- SPYFF blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
B+
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak szőr mentén kapcsolódik, de sokkal egészségesebb lenne valamiféle korlátok között tartani minden fejlesztési hátteret, hogy kicsit kreatívabbak legyenek az érintettek. legyen szó játékszoftverről, akár operációs rendszerről, meg sok más dologról.
értem én, hogy pár perc alatt megvan egy néhai több hónapos meló és ez akár anyagilag is tök hatékony - meg azt is értem, hogy a korábban lehetetlen sebességű hw újítások kéretlenül is a nyakába ömlenek bárkinek - *de* már régen elhagytuk azt a pontot, ahol ezt az egészet egy kissé el kellett volna téríteni egy másik irányba. egy átlag operációs rendszer alá ma 4 giga memóriát teszünk és még nem látszik a folyamat vége. miközben a felhasználói érték és a felhasználó igénye annyival nem több, mint ahányszor több kraft kell hozzá. finoman fogalmazva. leglátványosabban a játékfejlesztésnél látszik amiről beszélek, holott egészséges verzióban nem is a grafikus motor képességeinek kellene a legfontosabbnak lennie. már a 2000-es évek elején látszott amiről beszélek, és még mindig semmi változás, közben meg naponta hallani: "a PC-s játékipar haldoklik" cöcöcö. emellett a fejlesztők képességei is általában lefelé épülnek: "minek azon gondolkodni, hogy negyedannyi erőforrással megcsináljuk ugyanazt? amúgy is komoly időbe telne az egész, amire elkészülünk már régen a levesben vagyunk. a lényeg, hogy csillogjon a többit majd mellé hányjuk."
nah, szóval összefoglalva a rinyálásom: várunk még 2-3 évet és 4 szál plusz 8 giga kell az OS alá, meg örülhetünk, ha nem lesz elvárás a shaderek száma. aztán valóban 32G RAM + 32G VRAM kell egy játékhoz ajánlottan, és a többség tapsolni is fog hozzá. miközben megnézel majd egy random demoscene anyagot és zsebkendőnyi méret alól egy egész világot varázsolnak eléd elég tehetséges emberek - de ez utóbbi már nagyon félrevitt téma, szóval ezt majd máskor.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is hasonló véleményen vagyok a témáról. Ma már ott tartunk, hogy mobilos játékok esetében is meg van engedve az a kényelem, hogy igazából nem is kell odafigyelni mekkora a játék mérete, memóriaigénye mert egy 8 magos 6 Gb RAM-al szerelt deviceban erőforrás az van (2 óra játék után esélyesen úgyis lemerül) tehát itt sem kell már trükközni mint pl egy C64 esetében ahol a leggalásabb módokon préselnek ki "3D"-t is a hardverből.
A demoscene ebből a szempontból mindig is példa értékű (bár az újabb demók nem nagyon futnak a gépemen, Cocoon-Shapeshiftet póbáltam ki fél éve és egy diavetítés lett a vége GTX760ti-n meg i5-ös procin)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A demoscene ebből a szempontból mindig is példa értékű (bár az újabb demók nem nagyon futnak a gépemen, Cocoon-Shapeshiftet póbáltam ki fél éve és egy diavetítés lett a vége GTX760ti-n meg i5-ös procin)
Az is sokat változott. Most a 700 KB-os exe mellett van 8 dll, a grafikus motornak, így 150 megás lesz rögtön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
700kb.. pf. mit akarsz te akkora állománnyal? :)
nem a videó 4K-s :)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt az egesz visszavezetheto az "ugyfel viszont nem fizeti ki az optimalizaciot" problemara.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
cöcöcö
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
???
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most mit mondjak? az ügyfél kifizeti az új hardvert. tömegesen, és még tapsol is.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalatok akarok dolgozni :D amugy viccen kivul, tenyleg ez a legritkabb, a legtobbszor a szarragas megy, meg az "oldd meg koltseghatekonyan"
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hittem, arra céloz, hogy ha a játékosoknak nem kellene évente új gépet venni, akkor ki tudnák fizetni az optimalizált játékokat is.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így van, konzoloknál szépen működik, bár nem túl jó példa.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy látszik ennyi kellett ahhoz hogy olyan 3D képet lássak aminél ha előre nem tudom lehet rá se jövök hogy nem filmfelvétel.
Viszont azt nem értem miért van az hogy a digitális világban nem lehet folyamatos képet csinálni. Youtube sokféle videó, egyéb források is, sokféle rendszert futtató sokféle számítógép és a filmek rendszeresen darabolódnak, néha nem folyamatosak. Az analóg világban ilyen jellegű hiba nem volt. És ugyanez érvényes bizonyos szempontból a hangra is. Állandóan a szenvedés megy a latency-vel ha már kicsit is igényesebb, vagy profi szintű hang felhasználás a kérdés. A digitális világ valahogy nem kedvez a real-time igényű folyamatoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szvsz teljesitmenyissue. Foleg a jatekvideoknal, a gepet megterheli az, hogy egyszerre kell megjelenitentie meg capture-olnia is. Sok jatekot nem is igen lehet normalisan streamelni.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kétszer ment...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni