Ígéretes karrierlehetőség a Deutsche Telekom felhőszolgáltatásának üzemeltető csapatában (x)

Címkék

Az IT Services Hungary (ITSH) látja el a Deutsche Telekom Open Telekom Cloud (OTC) publikus felhőszolgáltatásának üzemeltetését Magyarországról. A folyamatosan bővülő csapatban jelenleg 7 nyitott pozíció vár betöltésre.

Az Open Telekom Cloud a 2016-os CeBIT-en debütált. A pozitív fogadtatás óta a szolgáltatás folyamatosan új elemekkel bővül, jelenleg dolgoznak kollegáink a harmadik nagyobb release  telepítésén és tesztelésén. A termék piaci részesedése is egyre jelentősebb az új funkcióknak köszönhetően.

Az ITSH az OTC teljes körű üzemeltetését végzi: az adatközpontokban lévő meghibásodott hardware-elemek cseréjének koordinációjától kezdve, a meglévő rendszerek üzemben tartásán át egészen az új kiegészítők, komponensek telepítési, konfigurálási és frissítési feladatainak ellátásáig minden a csapat feladatkörébe tartozik. A napi munka során (például hibakeresés, mélyebb vizsgálatok) a beszállító szakembereivel történő együttműködés is színesíti a hétköznapokat. Az említett tevékenységeken túl szakértőink még tervezési és fejlesztési munkákból is kiveszik a részüket.

A felhő alapú technológia jelentős fejlődésen megy keresztül, az erre épülő megoldások térhódításával, növekvő piaci igényekkel találkozunk nap, mint nap. Ezzel párhuzamosan a technológia fejlődése, az új üzemeltetési eljárások, nem csak kihívást, hanem szakmai fejlődési lehetőséget is jelentenek a szakember gárda számára.  Ahogy az OTC Core Team egyik munkatársa fogalmaz: ,,Az ismeretlen az, ami izgalmassá teszi ezt a területet. Nincs bevált út, nincs tuti recept, mindent magunknak kell felderítenünk. A legújabb technológiával dolgozhatunk az informatika egy újabb mérföldkövének a kezdetén. Ezzel a projekttel szakmailag és emberileg is nagyot lehet lépni."

"Az eddig megszerzett tudásunknak minden kis morzsáját használjuk úgy, hogy emellett minden nap tanulunk is. Rengeteg emberrel és kultúrával kerülünk kapcsolatba, ami szintén érdekessé teszi a "szürke hétköznapokat." - mondja az OTC Core Team egyik tagja. "Sem az ITSH, de még a T-Systems sem foglalkozott korábban ezzel a területtel, így nagy kihívás ez mindkét fél számára. Az izgalmat az adja, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a lehető legtöbb szolgáltatást elérhetővé kell tennünk az ügyfelek számára, természetesen mindezt a lehető legprofibb módon. Izgalmas az is, hogy olyan tudást kell megszereznünk, ami a piacon most még keveseknél van meg."

"Az OTC az élet minden területén kimozdított a komfortzónámból. Sohasem gondoltam volna, hogy fél év alatt egy évnyi munkatapasztalatot lehet szerezni. A fejlődési lehetőségek az egekbe nyúlnak. Csak a kreativitás szabja a határokat." - teszi hozzá.

Kiknek ajánljuk a nyitott pozíciókat?

Elsősorban azoknak, akik rendelkeznek már alapvető Unix- és OpenStack-ismertekkel és hajlandóak ezt magasabb szintre emelni, illetve érdeklődnek egy olyan terület iránt, amely a jövő egyik meghatározó szelete lehet az IT-üzemeltetésben. A projekt jelenlegi fázisában még nem feltétel a beható OpenStack-tapasztalat, a tanulási hajlandóság viszont az. Az ITSH biztosítja, hogy a csapat tagjai ezt a szakértelmet képzéseken és a gyakorlatban elsajátítsák.

Milyen nyitott pozícióink vannak?

További információk a weblapunkon.

(Az IT Services Hungary Kft. megbízásából készített anyag.)

Hozzászólások

...tehat openstack tudas nelkul elkezdtek openstackezni, es most keresnek hozzaerto embert? nice

Felesleges fikazni. Ez a ceg az egyik legjobb ugrodeszka kulfoldre meg mindig...

Hát, ha tényleg ez a legjobb érv mellette, akkor viszont ott a baj már nem kevés :D (no offense)

(Írom ezt úgy, hogy hallottam már a cégről jót is, rosszat is, de személyes tapasztalatom nincs velük)

Ez miert ne lenne egy jo erv egy ceg mellett?

Ismerkedhetsz technologiakkal amit esetleg mashol nem talalsz.
Kozelebb kerulhetsz magyarorszag legnagyobb ISP-jehez esetleg atmehetsz oda dolgozni.
Fizetik a tanulasodat. (nyilvan ezert varnak valamit)
Aztan ha meguntad a banant valtasz. Vagy te minden ceghez ugy mesz hogy hatha onnan mesz majd nyugdijba?

Érdekes, nálunk egy szál volt ITSH-s embert sem ismerek a magyarok közül.
Akad pár ex-MS (a másik, amelyik nem gyárt oprendszert, cserében sok pénzzel babrál all over the world! ;) ) dolgozó erre.
Mindenki más teljesen random helyről jött.

ITSH-ról sok mindent hallottam már.
Mondjuk úgy, hogy ha otthoni uggródeszka kell, akkor sokkal jobbakat is lehet találni.
Pl. a fent említett.
Bár én sosem dolgoztam ott, de valahogy ezt nem bánom:
Az előző munkahelyemen (ami nekem volt az "ugródeszka"), a sikerült hallani pár sztorit ITSH-ról.
Nem bánom, hogy nekem kimaradt.

Abban megegyezhetunk, hogy a peldad nem reprezentativ?

Szerinted melyik külföldi cégnél kellene dolgoznom, hogy "reprezentatív" legyen a kollegiális mintavétel a magyarföldről jötteket illetően?
Akár többet is felsorolhatsz!
Nekem spec. 3 "nagy" jut eszembe.
Ebből az egyiknél dolgozom.
Ez nem jelenti azt, hogy mindenkit ismerek itt. De a nálunk dolgozó magyaroknak majdnem a felével személyesen majdnem napi szinten kapcsolatban vagyok, lévén ugyanazon az emeleten dolgozunk.
Kb. a másik félból, aki nem ezen az emeleten van, azoknak is a másik felét kb. nagyjából hetente látom.

Plusz még ismerek még néhány szakmabeli Dublini magyart.
ITSH... Meeh... Brr...

Nem mondom, hogy nincs olyan hely, ahová ők jó ugródeszka lennének.
Csak az nem "ez a szakma".
Ebben megegyezhetünk?

Pl. a valaha volt legjobb főnököm egykor technikailag is nagyon penge volt. Aztán pár éve átnyergelt fönőkösködésre.
Nem tudom hány évet húzott le ITSH-nál. De ha jól rémlik, akkor 6-ot. (Bár lehet, hogy az másik volt BB-s kollégám volt.)
Bár nem így fogalmaztam, de a valaha volt legjobb vezető, akivel dolgom akadt!
Nem vagyok benne biztos, hogy ez az ITSH miatt, vagy ellenére alakult vele így :D

Ha öreg vagy tehetségtelen vagy engineer-pályára, és semmi érzéked a "hack"-hez, akkor valószínűleg jó lehet az ITSH, mert rengetegg patternt és antipatternt láthatsz ott, ami később jól jöhet.
Gondolom. Ezen a részen én is csak tapogatózom.
De nagyjából abban is biztos vagyok, hogy a fentebb célzott 3 nagy közül, de terjesszük még ki mondjuk 5-6 -ra, akik ebben a szakmában nagynak számítanak...
Na, ott nem gondolnám, hogy bármelyiknél akár vezetőként, akár engineerként jó ugródeszka lenne, ha az utolsó állásod az ITSH.
Ha váltottál ITSH-ról... Mondjuk Morgan bácsira, vagy valami másik értékelhetőre... na, az inkább tűnik ugródeszkának.
ITSH kb. arra jó "ebben" a reprezentatív célban, hogy antipatterneket láss, és kell hozzá személyiség is, hogy felismerd az antipatterneket.
Meg kitartás, hogy közben ne égj ki.

Szerintem.

Nem tudom melyik szakmarol beszelsz az IT eleg tag fogalom es az ITSH sem csak cloud computingbol all.

Szerinted melyik külföldi cégnél kellene dolgoznom, hogy "reprezentatív" legyen a kollegiális mintavétel a magyarföldről jötteket illetően?

En arra gondoltam hogy ha 1 cegnel dolgozol akkor nem vagy reprezentativ minta vetelere alkalmas. Vagy ismered az osszes IT ceget kulfoldon es az alkalmazottakat is?

Az hogy nalatok, barmelyik ceg is legyetek az ,hogy hany magyar van es abbol hanyan jottek vagy nem jottek akarhonnan az irrelevans a merites merteke miatt.

Nos... voltam ITSH-s.

Volt ott jó is, rossz is. Viszont amíg én ott voltam, elég sokat változott a cég, és egy bizonyos esemény után kifejezetten nem jó irányba.
Mivel a titoktartásim már lejárt, és a jó viszonyt már eljátszották, így most kicsit csapjunk a lecsóba!

Kezdőknek jó. Ugródeszkának. Sokat lehet tanulni folyamatokról, ITIL-ről, mostmár valamennyi Agile is van. Küldtek régen tanfolyamokra, később már csak vizsgázni. Vannak-voltak emberek, akiket ott érdemes megismerni. Régen a csapatépítések nem merültek ki az eszünk-iszunk-bebaszunk trióban, és így azért épültek ott elég összetartó csapatok, _RÉGEN_. Ismertem meg ott embereket, akik a későbbiekben is meghatározták a szakmai és személyes előrehaladásomat is. Szert tettem barátokra, ellenségekre, jó és rossz emlékekre, szakmai tapasztalatokra; tanulságos, vicces, szép, és kiábrándító történetekre is. Viszonylag sok évet töltöttem el ott, de amilyen jól indult, annyira szívesen is jöttem el.

A belső folyamatok felveszik a versenyt az amerikai cégek folyamataival. Összetett, sokszor feleslegesen bonyolult, minden agyon van szofisztikálva, és ha elcseszel valamit a folyamat betartása során, akkor hamar lebasznak. Hogy ezt nyilvánosan, csapat előtt megszégyenítve, vagy a főnök négyszemközt intézi veled, azt csapatvezetője válogatja. Velem mindkettő megesett ottlétem alatt. A szakmai hibát kevésbé veszik komolyan, mint a folyamatok betartását. Ha szakmailag hibázol, akkor bíznak benne, hogy tanulsz belőle, és semmi gáz, esetleg kis ejnye-bejnye, ha meg kiesést csináltál, akkor integess a bónuszodnak!
Nem titok, hogy főleg németekkel dolgoznak. Nem mindig könnyű. Vannak köztük jó fejek, de olyan legendás dinoszauruszok is, akik miatt több generációnyi munkatárs lépett ki a cégtől.

Folyamatos cost cutting miatt nem pótoltak embereket csapatoknál, mert azt látták, hogy a szekér elmegy nélkülük is, csak nem gondoltak bele, hogy meddig. Ezzel konkrétan vesztettek el üzletet, noha persze elismerni nem fogják soha, már ha felismerték egyáltalán magát az okot.
Cserébe viszont vettek fel rengeteg embert, akik más szakmákból nyergeltek át IT-ra, vagy épp teljesen pályakezdők voltak, aztán 3 év múlva már ők voltak a "szenyorok". Ebből következően ezek a "szenyorok" soha nem láttak semmi más megoldást, mint ami ott volt, tehát csak helyben vannak valamennyire jó ismereteik, de ha bedobod egy idegen IT környezetbe, akkor ott a többségük életképtelen lesz, és ha valamit önállóan kell felépíteni, akkor aztán jönnek majd vicces megoldások, amik leginkább ronda hákolásra vagy workaround-ra fognak hasonlítani.

A csapatmodell az, hogy van csapatonként 1 vagy 2 ember, akik tényleg PowerAdmin szinten vannak, tényleg szenyorok a maguk területén, és tudják szakmailag irányítani a csapatot. Ők viszik el a velősebb feladatokat, a többiek meg inkább a napi mókuskereket pörgetik, vagy a PowerAdmin keze alá dolgoznak. Ennek megfelelően, ha tudod ki a másik csapatban az ilyen húzó ember, akkor van esélyed összedobni egy olyan meeting-et, ami nem időpazarlás, hanem valós eredmény várható tőle. Ellenkező esetben könnyen fulladhat bármelyik meeting bullshit bingóba. (Felmondási idő alatt simán ellőném, előbb nem ajánlott. Csopvez humorától függően szankció lehet belőle.)

Viszont ha egy-egy csapat ilyen húzó embere elmegy, akkor az esetek többségében lebecsülik a hatást. Vagy pótolják, vagy nem, vagy megfelelő ember kerül oda, vagy nem.
Emellett, vagy van megfelelő handover, vagy nincs, vagy frissek a doksik vagy nem, és könnyen vész el kulcs infó. Ugyan a cégnél sűrűn van doksi frissítés, és ellenőrzik is, de csak formálisan, tartalmilag nem. Ergó simán lehet, hogy az ember fejében van infó, ami a doksiban nincs, és nem is adta át senkinek lelépéskor.
Emiatt volt olyan projekt, ami csúnya halált halt, és ugyan javító szándék volt mögötte, a projekt félkész mivolta miatt csak több baj származott belőle, mint haszon. Hagyták a projekt technikai fejét elmenni, és azt hitték meglesznek nélküle, mert a szekér elmegy nélküle is, mert ők nagyok, meg ügyesek, meg okosak, és tudják .... van ebben némi nagypofájú önelégültség, ami kicsit jellemző a cég humánpolitikai hozzáállására, és ők már szenvednek ennek a hatásától, ha felfogják, ha nem.... de nem jellemző az önkritika.

Megy a belső mantra, hogy "legjobb munkahely", stb... a "work life balance" talán a legnagyobb bullshit az egészben. A saját szememmel láttam ott kiégni embereket, tudod, a legendás burnout.
Egyik személyes barátom is így járt, és azt sem elfelejteni, sem megbocsátani nem fogom a cégnek a büdös életben soha _!_ És konkrétan ott 1-2 embernek. Utólag szerintem példaértékűen és nagyon humánusan kezelték a dolgot, ami tiszteletre méltó, de ettől függetlenül még hagyták megtörténni, az ember csúnyán tönkrement, és csak a saját felismerésemen múlt, hogy _velem_ nem történt meg. Aki lelkiismeretesen végzi a munkáját, azt szénné terhelik, aki leszarja, de úgy csinál mintha ... az elvan mint hal a vízben.
Teszem hozzá, hogy azért történt ez a humánus bánásmód, mert a nagy-nagy-góré tudta, hogy az az ember milyen heroikus műszakokat tolt végig, és milyen lehetetlen küldetéseket tett le az asztalra, és ezt meg is becsülte. Ez a góré viszont már nincs a cégnél. Ha pedig ő nem lett volna, akkor csak szimplán kirúgják az embert, és kész. Épp ezért, én csak azt a bizonyos volt górét tisztelem, de ami a céget illeti... :/ lásd: "a büdös életben soha _!_"

Kifejezetten pletykás cég, hiába vannak többezren, és vannak akiknek ez néha komoly fejfájást okoz. Egy-egy vállalati pletyka könnyen a szőnyeg szélére állíthat, és ha valaki szakmailag nem tud legyűrni, de nagyon le akar, akkor ne lepődj meg, ha pletykák kezdenek terjedni rólad!
Vannak akik IDDQD-vel grasszálnak, és jóval messzebbre ér el a kezük, mint amennyire azt hivatalosan lehetne. Egészen nyugodtan mondható, hogy a cégnél van egy fajta belső politikai élet, aminek nem célszerű a célkeresztjébe kerülni. Ugyanúgy működik, mint az országos: sötét, mocskos és alattomos, rejtélyekkel és hátsó szövetségekkel teli.

Csoportvezetője válogatja, hogy eredmények, pedantéria, vagy fejforma alapján ítél meg. Persze a bónuszodat nem azért fogják megvágni, mert "nem tetszik a p0f4d", de ha ez áll fenn, akkor majd talál rá hivatalosabbnak hangzó indokot, aztán bizonyítsd be hogy nem úgy volt...

Csajok.... vannak, sokan. Vannak köztük ártalmatlan, jófej teremtések, aranyosak, stb... és most jön a de...
Minden céges ellenkezés ellenére is vannak céges afférok, céges párok, de vigyázzzzzzz mert harapnak! Hiába vagy akármennyire jófej, egy rossz beszólás, és évekre véged. (És lesz okod beszólni, tesznek majd érte, lásd a pletyka részt!) Természetesen gyorsan replikálnak egymás közt. Nem mindenki a szakmai képességei miatt van ott, ahol, de erre hamar rá lehet jönni. Ez főleg _egy bizonyos manager_ körül történik, aki IDDQD-vel grasszál... Ha őt és csapatait elkerülöd, akkor ilyennel nem fogsz máshol találkozni a cégen belül. Egy HR-es kolléga egyszer a következő kérdést tette fel: "Ez most állásinterjú vagy casting?" Ez mindent elmond.

Most, hogy ezeket leírtam, valószínűleg 10 percen belül beazonosítanak, és soha többet nem kapok munkát annál a cégnél... de nem érdekel.
Elmúlt az az idő, hogy én szerettem ott dolgozni.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Minden cégnek megvan a rákfenéje, kivétel nélkül. Ezekben lehetnek itt-ott közös pontok. Típushibák mindenütt felütik a fejüket. Viszont az ITSH egyik hibáján szépen kirajzolódik az, hogy miért nem feltétlen jó ugyanonnan sok dolgozót importálni. A "Hajgumi" cég csődje után felvették a dolgozóik jelentős részét, és minő meglepetés, a "Hajgumi" céges kultúrája egyszer csak felütötte a fejét a cégen belül, és a hibáik is kezdtek megismétlődni. Az említett IDDQD manager is onnan való volt. Ezt a jelenséget a főnökség és a HR nem vették észre, hiába kaptak visszajelzést. (Tudom hogy kaptak, én is adtam.)

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Ez nem feltétlen volt mindig igaz. A húzó emberek szava picit tudott számítani. Nekem volt ott olyan feladatom, hogy rendszereket kellett építeni ügyfél igényei alapján, és akkor mondhattam meg dolgokat, és akkor az úgy lett.

Viszont egy idő után elkezdtek jönni visszutasíthatatlan deal-ek. Nyelt be ilyet a cég. Tisztán manageri döntésként megvettek egy terméket. Ideadták hogy nézzem meg. Nem találtam jónak. Szóltam előre, hogy baj lesz, félre lettem állítva, baj lett, fizették a büntetést, de én még mindig fogjam be.

Viszont volt az ellenkezője is. Németből megkaptam a felhatalmazást, hogy IDDQD, IDCLIP, IDKFA, csak működjön!

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Tisztán manageri döntésként megvettek egy terméket. Ideadták hogy nézzem meg. Nem találtam jónak. Szóltam előre, hogy baj lesz, félre lettem állítva, baj lett, fizették a büntetést, de én még mindig fogjam be.

de most, hogy mar letelt a titoktartasi kotelezettseged, elmondhatod mirol volt szo :-)

Részleteket, konkrétumokat nem is fogok kiteregetni máshol sem. Öngyilkosság lenne. Az én írásom azt célozta, hogy kicsit belásson a HUP-os közösség a marketing bullshit mögé, és hogy legyen szó olyan dolgokról, amik a hétköznapi embereknek fontos, és nem fogja megtalálni egyetlen egy promo anyagban sem. Írtam jót is, írtam rosszat is. Lehet az utóbbi kicsit nagyobb hangsúlyt kapott.

Összességében: kezdőknek jó ugródeszka, aztán majd kapnak hideget-meleget.

Plusz, az óvatosság részhez: van névrokonod az alkalmazottak közt.
Az említett politikai játszmákba pedig simán belefér, hogy megpróbáljanak csőbe húzni.

gyu pedig jól beszélt. Ahol ő van, oda ITSH-s egyenes úton nem fog jutni, még az igazi szenyor sem.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Nem kaptam fel a vizet, de amit és ahogy leírtál, nem erről szólt; ez a része teljesen hidegen hagyott volna. De tényleg nem szeretném offolni a témát, érintett lévén pedig különösen nem - releváns kérdésekre viszont nagyon szívesen válaszolok.
------------------------
{0} ok boto
boto ?

Rendben. Megadják már az ünnepeket, vagy még mindig csak karácsony és húsvét ami viszonylag a tiéd?

(Volt már change-em húsvét hétfő hajnal 5kor, és nem csinálhattam VPN-ről, hiába kellett érte 250km-t utaznom.)

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

A fenti pozíciók alapvetően nem műszakos jellegűek. Általánosságban viszont elmondható, hogy ez a projekt sem mentes a túlóráktól, illetve "nem szent" sem a hétvége, sem az ünnep, ha dolog/baj van. Ostor pattogása ellenben nem hallik...
------------------------
{0} ok boto
boto ?

mint a matav, csak "kicsiben" :-) Meg par eve lattam a hwsw-n a t-systems allaspalyazos gamifikacios cuccat, amit kiprobaltam, es tetszett (maga a koncepcio). Kb. fel uton viszont abbahagytam, mert mar a konyokomon jottek ki az olyan jellegu kerdesek, hogy a 3 fenykep+nev kozul ki a random mittomenmelyik osztaly vezetoje? (Talald meg a google, meg a ceg honlapja alapjan). Ahol meg ekkora a szervezeti vizfej (ld. pl. matav/telekom, amit minden 2. evben atszerveznek, ami nyilvan az elozo atszervezes kudarca), az sosem szokott jot jelenteni.

Ez van. A szurke-bordo / magentas cegcsoportnal, ugy tunik, elkerulhetetlen, hogy dilettans balfekek, akik hulyek, csak nem tudjak, hogy azok, uljenek az ember nyakan [tisztelet a kivetelnek].

