HANA alá kínál minősített rendszereket a Fujitsu (x)

Címkék

Minősített rendszereket kínál SAP alá a gyártó, igény szerint bőséges szolgáltatáscsomaggal is.

A HANA in-memory adatbázis-platform volt a legfontosabb újdonság az SAP ökoszisztémában az elmúlt években. Az adatbázisokat a rendszermemóriában tároló megoldás rendkívül gyors lekérdezéseket tesz lehetővé, használatához azonban integrált, SAP-minősítésű rendszerekre van szükség, értelemszerűen hatalmas operatív tárral megspékelve.

Az SAP-val együttműködésben a Fujitsu is piacra dobta saját, HANA alá szánt megoldásait. A kínálat a futtatandó szoftver szerint két részre oszlik, a SAP Business Warehouse on HANA (BWoH) alá kicsit más konfigurációkat szán a gyártó, mint SAP Suite on HANA (SoH) környezetbe. Ami közös: mindkét szoftverhez a Primergy RX 4770 M3 és Primequest RX 2800 B3 rendszereket párosít a Fujitsu, a különbség a kiszerelésben van.

A BWoH-hoz két és négyfoglalatos Primergy, illetve két, négy illetve nyolc foglalatos Primequest szerverek rendelhetőek, az operatív tár nagysága 128 gigabájttól 4 terabájtig terjedhet - utóbbi a nyolc foglalatos géppel érhető el. A szerverekben Intel Xeon E7-8880v4 vagy E7-8890v4 lapkák dolgoznak, 22 illetve 24 maggal.

A SAP HANA SoH ezzel szemben sokkal memóriaigényesebb, így a foglalatonként elérhető memória mennyisége itt dupla, vagyis az alsó limit 128 gigabájttól egészen 8 terabájtig lehet skálázni a rendszert - ebbe már a legnagyobb szervezetek adatbázisai is elférnek az esetek nagy részében. Figyelemre méltó az is, hogy a legkisebb és legnagyobb rendszer között 64-szeres szorzó van (RAM kapacitásban), vagyis nagyon széles skálát ölel át a Fujitsu kínálata.

Perzisztens tárolóként a szerverek mellé Eternus JX 40 S2 illeszthető.

Támogatással és műszaki szolgáltatással is

Talán a hardvernél is fontosabb, hogy a Fujitsu a gépekhez kiterjedt támogatási csomagokat és műszaki szolgátatásokat is kínál. A Fujitsu Infrastructure Support a különböző beszállítóktól származó eszközök, szerverek, tárolók, hálózat, szoftver integrációjában segít. A Fujitsu ilyenkor egyetlen kontaktpont, ami egyrészt lerövidíti a probléma elhárításához szükséges időt, másrészt segít elkerülni a beszállítók közötti egymásra mutogatást, ha a gond az eszközök együttműködésével van.

Érdemes egy szót szólni a Fujitsu egyik megkülönböztető technológiájáról, a Fujitsu Support Gateway-ről is. Ez egy egyszerű célgép, amelyet az adatközpontban a szerver mellé kell elhelyezni, és diagnosztikával segíti a szakemberek munkáját, illetve biztonságos távoli hozzáférést nyújt a gépekhez. A FSG így lehetővé teszi, hogy a szoftveres vagy konfigurációs problémákat távolról, kiszállás nélkül lehessen kezelni, ha pedig a hardverrel van gond, a szakemberek már cserealkatrésszel együtt tudnak kiszállni a helyszínre.

(A Fujitsu Technology Solutions Kft. megbízásából készített anyag.)