Játszható demó a Blender Institute első "nyílt" játékából

 ( trey | 2008. július 5., szombat - 8:45 )

Az Orange (az Elephants Dream) és a Peach (a Big Buck Bunny) után a Blender Institute egy új projekttel, az Apricot-tal folytatja. A csapat célja egy keresztplatformos 3D játék megalkotása, amely működik Windows, Mac OS X és Linux platformokon egyaránt. A munka 2008. február 1-én kezdődött, és most ért olyan szintre, hogy a játék már bizonyos fokig játszható (ha nem is komplett, de legalábbis egy technológiai demóként felfogható). A játék 3D modellezését és az animációs munkákat a nyílt forrású, GPL alatt terjesztett Blender-ben végzik, míg 3D motorként a szintén nyílt forrású (LGPL licencű) Crystal Space-t használják. A játék a nemrég kiadott Big Buck Bunny sztori köré épül. A napokban megérkezett az első in-game videó:

A nagyon kíváncsiak összeüthetnek egy rendszert a teszteléshez. Ehhez le kell tölteni a graphicall.org-ról a Blender Apricot branch-ét, majd hozzá a megfelelő blend file-t, amelyet meg kell nyitni a Blender-ben.

További részletek a projekt weboldalán.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Csak az a gond, hogy egyelőre még iszonyat lassú, csúcs gépeken is max. 5-10 fps.

hát valóban elég eltérőek egy tökéletes szépségre és pontosságra kitalált tervező-renderelő program meg egy real-time-ra optimalizált 3d engine követelményei.

--
joco voltam szevasz

Mi köze a kettőnek egymáshoz? Úgy értetted, hogy a BBB assettjeit használták fel az Apricothoz? Gondolod, hogy nem alakították át a modelleket, hogy ne 100 000 ploygonból álljanak, hanm csak 3 000-ből? Ha nem erre gondoltál, akkor nem értelek.
Egyébként meg szerintem nem ebben a fázisban kell optimalizálni. Alig rakták még össze az alaprendszerüket. Ezek az első publikus tesztek.

Meg mindig nem ertem a Blender marketinghisztijeit: 99 ota hasznalok blendert egyre kisebb hasznalat kontra egyre nagyobb idokozzel (legutobb talan fel eve kellett valamire, 2000 kornyeken viszont ezen logtam), es azert ilyen szintu jatekok mar a demo packben is voltak vagy 2001 kornyeken, a contesteken pedig sokkal jobbak is jottek.

Mint ahogy volt valami galambos video is, amit Blenderben csinaltak, joval az Elephant's Dream elott...

A Blender game engine egyebkent jopofa, kreativ gyerekeket erdemes szerintem tanitani vele, hogyan gyuramazhatnak maguknak 3d figurakat es utana kattintgathatnak ossze olyan jatekot, ami ugy nez ki, mint a nagyok...

Több okból is tetszik a dolog.
Egyrészt a Blender szép lassan a nagy 3D szerkesztők szintjére lépett.
Másrészt a Game engine egy olyan lehetőséget ad, amivel az open source játékfejlesztésnek egy nagy lökést adhat. Ugyanis egy 3D játék elkészítése jelen pillanatban több éves munkafolyamat több száz ember részvételével. Viszont azzal, hogy készen van egy "könnyen és egyszerűen" használható motor, lehetőség van kitermelni egy új generációnyi játékfejlesztőt.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Regota szeretnek csinalni animaciokat.

De nem filmet, vagy jatekot, csak maga a mozgas a fontos. Fekete hatter elott drotvaz is jo lenne.

Viszont szeretnek tudni osszerakni bonyolult mozgasformakat, tanc koreografiat, harci jeleneteket (koreografia itt is), ilyesmit.

Egyenkent klikkelgetni nem szeretnek minden egyes mozdulatnal.

Lehet-e olyasmit csinalni (mondjuk belnderrel), hogy megcsinalom a modelt, megcsinalok allapotokat, (nem tudom, atmenetet kell-e csinalni allapotok koze, vagy azt mondjuk a csontvaz alapjan mar kiszamolja, hogy a guggolasbol felallas kozben hogy mozdul az ember), es utana valami scriptet irok, ami az allapotokat tartalmazza?

A scripteles lenne a lenyeg, mert egy modellt, es nehany allapotot felhasznalva szeretnek hosszu koreografiakat kesziteni.

Szoval mivel lenne erdemes ehhez hozzalatni? milyen program, milyen kiegeszites, milyen engine, stb.

G

A Blender a köztes lépéseket kiszámolja, tehát nem minden képkockát kell neked beállítanod. Nézz meg néhány tutorialt.
--
"my mind had skipped town and left me behind to pay the rent"

Koszi mindket valaszt.

A fo kerdes az volt, hogy alkalmas-e ra. Ezek szerint igen.

Mar telepitettem, most jonnek a tutorialok :-)

nem ugyanilyen patkanyokat lehetett halomra loni az unreal1-ben? :)

meanwhile in the real world: http://www.gametrailers.com/player/35674.html

A Diablo 3 egy zárt forrású játék, de egy nyílt forrású 3D játék oktatási célokra nagyon hasznos lehet, bár a Crytal Space SDK már önmagában is hasznos.

Egyébként pedig igen, nagyjából az Riva TNT2 Ultra kártyákat promózták hasonló in-game videókkal 10 éve (bár maga a motor sokkal többre képes), de nem ez a lényeg, nem a valamikor megjelenő Crysis 2 többplatformos konkurenciáját tervezik előállítani.

+1
Ennek a játéknak valóban nem az a célja, hogy lenyomja a Crysis 2-t, hanem az, hogy demonstrálja, hogy nyílt forráskódú eszközökkel (illetve jelen esetben a Blenderrel) kereskdelmi színvonalú játékokat lehet készíteni. Az, hogy nem tömik tele különböző shaderekkel, meg az assettek nem normal mappeltek, nem azt jelenti, hogy alkalmatlan rá a Blender vagy CS. Meg hát ugye hála az égnek egyre több játékos is rájött végre, hogy a játékélmény SOKKAL fontosbb, mint a polygonszám és a kinézet. Valószínüleg ez magyarázza a Wii óriási sikerét és a PS3 "bukását". Pedig az előző generációban a Sony-nak állt a zászló, amikor ugye szintén nem a PS2 volt a legerősebb vas a három közzül. Szóval hajrá Apricot project! Engem csak egy valami zavar. Nevezetesen az, hogy nem a Venom Gfx-es srác designjai, karakterei alapján csináltak játékot. Szerintem zseniális stílusa van a gyereknek és pár hete tagja a teamnek.

"Ennek a játéknak valóban nem az a célja, hogy lenyomja a Crysis 2-t, hanem az, hogy demonstrálja, hogy nyílt forráskódú eszközökkel (illetve jelen esetben a Blenderrel) kereskdelmi színvonalú játékokat lehet készíteni."

ebben csak en erzek ellentmondast?

--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.

Szerintem csak Te! :) Léztezik élet a Crysis 2 túl is. Meg kellene már érteni, hogy a jó játék nem attól jó játék, hogy a legjobb a grafikája a piacon kaphatók közzül. Hála az égnek ezt egyre több játékos megérti.

Pl. ezen héten Európában a Super Smash Bros Brawl-ból eladtak 430e db-ot (összes eladás 5.97m db), míg a Metal Gear Solid 4-ből 99e db-ot (össz.: 2.09m db)

http://blog.newsweek.com/photos/levelup/images/original/Bowser-vs.-Samus-in-Super-Smash-Bros.-Brawl.aspx

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/807/807572/metal-gear-solid-4-guns-of-the-patriots--20070724073225437.jpg

Szóval gyengébb grafikával is lehet óriási sikert produkálni, ha jó a játék. Az meg már egy más kérdés, hogy a grafika az inkább a grafikusokon és a shadereket író programozókon múlik elsősorban, és csak másodsorban magán az engine-en, vagy a 3D toolon, amivel csinálják...

a mash az ilyen ;)

#toy like ppl make me boy like

Milyen az az ilyen, fikahuszár? :)

http://www.forbes.com/reuters/feeds/reuters/2008/07/03/2008-07-03T100405Z_01_T334031_RTRIDST_0_SONY-NINTENDO-UPDATE-1.html

nintendot kb. a wii mentette meg a teljes csodtol, sony kicsit komolyabb ceg(penzugyileg) es nyilvan nem az elso heten fognak eladasi rekordot donteni amikor meg se jatek nincsen a konzolra es a ps2 emulatorral is baj van

mellesleg pont az impotens cell architecturat hasznalni keptelen toketlen programozok miatt nincsen meg eleg sok jatek
lattam cell eloadasrol felallni a magyar jatekfejleszto kremet h "ez szar" miutan nem ertettek meg hogyan kellene kodolniuk

persze most megint johetsz azzal h FOSS

csakhogy az IBM realeaselte a cell SDK-t ahol vilagosan le van irva hogyan kell egy normal(nem cell) arch programot cellre portolni ugy hogy meg tibike is megerti

linux, gpl osszes buzzword ottvan, sztem ebbe meg te se tudsz belekotni

http://www.ibm.com/developerworks/power/cell/pkgdownloads.html?S_TACT=105AGX16&S_CMP=LP

ha ezektutan is keptelenek a fejlesztok jatekokat portolni erre a platoformra akkor asszem nem a HWben van a hiba

sztem ps3 mert: gta4, mgs4, fallout3, gt5, nfs, gow3 ezek olyan cimek ami miatt kulon kulon is vennek ps3at de asszem kovetkezo par evben nem kell nagyon eros cimeket piacra dobnia a sonynak

meg egy kis aprosag ami talan elkerulte a figyelmedet:
bluray, a sony megnyerte a formatumhaborut haho

az h linuxot rakhatsz legalisan a ps3ra az mar csak hab a tortan sztem pont az ilyen sracok miatt csinalta a sony, eddig nem lattam arab terroristakon kivul mast linuxot rakni erre a remek konzolra

:*

#toy like ppl make me boy like

"nintendot kb. a wii mentette meg a teljes csodtol, sony kicsit komolyabb ceg(penzugyileg) es nyilvan nem az elso heten fognak eladasi rekordot donteni amikor meg se jatek nincsen a konzolra es a ps2 emulatorral is baj van"

Milyen első héten?! Te miről beszélsz?! :) A két konzol szinte egyszerre jelent meg (a Wii egy kicsit később!) és egészen a mai napig porba alázza a Wii a PS3-at a worldwide eladásokban. Pont a MGS4-től és a GT5-től várta mindenki a PS3 feltámadását, de úgy tűnik, hogy ezt is bebukta a Sony. Sajnos...

Nézd meg, hogy mi a valóság 2008 júliusában:

Wii - 28.46M - 46.0%
6.36M Japan
12.54M America
9.55M Others

X360 - 19.54M - 31.6%
0.62M Japan
11.84M America
7.08M Others

PS3 - 13.84M - 22.4%
2.25M Japan
5.21M America
6.38M Others

http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=PS3&reg2=All&cons3=X360&reg3=All&start=38928&end=39628&weekly=1

"mellesleg pont az impotens cell architecturat hasznalni keptelen toketlen programozok miatt nincsen meg eleg sok jatek
lattam cell eloadasrol felallni a magyar jatekfejleszto kremet h "ez szar" miutan nem ertettek meg hogyan kellene kodolniuk"

Itt most megint ÓRIÁSI tévedésben vagy. Nem azért nem portolják a játékokat (vagy csak késve), mert nem tudnak a programozók Cell-re fejleszteni, hanem azért mert nem éri meg ezt elsődleges platformként kezelni, ugyanis jóval kisebb eladásokat produkál jelenleg a PS3 verzió, mint a Wii vagy X360. Csak megsúgom, hogy szinte mindegyik nagyobb magyar fejlesztő stúdióban van PS3-as fejlesztés is, de mindenhol a másik két platform valamelyike után.
De nem kell az általad fikázott "magyar krémről" beszélni, mert külföldön ugyanez a helyzet.

"sztem ps3 mert: gta4, mgs4, fallout3, gt5, nfs, gow3 ezek olyan cimek ami miatt kulon kulon is vennek ps3at de asszem kovetkezo par evben nem kell nagyon eros cimeket piacra dobnia a sonynak"

Ha valóban ismernéd és napi szinten benne lennél ebben a dologban, akkor most röhögnél saját magadon. :) Pont erről szól a történet, hogy megjelentek ezek a "húzócímek" és nem nőttek olyan ütemben a PS3 eladásai, mint ahogyan a Sony és a legtöbb kiadó/fejlesztő várta. Elég komoly bajban van a Sony, hogy hogyan másszon ki ebből a gödörből. Ez egy olyan folyamatot indított el, amit elég nehéz kezelni. Egy valag pénzt kell az exclusive címekbe tolniuk, hogy azok valóban PS3 exclusive-ak maradhassanak. Ezt pedig még egy Sony szintű cég is nehezen viseli hosszú távon. Nem véletlenül ment nyugdíjba tavaj júniusban Kutaragi sem és vette át a helyét Hirai.

"meg egy kis aprosag ami talan elkerulte a figyelmedet:
bluray, a sony megnyerte a formatumhaborut haho"

Valóban lenyomta a HD-DVD-t, de ettől még nem történt meg azóta sem a nagy áttörés PS3 eladás fronton. Két éve elérhető a Bluray formátum... Te minden marketing maszlagot benyelsz, amit az arcodba tolnak? :)
Nem mellesleg:
http://index.hu/tech/hardver/smsbd080704/

"az h linuxot rakhatsz legalisan a ps3ra az mar csak hab a tortan sztem pont az ilyen sracok miatt csinalta a sony, eddig nem lattam arab terroristakon kivul mast linuxot rakni erre a remek konzolra"

Ha az "ilyen srácokkal" rám céloztál, akkor elárulom, hogy soha nem raktam Linuxot a PS3-amra. :)

Ezt a csak terroristák használnak PS3-at Linux-szal dolgot meg inkább hagyjuk, mert ettől jobban már nem kellene magadból bohócot csinálni:
http://www.smh.com.au/news/articles/new-supercomputer-is-a-rack-of-playstations/2008/02/26/1203788327976.html?page=fullpage

az indexes linked telleg ultimate erv volt, legkozelebb a velvetet linkeld

a terroristasat poenbol irtam, atlag ___otthoni___ user nem fog linux telepiteni ps3 ra de persze ha olcson kell clustert epitened es nincsen nodeonkent 10K usd mint pl. az amcsi kormanynak akkor persze ps3

csak mellesleg megkerdem h mit csinalsz 256MB rammal ha esetleg komolyabb szamolashoz kell annyi

meglatjuk januarban milesz amikor a nagy karacsonyi konzol vasarlas utan

mellesleg wii-n nem fut egy komolyabb jatek sem, pont ez a lenyeg h a nintendo nem a pro jatekosokat celozza hanem az atlagfelhasznalokat, es pont ezert tudott ennyire elterjedni
-mellesleg .hu az elsok kozott voltam akiknek volt wii-je, de ez lenyegtelen-

xboxot nem vennek mert jatszottunk vele es pcs jelensegeket produkal sokszor

#toy like ppl make me boy like

"az indexes linked telleg ultimate erv volt, legkozelebb a velvetet linkeld"

Gondoltam megkönnyítem a dolgod a magyar nyelvvel és reméltem, hogy ismered a hyperlink fogalmát, mivel a cikkben ott volt a forrásra utalás. De mivel látom nem megy a dolog, így segítek még egy kicsit. :)

http://news.yahoo.com/s/cnet/20080703/tc_cnet/830110784399831677

Vagy a yahoo.com news is velvet?! :D

"a terroristasat poenbol irtam,"

Oh, valóban?! Akkor viszont lemaradt némi smile. :))))))

"csak mellesleg megkerdem h mit csinalsz 256MB rammal ha esetleg komolyabb szamolashoz kell annyi"

Swap-elsz vagy optimalizálsz. :D

"meglatjuk januarban milesz amikor a nagy karacsonyi konzol vasarlas utan"

LOL! Hány karácsony kell még a PS3-nak szerinted? :) Várlak szeretettel januárban a STATISZTIKAI ADATAIDDAL ismét ugyanitt. Meg megadhatnád annak a "jósda iskolának" a számát, ahol ilyen magas szintű ismeretekre tettél szert, mert felhasználnám egyéb célokra én is az ott szerzett tudást. :)

"mellesleg wii-n nem fut egy komolyabb jatek sem..."

Nyomós érvek ezek, hogy egy klasszikust idézzek. :)
Mit értesz komoly játékon? A csili-vili grafikát, nulla játékélménnyel? Vagy esetleg a százhuszonötödik ugyanolyan FPS-t vagy TPS-t?

"pont ez a lenyeg h a nintendo nem a pro jatekosokat celozza hanem az atlagfelhasznalokat, es pont ezert tudott ennyire elterjedni"

Szerinted miről dumáltam egy fél oldalon keresztül? Pont erről, hogy miért éri meg Wii-re fejleszteni és miért nem éri meg jelenleg annyira PS3-ra. Akkor most egyetértünk, vagy nem?!

"mellesleg .hu az elsok kozott voltam akiknek volt wii-je, de ez lenyegtelen"

Valóban?! Akkor most hova 'ugyozzak? :)
Még valami: a mellesleg.hu-t meg ne nagyon emlegesd itt, mert kiskorúak is olvashatnak HUP-ot! :D

"xboxot nem vennek mert jatszottunk vele es pcs jelensegeket produkal sokszor"

Jaja! Én is gyakran csak a setup.exe elindítása, a video driver és a DirectX 9 telepítése után tudok csak az Xbox360-ammal játszani. :)

"Swap-elsz vagy optimalizálsz. :D"

igen tibike ebbol is latszik mekkora hobbilinuxos vagy

az xbox fagy es zajos, es van bizonyos The Red Ring of Death jelenseg is dehat ilyen ez a popszakma

latom erdemben tovabbra sem sikerult leirni semmit. jatszal inkabb az xboxal sok a FOSS engines jatek rajta kituno gameplayel es rettentojo grafikaval

#toy like ppl make me boy like

Kedves István!

Látom elfogytak az "érveid", most jön a mocskolódás. :D

""Swap-elsz vagy optimalizálsz. :D"
igen tibike ebbol is latszik mekkora hobbilinuxos vagy"

Irónia szó, mint olyan jelent számodra valamit? De akkor vegyük komolyan. Ezek szerint a kevés ram és swap fogalmát csak és kizárólag hobbilinuxosok ismerik, a más rendszert felhasználók, vagy a "profilinuxosok" soha nem találkoztak még ezzel a fogalommal. Értem.

A kód optimalizálás, vagy magának a (számítási) algoritmusnak az optimalizálása pedig ismeretlen fogalom mindenki számára. Javaslom néhány régi, 8 bites számítógépre készült alkalmazás forráskódjának megtekintését, hogy milyen durva számításokat és adattárolási eljárásokat alkalmaztak anno a miatt, mert nem volt elég RAM és/vagy CPU kapacitás.

"xboxot nem vennek mert jatszottunk vele es pcs jelensegeket produkal sokszor"
"az xbox fagy es zajos, es van bizonyos The Red Ring of Death jelenseg is dehat ilyen ez a popszakma"

Gondolom mindezt az alatt a két óra alatt produkálta, amíg a havernál játszottál vele. Vagy esetleg csak olvastál róla... Ettől még létezik a probléma, csak hát ugye akkor nekem óriási mákom van, hogy még nem döglött meg az X360-om. Pedig nem szokásom alaptalanul "redmondi terméket" (made in China) védeni. :)

"latom erdemben tovabbra sem sikerult leirni semmit"

ROTFLMAO! Bocsánat, hogy csak konkrét statisztikákkal és linkekkel tudtam cáfolni "érveid" tömkelegét. :D Próbálom megkeresni fenti írásaidba a forrásokat, amikből meríted mérhetetlen tudásod és már kérdeztem, hogy mivel foglalkozol, mert gondolom egy neves kollégát tisztelhetek személyedben, akinek nem is kell semilyen forrás, ha játékfejlesztésről van szó, mert akkora szaktekintély. Szóval újra megkérdem: mivel is foglalkozol?

Szerinted, ha ezt rajtunk kívül más is olvassa, akkor mennyire fetrenghet a röhögéstől?! :)

8 bites cuccnal telleg kafa csak ez egy 64bites POWER gep CELL procival
nyilvan azert 64 bites h 1MB ramot tudjal vele cimezni es 8biten porgetett kodot lehesen optimalisan futtatni
simiz buksi
swap mint ram alternativa olol ezen mar telleg sirni tudok latency, savszel fogalmak jelentenek valamit?

szted az amerikai kormany amikor megrendelte a 6000 nodeos roadrunner-t akkor igy poenbol vett qs22 bladet vagy csak nem lattak h van ps3?

szerintem maradjunk annyiban hogy a linux kernelt kulso cegek auditaljak sztorival orokre beirtad magad a hup hall of famebe (nagyapa, denes, zamboriz etc.)

azt meg h ki min rohog ne te dontsd el inkabb

FOSS 3D enginet mutyizok haverokkal amugy 12 oraban, utana meg kernel hekkelunk

#toy like ppl make me boy like

"8 bites cuccnal telleg kafa csak ez egy 64bites POWER gep CELL procival"

Ohhh! Tényleg?! Ha nem mondod...

"swap mint ram alternativa olol ezen mar telleg sirni tudok latency, savszel fogalmak jelentenek valamit?"

Akkor ismét felhívnám a figyelmed a Magyar Értelmező Kéziszótár használatára, irónia címszó alatt. :)

"szerintem maradjunk annyiban hogy a linux kernelt kulso cegek auditaljak sztorival"

Mond, Te fogyatékkal élő vagy, vagy csak szövegértési problémáid vannak. Sehol nem állítottam azt, hogy a Linux KERNELT auditálják, hanem azt mondtam, hogy a mission critical területeken igenis szokás auditáltatni a más cég/közösség/atyaúristen által készített kódot, mégha ez számodra az újdonság erejével hat is. Ha az éppen FOSS kód, akkor is, hiszen abban is van hiba.

"azt meg h ki min rohog ne te dontsd el inkabb"

Jogos! Igyekszem... :)

"FOSS 3D enginet mutyizok haverokkal amugy 12 oraban, utana meg kernel hekkelunk"

Jaj, de "nagyon jó" humorod van. Épp csak az érdemi válaszok maradnak mindig el. :)

joakkor gyorsan listazd ide kik auditaltak FOSS kodot es milyen bugok lettek igy megfogva es ennek hatasara mennyit javult a leenugz kermel pl.

megis mikozod hozza draga baratom?
ez merjuk ossze a farkunkat hozzaallas valami nepbetegseg feletek?

koszenet fejtek a ruhr videken amugy

#toy like ppl make me boy like

Tegyük félre egymás sértegetését és folytassuk normálisan, szerintem mindketten jobban járunk! :)

Az előző munkahelyeim egyikén is auditáltattunk kódot külső céggel. Ez egy orvosi műszereket gyártó és kórházi laborszoftvereket fejlesztő cég volt és mint olyan a kívülről jövő kódot nem engedhették át előzetes "szűrés" nélkül, mivel emberéletek múlhattak a dolgon. Mivel a cégnek sem erőforrása, sem szakembere nem volt erre a célra, így ezért vontak be mást a munkába. Ezért mertem ezt ilyen határozottan állítani, hogy a kód audit, igenis létező dolog...

"ez merjuk ossze a farkunkat hozzaallas valami nepbetegseg feletek?"

Nem hiszem, hogy azért, mert szeretném tudni, hogy Te VALÓJÁBAN mivel foglalkozol ez valamiféle e-penisz méricskélés lenne. Egyszerűen szeretném tudni, hogy ki is a vitapartnerem. Nekem a hozzászólásaidból eddig úgy tűnt, hogy inkább adatbáziskezelésben és Cell-lel kapcsolatos dolgokban vagy otthon és a játékfejlesztés részéhez nem sokat érthetsz, de cáfolj meg, ha tévedek! Ez csak azért fontos, mert mint írtam egy olyan témában próbáltál "leoltani", amivel lassan húsz éve foglalkozom és számomra egyértelmű, hogy eddig hivatás szerűen nem sok közöd lehetett a témához. Ami persze nem baj, meg ettől még lehet véleményed az adott témáról, csak én pl. nem fogok veled a MySQL lelkivilágáról vitatkozni. Nem azért mert nem volt hozzá közöm, hanem azért, mert úgy gondolom, hogy azzal nem szereztem kellő jártasságot a témában, hogy rövid ideig dolgoztam vele, vagy hallottam/olvastam róla ezt-azt. Nálad pedig végig azt éreztem abból amit írtál, hogy nehogy már osszam itt az észt Neked, aki ehhez aztán jobban ért. Ezért kérdeztem, hogy mivel foglalkozol. Ugyanis kíváncsi voltam, hogy milyen alapon vagy ebben a témában (is) ilyen "határozott". Nekem nem célom veled összeveszni, meg azért a hozzászólásaid összességéből le lehet szűrni, hogy miért is vagy itt a HUP-on, de ettől még néha nem ártana, ha kicsit visszavennél és próbálnál valódi érveket és forrásokat megnevezni az állításaidhoz. Én végig igyekeztem konkrét számokkal és linkekkel szolgálni neked, ahol tudtam. Természetesen ez neked kevés volt (lásd az index.hu-s cikk, amit rögtön lefitymáltál, majd természetesen, amikor felhívtam a figyelmed a yahoo.com forrásra, arra érdekes módon már nem volt reakció). Szóval ha érdemi és normális beszélgetést vagy akár vitát kívánsz folytatni normális légkörben a témában, akkor nagyon szívesen állok elébe, de akkor kérném, hogy az állításokat ne csak leírd, hanem próbáld számokkal vagy külső forrásokkal alátámasztani. Szerintem ez a normális vita egyik alapfeltétele.

De mostmár tényleg kanyarodjunk vissza az eredeti témához, ami ugye az Apricot Projecttől és a FOSS alapú eszközökkel történő játékfejlesztéstől indult.

Nem véletlen, hogy az egyetemi projectek nagy része CS-t és OGRE-t használ...

Így akarjon az ember segíteni a szerverterheltségen: Tracker: [Couldn't connect to server]. :(