Érkezik a Steam Controller

 ( Dumika | 2013. szeptember 27., péntek - 22:59 )

Steam kontroller

A Valve felfedte a héten indított kampányának harmadik és egyben utolsó elemét: érkezik a Steam Controller, amely meglehetősen eltér a megszokott gamepadoktól.

Idézet: "Egy célt tűztünk ki magunk elé, hogy a Steam-élményt a nappaliba költöztessük. Tudtuk, hogy kell felhasználói felületet, gépet, és operációs rendszert fejleszteni, de valami hiányzott. Már az elején világos volt számunkra, hogy a céljaink eléréséhez egy újfajta beviteli technológia szükséges, egy olyasmi, ami áthidalhatja a szakadékot az "íróasztal és a nappali" között, kompromisszumok nélkül. Egy egész éven át kísérleteztünk különböző eljárásokkal és úgy hisszük, hogy eljutottunk egy szintre amit megoszthatunk és tesztelhetünk veletek."

"A Steam Controller-t úgy terveztük, hogy a Steam katalógusának összes játékát támogatja: azokat, amelyek már megjelentek, valamint amelyek még kiadásra várnak. Még azokkal a régebbi játékokkal is működik, amelyekben alapból nincs kontroller-támogatás."

A Valve bejelentése itt olvasható.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Lehet majd hüvelykujjal bohóckodni WASD helyett :(

"I’m a happy Steam customer happily using my happy mouse and keyboard. I don’t want a controller?
You can’t make a sentence into a question by just putting a question-mark at the end. But we’re happy you’re happy, and by all means keep using whatever input method makes sense for you. Rest assured, we won’t abandon you. We love mice and keyboards, too."

És akkor multiplayer szempontjából itt is szétválasztják majd a dirty console peasantokat a Glorious PC Gaming Master Race-től?

Ezt a nagyszerű élmény ki lehet próbálni egy laptop bépített egerével is. Ott is lehet tapogatni bátran, amikor strafe-jump vagy rocket-jump közben bántja a játékos az ellenfelét :)

Sajnos manapság az (irányított) igyéneknek megfelelően a legtöbb játék degradálódik egy háromdimenziós márió szintjére:

- Kizárólag TPS mód. Lehet bámulni egy rohangáló figurát ahelyett hogy közvetlen részese lenne a játékos a virtuális világnak.

- Minden csak díszlet és egy szűk útvonalra van korlátozva a mozgástér. Csak egy szigoruan definiált előre meghatározott cselekménysorozat szerint lehet előrehaladni a játékban így nincsenek lehetőségek másként megoldani egy feladatot.

- Örökélet teszi tét nélküli unalommá a történetet.

- A játékidő nagy része mozifilm. Unalmas, lényegtelen de a mai divatnak megfelelően látványosnak gondolt filmbetétekkel van tele a játék, így pazarlódik el a játékidő.

stb.

--
maszili

"- Minden csak díszlet és egy szűk útvonalra van korlátozva a mozgástér. Csak egy szigoruan definiált előre meghatározott cselekménysorozat szerint lehet előrehaladni a játékban így nincsenek lehetőségek ."

http://static.arstechnica.com/Gaming/leveldesignclassic.jpg

--
Sent from my iPhone

Azert tegyuk hozza: a Doomnak hiaba tunik osszetettnek a palyaszerkezete, attol meg altalaban egy adott linearis utvonalon kellett bejarni, mivel a kulcsokkal eleg jol belimitaltak az embert, hogy merre tud haladni.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nem az a lényeg, hogy lineáris-e a pálya vagy nem, hanem hogy játék közben korlátozva érzed magad vagy sem. Doomnál nem volt ilyen érzésem, a nemrég valami bundleban megvett Medal of Honornál 15 perc után elegem lett az egészből a bután korlátos pálya miatt.

És akkor még el se indítottad a Battlefieldet. Ha a MoH-t bután korlátosnak érezted, a Battlefieldtől konkrétan agyfaszt fogsz kapni. :D
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

Sajnos alapvetően igazad van, de válasz olyat ami nem ilyen, például Far Cry 3. Ahogy azt írni szokták, szavazz a pénztárcáddal. Ott a küldetéseken kívül azt teszel ami tetszik. Amikor megjelent megvettem és azóta játszom vele, igaz nem sok időm van rá, de imádom, hogy hatalmas szabad tér van és azt csinálok benne amit akarok. Ha következő küldetés lehetősége van, akkor sem odarohanok, hanem a két szigeten járkálok inkább. Ahogy olvastam például a Crysis már nem ennyire szabad.


"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."

A farcry3 egyik iskolapéldája a borzalmas elkonzolosított játékoknak.

- Tele van ostoba filmbetétekkel. Van olyan amelyik olyan hosszú, hogy közben átkapcsoltam a tévét (tévére van kötve a PC is) és megnéztem a hiradót míg vége lett a filmbetétnek.
- Dobozba zárt játékmenet. Főleg az elején van olyan hogy "elhagytad az akció zónát ezért egy dobásból kimaradsz és vissza a startmezőre!!" pedig csak egy másik úton szerettem volna bemenni a faluba.
- Halhatatlan játékossal lehet szaladgálni egy dögunalmas szigeten. Az állatok gyilkolása nekem nem opció. A játék végén van egy vagy két olyan terület ahol időnként újrateremtődnek az ellenséges emberek, hogy ne csak állatokra lehessen lövöldözni. De abban sincs köszönet mert gyakorlatilag csak állnak és halomra lehet lőni öket.

ésatöbbi...

--
maszili

Hát ezt nagyon máshogy látjuk, nálam semmi nem áll meg abból amit írtál, de mivel ez szubjektív, ugorjunk. Akkor mondj egy pozitív példát, szerinted melyik játék felel meg annak, amit leírtál.


"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."

Ha téged nem zavarnak az általam felsorolt negatívumok akkor ezeket a játékokat neked készítik. :)
De majd próbáld ki, hogy indítasz egy új játékot és a fél órás kötelező videó nézés és az utolsó mozdulatig előírt történet végigkínlódása után amikor a nagy szabadságban először irányítod a karaktert akkor próbálj meg átgyalogolni a sziget másik oldalára. :)

Pozitív példa lehet pl. a "The Elder Scrolls IV: Oblivion".

Sajnos a folytatása a "The Elder Scrolls V: Skyrim" már konzolosítva lett. Így pl. leépítették a menürendszert, a térképet, stb.

- Oblivion menu
Szépen megrajzolt hangulatos informatív:
http://www.simhq.com/_land2/images/land_064a_007.jpg

- Skyrim menu
Sivár egyszerű legördülő menü akár az excelben:
http://hex19.com/storage/article-images/skyrim_salmon.png?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1320783097352

- Oblivion map
Szépen megrajzolt hangulatos informatív:
http://theelderscrollsskyrim.com/wp-content/uploads/2011/07/oblivion_in-game_map.jpg

- Skyrim map
Áttekinthetetlen műholdkép felhőkkel:
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20111129095654/elderscrolls/images/0/05/Skyrim_map_Helgen.jpg

--
maszili

Hát az eladási adatok alapján szerencséjükre nem csak nekem. :-)

Köszi a példát, a játékról hallottam, de nem ismerem. Viszont például nekem a fantasy és középkori lovag vagyok játékok nem jönnek be, ez már akadály. :-) Gameplay-re kerestem és néztem meg, ez persze kevés egy játék megismeréséhez, de abban kábé azt láttam, mint a Far Cry 3-ban az én szemszögemből. Járkáltak, találkoztak emberekkel, persze ló helyett kocsi, viszont íj meg abban is van. És feltételezem van valami cél a játékban, ez nekem nem jött le, és nem csak céltalanul kell lődörögni. Bár sokan nem szeretik, de nekem például a TekWar is tetszett, korához képest nagy világ és emlékeim szerint járkálhatsz szabadon benne.


"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."

Oblivion? Az egyik legszarabb elder scrolls játék. Szabadság??? Miiii??? Milyen medveee???

Oblivion
Epikus sztori: 0
Korábbi játékélmény (morrowind szabadsága): 0
Trékép: butáknak jelölünk mindent
Frakciók: siralmas (megint morrowindhez képest), be is sírtam rendesen

Az Oblivion egy vicc volt, csak komolyan gondolták és ez volt benne a szánalmas. Biz'isten egy hack'n'slash is élvezhetőbb RPG-nek titulálható. A skyrim-ban is csak azok voltak szánalmasak amit az oblivionból hoztak át, a többiben szerencséra visszatértek a jó öreg morrowindhez (first of all a zene).

FryCry3-ról meg ennyit, hogy sose voltam nagy FPS rejongó, de ez elég jól sikerült. Az újratermelődő ellenségek alapján meg nem nagyon érdekelt a sztori ezek szerint. Ha kicsit fél füllel odafigyelsz és nem a híradót nézed, lehet rájössz hogy nem termelődnek újra. :D

Elég rég játszottam az Oblivionnal, de nem emlékszem hogy ilyen siralmas lett volna mint amilyennek leírod. Pl hol volt korlátozva a szabadság benne?

Azért az 1 és 4 megoldható jól is, lásd a Metal Gear sorozat, ahol kb. kifejezetten jók szoktak lenni a történetek, a tényleg rengeteg cutscene/beszélgetés viszont ténylegesen előre viszi a story-t...

BlackY

Szerintem a TPS az TPS és nem lehet jól megcsinálni. :)
- Egy figura a látvány központja. Nem csak értelmetlen és unalmas de sokszor akadályoz is a kilátásban. A figura körül mozog a "kamera" így nem lehet szabadon körbenézni. Nem lehet benézni egy ajtón, nem lehet kinézni a fedezék mögül, stb.
- Mint külső szemlélő a játékos nem közvetlen része a virtuális világnak. Pl. teljesen más élmény leesni valahonnan ha azt látom, hogy "némmá Gazsi leesett a szakadékba", mint "átélni" a zuhanás látványát.

Ha filmet akarok nézni akkor rendes filmet nézek és nem a gagyi ingame videókat egy játékban. Nem mellesleg ha játszani szeretnék akkor én szeretném irányítani a karakterem és ne egy ingame videó vagy ostoba script-ek mozgassák a játékidő nagy részében.

Most az a divat járja a játékgyátrók köreiben, hogy szerintük mindenki a kanapén ülve akar tévé előtt játszani dzsojsztikkel mint a nyolcvanas években a márióval. Sajnos egyre kevesebb lehetősége van azoknak akik nem így akarnak játszani.

--
maszili

Lásd még Metal Gear Solid :) A 2-től felfelé (+az első rész GameCube portjában, ami a kettő motorját használja) gombnyomásra FPS-re váltasz, így zuhanás közben, ha nagyon akarod [lásd a három introját :) ] nézelődhetsz FPS-ben is.

Az ingame animációk tényleg megosztóak (ha öncélúak, az engem is rohadtul tud zavarni), de ha tényleg (egy jól kitalált világban játszódó játékban) jól megírtak, koreografáltak, jó (szinkron)színészekkel veszik fel, tudnak ütni.

BlackY

"Most az a divat járja a játékgyátrók köreiben, hogy szerintük mindenki a kanapén ülve akar tévé előtt játszani dzsojsztikkel mint a nyolcvanas években a márióval."

Egyrészt igazad van, másrészt viszont a gyártók nem véletlenül gondolják így. :)

Mert az a gamer generáció, aki 10 évvel ezelőtt képes volt végigkockulni első személy nézetben egy játékot heti 168 órában, az felnőtt, és egyszerűbb, könnyebben emészthető, "casual" "couch" játékokra vágyik (ezt magamon is tapasztalom).

Az pedig, hogy egy játékot nem lehet TPS nézetből élvezni, két címmel nagyon könnyen megcáfolhatom:

Deux Ex Human Revolution (igaz, ott keverve volt a kettő, és nagyon jól kiegészítették egymást).
Brothers: A Tale of Two Sons (nem TPS, de kívülről szemléled az eseményeket).

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Deux Ex Human Revolution (igaz, ott keverve volt a kettő, és nagyon jól kiegészítették egymást).
http://www.youtube.com/watch?v=i3eszAJWHKY

Ha azért vált külső nézetre, hogy fedezék mögül mérhesse fel az ellenséges erőket akkor azt úgy hívják, hogy WALL-HACK :D

Brothers: A Tale of Two Sons (nem TPS, de kívülről szemléled az eseményeket).
http://www.youtube.com/watch?v=awYj_5FS6cU

Igen, ez a 3D márió.

Elfogadom, hogy sok embernek ez megfelel és a játékgyártók ezeket az igényeket szolgálják ki jó pénzért.

De nem értem, hogy pl. egy játékból miért kell kivenni a firstperson módot?
Tipikus példája ennek a Postal2. A Postal3 xbox konzolra készüt kanapén ücsörgő dzsojsztikkal játszó embereknek így a PC változatból kimaradt a firstperson mód. Én meg nem a saját hátamat szretném bámulni a játék alatt...

Ha teljesen elsorvad a PC játék piac és csak a kanapés dzsojsztikos lehetőség marad akkor befellegzett a stratégia játékoknak is. (pl. Dungeon Keeper2)

--
maszili

A két említett címmel arra próbáltam utalni, hogy az élmény, a szórakoztató faktor amit a játék nyújt (mindkettőnek olyan története van amit játék közben végigélsz, és még utána is napokig foglalkoztat!) egyáltalán nem köthető se a vizuális megvalósításhoz, se ahhoz, hogy hogyan kell irányítani.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

gondolom sose láttad a CIV konzolos verzióját..aham...sejtettem :D

Én pl. szeretem az ingame videókat főleg pl. a StarCraft esetében. Szerintem ha egy játék sztorija jól meg van írva akkor mindegy hogy milyen nézetű/fajtájú mert úgy is a játékélményre figyel az ember. Én magam az FPS-eket szeretem de a SW:KOTOR 2 az egyik legnagyobb kedvencem.

Tudtam én, hogy a valve konzoljára kell gyűjtenem!
(Most akkor ez a piston vagy sem?)

Nem.

Nem mondom el Half-Life fan ismerőseim mennyire csalódottak.

Egyébkét a touch screenes FPS-ek irányítása 99%-ban eddig is borzalmas volt.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

akkor az ismerőseid nem tudnak olvasni... http://store.steampowered.com/livingroom/ <--------------- Living Room

Mit is akarsz mondani?

A Half-Life fan ismerőseim csalódottak, mert nem jött a nagy hármas bejelentésre sem EP3 se HL3.

Én még pluszban megjegyeztem, hogy a touch kontroller ugyanolyan marhaság FPS-nél mint touchscreenen. Kb. két kivétel van.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Hogy már a "Living Room"-ból (nappali) lehetett következtetni, hogy nem játékot fognak bejelenteni, hanem valamit a Big Picture-höz és a kozolhoz (Piston) kapcsolódót.
Half-Life 3-ról nincs előzetes információ (cáfoljatok meg), míg ehhez volt.

Mégis miért kéne Half Life 3, ha a Valve így is egy rahedli pénzt csinál a Steammel? :P
Ideje lenne hozzászokni, hogy a Half Life sztoriban ennyi volt. Vége. Nem lesz több.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

Nem igazán zárták le a történetet.
Nagyon titkos belső félinformációk szerint van HL3 dev team, de akiből kiszedtem, úgyis letagadná.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Miért ne lenne Half-Life 3, ha a Valve még több pénzt csinálhat vele, mint most csinál?:)

Arany tojást tojó tyúkot nem szabad levágni, márpedig a HL-nek elég komoly rajongótábora van. Mondjuk előre félek attól, hogy elrontják, elkonzolosítják és brutális nagy csalódás lesz az egész...

sub.

--
Debian GNU/Linux

Várjuk ki a végét. :-)