Az Androidon és az iOS-en kívül gyakorlatilag nincs semmi az okostelefon piacon

 ( trey | 2018. február 23., péntek - 8:01 )

A Gartner 2017Q4-es jelentése itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Fura, hogy ilyen arányok mellett még mindig előfordul olyan, hogy egy-egy app iOS exkluzív, és nincs Android verzió, vagy ha van, az később jelenik meg, vagy funkciószegényebb.

Amerikában valszeg tradicionálisan nagyobb arányban van ios, így aki oda fejleszt, azt részesíti előnyben.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Most is 50 százalék körül. De még a briteknél is kb. ez az arány.

Aki oda. De miért fejleszt valaki Amerikába, hacsak kifejezetten nem valami helyi szolgáltatásról van szó, vagy valamiről, aminek csak ott veszik hasznát az emberek?

Én konkrétan egy játékot várok épp most, ami iOS-re fog megjelenni először, és az Androidos megjelenés később fogja követni. A potenciális felhasználótábor nem korlátozódik le Amerikára. Még csak angol nyelvterületekre sem, hiszen egy játékról van szó minimális írott szöveggel.

Mert az adott OS eseteben es az adott regioban nagyobb a fizetesi hajlandosag. Egy ebben a regioban levo es mondjuk indulo, vagy kis cegnek aranytalan befektetes lehet globalisan versenyezni.
Vagy nem is akar. :)

De hogy tudsz nem globálisan versenyezni egy globális platformon?

Milyen kulcsszavakra / viselkedésmintákra / geolokációs helyekre hirdetsz vagy hegyezed ki a marketinged.

Ha van egy terméked és azt pl kínában is el akarod terjeszteni, akkor szinte biztos, hogy szükséged lesz egy kínai marketing csapatra, akik ismerik az ottani emberek felhasználási szokásait, mire érdemes hirdetni és mennyit rászánni.

A BKK futár app is pocsék, mert nincs az újdelhiben, vagy éppen mandzsúria északkeleti részén élő potenciális felhasználók igényei szerint optimalizálva. Begyöpösödött magyar fejlesztők nem érteni kapitalizmus, globalizmus!

[OFF]
Amerikaban? Ott a Wikipedia szerint 55 orszag van, mindenhol nagyobb aranyban van iOS? :)
[/OFF]

Az USA-ban szinten fej-fej mellett van a ket OS.

-----
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

USA: ország
Amerika: kontinens

Megint kezdjük az villanykörtés topikot? :)

Helyes ha valaki USA helyett Amerikát mond/ír? -> Nem.
Legtöbb esetben tudja az „elkövető”, hogy az USA lett volna a helyes? -> Igen.
A posztod hatására kevesebben fognak ilyet írni? -> Nem.
Volt értelme ezt a hibát kijavítani? -> Nem.
Volt értelme megírnom ezt a hozzászólást? -> Valószínűleg nem.

úristen ezen már átment az internet végtelenszer... a lényeg:
egyetlen ország nevében van benne az Amerika. Ezért ha nem föci órán vagy akkor Amerika = USA.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Épp geográfiai eloszlásokról kezdtünk el trollkodni, úgyhogy de, itt számít.

Ez így igaz, de az USB a neve alapján fejlettebb mint a USA.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

iOS-en jobb a fizetési hajlandóság, akár valamivel többet is fizetnek az emberek. E mellett az App Store-ban könnyebb feljebb kerülni egy iOS only címmel. Szóval érthető...
--
https://naszta.hu

Én teljesen megértem. Az Android piac annyira túltelített, hogy új termékkel lényegesen nehezebb megjelenni (és látszani) rajta, mint az alternatívákon, amellett, hogy ha iOS és Android az app, akkor vagy kétszer fejlesztik külön, vagy valami köztes technológiát használnak, amivel mindkét célpontra lehet fordítani, de ez szintén kompromisszumokat jelent.

Konkrét példám: írtam egy játékot LibGDX-szel (Java), és tavaly októberben ki is adtam Androidra, iOS-re és Steamre. A játék teljesen ingyenes, még hirdetés sincs rajta, célja csak annyi, hogy megtapasztaljam a multiplatform-fejlesztés és publikálás menetét.

Erről a játékról van egyébként szó: https://sandorhq.com/games/cats-make-you-smarter

Sehol nem hirdettem meg, nem írtam dev-blogot, nincs egyetlen ismerősöm sem az "iparban", tehát a játék "csak úgy" bukkant fel októberben.

Jelenleg iOS-en, azt hiszem, 50-et mutat letöltés-o-méter, ami kábé nevetséges.

Google Play-en ugyanez 19. Röhej a köbön.

Steamen viszont nagyságrendekkel több a letöltés, és egy csomó review-t írtak róla, és még most is, naponta 5--15 alkalommal töltik le ott (a SteamSpy kicsit alábecsüli, de majdnem pontos az érték).

Következő játékfejlesztési kísérletemnél eszembe sem jut a mobil platform, annyi biztos.

Ez a cats szuper! Kösz!
--
♙♘♗♖♕♔

Hehe, nagyon szívesen! :)

basszus ez mekkora mar!!!! Imadom :D

+1

Volt egy közmondás: „A jó bornak nem kell cégér.”

Ez csak addig volt igaz, amíg nem árultak minden második háznál bort. Azok az idők már rég elmúltak. Még az új iPhone-okat is intenzíven reklámozzák, pedig az már eléggé ismert márka.

Minőségi app. Tényleg.

--
trey @ gépház

Persze, hogy nagy a mobil világ. Persze, hogy rengeteg alkalmazás van, amivel versenyezned kell, és a te játékod egy csepp a tengerben. De ha sikerül kitűnnöd valamivel, akkor van benne jó pénz.

Szerintem az nagyon rossz hozzáállás, hogy bedobtad az egy kis appodat a millió másik közé, nem teszel semmit a népszerűsítése érdekében, aztán csodálkozol, hogy alig van pár letöltés, és inkább arra a konklúzióra jutsz, hogy akkor hagyod is a platformot.

Pedig nem kellene. A platformban van pénz, van igény is jó játékokra, és azt mondják itt, hogy amit csináltál az jó! Miért ne tennél még pár lépést annak az érdekében, hogy valamennyire felkapott legyen? Főleg ha egyébként triviális dolgokkal tudnád népszerűsíteni, amik még pénzbe se kerülnek, de ha egy kicsit (és tényleg aprópénzről beszélek) a zsebedbe nyúlsz, akkor meg még több emberhez eljuthatna.

Elsőre talán triviális, de ha valóban aprópénzbe kerül a népszerűsítés, mi akadályozza meg a többi tízmillió app fejlesztőit, hogy szintén elköltsön néhány rúpiát a reklámokra, hogy kiegyenlítse az állapotokat? Úgy látom, a kedvezőtlen zaj--jel szint miatt nagyon komolyan kell a marketinggel foglalkozni az Android platformon, és ismerve a várható fizetési hajlandóságot, máris komorabb -- vagy inkább: realistább -- a kép.

Lehet elég lenne egy poszt az IDDQD-n.

Nekem tetszik ez a játék, gyerekeknek megmutatom majd.

Ennek ellenére azért sikerült felkapaszkodnia jó pár játéknak, olyanoknak, amik a fejlesztő elsői voltak, szóval nem volt mögötte igazán tőke a komoly marketinghez. Van bőven olyan app/játék, ami a szerencsés véletlennek, jókor jó helyen megjelenésnek köszönheti a népszerűségét. De ha semmit nem teszel meg, még azt sem, amit ingyen, kis erőfeszítéssel lehetne, akkor aztán tényleg nem lesz semmi.

Nem nagyon értem... mi mást vártál?

Hogy a userek maguktól megtalálják a játékodat???
Hogyan? és legfőképp: miért??

Attól hogy profi az alkalmazás, meg nincs benne reklám, még nem fognak az emberek rátalálni, és kipróbálni.

Az persze egy más kérdés, hogy marketingelni az elkészült cuccot egy külön feladat, és nem kevés erőforrás (pénz, idő) kell hozzá. De ha a termékedet el szeretnéd adni, akkor ez csak így megy...

Csak az, hogy most itt megmutattad (=reklámoztad) szerintem simán megduplázza a letöltéseidet minden platformon!

Ha pedig tényleg "csak úgy" készítetted, akkor miért érdekel hányan haszálják? ;)

--
zrubi.hu

Nem szeretném eltéríteni a témát, ezért csak megemlítem, hogy nem panaszkodtam, csak egy indokot mutattam, amiért az Android mellőzöttebb platform lehet.

Az említett játékom egyébként egy "Grísa", olyan szerencsétlen sorsú közkatona, akit előre zavarnak az elvtársai, hogy derítse fel számukra az ellenséges taposóaknákat. Terveim szerint készítek még játékokat, de látva, hogy a mobil platformokhoz képest *azonos energiaráfordítással* a Steamen mennyivel jobb az eredmény, hatékonyabban tudom kezelni a prioritásokat, aztán ha később kiderül, hogy nem úgy vannak a dolgok, akkor majd reagálok arra a helyzetre.

Ha erdekel is visszajelzes(android):

A programozas, rajzok, zene rendben.

A hangeffektek/zene baromi gyorsan monotonok lesznek. Sztem valtogatni kellene.

A jatek baromi gyorsan nehezedik, es minden palyan ugyanazok a rajzok vannak. Igy az ember agya meg az elozo palyarol bennmaradt kepek helyevel osszeteveszti, hogy hol is a kartya.
Szerintem vagy tematizalni kellene, es ket palyan egymas utan ne ugyanazok jojjenek.
Vagy szineket belevinni.

Tok hamar ra lehet unni (a klasszikus memoriajatekra is;), marmint lenyomsz 3 palyat es elfaradtal.

De persze nem ettol fogjak tobben letolteni;)

Mindenfele kulon reklamozas nelkul jatekon belul lehetne a tobbi verziora mutogatni.
Csak egy pelda:
Windowson jatszik az illeto megallitja a jatekot (pause), es kitenne a kepernyore egy linket, hogy mobilon is folytathato (extrapont, ha a jelenlegi allastol).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Köszönöm a visszajelzést és az ötleteket!

A játék teljes mértékben tanulóproject, és organikusan alakult ilyenre. Elkunyeráltam egy barátomtól 50 macskarajzot, vettem pár hangeffekt-csomagot és letöltöttem még sokkal többet mindenféle ingyenes helyekről, aztán addig lökdöstem meg forgattam meg rajzoltam újra meg terveztem át mindent, amíg be nem láttam, hogy a LibGDX nem a legalkalmasabb az ilyen, kezdeti koncepció nélküli kísérletezésre (Unity vagy Godot lett volna ideális), de nem akartam befejezetlenül félrelökni, és a jelenlegi szinten döntöttem úgy, hogy az "elegem van belőle" és a "na, jó lesz már így" kiegyenlítik egymást. :)

Ez jó. Osztom.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Androidon 2x annyi appra jut fele annyi összbevétel, mint iOS-en. Ezen kívül az Android jóval fragmentáltabb piac OS verzió, launcher, brand, képernyő arány/méret stb. szempontjából, így a fejlesztés is jóval nagyobb nyűg.

via https://techcrunch.com/2017/04/27/app-stores-saw-record-revenue-and-downloads-in-q1-2017/

postmarketOS, I'm looking at you... remélem lesz belőle valami komolyabb.


"all submitted complaints will be forwarded to /dev/null for further investigation"
expectations versus reality

+1

a 0.1%-os szemétdombon még lehet király.


"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

a liberális piac. két multi szívat. mindenki más dögöljön meg. termékeké lettünk. oké, tudom tudom, nem kötelező. pl azért nem is veszek félmillióért ájfónt :D
------------------------
Jézus reset téged

Ja hat meszaros gazszerelo zuckerberg es tiborcz ledszakerto istvan konzorciuma biztos jobban csinalna

Latode. Ide jutsz ha porno helyett indexet meg 444et olvasol.
------------------------
Jézus reset téged

Jah, mert alternativ vilagra en a netflixet hasznalom, nem az echo es az ilyen szenny partpropaganda szarokat

Kínai barátaink bármit legyártanak amire piaci igény van, úgy tűnik, hogy csak ezekre van.

vagy inkabb: piacon hajlamos ket szereplo kialakulni.
(pcknel: intel-amd, jateknal:nvidia-amd, stb,stb).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Már, ha két szereplőnek hívhatunk egy 90%-10% arányt :D :D

--
trey @ gépház

Az eladott új készülékeknek van ilyen aránya.

Appletöltéseknél a 50-50 a jellemző továbbra is - azaz egy csomó Android nem bírja sokáig (az iPhone azért on the long run tartós darab, nem is olcsó, de a magyar piac is teli van agyonhasznált 4S-ekkel), és egy csomó felhasználó nem használ rajt egyáltalán play store-t, csak azzal nyomja, amit a szolgáltató felrak neki alapból.

Ez nem elméleti adat, az app analitika ezt mutatja.

"Az eladott új készülékeknek van ilyen aránya."

Köszi, erről a képre nézve fogalmam sem volt!

--
trey @ gépház

btw, mi más jöhet szóba ? bUbuntuOS ? FirefoxOS ?

Rendben van hogy az okostelefonokkal kissé (nagyon) átalakult a "piac", mivel amíg nem voltak annyira okosak, addig minden gyártó gyártott magának saját OS-t. Ez lenne a követendő példa mostanában? Hogy ahány márka annyi "OS" ? Symbian volt a Nokiánál ugye, az még egy jó út is lehetett volna. Samsungnál mi volt ? Lófasz meg esti fény... Rácuppantak az androidra ők is.

És nem, szerintem ez nem csak alkalmazásfüggő történet. Ez csak "pár" alkalmazástól függő történet. FB, Msg, viber, skype, stb. 10 darab alkalmazás ami uralja a "piacot". Meg az angrybirds... :) Ez a kétoldali függőség azért alakult ki a fejlesztői oldalon, mert ezek lettek a népszerű és egyben _használt_ platformok. Ennyi. Minek fejlesszen valaki bubuntuOSre vagy FirefoxOS-re, vagy Smybianra ? Minek tényleg? Semmi értelme.

> FB, Msg, viber, skype, stb. 10 darab alkalmazás ami uralja a "piacot".

Ezek akár futhatnának böngészőben is (vagy egy böngésző-szerű multiplatform környezetben) és onnantól nagyobb esélye lenne a piacra belépő új szereplőknek.

Kár, hogy ez pont nem érdeke se a Google-nak se az Apple-nek...

Ez igaz, de ez így alakult ki, sajna ezzel kb. már semmit nem lehet tenni :(

A Samsungnál van tizen, de ez a felhasználók száma is nagyságrendileg...

Elvileg van még bbos, és supportált is.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

csak míg a legutolsó Tizen telefon belefér a statba - a Samsung Z4 tavaly júniusi - addig az utolsó BB10 teló, a Leap 2015-ben jelent meg.

Mondjuk elnézve a user review-kat a célpiacról ( https://www.flipkart.com/samsung-z4-gold-8-gb/product-reviews/itmeuyd7hytbzgvn?page=2&pid=MOBEU8N96CTFYAWG ) a userek azt várták, oké, oké, Tizen, de ettől még van rajt play store, meg futnak rajt az Android appok, ugye? És marhára csalódottak, hogy nem teszik, az egyik pl. mondja hogy a Tizen Store-t le kéne a Samsungnak cserélnie Play Store-ra :D

A BlackBerry most fogja leállítani az App World-öt, bár google playt lehet rá hekkelni, de csak korlátozottan működnek az appok (a play service-t igénylők nem mennek).

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség