"Az Unreal Engine 4 és a Linux"

 ( trey | 2014. május 20., kedd - 15:24 )

Az Epic Games részéről Dmitry Rekman egy hosszabb blogbejegyzést tett közzé a $subject-ben olvasható címmel. A blogbejegyzésben az Unreal Engine (UE) játékmotorjuk Linuxszal való kapcsolatát ecseteli:

Idézet:
Noha az Unreal Engine élvezte a Linux támogatást a múltban, az Unreal Engine 4-gyel a Linuxot platformcsaládunk elsőrangú tagjává akarjuk tenni.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Az Epic a következőket tervezi:

  • robusztus, biztonságos és CPU-hatékony Linux játékszerverek fejlesztése
  • teljesértékű Linux kliens támogatás
  • funkciógazdag, natív linuxos fejlesztőeszközök
  • a meglevő eszközök fejlesztése Windowson és OS X-en, hogy könnyebben célozhassák meg a Linuxot

Az Epic munkatársa kifejtette, hogy egy csomó más dolgot is tennének a jövőben a játékmotorral, amire jelenleg nincs idejük:

  • Javítanák az UE skálázhatóságát azzal, hogy a játékszervert nagy, NUMA rendszeren futtatnák
  • portolnák egzotikus hardverarchitektúrákra, például Loongson-ra
  • Portolnák egyéb Linux-alapú eszközökre, például GCW Zero-ra vagy Raspberry Pi-re
  • Létrehoznának egy ingyenesen elérhető benchmark-ot, amelyet egyéb tesztcsomagok részévé lehetne tenni, illetve amely felhasználható lenne a linuxos grafikus eszközmeghajtó-programok fejlesztéséhez (tesztelés)
  • Portolnák más *nix rendszerekre (FreeBSD, Solaris)

Ez utóbbiakban az Epic számítana a közösség közreműködésére.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Solarison csillagászati ára van egy UE4-re alkalmas Sparc vasnak. Az x86 Solaris meg úgy áll ahogy, nem az Unreal hiánya a legnagyobb probléma.

Most aki Solarison akar játszani és szívesen tenne is ezért, az hadd tegyen érte, nem?
Nem érted miért akarna bárki ilyet tenni, és én sem. De ez nem is baj.

Voltak ilyen emberek, de azokat Larry már régen elüldözte.

Igen, jelen...
Ugyan nem játék, de akkor is... sok befektetett idő/energia veszett oda :(
<-------
You can't grep on dead trees.

:/

OpenGL-t újraírják vagy mégsem olyan rossz?

LOAD "http://digx.hu",8,1

Nem kell elhinni minden városi legendát! ;)
_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Elég nagy reményeket fűzhetnek a SteamOS és (általában a Linux desktop) elterjedéséhez, ha ekkora erővel mozdulnak rá a Linux-os fejlesztésekre.

Eddig csak csöndben nem csináltak semmit.

Vegyél a kezedbe egy Surface 2 Pro-t. Ez lenne a Microsoft jövőképe. Ebbe nehezen férnek bele olyan játékok amit UE4 hajt. Ott vannak ugyan a konzolok, de a Steam által nyújtott szabadság olyan mozgásteret jelent amiről valószínűleg nem szívesen mondana le egy Epic Games szintű játékos.
Ami korábban a Gamer PC volt Windowszal, az lesz a jövőben a Steam Machine vagy Gamer PC SteamOS-sel.

Valószínűleg ők is valami ilyesmit tippelnek meg a jövőnek, mert egyébként semmi értelme nem lenne egy néhány %-os részesedésű platformra ekkora erővel fejleszteni. (Mondjuk a Linux desktop részesedése örök téma, de tegyük fel, hogy elfogadjuk a NetApp és mások által mért számokat.)

Ezt nem értem. Windows 8 -at is használhatsz egérrel, billentyűzettel, desktop módban használhatsz különféle programokat (x86-on).
Persze a diverzifikáció, a lehetőségek megteremtése mindenképpen jó dolog, de a "microsoft jövőképe" nem szól arról, hogy bezárulnak ez eddigi (gamer) lehetőségek.

Nem is fog megszűnni a Windows támogatása az Unreal Enginenek. Azonban az is egyre nyilvánvalóbb, hogy egyre kevesebb figyelmet kap a Microsofttól a gamer PC, neki ott van erre az Xbox.