24 évvel a kiadása után sikerült a Doom 2 utolsó titkos területét is elérni cheat nélkül

 ( trey | 2018. szeptember 1., szombat - 19:00 )

A teljesítményhez maga a pályatervező, John Romero gratulált. Technikai leírás:

Description:
A true UV-Max demo of map 15! Skip to 3:00 to see the trick, I wouldn't recommend watching the rest as it's slow and mostly just for the purpose of showing 100% kills,items and secrets on the intermission screen.

While the secret location has always been known, it has been considered impossible to trigger it and thus get 100% secrets in the intermission screen, from the doomwiki ( https://doomwiki.org/wiki/MAP15:_Indu...) ): "Bugs: It is impossible to register secret #4, as the secret sector in question (sector 147) is located adjacent to the raised teleport pad and is only 16 units wide. This setup completely prevents the player from touching this sector's floor (as is required to trigger a secret), because upon crossing the sector's boundary they are immediately raised onto the pad and teleport away. Therefore, the maximum SECRETS percentage one can get on this map is 90%. "

In other words, a secret can only be triggered if doomguys center is within the secret area and if he is on the same height as the secret sector. The second being impossible because doomguy is always lifted up to the teleporter floor height when his center is either exactly on or over the secret sector.

It has been possible to trigger it by using idclip, but this is the first demo to show this secret being triggered and hence no use of any cheats (idclip does not work in demos).

This trick has something to do with the moving door and the pain elemental spawning a lost soul on top of you. This forces you down to the lowest floor the moving door is on, which puts you within the secret sector and on the same height, thus triggering the secret.

Bascially this means that it is now possible to get 100% secrets on all levels for Doom 2, without the use of cheats.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ez igen!

Az a durva, hogy 24 éves játékkal:

1. még játszanak,
2. még találnak benne olyant, amit más még nem tudott megcsinálni, és nem csak időrekord

3. ezzel be lehet a hírekbe kerülni.


"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

egy unix portalon

A Twitterön is :D

Amúgy ez a secret (3:06-nál) nem a nehézsége miatt volt megcsinálhatatlan, hanem egy bug miatt. Eddig tartott, míg valaki rájött, hogy ha egy ellenfél spawnol feletted, akkor aktiválódik. Romero ezt állítólag poénból tette bele, hogy szándékosan lehetetlen legyen.

Ez egy elég bonyolult, genya pálya, nekem a fele nem szokott meglenni a titkos helyeknek.


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

"Romero ezt állítólag poénból tette bele, hogy szándékosan lehetetlen legyen."

akkor ez tényleg bug, mert nem lehetetlen, ezek szerint.


"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

Azon csodálkoztam, hogy a játékos ennyire vágta a pályát. Nem ma kezdte.
Nah, be jó is lett volna, ha anno ilyen szépen fut. Ketten toltuk; egyikünk irányított - én, akié a gép volt -, a másik lőtt.

A szándékosan beletett bug - mint közismert - a feature kifejezéssel illetendő. (INABIAF)

(Szóval némi ellentmondást érzek.)

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

ugye nem a hupra célzol?


"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

Régi szép idők, amikor még a "ez miért hír itt" trollok nem léteztek!

https://hup.hu/Jatek?page=33

A HUP pontosan ugyanaz, mint 2001-ben, csak közben sok fogyatékkal élő jelent meg rajta.

--
trey @ gépház

Valaki itt emlitette, hogy van nativ linuxos portja, szoval ez pipa. :)

Persze, hogy van, ahogy az összes régi id Software-es játéknak. Ráadásul a forrását Carmack GPL alatt ki is adta (ahogy több már játékának is), így dupla pipa.

--
trey @ gépház

Nekem nem tűnik olyan nagy dolognak, hogy még játszanak vele. A doom 2 pont olyan játék, ami fent van a gépeimen. Van egy könyvtár a kedvenc dos korszakos játékaimnak. Amikor megjön hozzájuk a kedvem akkor dosbox elő és mehet a game.
Ezeknek valahogy olyan hangulatuk van, ami később mintha kihalt volna a későbbi játékokból. Ráadásul most már szinte erőforrásigényük sincs. Nem úgy mint régen. Amikor kijött a doom 1, akkor egy 386SX 33-as gépünk volt otthon fekete-fehér SVGA monitorral. Csak kis ablakban low grafikával ment úgyahogy azon a gépen. :)

Ezt csak azok értik, akik személyesen élték meg a történelmet. Amikor 486-on hangkártya nélkül nyomtuk a Doom 2-t és mekkora szó volt, amikor a mai füllel szánalmas hangkészlete megszólalt az első SB16 klónunkon. Felejthetetlen.

--
trey @ gépház

+1
aztan szereztem egy Gravist...

--
HUP te Zsiga !

Én még forrasztottam printer portos Covox "hangkártyát". :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Covox_Speech_Thing

Azután lett egy SB16FM Soundcard Vibra 16 FM Radio ISA Card és meló közben szólt a Danubius rádió valami gagyi 130W PMPO-s hangfalon.

az se rossz, de latom nem ment at, majd ha egyszer raersz, halgassd meg a doomot sb16 -on rogton utana egy Gravis ultrasoundon, es akkor talan.

--
HUP te Zsiga !

Adlib, SoundBlaster, GUS

Ezek után már csak az unalom...

--
robyboy

Erre emlékszem. PC speakeren ment sokáig a hang nálunk, aztán sikerült beszerezni egy Sound Blaster 2.0-ás hangkártyát. Ami emlékeim szerint 8 bit-en és monoban szólt. Ezen a hangkártyán még volt egy potméter, amivel a hangkártyán manuálisan lehetett állítani a hangerőt. Na amikor ez először megszólalt az addigi játékokkal. Mintha egy új dimenzió nyílt volna meg vele. A zenék, a basszus a hangszórón a PC speaker prüntyögéséhez képest. A doom general midi zenéi és persze a többi játéknak. Na az akkor nagy szám volt. :)

Azok voltak a szép idők! Mai napig nem tud meghatni az X+1-edig élethű FPS.

--
robyboy

:-) meg a faltól-falig+padlótól-plafonig hitbox.

:-) meg a faltól-falig+padlótól-plafonig hitbox.

+1

Olvastam valami olyat, hogy az atlagembernek 30+ eves koraban mar kevesbe dinamikus az agya, es peldaul merhetoen rogzul a zenei izlese, illetve egyes tudat alatti meggyozodesei.
Ebbe a sorba illeszkedhet bele az, hogy kamaszkorunk jatekelmenyeihez hogyan viszonylunk. (Jesszus, kikapcsoltam a gepet, es nem tudtam elaludni, mert az agyam a Doom2 folyosoit vetitette elem megallas nelkul...)
Szoval valszeg ez a plusz az, ami miatt ha meghallok egy Quake 1-es morgast, egy Duke Nukem -es rendordiszno rofogest, vagy egy Doom2 ajtonyitast, akkor jon az adrenalin, mig amikor egy mostani jatekot probaltam, az steril volt, nem is elveztem igazan, nem izgatott hogy gyozzek, nem volt cel hogy dollart gyomoszoljek a csak bugyijaba egy "shake it baby" kisereteben.

Megoregedtunk, a p1csaba is.
Ma meg csak arrol beszelunk, hogy a regi jobb volt, de holnap mar az jon, hogy ki milyen gyogyszert kapott a dokitol...
Ehh.

Nem akarlak megnyugtatni, de régen minden jobb volt. :) Ezt mondják az öregek, és a fiatalok is.

Na, akkor megyek, megírom a gyászjelentésem cikket a HUP-ra, aztán arra az esetre, ha felfordulnék, megkérek valakit, hogy majd élesítse ki :D

--
trey @ gépház

Ne aggódj, majd mi megírjuk a nekrológod, gyönyörű lesz, szem nem marad szárazon! :P

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

25+ fölött, és csak átlag adat, de stimmel.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Néha én is előszedem, de nem DOSBoxban, hanem 64 bites, OpenGL-es, linuxos portként, Doom Legacyval főleg, de játszottam már vele ZDoom, Chocolate Doomként is. Magas felbontású textúrapakkal, felújított grafikával poén tud lenni. DOS alatt 320×200-ban nekem már értékelhetetlen pixelhalmaz lenne. Meg Duke Nukem 3D-t is tolok néha napján EDuke32-vel, meg hires textúrapakkal, az sem piskóta játék, főleg Damn I'm Good fokozaton elég lehetetlen.

Amit leggyakrabban előszedek, az viszont a Quake 1-2, azokat Darkplaces engine-nel meg Yamagi Q2-vel játszom.


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

Elrakom, mert érdekel.

Ablakban??

Én sem értem miért releváns, hogy hova rakod a monitort, bár az ablak baleset veszélyesnek tűnik...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Vagy inkább balesetveszélyesnek :D

--
trey @ gépház