Akkumulátor miatti visszahívásban érintett MacBook Pro laptopok kitiltására tett javaslatot az amerikai légügyi hatóság

 ( trey | 2019. augusztus 14., szerda - 8:57 )

Az Apple nemrég önként visszahívott olyan MacBook Pro gépeket, amelyeknél félő volt, hogy az akkumulátoruk tüzet okozhat. Ennek nyomán az United States Federal Aviation Administration hivatal értesítette a légitársaságokat arról, hogy milyen elővigyázatossági lépéseket kellene eszközölniük: az érintett laptopokat ne engedjék sem csomagként feladni, sem kézipoggyászban a fedélzetre vinni. Van olyan légitársaság, amely már kitiltotta járatairól ezeket a gépeket:

TUI Group Airlines confirmed this new policy and said that airport staff and flight attendants will make announcements about the ban at the gate and prior to take off.

Részletek itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

"said that airport staff and flight attendants will make announcements about the ban at the gate and prior to take off."

Na, most mivel rendszeresen repülök laptoppal, kurva pipa lennék, ha a staff a kapunál és felszállás előtt közölné, hogy a laptopom nem mehet fel a gépre, mert banlisten van. Mi a halál faszát csinálnék vele ott már? Túljutva a security check-en?

--
trey @ gépház

Plusz amilyen tudatlanok egy legitarsasagnal meg az is elofordulhat ,hogy tokmindegy milyen laptop ha alma logo lesz rajta mehetsz hitlerhez panaszra. Ha nekiallsz "veszekedni" akkor az is elofordulhat ,hogy banlistara kerulsz te magad is.

De legtobbszor csak a szajuk jar (pl anno a samsung note 7 mizeriakor csak megkerdeztek miutan mar felszalltal a gepre /o\ ,hogy van e nalad (nem tudom mit hittek ki fogja bevallani ha esetleg nala van akkor kibassza a gepbol? :D )de konkretan nem ellenorizte senki.

Senki nem kérte, hogy baszd ki, csak annyit, hogy ne használd a repülőn.

Konkretan a Note 7-nel anno nem engedtek fel vele a repulore (mar ha bevallodtad).

mod:
Es ez igy lesz a szobanforgo notikkal is:

"az érintett laptopokat ne engedjék sem csomagként feladni, sem kézipoggyászban a fedélzetre vinni"

Therefore, passengers or crew may only transport on board an aircraft a Samsung Galaxy Note 7 subject to CPSC Recall no. 16–266 under the following conditions: • Turn off the device; • Disconnect the device from any charging equipment; • Disable all Applications that could inadvertently activate the phone (e.g. alarm clock); • Protect the power switch to prevent its unintentional activation; and • Keep the device in carry-on baggage or on your person. (Do not place in checked baggage.)

https://www.govinfo.gov/content/pkg/FR-2016-09-22/pdf/2016-22777.pdf

Igen aztan peldaul ez legitarsasagonkent valtozik (pl a fenti pelda a Virgin Atlantic jaratan tortent) ha holnap a delta azt mondja hogy csak gula alaku borondot vihetsz akkor annyi tok mindegy mit ajanlanak a hatosagok.

Nagyobb (Peking, KLIA1-2) reptereken kint volt, hogy ne vidd fel a gepre a Note 7-est. Eleg sokat repultem akkoriban.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Most vehetem le az almás matricát az EliteBook-omról :)

Degáz! :-P Mint a kocsi csomagtér ajtón...

Én tüntetésből raktam ki, mert itt a kollégák almaszexuálisok :)
Amúgy utoljára akkor kerültem MAC közelébe, mikor legális Win10-et telepítettem egy 2013-as asztali modellre :) (nem kényszerített senki, én ajánlottam, hogy több haszna lenne így és az idő engem igazol eddig :) )

Így akkor visszavonom, ha csak fricska volt :-D

Nincs más megoldás az Apple számára mint az AppleAir légitársaság gründolása.
Kizárólag első osztállyal természetesen, a jelenlegi első osztályú jegyek duplájáért. AppleAir gépekre felszállni természetesen csak Apple termékekkel lehetne.
A csomagtérben azért nem árt megerősített kevlár védelem mellett egy magas hőt is elviselő porcelán burkolat is. Mert mégiscsak rosszul venné ki magát, hogy MacBookok miatt gyulladnának ki az AppleAir gépei a levegőben. Az utastérben meg a légi marsallok mellé kelleni fog egy állandó tűzoltó osztag is.
De hát az Apple életérzés kiterjesztése a felhők felé minden pénzt megér.
:D

Egy kamu DELL matrica az Apple logora? :)

És a security checknél egyenként beütik a sorozatszámot (gyors lesz)? Vajon a weboldal mögötti adatbázis naprakész, és tudja, hogy az adott gép akkumulátora már ki volt cserélve (mondjuk tegnap)?

Ha engem kérdezel, inkább ellenőrizzék, mint hogy kigyulladjon a gép. Nyissanak egy új szalagot "laptop only" címkével, aztán ott bíbelődjenek el velük.

--
trey @ gépház

Ennek mennyi realitása van Ferihegyen ahol még a normális biztonsági ellenőrzés is tetű lassú és teljes egészében automatizáltan? :)

Ez nem több, mint pánikkeltés. Nem gyullad ki. Még az a gép sem, amelyik érintett ebben, mert az már rég a gépre szállást megelőzően kigyulladt valamikor, szinte 0 az esélye, hogy pont a gépen történik. Semmivel nem nagyobb az esélye, mint hogy valami másik laptop vagy teló gyullad ki, amin nincs almacsutkás logó.

Ez az egész akkugyulladás a Samsung telók óta pánik. Csomagküldők is ezen fetrengenek már, hogy jajj, műszaki cuccban nem lehet aksi, csak úgy lehet küldeni, meg külön csomagban, feltüntetve, hogy aksi van benne, meg mindenféle vészjelzéssel, halálfejjel. Nevetséges az egész. Egy rohadt alaplapot nem lehet gombelemmel küldeni, mert jaj, gombafelhővel felrobban. El is képzelem, hogy erre ilyen akku/elemterroristák szakosodnak, veszélyesen felfegyverkezve AAA-s elemekkel. Mert ugye ma már mindenki safety őrült. Közben meg járat még akku miatt nem esett le.


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

A csomagküldők a lezuhant teherszállító gépek óta szigorúbbak, pl:
https://www.flyingmag.com/news/ups-747-crash-highlights-lithium-battery-danger/

Ezt ugyan ellenorizni nem tudom, de ennek a programnak a keretein belul ki lett cserelve a 6s-em akkuja (szerepelt a listaban). Ha most ellenorzom, akkor azt mondja, hogy nem eligible mert vagy mar kicsereltek vagy nem affected. Szoval, az oldal adatbazisa frissul.

És még ők pofáznak, hogy csak Apple szakszervizben lehet akksit cserélni, miközben az övéik meg kigyulladnak? ;)
Csak én érzek e mögött képmutatást és önlejáratást?

Ha barhol mashol kicsereled, az ugyonugy mukodik, az eszkoz viszont jelzi, hogy nem eredeti. Ha barhol mashol kicsereled, attol az Apple oldala tovabbra is affectednek fogja jelezni tehat nem fognak felengedni vele a repulogepre.

más márkák esetében is történnek ilyenek, csak arról a hup.hu-n nem lehet olvasni.

Jó, de ezeken felül nem ír semmi más akkuvisszahívásról? Mindig csak a Zapple?! :)
--
Desktop: Windows10 | Server: CentOS

tyűha, 2014, 16. ez oszt' igen. :D

Kedvencem a témában, amikor a saját üzleteiket gyújtották fel a saját szaraikkal (személyi sérülés included):

Két Apple akkumulátor tűzeset történt két napon belül

--
trey @ gépház

Azota mar valamennyire valtozott a policy, serult, puffadt vagy a ragasztocsikkal ki nem jovo akkumulatort tilos helyben piszkalni.

Es mi a policy? Hivjak a bomb squad-ot?

A keszulek atszallitando olyan helyre, ahol el tudjak tavolitani fizikai behatasok nelkul. Ebbol a ketto ugybol az egyikrol olvastam egy kesobbi elemzest (mar nem emlekszem, hogy melyikrol), ott arra jutottak, mint problemaforras, hogy a ragasztocsikot oldo "ize" elszakadt, igy nem sikerult az akku alol kiszedni a ragasztot, ezutan elkezdtek melegiteni az akkut es ekkor tortent a problema. Egyebkent, itt az akkucsere folyata, amelyben a ragasztocsik eltavolitas a step 24-25, ha pedig nem jon ossze, akkor itt is azt mondjak, hogy melegitsd. Ugyonakkor azt is irjak, hogy ne feszegesd. Szoval ez a resze tenyleg necces a folyamatnak.

Azaz tervezési hiba?

*fap*szarazaapple*fap**fap*

Kíváncsi lennék, hogy miért döntöttek úgy, hogy csavarok helyett ragasztással fogják az aksikat rögzíteni. Költségcsökkentési, gyártástechnológiai vagy egyéb okai lehetnek?

Ennél tovább csak a Microsoft ment: A surface laptop külső burkát is ragasztotta a csavarok helyett.

Verdict: The Surface Laptop is not a laptop. It’s a glue-filled monstrosity. There is nothing about it that is upgradable or long-lasting, and it literally can’t be opened without destroying it. (Show us the procedure, Microsoft, we’d love to be wrong.)

- https://www.ifixit.com/Teardown/Microsoft+Surface+Laptop+Teardown/92915

Gondolom én is, hogy frissül, a kérdés az, hogy milyen gyakran. Teszem azt, valaki kicserélteti az akkumulátort, következő héten (vagy akár másnap) elutazna. Na ilyenkor szívás lehet, ha a már 'ártalmatlan' notebookját nem engednék fel.

Az AASP javitasok kovethetoek a support.apple.com oldalon, igy ugy gondolom, hogy ez realtime frissul. Viszont baromira kenyelmetlen lehet a repteren egyesevel ellenorizni a gepeket. Plussz, ha az en 2015-os gepemben 2018-ban kicsereltem az akkut 3rd party modon, akkor ez az oldal nyilvan hibasnak jeloli, holott mar nem az az akku van benne.

Nincs ezeken valami vonalkód vagy qr? Akkor gördülékenyen le lehetne egy app-al csippantani.


<3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Egy doboz vihar (nem elfujhato) gyufa engedelyezett, ha az ember zsebeben van.

Ezek laptopok tenyleg veszelyesebbek ?
Nem eleg csak kitaltani a Check-in (repulo belso) csomagterbol ?


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Láttál már ilyen tüzet?

--
trey @ gépház

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=aRutyaxmdrs
https://www.youtube.com/watch?v=foodLXgCilc

Kozelrol meg nem, de nem fog tole lezuhanni a gep, megha kellemetlen is.


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Halistennek hogy nem vagy repulesbiztonsagi szakerto, ezzel a mondatoddal siman kirugattad volna magad es soha az eletben nem is kapnal tobbe munkat.

Ha valóban jelentős kockázatot hordoz, akkor miért engedik, hogy felvidd a repülőre?

Mert a tobbi `szakembert` sem rugtak ki ;-)
Vagy a munka lenyege, hogy mindenre azt kell mondani, hogy nagyon veszelyes
es majd betiltjak azt amire fejesek is rabolintanak.

Szerk:
Repulogep leszall 40 perccel a felszallas utan,
2 utas serult meg egyetlen mobil telefon miatt, illetve fustos lett az utas ter.
https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/frontier-airlines-flight-emergency-landing-smart-phone-lithium-battery-fire-plane-cabin-orlando-a8196731.html

Notebook aksi alltalaban nagyobb mint egy telo aksi ..

En meg mindig inkabb utazok veszelyes LiPo -val , mint LiPo nelkul..

Nincs ezeken a repulokon valami szekreny amibe -be lehet rakni az ego notbookot valami fogoval ?


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

De van pl a suto amiben a szendvicset keszitik :D

Mert a kézipoggyász (vagy a zsebed) sokkal könnyebben kezelhető, ha tüzet kell oltani, mintha a csomagtérben lenne.
Lesz egy kis füst/láng, aminek az eloltására személyzet ki van képezve vagy fel van készítve.

Szóval az utastérben kisebb a kockázat, mint a csomagtérben ebben az esetben.

--------------------------------
...úgyis jönnek...

Valószínűleg felmérték, hogy a repülőút során (akár felszállás - leszállás, akár a reptérre belépés, illetve az onnét kilépés között) milyen veszélyforrások merülhetnek fel. Ezen belül - lássuk be - maguk az akkumulátorok valószínűleg igen csekély százalékot kaptak (plusz gyakorlatilag kinyírnák magukat, ha azt mondanák hogy se telefon, se laptop, tessék otthon maradni).

Viszont ha mégis beüt az efféle baj, akkor - ahogy írták is - az utastérben sokkal könnyebben kezelhető, mintha a lángoló konténert kéne oltani a gép hasában. Ki vannak rá képezve, és vizsgáznak is abból, hogy hogyan lehet a random helyeken keletkező tüzet megfékezni: https://www.youtube.com/watch?v=drH8-NBgfu0

Meg tobb jetek elemekkel, eleg durva.
https://www.youtube.com/watch?v=CUgbmCSmSNY


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Igy van, szepen leszallhat a fedelzeten levo 180 hullaval egy kozeli repteren.

Hallal oka ?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5577247/
Toxic gas ? Legzo mask van.
Egyebb ?


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Pont a fedélzeten kell tartani, hogy gond esetén azonnal lehessen kezdeni vele valamit. Poggyásztérben felügyelet nélkül van.
--
Desktop: Windows10 | Server: CentOS

Ja, tudtommal eddig is tilos volt ilyesmit letenni:
https://travel.stackexchange.com/questions/58057/are-lipo-batteries-allowed-on-commercial-airlines

De kisebb akkuk miatt, (electromos fogkefe (NiMh)) nem szolnak...

Minden LiPo veszelyes, ha tulzasba mennek a szabalyozassal,
semmit sem vihetsz. -> Uj piac, LiPo kolcsonzo a repteren.
A nem kiveheto akkus dolgok, meg, megszivtak.


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Kéne egy kávé, és elb4sztam a kódomat, és 2 óra mire lefut az autoteszt, ami főleg azért fáj mert pont az automata teszt esetemet ba4sztam el, és tényleg kéne már egy kávé, és siralmas hogy mennyire túl van árazva az alma, rohaggyon is meg ha már itt tartunk. Szóval ha már szar a vasuk, akkor az nem megoldás, hogy röpülés előtt le kell meríteni a g3cibe azt jóvan? Ha nincs benne energia, csak nem robban fel. Vagy nem annyira. Vagy mittudomén. Nem értek a kémiához, csak annyit tudok róla, hogy cukor kell a füstbombához mert a Tomcatot azért dutyizták be, mert elvetette a kockacukrot, pedig ilyet már a rómaiak is vettek el, szóval mitől gyullad ki, hát tényleg ennyire instabil szarokat gyártanak?! Bezzeg én! Na jó, most éppen pont én sem, általában nem ilyen törékeny amit írok, csak most érted, időjárás van meg kutyaf4sza, és megyek a kávéért.

Most hirtelen nem talalom, de mintha NYC-be erkezeskor az FAA tajekoztatoja valamint DOH-ba erkezeskor maga a legitarsasag is felhivta a figyelmet, hogy a laptopban kell lennie eleg toltesnek ahhoz, hogy be tudjon kapcsolni es megbizonyosodhassanak rola, hogy tenyleg mukodo laptoprol van szo.

+1

Fura. Átvilágítással nem lehet pontosabban kiszűrni, hogy az egyik vinyó a gépben valójában plasztik tégla?
A kínaiak képesek hőtakonnyal egy 16 GB -os körbeírós USB kulcsot ragasztani a terásként árult mobil HDD belsejébe, szóval szerintem megoldható egy laptop is ami bekapcsolható, miközben a tér nagy része nem hozzá tartozik.
Érdekes ez a szabály. Lehet, hogy más oka is van.

OFF
Eddig azt hittem, súlyos a frontérzékenységem.
Már tudom, hogy egészen kegyes volt velem a sors. :-)

---
Science for fun...

Azóta már boldog lettem: 541 passed tests, 0 failed.
Elképesztő, hogy egy plusz if, valamint egy változónévben ejtett elgépelés javítása mennyit tud javítani az ember kedélyállapotán.
:-)

Igen, ismerem az érzést.

Én pár hete találtam két y-t, ami valójában z volt.
Cirka 130.000 sornyi kódból ástam elő egy rejtélyes segfault hatására.

