- bambano blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Akkor most hány vadászgép védi a hont?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
14db. Gripen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit csinál?
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A világ legszebb vadászgépei. Egy megmaradhatna vmi múzeumban...
-------------------------
Trust is a weakness...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
A MIG-29 még mindig a világ egyik legjobb vadászgépe. Más országok (pl. Németország) nemhogy kidobná, hanem korszerűsíti, és továbbra is hadrendben tartja. Erre mi beszerezzük azokat a szutyok Grippeneket, ezeket meg a rozsdatemetőbe küldjük.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németország pont, hogy leváltja a MIG-jeit Eurofighterre. A MIG-29-esek megbecsülésének legjobb példája Lengyelország.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németország megteheti (és értelme is van, mivel egységesíteni kell). Lengyelország megtehetné, de nem teszi, mert pénzkidobás. Mi megtesszük, ugyanazért, amiért Lengyelország nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne viccelj már az eurofighterrel. Lassan negyven éve pátyolgatják ezt a projectet, és Szaúd-Arábián meg Ausztrián kívül idáig senki sem vásárolt idáig nagyobb tételben. Németország csak tervezi az átállást, de ezt már tíz éve "csinálja".
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert India 29-esei sem esnek szet. Raadasul nekik joval tobb van.
--
I never let my children watch big band performances on TV. Too much sax and violins. - sickipedia
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leváltja? Majd ha kész lesz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy szerinted szutyok, de gyakorlatilag ez volt az egyetlen hozzáférhető következő generációs gép. A MiG fegyverzete elavult, nem sokra mész a tolóerővel meg a fordulékonysággal, ha a másik 3x akkora távolságról indítja a rakétáit. Ezen kívül a MiG-nél állandó probléma volt a hajtómű élettartama és a felújítás, a Gripent meg baromi olcsó üzemeltetni (a többihez képest). Vettünk rendes fegyvereket is végre, amivel várni kellett és tele a net fika cikkekkel, de AIM-120C, CCD-s Maverick-ek és hozzájuk céljelölő konténer is. Környező országok légiereje labdába sem rúghat (az osztrák Eurofightereknek gyakorlatilag nincs ütőképes fegyverük)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Csak ne úgy üzemeltessék, ahogy a 29-est próbálták...
Egyébként önmagában sajnos nem ér sokat. Egy ilyen gép egy bonyolult rendszer része. Ahhoz, hogy tényleg ki lehessen használni a képességeit, fejlett légtérellenőrzés kellene (radarok, ugye??), meg rakétás és csöves légvédelmi eszközök, amik nem a repülőgépek alternatívái, hanem kiegészítői. Meg a darabszám sem valami komoly sajnos, legalább egy épkézláb vadászrepülőezredet jó lenne kiállítani. Azt is elfogadom, hogy ezek a gépek drágák, és, hogy egy ekkora ország nem engedheti meg magának, hogy sokat tartson fenn belőlük, de akkor a hiányzó kapacitást részben pótolni kellene/lehetne kisebb, olcsóbban üzemeltethető gépekkel (pl.: BAE Hawk, ALCA, Aermacchi M-346, Jak 130, esetleg Super Tucano, stb.). Ilyenekkel nyilván csak korlátozottan lehet pl. légtérellenőrzést végezni, de nagyon sok feladatban (pl. CAS, stb.) közel olyan hatékonyak, mint egy nagyvas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen pont a CAS az egyik, amire a Mig teljesen alkalmatlan volt. Hát a beszerzésnél pont ez volt a lényeg, a fenntarthatóság.. a mig már az elején halott dolog volt ebből a szempontból. Meglátjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem gondolom, hogy eleve halott lett volna. Az, hogy alkatrészkannibalizmus volt, nem alakítottak ki rendes hazai üzemeltetési infrastruktúrát (sőt, inkább leépítettek, ld. Dunai Repülőgépgyár Zrt., ugye, pedig ott nem lett volna lehetetlen...) nem használták ki a gép valódi képességeit, egyiket-másikat "szétrepülték", szóval, ezek nem a típus hibái.
Tényleg nem a CAS volt az erőssége, de ezt nem is kell számonkérni rajta. Egyrészt mert valamennyire bővíthetők lettek volna a képességei ilyen irányba is, másrészt meg az is egy működőképes struktúra, ha külön vannak CAS-képes egységek (és voltak is, ld. Szu-22). Más kérdés, hogy ezt sem sikerült normálisan megvalósítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 29-es az adott időszakot és Magyarország akkori lehetőségeit figyelembe véve a legjobb választás volt. Való igaz, a 29-es, mint az összes modern MIG, elsősorban légifölény-vadász, de akkor is, ahogy most is kompromisszumos megoldást választottak azok, akik a döntést hozták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy megtarthatnák őket azokra az időkre, amikor minden Gripen lerohad. Mivel azoknak érzékenyebb rendszereik vannak, még kevésbé fogják elvieslni a kukoricatábla szélében történő tárolást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így bullshit. A 29-es ugyanúgy nem viselte, hogy a kukoricatábla szélén tárolják, többek között ezért is kell most kivonni. Meg le kéne jönni végre a "régen minden jobb volt", "volt benne anyag", "robusztus szovjet technika", stb. kezdetű lányregényekről. Nem tudom találkoztál-e már analóg számítógépekkel, elektromechanikus jelfogókkal, meg hasonló korabeli finomságokkal. Ezekhez képest egy Gripen valószínűleg sokmindennek elmondható, de érzékenynek nem.
