Egy felkészült „postás” megnyugtatott

Kínai rendelés után, a feladásról küldött emailben írták: „Estimated delivery : Mon. 28 Nov. - Mon. 19 Dec.”

A korábbi évek tapasztalatai alapján azt sejtettem, hogy nem fog karácsony előtt megérkezni. Ez nem is volt probléma, mert nem karácsonyi ajándékot rendeltem. Azt azonban nem gondoltam, hogy a plusz egy hónap sem lesz elég a „csomag” megérkezéséhez.

Most azonban megnyugodtam, mert találtam egy cikket (http://www.origo.hu/gazdasag/20170115-az-ev-vegi-csomagszallitasi-roham…), amelyből kiderült, hogy minden rendben van. Ugyanis nem csomagként, hanem levélként adták fel az árut. Mivel a „postás” szerint a levélküldemények esetén nincsenek határidők a kézbesítésre, így nem is értelmezhető az, hogy késve kaptam meg a küldeményt. (Illetve még nem kaptam meg, csak reménykedem, hogy ez meg fog történni.)

Tehát aki hasonló cipőben jár mint én, az nyugodjon meg, mert ez egy teljesen normális ügymenet.

Update (2017. 01. 23.):
Egy másik megrendelésem, amit január 2-án követtem el 20-án, pénteken érkezett az országba, és most hétfőn kézbesítette a postás.

Hozzászólások

Legalább ajánlva küldték a levelet? Van tracking numbered/ragszámod? Számomra az is megnyugtató, ha látom, hogy valahol van :)

Ha lehetőség van rá, hogy néhány dollár plusz szállítási költéségért tracking-gel rendeljem meg az árut, akkor általában élni szoktam a lehetőséggel. Jelen esetben nem volt ilyen lehetőség, így lövésem sincs hogy hol az áru. Az ebay szerint az eladó az adott termékből már több mint 10 ezer darabot eladott, és 99,3%-os az értékelése, így tippem szerint nem az eladó tehet a késésről.

Ha van tracking, akkor a címzett verheti az asztalt a Postánál. Így az a tippem, hogy a tracking-gel érkezett küldeményeket előrevették a feldolgozásnál és kézbesítésnél, a többi küldeményt pedig az „Ej, ráérünk arra még!” polcra tették. De ez csak tipp.

Tapasztalataim szerint annak már rég meg kellett volna jönnie! 3-4 hét max. Még ha a posta ül is rajta egy darabig.

Nem kizárt, hogy igazad van. Eddig még a feladó által jelzett intervallumhoz képest legfeljebb 1 hetet késtek a küldeményeim.

Bár az is igaz, hogy a Posta nem szereti a levélként feladható csomagot, és most szűkítette jelentős mértékben a levélként feladható küldemények méretét. (http://webshopiskola.hu/posta-csomag-valtozas/). Azt is el tudom képzelni, hogy az ilyen típusú, külföldről érkező küldeményeket szándékosan lassítják le, hogy így vegyék el a kedvet az ilyen típusú szállítási mód választásától.

Nos, ma megtudtam a választ. Kedden kaptam értesítést, hogy nagyalakú nemzetközi küldeményem érkezett. Így aztán ma reggel beugrottam a postára. UK-ből érkezett a küldemény. kb. egy éve, egy kétszer ekkora küldeményt (szintén UK-ből) még kihozott a postás. Most már csak az értesítőt hozta ki. Az értesítőn van nagyalakú küldeményre checkbox. A nemzetközit viszont kézzel kell ráírni. :-)

ez a karácsonyi roham előtt igaz volt, én viszonylag sok apróbaszt rendeltem nov elején, van még belőle úton asszem :) De a legjobb is olyan volt, hogy épp megjött volna karácsonyra. (feltéve, hogy taktikusan nem vártam volna meg a sorbanállással, hogy elmúljon karácsony)

wachag is tudna róla beszélni, az 1 munkanapos kézbesítési határidejű csomagomat 15 munkanap után kapta meg. holott HU-HU útvonal, ráadásul automatába kellett tegyék, szóval nem kellett spec postacímre vinni. mondanám, hogy kirívó példa, de sajnos nem az: bitang késéseket tapasztaltam hasonló hazai környezetben. nem kellett hozzá levél, sem pedig külföldi feladó cím. levélként egyébként sokkal kellemetlenebb a dolog, mivel a céges üdvözlőlapokat jobb lett volna már novemberben feladnom :S

btw ha engem valami zavar, akkor pl. ki szoktam nyitni az arcomat: ismét megreklamáltam ezt a nevetséges ügymenetet a hónap elején. immár válaszra sem méltattak, pedig eddig legalább ennyire futotta. szóval maradt az automata válasz a levelem fogadásáról és kész.

a linkelt cikk szemmel láthatóan egy rém ostoba, alákérdezős PR firkálmány, bicskanyitogató mellébeszéléssel. véleményem szerint nem is volt kérdező, hanem leadtak egy jól megtervezett saját gyártású anyagot az origóhoz (vagy maga az origo kért ilyet). ha így van, a jól megtervezettség annyiban ki is merült, hogy a nyilvánvalóan kényes témákban oltsák a tüzet - de itt tényleg vége lett a tervezésnek: ez még lvl 10/100 sincs.

tényleg jöhetne már valaki, aki versenyhelyzetet teremtene, mert ebből semmi jó nem fog kisülni.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Vagy inkább ez történik, ha szándékosan tönkre akarják tenni a Magyar Postát, megágyazva a külföldi, tipikusan német cégeknek, hogy aztán mindenki örüljön, hogy hurrá, ezt is eladtuk, hiszen láttátok, milyen szar volt. Van ismerősöm a Postánál. Mesélte, hogy emberhiány van, túlóráztatnak, nem fizetik meg, amúgy is szarul fizetnek és nem akarnak bővíteni. Ez mondjuk a tipikus forgatókönyv bizonyos rabszolgatartó mentalitású külföldi multiknál (japán, német) és magyar maszekoknál. Nekik nagyon jó, hogy eszméletlenül sokat lehet túlóráztatni a törvény szerint egy évben a kétkezi munkásokat, akik szinte csak minimálbért kapnak és olyan szerencsétlenek, hogy valami nevetséges év végi jutalom reményében betegszabadság helyett a rendes szabadságukat használják fel.

Tévedés ne essék, nekem nem a kézbesítő postással, vagy a postahivatalban ügyfelekkel foglalkozó alkalmazottakkal van bajom. Hanem azokkal a vezetőkkel, akik a kb. 10%-os létszámcsökkentés után akadozó postai szolgáltatásokat sikerként akarják kommunikálni. És ahelyett hogy a létszám növelésén törnék a fejüket (hiszen a jelenlegi létszámmal nem képesek megfelelő színvonalon szolgáltatni), inkább az ügyfelekre tolják a felelősséget*, mondván „nem az olcsó szolgáltatást kellett volna megrendelni”. Ráadásul itt több hozzászóló is jelezte, hogy a nyomkövetéssel megrendelt áru esetén is van több mint egy hónapja késő küldeményük. Tehát nem csak az olcsó szállítást választok nem kapják meg időben a küldeményt.

Annál is inkább, mert a felénk járó postások (levél-, és csomagkézbesítő) munkájával meg vagyok elégedve. Körbekérdeztem az egész nap otthon tartózkodó szomszédokat, és a karácsonyi időszak előtt, valamint a két ünnep között a levélkézbesítő postás kb. 1 órával korábban járt felénk, mint általában szokott. Tehát nem az történt, hogy annyi küldeménye volt, amennyit nem bírt kihordani, hanem a helyi postára sem érkeztek meg a küldemények. Egyébként a hírek szerint a Budaörsi központ nem volt képes kezelni a küldeményeket.

„Vagy inkább ez történik, ha szándékosan tönkre akarják tenni a Magyar Postát,…”

Ennek ellentmond, hogy a csomagszállítással kapcsolatos összes tevékenységük üzleti titoknak minősül, így arról semmilyen adatot nem lehet megtudni. Ezzel szemben a levélkézbesítéssel kapcsolatos tevékenység nem üzleti titok. Bár az is igaz, hogy azon a területen gyakorlatilag egyeduralkodóak, így ők diktálják a feltételeket. (Elvileg más is foglalkozhatna levélkézbesítéssel, de a feltételeket úgy állapították meg, hogy gyakorlatilag senkinek sem sikerült teljesíteni.) De a külföldről érkezett csomagok jelentős része is a Postánál landol. Például, ha a DHL-lel rendelsz valamit, de csak 5-6 eurós szállítási költséget fizetsz, akkor szinte biztos, hogy az országba való beérkezés után a Posta fogja kézbesíteni. Ha a DHL Express-szel rendelsz, akkor már a DHL fogja házhoz szállítani. Ekkor azonban legjobb esetben is 20-30 euró körül lesz a szállítási költség.

*: Ez most az új trend? Hint: Késnek a vonatok -> „Az utasok induljanak el korábban.” (Nem pontos idézet Lőcsei Virágtól.) Már az is eszembe jutott, hogy Steve Jobs nem is halt meg, és titokban a Postának dolgozik.

Csomag, 30 deka, cel nemetorszag, dusseldorf.
Viteldijak:
MP: 7800
DHL: 2500

Szerinted ez hol olcso szolgaltatas ? Fapadossal kirepulok majdnem ennyibol...
Nem neked rekalmalok, hanem, hogy mennyire hulyenek neznek mindenkit.
Ok. 80% az is, de akkoris. Ez nagyon szar vicc.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

2013 óta ez nem igaz. Egy „rövid” tanulmány arról, hogy miért nem történt változás a piacnyitás után: http://www.gvh.hu/data/cms1029364/VKK_palyazat_2013_5_tanulmany.pdf

„Az osztrák posta tulajdonában lévő, és a magyar piac liberalizált szegmenseiben már régóta működő Feibra ugyan rögtön a jogi piacnyitás után, 2013. januárjában be kívánt lépni abba a szolgáltatási körbe, ami korábban kizárólagosan a Magyar Posta felségterülete volt, ám a szabályozó által lefolytatott engedélyezési eljárás során nem tudta átugrani a lécet.Mivel egy a régiónkon belül szinte mindegyik – és Európában összesen 10 – országban jelen lévő, tapasztalt külföldi postai cég leányvállalatáról volt szó, a szakmai, pénzügyi, teljesítőképességbeli, stb. követelményeknek való megfelelés szűrőjén képes volt átmenni. A szabályozó az eljárás végén azonban mégis megtagadta az engedélyezést arra hivatkozva, hogy a cég számviteli eljárásai jelenleg nem feleltek meg az átláthatóság követelményeinek. Ebből minden piacra lépni szándékozó számára érthető az az üzenet, ami a törvényt olvasva is látszik, hogy a belépés szabad, de nehezített a pálya.”

Tényleg, lett rá magyarázkodás?

(Btw. ennyi nap alatt Kínából simán hoztak két csomagot macerás - tanszéki - címre).

Tervezek világtérképet rajzoltatni: megadod a kiinduló várost meg a célvárost és a kézbesítés időtartamát. Az adatokból megpróbálok egy gráfot generálni (élhossz: távolság időben), és ezt térben megjeleníteni.

Kína itt volna a szomszédban. Féljünk?

Azokat a postai munkatársakat sajnálom, akik hisznek abban, amit csinálnak. Van ilyen ember.

"Azokat a postai munkatársakat sajnálom, akik hisznek abban, amit csinálnak. Van ilyen ember."
A közszférában mindenhol van ilyen. Egy ideig... általában a közszféra megfigyelhető diszfunkciói mögött az ügyfél által nem látott, háttérben húzódó érdek / jogi kényszerpálya / munkaszervezési inkompetencia / ezek kombinációja szokott állni. Aztán megy a nagy képzelgés arról, hogy mi lehet az ok, mert a működés nem átlátható, beindulnak az urban legendek, aki meg tudja hogy miért nem működik az meg már vagy belefásult mert tehetetlen vele szemben / nem mondhatja el...
ugyanez igaz lehet a nem közszférára is,de ott az ember nem várhat el még annyi transzparenciát sem. Ennek ellenére néha a transzparencia a közszférában majdhogynem kevesebb... Mindenesetre azt elvárnám, hogy arra vonatkozóan, hogy az én csomagom miért késik annyit amennyit, - ha teszi - a kézbesítő akárki kimerítő és korrekt tájékoztatást tudjon adni.

Nálam Kanadából érkezett egy csomag ebay-ről rendelve. Várható érkezési időnek 1 bő hónap volt megadva. Vártam. Vártam. Vártam. Már a harmadik hónap végén jártam amikor jeleztem, hogy a csomagom tuti elveszett, mert se kép se hang. Ez volt december közepe.
Az eladó megkérdezte, hogy újraküldést kérek-e vagy visszatérítést, én visszatérítést választottam, mert ha először nem jött meg akkor legközelebb se fog (nem az első alkalom volt már az ilyen). A csóka kérdés nélkül visszautalta az összeget (kb 4-500 ft-ról volt szó, nem tétel).

Majd karácsony előtt valamelyik nap megérkezett a csomag. Az eladó mail címét meg nem tudom, így írni se tudok, hogy hé, haver, megjött, kifizetem.

Szóval karácsony ide vagy oda, de a magyar postánál a csomagok szerintem címzett körüli pályára állnak, egy ideig keringenek, majd mint a meteor egyszercsak becsapódnak...kh...megérkeznek a csomagok.
Vagy nem.

Mondjuk én már attól agyfaszt kapok, h az Ali-n 60 napos határidőket vállalnak. Aztán amikor 60 nap után sem jön meg, akkor előáll az eladó azzal, hogy még két hónap és ha nem jön meg akkor freely resend. Ja, csak nem nekem, mert nem szeretnék még két hónapot várni, szóval csak adja vissza a pénzt. Szerencsére az Alin ha nem sikerül megegyezni az eladóval, akkor ők döntenek, ami kb úgy néz ki: Megérkezett a csomag időben? Nem. Akkor a vevőnek van igaza, és már küldik is vissza a pénzt. Eddig jutottunk, amikor még aznap beállított a postás a csomaggal. :-Z

becsatlakozom: dec 18-án, Angliában feladott csomag még nem ért ide (remélem a brexit-et azért nem várja meg...)

En meg itt remegek a januar8-an feladott csomagomert angliabol :D
Ezek szerint az angliabol erkezokkel vannak gondok, hollandiabol, spanyolbol 1 het alatt megjottek.
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

tegnap beszéltem egy, valamelyik nagyobb postai állomáson (valahol budán), dolgozó ismerőssel, hogy lehet e csinálni valamit az ügyben, mert bár first class-ként lett feladva,de nincs tracking number-em. azt mondta esélytelen,azokat lehetetlen kb visszakövetni, ráadásul annyi munka volt,hogy külsősöket béreltek fel részmunkaidőben olcsó pénzért (mindenki tudja,hogy ez kiket jelent) és a legvalószínűbb,hogy lenyúlták. (ja és a többi dolgot,amit mesélt inkább nem is mondom el :D )

egyébként UK-ből nekem csomagok rendszerint 4-8 nap alatt ideérnek (lemezeket szoktam rendelni), egyszer volt egy nagyon megcsúszott az 35 nap volt.

nalam ebayes kinai csomag:
Order placed on Tuesday, 22. Nov. 2016
Estimated delivery : Tue. Dec. 6 - Mon. Jan. 2

megkaptam januar 16-an.