9 milliárd dollárral kevesebb lehet az Apple 2019Q1 bevétele a gyenge iPhone eladások miatt

 ( trey | 2019. január 3., csütörtök - 8:09 )

Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook levelet küldött tegnap a befektetőknek a vállalat Q1-es pénzügyi negyedévével kapcsolatban, amelyben a vártnál gyengébb bevételi adatokat vetített előre. Az elmaradó bevételek egyik okaként azt jelölte, hogy a vártnál kevesebben cserélték iPhone-jaikat újabb verzióra. Elsősorban Kínában gyengült a kereslet, de több fejlődő piacon is rosszabb eredményt produkált az Apple mint azt előzetesen várta. Okokként jelölte meg továbbá az erős amerikai dollárt, illetve egyes célpiaci területek általánosan gyengébb gazdaságát. Akár 9 milliárd dollárral gyengébb negyedévet zárhat az Apple a bevételi oldalon a saját, korábbi előrejelzéséhez képest.

A piac is reagált a hírre, a tőzsdezárás után jókora mínuszt szedett össze az AAPL papír.

Részletek itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

"2019Q1"

Nem 2018Q4-nek kene annak lennie? Ja, akkor tenyekrol beszelhetnenk, nem ujsagiroi statisztikabolcseszetrol, ami a valosaggal szokasa szerint tartja a tisztes tavolsagot (lasd meg "kevesebb LEHET").

az apple számozása egyel előrébb tart a naptári negyedévekhez képest. a pénzügyi évük első negyedéve az utolsó naptári negyedév. ez mindig is így volt. érdekes, hogy eddig nem zavart!

Szóval a Q1 az új Q4?

minimum egy évtizede biztosan így van ez. eddig miért nem zavart? :D

Subject 2019Q1-et ír.

Gondolom a kereskedők nem JIT tolják a telókat, hanem előre rendelnek. Az sem lepne meg, ha lenne a kereskedőknél negyedéves terv/előrejelzés.

USA-beli cégek maguk döntik el, hogy melyik negyedév végén ér véget a pénzügyi évük (fiscal year).

Az Apple-é szept 30, így ez nekik már a 2019Q1 vége lett dec 31-én.

Ja és megint nem néztél utána, csak ömlött a szar a szádból.

á hülye vagy, csak hisztizel mer báncsák az epült!

minek kellenek erre a portálra ilyen hírek? más apple tematikájú oldalakon ezekbe nem kötnek bele, mert tudják hogy így van. az itteni közösség 99%-nak fingja sincs az egész témáról, akinek meg van, az meg utána nézett mert apple tematikájú oldalakról tájékozódik, ahol nem a fikázás és a trollkodás az emberek fő motivációja mikor hozzászólnak.

Amugy nem tunt fel, hogy az ujsagcikket akartam bash-elni es nem az Apple-t? Szerintem meg egyet is ertunk valamiben, mert nekem is a faszom tele van mar a "jovore mostmar tenyleg majdnem biztos hogy csodbe megy az Apple" clickbait cikkekbol szamokat butan osszetevo ujsagirok tollabol. Azt hittem ez is olyan, mert "arrol beszel, mi lesz 2019 marciusra a stat", lasd meg a cimben "kevesebb LEHET". Beneztem, ez van.

Kicsit többről van itt szó:

"Apple’s shock earnings warning – the first time it has issued one since 2002 – has sent the stock price crashing in pre-market trading. "

"AAPL opened at $144, the lowest price since the middle of 2017. It relegates Apple to the fourth most valuable company, after Microsoft, Amazon and Google."

stb. stb.

De ha biztos vagy benne, akkor itt a jó beszálló lehetőség. Akár meg is gazdagodhatsz. Jaa, ha ilyen egyszerű lenne, nem ? :D

--
trey @ gépház

lehet, hogy ez most tényleg az lesz, te mersz rá fogadni? 20 éve minden évben ez az apple beleáll a földbe és csődbe megy faszkodás megy.

Még Magyarországon is van ilyen, bizonyos feltételek között.

pedig már azt hittem, hogy ezt az apül találta fel csak hogy különcködjenek pojénból!!!!44

Igen, de most carlcolt kolléga fakenews-ozott, ez a scope:

Idézet:
Nem 2018Q4-nek kene annak lennie? Ja, akkor tenyekrol beszelhetnenk, nem ujsagiroi statisztikabolcseszetrol, ami a valosaggal szokasa szerint tartja a tisztes tavolsagot (lasd meg "kevesebb LEHET").

Az megvan amugy, hogy a 2018Q4-nek ott novemberben lett vege, es a 2019Q1 igaz december ota, de meg csak "tart"? Meg "lehet" mar a cikkcimben is. Fakenews-oztam: alappal.

Raadasul csak a kinai eladasokra koncentral a "hir"

Hát a te erkölcsi-morális integritásoddal kapcsolatban már eléggé képben vagyunk, úgyhogy ne erőlködj.

Ja jo, szoval ha a fal feher, akkor mar csak szurke vagy sarga lehet, mert en azt mondtam, hogy feher. Ertem.

"a vártnál kevesebben cserélték iPhone-jaikat újabb verzióra"

Tőzsde ide vagy oda, ez szerintem a világ nagy részének pozitív hír :).

+1

+1

A tervezett elavulásért felelős mérnökök rosszul végzik a munkájukat :)

Mikor odakerült Tim Cook és elindultak egy Jobs-tól távolodó irányba akkor sejtettem, hogy nem lesz jó vége. Most decemberben valamiért rámjött a stock mánia és elkezdtem követni jó pár árfolyamot, már akkor éreztem, hogy nem lesz jó. A múltkoriban beszélgettünk is erről a baráti társaságban, akkor azt jósoltam ha így haladnak pár éven belül HTC szintre süllyednek.


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

> akkor azt jósoltam ha így haladnak pár éven belül HTC szintre süllyednek.

I=m*v
nincs itt semmi látnivaló, még ha holnaptól nem gyártanak semmit, akkor is elketyeg a cég néhány évet :)

Ha az eredeti példám követjük akkor a HTC fél év alatt zuhant harmadárára, azóta se tudtak talpra állni. Sajnos.
Persze nem tűnnek el, ahogy az Apple se fog, ők valószínűleg soha, ellenben remélem azért cseppet letérdelnek.


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

Az Apple-nél ez a 9 gigás csökkenés még így is 84 milliárdot jelent. Negyedévenként!
Igaz, hogy ez kb. 5% csökkenés 2018q1-hez képest.

Ugyan ehhez képest csak aprópénz, de nem hiszem, hogy a Netflix mosolyt csalt a befektetők arcára. Annál is inkább mert nem ők az elsők, és valószínűleg nem is az utolsók. Hogy bölcsesség is legyen: Sok kicsi sokra megy.

Valóban lendület, de egyesek szerint pont most fogyott el a Jobs-tól eredő lendület és innen kezdve a gravitáció (ha már a fizikánál tartunk) jön.

Majd kiderül.

--
trey @ gépház

Most kéne kitalálni valami újat, valami ütőset.

Mások szerint viszont simán csak Kína. Lásd itt. Majd meglátjuk, de én is inkább az optimista kínai eladásokat okolnám.

--
http://twitter.com/alimarton

Azért vicces lenne ha Kínában is a kínai-amerikai kereskedelmi háború miatt emelnék az iphone árakat, miközben ott gyártják. :) Majd meglepődve tapasztalják, hogy egyre kevesebb fogy a dráguló iphoneból.

Annyira nem lenne meglepő, ha a beszállitok viszont az USA-ból jönnek.

Shortolál?

Annyira azért nem irányítja rosszul Tim Cook, mint mondod:
Apple értéke SJ halálakor : 330 milliárd $
Apple értéke most : 750 milliárd $

Műszaki szempontból van némi igazság abban amit mondasz, mert az ipad prot leszámítva jelenleg nincsen olyan termékük, ami a saját termékkategóriájának az élén állna. Olyan termékük pedig főleg nincsen, ami új piacot teremtene. Pedig volt ilyen, nem is egy. Viszont mint termelővállalat, iszonyat profin csinálják amit csinálnak, az iparág profitjának a zöme az ő zsebükben köt ki.

A HTC párhuzam szerintem sehogy nem áll meg. Az Apple óriásvállalat, nagyobb az éves árbevétele mint Finnország GDP-je, és több, mint 285 mrd $ pénzhegyen ül. Ha semmi más értéke nem lenne a cégnek, csak a pénztartaléka, önmagában az is elég, hogy a világ húsz legnagyobb vállalata közt legyen. A HTC árbevétele, piaci értéke csak kerekítési hiba ezekhez a számokhoz képest, nem tudom hogy csúszhatna le arra a szintre az Apple, ahol most a HTC van. Szerintem legrosszabb éveiben, a kilencvenes évek közepén is nagyobb cég volt az Apple, mint amekkora a HTC valaha is volt.

Nasdaq index SJ halálakor: 2335
Nasdaq index most: 6635

Apple 25%-al alulteljesített.

A mögötte kullogó, és általában mélyebbről induló nasdaq-s mezőny átlaga lenne a mérce? Az apple 2012 óta a folyamatosan a világ egyik legértékesebb vállalata, többnyire a legértékesebb az FT global 500 rankings szerint. A nasdaq index átlagával mérve, lehetne még értékesebb... volt is, októberben ezer milliárd usd felett volt, akkoriban talán hozta volna a nasdaq átlagát. De ha nem, annak sincsen jelentősége. Jobban mutatja az erejét, hogy a világ legértékesebb cége sok-sok éve, azokban a termékkategóriákban ahol jelen van, a szektor profitjának zöme az applehez kerül, több száz milliárd usd készpénzük van, és nemzetgazdaságok GDP-jének nagyságrendjében lévő árbevételük. Nem gondolom, hogy TC rosszul vezetné az applet, sőt, nagyon is jól csinálja a munkáját, ezt mutatja a cégérték változása is az ő vezetői időszaka alatt.

Az apple uralma sem tarthat örökké, ahogy ennek vannak már jelei. Talán majd jobban feljönnek a szolgáltatások, es nem egy hw cég, az eszközöket szállító apple lesz a legértékesebb, hanem majd egy sw cég talán AI területen pl microsoft vagy alphabet... vagy ki tudja hogy lesz.

Igen, az a mérce. Mélyről indultak, de utolérték, Cook alatt leadta az előnyét az Apple. És ezen semmit nem szépít a jelenlegi profit, mert a részvények árazása mindig előremutató. A mostani folyamatok pár év múlva fognak megjelenni a mérlegben, égetik a márka értékét és a felhasználói bázist a pillanatnyi profitért, a piac ezt árazza. Inkonzisztens a stratégiája, egyik oldalról arról beszél, hogy jobban kell a szolgáltatásokból származó bevételre támaszkodni, közben meg a termékek folyamatos áremelésével minimum gátolja annak növekedését, mert nem nő a felhasználói bázis.

Nincs olcsón modern laptop, nincs olcsón új telefon, az ökoszisztéma megbontása bármely ponton pedig veszélyes, mert ha idén nem iphone-t vesz valaki, akkor lehet jövőre már a macbookját is másra cserélni, vagy fordítva. Ha elhagyja az ökoszisztémát akkor icloudra se fizet elő, átmegy apple musicról, nem ituneson vesz filmeket, nem az app storenak generál bevételt, stb. Ez egy veszélyes folyamat, a lejtön guruló szikla analógiát szokták használni rá, az elején könnyű megállítani, de ha felgyorsul, akkor letarol mindent. Ugyan ezért kellett volna a netflixet is házon belül tartani egy egyedi árazási megállapodással.

Pedig a napokban olvastam, hogy sok androidos váltott iPhone-ra.

sokan, de nem elegen :)
Amúgy nem értem, mégis mit vártak? A végtelenségig nem lehet emelni a készülékek árát, mert még a saját rajongóik sem veszik meg egy árszint után.
--
www.haiku-os.org

Hiaba, ha "a vártnál kevesebben cserélték iPhone-jaikat újabb verzióra"

-
First impressions of the new Cloud Native programming language Ballerina

nincs min csodálkozni, nagyjából mindenki szerint túltolták az árakat.

+1, majd a piac segít korrigálni

Használt telefon piacot nem ismerem, de pl notebook árak alakulásából kiindulva nem biztos, hogy jelentősen drágább venni egy új iphonet és két év múlva eladni, mint ugyan ezt egy hasonló kategóriás androiddal megtenni.

Attól függ hogy hard fact (képesség, feature, méret, üzemidő, kamerafelbontás, stb stb) vagy árcímke szerint képezünk kategóriákat. Szifonokkal egyenértékű androidokat fele/harmad áron megkapsz, de az is igaz hogy ugyanolyan túlárazott szarok is vannak, mint az iphone -ok.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

A telefon az emberek ébren töltött idejének nagy részében velük van, csak kevesen veszik hard fact alapján, és azon keveseknek sem egyeznek az igényeik. Én pl sose tudtam, épp milyen felbontású kamerám van, már 8+ éve elérték azt a szintet, hogy nekem megfelel, onnantól nem érdekelt. Ellenben pl a méret fontos, ezért legutóbb a szubjektív-objektív követelmények alapján iphone lett, mert a megfelelő androidos 1,5-szer annyiba került.

Egy mai okosteló két év múlva már túl lesz élete javán. És pont, tök mindegy a logó rajta.
Apple marketing azért jól muzsikál, a sok szerencsétlen csóró még jó pénzt ad a mások által már levedlett, elavult holmiért, mert hogy az akkor is Apple... Na ez az, ami Droidnál nem működik, pedig amúgy azok sem leharcoltabbak ugyanannyi idő után.

Na, milyen szépen összefoglaltad az iphoneokt soktízezerben mérhető előnyét :D

A kulonbseg: az Apple sose akciozik, sosincs leertekeles. Ha mar 5%-kal olcsobban kapsz meg egy Apple termeket, extrem jol jartal.

Androidos gyartok kozul meg eleg ha egy elad valamit aron alul, az osszes Android gyarto mint szereplo beszopja, a hasznalt Android tulajodonos meg vegkepp.

Másik különbség:
A 2013-ban megjelent iPhone 5S-re még továbbra is telepíthető a legújabb oprendszer.
A 2013 novemberben megjelent Google Nexus 4 2015 májusában kapta az utolsó frissítést. (más gyártóknál ez jellemzően rosszabb)

+ A Google pont pár hete távolította el a garantált 2 éves OS update szlogent az android one oldaláról: https://www.reddit.com/r/Android/comments/a9bj1l/looks_like_google_removed_the_part_about_2_years/

Telepíthető, ellenben a hazsnálhatóságról beszélhetnénk.
Milyen szerencse, hogy az Android mögött van egy nagy community is és pl a Nexus 5-re is elérhető (igaz beta) Pie vagy stabil Oreo ha valaki foglalkozik vele nem csak az offical OTA-t várja.

Don't panic, Android One phones will get 2 years of software updates, Google reaffirms


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

semmi gond nincs a használhatósággal iOS 12 és 5s esetén. :)

"A kulonbseg: az Apple sose akciozik, sosincs leertekeles. "

Szerinted. A valóság:

Apple slashes iPhoneXR prices for Chinese resellers in bid to kickstart demand

és

iPhone prices discounted by up to 20% at Chinese retailers

Nem gusztustalan, hogy mert Kínában nem veszik, ezért ott akár 20%-kal olcsóbban is adja az Apple az iPhone-t, mint más országokban?

--
trey @ gépház

mi a helyzet? a oneplusnál nem gusztustalan? :D

Ez eddig nem volt igy. Peldatlan az Apple-nel. Akkor az Apple artartasanak ezzel igy vege is van, mert ez allt mogotte. Ezert erte az uj aranak 70-80%-at egy 5 eves hasznalt MacBook.

Es most ezt, amit evtizedeken at felepitettek, egy ilyen altalad linkelt cikkben tett huzassal el is rontjak. Shame on them.

Az android gyartok meg szepen menetelnek utanuk :(

Bírom ezt a Cookot, csinál egy jó beszálló árfolyamot, mielőtt kirúgják.

Saját arany ejtőernyőjét :D

off
Szeretem az ilyen hatásvadász grafikonokat. Ennél már csak akkor lenne lejjebb, ha a tengelyeknek se neve, se az ábrázolt nagyságrend nem szerepelne.
--

Sőt, úgy lenne nemlineáris a tengely, hogy éppen azt nagyítsa fel, amit demonstrálni akarunk. A lineáris, sőt az exponenciális tengely is olyan huszadik századi elavult szar már. Current year az AD-hoc skála a menő.

Sőt, csak lokálisan exponenciális, mondjuk éves beosztás de egy helyen havi/heti, ami a grafikon 80%-át teszi ki.
Hm, meg is nézem, lehet-e ilyet gyárilag excelben...

én nemegyszer láttam olyan tőzsdei grafikont, menekültem

Úgy általában bárki aki a pénzedet akarja kihúzni, ilyen hülyítésekkel kezdi (indul a befektetési tanácsadókkal és gazdáikkal, a biztosítókkal).
--

Epül/iphone/árak/csillagállás/micicmackó ide vagy oda, a végtelenségig nem lehet növekedni!
Vannak erősebb évek/negyedévek és nem meglepő módon lesz gyengébb/gyenge.
Azt tudjuk már egy ideje, hogy valódi innováció ott nincsen már, elsősorban pénzgyár. Ez a modell működik is a rajongóik miatt. Maximalizálják a készülékek árát amiért még megveszik, ha nem, majd újra olcsóbban áraznak és annyi.
Majd ha több ilyen egymás után követi egymást lehet mondani, hogy tendencia addig igazából nem.
Aminek egy vérbeli apple rajongó is örülhetne, hátha végre elkezdenének valódi innováción dolgozni végre :)

-42-

én személy szerint örülök ennek, és kívánom, hogy bukjanak még többet. vannak nagyon szuper termékeik, de az árak már nagyon elmentek.

Apple being investigated by investor rights law firm for ‘potential securities fraud’ related to China

tl;dr

Egy jogi iroda class-action pert fontolgat az Apple ellen az Apple befektetőket képviselve. Az ok: szerintük az Apple és vezetői felelőtlen kijelentéseket tettek a kínai piaccal kapcsolatban.

A novemberben tett kijelentések teljesen mások voltak, mint amit Tim Cook tegnapi levelében megfogalmazott.

Novemberben:

"Our business in China was very strong last quarter. We grew 16%, which we’re very happy with. iPhone in particular was very strong, very strong double-digit growth there."

Tegnap:

"While we anticipated some challenges in key emerging markets, we did not foresee the magnitude of the economic deceleration, particularly in Greater China. In fact, most of our revenue shortfall to our guidance, and over 100 percent of our year-over-year worldwide revenue decline, occurred in Greater China across iPhone, Mac and iPad."

A novemberi kijelenések AAPL papírok vásárlására csábíthatta a befektetőket.

A jogi cég szerint felmerül a gyanúja az értékpapír csalásnak.

--
trey @ gépház

ezeknek ne adj sok hitelt, MINDEN nagyobb ceg ellen soksok ilyen class action folyik. nezd meg barmelyik ceget, ha esik a reszvenyarfolyam, rogton jonnek az ilyen senkihazi hiena cegek aztan behirdetik ezeket.

Meg ugye az ilyen kijelentések mellett ott szokott lenni a disclaimer. "This press release may contain forward-looking statements that involve risks and uncertainties."

Ja, meg olyan is, ha egy vezető 9 milliárdot téved 3 hónapos távban, akkor levonja a következtetést és a pénzügyi vezetővel karöltve benyújtja a lemondását.

Akik a tetején bevásároltak, azok most masszív ~ 40%-os buktában vannak. Ennél kevesebbért is öltek már embert.

--
trey @ gépház

Úgy hívják állampapír, ahol minimális a kockázat, de stabil a hozam. :) Amikor jól ment az Applénak és ugrott mondjuk 10-15-20%-ot a részvényárfolyam az konkrétan járt minden részvényesnek? Másrészt az Apple részvény érdekes állat, mert emlékeim szerint eddig 1 vagy 2 alkalommal fizettek osztalékot. Tehát jellemzően eleve nem az veszi, aki épít egy szép portfóliót, hogy a csorgó osztalékokból jöjjön a jövedelme. :)

Nem sajnálom a részvényeseket, de felelőtlen kijelentések miatt Elon Musk is távozott a székéből. Az ott Amerika. Ha valaki vad dolgokat regél és azzal piacot mozgat, arra ott keményebben rászáll a felügyelet.

Szóval, nem biztos, hogy egy ilyen per ott veszett fejsze nyele.

--
trey @ gépház

Azért én érzek különbséget a kettő között. Akár még hihető is lehet, hogy az Apple-nél 3 hónapja betippeltek egy X értéket Kínára, aztán most Y-t dobott ki a gép. Miért volt szar az X tipp? Bénák voltak, vagy pechesek, de kevésbé hiszem, hogy rosszindulatúak (aki ilyennel próbálkozik, tudhatja, hogy előbb-utóbb úgyis lebukik). Amit Elon csinált a 420-szal, az már inkább szándékos piacmanipulálásnak tűnik (short squeeze-t idézett elő, biztos megérte a kis büntetésért cserébe).

Amúgy tűréshatár kérdése, hogy mi számít manipulációnak. Ez a gyönyörű hír megvolt már? https://index.hu/gazdasag/2018/12/27/bif-itelet_a_hazai_tokepiac_kezdi_elvesziteni_maradek_komolysagat/

Azért helyezzük kontextusba azt a tavaly decembert: https://imgur.com/6zbJQVW (forrás)

Hát ugye az a trükk, hogy a tetején eladni kell, nem vásárolni. :D

A fák nem nőnek az égig.

Ha jóindulatúak vagyunk, nem tévedett 9 milliárdot, csak 5-öt. Az már nem is olyan sok. :)
A 2018q4-es beszámolóban 89-93G bevételt jósoltak, tehát csak az optimista becslés szerint tévedtek 9-et.

Ez két külön negyedévre vonatkozik. Csodálatos jogászkodás lesz ebből :)

Elég brutális összeg. Ekkorát mellé lőni azért elég durva.

a 600 ezer forintos új ájfón túl drága, ki hitte vón?

(Amíg ezt a notchot el nem tüntetik addig én sem veszek.)

--
GPLv3-as hozzászólás.

nem csoda, hisz mar az applenel is androidot hasznalnak!

Meg is érdemlik. 2018-ban 100 tételt lehet visszanézni a híváslistában. Kellett volna ma egy december 13-i hívás telefonszáma. Csak ma 21 hívásom volt. Esélyem sem volt rá, hogy megtaláljam. Hurrá.

Pedig köztudott, hogy az okostelók mindenre jók, kivéve a telefonálást.

--
robyboy

ez a korlatázás nálam is WTF, úgy lehet megoldani ha elkezded törölgetni a legújabbakat, aztán látszanak a régebbiek. persze ez sem megoldás, de ezen kívül nem nagyon van más elvileg. tehát többet tárol mint amennyit megmutat...

... Miután Tim Cook az ADL speech-ében nyilvánvalóvá tette, hogy a cenzúra pártján áll. Nincs min csodálkozni, a Trump vagy Orbán vagy Bolsonaro vagy Salvini szavazók nem fognak több i-szart venni. (Aki nem tudná, a cenzúrázgatók célja, hogy ezeket a rebellis hangokat teljesen kizárják az Internetről.)

Én nem tudtam, de speciel általában indokolt is lenne az említettek esetében.

Esetleg nem ártana néha innoválni is, nem csak lenyomni évente az újrafeltalált kereket Tapicskoló Tamás torkán.

+1

Más kérdés viszont, hogy már nem nagyon lehet ezt hova innoválni, amióta Munka Pisti feltalálta a "kereket". Talán még akksi fronton lehetne, kellene valami forradalmit alkotni.

--
robyboy

Azert ezzel az uj gesture vezerlessel (amit a Google nyilvan rogton koppintott) eleg nagyot huztak. Ha frictionless user experience-rol beszelunk, akkor ez (+ FaceID) egy hatalmas lepes abba az iranyba.

Es az iOS13 meg ki se jott; ugyan nem tudom mit ertenek a rebesgetett UI rancfelvarras alatt, de ketlem, hogy a gesztusokhoz nagyon hozzanyulnanak. Valahogy a 3D touchot kellene meg eszrevehetobbe tenni, az is egy baromi jo innovacio volt.

Szoval a problema nem az innovacioval van, hanem az emberek tulzott elvarasaival. Az egyre jobb, szebb, okosabb kell nekik, de az aprosagokat, azokat a dolgokat, amik ugyan nem sci-fibe illoek, de nagyon megkonnyitik a mindennapokat eszre sem veszik. Az ugy termeszetes :)

Szerk: 3D Touch-csal kurzor mozgatas komment iras kozben? Hat valami csoda :)

Szerk2: es ne feledjuk, a gesztus vezerles az Apple eseteben konzisztens az eszkozok kozt. Ez is nagyon sokat ad az integraltsag erzesehez.

Mi az istenharagja az a súrlódásmentes felhasználói élmény?? :-) Már síkosítót is adnak az ájfónhoz?
--

Surlódásmentes élményről az a sztori jutott eszembe, amikor valaki bemászott egy kád kókuszolajba és napokig nem tudott kimászni.

As we conduct more and more of our daily business interactions online, it’s never been more critical to offer users a seamless, frictionless digital experience that aligns with their daily lives. Users have come to expect an optimized user experience as a basic requirement, and it’s now become a prerequisite implementation strategy across all platforms and devices.

https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2017/03/23/the-bottom-line-why-good-ux-design-means-better-business/amp/

Hmm, ez nekem továbbra is "made up BS". Egy mondatban szerepel a tipikus corporate bullshit bingó összes szava, ez már teljesítmény!

https://bullshitbingo.net/
--

.

Koppintott... persze...

- Hey, just got iOS 8, it's brilliant, I love the new keyboard selection option.
- Yeah, I know its pretty cool!
- Swiftkey is awesome... I can just swipe across letters now, I don't even have to press the spacebar anymore!!
- Really? Wow!
- When's android getting it? :D
- 4 years ago.

--
https://iotguru.live

Es az osszefugges az, hogy...?

Leírnád részletesen, hogy szerinted melyik iOS verzió melyik gestures vezérlése van koppintva melyik Android verzió melyik gesture vezérlése által?

--
https://iotguru.live

Aha... nem osztogatnak, hanem fosztogatnak. Ugye onnan indultunk, hogy az iPhone X az első iPhone, amin nincs Home gomb. Ami Android esetén nincs úgy nagyjából évek óta. Ezért aztán évek óta vannak erre különféle gesture megoldások, aminek egy részét lenyúlta az Apple, hozzátett pár dolgot, amit lenyúlt máshonnan (még a cikkben is említik), aminek aztán egy részét lenyúlta a Google is... nincs új a nap alatt, csak az újszülötteknek minden új. :)

--
https://iotguru.live

Innovacio? Innovacio.

Ja, olyan innováció, amit 2009-ben innováltak először... :)

--
https://iotguru.live

FYI: Mar az Ubuntu Touch-ban swipe-olassal ment minden. Nagyjabol 5 eve. Innovacio.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Sőt, Meego Harmattan (ami egy tisztességes Linux volt) 2011-ben, AMOLED-del, NFC-vel. És jött volna tovább fizikai billentyűzettel Lauta néven, csakhát ugye.

Ja megneztem valami 5 evvel ezelotti videot (hol is van most az a platform?)...

Swipe tap - swipe tap - swipe tap...

Ugye ez az Apple eseten osszejott ugy, hogy nem kell a tap...

A feletted emlitett Meego Harmattanon is osszejott (Nokia N9)

'amit a Google nyilvan rogton koppintott' - nem, nem koppintott, teljesen más a gesztus vezérlés Androidon. Például használható rendesen.
'Ha frictionless user experience-rol beszelunk ' - Fentebb kifejtették, bullsh.t.
'akkor ez (+ FaceID)' - A FaceID mint pozitívum? Érdekes még a legbirkább Apple fanatikusok is utálják, hogy lecserélték a TouchID-t.
'Valahogy a 3D touchot kellene meg eszrevehetobbe tenni, az is egy baromi jo innovacio volt.' - Mégis mi a haszna?! Semmi. Na ugye.
'3D Touch-csal kurzor mozgatas komment iras kozben? Hat valami csoda :)' - Milyen szar is lenne ha elég lenne mondjuk a szóközt maszírozni.. oh wait x éve megy droidon.

' Szoval a problema nem az innovacioval van, hanem az emberek tulzott elvarasaival. Az egyre jobb, szebb, okosabb kell nekik, de az aprosagokat, azokat a dolgokat, amik ugyan nem sci-fibe illoek, de nagyon megkonnyitik a mindennapokat eszre sem veszik. Az ugy termeszetes :) '
-> De a probléme az innovációval van mert mindössze parasztvakítással foglalkoznak, ahogy a mellékelt ábra mutatja egész jól.

Kérdem én, mi tartott 10 évbe egy (tűrhetően) normális notification center megalkotásához?
Miért nem lehet normáli ram managmentet írni, hogy ne töltsön újra minden az 1 évnél időseb készülékeken?
Miért nem lehet normális filerendszer elérését biztosítani?
Miért kell mindenhez az Apple (fogyatékos) rendszere?
...etc
Persze ha nyitnának a dolgok felé akkor elvesztenék (a már amúgy se fényes) stablitásukat így inkább letolnak semmit mondó újításokat az emberek torkán.

WWDC-n nagy újításként adták el a... NYELV FELISMERÉST!.. Hát ez nagyon kellett tényleg.


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

"nem, nem koppintott, teljesen más a gesztus vezérlés Androidon. Például használható rendesen."

igen, ahogy iPhone X és a felett is használható rendesen, még kényelmesebb is mint Droidon. (OnePlus 6T-n teszteltem, közelébe sincs az élmény)

"A FaceID mint pozitívum? Érdekes még a legbirkább Apple fanatikusok is utálják, hogy lecserélték a TouchID-t."

nemtom, jó pár nem birka ismerősömnek semmi baja vele, napi szinten használják és működik. persze a neten könnyű fikázó kommenteket olvasni olyanoktól akik sosem próbálták az adott terméket. 5 perces használat nem számít, mert a rendszer folyamatosan tanulja az arcod és egyre pontosabb.

Milyen szar is lenne ha elég lenne mondjuk a szóközt maszírozni.. oh wait x éve megy droidon.

igazad van, tényleg szarabb megoldás. próbáltam aktuális Samsung csúcs készüléken, OnePluson, a saját Droidos 150k-s Samsungomon is, és a 3D Touchos megoldás MESSZE KÉNYELMESEBB mindegyikhez képest.

Kérdem én, mi tartott 10 évbe egy (tűrhetően) normális notification center megalkotásához?
Miért nem lehet normáli ram managmentet írni, hogy ne töltsön újra minden az 1 évnél időseb készülékeken?
Miért nem lehet normális filerendszer elérését biztosítani?
Miért kell mindenhez az Apple (fogyatékos) rendszere?

Az apple féle megoldás számomra jobban kézre áll, hiszen ezt szoktam meg. Baj? Nekem is mindenképpen azt kellene szeretnem amit neked? Hülye vagyok mert van saját gondolatom, saját tapasztalatom és emiatt ez nekem OK?

1 éves múlt a 8 Plusom, pár napos dolgokat szokott újratölteni max.

Miert kellene? Azért mert a Droidon úgy van? Nem értelek, akkor se vennél iPhonet ha minden olyan lenne mint Droidon, akkor meg nem kurvára mind1 neked?

WWDC-n nagy újításként adták el a... NYELV FELISMERÉST!

Ja, Droidon azóta sincs normális magyar nyelvű diktálás, mondhatom neki, hogy "pont", "vessző", "felkiáltójel" mindegyiket így szépen leírja. Extrém gáz... mondhatni szánalmas. :) Persze ez az én szemszögemből nézve, neked nyilván ez a feature nem fontos, viszont én el tudom ezt fogadni, amíg te képtelen vagy erre.

Azert ezzel az uj gesture vezerlessel (amit a Google nyilvan rogton koppintott) eleg nagyot huztak. Ha frictionless user experience-rol beszelunk, akkor ez (+ FaceID) egy hatalmas lepes abba az iranyba.
Hát tudod ezen a mondaton én is felakadtam. Miért is?
Most komolyan, az hogy hogyan oldom fel a zárképernyőt, és hogy hogyan indítom az alkalmazásokat, ok arra, hogy 100-150 eFt-tal többért áruljam a telefonokat? Ez kb. olyan, mintha két kocsi közül az egyik azért kerülne 2 millióval többe, mert a vezetőoldali ablakemelője a kormányon van és nem az ajtón?!!!
Mert az, hogy a telefon kiváltja a fényképezőgépet, zenelejátszót, elemlámpát, diktafon, GPS-t, neadj isten a számítógépet stb. azok fontos dolgok, és minél jobban képesek kiváltani, annál értékesebb a telefon (annál többet lennék hajlandó érte fizetni), de az hogy hogy oldom fel a zárképernyőt, vagy hogy hogy indítok el alkalmazásokat, nekem nem ok arra, hogy többet fizessek. Mert valójában nem kapok többet, csak ugyanazt máshogy. Az Apple meg 300-ról 400 eFt-ra tornázta fel az iPhone árát. Egy kicsit kisebb készülékházért (kevesebb anyag), a notch-ért, a faceId-ért, meg a gesztusokért.
Nem mondom, zseniális az Apple, hogy ezt lenyomta a vásárlók torkán. Igaz úgy tűnik másodjára már nem sikerült.

> (kevesebb anyag)

Igen, az iPhone-ban nyilvánvalóan a készülékház anyagára a nagy költség.

azért lassan a többi gyártótól is érkeznek a hírek a visszaesésekről ne aggódjatok. :)

"igen, ahogy iPhone X és a felett is használható rendesen, még kényelmesebb is mint Droidon. (OnePlus 6T-n teszteltem, közelébe sincs az élmény) "
Azt ugye tudod, hogy a OneOlus-on alapból a OnePlus féle vezérlés van nem a Google féle?.. Az nekem se jön be pl. Ellenben a Google féle mérföldekkel jobb mint bármi.

"igazad van, tényleg szarabb megoldás. próbáltam aktuális Samsung csúcs készüléken, OnePluson, a saját Droidos 150k-s Samsungomon is, és a 3D Touchos megoldás MESSZE KÉNYELMESEBB mindegyikhez képest."
És ugye azt is tudod, hogy Samsung != Android? Gondolom a gyári billentyűzettel próbáltad. Oh, hogy a Samsung nem tud szoftvert írni? Mondj újat. Ess neki egy Pixelnek majd utána mondj véleményt.

"Az apple féle megoldás számomra jobban kézre áll, hiszen ezt szoktam meg. Baj?"
Miért lenen baj? Az, hogy NEKED jobb azzal semmi problémm. Gondom nekem személy szerint azzal van aki vakon benyel minden bullshitet és nem is gondolkozik. Mint a kolléga akinek ment a válasz alapból. Egyébként pont olyan lett az új iOS-el a notification center mint Droidon. :)

"1 éves múlt a 8 Plusom, pár napos dolgokat szokott újratölteni max."
Ugyan kérlek. Van tapasztalatom almáékkal nem kevés. X-en kb ha elindítod a kamerát csinálsz 1-2 képet vagy 1 videót akkor mindent kilőtt a háttérből. GG.

"viszont én el tudom ezt fogadni, amíg te képtelen vagy erre."
Én is eltudom fogadni, hogy valakinek elég a kevés sok pénzért vagy jobban megszokta és azért szereti. Ellenben a hülyeségeket vagy csak vádaskodásokat nem vagy képes elfogadni mert nem igaz.
Mondom ezt úgy, hogy jó ideig voltam i6S Plus tulaj és életem legrosszabb döntése volt, hogy a Nexusom adtam érte anno.

"Droidon azóta sincs normális magyar nyelvű diktálás, mondhatom neki, hogy "pont", "vessző", "felkiáltójel" mindegyiket így szépen leírja. Extrém gáz... mondhatni szánalmas. :) Persze ez az én szemszögemből nézve, neked nyilván ez a feature nem fontos, viszont én el tudom ezt fogadni, amíg te képtelen vagy erre."
Ezt te nagyon félre értetted. :D NYELV mint a nyelved felismerése(tongue detection). Ergo követi a nyelved a kamera.. ez volt a nagy újítás. :)


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

igen tudom, és láttam a natív Androidosat is, nem jött be.

azt állítod, hogy a Pixel telefonokon nem a Google féle Gboard található? mert én ezen használom ezt a csodálatos spaces csúszkázást, és rohadtul gyűlölök bármilyen szöveget írni. ketté tudnám csapni egy kalapáccsal.

a WWDC volt vagy 1,5-2 óra, ebből összesen 3 percet foglalkoztak nagyjából az Animojival, akkor ki is a birka? elmondom neked nem ez volt a nagy újítás, csak demózták AZ EGYIK FICSÖRT. ezen kívül nagyon sok mindenről volt még szó a WWDC publikus, valamint nem publikus részén is. attól, hogy te nem tudsz róla, ez egy 4 napos esemény.

a világon több millióan használnak Apple eszközöket, több millióan fejlesztenek rá, ezentúl küldjék el neked ellenőrzésre a dia sorokat, és csak azokról beszélhetnek publikusan amik zeletriknek tetszenek?! :D

Na látod, pont ez a mentalitás az amiért birkák a nagy Apple fanatikusok. :)
Számodra a neked jobban tetszik az azt is jelenti, hogy jobb ezek szerint. Tehát magad ellen beszélsz a két kommentben. Gratulálok. :)

"a világon több millióan használnak Apple eszközöket, több millióan fejlesztenek rá, ezentúl küldjék el neked ellenőrzésre a dia sorokat, és csak azokról beszélhetnek publikusan amik zeletriknek tetszenek?! :D"
Ez mégis, hogy jött ide? Magáról a rendszerről van szó amit csak az apple fejleszt. A WWDC-n meg pont a publikumnak kéne bemutatni az újításokat ami vonzaná az emebreket a platform felé. Na ez az ami nem jön össze nekik már évek óta mert csak a bullshit megy rajta. Ellenben pl a Gogole I/O-val.


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

számomra jobb. és aki használt már valaha 3d touchot erre a feladatra aszerint is.

Apple Worldwide Developers Conference

ez a konferencia alapvetően fejlesztőknek van, van egy 1,5-2 órás blokk a nagyközönségnek, ahol nyilván megmutatnak funny dolgokat is. a 4 nap alatt foglalkoztak 3 percet a FaceID nyelvkövetésével, ez komolyan a világvégét jelenti?

nagyon sajnálom és szánom azokat az embereket, akiknek ennyi fun sem fér bele az életébe. :(

Cimborám rám írt hogy a hupon már becsődölt az apple és már azt se tudja hogy dátumozza az üzleti évet, miután átpörgettem a szálat megnyugodtam hogy csak a szokásos hup őrjöngés :D

Trump megnyugtatott minden "befektetőt":

Trump responds to AAPL revenue drop over China iPhone sales, says stock up 'hundreds of percent' since taking office

Amióta hivatalba lépett százalékok százaival ment fel a részvényár.

--
trey @ gépház

Trump is the #1 expert on Taxes, Construction, Campaign finance, Drones, Technology, U.S. History, Infrastructure, ISIS, Facebook, Renewables, Polls, Courts, Steel workers, Golf, Banks, Nuclear arms, The system, Debt, Politicians mellé felvehetjük a Math-et is:

https://twitter.com/nowthisnews/status/1081279851405983745

Azért kicsit jóérzés, hogy nem csak hozzánk jutottak selejtes politikusok...

- Elrejteni pár remote exploitot az iOS-ben
- A hibát eladni Zerodiumnak: We're now paying $2,000,000 for remote iOS jailbreaks, $1,000,000 for WhatsApp/iMessage/SMS/MMS RCEs, and $500,000 for Chrome RCEs.
- A pénzből részvényt venni
- Profit

ahhahaaaaa

Alapvetöen elbaszarintott üzleti modell, hogy az egyre szarabb telókat egyre nagyobb profittal akarják értékesíteni. Kb. ez bosszulja most meg magát.

"Ha Steve Jobs élne, forogna a sírjában"

--
robyboy

Az sem normális, hogy ennyire függenek egyetlen terméktől, az iPhone-tól.

Ahogy a Microsoft nem ragadt bele a Windows + Office termékvonalba, az Apple-nek sem ártana diverzifikálni a bevételeit, van egy rakat pénzük, kezdjenek bele valami újba is.

Samsung 2018 Q4: -40%
LG 2018 Q4: -79.5%
(Apple: -38%)

via