbon
Downloaded your suite earlier this morning. I am very MUCH impressed. Much.
Will share with others.
Thank you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Izé... az ODF-et az MS Office kezeli ISO szabvány szerint, az LO, ami a már nem szabványos, új 1.2-est használja, NEM.
Kevesebb bullshittel bölcsebb maradtál volna.
Ja, és az MS saját OOXML formátuma is ISO szabvány... :) amit az LO szintén nem kezel normálisan.
2:0?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A LibreOffice tud az ISO szabvány szerinti ODF-be is menteni, csak nem az az alapértelmezett. Az OOXML is ISO szabvány, csak az MS Office nem azt implementálja (strict), hanem a transitional változatot, ami szintén nem ISO szabvány. A LibreOffice mindkét fajta OOXML-t szeretné kezelni. A fejlesztés 3 fronton zajlik. 1) a közösségből bárki bármit javíthat. 2) Egy nem publikus (?) roadmap szerint a SUSE lépésről lépésre implementálja az OOXML-t. 3) A fizetős ügyfelek által bejelentett hibákat a SUSE javítja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én hamarabb megtanultam a libre-t, mint az office 2007-et, azt a mai napig nem tudom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd látogass el egy kórházba. A rezidensek ott görnyednek a billentyű felett az orvosok meg kávéznak ofc.
Mindegy hogy mibe gépeli be az adatokat a rabszolgának tartott rezidens.
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sok kórházban voltam. Volt, ahol az orvos gépelt, volt ahol az asszisztens, volt ahol a nővér és lehet, hogy volt olyan, ahol a rezidens.
"A +1 az a proletárlájk."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a rezidens az minden szoftvert ismer by default? teljesen tökmindegy, hogy az orvost kell átképezni, vagy a "rezidens"-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy, hogy mivel képzik azt a rezidenst. Mivel elsőtől kezdve szinte csak MS termékekkel lehet találkozni, ezért sok választási lehetőség nincs. Persze van néhány jó gyakvez, aki elfogadja *.xls helyett *.ods-ben készítve is a beadandókat, de rajtam kívül sztem senki sem szivatta magát ezzel. Egyszerűbb a gyakorlatokon bemutatott programot használni + többnyire később is arra lesz szüksége. Arról nem is beszélve, hogy az ide járók legnagyobb része magasról tesz a dologra, az informatika csak nyűg nekik. (És normálisabb országokban az orvosnak valóban nem igen kell ezzel foglalkoznia, arra megvan a főállású adminisztrátor)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átképezni? A fenét kell képezni, ki kell nyomtatni egy egyszerűsített kézikönyvet (vagy elektronikus úton eljuttatni), aztán a kezükbe nyomni, hogy tessék átolvasni, értelmezni. Akinek nem tetszik ez nem gond, biztosan lesz másik 100 aki szívesen betölti a helyét....
-------------------------------------------------------------------------------------------
Mit használok? Na, na, na? Hát blackPanther OS v11.1-et * www.blackpanther.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy is nagy orvoshiány mellett nyilván ez a jó megoldás, rúgjuk ki az orvost/rezidenst, aki nem hajlandó úgy csinálni a feladatát (ami optimálisan amúgy nem is a feladata), ahogy az IT-szaki akarja. Az adminisztrátor már másik kérdés lenne, ott nyilván azt lehet felvenni, aki az adott szoftveren dolgozik, illetve át is lehet képezni. De az orvosnak/rezidensnek ne ez kösse le az idejét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az ms office-t honnan ismeri a rezidens? mitől lett az ms office default?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen. Nálunk itt kezdődik a probléma. Az ápolónak és orvosi személyzetnek ugyanis elsősorban nem a billentyűzet csépelése lenne a feladata. Gondolom erre Dániába megfelelő adminisztratív személyzetet tartanak, akinek ez a dolga. Neki meg kutyakötelessége azt használni, amit az orra alá dugnak, mivel ez a munkaeszköze. Nálunk viszont egy orvos vagy ápoló azért adminisztrál, mert nincs rá ember. Azért a kettő nem ugyan az.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, te se láttad még egyiket se 10 m-nél közelebbről, de osztod az észt két kézzel. Igazi hupszakértő(c).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert ovatosan, ha idetevedne valaki, meg azt hihetne, hogy itt szakembereket talal, elhiszi, amit irsz, aztan trey nem gyoz majd karteritest fizetni a megteveszto szaktanacs miatt...
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem így van.
Ugyan Writerrel elég jól lehet közelíteni a Wordöt (sőt, magyar elválasztásban, helyesírásban pl.: simán veri) de - tapasztalatom szerint - a PowerPoint "kicsit" okosabb abban amit csinál: gyorsan, konvencionálisan, érthető, átlátható, igényes prezentációt tudsz vele csinálni. A gyorsan-konvencionálisan rész Impressnél teljesen kiesik (Pl.: használható, szép smartArt hiánya, színsémák egy kattintásos változtatása)
Szóval mint minden, ez a problémakör sem fekete-fehér, nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy ugyanazt tudja a két szoftver.
Persze ez itt nem feltétlenül releváns kérdés, mivel ezeknek a kórházi dolgozóknak - gondolom - leginkább a Writerre lesz szükségük - és reméljük csoportmunka nélkül :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem sokkal inkább az érdekelne, hogy mire használnak Office-t ?
Az adatbázis-kezelő szerintem elégtelen egy közepes kórház kiszolgálására.
Egy leletekkel teletűzdelt orvosi összefoglaló vélemény összeállítására - szerkesztésére valószínűleg nem ergonomikus :-(
Mire használnak Office-t ?
CSZ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizony. Az adatbázis alapú EMR (electronical medical record) programok alapól függetlenek az Office-től. Nem Office-ban írják meg a laborkéréseket leleteket és zárójelentéseket, hanem az EMR-ben. Elvileg biztos lehetne, de ilyennel még nem találkoztam. Az általam látott kórházakban maximum levélírásra és a tudományos kutatás vagy statisztikák vezetésére használják az Office-t.
A háziorvosi nyilvántartó szoftvereket az OEP-nek kell engedélyezni, és szigorú kritériumoknak kell megfelelnie, az a pár fajta, amivel találkoztam, szintén nem Office-alapú.
E területen pedig a user olyan amilyen, van aki két cella összeadását is számológépen végzi, majd beírja az eredményt a harmadikba... szóval szerintem semmi extra nem kellhet, amit a LO ne tudhatna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy ilyen triviális eseteket említsünk, miben fogsz pl. egy levelet (nem emailt) megírni, hm?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy az általam valaha kapott állami (fenntartású) helyről érkező levelek kinéznek: akár Notepad-del.
(De amúgy igen, pl. levélírás. De ha csak ilyen szintű dologra kell, arra meg minek komplett office csomag?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
állami intézményben sajnos(?) nem úgy megy, hogy elég rá a vi, mert a célnak megfelel, hanem létezik pl. olyan dolog, hogy protokoll. de ha te tudsz notepad-ben állami protokolloknak megfelelő doc fájlokat generálni, hát akkor ügyi vagy.
a levélírás meg csak egy példa volt, mivel nincs kedvem veletek erőlködni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"de ha te tudsz notepad-ben állami protokolloknak megfelelő doc fájlokat generáln"
Mesélj erről a kórházakban használt titkos állami protokollokról.
Komolyan kíváncsi vagyok, hogy Mancika milyen protokollokat használva írogatja a doc fájlokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
James Bond protokollal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lássuk, hogy néz ki a protokoll! Kíváncsi vagyok, hogy meg lehet-e oldani a feladatot LibreOffice-ban.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kattints az Office gombra a bal felső sarokban."
hopp, libberofiszban ilyen nincs, ópenszósz fail.
Sajnáljuk, nem felel meg az Nemzeti Egyetértés és Együttműködési Rendszer Állami Dokumentummentési Alprotokolljának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, akkor nevezzük át Office-ra a Fájl menüt? FAIL! Minek, hiszen az MS Office 2010-ben úgyis visszanevezték.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy átlag nővér és/vagy orvos Office-ben sem tudja mi az a fejléc, vagy adatbázisból, Excel táblából nem tud körlevelet készíteni. A csini titkárnő tud ilyet, de szerintem LO-ban is meg tudná csinálni. Ha nem, segítek neki :)
Szóval tökmindegy, levélírás: alap betűtípus, balra rendezett sorok, néhol felkövér betűk, TAB helyett szóközök, ez a levél :) Bármilyen programban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért szerintem egy sablonnal ezeket a problémákat uralni lehet. Természetesen oktatásra azért minden programcsomag esetén szükség van, lenne.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves bervi,
Azon én komolyan meglepődtem, hogy nem vagy képes egy levelet megírni LibreOffice-ban. Nagyon sokaknak sikerült már. Én szurkolok neked, hogy végül sikerüljön csatlakoznod Neked is a "levelet írtam LibreOffice-ban" csoport népes táborához.
Egyébként mi akadályoz meg benne? Tudunk valamiben segíteni? Hol akadtál el?
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én komolyan meglepődtem, hogy egy irodai programcsomag contributor-aként ennyire képtelen vagy szövegértelmezésre. NEKEM semmi bajom nincs a levélírással egyik szoftvercsomagban sem, épp csak ez az aktuális szál szempontjából tökéletesen irreleváns. ahogy libreoffice-ról sem volt szó (bármennyire is szeretted volna), csak irodai programokról általánosságban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sosem írtam még levelet officeban orvosként.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mutass kérlek egy levelet, amit szerinted nem lehetne LibreOffice-ban reprodukálni.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kérlek, mutasd meg, hogy ebben a szálban ki a franc beszélt konkrétan ilyen vagy olyan office-ról. mielőtt a lo-fétised (vagy az üldözési mániád?) teljesen elemészt, hint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, akkor a szálat indító „miben fogsz pl. egy levelet (nem emailt) megírni, hm?” kérdésedre annyi a válasz, hogy „pl. a writerben”.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, nem tudtam, hogy elképzelésed sincs, hogy miben lehet egy levelet megírni.
Én ezt javasolnám: http://goo.gl/71hcw
Esetleg ha még kérdéseid lennének, ajánlom ezt is: http://goo.gl/mS145
De a témával kapcsolatban minden további kérdésedre szívesen válaszolok.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát már ne haragudj, de te tényleg ennyire hülye vagy? ennyire nem tudsz a sorok között olvasni? a kérdésem "csizmadia_zoltan" postjának lett szánva, ő nem értette, hogy "mire használnak office-t". igen, én tudom, hogy mivel lehet levelet írni, de azért írjál még le trivialitásokat, meg kampányolj még kicsit a libre-vel, nem volt még elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az általad említett példákat nem office-ban csinálják most sem. Vannak célprogramok, amelyek erre vannak kifejlesztve. Az egyik az használ MSO-t, mint szerkesztő, de a többi tudtommal nem.
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Országos Vérellátó (800 munkaállomás) többek közt a finn igazságügy-minisztérium példája alapján vágott bele az átállásba (a finnek feléből hozták ki a szabad szoftveres környezetet). Úgy fogalmaztak az OVSZ-nél, hogy nem átállni, hanem átszokni kell a szabad irodai programcsomagra, ami megfelelő idő és segítség esetén megvalósulhat. (Bővebben a Novell sajtónyilatkozatában.)
Ki tudja, hányan használnak OpenOffice.org-ot vagy LibreOffice-t a hazai egészségügyi dolgozók közül. Laki Norbert felmérése szerint a magyar bíróságokon többségben vannak a szabad irodai programok, ami sok-sok ezer felhasználót jelent (a bírósági beadványok száma már megközelíti az évi másfél milliót Magyarországon). Ha jól tudom, a Kanizsai Dorottya Kórház (Nagykanizsa) kliens oldalon is Linuxot használ, idézet a honlapjáról: „és AKInek a legtöbbet köszönhetjük: Debian Linux”.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oszinten sajnalom oket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén irigylem őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén nem értem az itteni hozzászólók nagy részét.
Néhány munkahelyemen évekkel ezelőtt is defaultként volt használva az Ooo. Akár 5+ éve is. Senkit nem zavart. Ha valamit nem tudtak megkérdezték, de inkább olyanokat hallottam, hogy "megnyitom inkább ezzel az "Openizével" mert az tuti működik".
Persze volt aki nem örült a váltásnak, de max két hétig hallottam, hogy "máshol vannak a cuccok".
Mivel munkámhoz tartozott ezért hívtak fel engem is Ooo segítségért, de nem naponta és nem triviális "hol az xy ikon" kérdéssel.
Még a Latin2-es kódolású csv megnyitását is csak egyszer kellett leírnom. (Persze erre pont amiatt volt szükség, mert a M$office-ok hülyék voltak az UTF-8 -hoz.)
No meg a nem programozó/rendszergizda/kúltúrIT-s emberek nagy részét sem kéne totálsötétnek nézni végre. A kirívó esetek súlyosak ugyan de nem irányadóak.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni