"Szegény" Fred

 ( trey | 2017. február 15., szerda - 7:49 )

A 2017-es Forma-1-es gázsik, euróban

  • Fernando Alonso (McLaren) 37,7 milló (bónuszokkal)
  • Lewis Hamilton (Mercedes) 29,2 milló
  • Sebastian Vettel (Ferrari) 28,3 milló
  • Valtteri Bottas (Mercedes) 8 milló (bónuszokkal)
  • Kimi Raikkonen (Ferrari) 6,6 milló
  • Daniel Ricciardo (Red Bull) 6,1 milló
  • Felipe Massa (Williams) 4,7 milló
  • Nico Hulkenberg (Renault) 2,8 milló
  • Max Verstappen (Red Bull) 2,8 milló
  • Sergio Pérez (Force India) 2,3 milló
  • Romain Grosjean (Haas) 1,4 milló
  • Kevin Magnussen (Haas) 950.000
  • Jolyon Palmer (Renault) 950.000
  • Daniil Kvyat (Toro Rosso) 700.000
  • Carlos Sainz (Toro Rosso) 700.000
  • Stoffel Vandoorne (McLaren) 300.000
  • Marcus Ericsson (Sauber) 275.000
  • Esteban Ocon (Force India) 175.000
  • Pascal Wehrlein (Sauber) 150.000
  • Lance Stroll (Williams) nem ismert (több 10 millió eurót fizet a helyért)

Forrás: Alonso 100-szor annyit keres a McLarennél, mint a csapattársa

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Elképesztő különbségek vannak. Engem a RB pilóták fizetése lepett meg, hogy milyen "kevés" (persze örülnék én neki, ha csak ennyit keresnék :D).

Nagyjából tükrözi azt a sorrendet, amit a pilótákról magamban felállítottam, bár nálam a lista kicsit más:

  • Fernando Alonso (McLaren)
  • Lewis Hamilton (Mercedes)
  • Daniel Ricciardo (Red Bull)
  • Sebastian Vettel (Ferrari)
  • Valtteri Bottas (Mercedes)

--
trey @ gépház

Szvsz Bottast te is túlbecsülöd. :)

Megelőlegezett bizalom. Kíváncsi leszek én is, hogy idén mit tesz le az asztalra. Az, hogy az öreg Massa képes volt megszorongatni, az nem túl jó jel. De voltak olyan megmozdulásai, amik arra engednek következtetni, hogy legalább lesz olyan stabil, mint Rosberg volt. Én arra számítok, hogy Hamiltonnak azért szerez egy-két kellemetlen futamot :)

--
trey @ gépház

Nem hiszem, hogy Hamiltonnal bármit is tudni fog kezdeni, Rosberg-szintű versenyzésre számítok tőle. Ha jó lesz a Mercedes idén is, akkor stabilan hozza a második helyet, ha felnő hozzájuk a RB van a Ferrari, akkor lehet hogy néha harmadik lesz vagy nem is állhat fel a dobogóra. Az persze benne van a pakliban, hogy Hamiltonnak megint olyan éve lesz, mint tavaly, de az nem Bottas érdeme lesz.
Vannak azért a középmezőnyben is olyan pilóták, akik többet villogtak már Bottasnál és tehetségesebbnek tartom őket (pl. Perez). Persze ők a bevállalós hozzáállás miatt csináltak néha hülyeségeket is, ez Bottasnál nem jelentkezett, viszont ettől csak még szürkébb pilóta lett. Kicsit olyan, mint a "WEC utáni" Hülkenberg. Őt is rengetegen hype-olják, hogy mekkora tehetség, közben semmit sem mutat. (Ő azért a Forma 1-es pályafutása elején tényleg ügyesnek tűnt.)
Mindenesetre most ott a lehetőség előtte, hogy megmutassa mit tud. Kérdés, hogy ki is tudja-e használni.

Ha Rosberg szintjét hozza az elég jó. Háromból kétszer az utolsó futam döntött a VB-ről. :)

Ha jól emlékszem 2014-ben kizárólag a dupla pontok miatt alakult így, tavaly meg ugye a Hamilton autójának műszaki hibái. Ne érts félre, egyáltalán nem vagyok Hamilton fan (sőt), de azért azt én is látom hogy Rosberg teljesítménye enyhén szólva is gyenge volt Hamiltonéhoz képest.

Ha már az eredmények nem jönnek évek óta (évtizede lassan?), akkor a bankszámlájának kell örülni?

Alonso Fred a F1 Dzsudzsákja.

Jól rámutat a lista, miért is van ilyen nagy bajban a McLaren. Dilettáns csapat. :(

Hát, ja. Attól lesz életképes motor a McLaren-ben, hogy Fred lemegy a garázsba, félrelöki a rizszabálókat és nekiáll reszelni.

A kommentedről a teljes inkompetencia jut eszembe :)

--
trey @ gépház

Nem, attól dilettánsak, hogy versenyképes autóra többet, és tehetséges, de nem drága pilótákra meg a mostaninál kevesebbet költenének.

De ők inkább azt hiszik, hogy méregdrága pilóták a versenyképtelen szarból is aranyhintót fognak varázsolni, de ez nem így van.
Ahelyett, hogy lenne szabad 30-40 milliójuk a motorfejlesztésre meg az autófejlesztésre, ők azt a pilótákra költik.
Pedig a drága pilóta ugyanúgy semmit nem ér, mint az olcsó, ha fos az autó.

30-40 millió motorfejlesztésre lófasz. Alonso pedig annyi szponzort hozott általában a háta mögött, hogy a bére bőven kijött belőle. Most meg akkora név, hogy a maradék szponzor azért marad a McLaren mögött, mert kell valami..

Fos aero, szar motor, impotens csapatfőnök, tejfelesszájú, labilis újoncok mögé nem tesz be senki semmit. Egy "Stoffel Vandoorne" arccal jelenleg mit adsz el ha te vagy a csapatfőnök? Semmit.

Ráadásul a pénzelosztási rendszerben nem nagy baj, ha a rakás szarral valaki pontokat is tud szerezni, mert azután osztják a zsetont.

--
trey @ gépház

Lófasz? Végülis csak 10%-kal dobná meg a lehetőségeiket, semmi többel. Ha 10% lófasz, akkor tényleg abba kéne hagyniuk az egészet.
A fos aerodinamikai, meg gépészeti mérnökök csapatát jobban képzettekre le lehet cserélni, ha 10% lófaszt pénzt költenek rá. De fontosabb a sztárpilóta, aki a fost vezeti.

Most nem tudom mi a realitás, ennyire már nem követem a dolgot, de régen egy top csapatnak 200 millió $ körül volt a költségvetése. Top csapatnak, 2000 után valahogy. Nyilván itt borulhat az elméletem, ha ma már több nagyságrenddel mások a számok. Arra gondoltam inkompetensen, hogy a 200 millióhoz ez a ~38 millió nagyon sok arányaiban. A McLaren helyzetében nem szabadna ennyi pénzt eltapsolni 1 db pilótára, aki ráadásul évek óta nem sokat mutat, de a jelenlegi McLarenben erre esélye sincs.

Azt a pénzt nyugodtan tolhatnák a motorfejlesztésbe, de ha az jelentéktelen pénz akkor aerodinamikai fejlesztésbe, mérnökökre, technikusokra, normális csapatfőnökre, stb. Olyasmire ami a csapatot végre versenyképessé teszi, és lesz _értelme_ drága(remélhetőleg jó is) pilótát beleültetni.

Mert azért a 38 millióért Alonso nyilván nem fog motort fejleszteni...

Ezért mondom azt, hogy dilettáns a McLaren, hogy ennyit fizet 1 db pilótára, akinek esélye sincs eredményt felmutatni, mert a kocsi egy sz@r.

Az meg az inkompetens szubjektív véleményem, hogy Alonso ráadásul meg sem érdemli ezt a pénzt, mert a Renault-os 2 jó éve után nincs mögötte eredmény, ami a fizetését indokolná... Az meg hogy de még rosszabb lett volna ennek meg annak a csapatnak ha nem ő ül bele, _szerintem_ (vigyázz inkompetens vagyok) nem eredmény.

Nyilván megadják érte ezt a pénzt, mint ahogy Dzsudzsákért is hazai viszonylatban marha jól fizetnek. De azért mindenki érzi, hogy Dzsudzsáknál is bőven vannak jobb magyar játékosok a hazai fociban. A menedzsmentje jól csinálja, de ettől még nem lesz a legjobb magyar focista. Szerintem ez a helyzet Alonsoval is. Évtizedes eredményekből él mai is, mert azóta csak hiszti, meg pangás, de szemlátomást jó a menedzsmentje :)

Most megtették. Egyrészt addig is kell tolni a szekeret, amíg a csapat eredményeket tud újra felmutatni, azaz a szponzorokat ki kell elégíteni. A Michael Kors nem fog neve nincs arcokkal bőrkabátokat árusítani. Valószínűleg ragaszkodnak a névhez.

A csapatnál pedig most meglépték azt, ami logikus volt. Alonso megmaradt, hátha lesz valami jobb autó és akkor eredmények is. Alonso motivált, azzal nincs baj. A szponzorok és örülnek.

Az új emberrel pedig érkezik az utánpótlás is.

Hogy Alonso szerinted mit érdemel, az szerintem irreleváns. Valószínűleg fogalmad nincs az általa elvégzett munkáról.

Azt megértem, hogy neked fáj, hogy ennyit keres. A helyedben nekem is fájna.... :D

--
trey @ gépház

Miért fájna hogy annyit keres? Én nem keresek kevesebbet miatta és többet se kapnék ha ő kevesebbet.

Ezek a pénzek akkorák, hogy fel sem tudom fogni mennyi az igazából. Egymáshoz képest mennyit keresnek, szerintem nem tükrözi a tehetséget. De hát ilyen az élet, megszoktam már.

Viszont hogy valaki arra veri, hogy a kedvence mennyivel többet keres a többinél, azt nehezen hagyom szó nélkül a fentiek miatt.

Annak viszont örülök, hogy te tisztában vagy az Alonso és a többiek által elvégzett munkával, és hogy szakmai értelemben ennyire toppon vagy a F1-ban is. ;)

Szerk.: Viszont adja a kérdés, neked miért fájna, hogy random pilóta mennyit keres?

Nekem semmi bajom azzal, ha megfizetik azokat, akik a bőrüket viszik a vásárra. A blogbejegyzés arról szól, hogy "Szegény Alonso"... Nem nagyon érdekel a többi keresete, az övé is csak annyira, hogy a rosszindulatú fanyalgók képet kapjanak mennyiért "szenved" a McLaren-nél.

--
trey @ gépház

LOL

Milyen eredmény? Mivel? Az F1-ben minden az autón múlik. Fred-nek az autói 2006 óta:

2007: McLaren: - (Spygate miatt ki lett zárva a bajnokságból a McLaren, Fred 1 pontra marad a VB-től)
2008: Renault: 4 (Alonso 5., Nelson Piquet 12., Alonso hozta a csapat pontjainak a 76,25%-át)
2009: Renault: 8 (Alonso 9., Alonso hozta a csapat pontjainak a 100%-át)
2010: Ferrari: 3 (Alonso 2., Massa 6., Alonso hozta a csapat pontjainak a 64%-át, 4 pontra a VB-től)
2011: Ferrari: 3 (Alonso 4., Massa 6., Alonso hozta a csapat pontjainak a 67%-át)
2012: Ferrari: 2 (Alonso 2., Massa 7., Alonso hozta a csapat pontjainak a 70(!)%-át , 3 pontra a VB-től
2013: Ferrari: 3 (Alonso 2., Massa 8., Alonso hozta a csapat pontjainak a 68%-át
2014: Ferrari: 4 (Alonso 6., Raikkonen 12., Alonso hozta a csapat pontjainak a 75(!)%-át)
2015: McLaren: 9 (Alonso 17., Button 16., Alonso hozta a csapat pontjainak a 41%-át, habár minden futamon lerobbant a kocsi kb.)
2016: McLaren 6 (Alonso 10., Button 15., Alonso hozta a csapat pontjainak a 72(!)%-át)

Szóval átlagosan Alonso a csapat pontjainak a 62%-át hozza, beleszámítva a 2015-ös kiugró értéket. (Míg a csapattárs a maradék 38-at.) Majdnem kétszer annyit. 3-szor maradt el a VB-ről, habár a csapattárs sehol nem volt. (Kivéve Hamilton) Na és Alonso csapattársai sem gyengék, tegyük hozzá.

