Frissítettem Karmic Koala-ról Lucid Lynx-re

 ( trey | 2010. április 3., szombat - 14:23 )

Karmic-ról Lucid Lynx-re (A Miért váltottam Debian Sarge-ról Ubuntu 5.10-re?, a Frissítettem Ubuntu Breezy-ről Dapper-re, a Frissítettem Ubuntu Dapper-ről Edgy Eft-re, a Frissítettem Ubuntu Edgy Eft-ről Feisty Fawn-re, a Frissítettem Ubuntu Feisty Fawn-ről Gutsy Gibbon-ra, a Frissítettem Gutsy Gibbon-ról Hardy Heron-ra, a Frissítettem Hardy Heron-ról Intrepid Ibex-re, a Frissítettem Intrepid Ibex-ről Jaunty Jackalope-ra - ... - avagy lehet újratelepítés nélkül is élni - kaland folytatódik...)

Nemrég megjelent az Ubuntu 10.04 LTS (kódnevén "Lucid Lynx") első beta kiadása. A fejlesztők ebbe a hosszú karbantartású (asztali környezetben 3 év, szerveren 5 év) disztribúcióba több érdekességet - részleges iPhone támogatás, új alapértelmezett kinézet stb.) is ígértek, így amint a beta bejelentése után azt időm engedte, nekiálltam a tesztelésnek. A teszt olyan jól sikerült, hogy az éles gépemen is Lucid-ra váltottam.

Karmic-ról Lucid Lynx-re

Az éles lemezem klónozása után nekivágtam a dist-upgrade folyamatnak. Alt+F2, 'update-manager -d' és a többi ilyenkor megszokott dolog.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Jött a figyelmeztetés, hogy csak óvatosan, mert ez még beta állapotú terjesztés.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Megkezdődött a jól ismert disztribúciófrissítési folyamat.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
A 3rd party repók a frissítés idejére letiltásra kerültek.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Néhány csomag támogatása átvándorolt a Canonical-tól a közösséghez.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Biztos, hogy akarunk frissíteni? 51 csomagtól megválunk, 289 új csomag kerül telepítésre, 1896 frissül. A frissítéshez majdnem másfél gigabyte anyagot kell letölteni, ami körülbelül 39 percet vesz igénybe.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Indul a frissítés, közben néhány kérdést tesz fel a rendszer (talán fél tucatnál is kevesebbet az egész folyamat során).

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Települnek a frissítések.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Egy kis takarítás a végén...

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Majd elkövetkezik az utolsó lépés, az újraindítás.

<Közben a történet mesélője elment aludni, mert későre járt. A kaland reggel folytatódott.>

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Megújult a boot folyamat, kicserélődött a splash képernyő is.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Egy kis testreszabás után előállt a munkára kész Lucid.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
Az, aminek látszik.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
A VMware Unity-nek köszönhetően azok a programok is futnak, amik egyébként nem futnának.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
A Vakulj Paraszt System is teszi a dolgát.

Karmic-ról Lucid Lynx-re
És még az iPhone-t is kezeli out-of-the-box.

Nézzük az ellenőrzőlistámat:

  • Hang - működik
  • 3D / desktop effektek - működik
  • Wireless hálózat - működik
  • Conky - működik
  • Firefox - működik
  • Evolution - működik
  • Mail notification az Evolution-höz - működik
  • Szokásos, sokat használt mütyűrjeim (applet-ek)- működnek
  • PPTP - működik
  • Dinamikus CPU frekvencia állítás - működik
  • Suspend - működik
  • VMware Workstation 7 - faragás nélkül működik
  • 3G modem - ? (kollégám elkunyerálta, kedden kiderül)

Néhány órás tapasztalattal a hátam mögött azt hiszem, majdnem biztosan állíthatom, hogy egy egészen kiváló rendszert hozott össze a Canonical és az Ubuntu közösség.

A frissítése alatt gyakorlatilag semmilyen problémát sem tapasztaltam. Aki még kivár a frissítéssel az tegye, aki úgy dönt, hogy frissít, annak jó szórakozást!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Miért van fehér kerete az alsó panelnek a képeken?

Ha a panel Properties alatt ha a "show hide button" be van kapcsolva, akkor lesz egy ilyen fehér kerete. Ha kikapcsolom ezt az opciót, akkor nincs.

--
trey @ gépház

ujujjj, update-manager -d? eddig nem voltál hajlandó, mert az nem debianos:)

Már egy évvel ezelőtt is azzal csináltam.

--
trey @ gépház

ok:)

5.10 óta nem telepítettél? Az szép.

Egyébként szerverre rá lehet húzni a desktopot, akkor most elvileg desk is 5 év? Vagy ez nem ilyen egyszerű?

>>: sys-admin.hu :<<

a gnome csomagokat nem tartják karban, a kernelt meg a php-t stb meg igen...

Rá lehet, de akkor se fogsz a Firefoxhoz meg a Pidginhez frissítéseket kapni, mert ezek desktop alkalmazások. Emiatt pedig biztonsági rések meg hiányzó fícsörök lesznek. Pl a Pidgin nem fog felkapcsolódni a yahoo-ra vagy az MSN-re, mert azóta mondjuk változtattak a protokollon.

Az policy miatt van, semmi koze a frissiteses mizeriahoz. PPA-t meg pofon egyszeru csinalni, hasznalni. openSUSE-n is szoktam OBS-ezni.

Kicsit off: a unity-t neked sikerült valahogy használható sebességre belőni? Akkor is, ha takarásban lévő ablakokat húzol egymás felett?
---
Internet Memetikai Tanszék

Nem vagyok valami nagy felhasználó. Pókerezni szoktam vele, meg iPhone-t piszkálni 1000 évben egyszer. Semmi másra nem használom, de most, hogy az Ubuntu már képes az iPhone-t elég jól kezelni (majd közelebbről megnézem mennyire), lehet, hogy még okafogyottabbá válik és valóban csak a pókerkliens miatt kell. Ezekre a feladatokra használható.

--
trey @ gépház

En wine-ban futtatom a pokerstars-t,abban is remekul mukodik.

Ezt csak megerősíteni tudom. Remekül fut wine-ban.

--
http://laszlo.co.hu/

ez a harmadik ubuntu amit nem birok kiprobalni a beepitett wubival. :) az elozoek felse birtak telepulni, ez legalabb ezt megteszi, viszont utanna 0 grub config. nekem meg nincsen kedvem heggeszteni. na majd talan a kovetkezo LTS-nel mar mukodik majd ez a funkcio is. :)
_____________________________________________________
Igenyelj Dropbox tarhelyet ITT: https://www.dropbox.com/referrals/NTI3OTM3Njk

"Wubi as included on the ISO images is unable to enter its second stage of installation, so you will not be able to install inside Windows using just an ISO image in this beta release. As a workaround, users who are installing the Ubuntu Desktop Edition can download the stand-alone version of wubi from http://releases.ubuntu.com/10.04/wubi.exe which includes the fix for this bug. This bug will be fully addressed for 10.04 LTS Beta 2. (541607)"

Ezt épp most találtam, talán ez lehet a gond?

----------------
http://infszabopeter.blogspot.com

lehetseges, koszonom szepen, kiprobalom. :)
_____________________________________________________
Igenyelj Dropbox tarhelyet ITT: https://www.dropbox.com/referrals/NTI3OTM3Njk

Nekem meg a masodik ubuntu, aminek a telepitoje, azon belul is a particionalo resze, nem lat particiot es nem tud ujat letrehozni. Upgrade teljesen jol mukodik...

Grub config nem is lesz bogaram, mert a boot.ini -be költözik egy új menüpont. De bocs, hogy megint beléd mertem kötni.

Rég láttam már gnómot. De tetszik. Lehet vissza állok rá. Két kiadás óta Xfce-zek. Lusta vagyok memcsit venni. Egyébként mint mindig most is informatív az összefoglalás. Köszönjük.

"memcsit"
LOL! :-D

Ave, Saabi.

Bebaszcsizunk aztan veszunk memcsit :D

De előtte talcsizzunk a cukcsiban! Napszemcsi lesz rajtam!

Rendkívül jó írás, köszönöm. Kedves trey, a sikeres frissítésen felbúzdulva most frissítek én is a 10.04 -re.Érdekes lesz, mert elég sok 3rd party program van fennt, mondhatnám alaposan "belakott" gépről van szó. Ha kész, ide leírom a tapasztalataimat, biztosan hasznos lesz azoknak, akik most tanakodnak, hogy felrakják e a 10.04 -et.
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

kezdöknek ubuntut... enyi erövel chakra linuxot is lehetne, mert azt is ugyanúgy meg kell tanulni kezelni... és elönyösebbnek is tartom azzal kezdeni!báom hogy ubuntuval kezdtem.
amióta chakrám van mindent felismer 2ráforgatam a kernelt a hardwarera".
-----------------------------------------------------
compag deskpro p-866,512 ram,arch linux

en is irnek blogot hogy distupgradeltem az archot a notin, vagy a gentoot az asztalin, de hat...

Aztán mindennap lenne egy kis bejegyzés a pacman -Syu lefutásáról? :)

hát sokkal jobb a hardvare támogatotság. sokkal ubuntu is faja lenne csak hát az vele a gond hogy nem támogyatya az intel integrált 815 ös videókártyám és a hangkártyát nem ismerte fel chakra meg egyböl elintézte.szóval ha jön haverom hozzám gitározni tudok neki adni egy mic portot...ubuntu alatt meg nem:S de hátránya hogy most tanulhatom meg az arch parancsokat és a kezelését.:)nembaj legalább (szerintem)legjobb oprendszert megtaláltam nem téritek kinek mi jön be!
-----------------------------------------------------
compaq deskpro p-866,512 ram,arch linux

wtf :/

"sokkal ubuntu is faja lenne"
"támogyatya"
"nembaj legalább legjobb oprendszert megtaláltam nem téritek kinek mi jön be!"

Ami még hiányzik, az a vessző, mondat elején nagybetű, kötőjelek, agysejtek hiánya és még ki tudja mi minden...

Ez most komoly vagy vicc? Mármint a helyesírás.

Megneztem par elso bejegyzeset, nem ertek egy kukkot se. :/

megindult a magyar a világnyelvvé válás útján:)
legalább most megtudjátok, mit érezhetnek az angol anyanyelvűek, amikor olvasgatni kezdik a XXI. század divatos web2 közösségi internetes irodalmának gyöngyszemeit:D

Kedvelem ezt a sorozatot, köszönöm, hogy mindig ilyen részletesen leírod. :)

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

++
________________________________________________
http://kronosz.sinuslink.hu

Nem lehetne ezzel a nyomorult flickr-rel kezdeni valamit?
Semmi értelme nincs annak, hogy kattintás után ugyanakkora méretben jön be a kép, és utána kell még bűvészkedni, hogy nagyobb legyen.


suckIT szopás minden nap! A fájlokat tömörítsük, vagy a fájlrendszert?

+1 A flickrnek, en is fel akartam mar dobni, de nem mertem :)
Viszont, sok plusz a leirasnak! Kosssz!
>>Tell your parents not to ruin the world that you will live in.<<

+1

+1
Ez engem is zavar. Talán egy szavazás lehetne belőle.

Volt már róla szó, korábban valaki le is írta. A Flickr előírja, hogy a külső weboldalakra kilinkelt képeket vissza _kell_ linkelni a kép oldalára. Nem magára a képre.

--
trey @ gépház

De azt nem lehet beállítani hogy automatice full size-ban jelenjen meg?

+1 es a tobbiekhez is csatlakozom. Nagyon bena/gagyi igy. (Esetleg sajat szerveren tarolni oket?)

>Esetleg sajat szerveren tarolni oket?

hazifeladat: gondolkozz el azon hogy miert kerultek flickrre a kepek

Oh mar vartalak. :)
Btw tudom de most hogy igy kerdezed.. ooo.. me nem Oracle... khm.. openSolaris fut a vason?

miert kell szemelyeskedni?

Nocsak ki beszel. :)
(Minden esetre erre se tudom minek roppentel ra azon kivul hogy valakibe megint belekoss. Tudtam es a tobbiek is tudjak szerintem anno mi volt az indok. De mivel nincs annyira sok kep, nem lenne olyan veszes bw imho.)

>Nocsak ki beszel. :)

?

>De mivel nincs annyira sok kep, nem lenne olyan veszes bw imho.)

na latod ez az amit nem mi dontunk el

Én gondolkoztam. Miért? (kényelmesebb, pld. Ezért?)


suckIT szopás minden nap! A fájlokat tömörítsük, vagy a fájlrendszert?

mar elmondta trey 1000x azert h ne a szerver bandwitcset egye

Én nem tudok ilyen beállításról.

--
trey @ gépház

De akkor miert nem valami hasznalhato kepmegosztora toltesz? picasa, imgur, imageshack, ... (ezernyi egyeb van meg)

Mert a Flickr ugyan pénzbe kerül, cserébe garantál is pár dolgot. Gondolom én.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

hat kb.. imgur imageshacknel senki se garantalja h x idoegyseg mulva is meglesz... picasa meg nem olyan gazdasagos ahogy en latom

Ez csak szerinted nem használható. Nekem teljesen kényelmes.

--
trey @ gépház

+1, nekem is kenyelmesen, eleg regota hasznalok flickr-t nem latom mi a baj vele. nyilvan jobb lenne imageshackra tolteni, amikor onnan barmikor letorolhetnek akarmit. az tenyleg tok szuper lenne!
_____________________________________________________
Igenyelj Dropbox tarhelyet ITT: https://www.dropbox.com/referrals/NTI3OTM3Njk

Feltölteni lehet, hogy kényelmes, de megnézni a képeket szar.


suckIT szopás minden nap! A fájlokat tömörítsük, vagy a fájlrendszert?

nemtudom, nalam tokeletesen mukodik a kepnezes, nem tudom nalad milehet szar esetleg csinalj rola screenshotot
_____________________________________________________
Igenyelj Dropbox tarhelyet ITT: https://www.dropbox.com/referrals/NTI3OTM3Njk

Már leírtam(-tuk többen). Belinkelsz egy képet onnan, ami megjelenik "thumbnail" méretben itt. Ezek után ha meg szeretnéd nézni teljes méretben kell:
- egyszer kattintanod itt, hogy eljuss a flickr oldalára
- kell mégegyszer kattintanod az "all sizes" gombra
- és néha (nem tudom mikor, és miért) egy harmadikat, hogy még nagyobban nézhesd, vagy az eredeti kép jöjjön be (mindenféle sallang nélkül)

Ez szar, de majd feltöltök róla egy 5120x2800-as screenshotot a flickr-re, gyorsan rá fogsz jönni te is, amikor az 1024x768-as méretben futó böngészőben látszó 300x200-as képet akarod majd megnézni.


suckIT szopás minden nap! A fájlokat tömörítsük, vagy a fájlrendszert?

egyetértek. így valóban szar és körülményes.

hup.hu-n nem férnek el a képek?

Akkor kerültek a Flickr-re, amikor a régebbi szerverrel erőforrás gondok kezdtek lenni. Vannak olyan cikkek, amelyekben sok kép van, a cikk népszerű (100+ ezer olvasás) és volt, hogy külföldről is linkelték. Nem volt szerencsés helyzet. Több előnyét is látom annak, hogy a Flickr-ön van. Nem kerülnek vissza a szerverre. Sajnálom, hogy egy egy képnél összesen kettőt is kell kattintani, de az a helyzet, hogy én ezt nem látom eget verő problémának.

--
trey @ gépház

Milyen vason használod?

HP Compaq 6720s

--
trey @ gépház

Köszi!
Igazából a chipsetre + vga -ra voltam kíváncsi. Látom Intel minden, akkor nem lehet gond. :)

T.k.m kivan, nálam most egy HP 6910p van (az előző T60-assal egyre több gondom volt), de ez sem az igazi.
:-(

Esküszöm a következő (azaz az első saját) laptopom egy full Inteles cucc lesz nekem is! Irigykedve olvasom, hogy rendszeresen semmi gondod nincs.
:-)

Sztem az elso linuxdesktop evetol kezdve nyilvanvalo h linuxhoz csak intelt szabad. ;)

Nekem is ez a gépem van. Már lassan három éves. Tavaly raktam bele 4g RAM-ot, így egy darabig még a barátom lesz. Imádom ezt a gépet. Régebben évente akár több laptop is megfordult nálam. A HP 6720s erről leszoktatott. :)

Van nekem is egy ilyen vas, és sajnos a display meghalt...
Így kénytelen vagyok külső kijelzővel használni.

Ugyanezen a gépen tegnap nyomtam egy dist-upgrade-t lefutott szépen látszólag működik minden kivéve a web. Attól lehal. Egy egyszerű yahoo.com-ra a firefox elszáll és nem tudja írni a ~/.mozilla/ alatti könyvtárakat, mert írásvédett lesz. (sudo rm-mel töröltem) majd goto 1.
Ha nincs ilyen mappám, akkor létrehozza, majd írásvédetté teszi és megint elszáll a böngésző.

Kiérti ezt? :)

idén lesz vascsere?
________________________________________________
http://kronosz.sinuslink.hu

Ja, a karomból kiveszik a vasakat :D

Nem hiszem. Teljesen megfelel ez még. Persze előre ezt sosem tudom. Szokott adódni olyan lehetőség, amit az ember nem utasít vissza. :)

--
trey @ gépház

mennyi ideig bírja az akksija? Nekem is kb annyi idős a notim, mint a tied, és teljes töltöttségtől nulláig, 1,5 órát bír.
________________________________________________
http://kronosz.sinuslink.hu

Az akku applet szerint "Time to empty: 3 hours". Sose mértem le. Valósnak tippelek egy 1 óra 45 percet.

--
trey @ gépház

legtobbet bedugva hasznalja, nem nagyon van informacioja errol

az asztal jobb oldalán mi a neve ennek a jól kinéző információs panelnak ?

conkynak hijjak. De mire beallitod igy vert pisalsz :D

Vagy elkéri a config fájlt és mégsem pisál vért :)

Apple MacBook C2D 2.2Ghz 2x2G Intel X3100

Azért annyira nem vészes. Bár tényleg nem mérhető össze a Seduxennel. :)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Nem annyira veszes azert. Olyan 1 oraba tellik kb. (Na jo.. mivel nem ismerte, jo idobe. Az elkeres a masik egyszeru mod.)

Itt (.conkyrc is).

--
trey @ gépház

a "nem csak én találtam rá" link tartalma hova lett?

Az emlékeim szerint egy blogbejegyzés volt a conky-ról, amit a tulajdonosa később kitörölt.

--
trey @ gépház

1-2 óra alatt be lehet állítani.

mit gondolsz, fogsz frissiteni 10.10re, es ezzel gnome3ra? mit tippelsz? :)

fog

De azért tudsz te is ha akarsz. :)
Bénák már a súgóban képtelenek voltak lecserélni az ubuntu logot ? (gondolom azért lőttél shotot hátha ráharap valaki :) )

Amúgy kezd jó lenni a design, de a scrollbar nyomógombjainál elég hülyén kilóg a háttérszín + felső tálca középen nem színátmenetes + az a fehér keret az alsó tálcán.

Azt megtudja valaki mondani, hogy az ezen
http://www.thecodingstudio.com/opensource/linux/screenshots/shot800.php?shot=scaled/Ubuntu%2010.04%20Beta%201/14.gif

a linkelt képen található beviteli mező a képernyő felső jobb sarkába mi funkciót takar? :) írok bele leenterezem eltünik ...
Amúgy se értem miértelme van beleintegrálni az empathy vezérlését mikor egyáltalán nem bizti hogy azt használom.
Egyébként összességébe tetszik az új ubu

Mikori verzió ez? Nekem ott semmilyen beviteli mező sincs.

--
trey @ gépház

Gwibber segítségével lehet vele üzeneteket küldeni közösségi oldalakra (FaceBook, Identi.ca, Twitter)

Viszont ahogy Trey mondja már valóban nincs ott a MeMenuben. Nem tudom, hogy most végleg kiszedték vagy esetleg csak beállítás kérdése.

--------------------
http://somloirichard.hu --- http://fullcircle.hu

IMHO csomag/beallitas vagy mindketto.

Jelentem meg van a megoldás. Amint elindítottam a Gwibbert meg is jelent a szövegdoboz a MeMenu alatt.

--------------------
http://somloirichard.hu --- http://fullcircle.hu

Nem emlékszem hogy alpha vagy béta volt amit én teszteltem, ez a kép a decodingstudio szerint egy beta1 screenshotjai... én ugyanezt láttam.
Jó ha nem lesz már benne mer nem használok ilyesmit (FaceBook, Identi.ca, Twitter)

Eltávolítható a panelről.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

jelenleg egy nvidia ionos/2 magos atomos gepet hasznalok 3 tera winyoval, ubuntuval, xbmcvel HTPCnek nagyreszt. lehet kene frissiteni nekem is.
ugyis mindig kiserleteso tipus voltam. csak jo lenne vegre beloni mar, hogy kezeljen 2 kijelzot. es egyik legyen a tv, xbmcvel, masikon meg desktop amin esetleg bongeszgethetek. amugy idle 35 wattot fogyaszt a 2 1.5 teras winyoval :)

A conky kinézete engem is érdekelne, tudsz róla egy nagyobb screen-t küldeni, hogy jobban szemügyre vehessem?

Javaslom az "All sizes" funkció használatát (nagyító van mellette).

--
trey @ gépház

Köszi, ezt nem vettem észre.

Úgy fest, hogy a Lucid-dal megszűnik az egyes konfigokon a beágyazott videóknál néha tapasztalható villódzás.

--
trey @ gépház

Frissítettem. Ime a tapasztalataim.
A vas, egy eeepc 1000H 2GB memóriával.
A frissítési folyamat szépen lefutott, gond nélkül. Ha egy csomag telepítésekor kérdése volt, akkor minden általa javasolt opciót hagytam helyben, nem "okoskodtam".
Az első induláskor elkezdte ellenőrizni a lemezt, ami elakadt 71%-on. Alt+F1 konzolon indítottam újra.
Másodikra már szépen felállt a gép. Az új boot képernyő nálam nem jelenik meg azóta sem, egy kurzor villog a jobb felső sarokban, aztán kapom a login managert. (ez azóta is így van) Érdekes, hogy a leállításkor viszont az új kép már megjelenik, tehát csak induláskor van gond. (tudja valaki miért, és hogyan lehetne ezt fixálni?) A boot egyébként nem tűnt gyorsabbnak nálam. Az első bejelentkezés után manuálisan kellett elindítanom a compizt újra, de azóta az rendben van. Az empathy-nak viszont újra meg kellett adnom a gtalk fiokóm elérését újra, és ez is rendben azóta. A rendszer indulása nem, a működése kifejezetten gyorsabb. Ez látható a programok indulásán, és működésén is. pl: a neverwinter szaggatása kissé majdnem teljesen megszünt. (addig kissé megakadt, most nem) 3D játékok szintén rendben. (tremulous, openarena) Az új gnome külsőt nem láttam még, mert más ablak/ikon témát használok, illetve egyéni háttérképet. Ezek a beállítások megmaradtak. A gombok viszont átkerültek balra. Nem állítottam vissza, majdcsak megszokom így :))) (nem fontos)
Wifi+BT működik rendesen, ezzel sincsen gond.
Egyszóval semmi komoly fennakadást nem tapasztaltam, mondhatnám zökkenő mentesen sikerült frissíteni.
Az egyetlen "műtét" amire szükség van, az a boot képernyő.
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

A grub menu.lst-ben a kernel sor hogy néz ki nálad?

--
trey @ gépház

grub.cfg -m van, nincsen menu.1st
Az aktuális rész ez.

### BEGIN /etc/grub.d/10_linux ###
menuentry "Ubuntu, Linux 2.6.32-19-generic verzióval" --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class os {
recordfail
insmod ext2
set root='(hd0,3)'
search --no-floppy --fs-uuid --set b64bf6d2-05b9-4175-b2b8-378d338b2e13
linux /boot/vmlinuz-2.6.32-19-generic root=UUID=b64bf6d2-05b9-4175-b2b8-378d338b2e13 ro quiet splash
initrd /boot/initrd.img-2.6.32-19-generic
}

Ami először szembe ötlik, hogy ext4 a hd0,3
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

"ro quiet splash"

Nálam ugyanez van egy vga=791 társaságában. Nekem működik a boot splash. Mondjuk nekem még régi grub van. Nekem azt nem is frissítette a korábbi dist-upgrade.

--
trey @ gépház

Nos kipróbáltam, (a vga=791 trészt hozzáfűztem az indító string-hez), de nem hatódott meg tőle :) Más lesz a hiba. Keresem a google-ban.
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

[off]
"Az új boot képernyő nálam nem jelenik meg azóta sem, egy kurzor villog a jobb felső sarokban, aztán kapom a login managert. (ez azóta is így van) Érdekes, hogy a leállításkor viszont az új kép már megjelenik, tehát csak induláskor van gond."

Nálam is, bár nem igazán zavar, tekintve, az előző ilyesmi dolgot is kiszedtem annó.
Gondoltam majd magától helyreáll valami frissítéstől, de, ha nem, akkor sem izgat.
[/off]

Esetleg hiányzik az xplash csomag?

A Lucidból már kiszedték az xsplash-t, plymouth van helyette.
--------------------
http://somloirichard.hu --- http://fullcircle.hu

Ha nekem nvidia driver fut éppen, és distrofrissitésnél a drivert is frissíteni akarja, akkor gondnélkül meg lesz minden?
(Probáltam karmicon az nvidia telepítjével felpakolni a drivert, de nem tünt utána olyan szupergyorsnak és a wine se látta (nem tudtam warcraftozni :( ))

Nekem annyi bajom van csak, hogy a suspend elegge betegesen, kb. 5-bol 2szer jon csak vissza rendesen.
Teljesen intel a gep, 9.10 alatt tokeletesen mukodott, szal gyanitom csak vmi bugok okozzak ezt. Veglegesre csak jobb lesz ;)

Küldd be még egyszer azt a szavazást légyszi.

--
trey @ gépház

avagy lehet újratelepítés nélkül is élni...
egészen addig, amíg nem kell 64bitre váltani:)

Ahhoz sem kell újratelepíteni, csak a binárisokat kell lecserélni.


suckIT szopás minden nap! A fájlokat tömörítsük, vagy a fájlrendszert?

Kell? Kelleni akkor kell majd, ha bejelentik, hogy megszűnik a 32 bites verzió. Addig semmit sem kell.

--
trey @ gépház

vagy x app amit hasznalsz csak 64 biten fog menni :)

Ez mikorra várható?

--
trey @ gépház

nem tudom mien jo vagy pokerbe

Szerintem amikor ez bekövetkezik, már lesznek migrációs megoldások 32 bitről 64-re.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Imho ha lesz normalis flash, megszunik minden ok. Skype is open source fe-t kapott es update kozeleg vele kapcsolatban (@Phoronix).

Idézet:
ha lesz normalis flash

Vagyis öt éven belül várható? :)

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

vannak más teljesen hétköznapi érvek is. ha valakinek 8GB memóriája van, finoman szólva önszivatás a 32bites rendszer használata. nem olyan ritkaság 2010ben 8GB vagy több ram egy jobb computerben.

Aha. 2GB RAM van a notebookomban.

"finoman szólva önszivatás a 32bites rendszer használata"

Indíts petíciót, hogy most azonnal fejezze be mindenki a 32 bites rendszerek terjesztését, mert ezzel csak önszívatást támogatják. :)

--
trey @ gépház

Így van értelme, és így valóban:

Idézet:
ha valakinek 8GB memóriája van, finoman szólva önszivatás a 32bites rendszer használata

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

úgy látszik túl hosszú mondatot írtam:)
"ha valakinek 8GB memóriája van, finoman szólva önszivatás a 32bites rendszer használata".

Ja, nem. Csak a vesszőt pontnak néztem. Majd ígérem, hogy ha 8GB RAM-om lesz, akkor majd frissítek 64 bitre. Azt hiszem, hogy addig még akár 10 dist-upgrade is belefér és kiíratom: 10 év egy telepítéssel. Ahahah. :)

--
trey @ gépház

További tapasztalatok:
- Eddig ha kapcsolódtam egy wifi hálózatra, és kilőttem az eszközt (leállítottam a bill. kombinációval), dobott egy kernel panic-ot. Ez megoldódott.
- A T-mobile usb-s mobilnet kütyü most is jó, mint eddig.
- Eddig a képernyő beállító panelen csak 640x480, és 1024x768 módok között tudtam választani. Most van 800x600, és jól kommunikálja le az alkalmazások felé, mert a nevewinter immáron megy 800x600-ban is.
Igaz, ahhoz, hogy ezen a felbontáson teljes képernyőn menjen és ne ablakban, közvetlenül a játék elött a képernyőt is 800x600-ra kell állítani.
A játék egyébként a majdnem játszhatatlan szaggatása elmúlt, nagyon korrekt lett. (20-25 fps körülire saccolom)

A belső hálóm meghajtóit gond nélkül tudja csatolni, és kezelni ,ez is okés.
- Az openoffice az induló panel tanulsága szerint már a 3.2-es, és egy bájos ORACLE feliratot is kapott.

- Firefox alapból yahoo keresővel indul, manuálisan kellett vissza állítani google -re.
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

Tudom, nem is lepődtem meg. Csak jelentem, valóban lecserélték.
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

Ha kisebbre veszed a felbontást, majd visszaállítod eredeti méretre, a panelen a helyükre kerülnek az appletek és a gyorsindítók?

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Összekeverednek. Tehát minden a működik tovább, de a sorrend olykor felcserélődik. Hiába vannak "zárolva"
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

:(

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Ez alapján http://library.gnome.org/misc/release-notes/2.30/ Ez egy hiba a GNOME-ban amit elvileg most a 2.30-al javítottak. Egyébként magam ezt a hibát utálom a legjobban. (remélem hamarosan lesz nyoma ennek a javításnak a lucidban is)

Oh remek.

Nálam virtualboxban jó. Ha gondolod, csinálj pár képernyőképet és hajrá: https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=314235
Ugyanakkor beszarás, hogy egy 2005 óta bitrohadó peccsel sikerült ezt elérni :(.

Nálam maradnak a helyükön, nem keverednek össze.

--------------------
http://somloirichard.hu --- http://fullcircle.hu

Érdekes dologra lettem figyelmes. Először azt hittem rosszul látom, de a wifi 10-15% -al jobban veszi az adást. A környékemen van egy hálózat, amit eddig hébe-hóba érzékelt, most viszont tisztán tudok rá kapcsolódni. Szóval úgy tűnik jobban kezeli a wifi eszközömet.
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

Biztos bennem van a hiba, de upgrade után:
- nem működött a vpnc (ezt kellett telepíteni: network-manager-vpnc-gnome)
- nem működött a virtualbox (fel kellett tenni a kernel headereket, amelyek egyébként korábban fent voltak)
- a firefoxban a google helyett a yahoo lett a kereső
- a thunderbird minden folderbeállítást elfelejtett (tudom, hogy ez a thunderbird baja, de a csomagolózombik f.sz. vannak, ha nem ezek megoldásáért?)
- a firefox a korábban megnyitott 30 ablak helyett először csak 27-et (ebbe belefagyott), aztán 25-öt, majd 21-et tudott visszatölteni, utóbbival jutottam el odáig, hogy hozzájutottam a menüjéhez, és ki tudtam kapcsolni a tab treeview plugint, amely megzabálta a cpu-t, és emiatt nem bírt működni semmi. Persze lehet ezt a pluginre fogni, a szépséghiba csak az, hogy a frissítés előtt is 3.6-os firefox volt, és azzal semmi gond nem volt.
- a nyomorult vpnc hibáját még mindig nem bírták kijavítani (rendszeresen lebomlik a kapcsolat, az mtu-val is gondok vannak), erről csupán párszáz bugreport van

Ez az első fél óra alapján, biztos lesz még szopás. Összességében az ubuntu hozza a formáját: minden kiadással egyre szarabb.

Bocs, de akkor miért nem használsz mást?
(Ahogy én sem ezt használom.)

Ha minden férfi egyforma, akkor miért válogatnak annyit a nők???

>Bocs, de akkor miért nem használsz mást?

+1

valoszinu hogy azert mert ez a divat... :/

:)))

Mást:
- másik Linuxot: néhány problémám nem oldódna meg vele (pld. a vpnc-s, nincs Linuxra normális VPN kliens, amivel Cisco VPNC-hez lehetne csatlakozni, a ciscós szar, a vpnc szar, másról nem tudok), és akkor (és most is) ez tűnt a legegyszerűbbnek (dolgozni kell, nem akarok éveket eltölteni a lelke simogatásával, könnyen, viszonylag fájdalommentesen, folyamatosan frissíthető megoldás kell. Van jobb?)
- másik PC-s OS-t: a Windows végülis jó volt, csak hiányoztak belőle dolgok (lásd feljebb), más OS-ek detto
- Macet: továbbra is ez tűnik a legjobb választásnak, de jelenleg úgy vagyok vele, hogy tudom értelmesebb dologba is fektetni a pénzem. De közel vagyok már ahhoz, hogy bepöccenjek, és akkor várható egy ilyen videó egy Mark Shuttleworth képével felmatricázott notebookkal.

A VPN problémádhoz:

http://www.shrew.net/

Ubuntuban:

apt-get install ike ike-qtgui

Ez nekem ment egy cisco asa-val, bár attól is függ hogyan van beállítva a cisco oldal. A proprietary extensionok (hybrid mutual group auth pl.) nem biztos, hogy mennek. Sima xauth +split tunnel az megy.

Ez nem ASA, hanem VPNC, így első próbára a használt PCF importja után nem működik a belépés.
De majd megnézem, köszi.

Subscribe
mellesleg miért nem jó a cisco-féle kliens, megpatkolva, egy magon futtatva?

Én azt hittem, hogy már rég Windows 7-re váltottál :D

--
trey @ gépház

Valóban, a Vista volt az utolsó OS, ami három kivétellel teljesen jó volt:
- hiányzott róla a "unix"
- lassú volt, mint a dög
- nem találtam olyan desktop/ablakkezelőt, ami jó lett volna

Mondjuk lehetne folyamatos frissítés az osszes csomagnál, egyszerubb lenne, mint ilyen dist-upgrade félévenként. Keramic-ba miért nem lehet belerakni például a FF 3.6.3-at, hiszen ha letoltom és kicsomagolom mukodik, ennyi erovel akár fel is tehetnék a repo-ba. Ugynaígy új VLC-t meg akarmit...

Rolling release ---> arch vagy gentoo linux (debian sidet azert nem javaslom, mert sose hasznalj olyan repot, ahova eloszor kerulnek be csomagok. Majd hasznalja aki turelmetlen es kivancsi ra)
piaci res: "hulyebiztos" rolling release distro, amely a configokat is maradektalanul atirja az uj verziora akar egy kernel vagy egy glibc frissites eseten is, esetleg kerdez (arch meg gentoo csomagkezeloje szo szerint csak csomagot kezel) ---> Vector ebreszto! :D
rpm meg deb amugy nem tudom jelenleg mennyire alkalmas huylebiztos rolling distro keszitesere

egyebkent liveCD snapshotok akkor is kellenek
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
"A 32dllfutása.voltbarátnője fájl le van fizetve. Azt kivánod, hogy folytatódjon?"

Egész jó lenne ha ez így mukodne. Jon új FF, kernel, lejátszó - frissulne, ennyi és minden más progi is, akár mint windows-on. Gondlom ez nem lesz így (ezen), kár. :D

ubuntun biztos nem. De lassan jonnie kene egy nem csak profiknak valo distronak is, aminek nem csak az unstable-je rolling. Mert csak az archban es a gentooban rolling a stable is, es azok nem kezdoknek valok, még chakrastol se.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
"A 32dllfutása.voltbarátnője fájl le van fizetve. Azt kivánod, hogy folytatódjon?"

a kezdők egyáltalán ne használjanak rolling release-t.... nem véletlenül :)

szerintem lehetne csinalni kezdő-biztos rolling release-t, esetleg egyket yes-no kerdest feltenne nagyon valtozasnal, szolna, hogy ezt az update-et csak szakember segitsegevel, etc.. Az biztos, hogy az elso ketevben az a "csomagklezelo modositmany" egy bugware lenne, mert mindig talalkozna meglepo config file-okkal, es ugye a kezdo nem fogja magatol atirni, igy a "csomagkezelonek" kell
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
"A 32dllfutása.voltbarátnője fájl le van fizetve. Azt kivánod, hogy folytatódjon?"

node gentooban gentoolkit, arch meg a csomag felrakása után szól, hogy új fájl van

Engem az erdekelne hogy klonoztad a vinyod. Epp a temaban tevekenykedek ezert erdekelne. Esetleg egy cikk backupok kesziteserol klassz lenne. Dejavu meg ilyen sync-ek meg mittudomen. Mennire jok, mennyire mukodnek. Koszi!

Akár úgy, hogy live-cd-ről/másik rendszerrel elindítod a gépet, és
dd if=/dev/partíció of=/ide/mentsd/legyszi.img

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Én telepítettem, nem frissítettem. Mukodik minden, de ez a fekete téma nem néz ki valami jól, még a régi barna is szebb volt ettol.

Ami viszont nagyon pozitívan meglepett az az új nyílt nvidia driver, még HD filmet is le tudok játszani szaggatás nélkul, ez igen! NV-vel ez nem ment, csak a zárt nvidia driverrel.

hat, frissitettem. ugy hanyatdobta magat a rendszer, hogy tobbet nem is inful. valamit az udev-ben rontott el, de nagyon.

Nem stabil kiadás, csak beta1, így ez is benne van a pakliban. Remélhetoleg backup-ot csináltál, mint ahogy mindenki, aki beta kiadást próbál ki és így semmi perc alatt újra futhat a régi rendszered.

Ez jol hangzik, csak ha a beta-k eddig soha nem fektettek meg a rendszerem. szerintem most a sysfs, tmpfs, udev stb. kavaras okozott problemat.

Azmugy amig megvan a /home konyvtar, addig baj nem lehet. Nem tudom, ki hogy van vele, de en nem vagyok datacenter, hogy backup-oljam a rendszerem. Megoldom, de ez nem valtoztat a tenyen, hogy valamit elk*tak.

Nem kurtak el semmit se. Millio figyelmeztetes van hogy BETA , do NOT install it on production .... esetleges szoveg ertesi problemakert ok SEM tudnak felelosseget vallalni. :)

Valamelyik comag ugy installalodik, hogy valami utana nem fog mukodni. Ez nekem hibanak tunik.
Nem olyan nehez ezt megerteni szerintem, hiba van benne, mert beta. Nem vallalnak erte feleloseget, persze hogy nem. De a hiba ott van. Ennyi.
Barcsak megszunnenek a hibak a vegleges verzio kidasakor, de csodak nincsenek.

Nem bantom oket, csak megjegyzem, hogy elso eset, hogy ennyire darsztikusan leallt a rendszer.
Ugyis kde-t probaltam mostanaban, ami nekem kell, azt egy friss install utan ugyis beallitom 30 perc alatt.

Hat jo csak erted na. Ez olyan.. csak itt mania hogy beallnak beta-ra / alpha-ra az emberek. Altalaban testereknek valo a dolog, akik segitenek reportolni, fixelni (haha).

Vagy, akinek kellenek az ujabb featurak. Debian idoszakban allandoan unstable agban voltam. Nem frissitettem, csak ami kellett. Nem volt azzal semmi baj.

Ubuntuek meg drasztikus dolgokat valtoztatnak, aztan ez az erdmenye :) Nekem *stabil* verzio frissiteskor is megallt neha az elet. (pl. pulseaudio, nvidia driver, canon nyomtato kezeles) de hat ez mar csak ilyen. Mostanaban nem nagyon voltak ilyen sokkhatasok, ezert is csodalkozom, hogy most ez mi volt.

A kellemetlen, hogy nem 100% hogy mi a gond, mert akkor legalabb bugreportolnam.

Hat kezdj el keresgelni. Isten hozott az open source vilagaban. ^^"

Hat, abban mar olyan regen benne vagyok, hogy el se hinned :)

De ehhez képest eléggé naiv vagy, hogy azt hiszed, hogy minden simán szívás nelkul fog mindig mukodni, néhány kattintással, ez nem widnows. :D

Na, Ubuntu Gnome "megvolt" azt hiszem most johet Kubuntu, de abbol inkább daily build-et szedek le mert az Ubuntuhoz is volt rogton 400 MB update. :)

Hat ti hoborogtok, hogy mit varok egy 'beta'-tol... Neivitas az, mikor irom, hogy megborul,t, es egybol jon a 'de hat ez beta' meg a 'szedd vissza a mentesedbol' sablonvalasz.

Eleg sokat feddik az ubuntu-t, hogy ganyolnak, es tul gyors az anyagcsereje, igy aztan sokkal broulekonyabb, mint a debian. Erre jo pelda volt az en frissitesem.

Amugy nekem valoban nem sok beallitasom van. Az mind ott van a home-ban, es azt veszem eszre, hogy egyre tobb mindent tartok a net-en, igy gep, es helyfuggetlen vagyok. Jo ez igy :)

A kde meg meglepoen jonak nez ki, bar igaz, hogy a "stabil" kubuntu-bol jott, es majd minden alkalmazas segfault-olt nekem legalabb egyszer 2 nap alatt :)

Nálam a stable Kubuntu jol mukodik, bár ami nálam annyira rosszul mukodik az torlom a rákba és kesz, volt egy ido hogy tényleg xar volt Kubuntu akkor nem is használtam (helyette Opensuset), de már jó és stabil egyszer se szállt el egyetlen progi se.

Úgy néz ki gépfuggo a dolog, van akinél atomstabil, másnál meg másodperecenként elszáll az egész. :DD

Valóban nem rossz otlet backupot csinálni (én partimage progit használtam), de gondlom most már erre Te is rájottél. :D

Valoban lehet, hogy a kde gepfuggo. Az othoni gepemen ( http://hup.hu/node/60930 ) mas sok O/S megbukott. Suse, puppylinux mar boot kozben megfagyott....

Nekem egy particion vannak a dolgaim, igy egy 200GB-os backup kicsit korulmenyes lenne, de lehet, kicsit atszervezem a dolgokat a jovoben. Csak ido kellene hozza....

Ha már atom biztosat akarsz akkor stabil kiadás+3hónap és akkor daily buildet tolts le. :D Vagy az elozo stabil kiadást. :)

Linux disztrókon ez már csak így van, de akár windows vistat/7-et is használhatsz ha ez túl korulményes, miért ne. Egyes oldalakon az is "ingyen" letoltheto és használhato az osszes fizetos proggal egyutt. :D

"Millio figyelmeztetes van hogy BETA , do NOT install it on production .... esetleges szoveg ertesi problemakert ok SEM tudnak felelosseget vallalni. :)"

Szerintem minden kiadasnal van egy mondat, hogy csak sajat felelossegedre tedd fel, ugyhogy ez nem oszt nem szoroz :)

Haha, és tényleg. :D

A Gnome beállításoknál ha ki is kapcsoljuk a subpixel rendering-et a Firefox-ban továbbra si be van kapcsolva, de találtam rá megoldást:

http://ubuntu-virginia.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1305969

sudo rm /etc/fonts/conf.d/10-hinting-slight.conf

sudo ln -s /etc/fonts/conf.avail/10-hinting-full.conf /etc/fonts/conf.d/

Passz, hogy ez most miért kellett, de mukodik, már FF-ben is off, így most a "gray-scale smoothing" van bekapcsolva Firefoxban. Off-ra átírva teljesen kikapcsoljuk a simitast, úgy se néz ki jól, de így igen.

Nálam eddig kettő komolyabb gond jött elő 9.10-ről való frissítés után:

- a conky teljesen váratlanul dobálja el magát. Van amikor több órán keresztül semmi, de van olyan, amikor 10-15 percenként kakukk :-(

- az 5.1-es hang ha új zenét választok a listából (érdekes módon ha pl. egy albumot játszok le, nincs vele semmilyen gond) vagy ha mp3-ról rádióra váltok, akkor elfelejti a beállításokat és csak az első hangszórók szólnak. Ilyenkor más hardver választással megtalálja magát és újra dübörög minden. Hogy ez mitől van????

Igaz, a google chrome néha azt állítja, hogy nincs java telepítve, holott simán futtatja pl. a banki szoftvereket. Érdekes. Igaz, ez is csak béta még.

Egyenlőre pozitívak a tapasztalatok.
Ahhoz képest viszont, hogy csak béta, kevés frissítés érkezik.

"- a conky teljesen váratlanul dobálja el magát. Van amikor több órán keresztül semmi, de van olyan, amikor 10-15 percenként kakukk :-("

Anélkül, hogy mélyebben belemennénk... Megtennéd, hogy debug céllal így indítod el a conky-t?

# export MALLOC_CHECK_=0
# conky &

Vagy talán a MALLOC_CHECK_=1 jobb, mert akkor ki is írja, hogy esetleg mitől rohadna le, de fut tovább.

--
trey @ gépház

Úgy néz ki, hogy egy 3-4 órás teszt után a MALLOC_CHECHK_=1-el stabil...

Konfig:
4 GiB ram
2 magos intel proci
64 bites linux
9.10-ről upgrade 10.04 bétára

Köszi!

Feltettem! Fríssítés közben elkezdett nem működni az egér és a billentyűzet. Kihúzás/újra bedugás nem oldotta meg. Reboot után befejeztem kézzel a dist-upgradet.

Meglepett, hogy utána csont nélkül elindult a rendszer. Egyetlen bajom :-), hogy alacsony minőségű/felbontású a splash screen kép (amit havonta ha 1x látok). Ha jól sejtem egy vga=... sor megoldana a problémát, csakhogy nincs kedvem googlezni a helyes értékért ... :-)

22 colos (1680x1050) monitorra van valakinek bevált vga=XXX beállítása, vagy kénytelen leszek google-zni? :)

Kedvet kaptam én is. Elvileg szépen lefutott minden, de nem indul el a dolog.
Itt megakad mindig: http://davbar.hu/pub/ubuntu/Kep029.jpg

Jelentem az RC már gond nélkül elindul! :)

---
eladó cuccaim: http://elado.davbar.hu