Szerk.:
Hogy kicsit értelmesebben is válaszoljak, ez nem úgy megy, mint egy régi biciklivel pl., hogy betolom a garázs hátuljába, hogy jó lesz még majd a gyereknek. Önmagában az, hogy az állásban ne pusztuljanak el, komoly erőfeszítéseket kíván, konzerválásnak hívják, sok dolgot ki/át kell építeni, bizonyos üzemanyagokat el kell távolítani, másokat le kell cserélni konzerválóanyagokkal, biztosítani kell a megfelelő tárolást, stb. Ez rengeteg pénz, ami ráadásul csak úgy ér valamit, ha az üzemeltetési infrastruktúrát is megtartjuk valahogy, mert anélkül nem lehetne újra aktiválni a gépeket, ha szükség lenne rájuk. Ez megintcsak rengetg pénz. Itt már olyan dolgok is bejátszank, hogy nem lehet csak úgy elküldeni az embereket sem, vagyis -egy részüket legalábbis- állományban kellene tartani, stb., egyes eszközöknek lejár a szavatossága, mint egy doboz tejnek (pl. fegyverek), az ilyeneket időről időre pótolni kellene. Szóval nagyon drága mulatság volna ez csak azért, hogy legyen a spájzban 5-10 többé-kevésbé használható 29-es. Ennél valószínűleg nem lenne sokkal drágább üzemben tartani őket. Ilyen bonyolultabb esetekben, mint egy repülőgép, jellemzően akkor van értelme a konzerválásnak, ha pl. utána el akarjuk adni őket, aztán majd a kedves vevő vesződik a többi dologgal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek azok a MIG-ek amik évek óta a kifutón rohadnak Kecskeméten?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, azok. Akit érdekel, az aranysas.hu-n olvasható egy meglehetősen részletes írás a típus magyarországi történetéről: http://aranysas.hu/cikk_1.php
Gyönyörű madarak, hiányozni fognak :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor cseréljünk munkahelyet! nekem nap mint nap a fejem felett szállnak fel-le, kanyarodnak rá a leszállóra mélyrepülésben, általában párosával gyakorlatozva. az egész épület remeg tőle, az ember dobhártyája beszakad, a feje szétrobban, dolgozni nem lehet mert nem lehet koncentrálni tőlük, stb. mindezt az én adóforintjaimból.
nekem nem fog hiányozni semmilyen repülő. rohadjon meg az összes :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van egy-két hely az országban, ahova nem lenne jó, ha lepotyogna valami... akár egy elájult pilóta kisgépe, akár egy rossz szándékkal kihajított szeretetcsomag. mert ha pl. valaki ügyesen megtalálná Tiszaújvárosban az olefingyárat, az én lakásom még átrepülne Debrecenen... hogy Paksról ne is beszéljek.
ezt persze nem ártana, ha felfogta volna a hadsereg kőostoba főparancsnoka is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az atomeromuben azert baromi nehez akkora kart tenni, hogy kornyezeti katasztrofat okozzon. Ugyan nem modern nyugati tipusu vegbelkup kontenment, de a reaktor igy is boven kibirna egy razuhano utasszallitot is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
üzemanyag cserét is alig bírta ki nemrég...
meg lehet, hogy ha nem robban fel maga a reaktor, az öröm és boldogság, de ha eldózerolja egy gép az oda vezető drótokat, akkor pár napig nem fogsz hupolni:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább pár napig ne legyen villany, mint, hogy a reaktor sérüljön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez igaz, csakhogy az althread onnan indult, hogy van-e haszna a légvédelemnek. próbáltam érzékeltetni, hogy van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok, de te egy külső támadást (amit azért az elvtársak elvileg belekalkuláltak és úgy építették) hasonlítottál össze egy üzemeltetési(?) zavarral.
emellett ki az az idióta, aki képes lenne pl. az atomerőműnek nekimenni, mikor máshol is okozhat hasonló károkat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
emberek saját magukat is felrobbantgatják...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De az a fhansziák f.szsága volt, úgy akartak üzemanyagot cserélni, ahogy nem lehetett volna. A paksi VVER igen biztonságos típus, ruszkik ezt használják tengeralattjárókban is.
-------------------------
Trust is a weakness...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes módon sok (NATO tag-) országban nagyra becsülik ezeket a gépeket (sőt, a mig21 -eseket is felujitották pl. Romániában).
Konkrétan nekünk miért nem feleltek meg vajon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasd el talisen linkjét.
-------------------------
Trust is a weakness...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Költői kérdés volt; ésszerűen nem lehet rá választ adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, lehet. A kivonás nagyonis ésszerű. A probléma sokkal inkább az, hogy hogyan jutottunk idáig. A mégnagyobb probléma pedig, hogy megjöttek a szép új gépek, de nem sok minden mutat arra, hogy tanultunk volna az eddigiekből, ezért sajnos várható, hogy 10-20 év múlva ők is ugyanilyen csúnyán fogják végezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elolvasod a cikket, az elso bekezdesek egyikeben ott a valasz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni