A Microsoft szerint a Google megpróbálja aláásni a Windows Phone platformot

 ( trey | 2013. január 5., szombat - 18:48 )

Dave Heiner, a Microsoft egyik alelnöke arról panaszkodott szerdán a "Microsoft on the Issues" blogban, hogy cége két éve próbál elsőosztályú YouTube alkalmazást szállítani Windows Phone ügyfeleinek, de a Google időhúzó hozzáállása miatt eddig ez nem sikerült. Friss jelentések szerint a 2012-es évben legtöbb alkalommal Android-ra és iOS-re letöltött alkalmazások közt ott vannak a YouTube alkalmazások, így nem csoda, hogy a Microsoft számára fontos lenne, hogy megfelelően működő verziót kínáljon belőle ügyfeleinek.

Heiner elmondás szerint két éve folyamatosan kapcsolatban állnak egy YouTube képviselővel a probléma megoldása érdekében, de eddig még nem jutottak előbbre. Sőt, Heiner szerint nemrég megtudták a YouTube-tól, hogy egy rangidős Google vezető utasította a YouTube-ot arra, hogy ne tegyenek lehetővé elsőosztályú YouTube élményt a Windows Phone felhasználók számára.

Ha ez nem lenne elég, akkor itt a következő. Az OSNews szerint a Google elkezdte blokkolni a Windows Phone felhasználók hozzáférését a mobil Google Maps-hez, illetve beszámolók szerint a Gmail-en a Windows Phone felhasználók csak az egyszerű HTML nézetet tudják használni.

Frissítés: A Google közleménye.

A blokkolást állítólag egy egyszerű User Agent vizsgálattal hajtják végre. Ha a böngésző User Agent-jében szerepel a "Windows Phone" szó, akkor a Google Maps mobil verzióját meglátogató felhasználó a Google főoldalára irányítódik.

A Gizmodo-nak a Google szóvivője elmondta, hogy a Google Maps mobil verziója WebKit-alapú böngészőkre (Safari, Chrome) optimalizált. Mivel az Internet Explorer nem WebKit-re épül, így járt. A Windows Phone eszközök nem férhetnek hozzá a Google Maps mobil verziójához. A Microsoft erre azt válaszolta, hogy a Windows 8-ban és Windows Phone-ban található Internet Explorer ugyanazt a rendering engine-t használja.

A Gizmodo szerint a http://maps.google.com egészen addig jól működött Windows Phone-on addig, amíg a Google el nem kezdte blokkolni.

A részletek itt.

Nem kizárt, hogy a Microsoft vs. Google csata egy újabb felvonásának lehetünk szemtanúi. A Microsoft az Android gyártókat kényszeríti nem teljesen önkéntes adakozásra. Cserébe a Google a Windows Phone platformot próbálja szorongatni? Lehet, hogy nem lát rémeket az, aki szerint az ActiveSync döntésnek és a mostani mobil Google Maps, Gmail korlátozásnak köze lehet a két cég szembenállásához.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Na és ki kezdte ?

Valami olyasmi érzés lehet WP felhasználónak lenni a Google-nél, mint desktop Linux felhasználónak a Microsoft-nál. A market share is kb. ugyanannyi :D

--
trey @ gépház

Most ugyanarrol van szo, mintha a Microsoft szolgaltatasait elerhetned Firefox-szal Windows alol, de ha az user agentben szerepelne a "Linux" szo, akkor blokkolna az MS.

Tehat nem arrol van szo, hogy a Google nem tamogat valamit, hanem szandekosan, mondhatni eroforrast beleolve gatol egy konkurens platformot.

Ilyet meg talan az MS sem csinalt soha -- ha csinalt is, akkor sem lesz attol ez elfogadhato. Fura, hogy emberek tapsolnak ennek, mikozben elitelik a Microsoft multbeli dolgait (IE-hez kotodo ugyek).

A GMailes ugynel meg lehetett azzal jonni, hogy az AS nem nyilt protokoll, blabla. Viszont ami itt tortenik, az egyreszt pont az IE-szindroma: kivalasztunk egy darab browsert (ami bar nyilt, de a Google-nek van ra az egyik legnagyobb befolyasa), masreszt meg ennel is tovabb megyunk, es browsertol fuggetlenul blokkoljuk a konkurens platformot.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Sőt, mi több, ez nekem tetszik. Én az a típus vagyok, aki szerint a kölcsönkenyér visszajár. Lehet emiatt fujjogni, de én arra magasról teszek.

--
trey @ gépház

Igen, tudom, hogy ez a tipus vagy, azt szerettem volna jelezni, hogy en nagyon lenezem az ilyen tipusu embereket, mint te (akinek a szeljaras szerint valtoznak az erkolcsei). Az, hogy erre teszel, az meg nem meglepo.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

"hogy en nagyon lenezem az ilyen tipusu embereket"

Nem probléma. Nem vagyok rászorulva mvarga felnézésére ;)

--
trey @ gépház

Felőlem kínozzák gyilkolják darálják be kutyakonzervnek egymást libasorban a gugli és az MS vezetői a híradóban az esti csúcsidőben, de a felhasználó(i élmény) szent és sérthetetlen.

Én is ezt mondom Linux felhasználóként, amikor a Microsoft mocskaival teleszemetelt weboldalakon User Agent ellenőrzésre azt kapom, hogy tegyek fel Moonlight-ot a Silverlight-hoz, addig nem látok semmit. Azt a Moonlight-ot, amivel ismerten rengeteg probléma van és csak azért született meg, hogy ne lehessen azzal vádolni, hogy megint akadályozni akarnak.

--
trey @ gépház

Dont worry, a silverlight 1-2 éven belül kihal, már ki se hozták pl. windows RT-re.

Nem aggódom, már a Silverlight megjelenésekor sem jósoltam neki nagy jövőt. Mindenesetre a hagyatéka a mai napig bosszantja az embereket.

--
trey @ gépház

Én úgy tudtam, a Silverlight már obsaláta, kb egy éve...

Ehhez képest ha Secure Boot-tal kapcsolatos ügyintézést akarsz (aktuális nemde?), azt csak Silverlight szaron keresztül lehet.

http://mjg59.dreamwidth.org/20303.html?thread=783183#cmt783183

--
trey @ gépház

Egy komment is mondja, biztosan trollkodás:-)

Illetve rosszul emlékeztem, az SL3 lett egy éve discontinued, az SL4 támogatása ér véget holnapután :)

Cserébe a Silverlight 5-öt támogatni fogják 2021-ig! Jesszus, 10 év? annyi ideig egy oprendszerüket se tolták... nemhogy egy sima framework-öt...
http://support.microsoft.com/lifecycle/search/default.aspx?sort=PN&alpha=silverlight&Filter=FilterNO

A verziószámtól független a Secure Bootos fasság...

-------------------------
Trust is a weakness...

Ezt mire is alapozod?Mert biztonságosabb és vagy van rá igény?
Neked nincs attól még nem lesz faxság.

Vagy az örökzöld: Nem megy az Rtl Most!
______________________
Normális HUP-ot használok!

Remelem erzed a kulonbseget egy szolgaltatas mesterseges koratozasa (mukodne ha nem korlatoznak) es egy nem mukodo szolgaltatas (olyan megoldast hasznalnak ami nem erheto el Linux-on, de nem azert mert nem erheto el Linuxon) kozott. Az elso esetben az kerul nekik erofeszitesbe, hogy tiltsak a szolgaltatast. A masodik esetben az kerulne, hogy mukodjon.

Mese.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Nem a Microsoft valasza miatt, hanem a felhasznalok visszajelzese miatt mondom. Raadasul ha mar beallitanak egy redirect-et (amit nem kene nekik, mert nem garantaljak, hogy mukodni fog a szolgaltatas) akkor egy figyelmeztetest is adhatnanak a usernek helyette ahol kivalaszthatja, hogy akarja-e hasznalni akkor is ha az nem lesz jo. Igy csak szimplan kizartak oket egy szolgaltatasbol.

Most egy felhasználói visszajelzés fog következni tőlem:

Rakják bele a Silverlight-ba! Nem érdekelnek a részletek. Nekem User Agent alapján ne nem működő Moonlight-ot mutogassanak, hanem tartalmat. Főleg ha azon dolgozok, hogy az ő terméküket supportálnom és csak annyi a "bűnöm", hogy nem az általuk megálmodott kliens OS-t használom.

Ennek az érvelésnek akkor lenne valami értelme, ha a Microsoft felhagyott volna egy nyilvánvalóan bukott technológia erőltetésével. De sajnos nem ezt teszi. A mai napig alkalmazza azt. Ha most kicsit rosszindulatú akarok lenni, akkor azt mondom, szándékosan. Ugyanis jobb ötletem, magyarázatom nincs arra, hogy miért alkalmaz egy olyan dolgot, amivel embereket zár ki a tartalomhoz való hozzáférésből (és nem csak linuxosokat, hanem mindenkit, aki nem hajlandó / nem tud Silverlight-ot telepíteni).

--
trey @ gépház

"Főleg ha azon dolgozok, hogy az ő terméküket supportálnom és csak annyi a "bűnöm", hogy nem az általuk megálmodott kliens OS-t használom."
OS X-re is van Silverlight, azt is hasznalhatod. Ugyanezt mondhatnad a Flash-re is, csak gondolom az teged nem erint.

"Ennek az érvelésnek akkor lenne valami értelme, ha a Microsoft felhagyott volna egy nyilvánvalóan bukott technológia erőltetésével."
Semmi koze hozza. A Google HTML+CSS+JS megoldast hasznal aminek mas implementacioja is letezik ami kompatibilis az ovekkel. Ez azzal lenne egyenrangu mintha lenne egy jol mukodo Moonlight es a Microsoft szandekosan tiltana a Linux felhasznalokat.

"OS X-re is van Silverlight, azt is hasznalhatod. "

Ja? Értem. Tudod mit? Windows Phone-ra meg van Chrome. Telepítsék a nyivákolók, aztán használják. Főleg azután, hogy úgy fest a mobil IE-vel technikai problémák is vannak.

Mi a probléma?

--
trey @ gépház

+1

"Windows Phone-ra meg van Chrome. Telepítsék a nyivákolók, aztán használják."
Igen, valoszinuleg ez a Google celja. Csakhogy ez igy nem szabalyos, mert nincs technikai oka annak, hogy Chrome-ot kelljen hasznalni. Az IE is megjeleniti a HTML-t. Ne keverd ide a Silverlight-ot, mert ott nem arrol van szo, hogy mas is megjeleniti csak blokkoljak.

Erdekes technikai problemak azok amik egy terkep alkalmazas teljes letiltasat igenylik egy platformon figyelmeztetes es sajat felelossegre valo hasznalat nelkul.

"Igen, valoszinuleg ez a Google celja."

Nem hinném, hogy ez lenne a célja, mert Safari-val is működik a szolgáltatás. Pedig iOS-re is van Chrome. A WebKit magyarázat teljesen elfogadható. Az IE-t meg szedjék rendbe. A WP userek is jól járnak azzal, ha a másik két vezető mobilböngésző szintjére hozzák.

(Biztos, hogy tisztában vagy a részletekkel?)

--
trey @ gépház

Az iOS eleg elterjedt ahhoz, hogy a Google szivja meg egy ilyen korlatozassal. Tul sok latogatot veszitenenek.
A webkit magyarazat meg teljesen elfogadhato ha valoban nem tud rendesen mukodni a szolgaltatas. Ugyanakkor az meg mindig nem magyarazza, hogy miert KELL a redirect.

"Az iOS eleg elterjedt ahhoz, hogy a Google szivja meg egy ilyen korlatozassal. Tul sok latogatot veszitenenek."

Vagy azért, mert az tényleg jól működik. Hmm, hmm.

"Ugyanakkor az meg mindig nem magyarazza, hogy miert KELL a redirect."

Leírtak egy magyarázatot, csak te nem fogadod el.

"redirect IE mobile users to Google.com where they could at least make local searches"

Az a szimulátor a videón milyen OS-t szimulál, hányas IE-vel?

--
trey @ gépház

"Vagy azért, mert az tényleg jól működik. Hmm, hmm"
Igen, ez is elfogadhato lenne ha valoban nem mukodne a WP-on.

"Leírtak egy magyarázatot, csak te nem fogadod el."
Bizony, mert az nem magyarazza, hogy miert a WP-t redirect-elik es miert nem azokat a bongeszoket amik nem tamogatjak a szukseges megoldasokat.

"Az a szimulátor a videón milyen OS-t szimulál, hányas IE-vel?"
Windows Phone 8, gondolom a jelenlegi verzioval.

Bevallom, nagy elfogultságomban arra gondoltam, hogy lehet, hogy mégis van valami abban, amit a Google állít, vagyis, hogy az újabb Windows Phone + mobile IE-kel valamennyire működik és mindössze az a hibája a Google-nek, hogy ezeket nem vette ki a redirect-ből. Gondoltál erre? Kérdezlek téged, látszólag egyáltalán nem elfogultat.

"Recent improvements to IE mobile and Google Maps now deliver a better experience and we are currently working to remove the redirect."

--
trey @ gépház

Az a baj, hogy a cikkek szerint csak nem reg kezdtek el atiranyitani oket, tehat nehez a regi verziora fogni. Raadasul a regi (Windows Mobile) rendszereknek amugy is mas a user agent-je, tehat arra fogni amugy is nehez lenne.

"Az a baj, hogy a cikkek szerint csak nem reg kezdtek el atiranyitani oket,"

Lehetséges, hogy most változott valami a mobile Google Maps-en?

"Raadasul a regi (Windows Mobile) rendszereknek amugy is mas a user agent-je, tehat arra fogni amugy is nehez lenne."

Ugyan...

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows Phone OS 7.0; Trident/3.1; IEMobile/7.0; <vendor>; <device>)

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; <vendor>; <device>)

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows Phone 8.0; Trident/6.0; ARM; Touch; IEMobile/10.0; <vendor>; <device>)

Ha teszem azt a 7.0-val és a 7.5-tel (pontosabban az IEMobile/7.0-val és IEMobile/9.0-val, vagy akár csak az egyikkel) gond van és az ellenőrzés csak "Windows Phone" string-re ellenőriz, akkor lehet a vázolt jelenség?

Köszi!

Vagy esetleg mondd ki nyíltan, hogy a Google-nél hazudnak. Én nem zárom ki, de ha erről van szó, akkor dobjuk ki a frankót.

--
trey @ gépház

"Lehetséges, hogy most változott valami a mobile Google Maps-en?"
Aha, aztan masnapra mar az IE-t is igazitottak hozza es le lehet venni a redirect-et, igaz? :D

"Ha teszem azt a 7.0-val és a 7.5-tel (pontosabban az IEMobile/7.0-val és IEMobile/9.0-val, vagy akár csak az egyikkel) gond van és az ellenőrzés csak "Windows Phone" string-re ellenőriz, akkor lehet a vázolt jelenség?"
Mert ha ezekkel van a baj akkor egyertelmuen a Windows Phone-t kell tiltani, es nem az IEMobile/9.0 es alatti bongeszoket, igaz? :)

"Vagy esetleg mondd ki nyíltan, hogy a Google-nél hazudnak. Én nem zárom ki, de ha erről van szó, akkor dobjuk ki a frankót."
Igen, szerintem hazudnak. Jo otletnek tunt tiltani a WP-t, de amikor felkapott lett a dolog, akkor inkabb kihatralnak egy ilyen kifogassal, mert tudjak, hogy szarban lennenek ha beismernek. Igy viszont kiszedik a redirect-et es megusszak az egeszet.

Talán még emlékszel arra, amikor délután azt mondtam, hogy "vagyis, hogy az újabb Windows Phone + mobile IE-kel valamennyire működik és mindössze az a hibája a Google-nek, hogy ezeket nem vette ki a redirect-ből."

"Igen, szerintem hazudnak."

Tiszta beszéd. Az ilyet szeretem. Ezzel kellett volna kezdeni és akkor nem kellett volna magad kellemetlen helyzetbe hozni a beszélgetés folyamán (ti. sokszor fogalmad sem volt róla, hogy mi a helyzet). Meg nekem is megspóroltál volna egy csomó kört.

--
trey @ gépház

"Az iOS eleg elterjedt ahhoz, hogy a Google szivja meg egy ilyen korlatozassal. "

khm. mintha az apple szivott volna, hogy a sajat terkepet eroltette az ios-re...

"A webkit magyarazat meg teljesen elfogadhato"

Szerintem meg totál elfogadhatatlan, hogy a webkit legyen az új IE6.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

De hát opensource. :)

Ha perre vinné a Microsoft akkor ez valóban érv lenne a Google ügyvédeinél. Az Apple iOS siker mellett nehéz azt állítani, hogy nem lehet sikeres zárt rendszert fejleszteni webkit felhasználásával.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Érdekes, hogy a Google elkészítette a Chrome Windows Phone változatát de a Microsoft nem csinált IE-t Androidra vagy bármilyen más platformra a sajátján kívül.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Lenne ra igeny? Mac OS-re is volt Internet Explorer amig nem volt mas.

Jaj, ne. Kérlek. Szerinted igény hiányában nem készült el? Volt rá felmérés?

--
trey @ gépház

Volt más böngésző Mac OS-re: Netscape Navigator. A Microsoft megzsarolta az Apple-t, hogy megszünteti a MS Office Macintosh változatát ha nem teszi az Apple default böngészővé az IE-t Mac OS-en. Mindez a Netscape elleni bosszúhadjárat része volt. A Microsoft 'visszautasíthatatlan ajánlatot' tett a Netscape-nek maffia stílusban: hagyják el a böngészőpiacot és ne versenyezzenek a Microsofttal másutt sem, akkor a Microsoft befektet nagyobb összeget a Netscape-be, kap egy igazgatótanácsi helyet és édes lesz az együttműködés. Ha nem egyezik bele a Netscape akkor a Microsoft teljes haragjával lesújt és elpusztítja őket.
http://www.wired.com/wired/archive/8.11/microsoft_pr.html
______________________
Normális HUP-ot használok!

Ennek ellenere ott volt a telepitolemezen a Netscape is. A tobbi meg... hat igen... Microsoft...

Szerintem a Google szemét, "Ugyanis jobb ötletem, magyarázatom nincs arra, hogy miért alkalmaz egy olyan dolgot, amivel embereket zár ki a tartalomhoz való hozzáférésből (és nem csak linuxosokat, hanem mindenkit, aki nem hajlandó / nem tud" + modern böngészőt + "telepíteni)".

+1

Rohadt szemét Google. Mellette azonban a Microsoft-nak ideje lenne megtanulni böngészőt fejleszteni, mert az látszik, hogy lassan 10 éve kullog csak az iparág szereplői után.

(Nagy a hallgatás itt lenn.)

--
trey @ gépház

"Ugyanis jobb ötletem, magyarázatom nincs arra, hogy miért alkalmaz egy olyan dolgot, amivel embereket zár ki a tartalomhoz való hozzáférésből"

Talán, mert neked kellett volna megírni és akkor két perc alatt újra lehetne írni bármiről bármire?

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Most komolyan, magyarázd el kérlek, hogy jön ide a Silverlight! A Microsoft a saját erőforrásait felhasználva kifejlesztett egy technológiát, amely egyes (fejlesztői) körökben elég népszerű lett. Szerinted mit kellett volna tennie a Microsoft-nak azért hogy neked mint Linux felhasználónak tökéletes "Silverlight-élményben" lehessen részed?

Édes mímelt naivitás. :)

Embrace, extend and extinguish: "strategy for entering product categories involving widely used standards, extending those standards with proprietary capabilities, and then using those differences to disadvantage its competitors".

Az megvan, hogy az SL gyakorlatilag egy subset-e a WPF-nek? Tehát nem sok újat mutat a sima dotnot alkalmazásokhoz képest?

ha nem is csinal SL-t linuxra, legalabb ne akadalyozza azt, aki helyette nekifut.

Na éppen ezért nem értem, hogy jön ehhez az ügyhöz a Silverlight: ugyanis tudtommal a Microsoft nem tett semmit annak érdekében, hogy akadályozza a Moonlight fejlesztését. De ha tudomásod van arról, hogy mégis, akkor felvilágosíthatnál...

Arról sem hallottam, hogy a Google tett volna bármit annak érdekében, hogy akadályozza a Microsoftot egy saját Youtube szintű videomegosztó fejlesztésében.
______________________
Normális HUP-ot használok!

De, allitolag pont az a baja az MS-nek, hogy nem kapnak rendes API access-t.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal

Talán igaz talán nem, hogy pont a MS nem kapott rendes API access-t. De nem erről írtam, hanem arról: miért nem csinál és működtet a Microsoft saját (pl.) microsoftvideo.net videomegosztó szolgáltatást?
______________________
Normális HUP-ot használok!

Mert a YT-ra lenne igény, nem egy n+1. videómegosztó portálra?

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

+1, ugyanez van Cisco eszközökkel. Ha hozzá akarsz férni, kénytelen vagy iexplorer-t használni, vagy Safarit. (CDMS, IronPort stb.)

-
Debian Squeeze

Könyörgöm, az egyik egy innováció, a másik egy rosszindulatú, versenytárs akadályozás.

És akkor most egy pillanatra kanyarodjunk vissza Az Nagy Csodás WebKettes világba, ahol elvileg a csodaszép új HTML5 jelentené az IGAZZY paltformfüggetlen varázslatot meg az örökéletet meg mindent. Mellékesen a Google az egyik jeles képviselője és támogatója a projektnek.

Na most ez a csodás Jócég(tm) éppen saját magát köpte ezzel szembe.

De tudom, én egy hobbifejlesztő(r) vagyok, sőt, még egyetem közelébe is mentem, féléves rendszerességgel meg aztán mégse blogolok arról, hogy works4me az új bubuntu, ígyhát biztos csak msbérenc lehetek, hogy ilyet merek állítani, hogy itt talán a Google a nagyobb rohadék a sztoriban.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

+1
Akasztják a hóhért és baromira szarul esik, ahogy nézem. De amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. :)
Ilyenkor kis melegség járja át a szívem azért.

Most nem az MS van erőfölényben és világvége van hirtelen, meg siránkozás.

Ezzel önmagában nem lenne baj, ha jelenleg a Microsoft is hasonló eszközöket alkalmazna. Mivel nem tesz ilyet, ezért jogos a Microsoft reklamációja még akkor is, ha korábban ők is tettek ilyet. Kis analógia: társasjáték. Vagy reklamálsz, hogy az ellenfél csal, vagy te is elkezdesz csalni. A kettő együtt összeegyeztethetetlen szerintem. Vagyis amikor az ellenfél csalt, reklamáltál, beszüntette a csalást. Majd utána azt mondod, hogy mivel ő csalt, most neked is lehet, és nem érdekel, hogy a másik reklamál, hogy csalsz.

A pénzért folytatott háborúban nincsenek szabályok.

Nem is arról van szó, hanem hogy a Google lépése elfogadható-e, figyelembe véve a Microsoft korábbi lépéseit. Trey szerint igen, szerintem meg nem.

A hasonlatodnál maradva ez inkább az, hogy amikor bemész vhova csalni egyedül, ahol az ellenfeled, aki szintén csal, 40 biztonsági őr van, hiába sír a szád. Ha bemész 80 biztonságival, akkor hiába sír a másik szája. Egyszerűbb lenne, ha senki nem csalna, és erkölcsileg is elfogadhatóan működne a világ, de mindenki szereti, ha irányíthatja a szerencséjét. Most az A cég szívta meg, B-vel szemben. Az elmúlt években nem így volt, és valószínűleg a közeljövőben ez így marad.
Get the fact.

+1. Pont emiatt a hozzáállás miatt szoktam elsősorban fikázni a microsoftot. Ha visszafelé ugyanez van, azt is ellenzem, és gusztustalannak tartom. Más kérdés, hogy nem tartom kizártnak, hogy hazugság... Na ebben viszont már benne van az elfogultságom. De ha igaz, akkor ugyanúgy elítélendő.

Mint lentebb is írtam ezek csak szavak, hol a bizonyíték ? Én már azt sem hiszem el az m$-nek ha kérdez.

Linkeltem a videot lent.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

És tényleg. Azért ezt nem néztem volna ki belőlük, de mint lentebb már írtam nekem sem tetszik az ahogy az elmúlt pár évben a Goggle változott. Lehet csak g$ -nek kellene rövidítenem ezentúl őket ?
Mindenesetre ettől még az MS nem lesz jó fiú.

„Ilyet meg talan az MS sem csinalt soha -- ha csinalt is, akkor sem lesz attol ez elfogadhato.”

Csak a történelmi hűség kedvéért: Nekem úgy rémlik, hogy volt már rá precedens, hogy az MS egy már elterjedt protokollt/kvázi szabványt módosított, így megnehezítve a konkurencia dolgát. Például tett egy kísérletet a Java módosítására. Nem rajta múlott, hogy most nem az ő változatuk a „szabvány”.

Ennek ellenére nem szép amit a Google tesz. De: Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.

Áthidaló megoldásként javasolnám, hogy az MS az Android kapcsán beszedett pénzeket fordítsa a probléma megoldására.

-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.

Hát igen. Van egy diszkrét bája annak, amikor a Microsoft kezd el sírni ellehetetlenítésre hivatkozva.

--
trey @ gépház

A Microsoft enterprise webes termékei szerintem elég jó példák erre (OWA, SPS stb).

--
zsebHUP-ot használok!

Vagyis, hogy ezek nem csak IE-vel használhatók ugyanolyan jól?

Üdv,
Marci

Vagyis, hogy ezek csak IE-vel használhatók jól.
Néztél már OWA-t firefoxszal?
--
zsebHUP-ot használok!

Kérdés, hogy mikori OWA-ról beszélünk. A régieknél még gyengébb volt az élmény nem IE-n.
Nézd meg az OWA-t az Exchange 2013-ból.
https://hosting.intermedia.net/support/kb/default.asp?id=2406

Üdv,
Marci

Nálunk egy friss verzió fut (2007).

--
zsebHUP-ot használok!

Nezopont kerdese, de egy lejart mainstrean supportu verziot en nem hivnek frissnek. http://support.microsoft.com/lifecycle/?c2=730

Udv,
Marci

A hozzá kapcsolódó Windows XP-khez képest sem? :)

Döbbenet miket használnak még emberek...
--
zsebHUP-ot használok!

Nem is értem miért nem rohannak a zemberek, hogy nem kevés pízért frissítsék a szopcséndzsüket. (Mármint nem (csak) ők szopnak vele, hanem a levélváltásba keveredett IBM Domino és GMail felhasználók is.)

CRM?

OWA2010 köszöni, teljesen jól megvan Firefoxban és Safariban.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

a 2007 is, csak butabb, mint ie-vel. A 2010-ben mar nem?
--
zsebHUP-ot használok!

Nope, megy teljes fullos valójában.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

na.
mennyi az elmenyindexe ?

Próbáltad már? Szerintem a webmail cumók között igen-igen jónak számít.

firefoxxal nalunk nem megy a naptar.
de lehet azert, mert egyenlore a 2k3 -nal tartunk.
tehat saccper az exploderen 100$ az elmenyindex, a firefoxxal 70%

Havi nettó? Annyiért már megéri ie-t használni. :)

oops, mellenyultam jol, angol billentzuyet... :D)

EgyELőre, n nélkül, ha lehetne...

Idézet:
Most ugyanarrol van szo, mintha a Microsoft szolgaltatasait elerhetned Firefox-szal Windows alol, de ha az user agentben szerepelne a "Linux" szo, akkor blokkolna az MS.

Cseréld ki a "Linuxot" "nem IE"-re, és helyben is vagyunk:

"On October 24, 2001, Microsoft blocked users of browsers other than Internet Explorer, including Opera, from accessing MSN.com. Microsoft Internet Explorer users were not affected. After cries of antitrust behavior, Microsoft lifted the restrictions after two days. However, as late as November 2001, Opera users were still locked out from some MSN.com content, despite Opera's ability to display the content if MSN.com were to serve it."

--
The Elder Scrolls V: Skyrim

Igen, ez szar, es elitelem a Microsoftot is az ilyenek miatt.

Ugyanakkor attol, hogy a Microsoft csinalt ilyet, attol meg a G nem lesz jobb. Kivancsi leszek, hogy holnap fel fogja-e oldani a Google a korlatozast. :)

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Hehe, itt is pont ket nap kellett. A Google 'dolgozik az ugyon', merthogy tapasztalatuk szerint 'az IE ujabb verzioi megiscsak megfelelo minoseget nyujtanak'.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Senki sem állította, hogy a Google jobb lesz. Te itt azért sipárogsz, mert most a bőrödön érezted a fájdalmat. Elmondtad korábban, hogy WP-ra akarsz váltani, vagy talán már váltottál is. Addig nem jön tőled a rinya, amíg nem érint a dolog, de ahogy igen, már sírsz is. Az ilyen típusú embereket "nagyon lenézem". Úgyhogy az érzés kölcsönös.

--
trey @ gépház

Latom az a fenti betalalt :).

Mi az a 'siparogsz'?

> Addig nem jön tőled a rinya, amíg nem érint a dolog, de ahogy igen, már sírsz is.

Egyebkent mindig azt mondtam, hogy nagyon tetszik a WP kezelofelulete. Nexus 4-em van, es valoszinuleg a Linuxot OSX-re fogom valtani a kozeljovoben, ha mar igy erdeklodsz :). Szoval a helyzet az, hogy engem egyedul a Microsoft szarsagai erintettek idaig, ez nem erint -- csak mint mondtam, az MS 'fenykoraban' meg nem is voltam a HUP-on. Egeszen pontosan arrol van szo, hogy nalam nem attol fugg a siras, hogy kirol van szo (G vagy MS), mert eleg pontosan latom, hogy az a hosszutavu erdeke mindenkinek, hogy ezeket a cegeket mindig eleg kritika erje. Persze vannak, aki szerint van joceg meg rosszceg, de en nem tartozom ezek koze.

Tehat egyaltalan nincs igazad, de keresgelj meg csak. :)

Szerk.: kicsit bovebben: az, hogy egy cegben hirtelen nagyon sokan kezdenek el ezerrel hinni/megbizni, vagy kritikatlanul hozzaallni, az sose vezetett jora. A Microsoftnak mindig is eleg negativ volt az imidzse, meg is kaptak a trosztellenes pert. A Google viszont meg sok ember szemeben tartja a 'joceg' kepet, barmennyire is hihetetlen ez szamomra. Az, hogy pl. szamodra elfogadhato, hogy egy ceg megprobalja szivatni a masik ceg felhasznaloit, mivel a masik ceg a multban szinten elfogadhatatlanul viselkedett, az nekem fura. En azt gondolnam, hogy ha serulnek a felhasznalok erdekei, akkor erdemes felemelnunk a hangunkat. Te meg jobban elvezed a Microsoft szivatasat, akarmilyen mellekhatassal is jarjon ez. Hat ennyiben nem ertunk egyet.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Semmi, semmi. Csak alkalmaztam a fent általam leírtat. Kölcsönkenyér visszajár (vagy ahogy Hunger szokta mondani, amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten). Gyökér személyeskedésért ugyanaz jár vissza.

A magyarázkodásod, hogy ki voltál régen, vajmi keveset érdekel.

--
trey @ gépház

Akkor tehat megiscsak igazat adsz nekem, csak a szemelyeskedest volt muszaj visszaadni. Megnyugodtam, ez igy teljesen fair.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Részben. Abban, hogy ez nem a legjobb megoldás hosszútávon, abban egyet, mert az efféle ellenségeskedés rossz vért szül. Azonban továbbra is fenntartom, hogy engem szórakoztat és ennyi szívatást a Microsoft ezerszeresen megérdemel (3x veri azt Ludas Matyi vissza). Az áldozatok sem érdekelnek. Ahogy az áldozatokat sem érdekelte, hogy a nem Microsoft termékeket használók hányszor voltak áldozatok.

--
trey @ gépház

Nem tudom, hogy erdekelte-e. Valoszinuleg a massziv tobbseget nem, abbol az egyszeru okbol fakadoan, hogy a massziv tobbseg technikai analfabeta, es fogalma sincs az egeszrol. Azert par embert megiscsak erdekelhetett, mert a Microsoft azert megkapta a maga bunteteset a trosztellenes vizsgalatok utan.

A Microsoftot, mint ceget magasrol le*m. A trosztellenes szabalyozas egyebkent arrol is szol, hogy attol, hogy te az erofolenyben levo ceg termekeit hasznalod, meg veszitesz azzal, ha a ceg visszael ezzel az erofolennyel a versenytarsak ellen, mert ez kozeptavon rosszabb szolgaltatashoz vezet. Azaz attol, hogy te utalod a Microsoftot, meg nem jarsz jol azzal, ha a G unfair eszkozokkel (es nem pedig a sajat termekei minosegevel) uti a Microsoftot. Sot, az almoskonyv szerint rosszul jarsz.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Tévedésben vagy. Én a Microsoftot, sem a dolgozóit nem utálom. Ismerőseim is vannak ott, dolgoztam is együtt velük. Azokat a cselekedeteit utálom, amiknek szenvedő alanya vagyok. És ha éppen a szopott broki másik felén állnak néha (tegyük hozzá, nagyon ritkán), az tetszik. Hátha ráébrednek arra, hogy máshogy kéne csinálni dolgokat, nem mindent izomból. Talán rájönnek, hogy a 3% körüli WP market share-rel nem ők diktálnak. Nem hiszem, hogy egy kis megleckéztetés nagy probléma lenne. A Google bemutatta a fegyvereit. Ugyanez történt a hidegháborúban is. Itt-ott robbantgattak, hogy a másik tudja, hogy hány kiló, de azért tisztában voltak azzal, hogy senki sem járna jól azzal, ha totális támadást indítana. Nem baj az, ha a Microsoft érzi, hogy van ellensúlya. Ezzel te - elvileg független - is jól jársz.

Megjegyzés: a Google nekem személy szerint szimpatikusabb cég, mint a Microsoft. Több okból is. Goto eleje.

--
trey @ gépház

+1

"Hátha ráébrednek arra, hogy máshogy kéne csinálni dolgokat, nem mindent izomból."

Ez remélem érvényes az összes többi jócég(tm)-re is.

" Nem baj az, ha a Microsoft érzi, hogy van ellensúlya."

Azzal valóban nincs. Tucatnyi példát lehetne mondani az iparból.

"Ezzel te - elvileg független - is jól jársz. "

Ja, ameddig verseny van és nem egymás felhasználóinak szopatása.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Negatív image-re nem indítanak trösztellenes eljárásokat, sehol - különben már az Oracle is szembenézne ilyennel. A trösztellenes eljárásokat a versenyellenes magatartás váltja ki. Nem mellesleg a redmondiak elég jól jöttek ki ezekből az eljárásokból, mert a 2000-es évek fordulóján még kilátásba volt helyezve a feldarabolás is - de kegyelmet kaptak a Bush-adminisztrációtól. Mennyivel tarthatnánk előrébb, ha akkor feldarabolják a céget?

-------------------------
Trust is a weakness...

Nem az baszott volna nekik be igazán. Hanem ha az összes szaros api-juk és protokolljuk teljes doksiját nyilvánosságra hozatják velük anno. A win32api-t, a word/excel formátumokat, az smb meg az ad összes protokolljait. Már réges-rég fullos wine, ad-képes samba, és ellenoffice lenne, és már rég beszopták volna a faszt linux vonalon, és nem kellett volna tizensok év ahhoz, hogy egyáltalán valamicske alternatíva kinőjjön.

Hat linux vonalon csak akkor szopnak be, ha jelen lennenek a platformon. Ott azonban csak HyperV tamogatas van toluk, semmi mas.

Egyebkent meg nincs garancia semmire. Sok teljesen nyilt protokollnak van kritikan aluli opensource implementacioja.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal

Nem használsz te Nexus 4-et, sem Linuxot desktopnak. Ez is a szokásos hipokrita szöveged része. Úgy gondolod ha Nexus 4 és Linux usernek állítod be magad hitelesebben tudod "belülről" szidalmazni az általad utált linux-oss-google brancsot. Szinte egy jó szót sem lehet olvasni tőled linuxról vagy google-ről. Majd biztosan androidot és linuxot fogsz elsődlegesen használni, na ne röhögtess! Nem tartom kizártnak, hogy van egy Nexus az asztalfiókodban amit előveszel néha és van egy linux partíció a pc-den amit néha bebootolsz. De biztos vagyok benne, hogy egyiket sem használod elsődlegesen, utálod őket. Emberek vagyunk, nem használunk számunkra antipatikus dolgokat hacsak nem muszáj mert ezért fizetnek.
Írhatnék naponta egy több hozzászólást arról, hogy Lumia-t használok Windows 8 notebook társaságában és mennyit szívok velük mert szarok. Az is kb. annyira lenne hiteles mint a te állításod.
Hipokrita stílusodra jellemző, hogy számodra itt kétféle vélemény létezhet: szubjektív, Google-rajongó, akiket te ezért nagyon lenézel ÉS a "független".

Igen jól sikerült azonosulnod a Microsoft szemléletével. Emiatt a zsigeri linux-ellenesség miatt jutott ide a Microsoft. Ahol tudtak keresztbe tettek linuxnak mert ebben a rendszerben vélték megtalálni a jövő veszélyes ellenfelét. A desktop linux terjedését eredményesen gátolták máig de ezért nagy árat fizettek. A linux-gyűlölő csőlátás oda vezetett, hogy kicsúszott a Microsoft kezéből a web, továbbá mára megerősödött és a pc-nél nagyobbra nőtt az okostelefon és tablet. A .NET a beleölt hatalmas erőforrások ellenére nem hozta a várt eredményt.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Jesszus. Te tenyleg beteg vagy.

Miert ne szeretne valaki a Linuxot attol, hogy tetszenek neki a Windows 8 live tile-k, vagy miert ne hasznalhatna Nexus 4-et attol, hogy nem tetszik neki az, amifele a Google jelenleg tart?

Erted, nem mindenkinek szukseges megideologizalni a valasztasait, meg onigazolni folyamatosan. Ilyen fantazmagoriakat kell kitalalnod ahhoz, hogy feloldd a kognitiv disszonanciadat?

(9 eve fejlesztek Linuxra egyebirant, eleg sok open source kontribuciom van, es lehet ugy csinalni ezt, hogy kozben elismered, hogy pl. a C# egy szuperul megcsinalt nyelv.)

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Chewbacca védelem MS-advocate edition. :)
Nem arról van szó, hogy Linux mellett tetszik a Windows 8 is. Egyfolytában csak szapulod linuxot, androidot és ezek szekértolóját a Googlet. Mondandód így hiteltelen.
Teljesen természetes dolog a márkahűség. Aki megszereti a Toyota autókat, az ha teheti újra Toyotát fog venni. Ez egy teljesen normális emberi dolog. Egy cégnek már illik mérlegelnie a változó gazdasági viszonyokat de még cégeknél is előfordul a márkahűség. A márkahűség része az informatikában egy operációs rendszerhez való ragaszkodás. Nem kell ezt szégyellni és felesleges magyarázkodnod miatta. Az persze már más kérdés, hogy Microsoft advocate-ként Android és Linux usernek állítod be magad.
______________________
Normális HUP-ot használok!

"Egyfolytában csak szapulod linuxot, androidot és ezek szekértolóját a Googlet. Mondandód így hiteltelen. "

Religion in a nutshell.

Tévedésben vagy. Nekem Lumia 900-am van és rengeteg bajom van vele, egy használhatatlan vacak. Ki sem csörög ha hívnak egyfolytában lefagy. A Win 8 notebookommal is rengeteg bajom van. Ha új mobilra cserélem majd nem valószínű, hogy Lumia-t vagy bármilyen Windows Phone mobilt fogok venni. Notebookomon pedig lehet nem várom meg még elavul, már ezen letörlöm a Windows 8-at és egy normális Linuxot rakok rá amit használni is lehet. A WP8 Lumiat nyár végén vettem a Win 8 notebookot karácsony előtt. Mind a kettőt megbántam utólag, ezért jó ideig nem fogok olyan eszközt venni amin Windows van. Nem tartom hihetőnek azt, ha van valaki akinek rossz tapasztalatai vannak egy rendszerrel nem von le ebből semmilyen következtetést és rendszeresen önszántából újra ugyanolyan rendszerű eszközöket vesz magának.
Ha munka miatt kell használni valamit az teljesen más, de az nem az én választásom és nem is én fizetek érte.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Cool story bro.

Rosszindulatú, kárörvendő troll vagy.
______________________
Normális HUP-ot használok!

lock

Egyetlen értelmes hozzászólást nem sikerült írnod ennél a cikknél. Ez is csak egy újabb értelmetlen hozzászólás tőled.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Az enyémek legalább csak értelmetlenek, a tieid viszont elvakult baromságok, az utóbbi nem kicsit rosszabb. :(

Ne csúsztass! Ebben a szálban te vagy az elvakult troll másodnick, aki zabos mert hazugságon kapták a gazdáját. Erre troll szokás szerint durva személyeskedő stílusban "visszavágsz" egyébként értelmetlen hozzászólásaiddal, ahogy ezt el is ismerted.
______________________
Normális HUP-ot használok!

"Ebben a szálban te vagy az elvakult troll másodnick, aki zabos mert hazugságon kapták a gazdáját"

Van egy rossz hírem: akivel előtte vitatkoztál, annak nem volt szüksége "másodnickre" ahhoz, hogy rávilágítson, hogy kettőtök közül te élsz tévedésben. :(

Nem túl meglepő módon ő is (legyen egyes szám harmadik személyben) a személyeskedés eszközére váltott hirtelen. A végén volt még egy kis önigazolás. Nem túl meggyőző. Nem fogom elolvasni az összes hozzászólását de eddig egy mondatot nem láttam tőle ami alapján azt gondolhatná valaki, hogy ő "szeretne" Linuxot. Nem mintha szeretni kellene egy rendszert ahhoz, hogy használja valaki önszántából. De szerintem nem túlzás azt állítani, hogy akkor választ valaki többször egymás után egy dolgot (szoftver, mobil, óra, akármi) ha elégedett vele.
Ha egy C# programozó linuxra fejleszt, az könnyen megutálja az egész linuxot a Mono hülyeségei miatt. Logikus lépés ha Windowsra vált a .NET miatt. De akkor illene ezt nyíltan leírni "miért ne szerethetném a linuxot" handabandázás helyett.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Sracok, jo lenne ennek a szalnak veget vetni, es valahol masutt folytatni.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal

Több mint egy napja befejeztük, nem értem minek lőtted ezt ide. (Na jó, folytattuk máshol (=másik topikban) ma még, pont ahogy kérted).

Nézd, amikor több éves threadekben követnek el szálnekromanciát egyesek, akkor min lepődsz meg? :)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Aggodtam, hatha valaki meg be akar szallni. Ilyen eleg surun elofordul.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal

Nemhogy inkább az esőerdők, ózonlyuk vagy a világbéke miatt aggódnál. :)


Normális HUP-ot használok!

En multitaszk tudok aggodni. Ez meg pont belefert :-)
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal

Carlcolt:+1

Nem használsz te Nexus 4-et, sem Linuxot desktopnak. Ez is a szokásos hipokrita szöveged része. Úgy gondolod ha Nexus 4 és Linux usernek állítod be magad hitelesebben tudod "belülről" szidalmazni az általad utált linux-oss-google brancsot

vs.

Nekem Lumia 900-am van és rengeteg bajom van vele, egy használhatatlan vacak. Ki sem csörög ha hívnak egyfolytában lefagy. A Win 8 notebookommal is rengeteg bajom van.

Ez alapján nekem úgy tűnik, hogy te ugyanaz lehetsz akkor pepitában... ;)

;)
______________________
Normális HUP-ot használok!

A focirajongásról is el lehetne mondani ugyanezeket a gondolatokat. Mégis sokan szurkolnak különböző focicsapatoknak, az ember már csak ilyen. Ha valaki UTE sállal a nyakában dicséri a Fradit és szidja az Újpestet az meglepő és néha mulatságos.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Csakhogy az szorakoztatasrol szol, ez meg uzlet. Az elso esetben elfogadhato (sot, elvart) az erzelmek alapjan dontes, azonban uzletnel (el kell dontened, hogy mire kolts) nem.
Fontos megjegyezni, hogy ha azert valasztod mert neked jobban tetszik, az NEM tartozik ide. Abban az esetben a keszulek praktikussagahoz tartozik, hogy neked mennyire esik majd jol a hasznalata. Azonban ha csak azert szarozod a masik termeket, vagy elfogadsz helytelen viselkedest a gyartotol, mert nekik szurkolsz az egeszen mas...

A foci? Az b+ a legnagyobb pénzmosó üzlet...

Szórakozás a vásárlónak és üzlet a gyártónak. Ugyanez igaz fociszurkoló és fociklub vonatkozásában is. Ha magadnak választasz mobilt akkor ott helye van személyes szimpátiának, nem kell gazdaságilag racionális döntést hozni. Ha egy cég döntéshozójaként választasz mobilt a munkatársaknak ott már nem lenne szabad szubjektív döntést hozni, bár erre is van bőven példa (és "drága de ez illik a cég imidzséhez" önigazolás utólag). A BYOD divathullám a személyes és céges érdekek metszete, amivel a cégek nagyon jól járnak mert nem nekik kell megvenni az alkalmazottak eszközeit. De az alkalmazottak is boldogok mert azzal az eszközzel dolgozhatnak amit szeretnek de a cégtől nem kapnának meg mert lenne nála gazdaságosabb eszköz is és a cég azt venné meg ha az ő büdzséjéből kellene költeni rá.
______________________
Normális HUP-ot használok!

2013 van.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Tudod, ez legalább annyira fura (mármint "mikozben elitelik a Microsoft multbeli dolgait"), mint hogy (közelmúlt történelem) a módszerváltás előtti elvtársak a módszerváltás során a világ legnagyobb demokratái lettek, közben ellopták az ország vagyonát, utána meg: "Ne beszéljünk már a múltról, előre tekintsünk!".

Szóval erre a történetre lefordítva: amíg az MS nem tesz meg mindent azért, hogy az ilyen "technikákkal" nem kis részben tisztességtelen módon megszerzett piaci erőfölényét önmaga lebontsa, addig kussoljon. Szvsz.

@BaT
"
Vagyis amikor az ellenfél csalt, reklamáltál, beszüntette a csalást. Majd utána azt mondod, hogy mivel ő csalt, most neked is lehet, és nem érdekel, hogy a másik reklamál, hogy csalsz."

Ha már társasjáték: vegyük a "Ki nevet a végén?"-t. Szabály: 4 bábú, dobókocka. Hatossal elindulsz, körbeérsz, bemész a házba. Ha egy olyan mezőre lépsz, ahol ellenfél van, kiütötted. Nos, az MS (kicsit módosítva a szabályokat) az előző (persze már azokat is csalással) megnyert játékaira hivatkozva nem 4, hanem 40 bábúval indul, a hatoldalú klasszikus dobókocka hat oldalából ötön hat pöttye van. És most ez az alap, így indul a verseny. Ő nem csal, te sem csalhatsz.

________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

lol, ez a hasonlat tetszik

Jo az analogia. Tehat te ugy gondolod, hogy ha az elvtarsak gaz modon szereztek vagyont X eve, akkor az oket levalto tarsasagnak van joga hasonlo modszereket alkalmazni, akkor is, ha az ugyanugy rosszul erinti a pornepet.

Szerintem meg nem.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Megint csak: válaszd el a jogot, és az erkölcsöt. A jog szerint most a Google rosszat tesz. Az erkölcs szerint meg az MS már rég megérdemelte, hogy ilyenbe vagy ilyenebbe fusson. Nem kis részben azért, mert jogi oldalon messze nem futott bele akkora pofonokba, mint amekkora károkat okozott.

________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

Jogi oldalon a Google semmi rosszat nem tesz. Lehetősége van a MS-nak WebKit alapú böngészőt csinálni? Igen, tehát jogi oldalon ezt nem fogod meg.

-------------------------
Trust is a weakness...

De, ha azert tiltjak mert nem webkit es nem azert mert csak webkit-tel mukodik. Az bizony nem szabalyos. Ld. Microsoft esete a tobbi bongeszo tiltasaval MSN-en (ha mas volt a user agent akkor ment szepen)

Erről van cikk a HUP-on? Megnézném, hogy akik most csipognak meg fújolnak, azok akkor mit mondtak. Csak sajna nekem nincs olyan jó komment-memóriám, mint a régieknek :-).

Apró, de lényeges különbség, hogy a WebKit opensource, tehát nyugodtan fejleszthető rá böngésző. Az MSN ellenben egy zárt protokoll, amelynek a specifikációit a MS soha nem adta ki, ezért nem is tudott senki kompatibilis klienst készíteni.

-------------------------
Trust is a weakness...

"Szabály: 4 bábú, dobókocka. Hatossal elindulsz, körbeérsz, bemész a házba. Ha egy olyan mezőre lépsz, ahol ellenfél van, kiütötted. Nos, az MS (kicsit módosítva a szabályokat) az előző (persze már azokat is csalással) megnyert játékaira hivatkozva nem 4, hanem 40 bábúval indul, a hatoldalú klasszikus dobókocka hat oldalából ötön hat pöttye van. És most ez az alap, így indul a verseny. Ő nem csal, te sem csalhatsz."

Tetszik a játék. Ezt hívják úgy, hogy mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek.

--
trey @ gépház

>Microsoft erre azt válaszolta, hogy a Windows 8-ban és Windows Phone-ban található Internet Explorer ugyanazt a rendering engine-t használja

akkor majd az is ki lesz tiltva :)

--
Live free, or I f'ing kill you.

Nem is értettem egészen a Microsoft válaszát.

Ezt mondta a Google embere (kiemelések tőlem):

"The mobile web version of Google Maps is optimized for WebKit browsers such as Chrome and Safari. However, since Internet Explorer is not a WebKit browser, Windows Phone devices are not able to access Google Maps for the mobile web."

Erre a Microsoft:

"Internet Explorer in Windows Phone 8 and Windows 8 use the same rendering engine."

Ez OK, de hogy jön ide? Ha a Windows 8-ban meglátogatják a Google Maps-et, valószínűleg nem a mobil változatot kapják. Akkor hol releváns az, hogy a Windows 8-ban található IE ugyanazt a rendering engine-t használja, mint ami a Windows Phone 8-ban van?

--
trey @ gépház

Az ugy jon ide, hogy amig a rendes win8-on mukodik a rendes google maps addig ez csak egy nagyon ures kifogas a google reszerol.

Ez akkor igaz, ha Google Maps mobil verziója 100%-ban kompatibilis a nem mobil verzióval, a Windows 8-ban levő böngésző pedig 100%-ban kompatibilis a WP8-ban levő böngészővel.

--
trey @ gépház

oh edesem, naivitasod gyonyorkodtet

Itt nem naivitásról van szó, hanem arról, hogy szarul érveltek. Az "edesem"-et tartogasd otthonra.

--
trey @ gépház

Itt nem naivitásról van szó, hanem arról, hogy szarul érveltek.

+1

A Google szarul érvelt.

Azt kellett volna leírni, hogy "átírtuk az User Agent-et és lám, működik". Aztán akkor kérdés sem merül fel.

--
trey @ gépház

Azt mondja a Google, hogy azért nem elérhető a Maps, mert az Internet Explorer nem WebKit böngésző.

Úgy tűnik amint átírjuk a User Agentet máris WebKit böngészővé válik az IE... trey, pls :)

Nem baj, ha nem érted, hogy mit írok. Csak akkor mondd azt és ne hülyeségeket próbálj a számba adni.

--
trey @ gépház

te nem érted, saját bevallásod szerint is :)))

Nem a tartalmát nem értettem, hanem azt, hogy miért ilyen hátulról mellbe módon próbálta megfogalmazni, amikor egyszerűbben is meg lehetett volna.

--
trey @ gépház

A hasba akasztós szar dumát a Google tolta a WebKites hazugságával. A Microsoft szóvivője meg az átlag userek és újságírók miatt nyilván nem fog technikai részletekbe menni, hanem olyan oldaláról fogja meg a problémát, amelyet mindenki megért (illetve majdnem mindenki, mert te még így se... :))

+1

@trey:
A trollokat nem etetjük még a saját site-odon sem. :)

trinity te vagy az? ;)

Ennyire hihetetlen, hogy nem ért veled mindenki egyet?

--
trey @ gépház

Ennyire hihetetlen, hogy azt hiszed, hogy van, aki ezt a "technikai problémáknak" nevezett maszlagot beveszi.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Az a hihetetlen, hogy ebben a szálban többen is megértették, hogy miről van szó, de se te, se Hunger nem tartozik ezek közé.

--
trey @ gépház

A HWSW testvérlapod érdekes módon mégis pont azt írja le, amiről én is beszéltem:

A magyarázat kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a Next Web belsős forrásai szerint a közelmúltban nem történt olyan fejlesztés vagy módosítás, amely ne működne mobilos Internet Exporer alatt. Tovább árnyalja a képet, hogy a Windows Phone-ban levő Internet Explorer motorja a Microsoft szerint azonos az asztalival - ha egy asztali Windowsra telepített Internet Explorerben működik a Google Maps, akkor a telefonos platformon is működnie kellene. A döntés hátterében feltehetően tehát inkább üzleti mint technológai okok állnak. Erre enged következtetni az is, hogy mobil Firefoxból, illetve Operából továbbra is elérhető a Google Maps és minden funkciója ugyanúgy működik mint korábban - pedig egyik sem WebKit-alapú.

http://www.hwsw.hu/hirek/49590/google-maps-microsoft-windows-phone-internet-explorer-bongeszo-webkit.html

Szerencsére nem kell egyeztetnünk semmilyen véleményt és nem is kell feltétlen egyetértenünk. Mármint nekem és a HWSW-nek.

Mindenesetre te még mindig nem érted, hogy miről beszéltem. Az lehet, hogy a HWSW és te egy dologról beszéltek, de hogy annak nem sok köze van ahhoz, amiről én, az holt biztos.

Hint (hátha így leesik)

--
trey @ gépház

A Microsoft szóvivő - általad kritizált - nyilatkozatára már adtam egy valószínűsíthető magyarázatot 300 hozzászólással korábban.

Hint (hátha így leesik)

A Microsoft szóvivője nem úgy beszélt, hogy mindenki megértse, hanem fogalom nélkül. Még ha te próbálod is védeni.

--
trey @ gépház

Nekem sikerült megérteni a szóvivő kommunikációjának lényegét. Úgy tűnt másoknak is. Arról nem tehetek, hogy van egy-két ember, akinek nem... :)

Az már régen rossz ha egy szóvivő mellé független szakértők kellenek, hogy értelmezni lehessen mondandójuk tartalmát.
Egykor kremlinológus kellett Moszkva üzeneteinek értelmezéséhez, most meg majd redmondológusokra lesz szükség a Microsoft nyilatkozatainak értelmezéséhez. :)
______________________
Normális HUP-ot használok!

Jesszus, egy unixos Sting :D
Én értem amit írsz, de ettől még nem fogok egyetérteni veled. Rendben, hogy nem ezt írták le, de attól még a tények biza' kemények és tények maradnak: ha nem korlátozzák direkt, szándékosan, mesterségesen, akkor működik a szolgáltatás a platformon.
Meg most őszintén, nem mindegy, milyen motor van az adott böngésző alatt? A lényeg, hogy tudja futtatni a szolgáltatást. Tudja.

Ez az eset legalább annyira gagyi, mint mikor a Microsoft szándékosan akadályozta valamelyik (már nem emlékszem) szoftverének a futását Wine alatt.

"Én értem amit írsz,"

Hála istennek, meséld el Hungernek is, mert szemmel láthatóan problémái vannak az értelmezéssel.

"Rendben, hogy nem ezt írták le"

Nekem csak ezzel volt gondom. Nem kell továbbmenni. Senki sem vonta kétségbe, hogy igazuk van. Csak nem értettem, hogy minek kell egyenes beszéd helyett rébuszokban beszélni.

--
trey @ gépház

"Ez az eset legalább annyira gagyi, mint mikor a Microsoft szándékosan akadályozta valamelyik (már nem emlékszem) szoftverének a futását Wine alatt."

csak nem valamelyik office volt az ? valamelyik patch utan figyelt valami registry bejegyzest, ami wine alatt van, windows alatt meg nincs.
az egyszeri ms felhasznalo ilyen malorokre nem emlekezhet, sosem probálták winevel futtatni.

Nem (csak) az office volt, hanem minden letöltést gátolt a download centerből:

http://www.winehq.org/pipermail/wine-devel/2005-February/033868.html

Hát, ilyenek után én valahogy nem érzem át a mostani problémájukat :)

Ja, amúgy a google meg a Samsung SMART tévékről is levetette a mapsot, pedig tök jó volt nagyban nézegetni...

Csak nem WP8 van bennük?

Szép is lenne :)

valószínűleg szándékosan érveltek szarul: red herring

Asszem ez a "red herring" érvelés.
Szerk: látom, márt felfedezte ezt más is :)

"Red herring is an English-language idiom that commonly refers to a type of logical fallacy in which a clue is intentionally or unintentionally misleading or distracting from the actual issue."

Mármint erre gondolsz?

szándékos vagy nem szándékos _félrevezetés_, vagy elterelés a valós problémáról?

--
trey @ gépház

Nem egeszen ertem, miert alkalmazna ezt az MS ebben az esetben. En ugy latom, hogy csak siman irtozatosan benak voltak, hogy nem kommunikaltak egyertelmuen, hogy mi a helyzet. Miert jo nekik, hogy azt mondtak, amit mondtak, ahelyett, hogy pontosan leirnak, hogy mi valtozott a G oldalan?

Szerintem itt valami komoly corporate benazas folyik az MS reszerol.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Egyszeruen gusztustalan amit a Google muvel.

Lemaradt a smiley:)

Szerintem nem. Nem kéne a Google-nek lesüllyednie oda, ahol a MS volt 10 évvel ezelőtt, de most eléggé úgy néz ki, hogy pontosan ugyanazokat a gazemberségeket csinálják.
---
Internet Memetikai Tanszék

Várjuk már ki a végét. Hisz ezt a gazemberségekről híres MS állítja.
Egyébként az biztos, hogy a Goggle az elmúlt pár évben nem kimondottan jó irányba változott.

Mit kell ezen kivarni? Leteszteltek rengetegen: a Windows Phone sztringet keresi az UA-ben a Google, ha ez benne van, akkor megy a redirect.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Igy van. Foleg hogy ezzel nem az MS-t, hanem az MS ugyfeleit szivatjak.

Ezek csak szavak. Hol van a videó, hogy átállított useragent-el megy a maps. Vagy az m$ -nél ezt sem tudják megoldani ?

Google-zz korbe, rengetegen kiprobaltak. Ja, bocs, aki m$-nek irja az MS-t, azzal nem vitatkozunk, regi netes szabaly.

De tessek, itt a video (atirva az user agentet Windows Phne-ra mar megy a dolog):

http://www.youtube.com/watch?v=Dd7RiMCrZFw

----------------------
while (!sleep) sheep++;

"Google-zz"
nincs több kérdésem...

Fuj mit csinálsz?!.. Nem szabad, KAKI!!

Hát izé, látom itt sokan nem használnak Operát... :)

Szóval az, hogy az User Agent alapján ismerik fel a böngészőt, és böngészőfüggően nem ugyanaz történik az kb. egyidős a webbel.
Ahogy az is, hogy egy oldal készítője dönthet úgy, hogy bizonyos, alacsony market share-rel rendelkező böngészőt nem támogat.
(5-10 éve minden 2. weboldal sírt az Opera miatt).
Az sem új, hogy az ilyen ellenőrzést az User Agent átírásával ki lehet kerülni (Opera-ban pl beépítetten van ilyen opció).
Aztán az oldal vagy működik vagy nem. Többnyire 90%-ban igen, de előfordul, hogy az a 10% elég ahhoz, hogy használhatatlan legyen az oldal.

Aktuálisan itt most azt láttuk, hogy ha hülyeséget írunk User Agent-nek, akkor bejön a default desktop felület, ami nyilván megy, hiszen az MS szerint a telefon browsere szinte egy IE 8. Azt meg nem láttuk, hogy mi történik a mobilos felülettel.

Opera felhasználóknak ez a történet nem újdonság, nincs itt semmi látnivaló, oszoljunk-oszoljunk...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Te teljesen másról beszélsz. Itt nem arról van szó, hogy eddig se működött Windows Phone alatt az oldal rendesen és most beleraktak egy figyelmeztetést, hogy a felhasználókat ne érje meglepetés, hanem arról, hogy eddig gond nélkül működött, most pedig kifejezetten kitiltották, kamu indokokra hivatkozva...

Azért nem vagyok olyan öreg, de én még emlékszem, hogy az első operát azért telepítettem, mert Netscape-pel nem működött egy valamilyen weboldal, és visszadobott a főoldalra, megakadályozva a teljes böngészést, és követelve, hogy IE6-ot használjak, mert punktum. Operát letöltve, és IE6-os headert küldve csodák csodája tökéletesen működött. AFAIK itt is ugyanez a helyzet.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

"eddig gond nélkül működött"
Arra még nem láttam videót, hogy eddig működött, de még az sem bizonyítaná, hogy a mostani verzió működne.

"most pedig kifejezetten kitiltották, kamu indokokra hivatkozva..."
Erről sem láttam videót...
Irtó egyszerű lenne tesztelni egyébként, adni a szimulátornak egy Webkit User Agent-et. Teszt nélkül minden csak duma.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Mi lenne, ha egy picit visszatekernél? :)

http://hup.hu/cikkek/20130105/a_microsoft_szerint_a_google_megprobalja_ala%C3%A1sni_a_windows_phone_platformot#comment-1552156

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Mi lenne, ha elolvasnád amit írtam? :)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Bejött a gmaps asztali változata, ami használhatatlan a mobilos kijelzőn... hát, ez fasza! de mi lett volna, ha másik mobilböngésző ua-ja van ott?? Nyilván nem véletlen maradt ki a videóból... "Köszönjük Emese!"

--
openSUSE 12.2 x86_64

"ahol a MS volt 10 évvel ezelőtt"

Úgy érted, hogy a Microsoft már 10 éve megjavult?

--
trey @ gépház

Nagyon megjavult:-) Csak az utóbbi időben: UEFI, hogy senki más ne forgalmazhasson, ne használhasson mást.

http://hup.hu/cikkek/20130102/faq_letilthato-e_a_felhasznalo_altal_a_secure_boot_a_windows_8-minositessel_rendelkezo_gepeken

Jelenések könyve 13. rész
...
17. És hogy senki se vehessen, se el ne adhasson semmit, hanem csak a kin a fenevad bélyege van, vagy neve, vagy nevének száma.

Jelenések könyve 13. rész
...
17. És hogy senki se vehessen, se el ne adhasson semmit, hanem csak a kin a fenevad bélyege van, vagy neve, vagy nevének száma.

:))

Az UEFI dolog csak műhiszti. Komoly ember nem is foglalkozik vele.

Ez az UEFI dolog még mindig a SecureBoot körüli pampogás vagy valami egyéb dolog is volt?

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Fogalmazzunk másképp: nincs abban a helyzetben, hogy ugyanazt csinálja, mint 8-10 éve. Most a Google van abban a helyzetben. És sajnos ugyanazt csinálja.
---
Internet Memetikai Tanszék

Igen, ez az "úgy kezdődött tan'kérem, hogy a Peti visszaütött" esete.

--
trey @ gépház

Eredetileg itt az emberek egy része az MS-t szidta. Én pedig azt a magatartást szidtam, ami miatt az MS-t szidták.

Amikor fordult a kocka, akkor egyesek továbbra is az MS-t szidják, én pedig továbbra is a magatartást szidom, ami miatt egykor az MS-t szidták.

Csupán csak ennyi.
---
Internet Memetikai Tanszék

Ugyan, ez a halado gondolkodasmod egy ilyen nivos szakmai kozonseg elott nem ildonos. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

ez van.
az emberfia egy darabig tur, ebben az esetben volt miert feladni az elveket, es x ideje kocsog ms-re valtottam :D)

// a facebook errefele mekkora negativ lesz az F$ stringgel :D)

Bazz, én felvállalom: a saját oldalamon állok... :-) Sose volt vinfónom, nem is lesz, asszem. Wint ÉS Linux(oka)t is használok. Ezzel együtt nem gondolom, álságos az a hozzáállásom, hogy ez gyökérség. Nem azért, mert az MS nem érdemelné meg, hanem azért, mert a "ne légy gonosz" dumával eléggé ellentétes. (nem mentség, hogy nem én ütöttem először)

És nem az MS-t sajnálom, hanem magunkat. Felhasználókat és fejlesztőket egyaránt. Ez szopás nekünk. Lehet, hogy az MS panaszkodik (mert végső soron neki is az), de nem ő szopja a nagyobbat. Én is a piacból élek és nem vagyok abban a helyzetben, hogy megmondjam mit használjon a megrendelő. Egyszerűen meg kell oldanom vagy keres mást. Én meg szopok, mert a Microsoft köcsög volt korábban, a Google meg elköcsögösödik most. Nos, szerintem ezek a módszerek ezért gusztustalanok.

Szerk: Basszus, ezt nem jó helyre sikerült beküldeni, bocs....

Figyu, ez biznisz, és kész. Amikor fiatal voltam, én is orrba-szájba szidtam pl. az Ms-t, hogy micsoda egy alávaló cég, de időközben felnőttem és rájöttem hogy nem csak ő, hanem minden profitra dolgozó vállalat azt teszi, ami a rövid vagy hosszú távú bevételeit növeli (és belefér a jogi rendszerekbe (vagy nem)).

--
http://neurogadget.com/

Szerintem egyetértünk, kb én is így vagyok. Csak nagyon sajnálom, hogy a Google is rálépett erre az útra. Arról nem beszélve, hogy nem igazán látom, hogy mit is nyertek volna vele.
---
Internet Memetikai Tanszék

Megmutatta, h az o apukaja erosebb.

---
pontscho / fresh!mindworkz

+1
LOL :D

Ahogyan a Microsoftos sarc is az Androidos készüléket gyártók felé.

Bizony, bizony.

Egyszerűen gusztustalan amit a Microsoft művel.

Egyszerűen gusztustalan, amit ezek ketten művelnek.

:D

Egyszerűen gusztustalan, amit ezek ketten és az Apple művelnek... :-)

És apáink apáinak apái, és... :D

fájó az egész, ami van.
tavaly nyáron váltottam androidról wp7-re, mert hirtelen csak egy dolog kezdett el érdekelni: valami működő megoldás legyen a zsebemben, amivel tudok telefonálni, néha sms-t írni, sokszor e-mailt, esetleg alkalmanként egy-egy képet ellőni. semmi több (jó, valami normális jabber-alapú, de nem facebookos chat beleférne háttérben futtatva). ezt mind hozza, mind tudja, amióta megvan, talán ha kétszer volt újraindítva, pedig több nyaralást is végignavigált, végigfotózott, aktív használatban van nap, mint nap.

erre itt ez a két barom cég, és ahelyett, hogy hagynák, szolgáltatásokat használjunk, inkább mindenki félti a saját kis privilégiumait, bukik a - már majdnem elhittem, hogy lesz - termékkonvergencia, újra jönnek vissza a saját szabványok, az inkompatibilis formátumok, kütyük, helló kilencvenes évek.

szóval köszi, hogy ezt csinálják, és _pont azok szívnak, azokat szívatják, akik őket használnák, mert mindkettő termékei között vannak jók, és eddig lehetett együtt, közös ökoszisztémában nyúzni.

faszán kezdődik 2013.

Megkérdezhetem, hogy milyen androidos telefonról váltottál?

--
trey @ gépház

még elsők között vettem egy samsung galaxy spicát, ami nyilván tavaly nyáron már nagyon messze volt az android világától. végig gyári rendszerrel használtam, holott a samsung elég hamar dobta a támogatásét, nem kapott 2.1 után semmit, miközben még bőven forgalmazták.
telefonálni a végén már halál volt vele, sokszor semmire sem reagált. ilyenkor egy ideig (a garancia végéig) az megoldás volt, hogy elvittem a szervizbe, ott újratelepítették, de néhány hónap után újra belassult, miközben én csak telefonra, gtalkra, gmailre, gmapsra, opera minivel böngészésre és foursquare-re használtam.
közben azt láttam, hogy ugyanezen két és fél, három év alatt szintén androidra váltó ismerőseim többsége hasonló dolgokra panaszkodik, és bár ne reprezentatív minta, de egy barátom a minap a szemem láttára nem tudta felvenni egy újszériás sonyn a beérkező hívását. szóval lehet, azóta kiforrta magát az android (ezt alá tudom támasztani, a tabletem továbbra is egy samsung tab 7 plus), mégis úgy döntöttem, hogy inkább tudjon kevesebbet (vö. mindent), de a telefonálást és az alapfunkciókat stabilan hozza.
(megjegyzés1: androidon ha 50+ sms összejött, ami nem ritka online bankolással, akkor iszonyat lassú lett a böngészésük, wp7 alatt 500+ környékén sem érzek lassulást)
(megjegyzés2: a spicát ettől függetlenül nem vagyok hajlandó e-hulladéknak tekinteni, keresem a helyét a háztartásban: link)

"a spicát ettől függetlenül nem vagyok hajlandó e-hulladéknak tekinteni"

Sajnos a Galaxy Spica egy hulladék volt. A lehető legrosszabb Android telefon, ami a kezemben volt eddig.

--
trey @ gépház

lehet, elfogadom, nyilván többet fogtál már a kezedben, én eddig andoridból csak ezzel éltem együtt napi szinten telefonként.

egyébként akkoriban volt ez, a t-mobilenak valami saját brandelt ketyeréje/i, és talán még egy-két lehetőség, vagyis választás nem nagyon. előtte egy asus p552w windmobot használtam, ami ugyan 2009-re bőven elavultnak számított, de nem számított, mert iszonyat szerettem, mivel működött. sajnos egy rossz pillanatban összetört, így dönteni kellett, ha maradni szerettem volna az okostelefonoknál, hogy android (a spica tűnt a kínálat legjobbjának), vagy iphone? mivel az utóbbit ár/szolgáltatás viszonylatában drágállottam, az előbbi, és egy kiforratlan technológia mellett döntöttem.

most egy ideig elég lesz az android tableten. nem vágta el magát nálam végleg, de a hűségidő maradék másfél évében legfeljebb ha céges megoldásban kapok, akkor fogom használni. illetve, ha a google-ms vitája annyira elfajul, hogy az appsos fiókom levelezését/címtárát/naptáraimat nem tudom elérni többé.

" én eddig andoridból csak ezzel éltem együtt napi szinten telefonként"

Nem csodálom, hogy rossz véleményed van. Nagyon sokan vannak, akik vesznek valami ócska HW-vel összerakott telefont és az alapján ítélkeznek. Nézz meg egy komolyabb vasat. Olyat, ami a referenciakészülékkel (Nexus-ok) egyenrangú. Olcsó húsnak híg a leve.

--
trey @ gépház

Persze, értem amit mondasz, de akkor ez volt kb. a legerősebb, legbikább androidos telefon, amikor vettem. Azóta is (Lumia 800 / Samsung Tab 7 plus), előtte is (Asus p552w) ragaszkodtam a minőségi termékekhez, és a vételekor jogosan hihettem, a Spica is megfelel majd az elvárásoknak.

Közben kikerestem a 2009 őszi androidos választékot: HTC Hero, Samsung Spica, T-Mobile Pulse. Ebből a Spica nem egy vészes választás.

--
@twitter

A Spica volt a második idehaza forgalmazott Androidos telefon, és az első amin volt magyar nyelv. Nekem még mindig van egy használatban másodlagos telefonnak, kis csiszolással megfelelőre lehet alakítani.
Nem jóra, megfelelőre...
Gyakorlatilag amikor forgalomban volt ez volt a jobb választás, de azóta erősen eljárt fölötte az idő.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Sajnos így volt, szívás is lett a vége. Egyszerűen kiderült, hogy az Android még nem volt kész, amikor elkezdték tömegesen vele szerelni a készülékeket. Ami viszont még ennél is furább, hogy a Samsung, akinek akkoriban kb. 3-4 androidos telefonja lehetett, egyszerűen tojt az optimalizálásra, egyáltalán nem foglalkozott a felhasználókkal. A Spicánál különösen.

Azóta egy dolgot megtanultam, soha, de soha többé nem veszek kiforratlan technológiát használó telefont. Előbb bizonyítson egy termékciklust legalább, aztán majd lehet róla szó. Pl. az N9/Meego nagyon szimpatikus volt, láttam használatban is, de hogy elkaszálták, bukott. Az Ubuntu mobile érdekes lesz, de mivel 2014-ben jön, 2015-16 előtt engem nem látnak. Firefox mobile dettó.

Jelenleg az Android már működik, ha megfelelő vason, gondos gyártó által telepítve kapjuk, az iOS nyilván bizonyított, és a WP7/8 se rossz. Hibázni jelenleg nem nagyon lehet. Bezzeg három éve.

--
@twitter

Ma ugyanúgy tojnak a fejedre elég hamar, és nem lesz frissítés.
A Galaxy S Advance vasamra, (ami egy éves konstrukció, és idehaza Június óta árulják,) Szeptember óta igérik a 4.1.x-et, a 2.3.6 helyére. Tegnap halkan twitteltek egy Márciust Samsungék.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Sajnos _ez is ismerős. A Samsung Galaxy Tab 7 plus néven futó gépet márciusban, nem sokkal a megjelenése után vettem 3.x-el, amihez áprilisra(!!!) ígérték, jön a 4.0.x. Azóta az április volt már július-augusztus, szeptember, majd nem mondtak semmit. Ausztriában tesztelik a 4.0.4-et a típushoz, Angliában is elérhető Kiesből, de itthon semmi. A gyártó a megkeresésemre annyit válaszolt, hogy nincs tudomása frissítésről, de majd lesz.

És a legszebb, hogy a vas a Nexus 7-ig a legjobban összeszedett készüléknek tűnt a 7-esek között, csak épp a Samsung hagyta elkallódni, miközben a később kihozott, hardverileg jóval gyengébb Tab 7 2 már eleve 4.0.x-el jelent meg.

Azt hiszem, amíg a Samsung úgy gondolkodik, hogy hetente-kéthetente kidob egy-egy új ketyerét, de közben nem foglalkozik a korábbi vásárlókkal, akkor elfogadom, hogy a piacteremtéshez ez jó, de a brandépítéshez nem, mert ott fogják (fogjuk!) őt hagyni, ha semmi, de semmi támogatást sem kapunk a vásárlás után. Pláne egy 4-500 dolláros gépnél.

(Megjegyzés: házilag tettem fel rá egy osztrák 4.0.4-et, ami működik, de a frissítéskezelője nem, majd valahonnan csak lesz rá 4.1, esetleg 4.2, mert félek, a Samsungtól nem remélhetem.)

--
@twitter

"Sajnos a Galaxy Spica egy hulladék volt."

Szerintem mindegyik egy raklap szar. a környezetemben van egy rakás S Galaxy * és mindenki panaszkodik valamit rá, bezzeg nekem az Xperia x8-cal semmi bajom sincs. össz. egyszer hisztizett (lásd blog) de azóta is jól tartja magát, míg a Galaxy Minimmel napi szinten kell ordibálni (igen én beszélgetek, sőt akár veszekszem is a dolgaimmal, és szerintem ez tök normális...), mert valamit nem úgy csinál ahogy kell. pl. csak 6. alkalommal lehet telefonálni róla, és 2. 3. alkalomra lehet felvenni...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Van azért ott jó. A Galaxy S III a világ legjobb telefonjai közt van. A 2012 Mobile Choice Awards-ot megnyerte az iPhone 5 előtt és lett a "Best Smartphone of 2012".

--
trey @ gépház

Felőlem lehet az a legszagosabb, legízesebb telefon, és használhatja akár a pápa is, ha nem bírja az igényeimet kielégíteni / használat közbe lepusztul...
Asszem a következő telefonom is valamelyik sony xperia modell lesz. A soe jól bírja a kiképzést (nálam) alig van velük nyűg, mint ha pont az én igényeimre gyártották volna le.

--
openSUSE 12.2 x86_64

Tudom, nem fog megnyugtatni a works for me, de nálunk van mini 1, mini 2, sII, és egyikkel sem volt gond. Az egyedüli, amivel eddig gondunk akadt az nem Galaxy volt, hanem Motorola. Tapasztalataim szerint a mini2 az egyik legnormálisabb alsókategóriás telefon.

Én a nokiával sem voltam kibékülve. Fél év alatt lepusztult az a "csodás" 5110-es szutyok..
Addig amíg a gyári állapotú mini lassabb mint az ugyanolyan hardverrel rendelkező x8 telepakolva appal, addig nyugodtan állíthatom, hogy a galaxy mini szar...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Mondhatod. Amire az asszony használja (telefon, gmail, chat, facebook), arra gyári beállítássokal neki teljesen megfelelő, de az igazság az, hogy ahol dolgozom, most lett kiszórva kb 200 mini2, és senki nem panaszkodott a sebességére. Ettől még nem állítom, hogy mindenkinek megfelelő, de azt se, hogy szar lenne.

Érdekes nekem is van jó néhány Galaxy * meg Sony xperia * telefon a környezetemben. Én meg azt tapasztalom hogy amíg a Galaxyk működnek addig a Sonyknak minden baja van.
Főleg a 4.0ás update óta megy a "néha működik a gps néha nem" szindróma, meg a battery drain.
Nem meghazudtolni akarlak, csak felénk más a tapasztalat. ;)

A maemo, meego, sailfish os megelőzte a windows phone-t, lol! :)
______________________
Normális HUP-ot használok!

Tekintve, hogy itt kedvencről, és nem leghasználhatóbbról, vagy legelterjedtebbről kellett szavazni, ez nem jelent semmit az adott platformra nézve. Mindössze annyit jelent, hogy a szavazók (figyelembe véve a tényleges piaci részesedéseket) elfogultabbak az android és a maemo, meego, sailfish iránt.

Igaz kedvencről volt szó ami ugyanolyan szubjektív kategória mint a 'leghasználhatóbb'. A legelterjedtebb smartphone os már objektívabb képet ad az eladási adatok alapján a windows phone a negyedik helyet sem tudja megszerezni, de nem a maemo & társai előzik meg hanem a symbian, bada, rim blackberry és természetesen az ios és android így hatodik a wp, egyedül az "others"-t előzi meg.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Tehát a HUP szavazók nem negatív hanem pozitív értelemben "elfogultak" a windows phone iránt, kétszer annyian (5%) használják mint a 2.4%-os világátlag. Ugyanennyien elégedettek a windows phone-al a másik szavazás szerint. Ez is érthető, a HUP olvasók jól ismerik a versenyző smartphone os-eket ezért tudatosan választanak mobilt, nem vásárolnak zsákbamacskát.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Sajnos a használati felmérésnél nem szerepelnek szétbontva az egyéb platformok, de az jól látszik, hogy míg az ios és a wp esetében a kedvenc szavazás egybevág a használati szavazással, addig az android 7%-kal erősebb most, vagyis az egyéb kategóriából 58 ember pártolt át androidra (a két szavazáson szavazók között 4 fő a különbség, ez elhanyagolható). Növekedett ennyit az android 2012-ben az egyéb kategória javára 2012-ben?

Időközben, azaz pontosabban a kedvenc smartphone os szavazás ideje alatt volt egy karácsony. Lehettek páran akiket megleptek (vagy meglepték magukat) életük első android mobiljával. A 7% különbségben azok is benne lehetnek akik szeretnének androidot de egyelőre nem engedhetik meg maguknak vagy még köti őket egy hűségszerződés ezért még nem tudnak váltani. Én az iOS-nél is vártam volna hasonló jelenséget de ott ez mégsem tapasztalható.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Össze ne vesszetek rajta! Rossz szavazást linkeltem rossz helyre :D De ahogy a suszter mondja, amikor az inas helyett a feleségét találja el a cipővel: "így se rossz!". :)

--
trey @ gépház

Jó ez az Android, na :D

Háth ez már lassan olyan lesz, mint a Linux Vs. Windows Vs. Mac...

Bár igazából a környezetemben olyanok vannak akiknek az arany is szarrá változik a kezükbe, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a galaxyk jobban hullanak mint a többiek...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Ez az, amikor a hóhért akasztják. Ezt már nagyon rég kiérdemelte a MS, most megtapasztalhatja a másik oldalt is.

Az usereket akasztjak, ha nem tunt volna fel.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Óhatatlan veszteségek :-)
A usereket már nagyon régóta akasztják, de most már nem csak őket.
Google +++ User +++ Microsoft

az ms mar 20+ eve ezt csinalja :D)

Igen, most minden nagy cég egymást öli és tiporja, közben egymás júzereit akasztgatják, az Apple még a sajátjait is. :)

Neee... nem mondja!

naivitás on
Bennem felmerült az a lehetetlen képzet is, hogy a Google csak WebKit alapú böngészőkön tudja hozni a "Google élményt" és nem akarja hogy az IE felhasználók egy használhatatlan alkalmazást kapjanak? Esetleg a jövőbeni funkciók implementálásakor nem akarnak az IE-vel vesződni?

Olyan ez, mint hogy a Microsoft megszabja a telefon gyártóknak hogy csak adott képességű hardver futtathatja az operációs rendszerüket, mert a többin nem nyújta a "Windows élményt".

naivitás off

Más kérdés, hogy a Microsoft mennyi és melyik kódrészletet használja a WebKit-ből, mert vegyesen LGPL és BSD licencelésű, az LGPL esetén tudtommal kódmegnyitási kötelezettség is van.

Igazából amit az elmúlt években a Silverlight miatt alkalmasint ki kellett állnom, azok után én nagyon nem tudom sajnálni a Microsoftot, hogy most a pénisz másik oldalára került. És igen, ahogy trey mondta, megvan annak a diszkrét bája, amikor a MS ellehetetlenítésre hivatkozik. DE!

Az viszont nekem sem tetszik, amivé a google kezd válni az utóbbi években.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

Cápákkal teli vízben vagy te is cápává válsz, vagy elbuksz. Meg kell nézni a versenytársait. Microsoft, Apple. Aztán meg is jöttünk. Nem akarom én védeni őket, de ki a tököm ment neki a másiknak? A pimasz fiatal Google 12 év alatt felforgatta a világot. Az öreg Microsoft meg csak pillázott mellette.

Ez olyan egy kicsit nekem, amikor az öreg szaki mellé odakerül egy fiatal, akinek a szeme is jobb a kora folytán, ügyesebb is, a számítógépet is kezeli. Az öreg meg nekiesik ahelyett, hogy versenyezne vele.

--
trey @ gépház

Cápákkal teli vízben vagy te is cápává válsz, vagy elbuksz.
Azért hadd ne örüljünk már ennek. Egyébként meg növeszthetnél mérges tüskéket is. Csak annak ártasz vele, aki megpróbál megenni.

De hagyjuk a hülye hasonlatokat, nézzük ennek a jogi oldalát. A MS szabadalmi követelései pillanatnyilag jogilag elfogadottak. (Tetszik, nem tetszik jelen pillanatban így van. Tessék bíróságon megpróbálni megsemmisíttetni őket, mindenki jól járna vele.) A Google pedig egy igencsak diszkriminatív, célzott támadást hajtott végre, az online szolgáltatásokban és mobil eszközökön futó szoftverei terén lévő erőfölényével maximálisan visszaélve. Az eddig számomra rendelkezésre álló információk alapján ez simán perre vihető.

Tehát nem csak gusztustalan, amit a Google csinál, hanem borzalmasan hülye is.
---
Internet Memetikai Tanszék

Az, hogy valaki nem tud, nem akar perelni, nem jelenti azt, hogy valami jogilag elfogadott. A Microsoft-nak ha a Google-lel volt baja (ki a bánat csinálta meg az Android-ot?), akkor a Google-t kellett volna perelni, nem betámadni a cégeket és titokban tartott szerződéseket kötni velük, ahol mindig csak az egyik félnek volt őszinte a mosolya. A Microsoft nem azt támadta, akivel baja volt. Ez a gusztustalan.

--
trey @ gépház

Vajon nem lehetett volna ezt úgy megoldani, hogy a Google a betámadott gyártókkal közösen viszi bíróságra az ügyet?

Nem értem továbbra sem, hogy a Google jelenlegi akciója miben segít e téren. Leginkább azt látom, hogy a MS kezébe egy igen erős jogi ütőkártyát adott.
---
Internet Memetikai Tanszék

Fogalmam sincs, nem vagyok jogász.

Mindenesetre nekem van a témában véleményem és azt fel is vállalom. Nem szeretnék véletlenül se politikai korrektséget magamra erőltetni. Nem hiszek én abban, hogy valakinek a véleményét nem befolyásolják érzelmek.

--
trey @ gépház

Hinni én sem hiszek benne. Viszont ettől még próbálok törekedni rá. Talán jobb, ha legalább megpróbáljuk, mintha élből elutasítjuk csak azért mert tudjuk, hogy 100%-ra nem csinálható meg.
---
Internet Memetikai Tanszék

A Microsoft-nak ha a Google-lel volt baja (ki a bánat csinálta meg az Android-ot?), akkor a Google-t kellett volna perelni, nem betámadni a cégeket és titokban tartott szerződéseket kötni velük, ahol mindig csak az egyik félnek volt őszinte a mosolya. A Microsoft nem azt támadta, akivel baja volt. Ez a gusztustalan.

Amíg úgy sértesz szabadalmat, hogy abból közvetlen nyereséged nincs, addig nehéz az egészet túlságosan támadni (Google & Android), mert nincs ebből bevételed ("Offshore Development"), ezáltal a szabadalom tulajdonosának se lehet tőled elveszett licencdíj követelése.

Onnantól, hogy olyan terméket árulsz (Androidos telefon gyártók), amelyik más által szabadalmaztatott technológiát is tartalmaz, máris támadható vagy, mert neked könnyen bizonyíthatóan közvetve nyereséged van az "illegálisan" árult termék eladásából... Ez nem gusztustalanság, hanem az MS nem talált más fogást a Google trükkös módszerén, csak a Google által bepalizott telefon gyártók megszorongatását.

Igazából itt is a Google a csaló, aki nem mondta el a partnereinek ezeket a rejtett költségeket, hogy az általuk fejlesztett Android szabadalmakat sért - amelyek nincsenek normálisan lerendezve - és emiatt ezeket a pénzeket majd a telefongyártó cégeknek kell kicsengetni.

"Amíg úgy sértesz szabadalmat,"

Milyen megsértett szabadalmakról van szó?

--
trey @ gépház

ja, hát azt nem lehet tudni, mert a gyártókkal szemben tett fenyegető levelekben még azokat sem nevezték meg. csak hogy fizessé' vagy perelünk. (barnes&nobles ügyből tudjuk)

Android devices have already been found to infringe 17 valid Apple and Microsoft patents. Ezekről például biztos szó van és még jópár további szabadalom kérdéses, amelyeket jópáran vizsgálnak ezektől a cégektől függetlenül is.

A Microsoft sosem nevezte meg, hogy mi alapján követelt pénzt. A szerződések titkosak voltak, nem véletlenül. Viccszabadalmakról van szó, amelyet ha a gyártók bíróság elé vinnének, jó eséllyel érvénytelenítenék a szabadalmakat.

A linkelt listán a pinch to zoom és a rubber band már érvénytelenítésre is került.

Ezek a szabadalmak ritkán állják ki a bírósági próbákat. Ha egy tárgyaláson nyernek is, a másikon már koránt sem biztos. A Microsoft nem véletlen nem közli a szerződés részleteit.

--
trey @ gépház

Persze hogy nem közli, ez stratégiai lépés. Más szerződéseiket sem közlik, ahogy te sem közlöd a HWSW szerződésedet a HUP-on...

Ha meg mindegyik "viccszabadalom" lenne csupán, amelyet biztosan érvénytelenítenének, akkor a gyártók sem haboznának bíróság elé menni, de nyilván nem ilyen egyszerű a helyzet.

"Ha meg mindegyik "viccszabadalom" lenne csupán, amelyet biztosan érvénytelenítenének, akkor a gyártók sem haboznának bíróság elé menni, de nyilván nem ilyen egyszerű a helyzet."

Nem ennyire egyszerű a helyzet, ugyanis a perelt cégek van, hogy függőségi viszonyban vannak a Microsoft-tól más téren. Nem éri meg nekik küzdeni.

Aztán ott van az, hogy inkább benyelik a békát és fizetnek, minthogy költséges bírósági pereket finanszírozzanak, amelyeknek kétséges a kimenetele (akár a bíróság hibájából is). A Microsoft-tal és ügyvédhadával / pénzével nem tud mindenki szembeszállni.

--
trey @ gépház

Egy akkora óriás, mint a Samsung ne tudna? Nagyobb vállalat, mint a Microsoft...

Hogy a Samsung miért egyezett meg a Microsoft-tal? A Samsung partnere a Microsoft-nak. Notebookra Windows licenc. Ráadásul a Microsoft lehet, hogy sikeresen meggyőzte a Samsung-ot, hogy csak akkor fog a "rendkívül sikeres" Windows Phone-ból kapni, ha fizet. Vagy, a Samsung úgy gondolkodott, hogy kifizetem, cserébe kapok a WP-ból. Hátha bejön. Egy próbát megér. Azt azért már látjuk, hogy az a próba nem jött nagyon be.

A Google-nek van igaza, aki ezt az állásfoglalást tette a deal kapcsán:

"This is the same tactic we've seen time and again from Microsoft. Failing to succeed in the smartphone market, they are resorting to legal measures to extort profit from others' achievements and hinder the pace of innovation. We remain focused on building new technology and supporting Android partners."

Én is pontosan így gondolom.

--
trey @ gépház

Ez szerintem naív feltételezés. Ezek egyrészről külön, független szerződések. Ráadásul a Microsoft akar eladni Windows licencet a Samsungnak és nem fordítva, úgyhogy a Microsoft az, aki inkább érdekelt ebben az üzletben, nem pedig a Samsung. WP esetén ugyanígy. Másrészről ez nem egy zárt piac. Windows licencet nem csak a Microsofttól lehet közvetlenül venni. Ha a Microsoft ilyen hülyeséget lépne, hogy nem ad el a Samsungnak licencet (ami hatalmas öngyilkosság lenne), akkor a Samsung egyszerűen venne valamelyik viszonteladótól és kész... Úgyhogy én ebben nem hiszek, hogy csak emiatt fizetett volna szabadalmi licenc díjat a Samsung.

A Google meg a pofázás helyett bevállalhatta volna, hogy intézi az ügyet a Microsofttal és akkor elhinné mindenki, hogy valóban támogatja az összes Android szállító partnerét, nem pedig csak beleugrasztotta őket egy olyan üzletbe, amelyben neki van a legkisebb rizikója.

A bíróságon nem az nyer akinek igaza van, hanem az akinek nagyobb befolyása és több pénze.

Ja persze, a közhelygyüjteményeket most hagyjuk. A Samsung nagyobb cég, mint a Microsoft.

És a pör szerinted hol lenne?
Koreában vagy az egybesült államokban?

Ahol akarják. Apple vs. Samsung per is több helyen volt.

és ha, akár csak gyanú felmerülése esetén is, a microsoft kéri a termékek forgalmazásának felfüggesztését, ki szop nagyobbat? aztán utána már jöhet az, hogy jaj bocsi, már évtizedekkel ezelőtt felbukkant a szabadalom témája levlistákon, és érvénytelen, csak szoptatok miatta pár milliárdot. _ezért_ nem pattognak, és ezt tudják redmondban is, ezért ilyen nagyfiúk.

Ebben az esetben nem pereskedett volna az Applel se a Samsung, hanem fizetett volna szép csendben.

Megtehette volna azt is, hogy odanyomja egy jó nagy piros felkiáltójellel, hogy a kedves júzer böngészője kacat, a szolgáltatás korlátozottan/hibásan működik

A júzer ezt leszarja és kattogtat tovább, aztán ha a térkép összekeveri az utcákat megint csak szaragoogle. Mondjuk igen, diszkrétebb megoldás is létezik.

Baromira érthető a Google indítéka, de pont az ilyen húzásai miatt csökken egyre inkább az iránta érzett bizalmam. Androidos Samsungom van pár hónapja, szeretem, jó összhangban van a Google fiókommal, és bízom benne, hogy 4-5 évig ez is hű társam lesz, mint a korábbi telefonjaim. De mi lesz, ha idő közben kicsit felfut a Motorola Mobility, és már az én kütyüm is konkurens termék lesz??? 4-5 éven belül akár meg is történhet. Remélem, addig felfutnak más cégek térképei, postafiókjai, keresői, stb... Tudom, közhely, de tényleg a Google az új Microsoft :S Kár érte!

Nohát-nohát, visszanyal a fagyi? Évekig cvs-ből forgattam aMsn-t, mert a Microsoft havonta változtatta az msn protokollt, szivatott a csak I.E. 6-tal működő oldalaival, az office zárt formátumával, a firefoxban bugos hotmaillel, windows mobil rendszerével működő vonalkód leolvasóival, melyekről persze csak Windowszal lehetett az adatot leszedni... A samba-s szopások miértjét, az ntfs írhatóságát a wmv lejátszhatatlanságát, a silverlight csodáját megemlíteni ugye meg már nem is érdemes. Ha ezek után meg most kicsit visszakapnak, megy a sírás-rívás. Csúnya Google, rossz fiú, hát szabad visszaütni?
---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

erre a hozzászólásra feliratkozom, mert ugye a ms-oldal most azt szajkózza, hogy ezek a lépések nem a ms-t, hanem szegény usereket sújtják, és ezért milyen csúnya gonosz a google; tehát érdekel, téged mivel érvelnek majd le :) (gondolom valami typo, vagy ilyesmi)

Melyik az MS-oldal? Van olyan? Aki szerint ez nem jo lepes, az az MS-oldalon van? Tudod, van, aki nem csak fanboisagban tud gondolkozni.

(Bar akkor meg nem latogattam a HUP-ot, mar legalabb 10 eve Linuxozom, elsokent migraltam GMail-re, blablabla. Az akkori MS-praktikakrol hasonlo velemennyel voltam.)

----------------------
while (!sleep) sheep++;

van, olvasd el a ezt a threadet

Senki nem mondta, hogy az msn protokoll, az office zárt formátumai, az smb protokoll, az ntfs vagy épp a wmv nyíltak, vagyis tetszőleges kliens írható hozzájuk. A támogatott klienst a Microsoft készíti, ha másik klienst akarsz használni akkor együtt kell élned azzal, hogy nem ugyanazt a minőséget kapod.

A csak ie6-tal működő oldalak vádja csak akkor áll meg, ha a microsoft saját weboldalaira igaz, mások weboldalaira a microsoft nincs hatással.

A bugos hotmail még mindig jobb, mint a nem elérhető hotmail, nem? Mi volt a microsoft reakciója arra, hogy a hotmail firefoxban nem megfelelően működik, hogy a firefox nem támogatott, vagy hogy a hibák javításán dolgoznak?

A silverlight is hasonló a csak ie6-tal működő oldalakhoz, adott weboldal döntése, hogy milyen technológiát választ, amikor kiválasztotta a silverlightot nyilván tudta, hogy linux alatt az nem támogatott. A Microsoft a Moonlight projektet segítette, vagyis nem zárkózott el egy nem hivatalos linuxos silverlight klienstől, csak épp nem ő fejlesztette azt.

A csak windowszal használható vonalkódolvasók esetében pedig egyszerűen arról van szó, hogy azok nem windowszal való használatának igénye annyira marginális, hogy üzletileg nem érdemes más platformokkal foglalkozni. Egyébként ezeket a Microsoft gyártotta? Ha nem, akkor megint csak nem a Microsoft a felelős.

"A bugos hotmail még mindig jobb, mint a nem elérhető hotmail, nem?"

Ez alapvetően a bug milyenségétől függ. Pl. böngészőbugok között van olyan, amikor a renderelés annyira összecsúszik, hogy nem tudod, hogy melyik szöveg / szám hova tartozik, és a gomb (pl. törlés vagy módosítás) hova hat (és igen, sajnos ez IE-kre sokkal jobban jellemző, mint a többiekre).

Esetleg a böngésző adott verziója crashel, mert bugos (pl. legalább két safari verzió is volt ilyen) és ha betöltöd a JS-t, akkor a felhasználó nem tudja, hogy most mi volt a baj. A mobil böngészőknél az alacsony erőforrások miatt amúgyis gyakori a nagyobb alkalmazások lerohadása...

A UserAgent alapú tiltás/eltanácsolás tényleg rossz dolog, de van, amikor az alapértelmezett engedélyezés végső soron rosszabb. Ilyenkor jobb előre megmondani a felhasználónak, hogy használjon mást böngészőt .

A helyes akkor is az lenne ha figyelmeztetnék a felhasználókat, hogy az adott platformon nem tesztelnek és a megszokottnál több hibára számíthatnak ha úgy döntenek, hogy mégis használják. Ezt be lehet hozni "üdvözlőlapnak", lehet egy "ne figyelmeztessen többet" gombot tenni rá sőt, a támogatott böngésző(k)nek is lehet rajta reklámot szorítani.

szerk. de abban teljesen igazad van, hogy egy renderelési hiba is csúnya adatvesztéshez vezethet

Hát igen, ilyen "üdvözlőlap"-ra tényleg ki lehetne ezt rakni. Persze ha az architektúra megengedi, hogy legyen ilyen lap (mert pl. miért rakj ki ilyent, ha tudod hogy az adott felhasználónál jól fog működni), vagy pl. ne pont ugyanaz a tyúk-tojás probléma legyen vele, hogy vajon látja-e majd a felhasználó ezt a lapot rendesen?

Az igazi megoldás a runtime képességek vizsgálata és annak megfelelő dinamikus működés, de az sokkal nehezebb, mint elsőre tűnik. (Mi elindultunk egy ilyen fele, mellette van három másik rétegünk, ahol useragent alapján döntünk valamiről, nemtriviális problémák vannak vele.)

Ezt elfogadható érvelés lett volna kb 90-es évekbe.
Hozzátette volna hogy ha MS ad pénzt akkor kap WP8 appot.

Tudod: verseny, monopólium, miegymás. Pont a monopóliumok miatt kötelezték az MS-t bizonyos dolgai megnyitására.

________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

BaT-nak rövid az emlékezete. Nem emlékszik ilyen dolgokra. Nézzünk egy példát:

http://hup.hu/node/10340
http://hup.hu/node/22927
http://hup.hu/node/24543
http://hup.hu/node/48548

--
trey @ gépház

És kicsit más ugyan, de az Office OpenXML, ami annyira jól sikerült, hogy saját maguk sem tudtak hozzá 100% kompatibilis cuccot gyártani.

________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

Itt nem arról van szó, hogy a microsoft gondolt egyet, és nyílttá tette az smb-t önszántából, hogy aztán jól kiszúrjon a sambával, hanem az eu kötelezte erre. Vagyis ők továbbra sem szándékozták támogatni az alternatív megoldásokat, ezért próbálták meg kijátszani a döntést. Persze ez sem szép dolog, de kevésbé aljas.

nahat.
most meg a gugli nem akarja tamogatni az alternativ megoldasokat.

Utolsó bekezdés.

tl;dr: ez nem választás kérdése, a google döntött úgy, hogy nyílt platformra építi a google maps-t, vagyis nem zárhatja ki az ahhoz készített klienseket, legalábbis az azonosítója alapján semmiképpen. Tegyük fel, hogy a google maps használatához csak webkitben elérhető technológia is szükséges, ekkor azt kellene ellenőrizni, hogy az adott böngésző webkit-e, és nem azt, hogy nem windows phoneon futó böngésző.

hm. ize.
gpl v2 az egesz guglimaps ?

Tisztazzunk valamit: szandekosan akadalyozni a kompatibilitast verseny ellenes, es tilos. Tehat az rendben van ha nem mukodik a versenytars bongeszojevel, az viszont nem ha csupan azert nem mukodik vele, mert te letiltottad.

Loop
______________________
Normális HUP-ot használok!

A Moonlight soha sem működött. Nekem konkrétan egyszer sem. Ha véletlenül nem crashelt a plugin akkor az oldal közölte, hogy újabb verzió szükséges. Ami sose sem volt, mert jó fél éves csúszásban volt a Silverlighthoz képes.

A Moonlight a Microsoft egyik proxycégén - találós kérdés melyik - keresztül odadobott konc volt. Sosem működött rendesen. A szerepe az volt, hogy fenntartsa/megerősítse az újabban felvett "mi lenni már jócég" imidzset. Sajnos ez csak egy álarc, amelyet a Microsoft millió dollár / nap fenyegetettsége miatt húzott magára.

Nem sikerült.

--
trey @ gépház

Van egy olyan érzésem, hogy a közeljövőben ez egyre többször fog előfordulni.