Android Q Beta

 ( trey | 2019. március 13., szerda - 22:04 )

A Google elérhetővé tette a soron következő nagyobb Android kiadás, az Android Q bétáját tesztelésre (Google Pixel, Pixel XL, Pixel 2, Pixel 2 XL, Pixel 3 és Pixel 3 XL). Részletek a bejelentésben.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Dynamic depth format for photos

csak 3 év kellett ehhez, nem semmi!

iOS copy panelek

úgy látom még mindig az Apple másolása a fő irány. :D

Mert az Applnél nem a Google másolása a fő irány, mi? :)
Egyértelműen vesznek át egymástól dolgokat. Milyen szerencse, hogy a Google mindig jobban implementálja ezeet :)


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

erről majd beszéjlünk, ha lesznek ilyen minőségű appok: klikk

arról nem beszélve, hogy az androidon még jócskán nem volt app permission mikor iOS-en már a kezdetektől. ciki.

Ez nem igaz. Az Androidon kezdetektől volt app permission, csak korábban egyben volt engedélyezve telepítéskor.

és nem tudtad megváltoztatni hogy mihez lehet hozzáférése és mihez nem. elfogadtad vagy nem.

Igen.

Magának az app jelenlétnek mi köze a rendszerhez? Na ugye, hogy semmi.

Egyébként pl Huawei eszközökön elérhető ilyesmi gyárilag. Mostmár API is van hozzá.

Igen nem tudtad sokáig kézzel kezelni és? Tagadtam ezt valahol? A Google féle implementációkat favirizáltam csak azt nem tagadtam, hogy nincsennek olyan dolgok amik ott voltak először. Ellenben ugyanúgy rengeteg dolog van ami fordítva igaz. :)


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

sokra mész vele. ioshez képest sehol nincs. :)

Tehát egy third party úgy dönt, hogy csak apple-re készíti el az alkalmazását, és ez valamiért az apple érdeme?

Igen.

Miért is?

valószínűleg ezen a platformon volt lehetőség rendesen elkészíteni az általam linkelt alkalmazást. droidon még mindig nincs depth map. majd jön a q-val jövőre, aztán 1-2 év és talán el is terjed. itt iphone 7 plus óta létezik ez (2017).

Ennek tobb oka is van, kezdve a

- fejlesztokornyezettol:

Androidra sokaig csak valami takolt Eclipse formedvennyel lehetett kodolni, ha jol emlekszem meg talan UI editor se volt benne. Ok, az XCode se egy urtechnika, de utobbi idoben ez is fejlodni kezdett, nagyon kellemes funkcioi vannak. Viszont a UI editor mar regota a resze. Androidhoz ugye kozben megerkezett a sokkal hasznalhatobb, Idea alapu Android Studio (amit sose hasznaltam, de amugy) van mar benne UI editor is meg az Idea alappal szart nehez kesziteni, szoval ott mar igazabol egalban vannak. Swift - Kotlin, szinten nincs kulonbseg; a Swift egy nagyon jo otlet volt az Objective-C helyett... azt a szintaktikat nem voltam hajlando megtanulni :) (egyszer majd meg kene, de olyan jo ranezni egy szamomra ennyire misztikusan semmitmondo kodra...)

- a homogenitason at:

Tudom, tudom, mar van vagy 6 fele kepernyomeret, amit tamogatni kell, plusz a tablet (Androidnak nincs jelenlete a komoly tablet piacon), viszonylag homogen kepessegekkel, mig Andoid eseten meg mindig kiscsillio fajta keszulek kicsillio fajta nyavajajat kell lekezelni, nem is beszelve a piacon jelenlevo kulonbozo verziok altal okozott heterogenitasra.

- a fizetokepes keresletig

Ne feleddjuk, hogy az Apple platformjan jobbak a megterulesi mutatok. Aranyaiban nagyobb a fizetokepes kereslet es hajlandobb is penzt kiadni a jo minosegu termekert. A felhasznalo szemszogebol az AppStore rendezettsege (uj UI) az erdekes, illetve az, hogy a fejlesztok osztokelve vannak a jobb appok gyartasara es azok frissen tartasara.

Ebbol a szempontbol mind a Google, mind a Microsoft hatalmas hatranyban vannak, hiszen ha egy ceg/fejleszto telefon es tablet vonalon is szeretne teret nyerni, akkor csak az Apple nyujt erre ootb megoldast, hiszen egy projectbol lehet iPhone-ra es iPad-re is publishelni. A Google az Androiddal a telefon piacon a Jani, mig a Microsoft a tablet vonalon a Surface-szel (mar ugye sajat magahoz kepest). A Google-nek nincs komoly uzleti tablet lefedettsege, a Microsoftnak meg nincs telefonja. Ez a fejleszto szemszogebol 2x-es eroforrast jelent, szemben az Apple majdnem-all-in-one megoldasaval szemben. Elvileg iden/jovore jon eloszor az iPad <-> macOS crossover app, aztan csatlakozik az iPhone is, ami azt jelenti, hogy egy kodbazisbol telefonra, tabletre es desktopra is lehet majd fejelszteni; es ugyanazon a nyelven es API-kkal Watch-ra is es a TV-re is ugyanugy. Ez egy hatalmas elonye az Applenek.

Masreszt az Apple erdeme a brand epites is. Hiszen a brand vonzza a fizeto vasarlokat, a fizeto vasarlok meg a fejlesztoket. "Sajnos" az Android az olcsosagaval akart kitunni, nem a minosegevel (azert "sajnos", mert az olcsosaganak koszonhetoen mindenki olcson juthatott okostelefonhoz, ami jo), igy tortent meg az, hogy ugyan nagyobb piaci reszesedessel rendelkezik, de mondjuk kisebb a megterulesi rataja az appoknak.

A fejlesztőkörnyezet milyensége már régóta nem lehet érv, rég volt az Eclipse-es korszak.

A többit megértem. Ettől függetlenül a téma onnan indult, hogy a fejlesztő döntésétől miért volna jobb maga az Apple? És még korábbról indulva: Az, hogy van pár exkluzív app miért jelentené azt, hogy Androidon nem volna minőségi választék.

https://media1.tenor.com/images/b012f0991145b6f72536dae8859fa4e2/tenor.gif?itemid=9515525

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Valamikor a 2000-es évek elején, amikor iPhone még sehol sem volt:
https://shkspr.mobi/blog/wp-content/uploads/2013/04/Symbian-Internet-Permission.jpg
(App is in use külön nincs, mert Symbian esetén nagyon korlátozottak voltak a háttéralkalmazások)

Hat ez nem igazan hasonlit.

(Hint: a panel _designja_ kisertetiesen hasonlo az iOS felere).

Szerk: pelda

Ja bocsánat, azt hittem a funkcióról volt szó.

"while making sure users' security and privacy are always a top priority. "

lol

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene