120 Hz-es kijelzőfrissítési technológián dolgozik a OnePlus is

Várhatóan a közeljövő egyik új trendje az okostelefonok piacán a 120 Hz-es kijelzőfrissítés lesz. A OnePlus mellett a Redmi is 120 Hz-es technológiával rendelkező készüléket hoz ki rövidesen. Utóbbi már 144 Hz-es megoldást demózott:

Részletek itt és itt.

Hozzászólások

144 Hz? Érdekelne, hogy látja-e valaki... azt elhiszem, hogy a 60 Hz-ről a 90-re vagy 120-ra gyorsítást még lehet látni, de hogy a 144 és a 120 között van-e bármi észrevehető különbség?

Attól tartok, ide is beette magát a számháború.

30"-os monitoroknál talán meg lehetne mondani, hogy melyik a 144 Hz-es, de ~5"-nál nem hiszem. Továbbá akkor lenne igazából jó a nagy képfrissítés, ha lenne FreeSync-szerú támogatás is, azaz ha egy program nem képes tartani stabilan a 120 FPS-t, akkor a kijelző adaptívan visszavenné a képfrissítési rátát, ezzel elkerülve a képkockát szakadozását.

Szerintem 30"-os monitornál sem látszik a különbség. Itt nem a háttérvilágítás villogásáról van szó, hanem a képfrissítésről. Az ember szemét a 25-30 fps már elég jól becsapja. Az egyetlen kivétel a gyorsan mozgó tárgyak esete, amiknek az érzékelésére valószínűleg külön ideghálózat van az agyban (ld. labda, bogár, madár, ... érzékelése). Pl. hokimeccset szerintem nyugodtan közvetíthetnének 300fps-sel, talán még az sem lenne olyan élvezhető, mint élőben. De ezt az esetet leszámítva, valószínűleg még 30"-on is mindenre elég a 60fps.

Hogy 5-6"-os kijelzőn sem a 120Hz, sem a 144Hz nem látszik, abban egyetértünk. Olyan ez, mint a megapixel háború a kameráknál.

Van egy 27"-os 144 Hz-es monitorom, szóval saját tapasztalatból tudom mondani, hogy 60 és 144 Hz között látszódik a különbség (144 vs 240 Hz esetéről nincs tapasztalatom). Már olyan triviális műveleteknél is, mint az ablakmozgatás, 144 Hz-en sokkal folytonosabbnak tűnik és az ablak tartalma is olvashatóbb marad. Bár nyilván ehhez is hozzászokik idővel az ember szeme, és akkor tűnik fel igazán a 144 Hz hiánya, ha ismét 30 vagy 60 Hz-es képernyőt nézek. Abban egyetértünk, hogy elég a 60 Hz átlag felhasználásra (notebookoknál nem is nagyon látok 60 Hz-nél gyorsabbat, csak extra nagy gamer változatoknál) és inkább a prémium ficsőr a 120+ Hz. De én manapság már azt javasolnám ha kérdeznek, hogy 120+ Hz-es FreeSync kompatibilis monitort vegyen az, aki néha játékra is használná és hajlandó egy kicsivel többet rááldozni.

Szubjektív, de nagyon észrevehető a különbség egy 60 és egy 30fps-es film közt.

Ahogy az is észrevehető, ha a telefonom 60 vagy 90 Hz-en használom. Persze annyi pluszt nem ad a 90, nem is úgy használom jellemzően, de azért azt mondani, hogy nem észrevehető, abban nem értünk egyet :) 

Rákerestem (fixme), de nem találtam FreeSync jellegű API-t. A FreeSync/G-Sync nem csak előre definiált lépcsőfokokban tudja állítani a képfrissítést, hanem folyamatosan követi azt. Nyilván főleg játékoknál van jelentősége, ahol a képfrissítés akár jelentről jelentre is változhat.

120Hz szerintem pratikusabb mint a 144Hz, latvanyban nincs kulombseg.
240Hz a logikus nagyobb szam.