Csak megerősíteni tudom. A németek horribilis fizetésekért nem csinálnak semmit, osztják az ész, ha egyáltalán van mit. Tisztelet a kivételnek.
A sok gazdasági kivándorló/bevándorló meg elvégzi helyettük a piszkos munkát.
Lehet elvesztették a 2. világháborút fegyverekkel, de aztán végül mégis ők nyertek gazdasággal, politikával.
Nem véletlenül uszították rájuk a sok muszlimot...

--
robyboy

Koszonjuk a reszletes beszamolot, nagy reszet meg is erositem. De ugy tunik, te tulsagosan a szivedre vetted a viszonyokat. :) Mindez nem feltetlenul itsh/t sajatossag.
Az, hogy balfasz es inkompetens a topmenedzsment, hogy mindenki csak a sajat segget vedi es mas nem erdekli, hogy az {uzlet,allami ,ceg}politikai szempontok felulbiraljak a szakmai velemenyeket sot meg a jozan eszet is, hogy folyosoi pletykak vannak, hogy az ember intelligenciaszintje inkabb visszafele fejlodik mint elore, hogy aktusok zajlanak a fenymasolo szobaban...
Nagy ugy.
Mindezt pl. akarmelyik_nagy_ allami cegrol elmondhatnank, aminek Nemzetivel kezdodik a neve. ;)

Nope.

A dolog ott kezdődött, hogy ... már nem olvasom vissza az egész thread-et, de valaki _EZT_ jó ugródeszkának állította be.

Nos, NEM.

A jó ugródeszkák egy az egyben kizárják az ilyenfajta cégkultúrát.
Illetve jó ugródeszkák, csak kérdés, hogy hova. Ha hasonló másik ilyen "belterj-szenny" felé szeretnél továbblépni, akkor JÓ ugródeszka.

Külföldi komoly helyre nem.
Max. talán Odt lerhez.
(Evvel egy rossz szót nem akartam mondani róluk! Onnan pl. már jutott ide kolléga, szóval köztes lépcsőnek nem rossz, ha ki tudod magad vonni az eos meg hasonlók hatása alól.)

Ugródeszkának ugródeszka, mert kapcsolatokat lehet építeni, szakmailag lehet tanulni (bizonyos keretek között), tapasztalatot lehet szerezni, de ott inkább szélesíteni lehet a tudásodat, nem mélyíteni. Lesz aki majd ezen is felszisszen, de bátran merem állítani, hogy ha elém raknák az átlagos bármilyen admint (tehát nem a húzó embert, és nem a legzöldebbet, hanem az átlagosat), akkor problémát jelentene elmondani, hogy hogyan épül fel egy TCP kapcsolat, vagy hogy a 'kill -9' milyen process-t nem tud kinyírni és miért, de high level dolgokkal valószínűleg tisztában lenne, és értene egy kicsit ehhez, ahhoz, meg amahhoz is.

A processek túlzott elburjánzása hátráltatja a technikai előrehaladást. (Ez mondjuk sok multinál így van, de van másik üzemeltetési modell is, ami megoldja ezt, cserébe van más baja.)
Minél többrétűbb egy feladat, annál több csoportot kell bevonni, egyeztetni. Exponenciálisan nő a jóváhagyók száma, és annak az esélye is, hogy az egyik szabadságon lesz. Így pl egy gép nulláról felhúzása és egy apache-mysql beállítása kb 4-5 csoport bevonásával oldható meg minimum, és eltart legalább 3 napig akkor is, ha minden simán megy, és mindenkit csak 1x kell megkeresni. Ha az adminnak szabad keze van, ez pár perc.
(10 perces LAMP challange, valaki?)
A sokcsoportos felállás magával hozza azt is, hogy elvész a felelősség bizonyos határtémák felett, és olyankor vagy valaki bevállalja, vagy seggvédés keretében senki nem csinál semmit, és egymásra mutogatás megy; avagy a másik szitu: egymásnak keresztbe dolgoznak.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Hagyjuk a demagóg faszságokat, ha lehet. Sehová sem azért kerültem eddig, mert előtte dolgoztam valahol. Zsinórban a harmadik olyan pozíciómban vagyok, ahol gyakorlatilag nulláról tanultam meg valamit azért, mert az volt a feladat, hogy azzal dolgozzam, és minden esetben sikerült abszolválnom a feladatot a vezetők és ügyfelek visszajelzései szerint. Egyetlen tényleges ugródeszka van: a képesség és hajlandóság _együtt_.
------------------------
{0} ok boto
boto ?

Rendben.

Jól értem tehát?

Sokadjára tanultál meg valamit nulláról, tehát egy kicsit már sokadjára kezdesz érteni valami sokadik dologhoz. Viszont attól még azért távol állsz, hogy megértsd, hogy a háttérfolyamatai annak az adott dolognak miért úgy működnek ahogyan, és a forráskód azért még tudna számodra jelentős megvilágosodást hozni a termék rejtett értékei/hibái/működési elve tekintetében, és a "varázslatos együttállások" működésének okát nem érted.

Ha ezzel egyetértesz, akkor a megszerzett tudásod nem mély, hanem inkább szerteágazó. Ez viszont nem jelenti, hogy egy adott feladatot ne tudnál elvégezni, vagy ne találnál meg egy-egy beállítást.

Ugródeszka pedig az, ahol olyan tapasztalatokra, kapcsolatokra tehetsz szert, ami később hasznos lehet annyira, hogy tovább tudj lépni vele.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Nem, nem érted jól, ez viszont egy parttalan vita, aminek nem látom értelmét, tehát nem bocsátkozom ilyesmibe. Nem akarlak meggyőzni semmiről. Nincs bizonyítási, sem megfelelési kényszerem, és egyáltalán nem befolyásol a véleményed... De ismét kérni szeretném, hogy maradjunk az eredeti témánál!
------------------------
{0} ok boto
boto ?

Azt hittem a szótár egyeztetés, és az interpretáció tisztázása nem kötekedés. Leírtam mit értek azalatt, hogy szerteágazó, vagy mély tudás. Leírtam miért gondolom, hogy inkább szerteágazó, mint mély. Leírtam hol látok ezzel összefüggést az ITSH-s modellben.
Ismétlem, nem neveztelek inkompetensnek.

Abban viszont egyetértünk, hogy parttalan, de ennek az okát én másban látom, mint te.

Szerintem nézz körül másik cégnél is!

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Nem az első munkahelyem - nagyon nem. Nem is az utolsó, ezt is valószínűsítem. Most azonban hiszek abban, hogy amit csinálok, annak értelme van - másként nem csinálnám. A tudásom pedig, mint jó valószínűséggel mindenkié, a Te szótárad elemeivel élve a szerteágazó és mély ötletes keveréke. Nem törekszem egyikre sem a másik rovására, egyszerűen csak úgy adódik, hogy változik a szakterületem időről időre, és mindig igyekszem elmélyedni az aktuálisban . az idő és energia azonban minden tekintetben véges.
------------------------
{0} ok boto
boto ?

Sehová sem azért kerültem eddig, mert előtte dolgoztam valahol.

vö. avval, ahonnan a szál indult, hogy reagáltam tigrincs hozzászólására:

Felesleges fikazni. Ez a ceg az egyik legjobb ugrodeszka kulfoldre meg mindig...

Lehet, hogy neked voltak ott pozitív élményeid.
Mint mondtam, biztos van egyfajta célközönség, akinek jó ott.

De a külföld, meg jó ugródeszka érveket felemlegetni a velük kapcsolatban, erősnek érzem!

Nem értem, hogy lettem én példa erre a "bináris Lebensraum-szemléletre", nem is érdekes.

De egy dologban úgy látunk egyetértünk:

"A szakember mindenhol érvényesül."

Innen már csak a következtetési gráfunk tér el.
Én pl. jó szakemberként sem időmet, sem energiámat nem vesztegetném T-s helyen.
Ha fejlődni akar valaki, akkor _SZERINTEM_ az _NEM_ az a hely.
Illetve lehet fejlődni, kérdés merre szeretne valaki fejlődni.
Ahogy mondani szokták, minden (tapasztalat) jó valamire...

Akkor talán abban is egyetérthetünk, hogy egyikünk sincs birtokában az egyetemes igazságnak, tehát efféle kijelentéseket ex cathedra tenni nem szükségképpen érdemes. _Szerinted_ itt nem lehet fejlődni, _nekem_ mégis sikerül. Mindenütt sikerült eddig, és bízom abban, hogy a jövőben is fog. Te meg én nem egymást keressük, és ez mindenkinek meg is felel így, semmi kétség.
------------------------
{0} ok boto
boto ?

egyikünk sincs birtokában az egyetemes igazságnak,

Emlékeztetsz egy volt főnökömre. Ő is hasonló érvrendszerrel jött, mikor már X-edjére elmagyaráztuk neki, miért nem halad a projekt, amit a 3rd party próbál leverni rajtunk, és hogy a 3rd party miért teljesen inkompetens, még a saját kérését sem érti, stb. Főnöknek meg már régen köze se volt a szakmáról, csak csuklóból osztotta az észt, hogy úgyis biztos mi vagyunk a hunyók...
Aztán... őt már párszor megcáfolta a történelem, hogy valahogy, valamit mégis tudhattam, de mondjuk ott máig stabilan tartja a pozícióját...
Én meg... vagyok itt, ahol vagyok.

dgabor11 ex-kollégám meg ha olvassa ezeket a sorokat, valószínűleg hangosan felröhög :D
Salcay csak azért nem, mert ő nem ismerte ezt az exfőnököm. A vele közös ex-főnökünk meg kifejezetten jó vezető volt!

Szerintem nem ettől nézek trollnak bárkit is, és az én szándékom sem a trollkodás volt... Nem nagyon tudok mit kezdeni olyasvalakivel, aki ragaszkodik ahhoz, hogy az utolsó szó az övé legyen, és ugyanez áll a megmondóemberekre. De tényleg nem szeretnék senkivel kardozni, és ebben a témában vitatkozni sem.
------------------------
{0} ok boto
boto ?

Igen, jól látod, vannak dolgok, amiket a szívemre vettem, de ezt nem is titkoltam. Így is marad. Ahogy olvastad is már: "a büdös életben soha _!_"

Igen, ezek a dolgok sok multira jellemzőek, más-más arányban, más-más súllyal, és ahogy korábban másnak válaszoltam, típushibák vannak, amiknek különböző kombinációi máshol is előfordulhatnak.

Amíg a folyosón van pletyka addig nem érdekel. Amikor behívnak irodába szőnyeg szélére, és a folyosói pletyka miatt nekem kell magyarázkodnom, na akkor mérges vagyok, és akkor nem igazán mehetek el mellette.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

"valószínűleg 10 percen belül beazonosítanak, és soha többet nem kapok munkát"

én ilyen kritikák után kifejezetten szeretnélek alkalmazni, és meg is kérnélek rá, hogy bátran nyisd ki a szád. bár én mindig szemben úsztam az árral (fuldoklás nélkül), de remélem ilyen bevezetés után sem árulok el túl nagy titkot, miszerint a negatív kritika mindig lehetőséget ad előre lépni. sőt, okosan- vagy épp alattomosan használva előre leprogramozható folyamatokra használható: néhány éven belül ez a technika a mindennapi marketing aktív része lesz. nagyobb összeget tennék rá.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Itt-ott a sorok közt már ott van, hogy nem tévedtem ezzel a mondatommal sem, az említett céget illetően. Egykor volt olyan vezető a cégnél, aki számított a kritikáimra, és meglátásaimra, és olyan is, aki bizonyos kérdések puszta felvetéséért egy az egyben el akart tűntetni.
Egy általában veszélytelennek látszó kérdéssel tyúkszemre léptem, projekt szabotázs egyértelmű nyomát találtam, jelentettem. Pár nap múlva letiltottak az ügyről és eltussolták az egészet.
Az én szemszögem akkor: Küzdünk mint disznó a jégen, kiderül hogy akár haladhatnánk is, de szándékosan tartanak fel. Hátulról nyomnak, hogy haladjunk már, követelik rajtunk a hiányzó elemet, előlről feltartanak, direkt nem adják ide a hiányzó elemet, találok konkrét bizonyítékot arra hogy ez szándékos, és mikor jelentem, nekem lesz kuss a nevem. Lényegében a közvetlen vezetőim hátbaszúrtak.
Igen, tudom, szokásos! Érdekes, ilyen másik cégnél nem fordult elő, pedig jártam pár helyen az évek alatt. Ugyanez az időszak tett nagyon sokat az említett kollégám, bajtársam kiégéséért is. Én tudtam mikor kell kiszállni, ő nem. Én azóta is itt vagyok, ő teljesen felhagyott az IT szakmával, és évekig pszichológusok kezelték. Már nem ugyanaz az ember, aki előtte volt. Igaz, én sem.

Én azt vallom, hogy ha _csak és kizárólag_ pozitív visszajelzéseket adunk, akkor pont a hibák nem kerülnek felszínre, és nem feltétlen tudatosulnak. Visszajelzést - én inkább így hívom - szerintem vegyesen kell adni, jót is, rosszat is. Manapság nagyon divatos a negatív visszajelzést ignorálni, és a forrását eltűntetni. Most is, itt is, van aki fúj rám ezért. A következményekkel pedig megint csak nem szeretünk szembenézni. Említett cégnél az alulról jövő negatív visszajelzéseknek általában nem igazán volt semmiféle eredménye, esetleg ellenségeket szereztél magadnak, ugyanakkor csodálkoztak a megállíthatatlan fluktuáción. Persze, van aki tizenéve ül ott, el lehet ott lenni, le lehet sz*rni, de én meg nem ilyen vagyok. Kinek mi tetszik! Ha csak az előző bekezdésemben leírtakat éli át valaki egy cégnél, akkor kíváncsi lennék meddig maradna még ott, vagy meddig végezné lelkesen a munkáját!

Köszönöm a te visszajelzésedet is! Munkám van, és ugyan nem tudom te milyen területen dolgozol, de örülök, hogy valaki látja, hogy a jónak a rossz nélkül nincs értelme.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

ennél sokkal nyersebben gondolom, de helyenként összecseng azzal amit írsz. szerintem belső körből érkező pozitív visszajelzésre nincs szükség, én legalábbis nem igényelem már évek óta. talán megszokás kérdése, de nem kérek simogatást. visszajelzésként épp jó, hogy továbbra is számítanak rám bent - valamint mérettől függetlenül számítanak rám kívülről, ahonnan ezt várom.

a közvetlen és hangos negatív visszajelzés viszont létkérdés. ennek két fajtája van:
a., megalapozott kritika.
b., koholt vád & tévedés.

a ma átlagos esetben ezt így kezelik:
a., csendben vagyunk és sunyiban megoldjuk, vagy inkább csak letakarjuk a problémákat.
b., azonnal kiabálunk és óvodásként vergődünk, mert hamis a visszajelzés.

szerintem így kellene kezelni:
a., előbb vagy utóbb meg kell oldani a problémánkat, szóval jobb mielőbb. előnyt kovácsolva belőle hagyni kell hadd szóljon a kritika és mihamarabb meg kell oldani ami megoldandó. majd visszakiabálni, hogy "köszönjük az észrevételt, készen vagyunk". a valós kritika mindig nagy szívesség a kritizált felé, szóval ha a kritika nem égbekiáltó lúzerkedés miatt érkezett, akkor ez a legjobb megoldás. lúzerkedés esetére viszont nem tudok jó receptet, főleg ha még a tűzoltás is gyíkokra marad.
b., csendben hagyni kell hadd épüljön egy kártyavár a hamis információkból. alattomos módon te magad is becsempészhetsz egy-két jelölt lapot valami egyszerű módon. ez persze rövid távon ártani fog, de a legjobb pillanatban ki kell húzni a megfelelő lapokat és összedől az egész. elég nagy hanggal. ezt részben alkalmazzák a politikában is. onnantól hiteltelen minden rossz híred, és jó ideig nem lehet ártani neked - szóval elég jól ki lehet jönni belőle. persze ez némileg bonyolultabb, és óvatosságot igényel.

de többet nem akarok okoskodni, mert ennél ugyan komolyabb módon, de magam szeretném használni a kigondolt módszereimet :) épp elég nehezítés, hogy ennyire mesterségesen fel van gyorsítva minden.

btw nekem hw management, szerviz és rendszerfelügyelet játszik. szóval kevéssé vagyok megkötött rabszolga és kevesebb idióta vesz körbe. ez sokunkhoz képest helyzeti előny és igyekszem megbecsülni.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

A humorom... na arról tudnának mesélni páran. :) pl Gyu is.

Viszont vannak dolgok, amik már túl komolyak, vagy túlzottan érintenek ahhoz, hogy egy szóviccel elmenjek mellette.

Ehhez az egy thread-hez többet kommenteltem a hupon, mint egyébként összesen bármi máshoz. Én itt inkább csak figyelni szoktam.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Egyetértek a leírt módszerek és nézőpont hatékonyságával, a visszajelzéseket viszont nem szélsőséges módon szeretem adni, és kapni sem. A felesleges sérüléseket szeretném elkerülni, mert azzal hosszútávon ugyanúgy el lehet veszíteni az értékes dolgozót. Ha valaki szépen, megbeszélés útján nem érti meg az üzenetet, és nem korrigál, akkor közvetlenebb módszerrel újra megpróbálom, akár kevésbé udvariasan, ha úgy látom, hogy ez kell. Megvan milyen típusú emberrel hogyan kell kommunikálni. Valaki bármit megcsinál, ha érti miért van arra szükség, van pedig más, akinek elég ha annyit tud, hogy "mer a főnök ezt mondta".

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Ez a suselinux, huawei, openstack cucc kinaiakkal valo kooperalassal fuszerezve?

A németek cloudjaitól ments meg uram minket.

Egy német cégnél dolgozom, ahol XEN-SLES felhő van, Oracle, HANA és BW alkalmazásokkal. Többszörösen redundáns, HA és DR megoldásokkal. A szintén német T-Systemsben többnyire a felhő Appcomot jelent, szintén Linuxszal, illetve HPUXszal, Oracle-ökkel, HANÁkkal, ERP és BW alkalmazásokkal. Az AWS virtualizációját nem ismerem, de Ubuntuk és CentOS-ok futtatnak MySQL-t, Oraclet és szintén BW alkalmazásokat.

Tehát a kérdésem továbbra is, mi a baj a német clouddal? Vagy egy fokkal objektívebben: Mi a különbség amiről beszéltek?

Appcomról tudnék mesélni, hogy milyen bajok vannak vele. Egy ldap tartja össze az egészet. Az eredeti terv az volt, hogy muglik össze tudják kattintgatni, hogy mi kell nekik, és az egy reboot ideje alatt template-ek segítségével felálljon. Aztán mikor a backend megvolt, készültek az appcom plug-ok, akkor egyszer csak a GUI elfelejtődött, az ember aki kitalálta az egészet, elment (történt ez 6-7 éve majdnem), és ott maradtak félkészen. Több és képzettebb mérnök kezdett el kelleni az üzemeltetéséhez, mint egy hagyományos rendszeréhez, és cserébe az üzleti cél sem lett meg. Volt nagy visszahőkölés, emlékszem a nagy migrációs tervekre, meg arra hogy milyen erősen kellett behúzni a féket, amikor kiderült, hogy mégse erre van előre. Ugyanakkor a terméket eladták mielőtt még kész lett volna, így muszáj volt tovább vinni.

Úgy látszik mostanra sikerült behozni azt a veszteséget, amit akkor 1 ember lelépése jelentett, és most is úgy, hogy tök más lesz mögötte.

Hogy is fogalmaz a kiírás? A projekt jelen fázisában az Openstack tudás nem feltétel. Ez tökéletesen alátámasztja, amit korábban a humánpolitikájukról és a csapatmodellről írtam, és megerősíti azt is, hogy ez nem változott azóta sem. S megint készül a nulláról a szenyor.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

És vajon van olyan cég, aki nem így csinálja? Ez a cloud ez olyan mint a kamaszkori szex, hogy mindenki beszél róla és próbálja valahogy csinálni :) Persze a rálátásom nem teljes, lehet hogy tudsz olyat mondani, akik királyak már az első pillanattól kezdve, de én láttam 4 különböző cég megoldását testközelből, és azt látom, hogy ez nem egyszerű dolog.

Igen, van olyan cég, amelyik nem így csinálja. Nekem sem teljes a rálátásom, nem is mondtam, hogy az lenne. Ezen a szálon ITSH volt a téma, és már ejtettem szót az Appcomról, még ha nem is neveztem nevén, mondjuk szándékosan. S mivel te felhoztad, leírtam amit ott láttam, és még egybe is vág a németek cloudjával, és a céggel, és azzal is amit korábban írtam róluk.

Azt senki sem állította, hogy a cloud egyszerű téma lenne. A cég profizmusa néhány ponton megkérdőjelezhető, és ez épp ebben az álláshirdetésben is tettenérhető. Szerintem kellően megrágtuk a dolgot.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

off

Van egy olasz ember a (szerencsére) távoli munkatársi gyülekezetben, na az így fonetikusan klá-údó nyomja a cloud-ot. Másik kedvencem a "szippá-tránká"-zása (gyk. SIP trunk).

Ki-muteolt telefon szoktam röhögni mikor nekiáll osztani az észt (bullshittelő presales-es, ez az embertípus fél órákat képes a semmiről pofázni csak hogy fontoskodhasson aznap is egyet)

Egyes része overengineered elbonyolított hülyeség, más része meg totál elhanyagolt, alapvető funkciókat nem tudnak, sőt nem hajlandóak(!) támogatni. Másrészt megbízhatatlan, naponta jön levél, hogy épp mi nem megy, csúcsidőben frissítenek, ami persze rendszeresen tovább tart a meghírdetettnél, stb. Amit előtte használtunk (angol-amerikai) sem volt hibátlan, de ott nem volt olyan érzése az embernek, hogy egy sufnituning garázscég szolgáltatását használja. Privát projectre IBM-et használom, az kb olyan érzés, mint Trabant után átülni egy Ford Mustangba.