Széll Kálmán tér zöldfelület?

Emlékszem, még korábban olvastam valahol, hogy az új Széll Kálmán téren több lesz a zöldfelület. Meg is találtam, hol: http://www.bkk.hu/fejleszteseink/szellkalmanter/

Megszüntetjük a rendezetlen bódékat, egységesítjük a tér építészeti arculatát, és növeljük a zöldfelületek arányát.

Már elég előrehaladott állapotban van a tér, nagyobb kiterjedésű zöldfelületet vagy legalább annak kihagyott helyet nem láttam. A tér közepe egy nagy térkő-betonrengeteg, mintha mindenképpen kellett volna rendelni valakitől minél több térkövet. Vannak továbbá beton épületek és beton terelők. Zöldfelület a széleken, a domboldalakon van, de az eddig is itt volt.

A tér közepére minek akkora térkő rengeteg? Oda elfért volna egy kis zöld.

Nem beszélve arról, hogy szerintem veszélyes a villamos közlekedés. A beszögellő háromszög alakú beton terelő (amire az van írva, hogy Széll Kálmán tér) mellett megy el a 4-es 6-os villamos, és így a betonfal és a villamos között már alig marad hely. Ha oda beszorul valaki, az nagyon veszélyes. Márpedig a tiltó táblák ellenére sokan közlekednek ott azon a sínen. Elhiszem, hogy van tiltó tábla, de valami menekülő útvonalat legalább kellett volna hagyni. Mert amikor valaki a sínen van, elindul a villamos, már nem tud menekülni. Hiszen egyik oldalt ott a magas betonfal, nem lehet átugorni, másik oldalt pedig a másik sín van, azon is jöhet villamos.

A szabadtéri mozgólépcső előtti sínek sem túl jók. Ott is nagy a gyalogosforgalom. Ennyi pénzből kijöhetett volna egy alul- vagy felüljáró, hogy ne kelljen a síneken átkelni a gyalogosoknak.

Múltkor keresztül jöttem a téren, pár perc alatt többször kellett fékeznie, dudálnia villamosoknak. Szerintem tök veszélyes ez így.

Hozzászólások

Van akinek a szar sem elég szar ízű. Nyilván nem fognak megfelelni mindenki ízlésének, meg lehet szidni a BKV-t, van is miért, de ne pont a felújított Moszkva tér miatt, mert azt kivételesen jól csinálták és időben...

Nem a BKV-t szidtam, hanem a villamos és gyalogos közlekedés megoldását és a zöldfelületek hiányát.

Egyébként nem időben, mert eredetileg idén februárra kellett volna elkészülnie (tehát már késznek kéne lenni), ezt hosszabbították meg májusra. Még nincs kész, tehát nem lehet tudni, mennyi lesz jó...

A mellékelt oldalon van egy felülnézetes látványterv, azon látszik, hogy ha nem is sokkal, de növelték/növelik a zöldfelületet. Jó, nem egy dzsungel, de valóban több. Felteszem ha nem tartja kivitelező a terveket, abból irgum-burgum lesz.

"Ha oda beszorul valaki, az nagyon veszélyes. Márpedig a tiltó táblák ellenére sokan közlekednek ott azon a sínen. "

Tipikus minek ment oda kérdése. Nehogy már a BKK legyen a hülye azért, mert valaki szuicidkodik a nyilvánvaló tiltás ellenére és képtelen kerülni 10 métert.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ennyi erővel áshatnának egy gödröt a tér közepén, de táblákkal jeleznék a veszélyt. Aztán ha valaki beleesik, akkor ő a hibás, miért nem figyelt a táblára?

Inkább úgy kéne kialakítani, hogy még véletlenül se szorulhasson be senki a villamos és a betonfal közé, menekülési lehetőség nélkül.

Attól függ. Ha jól láthatóan, egyértelműen jelezve van, hogy veszélyes, ne menj oda ÉS valaki mégis odamegy, akkor igen, a valaki lesz a hülye.

Uncsi már ez a felelőség-hárító hozzáállás, amikor soha senki semmiért nem hibás, csak a másik.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Uncsi már ez a felelősség-hárító hozzáállás, amikor soha senki semmiért nem hibás, csak a másik.
Most nem idéztem, hanem válaszoltam. Az is hibás aki odamegy ahova nem kellene, és az is aki ész nélkül megtervezte a potenciálisan veszélyes helyet.
Ezen az alapon a munkavédelem, és minden ehhez hasonló tevékenység az tisztán álltevékenység, oda kell figyelni oszt jó-napot.
Az emberek néha hibáznak, ha emiatt meg kell halniuk, azért nem csak ők a felelősek, hanem az is aki nem követett el minden ennek (mármint a súlyos következmény) elkerülése érdekében.

Tehát, építési területen, odamész, ami külön, dedikáltan ki van táblázva, hogy ne tedd, mert megbasz a villamos és te odamész és csodálkozol, hogy jéééé, tényleg. És természetesen a víz a hülye, mert a kacsa nem tud úszni.

Értem.

De azért érdekelne, hogy szerinted meddig terjed ki a BKK/kivitelező felelőssége. Mindenki mellé egyesével oda kellene állítani egy szekust, aki kézen fogva átkíséri azon a 10 méteres szakaszon, csak mert egyesek képtelenek egy táblát értelmezni?

Bocs, de valahogy nekem sikerült felfogni, hogy a közlekedés veszélyes üzem és, hogy a villamosvágány a villamosoké és nem kellene rajta ész nélkül rohangálni. Illetve, hogy teljesen mindegy, hogy ki mit gondol a felelősségről, egy 69 tonnás villamosnak mindig igaza lesz. Aki olyan ostoba, hogy ennek ellenére mégis bemegy egy olyan helyre, ami nyilvánvalóan morzsoló _és_ ki van táblázva egyértelműen, hogy ne tedd, arra nem tudok mit mondani, minthogy éljen a természetes szelekció.

Sajnálom, ha ez sérti az önérzeted.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Most őszintén kérdem; Valaha, valamennyire, vagy legalább egy picikét, pár betűnyit, foglalkoztál forgalomtervezéssel? Tudod-e azt, hogy ha egy emberek által logikusan használt útvonalba egy erőltetett akadályt raknak, akkor az rövid időn belüll le lesz taposva, áttörve stb. Ha valahol egy percen belül száz ember halad át minden egyes nap, akkor az az útvonal önkéntelenül is szélesedni fog. Ha nincs kialakított menekülő útvonal, akkor ha szükség van rá, a forgalomban résztvevők a maguk hibáján kívül mindenképp megoldják, kialakítanak egyet. Akár átvágva a táblaszabályt, mert nem tudnak mit tenni. Ez nem egy kódsor vagy ültetési rend, ez nem így működik. Egy alapvetően rohadtul elkúrt tervezési káoszt próbálnak ostoba módszerekkel szabályozni.

☆☼♫♪♫♪☼☆
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Nem értelek titeket.
Ok, nem mindenki közlekedésmérnök (én sem), de a jelenlegi moszkvatéren a közlekedés egy fikarcnyival sem lett jobb
mint a régi volt. Az meg, hogy táblákkal jelzik, hogy ne menj oda, amit egy fokozott embertömegnél kb. lehetetlen betartani, nem feltétlen az emberek hibája. Egyértelműen tele van tervezési hibák tömkelegével, ami a tervezőasztali modellen szépen mutatott, de a funkcióján, mint közlekedési csomópont, már most elbukott. Pedig még kész sincs.
A forgalom alakítja magát, ilyet nem lehet erőltetni.

☆☼♫♪♫♪☼☆
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

> A tér közepére minek akkora térkő rengeteg? Oda elfért volna egy kis zöld.

Két komment:
1) furán mérik mostanában a zöldfelületet (ld. Városliget projekt)
2) van egy közbiztonsági vonzata a dolognak, miszerint az átlátható terek biztonságosabbak

Volt egy ilyen haladó trükk, hogy ha az orrod előtt csukta be az ajtót a 4-es 6-os, akkor mellette kocogva el lehetett kapni a Széna téri első megállóban. Egy kicsit mindig vár a lámpánál, amíg pedig a villamos a kereszteződésben van, addig úgy sincs keresztforgalom. Ezen a szakaszon pedig nem hajt gyorsan, mert ideje sem lenne számottevően felgyorsulni. Egyébként a manőverrel együtt jár egyfajta érzés, hogy most legyőzte az ember a saját sorsát - mint egy Baraka féle Mortal Kombat-os Fatality után.
Szóval az a háromszög alakú terelő ezt a manővert életveszélyessé teszi. Addig is voltak ott korlátok, de el lehetett férni. Erről viszont nekem is az a szó jutott egyből eszembe, amit online olvastam: morzsoló.
Tuti lesz egy-két baleset. Ha sokáig nem írok, akkor bekerültem a morzsolóba...

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Valahol valakinek terko/beton vallalkozasa lehet allambacsinal, mert amit az elmult evekben felujitanak, valahogy mindig betonsivatag lesz. Legdurvabb eddig a Kossuth-ter, az valami borzalom sivarsag lett, de gondolom a Moszkva^WSzell Kalman ter is hasonlo lesz akkor :(

Majd egy következő ciklus rak oda néhány cserepes fát, jó lesz ez.