~1000Hz az amitol tobbet mar az ember nem igen kepes megkulomboztetni,
500Hz-t nem hinnem, hogy legyegesen jobbnak latod mint az 120Hz -t, de 1000Hz(960) jobbnak latod.

Legtobb ember nem fizetne a kulbsegert 100 Ft sem ..

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

A nagy igyekezetükben már egy normális tableten is dolgozhatnának úgy általában az Android gyártók.

Nézelődök egy jó hónapja, a legkompromisszummentesebb az Apple.

Teljesen más élmény egy 8+ colos tablet olvasgatásra (igen, van e-ink eszközöm is). Sokan temetik, szerintem hiába.

A Chromebook jelenleg nem rúg labdába, a Surface sem. Egyszerűen túl nehezek. 400g körül kell mozognia, kisebbnek jóval alatta, nagyobbnak picivel felette.

But why? https://knowyourmeme.com/photos/976824-reaction-images

 

Talán arra lehet jó, ha VR sisakba akarjuk tenni a kijelzőt. FPS-t másképpen nem telón szokás játszani. Mi másra lehet jó ez?

 

Valamiféle FreeSync-nek lenne még értelme, hogy az egzotikus 60-nak nem osztója mintavételű videókat szaggatás nélkül le lehessen játszani.

Ok, de telón is úgy számít a latency, mint profi egeres lődözős játékosoknál? Ugye ők azért játszanak 60-nál magasabb FPS-en, mert a reakcióidejük azon a 16ms-en belül javulni tud így. Illetve talán folyamatosabb a gyors mozgásoknál a kép és jobban látnak.

Telefonon nyomkodva is kijön ez a különbség?

Van telefonra is bajnokság?

Még videón sem láttam senkit ilyennel játszani, úgyhogy sok fogalmam nincs ezekről. De furcsállnám, ha az FPS számítana.

Youtube Gaming -> mobile game gameplay alatt lesz találat bőven.

Telefonon ott a BT kontroller, sok játékhoz van dedikált is pl PUBG, azzal mindenképpen jobban lehet ilyesmit játszani, mint a tappolással. A tappolás szerintem lassabb, és körülményesebb a fizikai visszajelzés hiánya miatt.

Klasszikus értelemben vett bajnokságokról nem tudok.

 

A Samsung mobilokra van Samsung Game Tuner például, ahol tudsz állítani procimag számot, felbontást, és FPS-t is. Az S7-en 15-60 között lehet állítani, és aránylag látszik is a játékon.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Nem tudom, nem PUBG-zek, ismerősnél láttam, ő mondta, hogy elvben az a hivatalosan támogatott kontroller hozzá. De majd legközelebb kifaggatom.

Én csak egy sima Glap Play P1-et használok, az nem PUBG kompatibilis, de azokhoz a játékokhoz amiket én tolok teljesen elég.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Azért, mert folyamatosan kell keresni a hívószavakat, amivel mobilt lehet eladni. Nehogymár a parasztja 2 évnél tovább használja. Megfigyelhető hogy pár évente elővesznek valamit és megpróbálják aköré szervezni a piacot (egy időben a proci/memória volt, aztán az óriási kijelzők, aztán a 2-3-5 kamera, aztán volt még az ujjlenyomat olvasás, aztán volt még az arc felismerés, aztán sokat pörgött a piac az így meg úgy gyorstöltőkről, egy időben a mesterséges intelligencia volt a menő, stb.) Egy idő után minden új technológia lecseng, és nem kell megvenni a flagship termékeket, hiszen mindegyikben benne van.

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

90hz-es a oneplus 7 pro.

Samsung internet browser 60hz-es(testufo.com)

Chrome néha 60, néha 90, nincs alá adblock

Opera touch 90hz.

A játékok olyanok amilyenek.

Akkor meg minek, ha az oprendszer nem kezeli rendesen?

Egeszen szurrealis ezt a hirt egy Yotaphone 2 -n olvasni. Es az e-ink kijelzon keresztul valaszolni ra, 1 alatti FPS ertek mellett. :-)

144 Hz-en hogy működödnek a 60 fps-sel rögzített videók?