---
Science for fun...

A legrohadtabb programhibám csikó koromban a következő volt C++ alatt:

a+=16

mert csak hittem, hogy az van odaírva. Valójában:

a=+16

volt ott.

És egy órán keresztül néztem, izzadtam, és nem értettem, hogy az a+=16 hogy képes az assembly forrásban fix 16-ra beállítani a változót.

Nem azt láttam amit olvastam, hanem amit odaképzeltem.
Teljesen kétségbe voltam esve, mert már mindenben IS elkezdtem kételkedni. :-)

Bár jobban belegondolva ez csak a második legrosszabb ami történt velem.

A ténlyeg legrohadtabb egy biosdisk -es függvény volt, aminek az elején deklaráltam egy szektor tárolására kereken 500 byte buffert, majd jött a többi változó, hogy írunk vagy olvasunk, és hogy head, track, sector.
Aztán a program logika többi része.

Mondanom sem kell, hogy az első szektor olvasás kicsit túlnyúlt a az 500 byte-on, pont 12 byte -al, így aztán onnantól kezdve a program elkezdte nagyjából véletlen szerűen kicserélgetni a szektorokat a vinyómon.

Ami nem lett volna nagy baj, ha az akkor 420 MB -os Conner vinyón nem úgy éltem volna, hogy a cuccok 90% -a RAR -olva van, mert mindig csak arra van hely amit használok....
Broken archive, Broken archive, Broken archive, Broken archive, ...

Vagy egy hétig nem kapcsoltam be utána a gépet, úgy nekikeseredtem.

Hú, ez nagyon rossz emlék. Közel sem olyan vicces mint az a+=16, szóval most valami jóra kell gondolnom a lelki egészségem megőrzése végett.
Hmm... Erika Eleniak válogatott képei egész jól megúszták az adatvesztést, ha jól emlékszem csak néhány szürkült be deréktól lefele, úgyhogy azért még volt mit nézni azon, - asszem ez volt az egyik fő ok ami miatt újra bekapcsoltam a gépet... :-)

Hát, tényleg rokonlelkek vagyunk...

Én 3D szimulált adatsorok idő szerinti deriváltját tároltam kb. ugyanekkora vinyón, mert azt 10-szer jobban lehetett tömöríteni, mint az eredetit. (Cserébe egy video legyártása fél napig tartott az integrálás miatt.) Aztán túlmelegedett az alaplapi vezérlő... Sunyi hiba volt, már csak a kitömörítésnél jött elő.

A legsúlyosabb esetem meg konkrétan sorsfordító volt.

82.000 sornyi Fortran kódban turkáltam 3 hétig szintén egy segfault miatt. Már én is mindenben hittem, meg az ellenkezőjében is, mikor megtaláltam három, kézzel beírt 10-est, jó mélyen elásva három tömb méreteként.

Egy kollégám követte el, aki szilárdan hitte magáról, hogy tud programozni, pedig dehogy. Kijavítottam, lefutott, aztán úgy döntöttem, a hátralevő életemet valami mással fogom tölteni.

És így is lett.

---
Science for fun...

Ezert nem tudok helyesen irni, en mindig azt latom amit akkartam mondani.
Ha egy het mulva vissza olvasom, latom a hibakat ;-) .


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Nem a benne tarolt toltes a veszelyes, hanem az, hogy a litium elektronnegativitasa a skala egyik szelen van, emiatt ha valami miatt kigyullad, nem tudod eloltani, nagyon szeret oxigennel reagalni. (a periodusos rendszerben csak 8 eleme kisebb nala, az oxigene meg az egyik legnagyobb - csak a fluor elozi meg)

A toltes annyiban jatszik csak szerepet, hogy ha rovidre zarod (vagy utes/szuras miatt megserul, es attol osszeer), akkor a hirtelen atfolyo aram felmelegiti, amitol kigyulladhat. De lemeriteni meg veszelyesebb lenne. Egyreszt az "ures" allapotban is van benne kb. 3V cellankent, masreszt ha lemerited, karosodik az egyik elektrodaja, es gaz kepzodik benne. (ha toltoltod, vagy tulmelegited, akkor a masik karosodik)

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Hát, ez nem jó hír a légitársaságoknak. Meg úgy senkinek aki nem szereti a magas hőfokkal járó tüzeket a közelében.
Ezek szerint a tömeg/mennyiség a fő vízválasztó, elvégre ha egy fényképezőgépbe való kis cella gyullad ki az hamar kifullad, talán még a mellette lévő cumók sem kapnak lángra, de ha egy combos laptop akksi kap lángra, akkor az jó eséllyel több fontos dolgot is felgyújt maga körül.

Habbal, vagy halonnal sem oltható? Az elzárná az oxigéntől. Vagy átégeti magát rajta, mert olyan magas a hőfok?

A repcsik rakteréből ki kéne szivattyúzni az oxigént, (esetleg feltölteni közömbös gázzal) bár gondolom ennek jelentős ára lenne, amit nem akarnak bevállalni.

Specialis olto keszulek kell hozza, de `Lithium resz` (kezdet) elvileg hamarabb kiegg (nehany masodperc) minthogy elokapjad.
Utanna mar hagyomanyos tuzzel van dolguk..

Szerk:
Elvileg nem szamit Lithiumnak.
https://resources.impactfireservices.com/how-do-you-put-out-lithium-ion-battery-fire

A kezdeti eges eroteljes :
https://www.electric-skateboard.builders/t/how-to-put-out-extinguish-a-lithium-battery-fire/60383
"Lion or lipo, they both burn pretty similar. They create their own oxidiser so they are almost impossible to put out,"


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

A tesla ajánlása szerint tűz esetén folyamatosan hűteni kell (akár 24 óráig), mert bár a helyileg keletkezett tüzet el lehet oltani, de a kémiai reakciót hétköznapi körülmények között nem lehet leállítani (az égés oxigént sem igényel), csak kivárni annak végét.

A repülőn hivatalos ajánlás szerint is a vízzel hűtést ajánlják.

Kedves utasaink, itt a kapitány beszél.

Örömmel közölhetem, hogy Béla utastársunk (aki leszállás után a reptér biztonságiak által jól meg lesz esernyőzve análisan) kigyulladt laptopjának oltása sikeresen megtörtént.

A szabályzat előírja, hogy ilyenkor folytatólagos vízhűtést kell alkalmaznunk, ezért kérem ne ijedjenek meg, de most berepülünk abba az édes kis ciklonba előttünk, és egy darabig nyitott ablakokkal fogunk benne haladni.

Igen, ezt én se értem, de a kézikönyv ezt mondja, szóval aggodalomra semmi ok, a legtöbben csupán enyhén szemerkélő esőt fognak érezni, míg néhányan (azok akiket kiszippant a légnyomás) megnyugtató súlytalanságot, míg beléjük nem csap egy villám, - már ha szerencséjük van, különben megfulladnak.

Köszönjük, hogy a járatunkat választották!

Ha egy tesla oltásához ajánlott 11ezer liter vizet arányosítjuk az akku kapacitása arányában, akkor kb 5 liter víz szükséges egy laptop hűtéséhez. Ez kb 2 vákumos wc lehúzáshoz elhasznált mennyiség.

Azért megnézném az arcod 11 ezer méter magasságban, amikor lángokban áll egy laptop, az utasteret elöntötte a szemet-torkot irritáló füst, kölkök üvöltenek, vén szatyrok kántálnak, hogy "mind meghalunk, szüzmária méhednek gyümölcse", maszkok potyognak felülről, hogy előállsz és levezeted, "nyugalom, csak egy vákumos WC kell hozzá".

--
trey @ gépház

A wc nem az oltáshoz kell.

Csak ezzel akartam szemléltetni, hogy mennyire lehet problémás egy estleges tűz esetén a laptop aksijának hűtéséhez szükséges víz mennyisége.

A repülőn (és sok más helyen, ahol számít a felhasznált víz mennyisége) más típusú wc van, ami kevesebb vizet használ az öblítéshez.

"szüzmária méhednek gyümölcse"

ennél a pontnál felnyerítettem :)
-

Én lennék a nap hőse, mert üvöltenék mint a sakál, hogy: "Aki úgy fél, hogy majd behugyozik, az ide célozzon a tűzre!".

Elektromos tűz szereti ezt! :)
--

tán lehet a gépeken tűzbiztos doboz
http://www.highwaterinnovations.com/products.html