"Hogyan írta újra a Microsoft a saját C# fordítóját C#-ban és tette azt nyílt forrásúvá"

 ( trey | 2018. szeptember 27., csütörtök - 9:40 )

A sztori itt olvasható teljes terjedelmében.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Most nincs időm beleolvasni, de betrollkodom a kérdést: csak nyílt forrású, vagy szabad szoftver is?

Nem is tudtam, hogy eddig nem .NET-ben volt a fordító írva. Fura. A Mono fordítója sem .NET alapú?

Apache 2.0

A roslyn a VS 2015tel lett "kiadva", szóval már egy jó ideje ez a default c# fordító. Amúgy tipikusan egy új nyelv fordítóját C-ben vagy C++ ban implementálják, aztán vagy át/újraírják saját nyelvére (pl go, Java, typescript), vagy nem (pl. a referencia python implementáció most is C-ben van), de ez igazából a nyelv használhatóságát nem befolyásolja. (Legfeljebb annyiban, ami a cikkben is szerepel, hogy nem feltétlenül szerencsés, ha a fordító fejlesztői élesben nem használják a nyelvet.)

Mi van mono-ban amit az MS meg nem nyitott meg ?

Ha GTK# qt# -t lehet -e hasznalni csak az MS verzioval ?

Eleg -e webre az ami nyilt az MS tol ?


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Gyakorlatilag dotnet core-ral asp.net core frameworkkel a teljes stack nyílt forráskódú a fordítót is beleértve (msbuild+roslyn) és még az IDE is, ha VS Code-ot használsz. (És amúgy ezek mindegyike platform független is).
Amennyire én látom a mono projekt mára kezdi elveszíteni a jelentőségét, gyak. a már erre a frameworkre építő alkalmazásokon kívül új projektet szinte egyáltalán nincs értelme mono-ra alapozni, dotnet core szinte minden esetben jobb választás.

ARM is tamogatott, mint a Monoban?

Ma mit erdemes C# al desktop GUI toolkit-nek valasztani, ha Linux -on es Windowson is mennie kell es nem tul csunya ;-)

Regen GTK# WORKSFORME volt (mono).


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.