Hamilton: 3x VB
Massa: 1 pont híján VB
Raikkonen: VB
Button: VB

Szóval ezek alapján bőven meghozza a fizetését.

Ha beültetsz egy Palmert a McLarenbe akkor szponzora sem maradna a csapatnak. Mondjuk úgy, hogy amíg Alonso ott van, addig hitelessége van a csapatnak. Ha kiveszed Alonso-t és mondjuk ott lenne Vandoorne és Palmer, miben lenne más a McLaren mint egy Force India? Semmiben. Ha mondjuk a Macca letenne egy erős gépet az asztalra, akkor sem egy rookie-ra bíznák a VB-t.

A baj az, hogy egy (világ-/olimpiai/…) bajnoktól egy későbbi második helyezés is gyenge. A olimpiai bajnokoknál azt szokták ilyenkor mondani, hogy nem tudta a csúcson abbahagyni. Ezt csak akkor tudja megcáfolni egy korábbi bajnok, ha újra ő lesz az első.

Minden az autón múlik: Nem hiszem, hogy Alonsot fegyverrel kényszerítették volna a csapatváltások előtt. Az ő döntése volt, hogy a sz@r autót (és a több pénzt) választotta. 2-szeres világbajnokként bármelyik csapathoz mehetett volna. 10 év után már nem biztos, hogy minden csapat tárt karokkal fogadná.

+1

Na meg elég ingoványos a F1-ban tényeket előszedegetni. Csapatsorrend és pontrendszer miatt nem lenne nehéz egy klón pár között is 62-38 % különbséget kimutatni ugyanabban a kocsiban. De itt nem klónok ülnek a csapatoknál. Azt meg szerintem senki nem vitatja hogy Alonso a top pilóták közt van, és azért kevésszer ült mellette top pilóta..

Viszont nem a legjobb, ezt a 10 év és pár hónap megmutatja. Szerintem.

Nem tudom ugyan azt a sportot nézzük-e...

Az olimpiai bajnokoknál azt szokták ilyenkor mondani, hogy nem tudta a csúcson abbahagyni. Ezt csak akkor tudja megcáfolni egy korábbi bajnok, ha újra ő lesz az első.

Csak épp az olimpiai bajnok képes önerőből bajnok lenni, az F1-ben nem így van. A legjobb referencia a csapattársad.

Az ő döntése volt, hogy a sz@r autót (és a több pénzt) választotta.

Nem tudhatta előre, hogy gagyi autókba fog ülni. Ez nem olyan mint a foci, hogy circa. 115 éve ugyan az a csapat van a toppon (Real Madrid, Bayern...) 2009-ben a semmiből jött egy Brawn, 2010-ben a semmiből egy Red Bull (előtte a középmezőnyben vergődtek), ugyanígy a Mercedes 2014-ben... Igaz Alonso aláírhatott volna 2008-ban a Red Bullhoz, de akkor még a csapat sehol sem volt. Ha 2013-ban aláírt volna a RB-hoz, ami addig ledönthetetlennek tűnt, akkor ugyan úgy nem lenne bajnok most sem.

Csapatsorrend és pontrendszer miatt nem lenne nehéz egy klón pár között is 62-38 % különbséget kimutatni ugyanabban a kocsiban.

A Ferrari-nál nem kellett csapatutasítás, mivel Massa sehol nem volt Alonsohoz képest. 2012-ben Alonso futamokat nyert esőben a Ferrari-val, míg Massa köröket kapott.

Viszont nem a legjobb, ezt a 10 év és pár hónap megmutatja. Szerintem.

Ezt így lehetetlen megmondani, de szerintem tavaly a legjobb versenyzők között volt. Buttont eléggé elverte, pedig csapatsorrend nem volt. Ha megnézzük kik lehetnének a top versenyzők:

- Hamilton: őt Rosberg megverte a VB-ben, még ha jobb is volt valamennyivel
- Vettel: Raikkonen (aki sosem volt túl jó) megverte időmérőn összesítve, pontokban közel járt
- Ricciardo: Verstappen, aki újonnan érkezett a csapathoz, eléggé megszorongatta
- Verstappen: Jó szezon, de akadtak hibák (Monaco, Spa...)
- Rosberg: Nyerte a VB-t, de nem volt túl meggyőző
- Perez: Az év végére egy kicsit visszaesett a teljesítménye, de mindenképp jó szezon.
- Bottas: Eléggé elverte Massát év végére, év elején viszont Massa pariban volt.
- Alonso: A silverstoni és a brazil megpördülést kivéve nem sok hibát vétett.

Ezek közül Alonso, Ric, Verstappen és Perez akik valami kiemelkedőt tettek le tavaly az asztalra. Top 5-ben bőven ott van Alonso. A top 5-ből bárkit meg tudnék indokolni, hogy miért érdemli meg a legjobb pilóta címet.

Az sem kizárt, hogy Alonso Schumachert akarja másolni, aki 1996-ben elszegődött az akkor esélytelen Ferrarihoz, és 2000-ben világbajnok lett a csapattal. Mivel Alonso 2015-ben ment a McLarenhez, így egyértelmű, hogy 2019-ben lesz világbajnok a McLarennel.

Ja csak a világbajnoki címei után már a 3. csapatnál van (McLaren-nél másodjára), meg 11 év telt el... Valahogy nem jött be a copy.

„a világbajnoki címei után már… 11 év telt el”

Csak 10 év telt el. :-) Na jó, 10 év és néhány hónap.

Csak míg Schumacher 27 évesen kezdte el a csapatépítést, Alonso már 33 évesen került a McLarenhez. Már a "nyugdíjas" éveire kell gondolnia, nem valami új dologba belevágni.

Ha egy kicsit is jól bánik a pénzzel (sportolóknak nem szokott ez sikerülni, de az F1-ben nem a leghülyébbek vannak), akkor már nem lesz gondja nyugdíjas éveire. Én inkább arra vigyáznék a helyében, hogy megéljem azokat az éveket is. Na, ezért nem vagyok F1 pilóta :-).

Jó példa erre Schumacher, aki vigyázott, nem kevésszer törte össze magát a pályán, ellenben a síelés....

--
trey @ gépház

Persze, a nyugdíjas éveire gondolást nem úgy értettem, hogy kezdjen el kuporgatni, hogy ne haljon éhen. :) Arra gondoltam, hogy lassan már a visszavonulást kell tervezgetnie, nem azt hogy hogyan építhet fel egy csapatot nulláról X év alatt.

Ebből a táblázatból én azt látom, hogy Raikkönen a király, mert a teljesítményéhez képest szép summát akaszt le. Persze hogy nem hagyja abba :-)

-

géniusz a srác: jól megalkotta a mögötte álló PR-t, hiszen a magyarázkodók körében:

-amit megnyert az tisztán a tehetségéből fakad + minden anyagi támogatás tőle eredeztetik. megtiszteltetés a munkaadónak, baszod :)
-amit nem nyert meg, azt elcsalták előle, jól elintézte neki valaki béna szar, szar volt a csapat.

jelen körülmények között évtizede diktálni a PR-tempót és alkalomadtán tét nélkül beböffenteni, hogy "ha nem lesz meg a [paste RND F1 hype] azonnal lelépek", na ahhoz kell valami plusz. a Rozsó megüresedett helyénél felböffent érdekességekkel vegyítve tényleg egy géniusz rajzolódik ki, a F1 géniusza. kár, hogy a pályán bő évtizede nincs eredménye - dehát nincs mit tenni: Frédi biztos nem hajt az eredményre és a fizu mindent üt. szóval igazi versenyző alkat, egy dologban örökös győztes: senki nem tudta még így elherdálni önmagát, pénzért senki nem szopott még nagyobb lőcsöt önszántából: szerintem erre még a kiélt amszterdami kurvák is csettintenének :D

ellenben a tavalyelőtti napozós stb trollkodását kifejezetten bírtam, az bejött! a saját ágyába piszkítás eredményeképp végre kapott egy lábszár méretű lőcsöt a mekk-kk-láren is + szerintem a felkelő nap országában is tervben volt a néhány harakiri. munkásököl, vasököl - odacsap, ahová köll :D

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez a Fred valamit tud. Nem hoz semmilyen eredmenyt, de a legjobban kereso illetve sokak szerint legjobb (pl. Jackie Stewart) pilota.

egyről beszélünk, és szerencsére tényszerűen: nem a pályán bizonyít.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS