Skoda Felicia szerviz epic fail #2

"No asztán következett egy rövid testgyakorlás miután elástam (S.K.)" /Fülig Jimmy levele az uralkodóhoz/

(Előzmény.) Megtörtént a második felvonás. Az autó el lett hozva, de nem ment a dolog különösebben gördülékenyen. A Porsche Pestet képviselő munkafelvevő nem volt különösebben boldog attól, hogy el akarom hozni az autót javíttatás nélkül, és közölte, hogy mivel nem kérjük a javítást, csak akkor vihetem el, ha kifizettetem a trélerezést meg az ismételt bevizsgálást. Ja és igen, a gyári ventilátor igenis 21e Ft, a gyári hőgomba meg 5800 Ft. Ennél olcsóbban csak utángyártott van. A direkt Skodára specializált alkatrészboltban sincs gyári, csak utángyártott. Szerinte. Körülbelül itt szakadt el a cérna, és enyhén vörösödő fejjel diktálni kezdtem neki. Na, akkor most vázolnám, hogy mi lesz. Először is abbahagyjuk egymás sík hülyének nézését, mert probléma lesz. Az autót én most elviszem. Egy büdös fillért nem fizetek nektek többet. Van rá öt percetek, hogy működő állapotban előhozzátok az autót, vagy előbb elkérem a panaszkönyvet, aztán meg fogyasztóvédelemmel és egy ügyvéddel jövök vissza. Akkor Ő most szól a felettesének, amiért ilyen hangon beszéltem vele. Ó remek, épp kérni akartam, magával a góréval üvölthetek, remek lesz. Munkafelvevő balra el.

Öt perc múlva nem a góré került elő, hanem az autó, volánjánál a munkafelvevővel. Láthatóan neheztelt kissé a hangnem miatt, de mivel a célomat elértem, nem tartottam szükségesnek a továbbiakban anyázni vele, sőt, mondtam is neki, hogy ne értsen félre, nekem személyesen semmi bajom vele, nekem a céggel van problémám, de mivel ő képviseli a céget az irányomban ezért a problémákat csak vele tudom közölni és nyilván abban a hangnemben, amit szükségesnek tartok, a történtek után. A végére lenyugodtak a kedélyek, és egész jól elbeszélgettünk a KGST autókról, meg az azóta eltelt 20 évben a szakma változásairól. Azért nem lettünk kebelbarátok, de talán egymás torkának sem fogunk már ugrani. Elmehetnék politikusnak, asszem.

Az Fehér Rettenetet a szerviz melletti utcában hagyva elindultam Bacsi műhelye felé. Körülbelül a Lehel utca magasságáig bírta az autó a normál hőfokot, utána újra elindult a mutató a piros tartomány felé... Hát akkor vessük be a jó öreg skodás trükköt: ablak le, fűtés maximumra. :) Az autó gond nélkül elért a műhelyig, gyakorlatilag melegedés nélkül. Hiába, a fizika 20 év alatt sem változik sokat...

Bacsi kinyitotta a motorteret, és kb. 5 mp alatt szúrta ki, hogy a kiegyenlítőtartály sapkája ereszt, nem tartja a nyomást. A kiegyenlítőtartályra futó csövek közül pedig legalább egy szintén folyatja a vizet. Egy hűtésproblémákkal küzdő autónál a Porsche Pestnek ezt két nekifutásra, 36e Ft kifizetésével, másfél hét alatt sem sikerült kideríteni. Kommentár, minősítés azt hiszem nem szükséges. A sokat látott Felicia pedig végre tényleg a gyógyulás útjára léphet.

Hozzászólások

2001 ben nekem is volt hozzájuk szerencsém(Buda) egy vadonatúj Fábiával. A kocsit igen rövid időn belül eladtam a rettenetes sok probléma és a szervizek hozzáállása miatt. Azóta ha csak meghallom, hogy Porsche márkacsoporthoz tartozó gk akkor azonnal irányt váltok. Tudom sok ezer ember van akinek mások a tapasztalatai, de azt az 1 évet és a kb 7-8 szervízlátogatás, valamint a garancia lejártát követő első napon fellépő hibákat senkinek sem kívánom.

Élvezetes volt ez a két cikk, és egyben szörnyű belegondolni, hogy egy autón mennyire le bírják húzni a népet a köcsög szervizek.

suckIT szopás minden nap! kqueue Javához!

De mint a huzat. Engem szerencsére nem vágnak át, csak lehúznak óránként 7-8ezer ft óradíjjal, de legalább jól dolgoznak. (GYAK Győr, ~17 éves 306-os Peugeot). Az hogy ismerős a szervizfőnök csak annyiban előny, hogy megbeszélünk egy napot, reggel odaviszem, és délutánra kész.

A másik opcióm egy "falusi" szervizes bácsika, csak nála jó egy hétig pihen az autó, mire belenéz.

--
"ktorrent utan az utorrent volt [...] beallithatatlan"
...

Mondok neked pár mondatot:
- időszerű lenne vezérlést cserélni az autón
- kotyog a vízpumpa
- a hátsó lengéscsillapító már csak 45%-os
- beszakítottunk egy csavart a bal hátsó segédlengőkarba
- lyukas a hátsó kipufogódob
- bemaródott a féltengely

ezeket egy laikusnak vagy elmondják, vagy nem. vagy időben mondják el, vagy nem. Ezek sorrendben: 120, 60, 90, 80, 90, 2x120 ezer forintos mondatok márkaszervizben.

Súlyosabb esetben elmondják, de nem végzik el a munkát. Pedig adott esetben ezek lehetnek helyénvaló mondatok is, meg palánkon nagy ívben át... mondatok is.

Ehhez még jöhetnek ilyenek, hogy egy el nem végzett vezérléscsere anno a tizensok éves kadettemben negyed millerről indult, a mostani kocsimon szerintem sokkal több. Egy ki nem tisztított kipufogó rendszer egr szeleppel (400k), szívósorral (nem tom de sok), porlasztócsúccsal (60-120k/henger) nulla idő alatt borogatják össze egy dízel autó költségvetését... a felsorolás messze nem teljes.

más irány. paraszt elédfordul az útkereszteződésben, köténylemez, hűtőmaszk, gépháztető, hűtő, később a keletkezett feszültségektől elreped a szélvédő, fényszóró, pár ezmegaz, festéssel, lakatolással 900k... ideális esetben a biztosítónak, rossz esetben zsebre.

A fenti pontok alkalmazva a jelen autóra:

1., A motornak olyan lánchangja van, hogy nekem fáj. :)
2., A vízpumpa kb. vadiúj, 2-3 hónapja lett cserélve, más okból.
3-4., Az egész hátsó felfüggesztésben kivannak a szilentek, meg minden kattogott az egész össze-vissza, ahogy rugózott.
5., A kipuffnak (még) semmi baja. :)
6., Meglepő módon a féltengelyek is jók. Azért annak elég jellegzetes tünetei vannak.

A lánccsere kb. 30-40, a hátsó felfüggesztés 20-50 között oldható meg, attól függően hogy mit kell cserélni és mennyire komolyan van nekiállva. Mondjuk ezen kívül még a kuplung is dobál (női autó), meg van pár egyéb nyűgje is. De én beértem volna, ha csak a hűtés hibáit sorolják fel, de azt korrektül.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Jól írsz, van a szövegnek ritmusa. :D

Réges-régen, egy messzi-messzi nagyvárosban, volt egy XVI. sz. autójavító, valahol a város (majdnem) szélén. Akkoriban az volt a rend, hogy az autót időszakos karbantartásra oda hordta mindenki, hiszen olyan, hogy maszek nem nagyon volt.
Szinte új Skoda S-100. Tulaj (akkor) nagyjából 15-20 éve már hivatásos sofőr, ez a második Skodája (az első egy 1000MB volt).
Amikor veszi át az autót, az illetékes szolídan jelzi, hogy "volt egy főfékhenger-csere is, de sajnos az alkatrészt csak pult alól, és szóval azt neki, zsebbe kéne". Jó, rendben, majd kint. Illetékes el, tulaj a munkalapot, papírokat átnéz, hümmög egyet, majd amikor az illetékes nem látja, csomagtartó felnyit, alja felemel - merthogy az ominózus alkatrész ott található az autóban. Apró mosoly a tulaj arcán, csomagtartó lezár, papírok elintéz, fizet, majd az illetékes a mosóból szépen kiviszi az autót a kapuig, félreáll vele, és megszólal, hogy akkor el kéne intézni azt a bizonyos... Tulaj csomagtartót felnyit, alját felemel, és a korábban említett alkatrészen lévő vastagporra meg pókhálóra mutatva csak ennyit mond: szerintem el van intézve. Ja, és ha fékjavítást hazudnak, akkor legalább egy doboz fékfolyadékot írjanak ki a munkalapra, úgy nem annyira feltűnő a dolog.

Vajh, az utána következő autós ugyan sikerült-e átvernie ennek a szervíznek...?

Ugyanebben a nagyvárosban, ugyanebben az autójavítóban történt. Akkor még a plázacica fogalom, pláza híján, ismeretlen volt, de el tudjuk képzelni. Jön a csaj, szőke, bazi nagy körmök, a szoknyája mint egy szélesebb derékszíj... A munkafelvevő mindent megmutatott, megkérdezett, végignézett a behozott autón, de főleg a földhöz közel levő alkatrészeket. A csaj vagy észrevette, hogy a szerelőknek gúvad a szeme, vagy nem, de este a kocsiért nyakig bezipzárazott melegítőben ment:)