VoIP WiFi telefon

Sziasztok!
Volt már valakinek szerencséje a címben említett készülék típushoz?A szüleimek akarok venni egy VoIP telefont, mert neten telefonálni némiképp olcsóbb, mint mobilon. Ezen kívül van náluk wifi is, ezért kézenfekvő lenne valami olyan cuccot beszerezni, ami mobiltelefonnak néz ki, de wifin keresztül megy (meg azért is mert nem szeretik a vezetékes telefont). Esetleg még külföldi nyaralásoknál is jól jöhet, ha az ember talál ingyenes hot-spotot.
Láttam a neten pár SIP meg Skype telefont, de sehol nem volt korrekt review...
Itthon be lehet szerezni ilyet, van valakinek tapasztalata?

Hozzászólások

hi

www.fring.com

ennél, nem kell korrektebb.Ja,,, és ingyenes

mellesleg én 1 SE P1i -re telepítettem, de megy sok mindenen. Nagyon jó a minősége, és rengeteg protokolt tud.

ennyi

Ketto volt a kezemben, eloszor egy ilyet vettunk: Linksys WIP310

Haaat, nem szerettem meg..
Olyan helyen, ahol tobb wlan van, nem hajlando valtani.
Nehezkes, bena mint egy 10 evvel ezelotti mobil.

Most egy nokia e52-ot vettunk.
A setup remalom volt.. Elvileg nativ voip. Nem az.
De a vege sikertortenet. Valt, mukodik, tarcsazasnal valasztani lehet,
h sip call vagy gsm. Majdnem ugyanannyi penzert valoban mukodik.

Tavaly december, 51,338 Ft es pcx.hu

Nem, nem nott a szivemhez.
A nokia viszont sokkal ugyesebb. Tobb olyan keszulekuk van, ami
nativan kezeli a voip-t. De az e52-re fel kellett rakni egy
-asszem- advanced voip setting nevu prg-ot. Software-t kellett
frissiteni. Utana kellemes volt.

Amikor mi erdelkodtunk voip szolgaltatonk valasza ez volt:
Linksys WIPxxx (pl.: WIP330) -> ennek még utánanézek
Siemens Gigaset DectA580, C470, C475: nem WLAN, hanem van egy külön egysége,
amit utp-kábellel kell csatlakoztatni a routerhez, és ehhez rádiósan(nem wifi)
csatlakozik a kézibeszélõ. Egyszerre 2 párhuzamos VOIP hívást tud kezelni,
és egy sima analógot.

Ha ez segit.

+1
kb 1 éve van az irodában, meg vagyunk elégedve vele!
jabber-t is tud (azaz tudsz a telefonra üzenetet küldeni, a telefonon buddy státuszt nézni)
idle képernyőn pedig időjárásjelentés fut :-)

kapható pl itt v itt
Esetleg vehetsz egy SPA3102-t v SPA2102-t attól függően h fxo v 2. fxs kell-e inkább. +1 bármilyen dect-et.
a siemens-ben nem hiszem h fogsz csalódni!

Nokia E51et es 71et is hasznaltam/hasznalok nativ modon voipbusterrel. Problemamentes.

Szia én azt javasolnám, ahogy az elöttem kommentelő is írta wifi telefon készenléti ideje 10-15óra

végy egy szabvány ATA (Analog Telephone Adapter) [ Cisco, Linksys, Grandstream ]

hozzá kötözöl egy dect tipusú készüléket és voip telefon analóg vonallal, és nincs az, h. elment a wifi, két fallal arrébb már nem működik.

Cisco ATA 188 2 vonalas egységet utoljára 5k ért vettem, hozzá egy grundig dect telefon 7k és nem kell nagy pénzekkel dobálózni.

:)

------------------------

Nincs a világon se jó, se rossz. A gondolkodás teszi azzá... (W. Shakespeare)

Én szintén ezt a megoldást ajánlanám, a Linksys SPA3102, ill SPA2102-t ahogy azt már előttem is javasolták. Gondolom a szüleid telefonálni szeretnének és nem wifi kapcsolatot keresgetni. Magadnak, persze vehetsz ilyet pl. az E osztályos Nokiák tudják amit te szeretnél, de azért az messze nem a mobilhálózat minősége. Játszani jó.

En egy ilyet hasznalok mar egy ideje: http://dualphone.net/UK_Forside-31.aspx

Nem VOIP, "csak" Skype+vezetekes. Egy PC-nek be kell kapcsolva lennie es sajnos "win only" a driver.
Ennek ellenere megelegedettseggel hasznalom, kb. 1.5-2 eves, azota a kijelzojen a betuk kicsit osszekuszalodtak es a nevek alig olvashatoak, de mivel nem sokat nezegetem es skype-bol kezelheto minden funkcioja ez annyira nem zavar. Ara 15 eur volt.

Az oldalon vannak mas (wifi-s) keszulekek is, azokkal nincs tapasztalatom.

Majd' 7 év után feléleszteném ezt a témát: Hol tartunk most?

Komolyabb gyártók, kereskedők kínálatában nem nagyon látok hordozható, wifi-s SIP készülékeket. Ezek még mindig megbízhatatlanok, akksizabálók, stb., vagy azért akadnak már jó megoldások?
Amiért felmerült: nálunk nagyon sok mobiltelefon van kizárólag telephelyen belüli használatra és kizárólag cégen belüli beszélgetésre (minden sim-kártya 1-1 fix "felesleges" havi költség). E-helyett mehetnének Wifi-n, SIP-en, amihez - elvileg - csak egyszer kellene megvenni a készülékeket. De milyet?

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Én legutoljára kb. 5-6 éve konfigoltam ilyet, ezért írtam, hogy azóta valószínűleg javították.

Az egyik akkori baki az volt, hogy noha fix IP-re volt állítva, nem mindig lehetett elérni IP címmel a helyi hálózaton, de a gigaset-config-os oldal mindig látta, illetve az az IP látszott a státuszban, amin nem tudtad elérni. DHCP-vel nem volt ilyen gond, de akkoriban a SOHO routerek nem mindegyike tudott fix IP-t kiadni egy adott MAC-hez, illetve ott meg a gigaset-configos oldal nem látta mindig.

A másik baki meg az volt, hogy a kodekeket állíthattad akármilyen prioritásban, mindig fix sorrendben küldte ki.

Az 1000 m2 még nem is tűnik vészesnek DECT szempontból. A kérdés inkább az, hogy hány telefon kellene.

DECT-ből van olyan is, hogy a készülék tud több DECT bázisállomás között roamingolni, indulásnak pl. nézd meg a Gigaset N720-at. Valószínű, hogy a bázisállomások mellé kell egy központi DECT manager is.

Kell hogy menjen, itthon egy félhalott (*) S2 éli második életét Skype-telefonként. (Anno Rpi-ből akartam Skype-telefont farigcsálni, de aztán letettem róla, mikor kiderült, hogy a Skype-SDK már hivatalosan nem elérhető.)

(*) egyik lényeges baja, hogy meseszerű a SIM-kártya láthatósága.

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

A "működik" és a "napi szinten stabilan használható" között van némi különbség. Egy gagyibb alaptelefon folyamatos SIP kapcsolattal a wifi-n pár óra alatt leszívja az akksiját :/

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nem biztos, hogy rajtad segít, de másnak esetleg hasznos lehet: Ki kell kapcsolni a GSM rádiót, és akkor jelentősen megnő a készenléti és az üzemidő is. VoIP-pal ugyan nem próbáltam, de a ZTE Blade, ami az akkumulátorral csak kb. 50 órás készenléti időt produkált, a GSM rádió kikapcsolása után több mint 10 napig bírta. De a két teszt alatt tényleg nem használtam a telefont, csak naponta egyszer megnéztem az akkumulátor állapotát. Tehát ez tényleg csak készenléti idő volt.

Ezt a funkciót a *#*#4636#*#* kód beütése után lehet elérni. Nem minden androidon működik, de azokhoz lehet a play-en találni külön alkalmazást.

Tegnap este felraktam a cubietruckre az asterisket, és feltöltöttem a Galaxy Advance készüléket 100%-ra. A tesztet tegnap este 21.30-tól végeztem mostanáig. A reggeli készülődés közben néhányszor felhívtam a LinPhone-ról a Galaxy-t, csak a teszt miatt. Most délután is indítottam néhány hívást, szintén csak a teszt miatt. Most 56%-on áll a töltöttségi szint. (Bejövő hívások fogadása mindig beállítása mellett.)

Így kezdtem a hozzászólást, amire Te először reagáltál: „Nem biztos, hogy rajtad segít, de másnak esetleg hasznos lehet”.

Utána írtad, hogy „nem a GSM standby zabál igazán, hanem az, hogy a wifi online van”. Ez önmagában egy helyes megállapítás. Viszont mivel semmi tényadat nem szerepel a kijelentésben, így mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja. Akár azt is jelentheti, hogy egy (munka)napot sem bír ki. Mindenki úgy értheti, ahogy az az előzetes prekoncepcióját alátámasztja.

Junior013 első posztjából kiderül, hogy most is mobilt használnak, de az nem, hogy milyen mobilról van szó, illetve naponta mennyit telefonálnak velük. Így csak tippelni tudok, hogy naponta, vagy kétnaponta töltőre dugják most is a készülékeket. Elképzelhető, hogy a telefonálási szokásaik mellett WiFi-n is kibír egy (munka)napot. A hangsúly az „elképzelhető”-n van. Ha sokat telefonálnak, akkor nem lesz jó megoldás. Ha WiFi lefedettség nem megfelelő, akkor sem lesz jó megoldás. Nyilván még egy rakás esetet fel lehet sorolni, amikor nem ez lesz a megfelelő választás. De emlékeztetőül: „Nem biztos, hogy rajtad segít, de másnak esetleg hasznos lehet”.

Arra akartam utalni (~ azt akartam mondani), hogy lehetnek olyan esetek, amikor a mobil WiFi-s VoIP telefonkénti használata megoldás lehet. Ha valakinek szüksége van ilyenre, akkor érdemes megvizsgálni egy lehetőségként ezt is. Egy-két készüléket megfelelően beállít (ami nem túl bonyolult), és néhány napig tesztel. Ez, ha nincs VoIP központ, akkor nagyjából az asterisk telepítésének és konfigurálásának idejébe „kerül”. Nem lényegtelen szempont, hogy plusz pénzt nem igényel a próba. A teszt után lesz elegendő adat a döntéshez.

Ahol SIP-et építettünk ki a múltban kb. mindenki váltott vagy flottára, vagy bármilyen olcsó Androidos telefonra és valamilyen sw-re (pl. Skype). A PBX-ek meg ki lettek dobálva. Van valami speciális oka hogy SIP telefon kell? Nem igazán éri meg vesződni velük imho.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Érdekelnének azok a tapasztalatok, ami miatt ezek a váltások történtek. Nálunk is a legtöbb telefon mobilflotta, viszonylag kevés az asztali SIP, de ezek és a bejövő "vezetékes szám" miatt van/kell VoIP PBX, ami a 2 rendszert is összeköti.
Ezért gondoltam volna azokról a helyekről kivezetni a mobilokat, ahol valójában mobiltelefonként nincsenek használva (nem viszik ki a cégtől, nem hívnak külső számot, csak céges melléket, nem is fogadnak külső hívást, mert a számuk sem publikus) és "feleslegesen" fizetünk havi ~1000 Ft alapdíjat minden ilyen SIM-re.

+ a SIP telefon -> PBX -> mobilhíd -> flotta mobil irányú kapcsolások viszonylag lassúak (oda-vissza) és ezeket a készülékeket túlnyomó-részt így használják

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Ahogy én látom a világ elmozdult az e-mail/ticketing rendszer/direct contact irányba, az hogy valaki felhívja a portát hogy xyz-vel szeretne beszélni annyira már nem jellemző. Továbbá az emberek egyre kevésbé idegenkednek a mobil számoktól, úgy értem sokáig elvárás volt hogy a cégeknek legyen madzagos száma, mára ez kezd kikopni.

A cordless phone-ok is elterjedtek, tényleg tök gáz az hogy kimész a folyosó végére a nagy nyomtatóhoz, és nem érsz vissza a csörgés végére. Ha meg már cordless, akkor mobil is lehet, az ügyfélnek kényelmes(ebb) direct contact-al. Már ha éppen nem e-mailt küld, vagy a ticketing rendszeren mókol.

Olyan megoldás is akad hogy nem az ügyfél hívja akit akar, hanem bejelzi (ticketing, helpdesk) hogy kit keres, és a cég visszahívja. Egymás között meg ott a Skype.

Én nem mondom hogy mindig ki lehet váltani a PBX/SIP/madzagos/mobil kombót, nyilván ez függ a cég méretétől és profiljától is. A kisebb cégeknél évek alatt alakult ki a flotta/Skype irány, és imho a praktikum hívta életre, szépen fokozatosan. Ahol maradt is landline, inkább a fax miatt (pl. államigazgatási szervek felé sokszor kell még mindig faxolni), hívás nemigen van ezeken.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Ezzel is az a baj, amit fentebb írtam a DECT-ről: az nem teríti be az egész telephelyet. WiFi-vel viszont le van fedve, ezért keresnék közvetlen WiFi-s céleszközt (inkább egyszerű, "buta" nyomógombos telefont, mint csilli-villi tapis Androidot)
De úgy látszik, ez a - egyébként egyszerűnek és kézenfekvőnek tűnő - megoldás még ma is ugyanúgy feladja a leckét, mint 6-7 éve :(

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Az a gond a wifis megoldással, hogy nem annyira stabil a hálózat, hogy tuti jó legyen a hang.
Persze mindent lehet, csak ha nem lesz jó minőségű a hang, akkor a népharag elől menekülhetsz. Véleményem szerint a gyártók ezért nem erőltetik ezt annyira.

Erre létezik néhány gyártónál DECT "repeater", lásd a Gigaset cucc, lánykori nevén Siemens.