Fórumok
Sziasztok,
Az a problémám, hogy Office365-öt használó küldőktől 15 perc és 20 óra közötti időtartam alatt érkeznek csak meg az email-ek. A több óra gyakoribb sajnos.
Befolyásolni nem tudom(?), de már annyi problémát jeleznek felém, hogy elkezdtem kételkedni, hogy biztos nem nálunk van-e valami gond. Részemről csak egy 2 perces greylist van a késleltetésben.
Érdekelne, hogy más is tapasztal-e ilyet?
Hozzászólások
A greylist az éppen jól megfoghatja a levelet, mert a jóég tudja, hogy próbálkoznak újra. A greylistet már régóta szelektíven illik alkalmazni, nem csak úgy mindenkire durrbele.
Nekem gyors. Greylistere gyanakszom, de az csak az első alkalommal fogja meg, utána már egy ideig nem.
Hja, csak rengeteg kimenő MTA-ról próbálkozik és nagyon ritkán van két egyforma. :)
Most ismét tanultam valamit. Köszönöm!
A szelektív greylist-et eddig nem ismertem. Ahogy hirtelen néztem, postgrey-en kívül nem találtam mást, amivel meg lehet csinálni. Pl. a használt dobozos alkalmazásom sem tudja.
A sok MTA annyira nem lenne gáz, mert pl. a Google szervereit is elég hamar megtanulta, és hosszú whitelist időt megadva utána már nincs nagyobb gond. Reméltem, az O365 szervereit is megtanulja, de lehet, hogy csak annyi a gond, hogy az O365-ből ezidáig nagyságrendileg kevesebb levél jött, mint gmail-ből.
A postgrey-nél magából a postfix konfigban állítod be policy-val, hogy honnan szürkelistázzon. Itt is van a régirégi jól bevált konfig: https://www.arschkrebs.de/postfix/postfix_greylisting.shtml
Hasonlóan megy eximnél is ACL szinten, csak talán egyszerűbb egy fokkal.