99 okostelefonnal sétálva verte át egy művész a Google Maps-t, ami forgalmi dugót jelzett a performanszra

Címkék

99 smartphones are transported in a handcart to generate virtual traffic jam in Google Maps.Through this activity, it is possible to turn a green street red which has an impact in the physical world by navigating cars on another route to avoid being stuck in traffic. [...] Google Maps determines congestion by gathering the location and motion speed of phones in a given area. Generally speaking, those phones are going to be in the road because they're with drivers, inside vehicles, and so measuring the phones' speed is a reasonably decent proxy for measuring vehicle speed. Those data points, aggregated, make a road look green on the map if traffic seems to be moving smoothly, or they look red on the map if traffic appears to be severe. When traffic is severe, the map's navigation software will reroute drivers around the congestion when possible.

Részletek itt.

Hozzászólások

Ötletes! nagyon tetszik! Az is igaz ha itt próbálgatna ilyesmit, lehet még mérges is lennék! :-D

Szerkesztve: 2020. 02. 04., k - 12:18

Hekkerművészet? Mik vannak manapság. Shellkódokat a Nemzetibe?

Erre amúgy már gondoltam, hogy micsoda trollkodás lenne többen gyalogosként az út mellett összeállni és úgy navigálni, mintha autóval mennénk. Ez egy kicsit továbbfejlesztett trollkodás lett... :)

A google már így is elég jó.

Simán megmondja, hogy motorral voltam, nem kocsival.

Ez nem művészet, hanem szabotázs.

Szerkesztve: 2020. 02. 05., sze - 12:35

Akkor ez azt jelenti, ha egy kihalt úton elmegy egy kb. 70 fős busz, amin mindenkinek van telefonja és küldi a koordinátákat a Google-nek, akkor az oda forgalmi dugót jelez majd? 

Mert ez így elég gagyi szolgáltatás...

Nem hiszem, hogy kell hozzá bekapcsolt navi, valószínűleg szimplán az útvonalból és a sebességekből következtet. Azt is megfigyeltem, hogy mostanság az asszisztens nem ad fel pl. közlekedési balesetes értesítést, ha pl. buszon ülök, szóval vélhetően még erre is figyel.

A telefon tudja, hogy gyalog mész, vagy autóval. pl. https://developers.google.com/android/reference/com/google/android/gms/…

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it."
"Senkit nem hagyunk az ereszcsatornán!"

En azt tapasztaltam eddig, hogy ennek a dugo erzekelesnek eleg nagy atfutasi ideje van. Google szerint dugo van egy szakaszon ne menjek arra. En megis arra megyek mert makacs vagyok es ismerem a kornyeket es mikor odaerek nincs dugo. Maskor meg bele akar vinni olyan levagasokba amerre nem is lehet menni vagy eppen oriasi felfordulas van. Olyan mintha nem realtime mukodne hanem valami kesleltetessel.

Szerintem a szabotázs papírforma szerint korrekt. Elvégre kerekes járműben voltak a telefonok!

A dolog megelőzése egyébként, hogy pontosabb GPS adatok kellenek, amiből a Google kisakkozza, hogy 99 darab paraszt lassan halad a JÁRDÁN.

Vagy egy index cikk, hogy egy félnótást elcsapott mobilozás közben egy paraszt béemvés egy kölcsön audival, és most perel mindenkit, mert a szétszóródott 100 telefon között nem találja a sajátját. Vagy valami ilyen.

Ide Újpestre kéne valami trükk, hogy az ingázók ne ide pakolják ingyen a kocsijukat egész napra az ittlakókat szopatva.

Az autók és üzemben tartásuk után befizetett adók messze nem fedezik az autózás költségeit, az okozott egészségügyi és környezeti károkat pedig pláne nem.

Amugy meg a parkolohaz bevetelei sem szuksegszeruen a /dev/null-ba mennek.

Ha lenne rá fizetőképes kereslet, akkor már régen lennének parkolóházak. De az alap hozzáállás az, hogy legyen ingyen.

Lehet, hogy a normális parkolóházak normális helyen vannak és/vagy keresztfinanszírozott az üzemeltetésük valamiből vagy túl drága lenne azon a telken mást üzemeltetni, mert például már valaki felépített ott egy parkolóházat. Miért nem építesz parkolóházat olyan helyeken, ahol nincs, ha amúgy akkora üzlet? Tessék összeállni, kinyitni a magánpénztárcát és építeni parkolóhelyeket meg mélygarázst meg P+R parkolót.

Itt egyedul te beszelsz uzletrol, a thread onnan indult, hogy "az ingázók ne ide pakolják ingyen a kocsijukat egész napra az ittlakókat szopatva". Erre keresunk megoldast, nem arra, hogy mivel lehet sok penzt keresni.

Ennyi erovel a MAV-ot is meg lehetne szuntetni, mert az sem lenne profitabilis allami penzek nelkul. Majd ha Franko be akar menni Budapestre, mert nem talal Martonvasaron vagy hol munkat, akkor "tessék összeállni, kinyitni a magánpénztárcát", es venni egy vonatot. Az egesz allam, tarsadalom, stb. koncepcio arra epul, hogy az ne hagyjuk megdogleni sem az ujpestieket, sem a martonvasariakat, meg akkor sem, ha onerobol valami nem megy nekik.

szerk: a CV-d szerint 2 perc setara laksz az orszag legjobb vasutvonalatol, igy eleg konnyu mas faszaval verni a csalant

Erre keresunk megoldast, nem arra, hogy mivel lehet sok penzt keresni.

Én mindössze arról beszélek, hogy adóforintokat nem arra kell költeni, hogy az autósoknak kényelmes legyen háztól-házig autózni. Ha akarnak költeni magukra, akkor vegyenek maguknak telket és építsenek maguknak parkolót, parkolóházat és a többit, ami kell a kényelmükhöz. Amúgy a sok pénzt te hoztad be azzal, hogy dugig vannak a parkolóházak, tehát nem lenne veszteséges.

Ennyi erovel a MAV-ot is meg lehetne szuntetni, mert az sem lenne profitabilis allami penzek nelkul.

Így van, szeretném, ha megjelennének a magán szolgáltatók a vasútnál és annyiba kerüljön a vasúton minden, amennyibe kerülnie kell; az állam meg csak a szociális alapú kompenzációkat fizesse meg és mindez jelenjen meg adókedvezményként. 

CV-d szerint 2 perc setara laksz az orszag legjobb vasutvonalatol, igy eleg konnyu mas faszaval verni a csalant

Tudod, nem úgy alakult, hogy ide születtem és a földből kinőtt egy vasútvonal, hanem ez egy tudatos döntés volt, aminek megfizettem az árát és vállalom a negatívumait is, illetve heti 20 órát dolgozom, azt is nagyrészt otthonról.

Másoknak az a tudatos döntése, hogy autóval akarnak járni minden nap a világ végéről a budapesti belvárosba, vagy legalább Budapest peremkerületéig és ott alanyi jogon járjon neki parkolóhely, de nem hajlandó felvállalni ennek se az árát, se a negatívumait, hanem dobják össze neki a budapesti adófizetők.

Másoknak az a tudatos döntése, hogy autóval akarnak járni minden nap a világ végéről a budapesti belvárosba, vagy legalább Budapest peremkerületéig és ott alanyi jogon járjon neki parkolóhely, de nem hajlandó felvállalni ennek se az árát, se a negatívumait, hanem dobják össze neki a budapesti adófizetők.

Nem egeszen, az ingazok koszonik szepen, jol vannak. A peremkeruletieknek faj, hogy kiszoritjak oket az ingazok. 

Amúgy a sok pénzt te hoztad be azzal, hogy dugig vannak a parkolóházak, tehát nem lenne veszteséges.

Nem remlik ilyesmi, hol irtam ezt? Annyit irtam, hogy sok helyen (inkabb a belvarosban btw, tehat nem a tipikus P+R teruleteken) varolista van.

Nem egeszen, az ingazok koszonik szepen, jol vannak. A peremkeruletieknek faj, hogy kiszoritjak oket az ingazok.

Figyeld meg, hogy mennyire fognak sírni, ha nem lehet ingyen parkolni és/vagy bevezetik végre a dugódíjat. Mások faszával nyilván könnyű verni a csalánt, de én nem igazán látom, hogy miért kellene például az óbudaiak adójából finanszírozni azt, hogy a solymáriaknak legyen parkolóhelye.

Pl. mert a solymariak akkor is jonnek, ha nincs parkolohely. Meg ugy is jonnek, hogy Obuda nagyon nagy resze fizeto ovezet. 

Továbbra se válaszoltál arra, hogy miért is kellene az óbudaiak adójából parkolóhelyeket építeni, hogy a solymári autóval ingázóknak kényelmesebb élete legyen. Ha nincs parkolóhely, akkor nem fognak jönni, akkor elkezdenek azon gondolkodni, hogy a solymári önkormányzat a solymáriak adójából bővítse a tömegközlekedést vagy horrible dictu a tömegközlekedés árbevételéből bővítik, esetleg rájönnek, hogy oltári nagy faszság volt kiköltözni Solymárra, ha csak aludni járnak haza és szopás az egész ingázás. Szóval továbbra se értem, hogy miért kell a budapestieknek szívniuk azzal, hogy tömegek költöztek ki az agglomerációba, mert igazából Budapesten élnek, csak nem ott laknak.

Továbbra se válaszoltál arra, hogy miért is kellene az óbudaiak adójából parkolóhelyeket építeni, hogy a solymári autóval ingázóknak kényelmesebb élete legyen.

Azert nem kell. Azert kell, hogy az obudaiak elete legyen kenyelmes. Egyebkent obudan nincsenek autok? Vagy mi? Mert ha vannak, akkor azok is fizetnek adot, illetve azoknak is kell a parkolohely - raadasul amit a solymariak hasznalhatnak napal, azt az obudaiak hasznalhatjak este es hetvegen.

Szóval továbbra se értem, hogy miért kell a budapestieknek szívniuk azzal, hogy tömegek költöztek ki az agglomerációba, mert igazából Budapesten élnek, csak nem ott laknak.

Koszonjuk, hogy aggodsz ertunk, pl. az en adombol is epult a keruletben P+R, amit eletemben egyszer sem hasznaltam. Valahogy megsem zavar annyira, mint teged.

Azert nem kell. Azert kell, hogy az obudaiak elete legyen kenyelmes. Egyebkent obudan nincsenek autok? Vagy mi? Mert ha vannak, akkor azok is fizetnek adot, illetve azoknak is kell a parkolohely - raadasul amit a solymariak hasznalhatnak napal, azt az obudaiak hasznalhatjak este es hetvegen.

Ugye az megvan, hogy egy solymári nem fog autóval megállni a békási lakótelep szélén, hogy aztán onnan 12 perc gyaloglással oda tudjon menni a HÉV-hez. Egy békási se fog azért a HÉV mellett parkolni, hogy 12 percet gyalogoljon, mert ott kényelmes a solymáriaknak.

Az a helyzet, hogy nem működik ez a dolog, hogy 400-500 ezer ember ingázik be és ki napi szinten az agglomerációból, és ráadásul 250 ezer autó teszi ezt nap-mint-nap és a legtöbben csak egy személy ül. Értelmetlen és lehetetlen 250 ezer P+R parkolót létesíteni a peremkerületekben.

Koszonjuk, hogy aggodsz ertunk, pl. az en adombol is epult a keruletben P+R, amit eletemben egyszer sem hasznaltam. Valahogy megsem zavar annyira, mint teged.

Engem szokott zavarni az, hogy értelmetlen beruházásokra verik el a nehezen megkeresett pénzemből lefölözött adót. Elég sok tanulmány és elemzés született már a P+R parkolók hatékonyságáról, hogy semmit nem érnek, tünetet kezelnek és konzerválnak egy problémát.